quote:
Hier, meerdere keren en mee gepraat.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Niek. het volgende:
Iemand anders hier hem wel eens live gezien?
In tegendeel subliminal messages kunnen mensen erg goed beinvloeden, het is zelfs een paradigma binnen de hedendaagse psychologie. Alleen zitten er beperkingen aan, voor zo ver ik zie lijkt t snopes artikel daar voornamelijk over te gaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:02 schreef Mylene het volgende:
Aan het einde van topicdeel 2 werd duidelijk dat wetenschappelijke experimenten hebben aangetoond dat de werking van 'subliminal messages', ofwel berichten die mensen kunnen beïnvloeden via het onderbewuste, minimaal is (Subliminals | Broodje aap: subliminal advertising). Toch beweert Derren hier veelvuldig gebruik van te maken.
De technieken van Derren Brown hebben niet het mega effect dat hij claimt ermee te hebben. Trance en hypnose is sowieso nooit wetenschappelijk aangetoond. Het grappige is dat ik veel van Derren's trucs doe en i.t.t. de pseudo explanations die hij gheeft relien ze niet op weasle phrasing en anchoring. Integendeel. Je kan het verhaaltje ook zonder de anchors afratelen met het zelfde effect. Als je hier meer over wilt weten raad ik je aan: psychological subtleties en naked mentalism dat zich richt op o.a. primes en weasle phrasing.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
In tegendeel subliminal messages kunnen mensen erg goed beinvloeden, het is zelfs een paradigma binnen de hedendaagse psychologie. Alleen zitten er beperkingen aan, voor zo ver ik zie lijkt t snopes artikel daar voornamelijk over te gaan.
De technieken die Derren Brown gebruikt zijn voor een groot deel bekende effecten uit de psychologie waar echt niet aan getwijfeld wordt.
Als mensen meer willen weten / meer uitleg willen, stel dan een gerichte vraag en ik zal er meteen op in gaan. Maar om alles wat er bekend is te typen kost nogal veel tijd.
edit: snopes stuk net gelezen en het zegt basically dat de eerste studie naar dit effect vals was, wat ook inderdaad zo is, maar het wijst niet het bestaan van het principe af.
Kunnen je die dingen alleen face to face of kun je mij ook flink online fucken?quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
De technieken van Derren Brown hebben niet het mega effect dat hij claimt ermee te hebben. Trance en hypnose is sowieso nooit wetenschappelijk aangetoond. Het grappige is dat ik veel van Derren's trucs doe en i.t.t. de pseudo explanations die hij gheeft relien ze niet op weasle phrasing en anchoring. Integendeel. Je kan het verhaaltje ook zonder de anchors afratelen met het zelfde effect. Als je hier meer over wilt weten raad ik je aan: psychological subtleties en naked mentalism dat zich richt op o.a. primes en weasle phrasing.
face to face liefst. Er is ook tonatie en ik speel op safe door middel van outs e.d.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:46 schreef APK het volgende:
[..]
Kunnen je die dingen alleen face to face of kun je mij ook flink online fucken?
Jammer.quote:
Klinkt interessant, ik ken alleen de fonomenen van de andere kant (wetenschap) en dus totaal niet hoe het toepasbaar is in bv. mentalisme (das toch de goede benaming ervoor?).quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
De technieken van Derren Brown hebben niet het mega effect dat hij claimt ermee te hebben. Trance en hypnose is sowieso nooit wetenschappelijk aangetoond. Het grappige is dat ik veel van Derren's trucs doe en i.t.t. de pseudo explanations die hij gheeft relien ze niet op weasle phrasing en anchoring. Integendeel. Je kan het verhaaltje ook zonder de anchors afratelen met het zelfde effect. Als je hier meer over wilt weten raad ik je aan: psychological subtleties en naked mentalism dat zich richt op o.a. primes en weasle phrasing.
Derren zegt zelf ook deels psycho te gebruiken maar meer mentalisme, goochelarij en goede stagepersona. Derren is een genie in het verzinnen van texten en pseudo verklaringen om het effect interessanter te maken. (bv. bij het fietsen voorbeeld, gebruikt hij geen instant induction en weasle phrasing met anchoring maar een simpele mentalisme techniek. Het leuke is dat zijn hele pattern rondom de manipulatie gebouwd is, zodat hij hiernaar kan terug verwijzen).
Ik twijfel niet aan de technieken an sich(nja behalve aan hypnose) maar wel aan het effect. Dat is TE groot.
ben zelf ook een psychologie student btw, je kunt me toevoegenquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Klinkt interessant, ik ken alleen de fonomenen van de andere kant (wetenschap) en dus totaal niet hoe het toepasbaar is in bv. mentalisme (das toch de goede benaming ervoor?).
Ik herken alleen totaal het begrip weasle phrasing niet, wat houd dat, in het kort, in?
het ligt aan wat hij zegt aan de telefoonquote:En ook ik denk idd dat hij zowel aan cherry picking doet, en niet altijd de waarheid vertelt. Zo herinner ik me vaag een truc met ene vrouw die iemand stil laat staan. Die iemand komt dan "toevallig"langsopen, terwijl ze al van te voren geprimed is op de kenmerken van die persoon te reageren. Die persoon moet dan wel een plant zijn toch?
(ok das misschien een beetje vaag, zal het filmpje proberen te vinden dan kan ik misschien beter uitleggen wat ik bedoel)
quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:03 schreef Michielos het volgende:
het ligt aan wat hij zegt aan de telefoonpm me voor meer info
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:06 schreef DaFrenk het volgende:
[..]exactoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
quote:Op maandag 15 maart 2010 18:28 schreef Stefan het volgende:
Heb de uitleg gezien van de lottoballen en een andere video-uitleg is plausible.
Hij werkt idd met een vaste camera met splitscreen waarbij vanuit de regie wordt gedaan of het beeld beweegt alsof het een schoudercamera is. Zodra Brown bij de tv staat komt er een splitscreen. Omdat dit van te voren is klaargezet: vast camerapunt en splitscreen kan iemand de balletjes live klaarzetten zodra de uitslag is. Om tijd te winnen schrijft hij ze pas na de reeks op. Alleen zoals we zien is 1 balletje niet goed neergelegd.
Simpele truc, maar de eerste keer zie je het niet.
Ik begreep dat uri Geller dit ook wilde doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |