Dit is een samenvatting, ik heb daar anderhalf uur gestaan.quote:
quote:Op maandag 7 september 2009 14:26 schreef Conflict het volgende:
Dit is een samenvatting, ik heb daar anderhalf uur gestaan.
Nou, al onze spullen waren nat doordat ik steeds spullen uit de auto ging halen. Ook was dit mijn laatste set kleren en ik ben verder gereden op mijn sokken.quote:Op maandag 7 september 2009 14:32 schreef error_404 het volgende:
[..]
![]()
Hulde! Goeie actie!
Jullie verder wel normaal thuis gekomen en zo?
Het zal geen opzet geweest zijn denk ik, maar slim is het niet.quote:Op maandag 7 september 2009 14:35 schreef bijdehand het volgende:
Wilde die man z'n kinderen soms dood hebben ofzo?
Ja, hij vertelde me dat hij 135 reed. En dat vond ik belachelijk hard, ik vond 80 al te hard. Ik heb het niet tegen hem gezegd, leek me op dat moment onnodig.quote:Op maandag 7 september 2009 14:53 schreef twiFight het volgende:
Dus die nederlander reed 135? En hoe was het met die spanjaard dan? Lijkt me dat die wel een ambulance kon gebruiken..
Maar had die spanjaard geen schade dan, die kon gewoon verder rijden? Lijkt me vreemd wanneer iemand met 135 op je is gereden. Laat het 110 zijn, dan is de klap nog hard en gezien de schade aan de Audi lijkt me niet dat je nog kan rijden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:56 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, hij vertelde me dat hij 135 reed. En dat vond ik belachelijk hard, ik vond 80 al te hard. Ik heb het niet tegen hem gezegd, leek me op dat moment onnodig.
Ik heb ze zoveel mogelijk hulp geboden zonder verder emoties te tonen.
Die spanjaard had niks, liep er geoon normaal bij.
Maar hij heeft absoluut geen contact gezocht met de Nederlanders en is er dus tussenuit gepiept.
Hij was op het puntje geraakt, had voor en achter schade, maar was blijkbaar wel rijdbaar.quote:Op maandag 7 september 2009 15:02 schreef Mart1n het volgende:
[..]
Maar had die spanjaard geen schade dan, die kon gewoon verder rijden? Lijkt me vreemd wanneer iemand met 135 op je is gereden. Laat het 110 zijn, dan is de klap nog hard en gezien de schade aan de Audi lijkt me niet dat je nog kan rijden.
Er zijn mensen die wel lang achter het stuur kunnen zitten, ik ben ook in 1 ruk naar huis gereden vanuit italiė.. Niets geen problemen gehad.. ik had alleen geen 2 meisjes in de autoquote:Maar goed, hoe kan je nou proberen om in een ruk naar huis te rijden, zo'n lang eind, met twee van die meiskes in de auto, zonder gevarendriehoek of hesjes, geen anwb lidmaatschap en totaal geen voorbereiding?
Dat maakt je juist een held. Het vanzelfsprekend vinden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:31 schreef Conflict het volgende:
Ik ben geen held ofzo, ik deed gewoon wat ik vond waar ik verplicht toe was!
Dan is het idd gewoon onverantwoord rijgedragquote:Op maandag 7 september 2009 15:18 schreef Conflict het volgende:
Het was gen falen van de auto, maar te hard rijden in de stromende regen. Maakt niet uit wat je voor een auto hebt.
Die Spanjaard is tegen de vangrail geknald en gaan tollen, door het slechte zicht kon die Nederlander niet op tijd stoppen en reed tegen achterkant van die Spanjaard op. Auto spanjaard zat voor in elkaar, maar was nog rijdbaar, had achter minder schade. Nederlander verloor macht over het stuur waardoor hij met de rechter voorkant verderop tegen de vangrail knalde. Rechter voorwiel brak af en motorkap in puin. Hij stond gelukkig op de vluchtstrook.quote:Op maandag 7 september 2009 15:30 schreef BlueMage het volgende:
Goed gehandeld, zou ik ook gedaan hebben.
Ik vind 't wel raar dat die Spanjaard 'm smeerde, hij was 't niet eens schuld als die Nederlander tegen 'm op knalde of knalde hij tegen de Nederlander op?En idd met 135 km/u ploffen de airbags wel denk ik zo, vragen, vragen, vragen...
Ja ik bedoel eigenlijk meer dat je je op zoiets moet voorbereiden.quote:Op maandag 7 september 2009 15:37 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Dan is het idd gewoon onverantwoord rijgedrag
maar je had het over dingen nakijken, de auto hoort daar ook bij, vandaar dat ik het nog even noemde
Die shock is natuurlijk de belangrijke factor tot falen in handelen.quote:Op maandag 7 september 2009 16:05 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja ik bedoel eigenlijk meer dat je je op zoiets moet voorbereiden.
Ze wisten echt niet wat ze moesten doen, geen anwb lidmaatschap of SOS nummer. Gevarendriehoek zat onderin de auto, onder de bagage, geen (verplichte) oranje hesjes.
Ik pak ook zo een verbandtrommel als het nodig is.
Maar ze waren natuurlijk ook echt in shock.
respectquote:Op maandag 7 september 2009 14:31 schreef Conflict het volgende:
Ik ben geen held ofzo, ik deed gewoon wat ik vond waar ik verplicht toe was!
Je gaat dus wél goed voorbereid op weg. En ANWB is idd geen must, maar een alarmnummer vantevoren in je GSM zeten is een kleine moeite en kan goed van pas komen.quote:Op maandag 7 september 2009 16:12 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Die shock is natuurlijk de belangrijke factor tot falen in handelen.
Maar idd, mensen vergeten gewoon de driehoek OP de bagage te leggen
Die hesjes.. goh ik wil niet weten hoeveel mensen die nieteens in de auto hebben, en laten we maar zwijgen over een (of meerdere) verbanddoos of zelfs brandblusser.
Ik heb alles trouwensincl. brandblusser en zelfs 2 EHBO dozen
Het verkeer is gevaarlijk, ongelukken zijn zo gebeurd. Je moet tegenwoordig (met die drukte en idioten) wel zorgen voor goede eerste hulp
Nja ik bel mn vent, indien niet bereikbaar: mn familie..quote:Op maandag 7 september 2009 16:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je gaat dus wél goed voorbereid op weg. En ANWB is idd geen must, maar een alarmnummer vantevoren in je GSM zeten is een kleine moeite en kan goed van pas komen.
das veel simpeler als gewoon een nummer in je telefoon opslaan inderdaad.quote:Op maandag 7 september 2009 16:21 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Nja ik bel mn vent, indien niet bereikbaar: mn familie..
die komen zelfs naar spanje als het moet
Dank je, gelukkig is het hier vandaag ook 32 gradenquote:Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef Meddo het volgende:
En gefeliciteerd met je verjaardag![]()
Jammer dat je het niet meer in het zonnig Spanje kan vieren
Ah zo, duidelijk nou, misschien had je dat al eerder getyped maar las ik eroverheen.quote:Op maandag 7 september 2009 16:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Die Spanjaard is tegen de vangrail geknald en gaan tollen, door het slechte zicht kon die Nederlander niet op tijd stoppen en reed tegen achterkant van die Spanjaard op. Auto spanjaard zat voor in elkaar, maar was nog rijdbaar, had achter minder schade. Nederlander verloor macht over het stuur waardoor hij met de rechter voorkant verderop tegen de vangrail knalde. Rechter voorwiel brak af en motorkap in puin. Hij stond gelukkig op de vluchtstrook.
Nou, dat lijkt me wel aardig.quote:Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jezus....moet je nu een medaille?
Nja dikke kans dat ik in Spanje MET mn vent sta, maar in nederland bel ik toch echt hem.quote:Op maandag 7 september 2009 18:11 schreef Robin__ het volgende:
[..]
das veel simpeler als gewoon een nummer in je telefoon opslaan inderdaad.![]()
gut had ik maar een vriendin voor wie ik de anwb kan regelen als ze god weet ik waar in spanje staatnog een extra tussenstap is echt het laatste waar je op zit te wachten als je pech hebt
Als jij daar in de stromende regen staat en je gaat je man bellen, dan ben je echt gestoord.quote:Op maandag 7 september 2009 22:58 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Nja dikke kans dat ik in Spanje MET mn vent sta, maar in nederland bel ik toch echt hem.
Ik betaal de automonteur in naturahandig zo'n vent
Nee joh, ze belt wel even met haar vriend en wacht een dag of 2 totdat die haar van de vluchtstrook komt plukkenquote:Op maandag 7 september 2009 23:48 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als jij daar in de stromende regen staat en je gaat je man bellen, dan ben je echt gestoord.
Gewoon naar de dichtstbijzijnde SOS paal lopen en die knop indrukken, dan word je geholpen en loop je het minste gevaar. Dat heb ik nu wel geleerd.
Jammer alleen dat de ANWB niet bereikbaar was. Maar goed, het is nooit verkeerd, bij de nasleep van een ongeval szullen ze je wel helpen. Als je in veiligheid gesteld wil worden moet je naar zo'n SOS paal lopen, die staan er om de paar honderd meter. Dan weten ze ook meteen waar je bent en hoef je niet zelf uit te vogelen waar je precies zit.quote:Op maandag 7 september 2009 23:51 schreef Rimas het volgende:
Netjes gehandeld Conflict en Biancavia![]()
Die nederlander en spanjaard zaten wel beide fout!
Nadat ik je topic had gelezen heb ik me snel even aangemeld bij de anwb, ik stelde het steeds uit
Uit ervaring heb ik geleerd dat de ANWB je nog 2 uur laat staan als je geen lid bent en je pas helpt als je verplicht lid wordtquote:Op maandag 7 september 2009 23:48 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als jij daar in de stromende regen staat en je gaat je man bellen, dan ben je echt gestoord.
Gewoon naar de dichtstbijzijnde SOS paal lopen en die knop indrukken, dan word je geholpen en loop je het minste gevaar. Dat heb ik nu wel geleerd.
Heb je het over de wegenwacht of de alarmcentrale?quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:29 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Uit ervaring heb ik geleerd dat de ANWB je nog 2 uur laat staan als je geen lid bent en je pas helpt als je verplicht lid wordt
Mijn vriend is in nederland toch sneller hoor
En daarbij: ANWB heeft niet eens golden lodge bougies bij zich. Dus zelfs al heb ik alleen maar een kapotte bougie dan kunnen ze me niet helpen. Ja, bij een ongeluk kunnen zij de sleepwagen voor me bellen.. :´)
Sorrie, ben een jaar lid geweest maar daarna nooit meer. Het is voor mij weggegooid geld
Het was een praatpaal, ik ga niet aan die mensen vragen wie ik aan de lijn hadquote:Op dinsdag 8 september 2009 08:53 schreef Conflict het volgende:
[..]
Heb je het over de wegenwacht of de alarmcentrale?
wat is dan een sos paal en hoe herken je die t.o. een praatpaal?quote:
In 't buitenland hebben ze weer andere systemen, zodat je bijv contact krijgt met de dichtstbijzijnde garage, dat bedoelde TS denk ik.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:36 schreef Ladylike het volgende:
[..]
wat is dan een sos paal en hoe herken je die t.o. een praatpaal?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:03 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Het was een praatpaal, ik ga niet aan die mensen vragen wie ik aan de lijn had
geen idee eigenlijk dus
Ik heb echt het gevoel dat jij absoluut niet weet waarover je praatquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:36 schreef Ladylike het volgende:
[..]
wat is dan een sos paal en hoe herken je die t.o. een praatpaal?
In Frankrijk en Spanje heb je op de autosnelwegen en autowegen SOS palen. Zodra je op de knop drukt weten ze waar je bent en wordt je altijd binnen een korte tijd geholpen. Volgens mij geldt dat ook voor de praatpalen in Nederland. Je hoeft (bij gevaar) zeker geen ANWB lid te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:19 schreef BlueMage het volgende:
[..]
In 't buitenland hebben ze weer andere systemen, zodat je bijv contact krijgt met de dichtstbijzijnde garage, dat bedoelde TS denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |