Gewoon gaan. Tips: geef een tijdstip wanneer je weer weg moet (als het tegenvalt kan je gaan, als het meevalt kan je blijven), probeer toch met iemand te gaan of laat een paar bekenden weten dat je er bent (die je ongetwijfeld zal verliezen of niet meer zien tijdens het concert, maar het kan jou helpen toch te gaan), oh ja: gewoon gaanquote:Op maandag 14 september 2009 22:41 schreef KingOfMystery het volgende:
Er is komende vrijdag en zaterdag een of ander popconcert en heel veel van m'n klasgenoten gaan er naar toe. Mij is al 2 keer gevraagd of ik ook zou gaan. Elke keer praat ik eromheen van "Ik heb niemand om mee te gaan, dus het heeft niet veel zin om te gaan.", maar de reden is dat ik het gewoon niet durf. Ook durf ik niet iemand mee te vragen. Op zich zou ik het best wel willen, ook vooral omdat ik momenteel compleet levenloos ben en nooit uitga, terwijl ik in de klas wel weer goed met m'n klasgenoten om kan gaan.
Wat hij zegtquote:Op maandag 14 september 2009 22:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gewoon gaan. Tips: geef een tijdstip wanneer je weer weg moet (als het tegenvalt kan je gaan, als het meevalt kan je blijven), probeer toch met iemand te gaan of laat een paar bekenden weten dat je er bent (die je ongetwijfeld zal verliezen of niet meer zien tijdens het concert, maar het kan jou helpen toch te gaan), oh ja: gewoon gaan
Je bent idd autistisch. Ik herken dan ook heel veel kenmerken in mijzelf. Ik klap ook dicht in gesprekken met grote groepen en/of gesprekken met onbekende mensen. Ik was ook zeer perfectionistisch, alleen dat heb ik afgeleerd, omdat ik door perfectionisme teveel van mezelf vroeg en daar ging ik dan aan onderdoor.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef Mrwine het volgende:
Ik weet niet als ik enige vorm van autisme heb of niet maar dit is mijn probleem ( ik vat het even kort samen omdat ik niet al te veel tijd heb):
-Ik ben onzeker tegenover mensen die ik niet ken of als ik in een groep sta van 5 personen of meer. In deze situaties ben ik onzeker, ben ik te vaak stil of praat ik ergens over floept er iets uit zonder dat ik erbij nadenk. Ik kan meepraten met onderwerpen maar ben ik toch in mijn mening vaak stil en erg onzeker wat door anderen zeker op wordt gemerkt.
-Ik ben perfectionistisch, helaas ben ik ook lui en heb ik niet veel discipline. Doordat ik perfectionistisch ben, ben ik vaak negatief en heb ik bij mezelf een laag zelfbeeld ontwikkeld ( mede door pesterijen, waar ik niks aan heb gedaan). Een voorbeeld bijvoorbeeld is als ik een meisje zie, denk ik direct al dat ik misschien geen kans maak, dat ik er niet goed uitzie ( te lelijk ben maar vrienden zeggen van niet en dat is ook wel waar hoor), dat ik verkeerd loop, dat ik verkeerd kan praten, dat ik niet weet wat ik moet zeggen etc. Dit zijn allemaal onzekerheid/karakter fouten en dit ergert me enorm. Ik wil met bepaalde dingen graag perfectie zien ( sport) en als ik fouten maak wordt ik erg agressief. Ook een probleem wat ik wil oplossen. Ik ben erg agressief met bepaalde situaties ( sport). Dit komt waarschijnlijk omdat ik iets in mijn leven goed wil doen en ik vaak een soort van pechvogel ben ( zo zie ik mezelf).
Verder heb ik niet veel discipline. Dingen zoals: uitstel en niet altijd afspraken nakomen is bij mij een veel voorkomende situatie.
-Ik klap dicht tegen jongens en meisjes ( vooral). die ik niet ken. Simpel gezegd, ik kan niet ouwehoeren en mezelf niet zijn.![]()
. Ik wil graag ouwehoeren en leuk met mensen praten en niet langer de pispaal zijn. Ik wil gerespecteerd worden en ik zou graag wat meer vrienden willen hebben. Vaak zijn de meeste mensen wel vriendelijk maar plagen mij vaak, ouwehoeren met mij en soms pesten ze me.
Ik ben gepest vanaf groep 7/8 tot en met klas 4 van de middelbare school. Sindsdien is het niet meer pesten gelukkig maar helaas is het nu vooral plagerij, ouwehoeren en opmerkingen waar ik niet altijd van gewenst ben.
Het zijn problemen waar ik helaas veel last van heb. Ik ben in het algemeen een aardig persoon, haat arrogantie, pestkoppen en mensen die niet om anderen geven. Gelukkig ben ik niet perfect en ben ik natuurlijk zelf ook wel eens arrogant, niet altijd aardig en dergelijke. Ik ben lang niet altijd een lieverdje en zo wil ik mezelf ook niet afstempelen.
Ik wil gelukkig zijn, dat ik is mijn belangrijkste doel. Ik houd ervan om veel vrienden te hebben en ik houd er niet van om te vaak alleen te zijn. Ik houd van diversiteit en dus wil ik afwisseling in me leven.
Helaas krijg ik dit niet want ik heb niet zoveel vrienden ( 2 echte vrienden, ik heb ook maten maar dat zijn geen vrienden). Ik heb op het moment ook nog geen vriendin en heb er eigenlijk nog nooit 1 gehad.
Ik denk dat de reden dat ik nog geen vriendin heb, mijn gedrag is. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik simpel gezegd nog te onzeker ben. Ik ben ook onzeker over mijn uiterlijk maar ik ben niet lelijk ( zijn paar dingetjes die ik kan verbeteren, dus dit is geen echt probleem). Wel maakt het me natuurlijk onzekerder, alhoewel gedrag Nr 1 probleem is.
Als laatste praat ik graag over mijn interesses. Eerlijk gezegd vind ik alles interessant, de meesten dingen vind ik wel leuk. Het rare is dat ik niet direct weet waar ik over moet praten als ik met een onbekende zit want die ken ik niet en dus klap ik dicht, houd ik me stil en kom ik over als een saai persoon terwijl ik dat denk ik niet ben.
Heb ik autistische trekjes of lijdt ik aan depressie? Heb ik een negatief zelfbeeld of ben ik gewoon extreem onzeker en negatief?
Als je nog wat meer informatie wil, mag je het gerust vragen. Ben als een persoon heel eerlijk en erg serieus wat negatief uitpakt voor mij want zelfs tegen pestkoppen heb ik aardig gedaan ( erg achterlijk van mij)
Hoop dat iemand raad weet.
Mrwine.
Ik wil me wel graag zelf verdedigen omdat ik niet graag natuurlijk autistisch zou willen zijn. Lichtelijk of extreem? Er is nog nooit een diagnose gesteld bij mij. Ik had vroeger even kijken, ongeveer 5/6 vrienden. Ga ook uit/op stap, alleen laatste keer was ik extreem verlegen. Hierop zeg ik dan dat dit geen autisme is maar verlegenheid ( wel erge maar dan nog ).quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:16 schreef KingOfMystery het volgende:
Bedankt voor de tips iedereen, maar ik denk dat ik achteraf toch niet ga. Het is momenteel toch een te grote stap, omdat het daar echt heel druk zal zijn.
[..]
Je bent idd autistisch. Ik herken dan ook heel veel kenmerken in mijzelf. Ik klap ook dicht in gesprekken met grote groepen en/of gesprekken met onbekende mensen. Ik was ook zeer perfectionistisch, alleen dat heb ik afgeleerd, omdat ik door perfectionisme teveel van mezelf vroeg en daar ging ik dan aan onderdoor.
Er zijn autisten die niet graag alleen willen zijn, maar ook autisten die wel graag alleen willen zijn. Autisten kunnen trouwens ook hunzelf zijn bij mensen die ze goed kennen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:27 schreef Mrwine het volgende:
[..]
Ik wil me wel graag zelf verdedigen omdat ik niet graag natuurlijk autistisch zou willen zijn. Lichtelijk of extreem? Er is nog nooit een diagnose gesteld bij mij. Ik had vroeger even kijken, ongeveer 5/6 vrienden. Ga ook uit/op stap, alleen laatste keer was ik extreem verlegen. Hierop zeg ik dan dat dit geen autisme is maar verlegenheid ( wel erge maar dan nog ).
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik MEZELF ben wanneer ik met me vrienden praat of als ik me mensen omga die ik ken.
PS: Wil iemand die autistisch is niet graag alleen zijn? Ik heb namelijk het tegenovergestelde.
Ik zal de test eens doen. Ik wil nog even zeggen dat ik beter kan zeggen dat ik erg serieus ben. Ik ben alleen met 1 bepaalde sport erg perfectionistisch. Werk en school ben ik serieus mee, alhoewel ik dat nu zeg, toch erg lui ben en vaak niet altijd dingen afmaa. Verder reageer ik te serieus ( met ouwehoeren) en ben ik zoals ik al zei erg verlegen/onzeker met bepaalde dingen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:54 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Er zijn autisten die niet graag alleen willen zijn, maar ook autisten die wel graag alleen willen zijn. Autisten kunnen trouwens ook hunzelf zijn bij mensen die ze goed kennen.
Maar als je het zeker wilt weten, moet je deze test maken.
http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html
Neem dat aub niet serieus man.. iemand kan jou niet op basis van een verhaal op internet vertellen of je wel of niet autistisch bent. Daarvoor moet je naar een arts..quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef Mrwine het volgende:
[..]
Ik zal de test eens doen. Ik wil nog even zeggen dat ik beter kan zeggen dat ik erg serieus ben. Ik ben alleen met 1 bepaalde sport erg perfectionistisch. Werk en school ben ik serieus mee, alhoewel ik dat nu zeg, toch erg lui ben en vaak niet altijd dingen afmaa. Verder reageer ik te serieus ( met ouwehoeren) en ben ik zoals ik al zei erg verlegen/onzeker met bepaalde dingen.
Dit zijn:
1. Uiterlijk ( bepaalde dingen )
2. Dicht klappen met praten tegen een lekker wijf of nieuwe mensen.
3. In een groep niet altijd me praatje gereed hebben
Mijn trainer heeft eens tegen me gezegd dat ik me makkelijk laat afleiden en dat ik al snel weer op iets nieuws focus. Ik kijk ook vaak naar het resultaat en werk op het moment eraan om daar niet altijd op te letten en meer op de techniek van het spel.
Ik kijk ook graag ver vooruit en houd ervan om te fantaseren ( veel bla bla bla maar weinig daden). Wil ik hier natuurlijk wel wat aan doen en is mogelijk als ik waarschijnlijk mezelf meer discipline aanleer.![]()
Je bent er zeker van dat ik gedeeltelijk of volop autistisch ben?
Nou, ik had het idee dat je gedeeltelijk autistisch bent, maar een arts weet dat beter dan ik. Dus als je een officiele diagnose wil, dan moet je dat niet aan mij vragen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef Mrwine het volgende:
[..]
Ik zal de test eens doen. Ik wil nog even zeggen dat ik beter kan zeggen dat ik erg serieus ben. Ik ben alleen met 1 bepaalde sport erg perfectionistisch. Werk en school ben ik serieus mee, alhoewel ik dat nu zeg, toch erg lui ben en vaak niet altijd dingen afmaa. Verder reageer ik te serieus ( met ouwehoeren) en ben ik zoals ik al zei erg verlegen/onzeker met bepaalde dingen.
Dit zijn:
1. Uiterlijk ( bepaalde dingen )
2. Dicht klappen met praten tegen een lekker wijf of nieuwe mensen.
3. In een groep niet altijd me praatje gereed hebben
Mijn trainer heeft eens tegen me gezegd dat ik me makkelijk laat afleiden en dat ik al snel weer op iets nieuws focus. Ik kijk ook vaak naar het resultaat en werk op het moment eraan om daar niet altijd op te letten en meer op de techniek van het spel.
Ik kijk ook graag ver vooruit en houd ervan om te fantaseren ( veel bla bla bla maar weinig daden). Wil ik hier natuurlijk wel wat aan doen en is mogelijk als ik waarschijnlijk mezelf meer discipline aanleer.![]()
Je bent er zeker van dat ik gedeeltelijk of volop autistisch ben?
Dat doe ik niet , had het een beetje verkeerd getyped.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:23 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Neem dat aub niet serieus man.. iemand kan jou niet op basis van een verhaal op internet vertellen of je wel of niet autistisch bent. Daarvoor moet je naar een arts..
Je hebt niemand om mee te gaanquote:Op maandag 14 september 2009 22:41 schreef KingOfMystery het volgende:
Er is komende vrijdag en zaterdag een of ander popconcert en heel veel van m'n klasgenoten gaan er naar toe. Mij is al 2 keer gevraagd of ik ook zou gaan. Elke keer praat ik eromheen van "Ik heb niemand om mee te gaan, dus het heeft niet veel zin om te gaan.", maar de reden is dat ik het gewoon niet durf. Ook durf ik niet iemand mee te vragen. Op zich zou ik het best wel willen, ook vooral omdat ik momenteel compleet levenloos ben en nooit uitga, terwijl ik in de klas wel weer goed met m'n klasgenoten om kan gaan.
quote:Op woensdag 16 september 2009 03:16 schreef Perico het volgende:
Ik heb het Asperger syndroom en woon in een apartementencomplex. Een paar weken geleden had ik nietsvermoedend een man (65) geholpen met wat spullen naar huis dragen die hij uit het containerhok had gegrist.
Hij nodigde me daarop uit naar binnen, waar zijn chronisch dikke vrouw ook was en omdat ik slecht nee kan zeggen in zulk soort situaties, ging ik er op in. Toen zat ik daar anderhalf uur, terwijl ik me erop in had gesteld even een minuutje het vuilnis weg te gooien.
Merkte toen al dat het een vasthoudende man was. Hij zette cd na cd op van zijn zoon die in een bruiloft en partijen bandje speelt en ontstak een politieke tirade. Ik was blij weer naar huis te kunnen, met een smoes ten langen leste.
Maar 2 dagen later belde hij bij me aan, of ik gereedschap voor hem had. Omdat ik niet graag spullen uitleen en alweer geen nee kon zeggen, bood ik aan om even mee te gaan om te zien of ik iets kreeg doorgezaagd met mijn Dremel.
Dat lukte niet, waardoor dit heerschap ook nog eens ontstemd raakte. Ik ervaarde het als zeer onprettig, waarop mijn moeder (die even verderop woont) hem met klem heeft gemaand mij met rust te laten toen ze hem aan de deur had omdat hij naar mij op zoek was.
En dat doet hij nog steeds. Ik doe niet meer open, maar die stalker blijft maar volhouden. Vandaag zie ik weer zijn tronie op de camera nadat de bel ging. Ik word er echt niet goed van. De laatste keer dat ik hem te woord stond was ik kortaf en zei ik overal nee op. Maar ook het feit dat ik nooit meer open doe schrikt hem dus niet af.
Tijd dus om boos te worden in een confrontatie, omdat ik nu al schrik van de bel en schichtig door het gebouw loop. Maar dat zit niet in me.
De vraag borrelt in mij op: Wie is nu degene met het probleem in de sociale vaardigheden?quote:Op woensdag 16 september 2009 03:16 schreef Perico het volgende:
Ik heb het Asperger syndroom en woon in een apartementencomplex. Een paar weken geleden had ik nietsvermoedend een man (65) geholpen met wat spullen naar huis dragen die hij uit het containerhok had gegrist.
Hij nodigde me daarop uit naar binnen, waar zijn chronisch dikke vrouw ook was en omdat ik slecht nee kan zeggen in zulk soort situaties, ging ik er op in. Toen zat ik daar anderhalf uur, terwijl ik me erop in had gesteld even een minuutje het vuilnis weg te gooien.
Merkte toen al dat het een vasthoudende man was. Hij zette cd na cd op van zijn zoon die in een bruiloft en partijen bandje speelt en ontstak een politieke tirade. Ik was blij weer naar huis te kunnen, met een smoes ten langen leste.
Maar 2 dagen later belde hij bij me aan, of ik gereedschap voor hem had. Omdat ik niet graag spullen uitleen en alweer geen nee kon zeggen, bood ik aan om even mee te gaan om te zien of ik iets kreeg doorgezaagd met mijn Dremel.
Dat lukte niet, waardoor dit heerschap ook nog eens ontstemd raakte. Ik ervaarde het als zeer onprettig, waarop mijn moeder (die even verderop woont) hem met klem heeft gemaand mij met rust te laten toen ze hem aan de deur had omdat hij naar mij op zoek was.
En dat doet hij nog steeds. Ik doe niet meer open, maar die stalker blijft maar volhouden. Vandaag zie ik weer zijn tronie op de camera nadat de bel ging. Ik word er echt niet goed van. De laatste keer dat ik hem te woord stond was ik kortaf en zei ik overal nee op. Maar ook het feit dat ik nooit meer open doe schrikt hem dus niet af.
Tijd dus om boos te worden in een confrontatie, omdat ik nu al schrik van de bel en schichtig door het gebouw loop. Maar dat zit niet in me.
Haha ja, terechte constatering. Het is zo iemand die je altijd tracht klem te praten, als je zegt: "nee daar heb ik geen zin in", dan zal hij zeggen: "waarom niet, wat heb je dan anders te doen" etc.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:22 schreef Thrackan het volgende:
De vraag borrelt in mij op: Wie is nu degene met het probleem in de sociale vaardigheden?
Dan zeg je toch 'nee, ik heb niks anders te doen, ik heb er gewoon geen zin in'. Of 'ja, ik moet nog iets doen...' klaar..quote:Op woensdag 16 september 2009 15:39 schreef Perico het volgende:
[..]
Haha ja, terechte constatering. Het is zo iemand die je altijd tracht klem te praten, als je zegt: "nee daar heb ik geen zin in", dan zal hij zeggen: "waarom niet, wat heb je dan anders te doen" etc.
Net zoals colporteurs aan de deur, die ook getruct zijn met allerhande scripts om een voet tussen de deur te krijgen. Ik moet inderdaad verbaal veel meer grenzen aangeven nog. Bij mensen die je telefonisch iets proberen te verkopen hanteer ik maar een paardenmiddel, gewoon ophangen. Voordat ik ergens aan vastzit, wat me in het verleden wel eens is overkomen.
Gewoon de grammofoonplaat-die blijft-hangen-methode:quote:Op woensdag 16 september 2009 15:39 schreef Perico het volgende:
[..]
Haha ja, terechte constatering. Het is zo iemand die je altijd tracht klem te praten, als je zegt: "nee daar heb ik geen zin in", dan zal hij zeggen: "waarom niet, wat heb je dan anders te doen" etc.
Net zoals colporteurs aan de deur, die ook getruct zijn met allerhande scripts om een voet tussen de deur te krijgen. Ik moet inderdaad verbaal veel meer grenzen aangeven nog. Bij mensen die je telefonisch iets proberen te verkopen hanteer ik maar een paardenmiddel, gewoon ophangen. Voordat ik ergens aan vastzit, wat me in het verleden wel eens is overkomen.
De pest is dat je dat niet zo makkelijk zegt. Soms omdat je anderen niet tegen de tenen wil stoten, soms omdat je iemand niet teleur wil stellen, soms omdat je denkt dat ja zeggen het makkelijkst is...quote:Op woensdag 16 september 2009 17:10 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dan zeg je toch 'nee, ik heb niks anders te doen, ik heb er gewoon geen zin in'. Of 'ja, ik moet nog iets doen...' klaar..
Tsja, ik geef ze meestal eerlijk antwoord in dat geval.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:05 schreef robuust89 het volgende:
arg, net nog..
"meneer, kan ik u wat vragen?"
ik zo: ja, dat kan
...
SHIT, weer zo;n verkoper, of ik wat geld over had voor een goed doel -_- de meeste mensen lopen gewoon door, maar dat vind ik dan weer zo onbeleefden dan stel je die mensen "teleur" door te zeggen, mag ik bedanken? o well...
Heb ik inmiddels wel geleerd, staan hier regelmatig van die studenten in de stad. Ook gratis kranten enzo steevast weigeren (doet bijna iedereen trouwens) Jammer voor hen of het bedrijf, maar ze zoeken maar een andere malloot.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:05 schreef robuust89 het volgende:
arg, net nog..
"meneer, kan ik u wat vragen?"
ik zo: ja, dat kan
...
SHIT, weer zo;n verkoper, of ik wat geld over had voor een goed doel -_- de meeste mensen lopen gewoon door, maar dat vind ik dan weer zo onbeleefden dan stel je die mensen "teleur" door te zeggen, mag ik bedanken? o well...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |