abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 september 2009 @ 23:59:27 #51
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_72602498
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:20 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

De materialen die gebruikt worden (zowel de core als de afscherming, koper geleid anders als zilver, zie ook http://www.mitcables.com/ ), de duurzaamheid, de transparantie waarmee zowel de hoge als lage tonen verplaatst worden van A naar B. De kabel is een stuk weerstand en hoe minder weerstand, hoe beter het geluid bij de speaker aankomt, dus zoals bedoelt vanuit de eindtrap. Uiteraard kun je ook tevreden zijn met een cheap ass kabel, maar waarom dan geld uitgeven aan een dure versterker en speakers?
Die site waarna je linkt heeft een beetje erg last van het WC-eend syndroom. En hoezo geleid koper anders dan zilver? En transparantie... in welke eenheid meet je die precies?
pi_72602599
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:57 schreef Mikevin het volgende:

[..]

Mja live en niet live is nogal moeilijk te vergelijken. Ik was een tijd terug bij Coldplay in Ahoy. Geweldig zoals ze daar spelen, heel anders dan op de CD. Tegelijkertijd lijkt het geluidstechnisch totaal nergens op, je hoort daar een enorme echo. Ik heb zoiets van: als je echt voor de ervaring wil gaan geef dat geld dan uit een installatie van een paar honderd euro en de rest aan concertkaartjes.
Ik had het over klassieke muziek.

Het Concertgebouw in Amsterdam staat zo ver boven de allerbeste versterker, dat lijkt niet eens een beetje op elkaar.

Dat geldt zelfs voor de minder goede concertzalen (Nederland heeft zat zalen die prima zijn, al staat Amsterdam natuurlijk wel met kop en schouders bovenaan) en ook daar is het geluid echt zo oneindig veel beter dan bij de beste installatie, dat je wat moedeloos wordt en dus maar besluit om gewoon geen overdreven dure versterker meer te kopen, omdat het toch het ideaal niet eens een beetje kan benaderen.

Popconcerten zijn vaak ruk inderdaad, maar ja, popmuziek is sowieso bijna altijd ruk als je het met klassiek vergelijkt, op het gebied van harmonie, melodie, klankschoonheid, contrapunt, originaliteit, doordachtheid, etc. En ja, ik weet dat er uitzonderingen zijn en dat er popmuziek is die wel beter is dan de troep die je het meeste hoort.
pi_72602662
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:59 schreef Ruis het volgende:

[..]

Die site waarna je linkt heeft een beetje erg last van het WC-eend syndroom. En hoezo geleid koper anders dan zilver? En transparantie... in welke eenheid meet je die precies?
Volgens mij is het verschil tussen koper en zilver vooral dat de weerstand iets anders is (maakt geen zak uit) en dat zilver minder oxideert, en daardoor op langere termijn misschien minder problemen geeft. Goud is dan nog beter, dat slaat helemaal niet aan, daarom is het ook wel zinnig om gouden stekkers te kopen. Dat geldt niet voor de kabel zelf, volgens mij.

Transparantie lijkt me vooral tot uiting komen in vervuiling van je signaal. Dat meet denk ik door naar het spectrum te kijken van het verschil van het signaal aan het begin en aan het eind van je kabel.

Maar goed, ik ben een leek op dit gebied hoor.
pi_72602808
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een groot probleem met geschoolden is dat ze niet openstaan voor nieuwe dingen.
Een groot probleem met ongeschoolden is dat ze niet doorhebben wanneer iets buiten de natuurwetten omgaat.

Neem een telefoondraadje en neem een goede kwaliteit luidsprekerkabel.
Door die telefoondraad stuur je geen 20Watt uit een versterker.
Door een dikke koperkabel wel, met weinig verlies.
Misschien kan het nog iets beter, met betere geleiding.
Maar als je een beetje nadenkt zit ook daar een grens aan.
Het verschil tussen koper, zilver en goud is qua soortelijke weerstand nagenoeg verwaarloosbaar. De aderdikte is alleen van belang bij ongeloofijk grote stromen. Als je persé zo weinig mogelijk verliezen wilt, zou ik twee 16mm2 twisted-pair draden aanraden. kost ook knaken, maar het werkt wel beter dan het tien keer zo dure OFC-zilversnoer dat achter menig B&O-setje hangt.
Daar komt echt geen rocket-science bij kijken hoor. Ik heb ook maar MBO-elektro gehad...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_72602879
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:03 schreef DaanA het volgende:

[..]

...
Ik luister allerlei soorten muziek, dit was maar een voorbeeldje.
Lijkt me dat bij klassieke muziek live en niet live net zo min te vergelijken zijn.

Ontopic: Transparantie lijkt me typisch zo'n term die mooi klinkt voor de consument. Ik denk dat de WC-eend vergelijking wel op z'n plaats is.
pi_72602905
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het verschil tussen koper, zilver en goud is qua soortelijke weerstand nagenoeg verwaarloosbaar. De aderdikte is alleen van belang bij ongeloofijk grote stromen. Als je persé zo weinig mogelijk verliezen wilt, zou ik twee 16mm2 twisted-pair draden aanraden. kost ook knaken, maar het werkt wel beter dan het tien keer zo dure OFC-zilversnoer dat achter menig B&O-setje hangt.
Daar komt echt geen rocket-science bij kijken hoor. Ik heb ook maar MBO-elektro gehad...
Wat is er mis met verliezen?

Het enige is dat je wil dat ze vlak zijn, dus over alle frequenties hetzelfde. Dan moet je dus óf zorgen dat die karakteristiek van je kabel vlak is (duur) óf zorgen dat je, voordat je het signaal op de kabel zet, dat al compenseert (ook duur). Óf je moet even meten of je eigenlijk dat verschil in verlies tussen de frequenties wel hoort. Denk het eigenlijk niet op een kabel van een paar meter.
pi_72602922
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:13 schreef Mikevin het volgende:

[..]

Ik luister allerlei soorten muziek, dit was maar een voorbeeldje.
Lijkt me dat bij klassieke muziek live en niet live net zo min te vergelijken zijn.

Ontopic: Transparantie lijkt me typisch zo'n term die mooi klinkt voor de consument. Ik denk dat de WC-eend vergelijking wel op z'n plaats is.
Bij klassiek is live bijna altijd véél beter dan op de cd. Bij pop is live meestal veel slechter dan op de cd.

(Puur qua geluidskwaliteit dan.)
pi_72604123
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:37 schreef Seam het volgende:
Het hoeft niet belachelijk duur te zijn en echte audiofielen luisteren toch liever vinyl
Na hoeveel keer spelen zijn de kleinste groefjes en dus de hoogste frequenties weggesleten vraag ik me dan altijd af.... En vanaf welke digitale resolutie is de golfvorm voor het menselijk gehoor niet meer te onderscheiden van een vloeiende golf? 44100 samples per seconde met 65536 mogelijke niveaus per sample is een hoop hoor. Dat klinkt zogenaamd slechter omdat ze weten dat het geen LP is. De LP die vaak ook nog eens vanaf een digitale bron geperst is.

Hogere resoluties dienen IMO alleen om aan het einde van de rit genoeg kwaliteit over te houden na alle bewerkingen.

Paar publicaties van dubbelblinde tests s.v.p.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:43 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het is niet het prijskaartje dat ergens aanhangt, maar de juiste combinatie. Daarentegen zijn speakerkabels met een prijs van ongeveer 10/15% van de totale aanschafprijs geen overbodige luxe.
Op het moment dat zo iemand gaat beginnen over de noodzaak om de kabels eerst een week te moeten inspelen met roze ruis om de elektronen in het gelid te zetten, wordt het tijd om een paar grote verplegers en een busje te charteren
pi_72604316
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:49 schreef The_Terminator het volgende:
[ afbeelding ]

Lelijk
Dat zou ik nooit in mijn huis willen hebben.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_72604571
Ik denk dat er ook een duidelijk verschil te zien is tussen de muzieksmaak van een audiofiel te zien is en een niet-audiofiel. Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren. Hiermee zeg ik niet dat alle niet-audiofielen geen muzieksmaak hebben, maar gewoone en opvallend detail bij mensen die erover klagen.
It's you my love, you who are the stranger
pi_72604628
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:49 schreef Inverted_World het volgende:
Ik denk dat er ook een duidelijk verschil te zien is tussen de muzieksmaak van een audiofiel te zien is en een niet-audiofiel. Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren. Hiermee zeg ik niet dat alle niet-audiofielen geen muzieksmaak hebben, maar gewoone en opvallend detail bij mensen die erover klagen.
Waar luistert de echte audifiel naar dan??

