Waar luistert de echte audifiel naar dan??quote:Op donderdag 10 september 2009 01:49 schreef Inverted_World het volgende:
Ik denk dat er ook een duidelijk verschil te zien is tussen de muzieksmaak van een audiofiel te zien is en een niet-audiofiel. Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren. Hiermee zeg ik niet dat alle niet-audiofielen geen muzieksmaak hebben, maar gewoone en opvallend detail bij mensen die erover klagen.

Ja maar jij hoeft door dat vriendje van een vriendje niet elke avond naar techno te luisterenquote:Op donderdag 10 september 2009 01:58 schreef DogTown het volgende:
Vriendje van een vriendje van mij doet het met massief gouden kabels.

Ik zei niet waar ze wel naar luisteren want dat weet ik niet, ik ben zelf wel redelijk geïnteresseerd in degelijke apparatuur, denk aan genelec, en ik luister voornamelijk naar dingen als devendra banhart, fink, en zo kan ik wel doorgaan, maar dat zal ongetwijfeld enorm verschillen, ik zie een audiofiel niet snel naar 50 cent luisteren. Nouja misschien door een auto-subwoofertje waar heel tof 600 watt op staat.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:57 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Waar luistert de echte audifiel naar dan??
Buurman heeft voor 18000 euro aan spullen en kabels en ander onzin( ik vind het onzin maar goed) en is zwaar techno fan. smaken verschillen

Nee alleen naar het geluid van hem terwijl hij de liefde bedrijft met massief gouden kabels.quote:Op donderdag 10 september 2009 02:01 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja maar jij hoeft door dat vriendje van een vriendje niet elke avond naar techno te luisteren

Dat zou ook nogal bizar zijn, die CD's zijn zo ontzettend slecht afgemixt, dynamiek gaat verloren omdat het vooral hard moet klinken.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:49 schreef Inverted_World het volgende:
Ik zie een audiofiel niet snel Dj Chuckie of 50 Cent luisteren.

quote:Op donderdag 10 september 2009 03:44 schreef letterdief het volgende:
Ik heb liever goede speakers, als ik honderden euro's uit kan geven aan cd's, kan ik dat ook wel voor een keer aan speakers.

En dit zit er in dit kastjes van MITquote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
http://www.mitcables.com/(...)3-speaker-cable.html
¤ 27.000,- voor een fucking kabel
Edit: o wacht: 30.000,- :
http://www.mitcables.com/(...)e-speaker-cable.html

:
: 

Ze hebben ook digitale kabels van 3000 dollar. En op de vraag of dat nou echt nodig is:quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
quote:Is there really a difference in digital cables?
Yes there are. The digital signal from a DVD player, CD Transport, or set top box, can transmit a lot of information. There are four common digital connections for this interface. Most common is 75ohm RCA connection, and a Toslink, or “fiber optic” connection between your player and receiver. Higher end connections will be ASE/EBU 110ohm connection or a BNC connector. Whatever the connector they all transmit information in a square wave digital signal. Cable can play a big part in transmitting this signal with less “jitter”, “jitter” equals noise. This noise can be seen on an oscilloscope at the top and bottom of the wave form. This wave form is rising and falling sometimes thousands of times a second like a switch being turned on and off very quickly. Digital Coax cable is available in varying speeds to which it allows signal to flow. They are measured in a unit of VP, or “velocity of propagation”. Cables that have a “low VP” will not transmit digital signal as well as cables that have a “high VP”. Other materials like silver and Tri-poly-ethylene di-electric material will aid in increasing the VP of the cable. The number associated with a VP rating is the percentage of the speed of light that a signal is traveling over the conductors. MIT Digital Interfaces have one of the highest VP Ratings in the industry. Coupled with our patented parallel digital networks, nothing works better at giving you better bass, clearer mid-range and more articulate high frequencies, with out being harsh or fatiguing.

Mijn God.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze hebben ook digitale kabels van 3000 dollar. En op de vraag of dat nou echt nodig is:
[..]

, een bom meer geld neerleggen.
, een bom meer geld neerleggen.   

tjah welke voetballiefhebber ziet dat verschil nu wel?quote:Op woensdag 9 september 2009 22:34 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Tja, je bent audiofiel of niet. Als liefhebber zul je het verschil wel horen.
Als niet liefhebber...tja een een niet-voetballiefhebber ziet ook geen verschil tussen Ajax en Volendam

De kenner die op minimalistische verschillen let zal je er, na lang zoeken, waarschijnlijk wel een paar kunnen noemenquote:Op donderdag 10 september 2009 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
tjah welke voetballiefhebber ziet dat verschil nu wel?

Gelukkig valt het verschil tussen de ¤ niet op $quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Saekerhett het volgende:

Als die wielen toegelaten zijn voor 300 km/u, waarom niet? Ja, okee, het ziet er niet mooi uit, maar bij een radio gaat dát argument niet op omdat de kabels toch aan de achterkant verstopt zitten.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:28 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Gelukkig valt het verschil tussen de ¤ niet op $
Met een beetje leuke versterker ( http://www.passlabs.com/products.htm ) zijn een paar goede kabels die al dat vermogen over het volledige spectrum normaal kunnen transporteren zeker noodzakelijk. Voor de gemiddelde Denon zul je deze kabels niet snel gebruiken. Het gaat om het totaalplaatje. Een Ferrari met wieltjes van een Fiat Panda eronder komt wel vooruit, maar je wilt er geen 300 km/h mee rijden.

Wel van een andere.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:57 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is er een filmpje van dit geweld/scheepstoetert?

Ja er is een verschil tussen natuurgetrouwe weergave en perfecte weergave.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:57 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Mja live en niet live is nogal moeilijk te vergelijken. Ik was een tijd terug bij Coldplay in Ahoy. Geweldig zoals ze daar spelen, heel anders dan op de CD. Tegelijkertijd lijkt het geluidstechnisch totaal nergens op, je hoort daar een enorme echo. Ik heb zoiets van: als je echt voor de ervaring wil gaan geef dat geld dan uit een installatie van een paar honderd euro en de rest aan concertkaartjes.

quote:I keep my music-listening room in a Faraday cage to prevent any interference that could alter my music-listening experience.

Interessante bijdrage aan dit topic!quote:

Ik zou de brandstof die je hier vergelijkt eerder vergelijken met de netspanning die er voor zorgt dat het hele zwikkie wat moois produceert. Het is niet een wezenlijk mechanisch onderdeel van het geheel. Een kabel is één van de componenten van de totale set. Vergelijk het dan met een Ferrari met een versnellingsbak van een Fiat Pandaquote:Op donderdag 10 september 2009 18:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Als die wielen toegelaten zijn voor 300 km/u, waarom niet? Ja, okee, het ziet er niet mooi uit, maar bij een radio gaat dát argument niet op omdat de kabels toch aan de achterkant verstopt zitten.
Wat dat betreft is benzine een betere vergelijking - ook in een peperdure Ferrari gooi je geen benzine van 1000 euro per liter.
 Genoeg power, maar niet naar de daarvoor bestemde kanalen te krijgen.
 Genoeg power, maar niet naar de daarvoor bestemde kanalen te krijgen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |