abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72604628
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:49 schreef Inverted_World het volgende:
Ik denk dat er ook een duidelijk verschil te zien is tussen de muzieksmaak van een audiofiel te zien is en een niet-audiofiel. Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren. Hiermee zeg ik niet dat alle niet-audiofielen geen muzieksmaak hebben, maar gewoone en opvallend detail bij mensen die erover klagen.
Waar luistert de echte audifiel naar dan??

Buurman heeft voor 18000 euro aan spullen en kabels en ander onzin( ik vind het onzin maar goed) en is zwaar techno fan. smaken verschillen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 10 september 2009 @ 01:58:43 #62
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72604635
Vriendje van een vriendje van mij doet het met massief gouden kabels.
pi_72604651
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:58 schreef DogTown het volgende:
Vriendje van een vriendje van mij doet het met massief gouden kabels.
Ja maar jij hoeft door dat vriendje van een vriendje niet elke avond naar techno te luisteren
pi_72604660
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:57 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Waar luistert de echte audifiel naar dan??

Buurman heeft voor 18000 euro aan spullen en kabels en ander onzin( ik vind het onzin maar goed) en is zwaar techno fan. smaken verschillen
Ik zei niet waar ze wel naar luisteren want dat weet ik niet, ik ben zelf wel redelijk geïnteresseerd in degelijke apparatuur, denk aan genelec, en ik luister voornamelijk naar dingen als devendra banhart, fink, en zo kan ik wel doorgaan, maar dat zal ongetwijfeld enorm verschillen, ik zie een audiofiel niet snel naar 50 cent luisteren. Nouja misschien door een auto-subwoofertje waar heel tof 600 watt op staat.
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 10 september 2009 @ 02:03:38 #65
269675 DogTown
Mooi mannetje.
pi_72604669
quote:
Op donderdag 10 september 2009 02:01 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ja maar jij hoeft door dat vriendje van een vriendje niet elke avond naar techno te luisteren
Nee alleen naar het geluid van hem terwijl hij de liefde bedrijft met massief gouden kabels.
pi_72604686
True.....

Overigens kan de gemiddelde 50 cent luisteraar ook geen dure apperatuur kopen maar dat terzijde.
Ik vraag me alleen altijd af wat iemand bezielt om meer als 5000 euro uit te geven aan audio shit
pi_72604745
Audiofielen? Dat zijn toch die mensen die voor 1000 euro kabels kopen terwijl je veel beter in de akoustiek (die meestal prut is omdat hun vrouw vind dat anders de meubels niet mooi uit komen) en luidsprekers kan investeren?
pi_72604752
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:49 schreef Inverted_World het volgende:
Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren.
Dat zou ook nogal bizar zijn, die CD's zijn zo ontzettend slecht afgemixt, dynamiek gaat verloren omdat het vooral hard moet klinken.
pi_72604915
Ik heb liever goede speakers, als ik honderden euro's uit kan geven aan cd's, kan ik dat ook wel voor een keer aan speakers.
pi_72604929
Eens met TS.
Smile, it confuses people.
  FOK!fotograaf donderdag 10 september 2009 @ 07:22:21 #71
145146 Andyy
pi_72605219
quote:
Op donderdag 10 september 2009 03:44 schreef letterdief het volgende:
Ik heb liever goede speakers, als ik honderden euro's uit kan geven aan cd's, kan ik dat ook wel voor een keer aan speakers.

Als je een dure overpriced MP3speler koopt moet je ook wel wat goede oordopjes erbij kopen om de potentie eruit te kunnen halen
Je zet toch ook geen baggerwielen onder een Ferrari als je die koopt?
pi_72605424
Hoi, is hier het feest?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72611349
Ik geloof dat van die kabels ook niet echt. Dat een dun koperdraadje misschien slechter is dan een normale kabel inclusief plastic/rubber isolatie eromheen gaat er bij nog wel in. Dat goud langer mee gaat (als in: roest niet) dan koper is zo, en zal wellicht een verschil maken als je de set jarenlang in gebruik hebt.
Maar een kabel van 3000 euro die je in moet spelen is naar mijn mening gewoon onzin
What Would Goku Do
pi_72611479
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
http://www.mitcables.com/(...)3-speaker-cable.html

¤ 27.000,- voor een fucking kabel

Edit: o wacht: 30.000,- :

http://www.mitcables.com/(...)e-speaker-cable.html

En dit zit er in dit kastjes van MIT :

pi_72611597
quote:

Ze hebben ook digitale kabels van 3000 dollar. En op de vraag of dat nou echt nodig is:
quote:
Is there really a difference in digital cables?

Yes there are. The digital signal from a DVD player, CD Transport, or set top box, can transmit a lot of information. There are four common digital connections for this interface. Most common is 75ohm RCA connection, and a Toslink, or “fiber optic” connection between your player and receiver. Higher end connections will be ASE/EBU 110ohm connection or a BNC connector. Whatever the connector they all transmit information in a square wave digital signal. Cable can play a big part in transmitting this signal with less “jitter”, “jitter” equals noise. This noise can be seen on an oscilloscope at the top and bottom of the wave form. This wave form is rising and falling sometimes thousands of times a second like a switch being turned on and off very quickly. Digital Coax cable is available in varying speeds to which it allows signal to flow. They are measured in a unit of VP, or “velocity of propagation”. Cables that have a “low VP” will not transmit digital signal as well as cables that have a “high VP”. Other materials like silver and Tri-poly-ethylene di-electric material will aid in increasing the VP of the cable. The number associated with a VP rating is the percentage of the speed of light that a signal is traveling over the conductors. MIT Digital Interfaces have one of the highest VP Ratings in the industry. Coupled with our patented parallel digital networks, nothing works better at giving you better bass, clearer mid-range and more articulate high frequencies, with out being harsh or fatiguing.
pi_72611992
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze hebben ook digitale kabels van 3000 dollar. En op de vraag of dat nou echt nodig is:
[..]

Mijn God.
Zijn er serieus mensen die dat kopen ook nog?

Ik bedoel je gaat toch ook geen Ferrari van 300.000 euro kopen met 500 pk tegenover hetzelfde model Ferrari van 100.000 euro met 'maar' 495 pk?

Oke, rare vergelijking die bij die auto's niet zal kloppen maar dat is wel wat er gebeurt met die kabelsonzin.
Voor een heel, heel, heeeeeel klein beetje kwaliteitsverbetering, wat eigenlijk niet eens opvalt , een bom meer geld neerleggen.

Gek zijn ze.
pi_72612025
Buizenversterkers
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_72612491
Ik heb trouwens gewoon een drietal kabels liggen (2x front + center) van 2 meter per stuk die 4 euro per meter kosten o.i.d.... Dus geen dropveterzooi, maar gewoon fatsoenlijke kabels. En dan ben ik dus voor 24 euro klaar en het klinkt prima... Voor de achterspeakers gebruik ik gewoon die dropveterzooi...
pi_72612660
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:34 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Tja, je bent audiofiel of niet. Als liefhebber zul je het verschil wel horen.

Als niet liefhebber...tja een een niet-voetballiefhebber ziet ook geen verschil tussen Ajax en Volendam
tjah welke voetballiefhebber ziet dat verschil nu wel?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_72618998
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

tjah welke voetballiefhebber ziet dat verschil nu wel?
De kenner die op minimalistische verschillen let zal je er, na lang zoeken, waarschijnlijk wel een paar kunnen noemen
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_72619217
quote:

Gelukkig valt het verschil tussen de ¤ niet op $

Met een beetje leuke versterker ( http://www.passlabs.com/products.htm ) zijn een paar goede kabels die al dat vermogen over het volledige spectrum normaal kunnen transporteren zeker noodzakelijk. Voor de gemiddelde Denon zul je deze kabels niet snel gebruiken. Het gaat om het totaalplaatje. Een Ferrari met wieltjes van een Fiat Panda eronder komt wel vooruit, maar je wilt er geen 300 km/h mee rijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door eNaSnI op 10-09-2009 18:35:56 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_72619394
This connection isn't sound. If my calculations are correct, it should be sometime around 2007 for whomever is reading this. DO NOT USE THESE CABLES. Something... happens with them. Something came through, something from somewhere else. We were overrun in days, not many of us are left. WE LIVE UNDERGROUND! ONLY YOU CAN STOP IT NOW. SAVE US. DO NOT USE THESE CABLES.

I don't have much time. This connection isn't sound. If my calculations are correct, it should be--

Whehe
pi_72619753
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:28 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Gelukkig valt het verschil tussen de ¤ niet op $

Met een beetje leuke versterker ( http://www.passlabs.com/products.htm ) zijn een paar goede kabels die al dat vermogen over het volledige spectrum normaal kunnen transporteren zeker noodzakelijk. Voor de gemiddelde Denon zul je deze kabels niet snel gebruiken. Het gaat om het totaalplaatje. Een Ferrari met wieltjes van een Fiat Panda eronder komt wel vooruit, maar je wilt er geen 300 km/h mee rijden.
Als die wielen toegelaten zijn voor 300 km/u, waarom niet? Ja, okee, het ziet er niet mooi uit, maar bij een radio gaat dát argument niet op omdat de kabels toch aan de achterkant verstopt zitten.

Wat dat betreft is benzine een betere vergelijking - ook in een peperdure Ferrari gooi je geen benzine van 1000 euro per liter.
  donderdag 10 september 2009 @ 18:45:39 #85
131603 Afwazig
Serious business
pi_72619792
Buizenversterkers
pi_72620450
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:57 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Is er een filmpje van dit geweld/scheepstoetert?
Wel van een andere.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:18:47 #87
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72620930
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:57 schreef Mikevin het volgende:

[..]

Mja live en niet live is nogal moeilijk te vergelijken. Ik was een tijd terug bij Coldplay in Ahoy. Geweldig zoals ze daar spelen, heel anders dan op de CD. Tegelijkertijd lijkt het geluidstechnisch totaal nergens op, je hoort daar een enorme echo. Ik heb zoiets van: als je echt voor de ervaring wil gaan geef dat geld dan uit een installatie van een paar honderd euro en de rest aan concertkaartjes.
Ja er is een verschil tussen natuurgetrouwe weergave en perfecte weergave.
Voorbeeld: een gitaar waarbij je de 'iiiiieet' hoort van de glijdende vingers over de snaren naar het volgende accoord, dat is beter dan als het geluid van die gitaar dusdanig bewerkt is dat al die bijgeluiden niet meer te horen zijn. Die bijgeluiden horen namelijk bij het bespelen van zo'n instrument.
Een concert echoot altijd, en dat hoort dus ook bij het afspelen van zo'n registratie. niet ontëchoën, maar gewoon zo laten inclusief bijgeluiden enzo.
pi_72621356
quote:
I keep my music-listening room in a Faraday cage to prevent any interference that could alter my music-listening experience.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_72621604
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:45 schreef Afwazig het volgende:
Buizenversterkers
Interessante bijdrage aan dit topic!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72621769
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Als die wielen toegelaten zijn voor 300 km/u, waarom niet? Ja, okee, het ziet er niet mooi uit, maar bij een radio gaat dát argument niet op omdat de kabels toch aan de achterkant verstopt zitten.

Wat dat betreft is benzine een betere vergelijking - ook in een peperdure Ferrari gooi je geen benzine van 1000 euro per liter.
Ik zou de brandstof die je hier vergelijkt eerder vergelijken met de netspanning die er voor zorgt dat het hele zwikkie wat moois produceert. Het is niet een wezenlijk mechanisch onderdeel van het geheel. Een kabel is één van de componenten van de totale set. Vergelijk het dan met een Ferrari met een versnellingsbak van een Fiat Panda Genoeg power, maar niet naar de daarvoor bestemde kanalen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')