abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72547797
Mooie reactie van Jol. Kan me trouwens niet voorstellen dat hij het zo heeft gezegd, komt altijd een tikkeltje verlegen over, vaak halve zinnen enzo... Maar goed.
pi_72547841
Jol verlegen ? Eerder zorgvuldig. Hij is een van de beste op het gebied van omgang met de pers.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:46:09 #103
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_72547914
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:41 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
Mooie reactie van Jol. Kan me trouwens niet voorstellen dat hij het zo heeft gezegd, komt altijd een tikkeltje verlegen over, vaak halve zinnen enzo... Maar goed.
Verlegen? Totaal niet juist. Hij weegt zijn woorden gewoon goed af en denkt goed na voordat hij iets zegt. En ja, zijn manier van praten is gewoon rustig, maar verlegen echt niet.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:49:14 #104
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72547974
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

http://www.goal.com/nl/ne(...)l-media-in-nederland

En gelijk heeft hij.
En zo is het maar net.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:50:05 #105
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72547991
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

http://www.goal.com/nl/ne(...)l-media-in-nederland

En gelijk heeft hij.
Eerst staat er in het artikel dat 'trainers in Duitsland nooit iets over elkaar zeggen', en dan zegt hij dat het in Nederland anders is en komt hij met Jack van Gelder aan?

Ik ben het wel met Co eens trouwens dat het not done is om met een petje en in trainingspak langs de kant te staan als trainer van Ajax. Ajax staat voor klasse, voor stijl, voor 'wij zijn gaaf'. Een pak staat voor klasse en stijl, een trainingspak staat voor pauper en camping.
Als coach ben je het uithangbord van de club, dan moet je een onberispelijke uitstraling hebben. Dus Jol moet daar gewoon staan als een Big Boss in zijn Oger-pak met een blik van 'als iemand me boos aankijkt haal ik m'n halfautomatisch uit m'n binnenzak en knal je ballen eraf'. DAN heb je stijl! ( )
En dus niet met je handen in de zakken als Ome Berry die op zondagochtend op de camping in Boekel staat te kijken hoe zijn hondje tegen een boom staat te pissen, dat is toch geen Ajax.

Zou wat zijn zeg, dat vandaag de dag iedereen tegenwoordig maar naar z'n werk zou gaan in kleren die hij 'wel lekker vindt zitten'. Of gaat iedereen hier op slippers, korte broek, hawaiishirt en petje op naar z'n werk vandaag?
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:51:42 #106
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_72548035
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:50 schreef Silenus het volgende:
-knip, heel verhaal-
Meen je dit nou?
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:55:11 #107
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72548106
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:51 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
Nee, ik heb met een potlood in m'n reet wat boven het toetsenbord gehangen en heb geen idee wat ik heb getypt. Wat staat er?
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:55:26 #108
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72548114
Ik ben het er mee eens, trainingspakkie aan doe je maar bij Feyenoord.
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:01:52 #109
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_72548285
Een trainer mag van mij best in trainingspak lopen.
pi_72548381
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:55 schreef Cacciatore het volgende:
Ik ben het er mee eens, trainingspakkie aan doe je maar bij Feyenoord.
Beter dan met die mongolen 1 lopen
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:07:02 #111
52871 Blight
Supersized.
pi_72548426
Ik heb er niet echt problemen mee. Het gaat om de resultaten. Als die goed zijn in een trainingspak, vind ik het best.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:07:05 #112
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_72548429
Beter dat hij zich lekker voelt in een trainingspak, dan dat 'ie geforceerd in een apenpak gehesen wordt.

En Co is volgens mij de enige die daar over valt, voorzover ik gelezen heb.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:07:36 #113
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72548445
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:50 schreef Silenus het volgende:

[..]

En dus niet met je handen in de zakken als Ome Berry die op zondagochtend op de camping in Boekel staat te kijken hoe zijn hondje tegen een boom staat te pissen, dat is toch geen Ajax.

Op de camping van Duinrell he.

Verder kan ik me wel vinden in je verhaal. Jol is zoveel meer dan trainer van Ajax en dan mag het er best wat gelikter uit zien. Echter.. als Jol de man is die Ajax weer kampioen moet maken en de komende periode lijkt dat vervolgens steeds meer erop, dan moet je verder niet denken aan het feit dat hij dat in Den Haag achtige kledij deed.
Dan boeit het echt niet meer of dat in pak, trainingspak of naturistenpak ging.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:12:15 #114
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72548570
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:05 schreef Jasza het volgende:

[..]

Beter dan met die mongolen 1 lopen
Welnee, Ajax moet uitstralen wat ze zijn, nummer 1 dus.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:16:59 #115
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_72548693
Nou, Babel komt in ieder geval niet.

http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)hij-niet-weg-mag.htm
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:17:53 #116
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72548724
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:07 schreef Prosac het volgende:

[..]

Verder kan ik me wel vinden in je verhaal. Jol is zoveel meer dan trainer van Ajax en dan mag het er best wat gelikter uit zien. Echter.. als Jol de man is die Ajax weer kampioen moet maken en de komende periode lijkt dat vervolgens steeds meer erop, dan moet je verder niet denken aan het feit dat hij dat in Den Haag achtige kledij deed.
Dan boeit het echt niet meer of dat in pak, trainingspak of naturistenpak ging.
Natuurlijk, als Jol ons kampioen maakt mag hij voor mijn part elke week in een roze tutu langs het veld staan, maar in deze komkommertijd wil ik er best even wat van zeggen.

Een trainingspak is gewoon wansmaak, dat hoort bij Rotterdam en Feyenoord. Dáár lopen de scheldende tokkies rond, daar wonen de mensen die geen kaas gegeten hebben van stijl en klasse. Als je daar bij een random huis aanbelt doet er steevast een vadsig lelijk pratend wijf open in een legging, óf een gast met een SNOR in een trainingspak. (En gouden Feyenoord-ketting). Conclusie:
Rotterdam -- Feyenoord -- Trainingspak -- Wansmaak -- Lelijke grafstad -- Pauperbevolking

Amsterdam is Ajax, Amsterdam is grandeur, mondiaal dédain (zie je, ik ga zelfs duurdere woorden gebruiken!), Amsterdam stáát voor iets. Voor -daar zijn ze weer- klasse en stijl. Ajax wil mooi voetbal spelen, met een idee, met begeisterung, met..STIJL. Als je naar Ajax komt moet iedereen er gelikt uitzien, en ze moeten je aankijken met een blik van 'zeg, wat kom jij hier nou doen provinciale agrariër in je Zeemanpak? Haha, heb je dat vanochtend even lekker bij de Scapino gehaald om indruk te maken? Kom Boer Teun, niet te veel praatjes he, we zullen jou wel eens even laten zien hoe het moet! (Boer teun denkt: fuck, dit ís van de scapino, hij heeft gelijk...Ik sta voor de aftrap al met 1-0 achter! )

Maar nee, de huidige situatie is dat de Big Boss de deur van de Arena opendoet in zijn blauwe campingsmoking. Maargoed, vindt de rest dan ook dat Balkenende in zijn trainingspak (want het ZIT toch zo lekker, hmmm!!!) op bezoek mag komen bij Barack Obama? Als 'ie z'n werk maar goed doet!
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:19:03 #117
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72548762
Wederom eens met Silenus.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:19:21 #118
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72548911
foksport moet silenus aannemen als columnschrijver!
pi_72548981
In een perfecte wereld zou de trainer van Ajax1 inderdaad in een pak lopen, maar ik kan me om zulke dingen gewoon niet meer druk maken eigenlijk. Dat is er de laatste vijf jaar wel uit gebeukt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:27:33 #121
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_72549017
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:23 schreef sjimz het volgende:
foksport moet silenus aannemen als columnschrijver!
Foksport? Silenus moet gewoon een eigen tv programma krijgen op landelijke tv. Ok, desnoods beginnen bij AT5
Jawel, je keek.
pi_72549068
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef jna het volgende:

[..]

Foksport? Silenus moet gewoon een eigen tv programma krijgen op landelijke tv. Ok, desnoods beginnen bij AT5
ben ik het eigenlijk meer mee eens
pi_72549326
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:55 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nee, ik heb met een potlood in m'n reet wat boven het toetsenbord gehangen en heb geen idee wat ik heb getypt. Wat staat er?
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72549375
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:55 schreef Silenus het volgende:

[..]

Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_72549474
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:17 schreef Silenus het volgende:

[..]

Natuurlijk, als Jol ons kampioen maakt mag hij voor mijn part elke week in een roze tutu langs het veld staan, maar in deze komkommertijd wil ik er best even wat van zeggen.

Een trainingspak is gewoon wansmaak, dat hoort bij Rotterdam en Feyenoord. Dáár lopen de scheldende tokkies rond, daar wonen de mensen die geen kaas gegeten hebben van stijl en klasse. Als je daar bij een random huis aanbelt doet er steevast een vadsig lelijk pratend wijf open in een legging, óf een gast met een SNOR in een trainingspak. (En gouden Feyenoord-ketting). Conclusie:
Rotterdam -- Feyenoord -- Trainingspak -- Wansmaak -- Lelijke grafstad -- Pauperbevolking

Amsterdam is Ajax, Amsterdam is grandeur, mondiaal dédain (zie je, ik ga zelfs duurdere woorden gebruiken!), Amsterdam stáát voor iets. Voor -daar zijn ze weer- klasse en stijl. Ajax wil mooi voetbal spelen, met een idee, met begeisterung, met..STIJL. Als je naar Ajax komt moet iedereen er gelikt uitzien, en ze moeten je aankijken met een blik van 'zeg, wat kom jij hier nou doen provinciale agrariër in je Zeemanpak? Haha, heb je dat vanochtend even lekker bij de Scapino gehaald om indruk te maken? Kom Boer Teun, niet te veel praatjes he, we zullen jou wel eens even laten zien hoe het moet! (Boer teun denkt: fuck, dit ís van de scapino, hij heeft gelijk...Ik sta voor de aftrap al met 1-0 achter! )

Maar nee, de huidige situatie is dat de Big Boss de deur van de Arena opendoet in zijn blauwe campingsmoking. Maargoed, vindt de rest dan ook dat Balkenende in zijn trainingspak (want het ZIT toch zo lekker, hmmm!!!) op bezoek mag komen bij Barack Obama? Als 'ie z'n werk maar goed doet!
So true..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_72549590
quote:
De beursgang boeit je niet zoveel en het logo ook niet (toch?) maar dit wel? Waarom?
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:50:16 #127
52871 Blight
Supersized.
pi_72549615
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
In een perfecte wereld zou de trainer van Ajax1 inderdaad in een pak lopen, maar ik kan me om zulke dingen gewoon niet meer druk maken eigenlijk. Dat is er de laatste vijf jaar wel uit gebeukt.
Dat dus. Ik ben het niet totaal oneens met Silenus, maar ik kan er ook niet mee zitten dat de situatie zo is.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_72549653
quote:
'Co is meer iemand die een messenset verkoopt'

08/09/2009 12:45

Co Adriaanse is terug in Nederland en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. Meteen na zijn eerste analyse voor Studio Voetbal raasde er een fris windje door Nederland. Co vond iets van het petje en het jack van Martin Jol.

Co had er de Ajax-reglementen nog eens op nageslagen en wat bleek: Ajax is helemaal niet consequent. Bij Ajax draagt iedereen al meer dan een eeuw een net jasje. Als iemand dat jasje uitdeed, brak er meteen een rel uit. Winston Bogarde wilde ooit, als speler van Ajax, iemand te lijf en deed eerst zijn jasje uit.

Op zich is dat een vernietigend mooi beeld. Je jasje uitdoen voor je gaat vechten. Dat vind ik juist ontzettend Ajax. Stijlvol.

Twee weken geleden rolde Melvin Platje van FC Volendam nog oerlelijk in zijn clubkostuum over de grond bij FC Omniworld. Ordinair gedoe. Sla dan meteen iemand met een bedorven schol achter op zijn hoofd. Gescheurde jasjes na een vechtpartij, bijna niets ziet er armoediger uit. Een vechtpartij tijdens een VVD-congres en dan zes nahijgende mannen, met de voering half uit hun jas. Dat ziet er niet uit.

Je jasje uitdoen getuigt juist van klasse. Daar dwing je respect mee af. Ik zou dat veel meer willen zien.

Tom Egbers aan een presentatie-desk naast Mart Smeets. Voor de zoveelste keer wordt Tom live vernederd en dan, eindelijk, staat Tom op, doet zijn jasje uit, hangt het netjes over de rug van zijn stoel en slaat Smeets, zonder verder een woord te zeggen, met een daverende klap naar de studiovloer. Daarna doet Tom zijn jasje weer aan en presenteert gewoon door, met die aangespoelde potvis achter in beeld.

Aangespoelde potvis, ja. Merkt u het? Ik voel geen enkele gêne meer om mensen aan te pakken op hun uiterlijk. Het mag namelijk van Co Adriaanse! Als hij tijdens zijn eerste analyse meteen al begint over het dragen van een trainingsjack, dan voel ik mij ook niet meer bezwaard om puur mode-technisch naar zijn optreden bij Studio Voetbal te kijken. Daar gaan we.

Ik vind Co er al jaren net naast zitten, qua mode. Dat heeft onder andere met zijn haar te maken. De scheiding in het haar is te
schnabbelkoning-congres-achtig. Zo zag je er een jaar of zeven geleden uit als je, voor duizend euro per uur, een zaal vol medewerkers van de ABN-Amro toe moest spreken over motivatie. Ik vind Co er niet uitzien als een trainer.

Meer iemand die aan de deur een messenset of een elektrische deken komt verkopen. Mannen als Co verkopen op straat de wat duurdere telefoonabonnementen. Co Adriaanse zou, met zijn uiterlijk, een heel goede standwerker zijn op jaarmarkten. Ik zie het hem zo doen.

Lekker in de weer met een geschilde ui en een hakkertje. Of een vlek uit een kleed borstelen. Je ziet mannen als Co ook vaak buiten staan roken voor kantoren. Doen ze even het knoopje los.

Toen Co aankwam in Qatar dachten ze daar dat hij een steward van de KLM was. Daar heeft hij iets van weg, zo’n kappersjongen die met een schitterend over het voorhoofd vallende kuif een luchtje probeert te verkopen in het gangpad van een vliegtuig.

Het voelt als een bevrijding, merk ik, lekker doorrammen op het thema kleding en uiterlijk. Toen ik deze column voor VI begon te schrijven, dacht ik dat het allemaal inhoudelijk moest zijn, maar dat hoeft dus helemaal niet. Van Co mag je het onbekommerd over uiterlijk hebben.

Dat Co dit nodig heeft, is wel een beetje tragisch. De reden van zijn aanval op Jol is namelijk wel weer heel erg Co Adriaanse. Co leeft nog steeds op wraak. Wraak op Ajax.

Ajax waar hij hoofdcoach was en waar men zich niets heeft aangetrokken van al zijn ideetjes over de opleiding, zijn dwingende verhandelingen over hoe wasvrouwtjes eruit horen te zien, hoe je een grasveld maait, welke schoenen de suppoosten moeten dragen en welk merk bitterballen er in de sponsorruimte wordt uitgedeeld.

Co heeft bij Ajax nog geen millimeter clubcultuur kunnen veranderen. En dat doet pijn. Als je Co ergens uitnodigt of contracteert, wil hij zijn stempel drukken. Eeuwig de schoolmeester. Van Gaal heeft het ook. Ze coachen niet, ze leren mensen te leven. Meestal zoals zij leven.

Mensen als Co proberen bij iedere club die schitterende, unieke eigen kijk op het leven bij anderen door de strot te duwen. In Rusland zitten alle spelers van Metallurg Donetsk nu nog doodsbenauwd iedere ochtend hun wasgoed op te vouwen met een instructietekening van Co ernaast.

Daar zit de pijn van Co. Martin Jol doet bij Ajax wat hij wil. Als een koning loopt hij in de rondte, in zijn morsige trainingsjasje. Jol lacht om clubcultuur. Als hij aan zijn zak wil krabben tijdens een wedstrijd, dan doet hij dat.

Co Adriaanse deelde ooit een boete uit aan een speler die een scheet liet. Dat is het verschil tussen Jol en Adriaanse. Jol loopt langs en zegt: Mmh, lekker, hachee? Co Adriaanse doet de bus op slot, gaat met zijn armen over elkaar voor in de bus staan en zegt: 'We gaan pas naar buiten als ik weet wie deze scheet liet? Ik heb de tijd hoor jongens!'

Al deze kinnesinne, die enorme frustratie bij Co als hij naar Jol kijkt, levert ondertussen wel prachtige televisie op. Co is een beetje aan het overcompenseren. Dat merk je aan alles. Hij praat te veel met een te strak, verbeten mondje. Adriaanse analyseert niet, hij geeft college. Hij forceert. Het duidelijkst blijkt dat uit zijn wanhopige pogingen om weer een echt typisch nieuw Co Adriaanse-dingetje in onze spreektaal te moffelen. Dat vindt Co leuk.

Co schonk ons als eens de omgekeerde kerstboom. Andere taalvondsten van Co: scorebordjournalistiek, snelwegvoetbal, en vooral zijn TIPS. Een afkorting voor de begrippen techniek, inzicht, persoonlijkheid en snelheid. Co glundert altijd een beetje als hij dit soort taaldingetjes debiteert. Dit weekend probeerde hij het weer.

Hij noemde de belangrijkste S’en. Scoren, schieten, stijlvol, stoppen, stuiteren, selectie, spieren, schaven enzovoort.

Dat kan geen toeval zijn. Ik heb Co zelf altijd ervaren als een echte S’en trainer. Stuitend, Superieur, Schaamteloos en Snakkend. Naar erkenning.

Nico Dijkshoorn
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:06:07 #129
52871 Blight
Supersized.
pi_72549932
Nico Dijkshoorn schrijft vaak leuke columns. Deze mag er ook zijn.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:07:21 #130
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72549960
Pareltje idd.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:11:52 #131
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_72550074

Jol moet ook in zo'n mooie jas langs de lijn staan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:20:34 #132
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72550300
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:49 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

De beursgang boeit je niet zoveel en het logo ook niet (toch?) maar dit wel? Waarom?
Het logo wel hoor. De beursgang niet, omdat wij daar nu als supporters geen reet meer van merken. De persberichten komen op een wat ander tijdstip binnen en in tegenstelling tot andere clubs hebben wij twee keer per jaar de halfjaarcijfers. Beursgang had van mij niet gehoeven, maar ik denk niet dat dat de reden is waarom Ajax Ajax niet (meer) is.

Dat lelijke graflogo daarentegen waar we nu naar moeten kijken is een belediging voor het oude Ajax. Ik associeer (en dat is dus subjectief) het oude logo met De Toekomst, met de Vereniging Ajax, met eigen jeugd eerst, met 4-3-3, met Amsterdamse bluf en branie, het straalt zoveel meer uit dan de Grote Smurf.
Het nieuwe logo is AFC Ajax N.V., de Arena, winst maken, 'dit is beter te drukken voor de merchandising'. Uitstraling naar buiten toe is zo belangrijk, en het oude logo straalt veel meer 'Ajax' en 'klasse' uit dan het nieuwe logo. Net zoals een net pak veel meer uitstraalt dan een trainingspak.

De tegenstander die bij Ajax komt moet eigenlijk direct het gevoel hebben van 'wow, fuck, dit is écht een grote club. Moet je die spelers zien, die coach, die prijzenkast!' Nu heeft Ajax het wat betreft de kleedkamers wel prima opgelost, als je de kleedkamer van de tegenstander uitloopt kijk je namelijk recht tegen een gigantisch plakkaat van vier Europacups I aan, en dan daarnaast wat Uefa-cupjes en supercupjes met zo'n attitude van 'wij gebruiken ze maar als plantenbak want anders kunnen we ze hier ook niet kwijt'. Het oude logo hoort daar ook bij, dat staat voor de Traditionsverein (helaas dekt het Duitse woord de lading het best) die Ajax is.
"Toen Twente net 4 jaar was opgericht stonden wij al in de Europacup 1-finale Munsterman, dus hou je grote muil eens!" Dát moet je uitstralen.

En een pak hoort daar ook bij. Nu heeft Jol nog wel wat charisma en een naam, maar Adrie Koster in een trainingspak, zie je het voor je? Als je dan uit in de Europacup speelt denkt iedereen daar dat het de materiaalman is, dat kan toch niet.
En ik heb er nu al veel meer woorden aan vuil gemaakt dat ik me er écht druk om maak hoor, want het gaat natuurlijk maar om één ding: winnen. Maar als er niet gewonnen wordt is alles kut. Die schijt-Arena, die kut-Kennedy en dat tyfus-trainingspak. Maar dat is voetbal.
pi_72550367
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef NoizEkick het volgende:

Mooi zo.
pi_72550534
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het logo wel hoor. De beursgang niet, omdat wij daar nu als supporters geen reet meer van merken. De persberichten komen op een wat ander tijdstip binnen en in tegenstelling tot andere clubs hebben wij twee keer per jaar de halfjaarcijfers. Beursgang had van mij niet gehoeven, maar ik denk niet dat dat de reden is waarom Ajax Ajax niet (meer) is.

Dat lelijke graflogo daarentegen waar we nu naar moeten kijken is een belediging voor het oude Ajax. Ik associeer (en dat is dus subjectief) het oude logo met De Toekomst, met de Vereniging Ajax, met eigen jeugd eerst, met 4-3-3, met Amsterdamse bluf en branie, het straalt zoveel meer uit dan de Grote Smurf.
Het nieuwe logo is AFC Ajax N.V., de Arena, winst maken, 'dit is beter te drukken voor de merchandising'. Uitstraling naar buiten toe is zo belangrijk, en het oude logo straalt veel meer 'Ajax' en 'klasse' uit dan het nieuwe logo. Net zoals een net pak veel meer uitstraalt dan een trainingspak.

De tegenstander die bij Ajax komt moet eigenlijk direct het gevoel hebben van 'wow, fuck, dit is écht een grote club. Moet je die spelers zien, die coach, die prijzenkast!' Nu heeft Ajax het wat betreft de kleedkamers wel prima opgelost, als je de kleedkamer van de tegenstander uitloopt kijk je namelijk recht tegen een gigantisch plakkaat van vier Europacups I aan, en dan daarnaast wat Uefa-cupjes en supercupjes met zo'n attitude van 'wij gebruiken ze maar als plantenbak want anders kunnen we ze hier ook niet kwijt'. Het oude logo hoort daar ook bij, dat staat voor de Traditionsverein (helaas dekt het Duitse woord de lading het best) die Ajax is.
"Toen Twente net 4 jaar was opgericht stonden wij al in de Europacup 1-finale Munsterman, dus hou je grote muil eens!" Dát moet je uitstralen.

En een pak hoort daar ook bij. Nu heeft Jol nog wel wat charisma en een naam, maar Adrie Koster in een trainingspak, zie je het voor je? Als je dan uit in de Europacup speelt denkt iedereen daar dat het de materiaalman is, dat kan toch niet.
En ik heb er nu al veel meer woorden aan vuil gemaakt dat ik me er écht druk om maak hoor, want het gaat natuurlijk maar om één ding: winnen. Maar als er niet gewonnen wordt is alles kut. Die schijt-Arena, die kut-Kennedy en dat tyfus-trainingspak. Maar dat is voetbal.
. Stop living in the past mate.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_72550569
Leuke column van Nico
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:33:24 #136
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_72550638
De columns van Nico Dijkshoorn zijn altijd het eerste dat ik lees in de VI, erg leuk altijd.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:40:13 #137
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_72550804
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ach, dit zijn fouten uit het verleden die we nu niet meer moeten goedmaken. We moeten nu nieuwe historie schrijven, gewoon weer eens kampioen worden. Slechts één keer sinds de invoering van het betaalde voetbal stonden we even lang droog als nu (1960-65), dus er moet NU serieus iets gebeuren.

En of dat nu in een trainingspak, boerka of driedelig kostuum is, het boeit mij allemaal geen fuck. Net als dat het helemaal niets meer boeit hoe we kampioen worden, al spelen we het lelijkste voetbal van Nederland.

Als we eenmaal weer eens kampioen worden, kunnen we weer gaan nadenken over imago etc. Nu is dat allemaal misplaatst, er zijn gewoonweg veel belangrijkere dingen die niet kloppen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:49:36 #138
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72551071
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, dit zijn fouten uit het verleden die we nu niet meer moeten goedmaken. We moeten nu nieuwe historie schrijven, gewoon weer eens kampioen worden. Slechts één keer sinds de invoering van het betaalde voetbal stonden we even lang droog als nu (1960-65), dus er moet NU serieus iets gebeuren.

En of dat nu in een trainingspak, boerka of driedelig kostuum is, het boeit mij allemaal geen fuck. Net als dat het helemaal niets meer boeit hoe we kampioen worden, al spelen we het lelijkste voetbal van Nederland.

Als we eenmaal weer eens kampioen worden, kunnen we weer gaan nadenken over imago etc. Nu is dat allemaal misplaatst, er zijn gewoonweg veel belangrijkere dingen die niet kloppen.
Klopt helemaal, en dat zeg ik ook zelf op het eind. Alles moet nu maar op één ding gericht zijn: Kampioen worden. En hoe maakt me ook geen reet uit. Maar op moment dat er anderhalve week lang niet gevoetbald wordt wil ik het nog wel even aanstippen. Opdat wij niet vergeten.
pi_72551182
leuke column van Nico idd.

maar ik hoop nog wel altijd dat Co een functie gaat bekleden bij Ajax.
pi_72551187
Wij zullen niet vergeten, Silenus.
pi_72551944
Heeft Ajax Champy eigenlijk nog?
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:27:00 #142
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72552043
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeft Ajax Champy eigenlijk nog?
Ja, alleen heet 'ie bij gebrek aan Champs nu Lucky.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:54:07 #143
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_72552818
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ja, alleen heet 'ie bij gebrek aan Champs nu Lucky.

Als hij echt zo lucky was had hij inmiddels wel weer champy geheten
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_72554271
quote:

[..]

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_72555121
Ik wil dat Ajax dit seizoen weer herkenbaar voetbal gaat spelen. Voetbal wat zijn weerga niet kent.
Kluivert en Ronaldo twee der beste centrale aanvallers ooit.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:19:02 #146
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_72555160
Ergens heb je wel gelijk hoor Silenus, maar toch vind ik Jol in trainingspak een stuk meer "Wij zijn Ajax Amsterdam, dus kom maar op" uitstralen dan MvB in een Oger pak.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:19:28 #147
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_72555175
Het gaat om een voetbaltrainer for fuck sake..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_72555242
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef NoizEkick het volgende:

Gelukkig !
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:24:10 #149
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_72555327
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:19 schreef Cheiron het volgende:
Het gaat om een voetbaltrainer for fuck sake..
Zoals Silenus al zei, je moet het toch ergens over hebben als er geen voetbal is. Verder maakt het, mochten we kampioen worden, natuurlijk niemand een fluit uit in welke outfit Jol dat voor mekaar gekregen heeft.
pi_72555395
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:19 schreef Riro het volgende:
Ergens heb je wel gelijk hoor Silenus, maar toch vind ik Jol in trainingspak een stuk meer "Wij zijn Ajax Amsterdam, dus kom maar op" uitstralen dan MvB in een Oger pak.
Bij een training op een voetbalveld maakt het me geen donder uit. Bij een wedstrijd straalt het natuurlijk meer uit als je een net pak aan hebt. Maar uiteindelijk ligt de keuze ook een beetje bij Jol, niemand zeurt erover als hij kampioen word (zoals gezegd)
We are living in a material world, and I am a material girl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')