Buurman heeft voor 18000 euro aan spullen en kabels en ander onzin( ik vind het onzin maar goed) en is zwaar techno fan. smaken verschillen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 10 september 2009 @ 01:58:43 #62
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72604635
Vriendje van een vriendje van mij doet het met massief gouden kabels.
pi_72604651
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:58 schreef DogTown het volgende:
Vriendje van een vriendje van mij doet het met massief gouden kabels.
Ja maar jij hoeft door dat vriendje van een vriendje niet elke avond naar techno te luisteren
pi_72604660
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:57 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Waar luistert de echte audifiel naar dan??

Buurman heeft voor 18000 euro aan spullen en kabels en ander onzin( ik vind het onzin maar goed) en is zwaar techno fan. smaken verschillen
Ik zei niet waar ze wel naar luisteren want dat weet ik niet, ik ben zelf wel redelijk geïnteresseerd in degelijke apparatuur, denk aan genelec, en ik luister voornamelijk naar dingen als devendra banhart, fink, en zo kan ik wel doorgaan, maar dat zal ongetwijfeld enorm verschillen, ik zie een audiofiel niet snel naar 50 cent luisteren. Nouja misschien door een auto-subwoofertje waar heel tof 600 watt op staat.
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 10 september 2009 @ 02:03:38 #65
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72604669
quote:
Op donderdag 10 september 2009 02:01 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ja maar jij hoeft door dat vriendje van een vriendje niet elke avond naar techno te luisteren
Nee alleen naar het geluid van hem terwijl hij de liefde bedrijft met massief gouden kabels.
pi_72604686
True.....

Overigens kan de gemiddelde 50 cent luisteraar ook geen dure apperatuur kopen maar dat terzijde.
Ik vraag me alleen altijd af wat iemand bezielt om meer als 5000 euro uit te geven aan audio shit
pi_72604745
Audiofielen? Dat zijn toch die mensen die voor 1000 euro kabels kopen terwijl je veel beter in de akoustiek (die meestal prut is omdat hun vrouw vind dat anders de meubels niet mooi uit komen) en luidsprekers kan investeren?
pi_72604752
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:49 schreef Inverted_World het volgende:
Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren.
Dat zou ook nogal bizar zijn, die CD's zijn zo ontzettend slecht afgemixt, dynamiek gaat verloren omdat het vooral hard moet klinken.
pi_72604915
Ik heb liever goede speakers, als ik honderden euro's uit kan geven aan cd's, kan ik dat ook wel voor een keer aan speakers.
pi_72604929
Eens met TS.
Smile, it confuses people.
  FOK!fotograaf donderdag 10 september 2009 @ 07:22:21 #71
145146 Andyy
pi_72605219
quote:
Op donderdag 10 september 2009 03:44 schreef letterdief het volgende:
Ik heb liever goede speakers, als ik honderden euro's uit kan geven aan cd's, kan ik dat ook wel voor een keer aan speakers.

Als je een dure overpriced MP3speler koopt moet je ook wel wat goede oordopjes erbij kopen om de potentie eruit te kunnen halen
Je zet toch ook geen baggerwielen onder een Ferrari als je die koopt?
pi_72605424
Hoi, is hier het feest?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72611349
Ik geloof dat van die kabels ook niet echt. Dat een dun koperdraadje misschien slechter is dan een normale kabel inclusief plastic/rubber isolatie eromheen gaat er bij nog wel in. Dat goud langer mee gaat (als in: roest niet) dan koper is zo, en zal wellicht een verschil maken als je de set jarenlang in gebruik hebt.
Maar een kabel van 3000 euro die je in moet spelen is naar mijn mening gewoon onzin
What Would Goku Do
pi_72611479
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
http://www.mitcables.com/(...)3-speaker-cable.html

¤ 27.000,- voor een fucking kabel

Edit: o wacht: 30.000,- :

http://www.mitcables.com/(...)e-speaker-cable.html

En dit zit er in dit kastjes van MIT :

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: