Ik neem één shake nadat ik gesport heb, voor de rest niet. Één zo'n shake bevat 26 gr whey gemengd met 250 ml Melk oid. Niet teveel neem ik aan aangezien ik voor de rest weinig melkproducten neem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:39 schreef Suzanne84 het volgende:
Dan neem je teveel eiwitten in één keer. 20 gram per 2 uur is voldoende.
Meer is lekker spetteren.
Dat is inclusief weight gainer, moet je ook niet aan beginnen. Ik neem 100% pure wei om mijn spierherstel en -groei te voorspoedigen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:39 schreef Remsjo het volgende:
Wij verkopen Whey Gainer maar ik vind het voor geen meter werken. Beter doe je het gewoon zonder al die voedingssupplementen
Je moet sowieso na het sporten iets met eiwitten en suikers tot je nemen, anders herstellen je spieren slecht. Daarom neem ik het dus, omdat er meer eiwitten in zitten dan een bak yoghurt ofzo.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Trannellius het volgende:
Wat is er in hemelsnaam mis met een biertje na het sporten?
quote:Op maandag 8 september 2009 13:41 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zit tegenwoordig iedereen die een paar keer per week aan het fitnessen is aan de voedingssupplementen en eiwitshakes? Kunnen jullie niet normaal eten ofzo?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Trannellius het volgende:
Wat is er in hemelsnaam mis met een biertje na het sporten?
250 ml melk bevat al 8 gram eiwitten. Plus de andere 26 is spetteren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ik neem één shake nadat ik gesport heb, voor de rest niet. Één zo'n shake bevat 26 gr whey gemengd met 250 ml Melk oid. Niet teveel neem ik aan aangezien ik voor de rest weinig melkproducten neem.
Omdat mensen zoals jij, denken dat het iets extra's is wat je neemt. Maar nee dat is het niet, het is gewoon GOED voor je spieren, heel goed zelfs en je gebruikt gewoon een natuurlijk product, dus waarom niet? Daarnaast is het niet zomaar 3 x fitnessen, maar zware spierkrachtoefeningen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:41 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zit tegenwoordig iedereen die een paar keer per week aan het fitnessen is aan de voedingssupplementen en eiwitshakes? Kunnen jullie niet normaal eten ofzo?
Als ik supplementen zou moeten nemen omdat mijn spieren onvoldoende zouden herstellen na het sporten, zou dat voor mij een signaal zijn dat ik te veel/zwaar sport....quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:42 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Je moet sowieso na het sporten iets met eiwitten en suikers tot je nemen, anders herstellen je spieren slecht. Daarom neem ik het dus, omdat er meer eiwitten in zitten dan een bak yoghurt ofzo.
Dit dus. Al die eiwitshakes zitten ook nog eens vol met dikmakers. Als ik getraind heb dan eet ik 2 boterhammen met pindakaas, een klein bakje kwark en een trosje druiven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:41 schreef Sapstengel het volgende:
Voetballers zijn ook helemaal niet aan de eiwitshakes of creatinequote:Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Als ik supplementen zou moeten nemen omdat mijn spieren onvoldoende zouden herstellen na het sporten, zou dat voor mij een signaal zijn dat ik te veel/zwaar sport....
Ik (als voetballer zijnde) niet neequote:Op dinsdag 8 september 2009 13:46 schreef Suzanne84 het volgende:
[..]
Voetballers zijn ook helemaal niet aan de eiwitshakes of creatine![]()
No pain no gain
Magere kwark =10 gr /100mlquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:43 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Omdat mensen zoals jij, denken dat het iets extra's is wat je neemt. Maar nee dat is het niet, het is gewoon GOED voor je spieren, heel goed zelfs en je gebruikt gewoon een natuurlijk product, dus waarom niet? Daarnaast is het niet zomaar 3 x fitnessen, maar zware spierkrachtoefeningen.
Ja of creatine. Creatine beschermt vet tegen verbranding, dus als je fitnessed om af te vallen, kan je dat wel vergeten als je die shakes erbij neemt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:45 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Dit dus. Al die eiwitshakes zitten ook nog eens vol met dikmakers. Als ik getraind heb dan eet ik 2 boterhammen met pindakaas, een klein bakje kwark en een trosje druiven.
Precies. De ochtend na dat je die avond ervoor hebt gesport goed ontbijten en je zult resultaat zien.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja of creatine. Creatine beschermt vet tegen verbranding, dus als je fitnessed om af te vallen, kan je dat wel vergeten als je die shakes erbij neemt.
Jij snapt het principe van eiwitten niet?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Als ik supplementen zou moeten nemen omdat mijn spieren onvoldoende zouden herstellen na het sporten, zou dat voor mij een signaal zijn dat ik te veel/zwaar sport....
Ik neem altijd 250 ml water.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:43 schreef Suzanne84 het volgende:
[..]
250 ml melk bevat al 8 gram eiwitten. Plus de andere 26 is spetteren.
Dus verdelen. Ik drink een uur van te voren 15 gram en naderhand. En je lichaam moet er aan wennen.
Minder nemen. 4 real
En wat doe je daar dan mee?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ik neem altijd 250 ml water.
quote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ik neem één shake nadat ik gesport heb, voor de rest niet. Één zo'n shake bevat 26 gr whey gemengd met 250 ml Melk oid.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef FerreroNutella het volgende:
Eerst leren goed te eten ipv meteen naar de shakes te grijpen.
Straf: spetterpoep.
quote:
En daar krijg jij je eiwitten toegevoegd?quote:
Is het lekker met water? Nog niet geprobeerd maar lijkt me echt smerig. (of was het een sarcastische reactie?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ik neem altijd 250 ml water.
Hoe kom je daar nou bij? Je spieren scheuren ALTIJD na inspanning een beetje en die moeten herstellen. Eiwitten + suikers zorgen hiervoor. Als je binnen 2 uur na het sporten OF vlak voor het slapen gaan aan die eiwitten en suikers komt, herstellen je spieren optimaal. Creatine is om je spieren meer kracht te geven en ze vol te pompen zodat je langer met meer kracht kan trainen. DAT is pas tering zooi.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:06 schreef TNA het volgende:
Extra eiwitten nemen is grotendeels bullshit, tenzij je erg belabberd eet. Het enige dat werkt is creatine (en dan de soort waar je spieren niet massaal vocht van opzuigen), maar zelfs daarvan geven onderzoeken tegenstrijdige resultaten.
Samenvatting: train hard, neem genoeg rust, zorg voor voldoende calorieën en eiwitten, klaar.
Onzin. Met een gewoon eetpatroon krijg je niet genoeg eiwitten binnen om optimaal te kunnen 'groeien'.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:06 schreef TNA het volgende:
Extra eiwitten nemen is grotendeels bullshit, tenzij je erg belabberd eet.
Wat die 100% wei is weet ik niet. Heb er nog nooit van gehoord maar wij verkopen van die witte potten met van dat poeder erin. 350 ml melk/water en een heel kupje vol poeder erbij, Schudden, ijsdressing erbij, weer schudden en in een glas schenken en dan word het opgedronken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:05 schreef AlligatorNL het volgende:
Haha al die haters hier tegen eiwit shakes. Als je 100% wei hebt, wat een 100% natuurlijk middel is gemaakt uit melk, zit er geen dikmaker niks in. Het zorgt gewoon voor het herstel van je spieren, wat goed is. Als je het niet neemt en eventueel met veel spierpijn zit 2 dagen erna, kan je de volgende keer minder efficient trainen. En als je het niet neemt, ook best, maar moet je wel op een andere manier aan je eiwitten etc. komen om je spieren de kans te geven om te herstellen.
Ik drink als melkvervanger jus d'orange op de dag, wat ik persoonlijk veel lekkerder vindt. Melk gewoon zo vindt ik niet te zuipen. Kwark is ook niet te vreten en in noten zitten vooral heel veel vetten, waar ik ook niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Vervang wat je drinkt met volle melk, eet wat meer noten en een bak kwark voor het slapen gaan! Eiwitten genoeg binnen!
Ja, en die eiwitten en suikers zitten ook in voeding.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:08 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Je spieren scheuren ALTIJD na inspanning een beetje en die moeten herstellen. Eiwitten + suikers zorgen hiervoor. Als je binnen 2 uur na het sporten OF vlak voor het slapen gaan aan die eiwitten en suikers komt, herstellen je spieren optimaal.
Het zijn geen anabolen hè. Creatine staat niet voor niets niet op de dopinglijst. Je kunt wat zwaarder liften en daardoor gaat je krachttoename wat sneller, that's all.quote:Creatine is om je spieren meer kracht te geven en ze vol te pompen zodat je langer met meer kracht kan trainen. DAT is pas tering zooi.
Ja het is niet zo lekker als melk maar het is wel te zuipenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:06 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Is het lekker met water? Nog niet geprobeerd maar lijkt me echt smerig. (of was het een sarcastische reactie?)
Creatine is een lichaamseigen stof.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:08 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Je spieren scheuren ALTIJD na inspanning een beetje en die moeten herstellen. Eiwitten + suikers zorgen hiervoor. Als je binnen 2 uur na het sporten OF vlak voor het slapen gaan aan die eiwitten en suikers komt, herstellen je spieren optimaal. Creatine is om je spieren meer kracht te geven en ze vol te pompen zodat je langer met meer kracht kan trainen. DAT is pas tering zooi.
Gewoon Super Whey het dat ofzo, er zijn 1000 merken ervan. Je spieren groeien er ook niet meer van, je houdt minder spierpijn dus meer energie de volgende training er aan over. Niemand slikt whey om meer opgepompt te raken, het is puur voor herstel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:09 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Wat die 100% wei is weet ik niet. Heb er nog nooit van gehoord maar wij verkopen van die witte potten met van dat poeder erin. 350 ml melk/water en een heel kupje vol poeder erbij, Schudden, ijsdressing erbij, weer schudden en in een glas schenken en dan word het opgedronken.
Bij mij werkt het iig niet. Het werkt wel een beetje maar niet dat je zegt van poehpoe wat ben ik gespierd
Dat wil de industrie ons graag laten geloven. Grote Amerikaanse onafhankelijke onderzoeken stellen allemaal ongeveer hetzelfde: zo'n 1 tot 1.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is genoeg. Stel dat je 80 kilo weegt, dan heb je maximaal 120 gram eiwit per dag nodig. Drink wat melk, neem boterhammen met kaas en vleeswaren, zorg voor een goede avondmaaltijd, voila.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:09 schreef D. het volgende:
[..]
Onzin. Met een gewoon eetpatroon krijg je niet genoeg eiwitten binnen om optimaal te kunnen 'groeien'.
Ja dat weet ik maar als je het extra neemt, gaan je nieren naar de klote. Was dat vergeten te vermeldenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:10 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Creatine is een lichaamseigen stof.
Beetje zoetstof en muesli door de kwark en het is zo weg hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:09 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ik drink als melkvervanger jus d'orange op de dag, wat ik persoonlijk veel lekkerder vindt. Melk gewoon zo vindt ik niet te zuipen. Kwark is ook niet te vreten en in noten zitten vooral heel veel vetten, waar ik ook niet op zit te wachten.
Ook dat is nooit bewezen. Creatine kan geen kwaad, mits je het in normale hoeveelheden neemt. Zo groot is het effect ook weer niet, sterker nog, veel mensen merken er niets van.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:11 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar als je het extra neemt, gaan je nieren naar de klote. Was dat vergeten te vermelden
Wel is gehoord van de gevallen dat mensen bulten krijgen van creatine die verschrikkelijk erg jeuken? Komt best regelmatig voor. Je kan dat je extra inneemt zien als een soort kauwgom voor je nieren, ze krijgen het gewoon niet weg. Ze gaan dan de schadelijke stoffen door de huid naar buiten persen, wat resulteert in een 2 jarig dieët om je nieren weer normaal te laten functioneren. Zonder dollen.quote:
Normale hoeveelheden zijn geen probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:13 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Wel is gehoord van de gevallen dat mensen bulten krijgen van creatine die verschrikkelijk erg jeuken? Komt best regelmatig voor. Je kan dat je extra inneemt zien als een soort kauwgom voor je nieren, ze krijgen het gewoon niet weg. Ze gaan dan de schadelijke stoffen door de huid naar buiten persen, wat resulteert in een 2 jarig dieët om je nieren weer normaal te laten functioneren. Zonder dollen.
Ja, dan heb je genoeg eiwitten om je lichaam goed te laten functioneren. Dan hebben we het niet over sporten en dat veel spieren scheurtjes bevatten. Op een normale trainingavond, als ik om de dag ga, train ik bijna heel me lichaam, van benen tot rug tot armen bij wijze van spreken. Dan heb je aan dat normale portie eiwitten niet genoeg en moet je extra hebben, om de genezing te voorspoedigen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat wil de industrie ons graag laten geloven. Grote Amerikaanse onafhankelijke onderzoeken stellen allemaal ongeveer hetzelfde: zo'n 1 tot 1.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is genoeg. Stel dat je 80 kilo weegt, dan heb je maximaal 120 gram eiwit per dag nodig. Drink wat melk, neem boterhammen met kaas en vleeswaren, zorg voor een goede avondmaaltijd, voila.
Daar verkijk je je opquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat wil de industrie ons graag laten geloven. Grote Amerikaanse onafhankelijke onderzoeken stellen allemaal ongeveer hetzelfde: zo'n 1 tot 1.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is genoeg. Stel dat je 80 kilo weegt, dan heb je maximaal 120 gram eiwit per dag nodig. Drink wat melk, neem boterhammen met kaas en vleeswaren, zorg voor een goede avondmaaltijd, voila.
Ik ben pas een paar weken bezig dus doe nu nog alles op één avond, om de dag. Als ik er 2 maanden mee bezig ben, wordt mijn schema aangepast op spiergroepen, dus maandag rug en schouders, woensdag benen en borst en vrijdag armen en buik om een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:14 schreef Remsjo het volgende:
TS vraagje: In welke volgorde train jij je spiergroepen?
Die onderzoeken gaan juist over mensen die fitnessen. Als je niet fitnesst is 0.8-1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht voldoende. Mensen die meer dan 1.5 gram per kilo lichaamsgewicht nemen gaan gemiddeld gezien niet harder vooruit dan mensen die 1.5 gram/kg nemen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:15 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja, dan heb je genoeg eiwitten om je lichaam goed te laten functioneren. Dan hebben we het niet over sporten en dat veel spieren scheurtjes bevatten. Op een normale trainingavond, als ik om de dag ga, train ik bijna heel me lichaam, van benen tot rug tot armen bij wijze van spreken. Dan heb je aan dat normale portie eiwitten niet genoeg en moet je extra hebben, om de genezing te voorspoedigen.
Ja klinkt allemaal erg gezond. Zo hard trainen dat je spieren kapot zijn en dan je lichaam volstoppen met crap zodat je het de volgende dag weer kan doen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:15 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja, dan heb je genoeg eiwitten om je lichaam goed te laten functioneren. Dan hebben we het niet over sporten en dat veel spieren scheurtjes bevatten. Op een normale trainingavond, als ik om de dag ga, train ik bijna heel me lichaam, van benen tot rug tot armen bij wijze van spreken. Dan heb je aan dat normale portie eiwitten niet genoeg en moet je extra hebben, om de genezing te voorspoedigen.
Je lichaam moet er in het begin aan wennen, voor de rest is het gewoon een doodnormaal product. Gewoon met weinig beginnen en langzaam opbouwen, dat ga ik nu ook doen. Aangezien ik gisteren weer misselijk werd van de whey (heb een merk met aardig wat fosfor erin verwerkt).quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:15 schreef Lakitu het volgende:
M'n fitnessinstructor raadt het me ook aan, maar als ik deze verhalen hoor![]()
Welk merk nemen jullie eigenlijk?
Ik verkijk me nergens op, ik reken het uitquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:16 schreef D. het volgende:
[..]
Daar verkijk je je op
Een liter melk heeft 30gr. eiwitten, en je eet ook niet iedere dag 10 boterhammen met kaas en een kilo kip.
Komt bij dat Whey vooral is voor na de training als je lichaam die extra eiwitten heel goed kan gebruiken.
Ga jezelf eens 30 keer opdrukken ofzo, dan vertonen je biceps/borstspieren ook scheurtjes (spierpijn is o.a. het resultaat van die scheurtjes). Je spieren krijgen na inspanning ALTIJD scheurtjes.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja klinkt allemaal erg gezond. Zo hard trainen dat je spieren kapot zijn en dan je lichaam volstoppen met crap zodat je het de volgende dag weer kan doen.
Misschien een idee om je trainingsschema aan te passen.
Daar zijn de meningen over verdeeld:quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:19 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ga jezelf eens 30 keer opdrukken ofzo, dan vertonen je biceps/borstspieren ook scheurtjes (spierpijn is o.a. het resultaat van die scheurtjes). Je spieren krijgen na inspanning ALTIJD scheurtjes.
quote:Tot voor kort werd algemeen aangenomen dat spierpijn na een training berust op minuscule beschadigingen in de myofibrilen, de krachtproducerende vezels in een spier. Onderzoek uit de jaren ’80 liet zien dat na intensieve belasting veranderingen optreden en die werden geïnterpreteerd als schade. Dat leek logisch. Het verleggen van de grenzen kan immers behoorlijk pijn doen. Op basis van deze bevindingen werd atleten geadviseerd bij spierpijn erg voorzichtig te zijn. Meer belasting zou wel eens tot nog grotere schade kunnen leiden. Prof. dr. Lars-Eric Thornell, hoogleraar anatomie aan de universiteit van het Zweedse Umeå, had moeite met die redenering. Waarom zou een spier een trauma nodig hebben om sterker te worden? Hij kon dat niet rijmen met de waarneming dat sporters die ondanks flinke spierpijn blijven doortrainen, toch beter worden. ‘Als er sprake zou zijn van beschadigingen, compleet met ontstekingsreacties en zwellingen, zou een atleet die met spierpijn traint zichzelf moeten slopen en dat is niet zo.’
Thornell en zijn pupil Ji-Guo Yu lieten een grote groep studenten (op vrijwillige basis) vijftien keer achter elkaar de trappen tussen de begane grond en de tiende verdieping van het universiteitsgebouw op en af rennen. Na afloop namen ze met tussenpozen weefselmonsters van zowel de afgebeulde vrijwilligers als van toekijkende studenten die als controlegroep fungeerden. Analyse van de weefsels bracht aan het licht dat de op de proef gestelde spiercellen geen spoortje weefselschade of ontsteking vertoonden[1]. ‘Integendeel, de gepijnigde spieren waren bezig zich op te bouwen,’ zegt Thornell. ‘Er was sprake van een snelle toename van het aantal sarcomeren, de kleinste structuren in de spier. Al na enkele uren zagen we sterker en langer, kortom beter spierweefsel.’
De meeste trappenlopers liepen na de excercitie niettemin twee dagen krom, en Thornell en Yu hebben geen verklaring voor die pijn. ‘Het enige wat we kunnen zeggen is dat je rustig kunt doortrainen met de vage, zeurende pijn die ontstaat als je je grenzen hebt verlegd,’ zegt Thornell. ‘Pas wel op als je plotseling een intense, scheurende pijn ervaart. Dan heb je waarschijnlijk een spierscheuring opgelopen en moet je wel degelijk rust nemen.’
Het grote verschil met al die gerechten die je hebt opgenoemd, is dat je daar ook nog veel andere stoffen binnen krijgt zoals veel verzadigde vetten (kaas, melk) die je ook in het begin van je training juist NIET wilt hebben. Whey is een goed product, zonder extra rompslomp en in tegenstelling tot veel andere mensen denken, geen spieroppomper.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:21 schreef TNA het volgende:
* TNA gaat even wat boterhammen met kaas smeren
Ik eet meestal magere kaas en in mijn magere melk zit welgeteld 0% vet. Er is verder niets mis met Whey, behalve dat het onnodig is als je goed eet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:24 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Het grote verschil met al die gerechten die je hebt opgenoemd, is dat je daar ook nog veel andere stoffen binnen krijgt zoals veel verzadigde vetten (kaas, melk) die je ook in het begin van je training juist NIET wilt hebben.
Dat verschilt vanzelfsprekend per oefening die je doet. Er is nu traplopen als voorbeeld genomen, maar dat wil niet zeggen dat alle spieroefeningen met extra gewichten geen schade brengen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld:
[..]
Ik mis de locatie van het biertje in je dieetquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik eet meestal magere kaas en in mijn magere melk zit welgeteld 0% vet. Er is verder niets mis met Whey, behalve dat het onnodig is als je goed eet.
WTF 20 gr. eiwit uit een tostiquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik verkijk me nergens op, ik reken het uitLiter melk 30 gram, een tosti 20 gram, nog wat boterhammen erbij 30 gram, is al 80. Stukje vlees bij het avondeten en wat kwark toe, voila. En dan eet ik meer dan dat om ook aan mijn calorieën te komen.
Het gaat gelukkig niet altijd gepaard met buikpijn, vaak alleen schijtlustquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:10 schreef deepart het volgende:
Die buikpijn is wel kut, ik laat er altijd scheten door die naar vanille ruiken
Alcohol is over het algemeen slecht voor je trainingsresultaten (hoewel sommige studies claimen dat één biertje goed is), maar het moet ook wel leuk blijven. Als ik trek heb in een biertje neem ik een biertje en ik ga graag een avond naar de kroeg. Daardoor zal ik ongetwijfeld een paar procent minder vooruit gaan, maar ik wil ook graag gewoon leven. Bovendien heeft (matige consumptie van) alcohol weer andere gezondheidsvoordelenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:26 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik mis de locatie van het biertje in je dieet
Niks, je kan kiezen of een bakje magere yoghurt + banaan of een whey shake, wat je zelf wilt. Alleen kies ik voor de wheyquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Wat is er mis met gewoon een banaan nemen?
Twee voorgesneden plakken kaas van de AH: bijna 20 gram eiwit (28 gram eiwit per 100 gram, 190 gram in een pakje, 6 plakken), plus een paar gram uit de twee boterhammen. Dus nee, ik verkijk me niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:27 schreef D. het volgende:
[..]
WTF 20 gr. eiwit uit een tosti
10, hooguit.
Maar ik zei al dat je je erop verkeek
Niets mis mee, hoezo?quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Wat is er mis met gewoon een banaan nemen?
Waarom zou je aan de Whey gaan als beginnend sporter als je ook gewoon normaal voedsel kunt nemen.quote:
Vanzelfsprekend ja? Zo zo, welke studie heb je gevolgd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:26 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Dat verschilt vanzelfsprekend per oefening die je doet. Er is nu traplopen als voorbeeld genomen, maar dat wil niet zeggen dat alle spieroefeningen met extra gewichten geen schade brengen.
Je vergeet de verpakking in je berekening.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Twee voorgesneden plakken kaas van de AH: bijna 20 gram eiwit (28 gram eiwit per 100 gram, 190 gram in een pakje, 6 plakken), plus een paar gram uit de twee boterhammen. Dus nee, ik verkijk me niet.
Traplopen is wel anders dan zoals de meeste mensen fitnessen. Het is als het ware één setje van bijvoorbeeld 100 herhalingen, terwijl je normaal gesproken bijvoorbeeld 4 setjes van 8 herhalingen doet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:34 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend ja? Zo zo, welke studie heb je gevolgd.
Ga jij maar eens 15x tien verdiepingen traplopen, dat levert gegarandeerd spierpijn op. Maar dus geen scheurtjes.
Die voorgesneden plakken zijn sowieso killing voor een dieet. Normaal zou je twee plakjes kaas nemen, nu nemen mensen er zeker 6 op één boterham.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Twee voorgesneden plakken kaas van de AH: bijna 20 gram eiwit (28 gram eiwit per 100 gram, 190 gram in een pakje, 6 plakken), plus een paar gram uit de twee boterhammen. Dus nee, ik verkijk me niet.
Trapolopen is toch gewoon een cardio-oefening. Leuk voor je conditie maar spieren opbouwen doe je niet echt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Traplopen is wel anders dan zoals de meeste mensen fitnessen. Het is als het ware één setje van bijvoorbeeld 100 herhalingen, terwijl je normaal gesproken bijvoorbeeld 4 setjes van 8 herhalingen doet.
Het zit er tussenin denk ik.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Trapolopen is toch gewoon een cardio-oefening. Leuk voor je conditie maar spieren opbouwen doe je niet echt.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar je hebt duurtraining en krachttraining zoals je zelf waarschijnlijk ook weet. Daarnaast is het ook algemeen bekend dat zware krachttraining scheurtjes veroorzaakt in de spieren. (Spierpijn kan ook komen door het verzuren van spieren, deze maken dan zuur aan).quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:34 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend ja? Zo zo, welke studie heb je gevolgd.
Ga jij maar eens 15x tien verdiepingen traplopen, dat levert gegarandeerd spierpijn op. Maar dus geen scheurtjes.
Ik denk dat als je grote passen op een trap neemt, je het als alternatieve squats kunt zien.quote:
Als je dan ook nog is een gewicht van minimaal 20 kg in je nek legt bij het traplopen, dan ben je bezig met krachttraining, anders is het niks anders dan zwaartekracht overwinnen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:38 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik denk dat als je grote passen op een trap neemt, je het als alternatieve squats kunt zien.
Gast, ik zeg toch dat ik twee voorgesneden plakken kaas op mijn tosti neem?quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:37 schreef D. het volgende:
[..]
Heb even gekeken: 20-25gr. kaas per tosti
Da's 7 gram eiwit, uitgaande van jouw 28%/100gr.
Dus ja, je verkijkt je wel.
Omdat we het over eiwitten hebben, en een banaan is een koolhydraatbomquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarom zou je aan de Whey gaan als beginnend sporter als je ook gewoon normaal voedsel kunt nemen.
Dat betekent dat je plakken hebt van meer dan 40 gram?quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Gast, ik zeg toch dat ik twee voorgesneden plakken kaas op mijn tosti neem?Iedere plak bevat bijna 10 gram eiwit, kortom, ik haal zo'n 20 gram eiwit uit mijn tosti.
Dus nogmaals: ik verkijk me niet
Hoezo een bord (met tosti's) voor z'n kop.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Gast, ik zeg toch dat ik twee voorgesneden plakken kaas op mijn tosti neem?Iedere plak bevat bijna 10 gram eiwit, kortom, ik haal zo'n 20 gram eiwit uit mijn tosti.
Dus nogmaals: ik verkijk me niet
De scheurtjes in spieren theorie klopt misschien dus niet, zie dat onderzoek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:38 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar je hebt duurtraining en krachttraining zoals je zelf waarschijnlijk ook weet. Daarnaast is het ook algemeen bekend dat zware krachttraining scheurtjes veroorzaakt in de spieren. (Spierpijn kan ook komen door het verzuren van spieren, deze maken dan zuur aan).
Want je eigen lichaamsgewicht opheffen telt niet?!quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:40 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Als je dan ook nog is een gewicht van minimaal 20 kg in je nek legt bij het traplopen, dan ben je bezig met krachttraining, anders is het niks anders dan zwaartekracht overwinnen.
Ach, hij zit te trollen. Uit alles wat ie zegt blijkt dat ie niet weet waar ie het over heeftquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:43 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Dat betekent dat je plakken hebt van meer dan 40 gram? :p lijkt me beetje veel of niet? ongeveer 26% van de kaas is eiwit
Plakken zijn zo'n 30 gram (6 plakken in een pak van 190 gram). Kortom, zo'n 60 gram kaas op mijn tosti. Zie ook: Tosti-ijzer en lekkende kaasquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:43 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Dat betekent dat je plakken hebt van meer dan 40 gram? :p lijkt me beetje veel of niet? ongeveer 26% van de kaas is eiwit
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:43 schreef D. het volgende:
[..]
Hoezo een bord (met tosti's) voor z'n kop.
Je mag mij uitleggen waarom een tosti geen 20 gram eiwit bevat als ik er twee voorgesneden plakken kaas op doe die samen bijna 20 gram eiwit bevatten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:44 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, hij zit te trollen. Uit alles wat ie zegt blijkt dat ie niet weet waar ie het over heeft
Zoals ik al zei, dat is de zwaartekracht overwinnen, stelt geen kut voor vergeleken met squats van 20+ kg in je nek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:44 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
De scheurtjes in spieren theorie klopt misschien dus niet, zie dat onderzoek.
En verzuren is totaal wat anders.
[..]
Want je eigen lichaamsgewicht opheffen telt niet?!
Ik denk dat je het over het bruto gewicht hebt van de verpakking. Als het 190 gr is, dan is het netto zonder verpakking 120 gr oid.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:45 schreef TNA het volgende:
[..]
[..]
Je mag mij uitleggen waarom een tosti geen 20 gram eiwit bevat als ik er twee voorgesneden plakken kaas op doe die samen bijna 20 gram eiwit bevatten.
Inderdaad, die 20 kg maakt een wereld van verschil! ....quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:45 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat is de zwaartekracht overwinnen, stelt geen kut voor vergeleken met squats van 20+ kg in je nek.
Die plastic verpakking weegt misschien 10 gram.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:48 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ik denk dat je het over het bruto gewicht hebt van de verpakking. Als het 190 gr is, dan is het netto zonder verpakking 120 gr oid.
Nou denk het niet hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:50 schreef TNA het volgende:
[..]
Die plastic verpakking weegt misschien 10 gram.
We hebben het hier over krachttraining waar we whey voor gebruiken he, niet om dat bungelende vet van je benen te laten verdwijnen door op en af een bankje te lopenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:49 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Inderdaad, die 20 kg maakt een wereld van verschil! ....
Ken je de oefening 'step-up' ? Lijkt verdacht veel op traplopen he.
Overigens is de essentie van krachttraining de zwaartekracht overwinnen - maargoed.
Done: 31 gram. Daar neem ik er twee van (ik snijd er overigens weleens een klein randje af), kortom, 62 gram kaas. Met 28 gram eiwit per 100 gram betekent dat 17.36 gram eiwit. Een paar gram eiwit uit het brood erbij en je zit op 20 gram.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:51 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Nou denk het niet hoormaar ga maar even een plakje kaas wegen in een keukenweegschaal, wil wel weten hoe zwaar die plakken van jou zijn. Want ik geloof niet dat je bijna een ons kaas op je tostie flikkert.
Lance Armstrong gebruikt step-ups in zijn krachttraining-routine. Maargoed, dat je geen kaas van deze materie had gegeten was al duidelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:52 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
We hebben het hier over krachttraining waar we whey voor gebruiken he, niet om dat bungelende vet van je benen te laten verdwijnen door op en af een bankje te lopen. Anyway, believe what you want to believe. Ik denk inderdaad dat ze het allemaal uit hun duim zuigen betreft spierherstel enz
Geef mij maar een shake, met die kaas kan je gelijk een vierdaagse gaan lopen om al dat vet eraf te verbrandenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:54 schreef TNA het volgende:
[..]
Done: 31 gram. Daar neem ik er twee van (ik snijd er overigens weleens een klein randje af), kortom, 62 gram kaas. Met 28 gram eiwit per 100 gram betekent dat 17.36 gram eiwit. Een paar gram eiwit uit het brood erbij en je zit op 20 gram.
Een plakje kaas weegt ong. 8 gram. Jij beweert er (omgerekend dus) 9 op je tosti te doenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:50 schreef TNA het volgende:
[..]
Die plastic verpakking weegt misschien 10 gram.
Ik heb het over deze plakken: http://webwinkel.ah.nl/pr(...)xtra+belegen+plakken (Of een magere variant daarvan).quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:58 schreef D. het volgende:
[..]
Een plakje kaas weegt ong. 8 gram. Jij beweert er (omgerekend dus) 9 op je tosti te doen
En erger nog, jij draagt dit aan als oplossing
Lance Armstrong doet aan duurtraining sjaak, een wielrenner kan helemaal geen krachttraining gebruiken voor wielrennen, daar zijn je spieren dan helemaal niet op gebouwdquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:56 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Lance Armstrong gebruikt step-ups in zijn krachttraining-routine. Maargoed, dat je geen kaas van deze materie had gegeten was al duidelijk.
Wat ga je hier gigantisch op je bek.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:59 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Lance Armstrong doet aan duurtraining sjaak, een wielrenner kan helemaal geen krachttraining gebruiken voor wielrennen, daar zijn je spieren dan helemaal niet op gebouwdwie is er nou aan het falen.
Nou sorry hoor maar ik zie hem geen extreme biceps, triceps, schouder etc. oefeningen doen. Waarom? Hij traint zijn spieren voor langdurige prestaties, dat kan geen enkele bodybuilder hem nadoen, hoe komt dat? Omdat hij anders traint.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:01 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Wat ga je hier gigantisch op je bek.
Je maakt een grapje? Tuurlijk zal een wielrenner niet specifiek zijn biceps trainen, daar fietst hij toch niet mee. Maargoed, ik blijf deze opmerking erg mooi vinden:quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:04 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar ik zie hem geen extreme biceps, triceps, schouder etc. oefeningen doen. Waarom? Hij traint zijn spieren voor langdurige prestaties, dat kan geen enkele bodybuilder hem nadoen, hoe komt dat? Omdat hij anders traint.
Beweren dat duuratleten niet aan fatsoenlijke KT doenquote:Lance Armstrong doet aan duurtraining sjaak, een wielrenner kan helemaal geen krachttraining gebruiken voor wielrennen, daar zijn je spieren dan helemaal niet op gebouwdwie is er nou aan het falen.
Doen ze ook niet, ze doen het in zeer kleine mate, geloof het of niet. Ze zullen eerder 20 minuten op hoog tempo gaan fietsen dan een seated leg press op 120 kg oid.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:13 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Je maakt een grapje? Tuurlijk zal een wielrenner niet specifiek zijn biceps trainen, daar fietst hij toch niet mee. Maargoed, ik blijf deze opmerking erg mooi vinden:
[..]
Beweren dat duuratleten niet aan fatsoenlijke KT doen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |