SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*Hosselcopter*
quote:Op maandag 7 september 2009 22:22 schreef Dibble het volgende:
Microsoft Windows 7 Home Premium OEM ¤ 91,64
Microsoft Windows 7 Professional OEM ¤ 120,00
Microsoft Windows 7 Ultimate OEM ¤ 160,00
Wordt toch wel aardig duurwanneer gaan ze nou ens kappen met het meer dan 25 euro ( voor mij een schappelijke prijs voor een goed functioneren stukje OS) vragen voor een besturingsysteem. Sowiezo, betalen voor software? Het is een prior iets wat elke computer moet hebben. Standaard en gratis. Alleen spellen betaal je voor want dat geld als entertainment. Een OS is er om je te dienen.
Wat een gelulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat kost toch allemaal geld om te maken, mongool.
Wat wel een waardige klacht zou zijn is dat ze het weer in 3 verschillende versies uitbrengen.ganz geile Gerard
quote:Het is een prior iets wat elke computer moet hebben. Standaard en gratis. Alleen spellen betaal je voor want dat geld als entertainment. Een OS is er om je te dienen.
Ik moest lachen.quote:Op maandag 7 september 2009 22:27 schreef CantFazeMe het volgende:
Kan iemand uitrekenen als je nou 320 euro dokt voor W7 Ultimate, en je gebruikt het elke dag, wat je investering is na een jaar?
en 4 keer zoveel dozen,quote:Op maandag 7 september 2009 22:26 schreef Lkw het volgende:
Als ze een kwart van de huidige prijs vragen en ze verkopen meer dan 4x zoveel (wat ik niet uitsluit), verdienen ze al meer dan nu. Er is altijd ergens een optimale prijs-verkoopverhouding en die wordt nu inderdaad volgens mij niet gehanteerd.
Als je zo graag iets gratis wilt zijn er ook altijd nog verschillende Linux distributies hoor, keuze genoegquote:Op maandag 7 september 2009 22:27 schreef Dibble het volgende:
Oja, dit zijn nog maar de OEM prijzen.
home premium 199,99 euro
professional 309 euro
Ultimate 319 euro
DITTT zijn de retailprijzen![]()
![]()
![]()
Dat dus. En een half procent is nog een grove overschatting.quote:Op maandag 7 september 2009 22:26 schreef RacerDKB het volgende:
Je gebruikt het ALTIJD als je je computer gebruikt.
Een spel speel je maar, zeg 0,5% van de hele tijd dat je computer aan staat. En daar betaal je ¤50 voor. Dus waarom niet iets meer betalen voor iets dat je altijd gebruikt?
Okee, dat klopt, 5 of 6x zoveel dan. Maar je begrijpt het principe.quote:Op maandag 7 september 2009 22:29 schreef raaavi het volgende:
[..]
en 4 keer zoveel dozen,
4x zoveel vracht,
4x zoveel vliegtuigen?
Ik ga er vanuit dat er maar 1 plaats in de wereld die schijfjes word gefabriceerd?
Dat is de upgrade versie naar 10.6. Als ik het morgen in de winkel wil kopen moet ik gewoon 169 euro voor versie 10.6 betalen. Of een macbook van een paar duizend euro kopen. Dat kan ook.quote:Op maandag 7 september 2009 22:31 schreef memrtn het volgende:
OS X 10.6 Snow Leopard = 29.-
Zal wel meevallen hoeveel mensen het illegaal hebben draaien aangezien je zo een beetje bij iedere computer of laptop die je vanaf een euro of 250 koopt er gewoon een legale Windows versie bij krijgt.quote:Op maandag 7 september 2009 22:33 schreef Lkw het volgende:
Aan de reacties in dit topic te zien, draait een forse meederheid van de mensen een legale Windows. De praktijk schijnt echter anders te zijn
HIerboven staan ook de OEM prijzen. Als we het zo gaan spelen. Oh, de upgradeversie is gewoon de volledige versie. En bij het pakket van 160,- zit ook iLife '09 en iWork '09 in.quote:Op maandag 7 september 2009 22:34 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat is de upgrade versie naar 10.6. Als ik het morgen in de winkel wil kopen moet ik gewoon 169 euro voor versie 10.6 betalen. Of een macbook van een paar duizend euro kopen. Dat kan ook.
129 euro toch?quote:Op maandag 7 september 2009 22:34 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat is de upgrade versie naar 10.6. Als ik het morgen in de winkel wil kopen moet ik gewoon 169 euro voor versie 10.6 betalen. Of een macbook van een paar duizend euro kopen. Dat kan ook.
Bovendien gebruik je Windows ook tijdens het spelquote:Op maandag 7 september 2009 22:31 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dus. En een half procent is nog een grove overschatting.
Wordt toch wel aardig duurwanneer gaan ze nou ens kappen met het meer dan 25 euro ( voor mij een schappelijke prijs voor een goed functioneren stukje OS) vragen voor een besturingsysteem. Sowiezo, betalen voor software? Het is een prior iets wat elke computer moet hebben. Standaard en gratis. Alleen spellen betaal je voor want dat geld als entertainment. Een OS is er om je te dienen.
even kijken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
160 euro voor een OS dat je ~3 jaar gebruikt
160/3 = ¤53.33 per jaar
53.33/12 = ¤4,44 per maand, waar zeur je over..?
hardware prijs t.o.v. een pc = minimaal 200% dus dat maakt het wel weer goedquote:Op maandag 7 september 2009 22:31 schreef memrtn het volgende:
OS X 10.6 Snow Leopard = 29.-
En als ik zijn reactie zo lees heeft hij Ultimate niet eens nodig, hij kan makkelijk met Home Premium af.quote:Op maandag 7 september 2009 22:39 schreef mschol het volgende:
[..]
even kijken:
160 euro voor een OS dat je ~3 jaar gebruikt
160/3 = ¤53.33 per jaar
53.33/12 = ¤4,44 per maand, waar zeur je over..?
nogmaals:quote:Op maandag 7 september 2009 22:27 schreef Dibble het volgende:
home premium 199,99 euro
professional 309 euro
Ultimate 319 euro
![]()
![]()
Totdat je een fatsoenlijke vergelijking maakt. Je betaalt voor het design, maar ook voor de betere accu, trackpad, I/O, etc. Ongegronde kutreden dus.quote:Op maandag 7 september 2009 22:41 schreef mschol het volgende:
[..]
hardware prijs t.o.v. een pc = minimaal 200% dus dat maakt het wel weer goed
een goedkopere pc kan een mac er met gemak uit trekken qua performance en ziet er nog beter uit ook..quote:Op maandag 7 september 2009 22:43 schreef memrtn het volgende:
[..]
Totdat je een fatsoenlijke vergelijking maakt. Je betaalt voor het design, maar ook voor de betere accu, trackpad, I/O, etc. Ongegronde kutreden dus.
Design is subjectief. Benchmarks zijn puur benchmarks en niet te verwarren met de echte situatie. Come again?quote:Op maandag 7 september 2009 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
een goedkopere pc kan een mac er met gemak uit trekken qua performance en ziet er nog beter uit ook..
come again?
Draait top inderdaad heb wel 64 bits op me quad core met 8 gig.quote:
ik heb het niet over benchmarks slimmerdquote:Op maandag 7 september 2009 22:48 schreef memrtn het volgende:
[..]
Design is subjectief. Benchmarks zijn puur benchmarks en niet te verwarren met de echte situatie. Come again?
dan blijft de vraag... verzend amazon wel naar EU/NLquote:Op maandag 7 september 2009 22:47 schreef Yngwie het volgende:
Och, als je gewoon goed rondkijkt (en Engelstalig geen probleem vindt)... bij Amazon:
Home Premium: 74 Euro
Professional: 169 Euro
Ultimate: 182 Euro
En dit zijn Full Versions, geen OEM of upgrades
Valt dus allemaal best mee
Hey slimmerd, ik ben zelf memrtn. En het gaat erom, dat ik wel wil betalen (of dat ik het geld er voor over heb) voor dat extra beetje design. Dus wat ik nu onder uit trek, slimmerd.quote:Op maandag 7 september 2009 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb het niet over benchmarks slimmerd
en wat betreft je design opmerking: hiermee trek je memrtn zijn opmerking ook keihard onderuit...
En waar doe je het langst mee? Of welke gebruik je het meest?quote:Op maandag 7 september 2009 22:50 schreef Dibble het volgende:
Wat kun je voor 320 euro halen ipv een stukje Ultimate software.....
Een 4870X2
[ afbeelding ]
Een i7
[ afbeelding ]
Een PS3
[ afbeelding ]
Een Vakantie
[ afbeelding ]
Yeah want linux is zo uber gaaf en blaast Windows weg in alle opzichten. Kom op man, ik gebruik zelf Windows 7 en Ubuntu en ik moet toch echt toegeven dat ik windows lekkerder vind werken..quote:Op maandag 7 september 2009 22:30 schreef TheKC het volgende:
[..]
Als je zo graag iets gratis wilt zijn er ook altijd nog verschillende Linux distributies hoor, keuze genoeg. Dat jij zo'n klapjosti bent die alleen Windows snapt kan ik natuurlijk ook niks aan doen.
Dinosaurus.quote:Op maandag 7 september 2009 22:39 schreef Lkw het volgende:
[..]
XP draait hier als een tierelier, al jaren.
Helaas niet in gebruikersgemakquote:Op maandag 7 september 2009 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
een goedkopere pc kan een mac er met gemak uit trekken qua performance en ziet er nog beter uit ook..
come again?
m.a.w. je wordt graag opgelicht waar je bijstaat.. tof... met jou wil ik wel zaken doenquote:Op maandag 7 september 2009 22:51 schreef memrtn het volgende:
[..]
Hey slimmerd, ik ben zelf memrtn. En het gaat erom, dat ik wel wil betalen (of dat ik het geld er voor over heb) voor dat extra beetje design. Dus wat ik nu onder uit trek, slimmerd.
zeeer subjectief...quote:
quote:Op maandag 7 september 2009 22:53 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
En waar doe je het langst mee? Of welke gebruik je het meest?
En nu niet gaan liegen.
Onlogischquote:Op maandag 7 september 2009 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
zeeer subjectief...
wat ik van macos gezien heb lijkt het echt een draak te zijn (nooit heel erg uitgebreid mee getest)
iig heel onlogische dingen (b.v. cd eject => cd speler naar prullenbak slepen.. welke debiel heeft dat bedacht)
Hoezo word ik opgelicht?quote:Op maandag 7 september 2009 22:55 schreef mschol het volgende:
[..]
m.a.w. je wordt graag opgelicht waar je bijstaat.. tof... met jou wil ik wel zaken doen
Inderdaad. Heb de RC draaien en ben er erg van onder de indruk, MS heeft een goede vervanger voor XP gemaakt. Daar heb ik die 160,- wel voor over.quote:
quote:Op maandag 7 september 2009 22:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Onlogisch? Start om af te sluiten. 'Nuff said.
Dat mocht ook wel eens na 8 jaarquote:Op maandag 7 september 2009 22:58 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Inderdaad. Heb de RC draaien en ben er erg van onder de indruk, MS heeft een goede vervanger voor XP gemaakt. Daar heb ik die 160,- wel voor over.
Hou alsjeblieft op als je met dat soort rommel aankomt.quote:Op maandag 7 september 2009 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
zeeer subjectief...
wat ik van macos gezien heb lijkt het echt een draak te zijn (nooit heel erg uitgebreid mee getest)
iig heel onlogische dingen (b.v. cd eject => cd speler naar prullenbak slepen.. welke debiel heeft dat bedacht)
Windows 7 > Mac OSquote:Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef memrtn het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op als je met dat soort rommel aankomt.Er zit een Eject-knop op hoor.
Je snapt me welquote:Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef DirkZz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar zie jij Start staan.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef DirkZz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heldquote:Op maandag 7 september 2009 23:01 schreef Diabox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hou je muis er eens boven.
Bronquote:Op maandag 7 september 2009 23:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nuJe zegt net zelf dat je amper met mac hebt gewerkt
Oh nevermind ik haal je door de war met mschol my badquote:
Tegenover wat?quote:Op maandag 7 september 2009 23:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh nevermind ik haal je door de war met mschol my bad
Maar dan nog wat is er beter aan windows 7?
Ik kan jou het zelfde vragen over MAC Osquote:Op maandag 7 september 2009 23:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh nevermind ik haal je door de war met mschol my bad
Maar dan nog wat is er beter aan windows 7?
Jij zegt dat windows 7 beter is dan Mac 10.6, dan mag je dat ook gaan bewijzenquote:Op maandag 7 september 2009 23:07 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ik kan jou het zelfde vragen over MAC Os
Ga er eens met je muis opstaan, zonder te drukken, pauper.quote:Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef DirkZz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je naar Windows 7 gaat en je wil gaan mailen moet je niet eerst in de settings om de juist poort voor de uitgaande mail in te stellen?quote:Op maandag 7 september 2009 23:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij zegt dat windows 7 beter is dan Mac 10.6, dan mag je dat ook gaan bewijzen
Sommigen verdienen windows 7 niet, die kan je dan maar beter in de waan laten.quote:Op maandag 7 september 2009 23:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij zegt dat windows 7 beter is dan Mac 10.6, dan mag je dat ook gaan bewijzen
op de mac (zo'n groot scherm, dunno hoe dat ding heet) niet dusquote:Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef memrtn het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op als je met dat soort rommel aankomt.Er zit een Eject-knop op hoor.
Poepbekquote:Op maandag 7 september 2009 23:15 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ga er eens met je muis opstaan, zonder te drukken, pauper.
Waarom niet? Dat is superhandig.quote:Op maandag 7 september 2009 23:16 schreef Scorpie het volgende:
Owja, voor alle windows 7 gebruikers; hoe krijg ik msn weer als icoontje in de taakbalk bij de tijd eigenlijk? hij staat nu als los item op de taakbalk, dat wil ik niet.
Ik ben gewend dat ding rechtsonderin te hebbenquote:Op maandag 7 september 2009 23:18 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is superhandig.
Binnen een uur was ik al anders gewend. Dit is 50x zo fijn.quote:Op maandag 7 september 2009 23:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben gewend dat ding rechtsonderin te hebben
Schat, ik heb windows 7 al officieel, als je kan lezen, op de vorige pagina staat dat ik een MSDNAA account heb. Ik draai WIndows 7 in een virtuele machinequote:Op maandag 7 september 2009 23:15 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Sommigen verdienen windows 7 niet, die kan je dan maar beter in de waan laten.
Ik heb een Macbook Pro besteld, goed he?quote:Op maandag 7 september 2009 23:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Schat, ik heb windows 7 al officieel, als je kan lezen, op de vorige pagina staat dat ik een MSDNAA account heb. Ik draai WIndows 7 in een virtuele machine
993 voor SSL met gmail. En dat werkt dus wat is het probleem?quote:Op maandag 7 september 2009 23:15 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Als je naar Windows 7 gaat en je wil gaan mailen moet je niet eerst in de settings om de juist poort voor de uitgaande mail in te stellen?
Dat moeten de mensen die overstappen naar Snow leppard wel. 10.6 stelt automatisch een exotische poort in voor uitgaande mail ipv poort 25 (of 465 uit mn hoofd voor SSL)
Maken ze het 100 euro, dan koop ik het direct. Maar ik ga niet 200 euro in één keer uitgeven.quote:Op maandag 7 september 2009 22:27 schreef Dibble het volgende:
home premium 199,99 euro
professional 309 euro
Ultimate 319 euro
![]()
![]()
quote:Op maandag 7 september 2009 23:21 schreef switchboy het volgende:
Even naar de map van windows live messenger gaan C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger Rechtermuisknop op de msnmsgr.exe en naar eigenaschappen. Hier compatabiliteitsmodus aanzetten. Dan wordt het weer een icoontje rechts in de balk!
Ik houd van jequote:Op maandag 7 september 2009 23:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik heb een Macbook Pro besteld, goed he?![]()
Zie: HAHA MOFOS
Hoop t, anders gaat ie in 14 dagen retour.quote:Op maandag 7 september 2009 23:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik houd van jeNee grapje, maar je zult waarschijnlijk heel blij zijn met je aankoop
Woah wedden van nietquote:Op maandag 7 september 2009 23:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoop t, anders gaat ie in 14 dagen retour.
Dat is één van de problemen die je zoal tegen komt. Ook werkt het geluid niet direct als je 10.6 installed op een Dell mini 10v.... Dat is wel andere koek met Windows 7, die zoekt zelfs de drivers voor je op!quote:Op maandag 7 september 2009 23:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
993 voor SSL met gmail. En dat werkt dus wat is het probleem?
Is dat het enige?
Dan heb je het nog niet eens over retail versiesquote:Op maandag 7 september 2009 22:22 schreef Dibble het volgende:
En nu ga ik slapen, want jwz.quote:Op maandag 7 september 2009 23:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Woah wedden van nietHet is even wennen, maar dan
Je hebt het niet gered tot de twaalfde post?quote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan heb je het nog niet eens over retail versies![]()
Mac Os is dan ook niet gemaakt voor een Dell notebook.quote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dat is één van de problemen die je zoal tegen komt. Ook werkt het geluid niet direct als je 10.6 installed op een Dell mini 10v.... Dat is wel andere koek met Windows 7, die zoekt zelfs de drivers voor je op!
quote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef NJ het volgende:
[..]
Je hebt het niet gered tot de twaalfde post?
Is Windows 7 wel specifiek gemaakt voor een Dell notebook? Nee.quote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mac Os is dan ook niet gemaakt voor een Dell notebook.
Windows ook niet voor een Mac, maar ik kan wel Windows installeren op een Mac.......... Zegt genoeg lijkt mij. Dat is dan ook een mooie afsluiterquote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Zover lezen in een KLB topic is voor lutsersquote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef NJ het volgende:
[..]
Je hebt het niet gered tot de twaalfde post?
Dat dus.quote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Als je vragen hebt hoor ik het welquote:Op maandag 7 september 2009 23:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
En nu ga ik slapen, want jwz.
Ohen hij komt pas de 21ste aan.![]()
Volgens mij zijn die codes tot een bepaalde datum geldig, niet een jaar na installatie.quote:Op maandag 7 september 2009 23:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Maken ze het 100 euro, dan koop ik het direct. Maar ik ga niet 200 euro in één keer uitgeven.
Maar goed, voorlopig zit ik met de RC met drie codes die een jaar geldig zijn toch wel even goed..
quote:Remember expiration dates: Please plan ahead for when the RC expires. You'll get two weeks' notice, and then beginning on March 1, 2010, your PC will start shutting down every two hours. The RC will expire on June 1, 2010. To avoid interruption, you'll need to rebuild your test PC to replace the OS with a valid version of Windows, and reinstall all your programs and data before the software expires
Nee het is een beetje een faalpostquote:Op maandag 7 september 2009 23:31 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Windows ook niet voor een Mac, maar ik kan wel Windows installeren op een Mac.......... Zegt genoeg lijkt mij. Dat is dan ook een mooie afsluiter
helaas verlopen de codes in 2010quote:Op maandag 7 september 2009 23:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Maken ze het 100 euro, dan koop ik het direct. Maar ik ga niet 200 euro in één keer uitgeven.
Maar goed, voorlopig zit ik met de RC met drie codes die een jaar geldig zijn toch wel even goed..
Toen ik een paar jaar geleden de winstmarges zag op de windows en office-producten besloot ik voor mezelf om zoveel mogelijk illegaal te gaan gebruiken van MS. Het liep in de honderden procenten. Meen dat er nogal wat mensen over verontwaardigd waren ook. Typisch machtsmisbruik van een (bijna) monopolist.quote:Op maandag 7 september 2009 23:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die codes tot een bepaalde datum geldig, niet een jaar na installatie.
En waarom niet 200 euro in één keer? Zoals al vaker gezegd hier, het is iets dat je dagelijks gebruikt, van aan- tot uitzetten van je pc.
[..]
Dit typeerd weer het gedrag van een Mac gebruiker. Wringen zich in alle bochten om die extra euro's die uit hun zak wordt geklopt te rechtvaardigen.quote:Op maandag 7 september 2009 23:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee het is een beetje een faalpost
valt me nog mee moet ik zeggen... :xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rig: Intel Core i7 8700k & EVGA Nvidia GeForce GTX1080FTW2 powered || Accessorized by the cult of Razer
BIOS mod en offline OEM activatie; nooit meer gedoequote:Op maandag 7 september 2009 23:37 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zoek de goede crack en je hebt gratis windows 7 + alle updates
Win7 blijft ook een jaar of 9 het dominante OS? Als MS niet het beleid had om om de 2-3 jaar een nieuwe windows uit te brengen en gewoon langer hun oude OS bleef ondersteunen zou ik nog wel overwegen er 300 euro voor neer te tellen.quote:Op maandag 7 september 2009 23:37 schreef star_gazer het volgende:
Win7 is overigens in tegenstelling tot vista je geld wél waard. Het is een beetje het nieuwe XP.
Zijn OEM prijzen die je maar op 1 pc (1 moederbord) mag installeren, als je mobo poef zegt ben je je licentie kwijtquote:Op maandag 7 september 2009 23:38 schreef Laviathan het volgende:
[..]
valt me nog mee moet ik zeggen... :x
Nee, de UPDATE is 29 euro. Is het zelfde als mensen voor een Serve Pack van Windows laten betalenquote:
bellen naar Microsoft helpt dan ook... (2 keer gedaan met Vista, beide keren een nieuwe code, tegen inlevering van de oude)quote:Op maandag 7 september 2009 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zijn OEM prijzen die je maar op 1 pc (1 moederbord) mag installeren, als je mobo poef zegt ben je je licentie kwijt
Dat zou helemaal mooi worden, honderden euro's neertellen voor een OS en dan nog extra moeten betalen als ze hun fouten er uit halen met updates en SP'squote:Op maandag 7 september 2009 23:41 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Nee, de UPDATE is 29 euro. Is het zelfde als mensen voor een Serve Pack van Windows laten betalen
Really? Ik heb andere verhalen gelezen... Lijkt me ook niet stroken met hun officiële beleid.quote:Op maandag 7 september 2009 23:42 schreef Laviathan het volgende:
[..]
bellen naar Microsoft helpt dan ook... (2 keer gedaan met Vista, beide keren een nieuwe code, tegen inlevering van de oude)
Wat maken mij de marges nou uit? Ik bekijk een product, wat het mij levert en wat de prijs is. Als ik die twee in verhouding vind staan dan koop ik het, vind ik dat niet, dan koop ik het niet en blijf ik doorgaan met wat ik heb (in dit geval zou het een legale versie van XP zijn).quote:Op maandag 7 september 2009 23:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Toen ik een paar jaar geleden de winstmarges zag op de windows en office-producten besloot ik voor mezelf om zoveel mogelijk illegaal te gaan gebruiken van MS. Het liep in de honderden procenten. Meen dat er nogal wat mensen over verontwaardigd waren ook. Typisch machtsmisbruik van een (bijna) monopolist.
OS X is ook 129 euro los. Als je een PC/laptop koopt waarop Windows van te voren geinstalleerd is dan betaal je maar een fractie van de retail prijs.quote:Op maandag 7 september 2009 23:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi worden, honderden euro's neertellen voor een OS en dan nog extra moeten betalen als ze hun fouten er uit halen met updates en SP's
goed verwoorden =)quote:Op maandag 7 september 2009 23:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Really? Ik heb andere verhalen gelezen... Lijkt me ook niet stroken met hun officiële beleid.
Volgens jou brengt 10.6 evenveel als een "Serve Pack"? Dat laat wel je kennis omtrent OS X zien.quote:Op maandag 7 september 2009 23:41 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Nee, de UPDATE is 29 euro. Is het zelfde als mensen voor een Serve Pack van Windows laten betalen
ieder weldenkend mens weet dat dit op papier zo is (volgens de EULA van MS, die niet rechtsgeldig is in NL) maar in de praktijk maakt het geen zak uit..quote:Op maandag 7 september 2009 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zijn OEM prijzen die je maar op 1 pc (1 moederbord) mag installeren, als je mobo poef zegt ben je je licentie kwijt
Iedereen weet dat mac osx alleen op macs draait en nu loop jij te zeiken dat mac minder is dan windows omdat de illegale versie van mac niet op je dell'etje draait. Sorry maar dat is een kul argument.quote:Op maandag 7 september 2009 23:35 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dit typeerd weer het gedrag van een Mac gebruiker. Wringen zich in alle bochten om die extra euro's die uit hun zak wordt geklopt te rechtvaardigen.
Het feit blijft dat een Mac rete duur is voor wat het is. De accu is niet van een super kwaliteit, de processor blijft van intell etc etc.
Goed verwoorden als in: "Hee, ik heb een nieuwe pc gebouwd en nu doet mijn OEM het niet meer!". Of meer van "Ja, moederbord is al 2 keer kapot gegaan en vervangen tijdens de garantie maar nu doet mijn OEM het niet meer!"quote:Op maandag 7 september 2009 23:45 schreef Laviathan het volgende:
[..]
goed verwoorden =)
nu weet ik alleen niet of ze mij gematst hebben, of dat ik gewoon geluk heb gehad -_-
Wat een bullshit verkoop jij. Updates zijn bij mac ook gratis. Je weet zelf best dat 10.6 de opvolger is van 10.5 en niet zomaar een update.quote:Op maandag 7 september 2009 23:45 schreef Dartanion het volgende:
[..]
OS X is ook 129 euro los. Als je een PC/laptop koopt waarop Windows van te voren geinstalleerd is dan betaal je maar een fractie van de retail prijs.
Maar voor de update's van Windows betaal je integenstelling tot Mac OS, helemaal niks.
Ik heb een laptop in mn handen gehad die net de update naar 10.6 heeft gehad. De eigenaar die zijn laptop intensief gebruikt, en Apple fan is. Kon mij alleen vertellen dat hij wat programma's had die niet meer werkten, zijn printer onbruikbaar was, hij zn mail client opnieuw moest instellen.quote:Op maandag 7 september 2009 23:46 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Volgens jou brengt 10.6 evenveel als een "Serve Pack"? Dat laat wel je kennis omtrent OS X zien.
Wat een onzinquote:Op maandag 7 september 2009 23:48 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik heb een laptop in mn handen gehad die net de update naar 10.6 heeft gehad. De eigenaar die zijn laptop intensief gebruikt, en Apple fan is. Kon mij alleen vertellen dat hij wat programma's had die niet meer werkten, zijn printer onbruikbaar was, hij zn mail client opnieuw moest instellen.
Het enige positieve: het OS gebruikt ongeveer de helft aan werkgeheugen.
Dat zie ik wel als een Serve Pack, want daar kom je soortgelijke verbeteringen tegen.
1. Het is een Service Pack.quote:Op maandag 7 september 2009 23:48 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik heb een laptop in mn handen gehad die net de update naar 10.6 heeft gehad. De eigenaar die zijn laptop intensief gebruikt, en Apple fan is. Kon mij alleen vertellen dat hij wat programma's had die niet meer werkten, zijn printer onbruikbaar was, hij zn mail client opnieuw moest instellen.
Het enige positieve: het OS gebruikt ongeveer de helft aan werkgeheugen.
Dat zie ik wel als een Serve Pack, want daar kom je soortgelijke verbeteringen tegen.
Ja die is duur!! Ik krijg hem zowaar gratis bij mn laptop, waar al Vista op staat!!! De honden!!quote:Op maandag 7 september 2009 23:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Flikker eens op met die windows/mac discussies, hier kankeren we op de prijs van windows 7 ja?!?!?!
Ik denk dat het net als XP lang sterk zal blijven ja. Of ze het willen of nietquote:Op maandag 7 september 2009 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Win7 blijft ook een jaar of 9 het dominante OS? Als MS niet het beleid had om om de 2-3 jaar een nieuwe windows uit te brengen en gewoon langer hun oude OS bleef ondersteunen zou ik nog wel overwegen er 300 euro voor neer te tellen.
Niets mis met quicktime op macquote:Op maandag 7 september 2009 23:59 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens, ik zag het woord hier voorbijkomen. Ik weet dat het off-topic is, maar ik wil toch even kotsen over dit walgelijke stuk spyware:![]()
![]()
quicktime
Ik vind dat een beetje een makkelijke manier van rechtlullen.quote:Op maandag 7 september 2009 23:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die codes tot een bepaalde datum geldig, niet een jaar na installatie.
En waarom niet 200 euro in één keer? Zoals al vaker gezegd hier, het is iets dat je dagelijks gebruikt, van aan- tot uitzetten van je pc.
[..]
quote:Op maandag 7 september 2009 23:59 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens, ik zag het woord hier voorbijkomen. Ik weet dat het off-topic is, maar ik wil toch even kotsen over dit walgelijke stuk spyware:![]()
![]()
quicktime
Quicktime is idd ruk, zoals WMP.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Niets mis met quicktime op macHup ga maar snel WMP gebruiken
Kusje! En Welterusten
En zijn kennis van Windows. Net zo beroerd. Als je al niet weet hoe je Service schrijft...quote:Op maandag 7 september 2009 23:46 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Volgens jou brengt 10.6 evenveel als een "Serve Pack"? Dat laat wel je kennis omtrent OS X zien.
Ja dat spreekt echt boekdelen over iemands PC kennis ja, of ze het woord service kunnen schrijven of niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:09 schreef Q. het volgende:
[..]
En zijn kennis van Windows. Net zo beroerd. Als je al niet weet hoe je Service schrijft...
Whehehe, ik heb de versie zonder serial en zonder activatiequote:
En het nog opnemen ook voor die pauperzooiquote:Op dinsdag 8 september 2009 00:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Niets mis met quicktime op macHup ga maar snel WMP gebruiken
Kusje! En Welterusten
Een complete rewrite van het OS in een Service Pack? Ik dacht het niet.quote:Op maandag 7 september 2009 23:48 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Media player classic dus.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Quicktime is idd ruk, zoals WMP.
VLC, dat is pas een mediaspeler.
Niet bokken maar spelen, daar hou ik van.
hij bedoelt vast een "server rack"quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:09 schreef Q. het volgende:
[..]
En zijn kennis van Windows. Net zo beroerd. Als je al niet weet hoe je Service schrijft...
maar vlc is dan ook gewoon een bagger programma..quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
MPC moet je nogsteeds een hele zooi codecs voor hebben. VLC niet.
Mensen die iTunes nooit icm een iphone bijv hebben geprobeerd en maar zeggen dat het slecht is omdat het van Apple isquote:
Complete rewrite???quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Een complete rewrite van het OS in een Service Pack? Ik dacht het niet.
Moet het helaas bijna dagelijks gebruiken. Het blijft een schtijtprogramma op windows.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mensen die iTunes nooit icm een iphone bijv hebben geprobeerd en maar zeggen dat het slecht is omdat het van Apple is
Je kan en mag een apple fanboy zijn. Maar itunes een top programma vinden is kansloos.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mensen die iTunes nooit icm een iphone bijv hebben geprobeerd en maar zeggen dat het slecht is omdat het van Apple is
Wat vind je er zo slecht aan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Moet het helaas bijna dagelijks gebruiken. Het blijft een schtijtprogramma op windows.
Ik vind het serieus een top programma, zoveel unieke features, zoveel dingen die je pas later ontdekt. Op het eerste gezicht lijkt het net een normale WMP, later kom je erachter dat t veel meer is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:22 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je kan en mag een apple fanboy zijn. Maar itunes een top programma vinden is kansloos.
iTunes op een mac isquote:Op dinsdag 8 september 2009 08:22 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je kan en mag een apple fanboy zijn. Maar itunes een top programma vinden is kansloos.
quote:
Op windows werkt het hier ook perfect hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 08:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
iTunes op een mac isiTunes op windows is
punt.
Het werkt gewoon heerlijk hier
[..]
Oh naja dan weet je ook hoe goed het werkt met Macquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Op windows werkt het hier ook perfect hoor
Maar wat is duur? De gemiddelde Nederlander betaalt meer aan water om de wc door te spoelen per dag dan het gebruik van Windows 7. Je mag er rustig van uitgaan dat je een jaartje of 5 minimaal toe kan met windows 7, moet je de aanschafprijs eens over die periode uitspreiden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:05 schreef McKillem het volgende:
Ik vind dat een beetje een makkelijke manier van rechtlullen.
Ik begrijp best dat ze er bij MS ook niet zitten voor nix, maar het hoeft niet gelijk duur te wezen omdat je het altijd gebruikt.
Linux kost ook geen drol en volgens mij kost het upgraden van het mac OS ook niet zo ernstig veel. Dat zijn ook ossen die je altijd gebruikt.
Hee jij staat in mijn sig!quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wat is duur? De gemiddelde Nederlander betaalt meer aan water om de wc door te spoelen per dag dan het gebruik van Windows 7. Je mag er rustig van uitgaan dat je een jaartje of 5 minimaal toe kan met windows 7, moet je de aanschafprijs eens over die periode uitspreiden.
Linux is niet voor de gemiddelde gebruiker en met een Mac zit je beperkt in je hardwarekeuze, prima als je dat wil maar elk systeem heeft z'n voor- en nadelen. Windows is duurder maar biedt je meer instapgemak en supportmogelijkheden dan Linux en veel meer hardwarevrijheid dan een Mac.
Ja en Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:43 schreef zovty het volgende:
Had iemand al opgemerkt dat je kunt upgraden naar de nieuwste versie van OSX Snow Leopard voor maar 30 luttele pleurietjes?
En had iemand anders daar dan als fijntjes aan toegevoegd dat deze update eerder klaar was dan aangekondigd?
Is ook goed geluktquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:43 schreef zovty het volgende:
Had iemand al opgemerkt dat je kunt upgraden naar de nieuwste versie van OSX Snow Leopard voor maar 30 luttele pleurietjes?
En had iemand anders daar dan als fijntjes aan toegevoegd dat deze update eerder klaar was dan aangekondigd?
Resultaten 1 - 10 van circa 240.000.000 voor windows 7 problems (0,22 seconden)quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is ook goed gelukt.
Resultaten 1 - 10 van circa 11.000.000 voor snow leopard problems (0,24 seconden)
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:06 schreef memrtn het volgende:
Dat gepeupel van dat OSX-tuig, dat het denkt beter te weten over Windows.
De halve wereld heeft de RC versie draaien, dus zo bijzonder ben je niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:09 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Ik heb windows 7 op mijn systeem staan en geheel gratis. Tja hoe dat zo? Wel als men aanmeld voor tester dan mag je de proef versie downloaden en uit proberen. Oke het zit wel met kinderziektes maar die neem ik dan op de koop toe. Er komen elke keer upgrades en verbeteringen. Je stuurt informatie naar microsoft met je bevindingen. Als je vindingrijk bent gaat het prima en het kan een optie zijn. Maar de gemiddelde gebruiker zal dan wel minder mee omkunnen gaan maar zo heb je al aardig een idee hoe de orginele versie komt uit te zien. Natuurlijk ga ik aan het eind van de piriode windows orgineel aanschaffen maar het gebruik genot van nu tja ben er tevreden over.
Zal een optie zijn maar je moet die kinderziektes wel voor lief erbij nemen. O ja nu is de download centrum gesloten dus lukt het niet meer voor diegenen die zo'n exemplaar hadden willen hebben maar een optie voor Windows Galaxy? (Windows 8 die ergens in 2012 uit zou moeten komen.)
Windows 7 is wat mij betreft prima en een verbetering. 3 Versie? Dan ga ik altijd voor de duurste want wil echt alles op me systeem hebben. Andere besturings programma's? Kan wel maar heb niet zo'n behoefte aan.
haha windows galaxy!quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:09 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Ik heb windows 7 op mijn systeem staan en geheel gratis. Tja hoe dat zo? Wel als men aanmeld voor tester dan mag je de proef versie downloaden en uit proberen. Oke het zit wel met kinderziektes maar die neem ik dan op de koop toe. Er komen elke keer upgrades en verbeteringen. Je stuurt informatie naar microsoft met je bevindingen. Als je vindingrijk bent gaat het prima en het kan een optie zijn. Maar de gemiddelde gebruiker zal dan wel minder mee omkunnen gaan maar zo heb je al aardig een idee hoe de orginele versie komt uit te zien. Natuurlijk ga ik aan het eind van de piriode windows orgineel aanschaffen maar het gebruik genot van nu tja ben er tevreden over.
Zal een optie zijn maar je moet die kinderziektes wel voor lief erbij nemen. O ja nu is de download centrum gesloten dus lukt het niet meer voor diegenen die zo'n exemplaar hadden willen hebben maar een optie voor Windows Galaxy? (Windows 8 die ergens in 2012 uit zou moeten komen.)
Windows 7 is wat mij betreft prima en een verbetering. 3 Versie? Dan ga ik altijd voor de duurste want wil echt alles op me systeem hebben. Andere besturings programma's? Kan wel maar heb niet zo'n behoefte aan.
Nu hebben we er ook lelijke mensen bij. Welcome to the club.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:19 schreef Maurari het volgende:
Wat een irritante mensen posten er in dit topic zeg
Ach dat weet ik zelf ook wel maar reageerde op de begin berichten dat mensen windows te duur vonden en dat deze optie ook interesant kan zijn voor die groep mensen. Dus wat is het probleem dan? Ik ben tevreden erover. Ultimate is voor mij prima en het gaat niet erover of ik het wel of niet volledig gebruikt maar dat wel ga doen in de toekomst omdat het netwerk wordt uitgebouwd.quote:
Ik ben niet bijzonder en u ook niet dus wat maakt u zich druk over? Over patsers gesproken, dat ben ik niet en ik heb hem voor de toekomst als me netwerk wordt uitgebouwd. Galaxy is er voorlopig toch nog niet dus ik doe het ermee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De halve wereld heeft de RC versie draaien, dus zo bijzonder ben je niet.
Nog een patser die graag patst met z'n Ultimate terwijl die er nooit volledig gebruik van maakt.
Dus U heeft een AD draaien en gebruikt 'm tegelijkertijd als MCE?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:31 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Ik ben niet bijzonder en u ook niet dus wat maakt u zich druk over? Over patsers gesproken, dat ben ik niet en ik heb hem voor de toekomst als me netwerk wordt uitgebouwd. Galaxy is er voorlopig toch nog niet dus ik doe het ermee.
Zo kan je alles relativeren natuurlijk. Feit is dat 200 euro voor een uitgeklede retailversie nogal stevig is. Laat staan als je een uitgebreidere versie wil. MS vraagt gewoon woekerprijzen met idiote winstmarges.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wat is duur? De gemiddelde Nederlander betaalt meer aan water om de wc door te spoelen per dag dan het gebruik van Windows 7. Je mag er rustig van uitgaan dat je een jaartje of 5 minimaal toe kan met windows 7, moet je de aanschafprijs eens over die periode uitspreiden.
Precies, als je een mooi snel veilig en stabiel systeem wil kies je OSX, als dat je allemaal niet uitmaakt of je bent op zoek naar een uitdaging dan ga je windows of linux gebruiken.quote:Op maandag 7 september 2009 23:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik vind het vergelijken van OS X met Windows of Linux altijd zo kansloos. Het ligt er maar net aan wat je doelen met het OS zijn.
Heb niet alleen dat maar verschillende besturings programma op het systeem staan. Omdat windows 7 bij mij een test versie is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus U heeft een AD draaien en gebruikt 'm tegelijkertijd als MCE?
Microsoft Windows 7 Home Premium OEM ¤ 91,64quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo kan je alles relativeren natuurlijk. Feit is dat 200 euro voor een uitgeklede retailversie nogal stevig is. Laat staan als je een uitgebreidere versie wil. MS vraagt gewoon woekerprijzen met idiote winstmarges.
Heb je gezien wat voor geheugen het -precies- is?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
Sorry, maar jij vind 900 euro voor geheugen wat apple vraagt niet belachelijk????
optie 2 in dit gevalquote:Op maandag 7 september 2009 23:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goed verwoorden als in: "Hee, ik heb een nieuwe pc gebouwd en nu doet mijn OEM het niet meer!". Of meer van "Ja, moederbord is al 2 keer kapot gegaan en vervangen tijdens de garantie maar nu doet mijn OEM het niet meer!"
OEM <> Retail.....quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zou je de meest dure versie willen hebben?
Als apple 900 euro vraagt geheugen dan is dat belachelijk ja. En 200 euro voor een harde schijf zou ik ook al nooit neerleggen. Maar wat kan mij Apple hoeren? Daar gaat het topic niet over en ik koop het toch nietquote:Sorry, maar jij vind 900 euro voor geheugen wat apple vraagt niet belachelijk????
Of 200 euro voor een wat grotere schijf?
De kosten van softwareontwikkeling zitten in de support. Meer functies, meer support.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sterker nog, waarschijnlijk ontwerpt MS gewoon eerst het hele OS (ultimate) en sloopt daar voor de mindere versies wat functionaliteit uit....
Mja, ok, maar je blijft toch een beetje afhankelijk van de goodwill van de medewerker heb ik het ideequote:
Fout idee dus.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mja, ok, maar je blijft toch een beetje afhankelijk van de goodwill van de medewerker heb ik het idee
Leuk en aardig maar dan zijn toch nog steeds alle verhoudingen zoek? Premium heeft misschien 99,5% van de functionaliteit die Ultimate heeft. Dat rechtvaardigt natuurlijk 50% hogere prijs.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:54 schreef zovty het volgende:
[..]
De kosten van software zitten in de support. Meer functies, meer support.
Ook als ik een compleet andere PC bouw?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Fout idee dus.
Ms weet ook heus wel dat moederborden kapot kunnen gaan.
Dus wannneer jij je OEM niet meer kan registreren kan je gewoon bellen en wordt de teller weer op 0 gezet.
Premium heeft nog wat andere dingen niet die Ultimate wel heeft.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar dan zijn toch nog steeds alle verhoudingen zoek? Premium heeft misschien 99,5% van de functionaliteit die Ultimate heeft. Dat rechtvaardigt natuurlijk 50% hogere prijs.
Nee, want wanneer jij een compleet andere pc koopt zit daar ook een andere licentie bij.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook als ik een compleet andere PC bouw?
Dat kloptquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
. Sterker nog, waarschijnlijk ontwerpt MS gewoon eerst het hele OS (ultimate) en sloopt daar voor de mindere versies wat functionaliteit uit....
Je koopt toch ook geen Rolls Royce omdat die het meest compleet is? Lijkt het je niet nuttiger om te kijken wat je nodig hebt en wat je daarvoor wil betalen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
OEM <> Retail.....![]()
Verder wil ik de versie met de meeste functionaliteit. Simple as that. Het prijsverschil is trouwens ook belachelijk tussen de versies. Bij de retail versies kost de pro/ultimate meer dan 50% extra. Ga me niet vertellen dat dat komt door de hogere kostprijs
. Sterker nog, waarschijnlijk ontwerpt MS gewoon eerst het hele OS (ultimate) en sloopt daar voor de mindere versies wat functionaliteit uit....
[..]
Als apple 900 euro vraagt geheugen dan is dat belachelijk ja. En 200 euro voor een harde schijf zou ik ook al nooit neerleggen. Maar wat kan mij Apple hoeren? Daar gaat het topic niet over en ik koop het toch niet
quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, want wanneer jij een compleet andere pc koopt zit daar ook een andere licentie bij.![]()
Zelf bouwen != nieuwe kopenquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Premium heeft nog wat andere dingen niet die Ultimate wel heeft.
Netwerk/AD support enzo.
Dus alles wat bv Enterprise enzo ook heeft.
[..]
Nee, want wanneer jij een compleet andere pc koopt zit daar ook een andere licentie bij.![]()
en linux kost nooit iets?quote:Op maandag 7 september 2009 22:26 schreef GladdeGerard het volgende:
[..]
Wat een gelulDat kost toch allemaal geld om te maken, mongool.
Wat wel een waardige klacht zou zijn is dat ze het weer in 3 verschillende versies uitbrengen.
Ik heb nog wel een mooie stageplek voor TS om hem bij te brengen hoe moeilijk goed werkende software te maken isquote:Op maandag 7 september 2009 22:27 schreef DirkZz het volgende:
[..]Ja, laten we ook Auto's gratis weggeven. want we moeten wel op locatie komen.
En mobiele telefoons, wat je moet bereikbaar zijn.
Je zult betalen voor je software tuig, je moet eens na gaan hoeveel duizenen uren werk daar inzit.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:32 schreef TNA het volgende:
Klacht: Windows 7 is veel te goedkoop omdat je het altijd gebruikt. Een euro of 2000 lijkt me een betere prijs.
Niemand dwingt je om het te kopen, als je gratis wil dan kies je toch gewoon linux?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo kan je alles relativeren natuurlijk. Feit is dat 200 euro voor een uitgeklede retailversie nogal stevig is. Laat staan als je een uitgebreidere versie wil. MS vraagt gewoon woekerprijzen met idiote winstmarges.
Microsoft is gewoon een kutbedrijf.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar dan zijn toch nog steeds alle verhoudingen zoek? Premium heeft misschien 99,5% van de functionaliteit die Ultimate heeft. Dat rechtvaardigt natuurlijk 50% hogere prijs.
Betrouwbare enterprise distributies kosten je gewoon klauwen met geld hoorquote:
maar die andere dingen kun je niet gratis downloadenquote:Op maandag 7 september 2009 22:53 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
En waar doe je het langst mee? Of welke gebruik je het meest?
En nu niet gaan liegen.
Gefeliciteerd, je hebt een uitzondering gevondenquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:09 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Betrouwbare enterprise distributies kosten je gewoon klauwen met geld hoor![]()
https://www.redhat.com/wa(...)qg0kNjWZg**.4b748952
Gastquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt een uitzondering gevonden
Ah, nu komt de aap uit de mouw.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:09 schreef zovty het volgende:
[..]
Microsoft is gewoon een kutbedrijf.
1080 voor 8gb.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als apple 900 euro vraagt geheugen dan is dat belachelijk ja.
Nee, boeit mij ook niet, weet jij het wel? Verder vatte je mijn post verkeer op denk ik..quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef Dartanion het volgende:
[..]
GastWeet je wel wie de meeste code van Linux klopt tegenwoordig?
Hoezo gevonden? Dat is al sinds jaar en dag zo. Daar hoef je niet eens voor te zoeken. Je hebt gewoon twee varianten linux: de huis-tuin-en-keuken-knip-en-plak-bijklus-linux en de zakelijke variant voor wie support en dergelijke wil.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar ik ken dat allemaal heul nietquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:14 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hoezo gevonden? Dat is al sinds jaar en dag zo. Daar hoef je niet eens voor te zoeken. Je hebt gewoon twee varianten linux: de huis-tuin-en-keuken-knip-en-plak-bijklus-linux en de zakelijke variant voor wie support en dergelijke wil.
Je kunt veel zeggen, maar die support krijg je bij Microsoft standaard. Bij de gratis linux kun je daar naar fluiten, buiten best-practises van andere gebruikers
Vergelijk die prijzen een met licensies van Microsoft (inclusief support en dergelijke), dan valt dit nog best mee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:09 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Betrouwbare enterprise distributies kosten je gewoon klauwen met geld hoor![]()
https://www.redhat.com/wa(...)qg0kNjWZg**.4b748952
Ik weet dat toevallig welquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, boeit mij ook niet, weet jij het wel? Verder vatte je mijn post verkeer op denk ik..
Uitzondering?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hekel aan alles wat MS maakt en verkoopt en daarom een hekel aan MS.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, nu komt de aap uit de mouw.
Je hebt gewoon een hekel aan Ms en daarom aan alles wat Ms maakt en verkoopt.
Heb je een xbox(360) toevallig?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hekel aan alles wat MS maakt en verkoopt en daarom een hekel aan MS.
Wel een xbox, maar die heb ik toevallig gisteren weer terug in de doos gestopt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een xbox(360) toevallig?
Die heb ik niet eensquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een xbox(360) toevallig?
Nee maar goed... iemand beweert dat linux altijd gratis is....quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:16 schreef CasB het volgende:
[..]
Vergelijk die prijzen een met licensies van Microsoft (inclusief support en dergelijke), dan valt dit nog best mee.
Oke dat is uw visie. Maar die deel ik niet maar goed ieder zijn mening dat mag.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hekel aan alles wat MS maakt en verkoopt en daarom een hekel aan MS.
Beste console EVAH, mits je geen RROD krijgt ofcquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die heb ik niet eens![]()
Wat een kut ding is dat.
Het gaat hier over de prijs van MS-productenquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee man Xbox 360 isquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die heb ik niet eens![]()
Wat een kut ding is dat.
Je weet dat Ms ook de eerste Xbox gemaakt heeft he.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef zovty het volgende:
[..]
Wel een xbox, maar die heb ik toevallig gisteren weer terug in de doos gestopt.
Jij denkt serieus dat MS bijvoorbeeld 250 Euro kosten heeft aan een Ultimate licentie?quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:06 schreef AlligatorNL het volgende:
Windows 7 is een top OS, de hoge kosten zijn ook logisch aangezien je tot het eind van het gebruik updates en veel support kan verwachten.
Wat betreft de meerdere versies, niet meer dan logisch. Er zijn mensen die veel meer uit hun OS willen halen dan anderen, dus waarom geen uitgebreide en vereenvoudigde versies?
Wat al meerdere malen verteld is, reken maar is uit wat Ultimate bijvoorbeeld voor je kost als je deze 3 á 4 jaar gebruikt, precies; geen hol.
Support is niet gratis, dus betalen zul je.
Die prijzen die genoemd worden zijn schappelijke prijzen, als het goed zou werken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het gaat hier over de prijs van MS-producten. Niet over de kwaliteit
Jaman, was ook al niet zo best...quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet dat Ms ook de eerste Xbox gemaakt heeft he.
Mensen die andere ' mongool' noemenquote:Op maandag 7 september 2009 22:26 schreef GladdeGerard het volgende:
[..]
Wat een gelulDat kost toch allemaal geld om te maken, mongool.
Ik heb nog nooit met mannen gezoendquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:30 schreef zovty het volgende:
[..]
Die prijzen die genoemd worden zijn schappelijke prijzen, als het goed zou werken.
Maar zoenen is lekker![]()
![]()
![]()
lebleb.
Waarmee je weer totaal niet ingaat op het feit dat gewoon alle verhoudingen tussen kosten en winstmarges zoek zijnquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om het te kopen, als je gratis wil dan kies je toch gewoon linux?
En toch heb je er eentje gekocht en op gegamed.quote:
Ik was jong en wilde er bij horen. Als Apple een console zou maken kocht ik er gelijk een.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch heb je er eentje gekocht en op gegamed.
Even serieus: natuurlijk zit ik maar een beetje dom te trollen, tis KLB jeweetz.quote:Dus heel je ik-haat-alles-wat-Ms-maakt rant is bs en jij bent niks meer dan een vervelend trolletje.
Je zal toch eens iets proberen en DAN pas je mening vormenquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch heb je er eentje gekocht en op gegamed.
Dus heel je ik-haat-alles-wat-Ms-maakt rant is bs en jij bent niks meer dan een vervelend trolletje.
Hebben ze al gedaan, ga maar op zoek naar de bandai pippinquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik was jong en wilde er bij horen. Als Apple een console zou maken kocht ik er gelijk een.
Niet?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:05 schreef glasbak het volgende:
Dus als je een auto koopt moeten ze de brandstof er maar gratis bijleveren? Het is een prior iets wat elke auto moet hebben. Zonder brandstof heb je niets aan een auto.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet?
Je kan er droog in zitten enzo.
Je kan ook naar de radio luisteren.
Als je maar begrijpt dat ik nog steeds geen onvoorwaardelijke Windows-adept benquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik was jong en wilde er bij horen. Als Apple een console zou maken kocht ik er gelijk een.
[..]
Even serieus: natuurlijk zit ik maar een beetje dom te trollen, tis KLB jeweetz.
Maar ik vind OSX werkelijk een genot om mee te werken, de hardware is degelijk elke drie maanden kapot en apple is gewoon cool voor mensen die hip willen zijn, maar niks van computers af weten en er geen tijd in willen steken dit wel te doen (a.k.a. een imagokwestie).
MS heeft redelijke producten gemaakt, ik verdien m'n brood met het supporten van hun meuk. En ik zeg je: osx is beter.
Een goede autoverkoper doet dat en zo is het ook met soft en hardware.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:05 schreef glasbak het volgende:
Dus als je een auto koopt moeten ze de brandstof er maar gratis bijleveren? Het is een prior iets wat elke auto moet hebben. Zonder brandstof heb je niets aan een auto.
Klopt maar vergeet niet dat Apple het weer gejat heeft van Xerox.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Als je maar begrijpt dat ik nog steeds geen onvoorwaardelijke Windows-adept ben
Het valt me trouwens mee dat er nog niemand heeft opgemerkt dat het Windows-concept gestolen is van Apple en dat al dat geld eigenlijk voor de grote zakken van Steve Jobs bestemd is![]()
Xerox is de shitquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt maar vergeet niet dat Apple het weer gejat heeft van Xerox.
Die waren namelijk de eerste met een GUI a la Windows.
Ja, lekker interessant iets ook bij een mediaspeler. De Interface.quote:Op dinsdag 8 september 2009 06:48 schreef mschol het volgende:
[..]
maar vlc is dan ook gewoon een bagger programma..
die interface
als ik , bijwijze van spreken, een kartier aan het zoeken ben naar een optie: ja dan boeit het heel erg hoe de GUI is..quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:01 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, lekker interessant iets ook bij een mediaspeler. De Interface.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kijk naar de film die het laat zien in plaats van hoe het programma er uit ziet.
Volgens mij was GEOS (later Geoworks en Geoworks ensemble) het eerste, op de C64.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt maar vergeet niet dat Apple het weer gejat heeft van Xerox.
Die waren namelijk de eerste met een GUI a la Windows.
Nee apple heeft alles van Xerox over genomen en windows heel veel/alles van applequote:Op dinsdag 8 september 2009 14:34 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Volgens mij was GEOS (later Geoworks en Geoworks ensemble) het eerste, op de C64.
GEOS:
[ afbeelding ]
Geoworks Ensemble:
[ afbeelding ]
Linuxquote:Op maandag 7 september 2009 22:30 schreef TheKC het volgende:
[..]
Als je zo graag iets gratis wilt zijn er ook altijd nog verschillende Linux distributies hoor, keuze genoeg. Dat jij zo'n klapjosti bent die alleen Windows snapt kan ik natuurlijk ook niks aan doen.
Dit... Als je op Linux fatsoenlijk kon gamen om maar eens iets te noemen stond er geen windows meer op mijn pc'squote:Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef RodeNek het volgende:
[..]
LinuxEcht weer zon OS die nergens mee compatible is.
Dat is ook alleen maar omdat Apple zo aardig is geweest om fatsoenlijke Windows-drivers voor hun hardware te maken in de Boot Camp distributie. Dat is het probleem vaak met compatibiliteit, de stuurprogramma's.quote:Op maandag 7 september 2009 23:31 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Windows ook niet voor een Mac, maar ik kan wel Windows installeren op een Mac.......... Zegt genoeg lijkt mij. Dat is dan ook een mooie afsluiter
Het ligt er aan welke games je wil spelen. Ik heb Steam in ieder geval werkend.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit... Als je op Linux fatsoenlijk kon gamen om maar eens iets te noemen stond er geen windows meer op mijn pc's![]()
*wacht rustig af totdat er een of andere linux adept komt brullen hoeveel Linux clients er wel niet zijn voor games tegenwoordig
Ik speel nogal eens verschillende games, dat wil ik niet laten limiteren door mijn OS. Zo simpel is het gewoon.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef CasB het volgende:
[..]
Het ligt er aan welke games je wil spelen. Ik heb Steam in ieder geval werkend.Alleen Counter-Strike: Source draait voor geen meter, maar ik weet niet of dat door m'n laptop komt of door Wine. De gewone CS draait als een tiet in ieder geval.
Mee eens, ik heb zelf ook nog een windowspartitie op m'n gewone pc zodat ik kan gamen zonder problemen. En dat rijmt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik speel nogal eens verschillende games, dat wil ik niet laten limiteren door mijn OS. Zo simpel is het gewoon.
Als je jezelf geloofwaardig wilt maken, vergelijk dan a.u.b. geen appels met peren. Twee DDR3 SO-DIMMS van 4 GB per stuk zijn geen 180 euro. Hoeven ook geen 1080 te kosten als je ze zelf koopt en inbouwt, maar het zit daar veel dichter bij dan bij de 180 euro.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
1080 voor 8gb.
Voor m'n windowsbak heb ik dat voor 180 euro.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:43 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja Tim ik ga 'm downloaden! Net zoals jij de laptop van Maddoxx jat!
BULK.quote:
ik koppel m'n ZEN aan op systeem en windows herkent em gewoon als Portable media device aka usb disk..quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BULK.
Het programma wil er te mooi uitzien en wil gelijk aan je complete media-behoefte voldoen. Ik heb sowieso al een kenkerhekel aan alle programma's die hun 'media library' aan je opleggen. Itunes moet muziekjes van en naar mijn iPod halen en that's-it. Geen processen die in mijn systeem draaien (ituneshelper.exe enz.), geen mogelijkheid om mijn iPod muziek via mijn PC af te spelen (WTF) en al helemaal geen functie die mijn hele systeem afgraait naar elk mediabestandje wat erop staat.
Dat dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Download het gewoon, ga niet de brave moraalridder uit zitten hangenDrive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:33 schreef Picchia het volgende:
De Chinezen distribueren precies dezelfde Windows naar derdewereldlanden voor 5 euro.
Hebben ze in de jungle dan al computersquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:33 schreef Picchia het volgende:
De Chinezen distribueren precies dezelfde Windows naar derdewereldlanden voor 5 euro.
Sorry, DD3, dan kost een 4gb me 120 euro. Oplete dagoquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:19 schreef Henno het volgende:
Als je jezelf geloofwaardig wilt maken, vergelijk dan a.u.b. geen appels met peren. Twee DDR3 SO-DIMMS van 4 GB per stuk zijn geen 180 euro.
Ik koos ook niet voor laptopgeheugen maar voor de iMac van early 2009:quote:Standaard PC-geheugen is altijd al goedkoper dan laptopgeheugen, en helemaal als je het over deze geheugendichtheid gaat hebben.
eind oktoberquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:15 schreef Ammi het volgende:
Want wanneer komt Windows 7 OFFICIEEL uit?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:35 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Hebben ze in de jungle dan al computers
Apple is de beste!!!quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:54 schreef Nikmans het volgende:
Ik klik voor de lol op de laatste pagina van dit topique en het is uiteraard weer een OS war geworden
Deze prijzen vallen echt reuze mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: het kan goedkoperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op al mijn computers OEM-versies, als je de kostprijs van die computers berekent heb je Windhoos echt ver onder de kostprijs.Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:48 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Deze prijzen vallen echt reuze mee.Ik draai ook Ubuntu 9.04 en godverdomme wat ben ik blij dat ik dual-boot heb en dus ook nog steeds bij Windows 7 kan...SPOILER: het kan goedkoperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op al mijn computers OEM-versies, als je de kostprijs van die computers berekent heb je Windhoos echt ver onder de kostprijs.
Begint dat ik-was-te-lui-om-windows-te-leren-gebruiken-en-dus-ga-ik-hip-met-apple-doen-gejengel nou alweer?quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BULK.
Het programma wil er te mooi uitzien en wil gelijk aan je complete media-behoefte voldoen. Ik heb sowieso al een kenkerhekel aan alle programma's die hun 'media library' aan je opleggen. Itunes moet muziekjes van en naar mijn iPod halen en that's-it. Geen processen die in mijn systeem draaien (ituneshelper.exe enz.), geen mogelijkheid om mijn iPod muziek via mijn PC af te spelen (WTF) en al helemaal geen functie die mijn hele systeem afgraait naar elk mediabestandje wat erop staat.
Dat dus
quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik draai ook Ubuntu 9.04 en godverdomme wat ben ik blij dat ik dual-boot heb en dus ook nog steeds bij Windows 7 kan...
Klassiek xp thema instellenquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:32 schreef djkoelkast het volgende:
Geen classic startmenu![]()
Ik heb mijn Windows 7 gratis, had nog een bonnetje liggen voor upgrade
Het moment dat je inziet dat een applicatie bedoeld is om je computergebruik makkelijker te maken, je taken uit handen te nemen, oftewel te automatiseren (want dat is wat iTunes doet: je muziekbestanden beheren en ordenen, synchroniseren met je mp3-speler, etc. etc.), dan pas zal je inzien dat iTunes helemaal zo slecht niet is en het eigenlijk een zeer goed doordacht programma is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BULK.
Dat dus
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:32 schreef djkoelkast het volgende:
Geen classic startmenu![]()
Ik heb mijn Windows 7 gratis, had nog een bonnetje liggen voor upgrade
Waarom per se iTunes ? Elke zichzelf respecterende mediaplayer (akkoord, WMP is echt het meest waardeloze programma dat ik ooit heb gebruikt) heeft die functionaliteit tegenwoordig. Winamp vraag direct bij het inpluggen van een usb device of het (een deel van) je medialibrary moet synchroniseren en de interface is nog veel duidelijker ook.quote:Op woensdag 9 september 2009 02:12 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Het moment dat je inziet dat een applicatie bedoeld is om je computergebruik makkelijker te maken, je taken uit handen te nemen, oftewel te automatiseren (want dat is wat iTunes doet: je muziekbestanden beheren en ordenen, synchroniseren met je mp3-speler, etc. etc.), dan pas zal je inzien dat iTunes helemaal zo slecht niet is en het eigenlijk een zeer goed doordacht programma is.
Maar als je stug vast blijft houden aan ouderwetse routines ("ik wil zelf m'n media library beheren!" of "ik wil gewoon mapjes slepen!"), tsja, dan zal je het concept van iTunes nooit begrijpen en leren waarderen.
Maar goed, ieder z'n ding he?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:48 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Deze prijzen vallen echt reuze mee.Dat kan niet want zolang er kosten worden gemaakt zal deze toch op een en ander manier terug verdient moeten worden. Alleen is Windows van Microsoft zo overheersend dat zij de prijs kunnen bepalen. Concurrentie lig op de loer maar wordt nog tegengewerkt. Niet lang meer want dank zij Neelie SmitKroes is de autoriteit van Microsoft flink gedaald en worden ze verplicht om concurrentie ook op hun windows gebied toe te laten. Helaas hebben die een enorme achterstand in te lopen en zal de consument niet echt veel aan merken. De prijzen blijven hoog omdat nog steeds Microsoft de markt bepaalt. Anders wordt het als er concurrenten bij komen maar dat kan nog even duren. Het eenigste wat nu nog gedaan moet worden is dat Microsoft hun broncodes moeten vrijgeven maar hoelang dat gaat duren weet niemand en dan kan pas echt een prijzenslag plaats vinden. Nog even geduld en we zien wel wat er gebeurd.SPOILER: het kan goedkoperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op al mijn computers OEM-versies, als je de kostprijs van die computers berekent heb je Windhoos echt ver onder de kostprijs.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
Wat een ongelooflijke kenkerbullshit manquote:Op woensdag 9 september 2009 09:41 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Dat kan niet want zolang er kosten worden gemaakt zal deze toch op een en ander manier terug verdient moeten worden. Alleen is Windows van Microsoft zo overheersend dat zij de prijs kunnen bepalen. Concurrentie lig op de loer maar wordt nog tegengewerkt. Niet lang meer want dank zij Neelie SmitKroes is de autoriteit van Microsoft flink gedaald en worden ze verplicht om concurrentie ook op hun windows gebied toe te laten. Helaas hebben die een enorme achterstand in te lopen en zal de consument niet echt veel aan merken. De prijzen blijven hoog omdat nog steeds Microsoft de markt bepaalt. Anders wordt het als er concurrenten bij komen maar dat kan nog even duren. Het eenigste wat nu nog gedaan moet worden is dat Microsoft hun broncodes moeten vrijgeven maar hoelang dat gaat duren weet niemand en dan kan pas echt een prijzenslag plaats vinden. Nog even geduld en we zien wel wat er gebeurd.
Winamp sowieso +1quote:Op woensdag 9 september 2009 08:38 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Waarom per se iTunes ? Elke zichzelf respecterende mediaplayer (akkoord, WMP is echt het meest waardeloze programma dat ik ooit heb gebruikt) heeft die functionaliteit tegenwoordig. Winamp vraag direct bij het inpluggen van een usb device of het (een deel van) je medialibrary moet synchroniseren en de interface is nog veel duidelijker ook.
Plus: alles wat makkelijker is, is - ik zou bijna zeggen per definitie - ook beperkter
Ik denk dat ze wachten tot Coca Cola hun receptuur volledig vrijgeeft om hun overweldigende marktaandeel open te stellen voor de concurrentie.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:41 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Het eenigste wat nu nog gedaan moet worden is dat Microsoft hun broncodes moeten vrijgeven maar hoelang dat gaat duren weet niemand en dan kan pas echt een prijzenslag plaats vinden.
Ms zal nooit de broncode van Windows vrij gaan geven.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:41 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Dat kan niet want zolang er kosten worden gemaakt zal deze toch op een en ander manier terug verdient moeten worden. Alleen is Windows van Microsoft zo overheersend dat zij de prijs kunnen bepalen. Concurrentie lig op de loer maar wordt nog tegengewerkt. Niet lang meer want dank zij Neelie SmitKroes is de autoriteit van Microsoft flink gedaald en worden ze verplicht om concurrentie ook op hun windows gebied toe te laten. Helaas hebben die een enorme achterstand in te lopen en zal de consument niet echt veel aan merken. De prijzen blijven hoog omdat nog steeds Microsoft de markt bepaalt. Anders wordt het als er concurrenten bij komen maar dat kan nog even duren. Het eenigste wat nu nog gedaan moet worden is dat Microsoft hun broncodes moeten vrijgeven maar hoelang dat gaat duren weet niemand en dan kan pas echt een prijzenslag plaats vinden. Nog even geduld en we zien wel wat er gebeurd.
Ja, een stortvloed aan baggerslechte code gaat de problemen echt oplossenquote:Op woensdag 9 september 2009 09:41 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Het eenigste wat nu nog gedaan moet worden is dat Microsoft hun broncodes moeten vrijgeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |