quote:
Ik dus ookquote:Op donderdag 10 september 2009 18:18 schreef tntkiller het volgende:
ik krijg er migraine door....bij mij komt die troep niet meer in huis.
Al zegt dat op zichzelf natuurlijk niks, een diabeet mag geen suiker, betekend niet dat het meteen gevaarlijk is. Al is alles gevaarlijk in te grote hoeveelhedenquote:Op donderdag 10 september 2009 18:19 schreef McDucky het volgende:
De vader van mijn vriendin heeft hartklachten, en die mag geen producten met aspartaan meer eten/drinken.....
Volgens mij was anders de kans op hartklachten bij hem een stuk groter, of het echt gevaarlijk is weet ik verder ook niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:21 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Al zegt dat op zichzelf natuurlijk niks, een diabeet mag geen suiker, betekend niet dat het meteen gevaarlijk is. Al is alles gevaarlijk in te grote hoeveelheden
MMMM lekker H2O AKA waterquote:Op donderdag 10 september 2009 18:18 schreef TeleluvR het volgende:
Lang niet zo gevaarlijk als Dihydrogen Monoxide!
http://www.dhmo.org/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
quote:Op donderdag 10 september 2009 20:44 schreef daanski82 het volgende:
[..]
MMMM lekker H2O AKA waterGeen poep, Sherlock!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Afbraakproducten
Aspartaam is niet een stabiel product, het wordt afgebroken. Na langere aanwezigheid in een light frisdrank is een gedeelte van de aspartaam afgebroken tot aspartylfenylalanine diketopiperazin (DKP) en ook fenylalanine wordt aangetoond. DKP zou onder bepaalde omstandigheden in de darmen tot een nitrosamine kunnen worden omgezet, hetgeen een kankerverwekkend product zou kunnen opleveren. DKP heeft een ADI van 7,5 mg/kg.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam
quote:Cancer
In 1956, two British scientists, John Barnes and Peter Magee, reported that dimethylnitrosamine produced liver tumours in rats. Research was undertaken and around 90% of nitrosamine compounds were deemed to be carcinogenic.[3]
In the 1970s, there was an increased frequency of liver cancer found in Norwegian farm animals. The farm animals had been fed on herring meal, which was preserved using sodium nitrite. The sodium nitrite had reacted with dimethylamine in the fish and produced dimethylnitrosamine.[3]
Nitrosamines can cause cancers in a wide variety of animal species, a feature that suggests that they may also be carcinogenic in humans. Epidemiological data supports a positive association between nitrite and nitrosamine intake and gastric cancer, between meat and processed meat intake and gastric cancer and oesophageal cancer, but the studies are inconclusive.[4]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrosamine
Das niet helemaal waar, je lichaam krijgt wel een zoetstof binnen en herkent hem ook als zodanig, maar krijgt daarna niet de energie die bij dat suiker zou horen binnen.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:13 schreef Ritmo het volgende:
Ook het verhaaltje "het helpt niet om af te vallen want je krijgt daarna veel zin in zoet" is onzin want als dat al zo is heb je het altijd nog zelf in de hand of je toegeeft aan die zin.
quote:
Ja, maar jij bent anti-wetenschap, want dat is te saai. Kan me voorstellen dat jij dan liever op Wiki leest dan een betrouwbaar artikel.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Op pubmed wat hierboven genoemd wordt staat ook genoeg lulkoek.
En wikipedia kan geen betrouwbare artikelen bevatten?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:35 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent anti-wetenschap, want dat is te saai. Kan me voorstellen dat jij dan liever op Wiki leest dan een betrouwbaar artikel.
Inderdaad kan. Maar globaal kan iedere Jan Smit dingen er op plaatsen. Daarnaast kan niet iedereen artikelen interpreteren.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
En wikipedia kan geen betrouwbare artikelen bevatten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |