abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72599263
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poep

kom op.. verschil hoor je amper
pi_72599294
Truth.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  woensdag 9 september 2009 @ 22:34:44 #3
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_72599342
Tja, je bent audiofiel of niet. Als liefhebber zul je het verschil wel horen.

Als niet liefhebber...tja een een niet-voetballiefhebber ziet ook geen verschil tussen Ajax en Volendam
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  woensdag 9 september 2009 @ 22:34:44 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72599343
In alle genres heb je 'fijnproevers'. Ze gaan hun gang maar. Ieder zo zijn hobby hè
  woensdag 9 september 2009 @ 22:34:52 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_72599348
Terechte klacht
Je moeder is een hamster
pi_72599365
Moet je zelf weten.
Ik draai CD's via m'n magnetostaten maar ook MP3's via m'n PC.

Soms luister je muziek om de muziek, soms om het geluid of een combinatie van beiden.
pi_72599460
Het hoeft niet belachelijk duur te zijn en echte audiofielen luisteren toch liever vinyl
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_72599482
Ik ben zelf doof aan het worden
  woensdag 9 september 2009 @ 22:41:00 #9
165512 MASD
Music is dead.
pi_72599598
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:37 schreef Seam het volgende:
Het hoeft niet belachelijk duur te zijn en echte audiofielen luisteren toch liever vinyl
Voor zoveel duizenden aan hi-fi apparatuur kopen en dan kraakt het nog van alle kanten.
Long live music.
pi_72599608
tjah ik ken ook mensen die hebben een geluidsset van 20K in huis staan en vind mijn eigen speakers nog mooier klinken.. en no way dat ik ooit 3000 eu voor een paar speakerkabels ga betalen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
  woensdag 9 september 2009 @ 22:42:02 #11
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72599643
Ach ja zo heeft iedereen ergens zijn gradaties in. Voor sommige mensen is het meer dan genoeg 'als hij het maar doet' en anderen willen toch graag iets meer dan dat. Op www.hifi.nl kun je daar veel over lezen trouwens
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_72599648
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:41 schreef MASD het volgende:

[..]

Voor zoveel duizenden aan hi-fi apparatuur kopen en dan kraakt het nog van alle kanten.
Daar heeft het niks mee te maken wijze MASD
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:43:12 #13
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72599693
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:41 schreef Technofreakzz het volgende:
tjah ik ken ook mensen die hebben een geluidsset van 20K in huis staan en vind mijn eigen speakers nog mooier klinken.. en no way dat ik ooit 3000 eu voor een paar speakerkabels ga betalen
Het is niet het prijskaartje dat ergens aanhangt, maar de juiste combinatie. Daarentegen zijn speakerkabels met een prijs van ongeveer 10/15% van de totale aanschafprijs geen overbodige luxe.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_72599913
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poep

kom op.. verschil hoor je amper
V0 mp3's is ook nog te doen hoor
pi_72599959
Voor een audiofiel is niet het budget van belang maar het resultaat.

Er zijn genoeg audiofielen die ieder vrij uur besteden om een simpele Philips versterker net zolang te modden tot hij zo klinkt als dat ze willen dat hij klinkt.
Of om net zo lang filters van speakers aan te passen, tot ze naar wens klinken.

Dat is waar het om draait.
Een flink budget helpt je wel om sneller een fijne combinatie aan te schaffen, vooral als je niet handig bent met een soldeerbout of een zaag.

Maar als het in jouw oren goed klinkt, is het goed.
Geluidskwaliteit is namelijk deels meetbaar maar vooral een subjectief iets.
pi_72599979
Audiofielen die zeggen dat je CD's moet luisteren op gigantisch dure hardware houden zichzelf keihard voor de gek
pi_72600065
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef EchoAlpha het volgende:
Audiofielen die zeggen dat je CD's moet luisteren op gigantisch dure hardware houden zichzelf keihard voor de gek
Klopt. Je kan beter naar een draadrecorder luisteren. Ziet er ook veel indrukwekkender uit dan een plastic CD-spelertje.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_72600102
Wat maakt het uit, muziek is muziek.
pi_72600401
Laminaat erin beinvloed het geluid negatief, dempende objecten zijn een must voor fatsoenlijk geluid uit je hifi, zoals vloerbedekking, stoffen banken, gordijnen etc etc.
pi_72600425
Zolang het niet ronduit kut klinkt ben ik tevreden. Laptopspeakertjes bijvoorbeeld zijn gewoon slecht. En een mp3 bestand met een lagere bitrate dan 192kbs vind ik ook ondermaats.
What Would Goku Do
  woensdag 9 september 2009 @ 23:00:45 #21
167856 Toempf
Internetheld
pi_72600449
quote:
Geluidskwaliteit is namelijk deels meetbaar maar vooral een subjectief iets.
Het zit vooral tussen je oren zeker.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  woensdag 9 september 2009 @ 23:03:13 #22
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72600546
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:59 schreef perezoso het volgende:
Laminaat erin beinvloed het geluid negatief, dempende objecten zijn een must voor fatsoenlijk geluid uit je hifi, zoals vloerbedekking, stoffen banken, gordijnen etc etc.
Laminaat is een vorm van vloerbedekking (net zoals bijvoorbeeld tapijt, plavuizen en vinyl)
  woensdag 9 september 2009 @ 23:04:45 #23
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72600591
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Toempf het volgende:

[..]

Het zit vooral tussen je oren zeker.
Vooral afhankelijk van hoe lang je in je jeugd naar een te hard spelende mp3 spelert met oordoppies hebt geluisterd (en uiteraard alle andere equivalenten die gehoor permanent beïnvloeden)
  woensdag 9 september 2009 @ 23:05:25 #24
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_72600623
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:43 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het is niet het prijskaartje dat ergens aanhangt, maar de juiste combinatie. Daarentegen zijn speakerkabels met een prijs van ongeveer 10/15% van de totale aanschafprijs geen overbodige luxe.
Ow christ, jij bent er toch niet zo'n eentje die speakerkabel van ¤50 p/m of meer koopt?
pi_72600648
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:03 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Laminaat is een vorm van vloerbedekking (net zoals bijvoorbeeld tapijt, plavuizen en vinyl)
Je snapt wat ik bedoel wiseguy
  woensdag 9 september 2009 @ 23:08:21 #26
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72600744
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Ruis het volgende:

[..]

Ow christ, jij bent er toch niet zo'n eentje die speakerkabel van ¤50 p/m of meer koopt?
@ the moment
Denon versterker van 18 jaar oud, ooit gekocht voor ¤ 250, Mission speakers setje voor ¤ 300 en wat koperkabel (ca 10 meter) van volgens mij ¤ 3,- p/m Maar als er iets nieuws komt, dan zullen de speakerkabels zeker afgestemd worden met de total set, ja. Het verschil is dermate groot dat het zonde is om juist op deze schakel te gaan besparen.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:09:34 #27
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72600785
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef perezoso het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel wiseguy
Nee, want als je plavuizen neerlegt als vloerbedekking, dan heeft dit meestal geen positieve bijdrage aan de demping van een omgeving, dus verklaar u nader?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:10:55 #28
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_72600829
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:08 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

@ the moment
Denon versterker van 18 jaar oud, ooit gekocht voor ¤ 250, Mission speakers setje voor ¤ 300 en wat koperkabel (ca 10 meter) van volgens mij ¤ 3,- p/m Maar als er iets nieuws komt, dan zullen de speakerkabels zeker afgestemd worden met de total set, ja. Het verschil is dermate groot dat het zonde is om juist op deze schakel te gaan besparen.
Leg mij dan 's uit waarom precies? Wat voor verschil zit er tussen je huidige kabel en die zooi die 10x zo duur is?
pi_72600883
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:10 schreef Ruis het volgende:

[..]

Leg mij dan 's uit waarom precies? Wat voor verschil zit er tussen je huidige kabel en die zooi die 10x zo duur is?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er dikkere aders in zouden zitten. Maar voordat je voor 50 euro aan koper in een meter kabel hebt gefrot kun je beter even je plinten wat ruimer gaan ontwerpen. Integreren met de zitbank ofzo.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_72600995
quote:

[..]

ze zien er mooier uit?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:16:40 #31
261271 GladdeGerard
glijdende grijpgrage Gerard
pi_72601052
Een beetje audiofiel zijn vind ik nog wel kunnen, maar zo gauw je heel dure kabels gaat kopen overschrijdt je voor mij de grens tussen perfectionisme en waanzin.
ganz geile Gerard
pi_72601221
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:41 schreef Technofreakzz het volgende:
Mooi geluid hoeft ook echt niet veel te kosten. Hangt heel erg van persoonlijke voorkeur af, en wat je ervoor over hebt. Ik ben zelf heel tevreden met mijn 1000 euro setje (speakers + versterker).
  woensdag 9 september 2009 @ 23:20:53 #33
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72601246
quote:

[..]

De materialen die gebruikt worden (zowel de core als de afscherming, koper geleid anders als zilver, zie ook http://www.mitcables.com/ ), de duurzaamheid, de transparantie waarmee zowel de hoge als lage tonen verplaatst worden van A naar B. De kabel is een stuk weerstand en hoe minder weerstand, hoe beter het geluid bij de speaker aankomt, dus zoals bedoelt vanuit de eindtrap. Uiteraard kun je ook tevreden zijn met een cheap ass kabel, maar waarom dan geld uitgeven aan een dure versterker en speakers?
pi_72601336
Terechte klacht.

CD's zijn sowieso oneindig veel kutter dan live muziek. (Ik praat even over klassiek, weet niks van andere muziek.) Dat scheelt ongetwijfeld een heel klein beetje als je 100 keer zo veel geld uitgeeft, maar dat is echt pure verspilling. Het blijft namelijk toch wel kut, in vergelijking met echte (live) muziek.

Dus bespaar je het geld en ga in plaats daarvan wat vaker naar een echt concert of een opera. Zóóó veel beter, zelfs als de uitvoerenden net wat minder zijn dan wat je op cd hebt.
pi_72601369
Ik snap dat mensen een speaker uit een laptop of mobieltje niks vinden maar je kan ook te ver gaan.
Er zijn dus gewoon mensen die geloven dat een draad de ene kant op mooier klinkt dan de andere kant op.

Sowieso is dat hele gedoe met kabels gelul, er zit verschil tussen maar een kabel van 50 euro per meter heeft geen hoorbaar verschil van een kabel van 10 euro per meter, vraag maar aan een elektronicus .

Volgensmij doen mensen dit soort dingen alleen maar om stoer over te komen, beetje de expert uithangen. Doen ook veel mensen met wijnproeven tegenwoordig.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:27:11 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72601458
je hebt zelfs kabels van 500,-
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72601513
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:20 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

De materialen die gebruikt worden (zowel de core als de afscherming, koper geleid anders als zilver, zie ook http://www.mitcables.com/ ), de duurzaamheid, de transparantie waarmee zowel de hoge als lage tonen verplaatst worden van A naar B. De kabel is een stuk weerstand en hoe minder weerstand, hoe beter het geluid bij de speaker aankomt, dus zoals bedoelt vanuit de eindtrap. Uiteraard kun je ook tevreden zijn met een cheap ass kabel, maar waarom dan geld uitgeven aan een dure versterker en speakers?
Wat een onzin.

Die verkopen ook stroomkabels voor 700 dollar. En vanaf het stopcontact gaat dezelfde stroom door draad van 1/100 van de prijs. Dat kan je toch niet serieus nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2009 23:28:53 ]
pi_72601626
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:25 schreef Mikevin het volgende:
Ik snap dat mensen een speaker uit een laptop of mobieltje niks vinden maar je kan ook te ver gaan.
Er zijn dus gewoon mensen die geloven dat een draad de ene kant op mooier klinkt dan de andere kant op.

Sowieso is dat hele gedoe met kabels gelul, er zit verschil tussen maar een kabel van 50 euro per meter heeft geen hoorbaar verschil van een kabel van 10 euro per meter, vraag maar aan een elektronicus .

Volgensmij doen mensen dit soort dingen alleen maar om stoer over te komen, beetje de expert uithangen. Doen ook veel mensen met wijnproeven tegenwoordig.
Ja, ik heb elektrotechniek gestudeerd en bij ons op de universiteit lachten we ons inderdaad kapot om dat soort mensen.

Blokjes om je kabel op te leggen, zodat het elektrisch veld niet door de vloer gaat.
Frequentiecorrigerende kabels, zodat de weg die een lage golf af moet leggen korter/langer is dan die van een korte golf.
Nou ja, ik weet niet wat voor onzin de docent allemaal opsomde, maar het was wel erg grappig.

Ze zijn in staat om hogere frequenties dan we überhaupt kunnen horen goed over te sturen over een normaal koperdraadje van goede kwaliteit (oké, er zijn wel wat verbeteringen mogelijk, maar die zijn vrij simpel) en dan gaan mensen honderden euro's uitgeven, om allemaal dingen te corrigeren die niet eens meetbaar zijn, laat staan hoorbaar.

Viel bij ons een beetje in de sfeer waar ook aardstralen in vielen. (Een andere docent, velden, was een keer gebeld door een vrouw of hij een apparaatje wilde maken om aardstralen op te sporen. Vond ze het gek dat ze niet geholpen werd en ook niet serieus genomen. )
pi_72601826
Het verschil tussen een computersetje of een goeie geluidsinstallatie hoort iedereen nog wel. Maar je kan ook veel te ver gaan, met speciale stroomvoorzieningen ed. Wat een onzin.
pi_72601893
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:32 schreef DaanA het volgende:

[..]

...
Zou wel leuk zijn die mensen een keer een test te laten doen, eens zien hoeveel er niet eens meer boven de 15khz uitkomen en het verschil niet horen tussen bepaalde tonen. Jammergenoeg krijg je van deze mensen altijd te horen dat zij het wel degelijk beter vinden meer aardstraalblokkerende units maar dat dat gewoon niet te meten is.
pi_72601914
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Nee, want als je plavuizen neerlegt als vloerbedekking, dan heeft dit meestal geen positieve bijdrage aan de demping van een omgeving, dus verklaar u nader?
MOet ik hier nog serieus op in gaan, triest, ik heb 't over dempende materialen, ik bedoelde vloerbedekking van stof en dat weet jij ook wel snotneus.
pi_72601926
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:32 schreef DaanA het volgende:

[..]

Ja, ik heb elektrotechniek gestudeerd en bij ons op de universiteit lachten we ons inderdaad kapot om dat soort mensen.

Blokjes om je kabel op te leggen, zodat het elektrisch veld niet door de vloer gaat.
Frequentiecorrigerende kabels, zodat de weg die een lage golf af moet leggen korter/langer is dan die van een korte golf.
Nou ja, ik weet niet wat voor onzin de docent allemaal opsomde, maar het was wel erg grappig.

Ze zijn in staat om hogere frequenties dan we überhaupt kunnen horen goed over te sturen over een normaal koperdraadje van goede kwaliteit (oké, er zijn wel wat verbeteringen mogelijk, maar die zijn vrij simpel) en dan gaan mensen honderden euro's uitgeven, om allemaal dingen te corrigeren die niet eens meetbaar zijn, laat staan hoorbaar.

Viel bij ons een beetje in de sfeer waar ook aardstralen in vielen. (Een andere docent, velden, was een keer gebeld door een vrouw of hij een apparaatje wilde maken om aardstralen op te sporen. Vond ze het gek dat ze niet geholpen werd en ook niet serieus genomen. )
Een groot probleem met geschoolden is dat ze niet openstaan voor nieuwe dingen.
Een groot probleem met ongeschoolden is dat ze niet doorhebben wanneer iets buiten de natuurwetten omgaat.

Neem een telefoondraadje en neem een goede kwaliteit luidsprekerkabel.
Door die telefoondraad stuur je geen 20Watt uit een versterker.
Door een dikke koperkabel wel, met weinig verlies.
Misschien kan het nog iets beter, met betere geleiding.
Maar als je een beetje nadenkt zit ook daar een grens aan.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:42:29 #43
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_72601959
ik zeg altijd, het gaat om het liedje niet om de geluidskwaliteit.

Lekker de eerste platen van Guided by voices of Tall Dwarfs op dikke bang&olufsen afspelen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 9 september 2009 @ 23:42:48 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72601968
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72601996
Heb 'n versterker en twee zuilen van 'n jaar of 15 oud en nog twee boxen van 20/25 jaar oud aangesloten en m'n geluid klinkt beter dan de gemiddelde set van rond de ¤500,- Vroegah was de bouwkwaliteit imho gewoon wat beter.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  FOK!fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 23:44:25 #46
145146 Andyy
pi_72602015
MP3 is prima hoor, afhankelijk van de bitrate :p
pi_72602045
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:40 schreef Mikevin het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn die mensen een keer een test te laten doen, eens zien hoeveel er niet eens meer boven de 15khz uitkomen en het verschil niet horen tussen bepaalde tonen. Jammergenoeg krijg je van deze mensen altijd te horen dat zij het wel degelijk beter vinden meer aardstraalblokkerende units maar dat dat gewoon niet te meten is.
Als wij (wij=de mensheid) uitstekend in staat zijn om vele honderden megaherzen (en ik denk nog veel verder) héél precies te meten, dan is dat idd een heel klein beetje een onzinargument.

En zoals ik al zei: als op een schaal van 0 tot 100 een live klassiek concert in het Concertgebouw in Amsterdam 100 scoort (wereldwijd bekend als zo'n beetje de beste zaal van de wereld), dan scoren slechte computerboxjes misschien 30, goede computerboxjes 40 en een aardige huiskamerinstallatie misschien 60. Dan zal de allerbeste en allerduurste installatie nog steeds misschien net de 65 of zo halen, omdat het nog steeds echt mijlenver af staat van wat je live allemaal hoort.

Dan zit je al je vermogen te installeren in muziek die, invergelijking met hoe het ook kan, nog steeds kut is.
pi_72602157

pi_72602444
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:45 schreef DaanA het volgende:

[..]

Als wij (wij=de mensheid) uitstekend in staat zijn om vele honderden megaherzen (en ik denk nog veel verder) héél precies te meten, dan is dat idd een heel klein beetje een onzinargument.

En zoals ik al zei: als op een schaal van 0 tot 100 een live klassiek concert in het Concertgebouw in Amsterdam 100 scoort (wereldwijd bekend als zo'n beetje de beste zaal van de wereld), dan scoren slechte computerboxjes misschien 30, goede computerboxjes 40 en een aardige huiskamerinstallatie misschien 60. Dan zal de allerbeste en allerduurste installatie nog steeds misschien net de 65 of zo halen, omdat het nog steeds echt mijlenver af staat van wat je live allemaal hoort.

Dan zit je al je vermogen te installeren in muziek die, invergelijking met hoe het ook kan, nog steeds kut is.
Mja live en niet live is nogal moeilijk te vergelijken. Ik was een tijd terug bij Coldplay in Ahoy. Geweldig zoals ze daar spelen, heel anders dan op de CD. Tegelijkertijd lijkt het geluidstechnisch totaal nergens op, je hoort daar een enorme echo. Ik heb zoiets van: als je echt voor de ervaring wil gaan geef dat geld dan uit een installatie van een paar honderd euro en de rest aan concertkaartjes.
  woensdag 9 september 2009 @ 23:57:59 #50
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72602461
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:49 schreef The_Terminator het volgende:
[ afbeelding ]

Is er een filmpje van dit geweld/scheepstoetert?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')