Oh, oh, een ex-moslim bij de PVV. Nu zijn de rapen gaar! Of eh wat is dit uitgekookt, of whatever! Dit-kan-echt-niet-heur!!!quote:Ehsan Jami duikt op bij PVV
Islamcriticus Ehsan Jami is opgedoken bij de PVV. Het voormalig PvdA-gemeenteraadslid nam eergisteren in de Tweede Kamer deel aan een klaarstoomsessie voor kandidaat-raadsleden van de partij van Geert Wilders.
Jami zit momenteel in de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg. Hij wil dus namens de PVV meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van Den Haag of Almere.
Comité voor Ex-moslims
De Iraniër baarde opzien door in 2007 het Centraal Comité voor Ex-moslims op te richten. Met deze club wilde hij afvallige moslims helpen of moslims ondersteunen die afstand wilden doen van de islam. Een jaar later was het comité al weer verleden tijd. Volgens Jami durfde niemand lid te worden.
Jami is verder ook bekend als regisseur van de kaskraker 'An Interview With Muhammed', die in 2008 in première ging.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)uikt_op_bij_pvv.html
Ja hoor, en dit is dan de eerste reactie hierop. Wat een zwaktebod. Ik vind dit zeer goede ontwikkelingen, en een duidelijk signaal naar de politiek. Eshan is ervaringsdeskundige als het aankomt op islam, en is ook nog eens moslim geweest. Niemand minder dan hij kan dus duidelijk verklaren wat er mis zou zijn met teveel islam in Nederland.quote:
Dat mag jij vinden. Ik vind Ehsan Jami een mindere versie van Geert. Allebei lekker schoppen en boude uitspraken doen. Ze doen maar, mijn favorieten zullen het toch nooit worden.quote:Op maandag 7 september 2009 10:41 schreef RobbieRivera het volgende:
Ja hoor, en dit is dan de eerste reactie hierop. Wat een zwaktebod.
Rare redenering. Aboutaleb woonde ook niet in Rotterdam voordat ie daar burgemeester werd. En zelfs toen ie werd aangesteld werd er nog even gauw een verhuizing geregeld. Dus lulkoek.quote:Op maandag 7 september 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Trouwens, hij woont dus niet in een van de steden, kent ze zeer waarschijnlijk ook amper, maar wil er wel raadslid worden. Die man is gewoon aandachtsgeil.
Ehsan Jami is dus de trendsetter. Nu wordt hij dan de eerste ex-moslim bij de PVV, over een tijdje zal hij navolging krijgen.quote:Op maandag 7 september 2009 10:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Excuus Moslim. Net zoals er altijd minstens een Neger in de meeste Hollywood films zitten. Echter, als het om een horrorfilm gaat, gaan die dan wel vaak dood, maar dan weer niet als eerste.
Dat riep men ook toen hij die ex-moslim-stichting opstartte.quote:Op maandag 7 september 2009 10:52 schreef Gareelloper het volgende:
Ehsan Jami is dus de trendsetter. Nu wordt hij dan de eerste ex-moslim bij de PVV, over een tijdje zal hij navolging krijgen.
Correctie: excuus ex-moslimquote:Op maandag 7 september 2009 10:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Excuus Moslim. Net zoals er altijd minstens een Neger in de meeste Hollywood films zitten. Echter, als het om een horrorfilm gaat, gaan die dan wel vaak dood, maar dan weer niet als eerste.
Of het nou wel of niet jouw favoriet is of wordt, dat doet helemaal niet terzake joh. Het is een goede aanwinst voor een politieke partij dat veel kritiek heeft op de islam. Nu dat er een ervaringsdeskundige aantreedt is het ineens niet goed. Nee, als Esham zich aansloot bij SP of GL was het natuurlijk wél goed geweest. Maar dat is uiteraard achteraf gepraat, en dit zal met kracht door de linkschmensch worden ontkend, zoals gewoonlijk....quote:Op maandag 7 september 2009 10:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind Ehsan Jami een mindere versie van Geert. Allebei lekker schoppen en boude uitspraken doen. Ze doen maar, mijn favorieten zullen het toch nooit worden.
Ja, dat zijn islam-criticasters altijd al snel. Want welk zinnig mens heeft er uberhaupt kritiek op de islam, toch?quote:
Heel scherp opgemerkt.quote:Op maandag 7 september 2009 10:52 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Ehsan Jami is dus de trendsetter. Nu wordt hij dan de eerste ex-moslim bij de PVV, over een tijdje zal hij navolging krijgen.
ben het er helemaal mee eens!quote:Op maandag 7 september 2009 10:55 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet jouw favoriet is of wordt, dat doet helemaal niet terzake joh. Het is een goede aanwinst voor een politieke partij dat veel kritiek heeft op de islam. Nu dat er een ervaringsdeskundige aantreedt is het ineens niet goed. Nee, als Esham zich aansloot bij SP of GL was het natuurlijk wél goed geweest. Maar dat is uiteraard achteraf gepraat, en dit zal met kracht door de linkschmensch worden ontkend, zoals gewoonlijk....
De monden zijn hiermee gesnoerd voor allen die zo liepen te zeiken dat PVV zo anti moslim is en anti islam met de aanstelling van Eshan Jami. Eshan kan elke linkschmensch haarfijn uitleggen wat islam nou écht is. En kom nou niet aan met dat deze meneer niet weet waar hij het over heeft, we hebben het hier over een ex-moslim! Een échte dus.
Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: HULDE PVV!!
En laat arabist Jansen dezelfde retoriek erop nahouden.quote:Op maandag 7 september 2009 10:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat zijn islam-criticasters altijd al snel. Want welk zinnig mens heeft er uberhaupt kritiek op de islam, toch?
En nee, houd het tenenkrommende kut argument "Dat je best kritiek kan hebben, maar ook op een vriendelijke manier!" maar lekker voor je, want feit blijft dat mensen die tot prominentie stijgen met islam kritiek steevast door weekdieren zoals jij weg gezet worden als aandachtshoeren
Zondermeer. Zie bv de ladingen knuffel-allochtonen in andere partijen.quote:Op maandag 7 september 2009 11:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Is het werkelijk zo armoedig gesteld met de Nederlandse politiek, dat dat al een reden is om iemand aan te nemen?
Non-argument. Elke gemeenteraad is afgeladen met totaal onbekende, geen prestaties geleverd hebbende mensen. Opportunistisch om daar mee te komen.quote:Kan iemand me vertellen welke politieke prestaties dit gemeenteraadslid eigenlijk heeft gemaakt? Of telt zoiets niet zolang het een ex-moslim is?
quote:
Het lijkt wel een vereiste onder niet-moslims om te liegen om serieus genomen te worden, als een moslim dit deed was zijn politieke carrière over.quote:
Een burgemeester maakt onderdeel van het dagelijks bestuur. Dat is iets heel anders dan een raadslid. Goede raadsleden zijn prima in de steden zelf te vinden. Wilders begon toch alleen in Almere en Den Haag omdat hij op andere plekken geen goede mensen kon vinden? Bullshit dus, ten eerste heeft hij zijn lijsten nog niet rond, want hij zoekt nog mensen, ten 2de importeert hij ze, dus waarom zou dat niet in andere steden kunnen?quote:Op maandag 7 september 2009 10:51 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Rare redenering. Aboutaleb woonde ook niet in Rotterdam voordat ie daar burgemeester werd. En zelfs toen ie werd aangesteld werd er nog even gauw een verhuizing geregeld. Dus lulkoek.
Dat lijkt me wel een voldongen feit.quote:Op maandag 7 september 2009 11:07 schreef ExTec het volgende:
Zondermeer. Zie bv de ladingen knuffel-allochtonen in andere partijen.
Je vergeet racistquote:Op maandag 7 september 2009 11:03 schreef RobbieRivera het volgende:
Ergo: alles wat maar kritisch is over islam is per definitie aandachtsgeil, facistisch, of extreem rechts...
Uhm nee. Ehsam Jami is een nitwit die alleen van schoppen houdt. Die is voor geen enkele partij een aanwinst. Dat jij niet verder kijkt dan "anti-islam", doet daar niks aan af.quote:Op maandag 7 september 2009 10:55 schreef RobbieRivera het volgende:
Nee, als Esham zich aansloot bij SP of GL was het natuurlijk wél goed geweest.
Ik vind niet dat hij op een verkeerde manier kritiek heeft hoor (Wilders wel).quote:Op maandag 7 september 2009 10:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat zijn islam-criticasters altijd al snel. Want welk zinnig mens heeft er uberhaupt kritiek op de islam, toch?
En nee, houd het tenenkrommende kut argument "Dat je best kritiek kan hebben, maar ook op een vriendelijke manier!" maar lekker voor je, want feit blijft dat mensen die tot prominentie stijgen met islam kritiek steevast door weekdieren zoals jij weg gezet worden als aandachtshoeren
Alsof de PVV er iets aan kan doen dat de media en de gemiddelde linkschmensch dit onderwerp telkens aanhaalt?quote:Op maandag 7 september 2009 11:11 schreef UncleErnie het volgende:
Van PvdA naar PVV. Puur om het moslimstandpunt. Maar het is écht geen one-issue partij hoor
Maar die pretendeert ook een praktiserend moslim te zijn, of niet?quote:Op maandag 7 september 2009 11:09 schreef Triggershot het volgende:
Jami is allang ontmaskerd, als Cheppih met twee van deze verhalen kwam werd hij allang al niet meer serieus genomen.
Gelukkig wil geen enkele partij tot nu toe mee doen met de PVV. Gewoon omdat ze er een aantal walgelijke standpunten op nahouden.quote:Op maandag 7 september 2009 10:58 schreef RobbieRivera het volgende:
Bangerikken zijn het! Allemaal bange mensen, en laffe partijen die nu mee willen doen met het grote succes van politiek Nederland: de PVV.
Maar hij is wel een aandachtshoer.quote:Op maandag 7 september 2009 11:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij op een verkeerde manier kritiek heeft hoor (Wilders wel).
Hypocriet argument. Zie Abou als burgemeester van R'dam.quote:Edit: daarbij is dit gewoon een rare stap. Je wordt geen raadslid in een stad die je amper kent.
Mwoah, in het geval van Jami vind ik dat niet zo vreemd. Jami is utigesproken anti-islam en hij zoekt daarbij de partij die hem het beste kan helpen. Misschien dat de PvdA hem in eerste instantie de meeste kans boodt...nu is dat de PVV.quote:Op maandag 7 september 2009 11:14 schreef isogram het volgende:
Wat ik zo vreemd aan deze overstap vind, is hoe die man een compleet gedachtegoed overboord gooit. Alsof politiek bedrijven alleen draait om islam-kwesties. De PVV staat voor een compleet ander Nederland dan de PvdA, waar Jami eerst lid van was.
Cheppih? Jup.quote:Op maandag 7 september 2009 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die pretendeert ook een praktiserend moslim te zijn, of niet?
Ik vind dat er onder geen enkel omstandigheden een ervaringsdeskundige mag liegen of dat getolereerd mag worden, met name als het om beleid, onderdrukking en sociologische onrust mee gepaard gaat. Anders heb je geen ervaringsdeskundige nodig en kan je iedereen van de straat plukken om te spreken over de islam.quote:In mijn boek (en je weet dat ik in principe de PVV's islam-kritische agenda steun) qualificeert'ie prima als ervaringsdeskundige. Dat is aan persen sowieso wel besteed, gezien de vele andere kritische 'landgenoten'.
Enige waar die flapdrol ervaringsdeskundige mee is, zijn het ontvangen van dikke pikken in zn reetquote:Op maandag 7 september 2009 10:41 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Eshan is ervaringsdeskundige als het aankomt op islam
Dat dus. Dat een meisje 4032322 x is verkracht maakt haar nog geen criminologe met een expertise op verkrachting.quote:Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Enige waar die flapdrol ervaringsdeskundige mee is, zijn het ontvangen van dikke pikken in zn reetJami
Jami. Die is zo blind van haat dat hij al zijn PvdA standpunten en idealen laat varen om met de PVV op moslims te jagenquote:Op maandag 7 september 2009 11:13 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Alsof de PVV er iets aan kan doen dat de media en de gemiddelde linkschmensch dit onderwerp telkens aanhaalt?Wie is er nou blind van haat, en wil alleen zien wat ie wil zien?
Dat is niet uniek in de politiek.quote:Op maandag 7 september 2009 11:14 schreef isogram het volgende:
Wat ik zo vreemd aan deze overstap vind, is hoe die man een compleet gedachtegoed overboord gooit. Alsof politiek bedrijven alleen draait om islam-kwesties. De PVV staat voor een compleet ander Nederland dan de PvdA, waar Jami eerst lid van was.
Het lijkt me in de media waarneembaar dat'ie dus vrij vroeg afstand heeft genomen van de islam. Dus waar het liegen precies inzit weet ik niet. Heeft'ie allicht gezegd dan dat'ie eergister nog moslim was oid?quote:Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef Triggershot het volgende:
Ik vind dat er onder geen enkel omstandigheden een ervaringsdeskundige mag liegen of dat getolereerd mag worden, met name als het om beleid, onderdrukking en sociologische onrust mee gepaard gaat. Anders heb je geen ervaringsdeskundige nodig en kan je iedereen van de straat plukken om te spreken over de islam.
Ja, want het gaat om de manier waarop hij naar buiten komt. Raadslid worden in een stad die je niet kent, puur omdat hij even niet in de media is geweest.quote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hij is wel een aandachtshoer.
Joh, als jij eerst zo'n domme uitspraak doet, kun je vervolgens dan ook mans genoeg zijn om er ahter te blijven staan, ipv nu al te gaan 'draaien'?
[..]
Hypocriet argument. Zie Abou als burgemeester van R'dam.
Precies! Eshan is ervaringsdeskundige, nu zijn de linkse politieke huilmondjes gesnoerd. Want vaak werd Wilders of de PVV verweten dat ze niet wisten waar ze het over hadden. Nu halen ze iemand binnen die ervaringsdeskundige is, en nog weet de linschmensch het zo te draaien dat het volgens hen allemaal maar een farce is.quote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef El_Matador het volgende:
Ehsan Jami weet als geen ander hoe gruwelijk de islam kan zijn.
Es kijken of hij binnen de lokale politiek van Den Haag iets weet klaar te spelen. Kan alleen maar beter zijn dan het zooitje geteisem wat er nu zit.
Zo vreemd is dit niet, hij wilt het sociaal beleid waar de PVDA voor staat bij met name allochtonen specifiek inzetten met de PVV voor waarschijnlijk door de Islamieten veroorzaakte onrust zoals huiselijk geweld, homofobie, afvalligheid etc. Ik snap best dat hij denkt dat PVDA te laf is om deze problemen concreet te adresseren.quote:Op maandag 7 september 2009 11:14 schreef isogram het volgende:
Nee, de PvdA raad je dan aan om maar in de leer te gaan bij een imamquote:Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Misschien dat de PvdA hem in eerste instantie de meeste kans boodt...nu is dat de PVV.
Adresseren heeft dan ook helemaal geen zin. Oplossen wel, en dat doe je met goed beleid. Niet met het verketteren van een groep.quote:Op maandag 7 september 2009 11:24 schreef Triggershot het volgende:
Ik snap best dat hij denkt dat PVDA te laf is om deze problemen concreet te adresseren.
Allemaal mensen die zijn gaan inzien dat er geen draagvlak was voor hun standpunten, en wijzer zijn geworden. Want ze werden door die partijen waar ze eerst bijzaten nauwelijks serieus genomen.quote:Op maandag 7 september 2009 11:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is niet uniek in de politiek.
Zalm zat ooit bij de PvdA.
Verdonk was ooit lid van de PSP.
Ayaan Hirsi Ali zat ook bij de PvdA voor ze bij de VVD kwam.
Ken ik prima, dat verschil.quote:Op maandag 7 september 2009 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:
En als je het verschil niet kent tussen een burgemeester die in het dagelijksbestuur zit, en een raadslid, zoek dat dan eerst even uit voor je hier gaat lopen zwaaien
Moslims zijn geen ras, dus je zin klopt voor geen meter. Ehsan Jami is geen moslim meer, dus de PVV is wel anti-moslim.quote:Op maandag 7 september 2009 10:36 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Kijk, PVV heeft niets tegen moslims. Duidelijk toch?
Je vader een atheist noemen en twee jaar later een gelovige noemen is niet echt een vergissing hé. Je zou je vergissen in de leeftijd van je vader misschien, in welk jaar hij is gevlucht of hoeveel jaar hij heeft vastgezeten. Dat hij een Soeniet of Shiet is, prima. Maar je verwart je niet of je vader een atheist of moslim is, dan kan je duidelijk concluderen dat hij vals informatie verspreidt - lees: liegt - daar waar het hem uitkomt.quote:Op maandag 7 september 2009 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het lijkt me in de media waarneembaar dat'ie dus vrij vroeg afstand heeft genomen van de islam. Dus waar het liegen precies inzit weet ik niet. Heeft'ie allicht gezegd dan dat'ie eergister nog moslim was oid?
En iemand van straat is natuurlijk niet hetzelfde als iemand uit dat land wat een fullblown theocratie is, dat land wat z'n rijke inheemse cultuur vernietigd heeft zien worden door de fijnbesnaarde arabieren. Ergo: persen kunnen meepraten mbt de negatieve kanten van de islam.
Het o zo bekendeelkaar de maat nemen (Jij bent geen moslim!
) is dan allicht voor moslims een leuke hobby, ik vind het niet zo belangrijk.
Oja? Hier in Almere is het er precies 1, van de 12. Mooie afspiegeling van de samenleving lijkt mij zoquote:Op maandag 7 september 2009 11:26 schreef RobbieRivera het volgende:
Kijk alleen al naar de PVDA, het barst daar van de moslims in elke gemeenteraad.
Adresseren is iets bespreekbaar maken, je kunt in onze parlementaire democratie niets voor elkaar krijgen voor het te bespreken, dus ook het vast stellen van een goed beleid.quote:Op maandag 7 september 2009 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Adresseren heeft dan ook helemaal geen zin. Oplossen wel, en dat doe je met goed beleid. Niet met het verketteren van een groep.
Dat is een mening, niet alles hoeft ergens te staan dwaasje. Maar het gaat erom dat een burgemeester bepaalde kwaliteiten nodig heeft, die moeilijk te vinden zijn. Dus zal je ze soms van buiten de stad moeten halen. Dat is bij raadsleden echt niet nodig.quote:Op maandag 7 september 2009 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ken ik prima, dat verschil.
Maar het compleet arbitraire bullshit verschil waar jij mee komt (Ja, dagelijk bestuur is anders!Dan geeft het niet, als je de stad niet kent!
), is precies dat, dikke bullshit
Waar staat dat een gemeenteraadslid wel de stad moet kennen, en een burgemeester zogenaamd niet? Nergens? Je bedenkt het dus?
Duidelijk
Wie heeft het over moslims als ras? Daar begin jij toch over?quote:Op maandag 7 september 2009 11:28 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras, dus je zin klopt voor geen meter. Ehsan Jami is geen moslim meer, dus de PVV is wel anti-moslim.
Bespreken is niet het zelfde als adresseren. Je kan een probleem ook bespreken zonder een groep zwart te maken. Ik zeg toch ook niet dat alle wittenbordencriminelen blanke Nederlanders zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe.quote:Op maandag 7 september 2009 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Adresseren is iets bespreekbaar maken, je kunt in onze parlementaire democratie niets voor elkaar krijgen voor het te bespreken, dus ook het vast stellen van een goed beleid.
Ik weet dus niet of je 'ongodsdienstig' moet zien als synoniem voor atheistquote:Op maandag 7 september 2009 11:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vader een atheist noemen en twee jaar later een gelovige noemen is niet echt een vergissing hé.
Ah leuk een semantisch discussie, terwijl je toch echt zou denken dat ik het beste weet in welk context ik het woord gebruik.quote:Op maandag 7 september 2009 11:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bespreken is niet het zelfde als adresseren. Je kan een probleem ook bespreken zonder een groep zwart te maken. Ik zeg toch ook niet dat alle wittenbordencriminelen blanke Nederlanders zijn. Dat doet er namelijk helemaal niet toe.
Precies, we bedenken eerst onze eigen regels, komen tot de conclusie dat meer Jami daar niet aan voldoet, en we hebben het gewenste stokje om te slaan!quote:
Blijft het feit staan dat ze een hele groep zwart maken alleen omdat een percentage (dat nog steeds klein is, maarja, wel groter dan in andere groepen) zich niet weet te gedragen. Dat is altijd verkeerd.quote:Op maandag 7 september 2009 11:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah leuk een semantisch discussie, terwijl je toch echt zou denken dat ik het beste weet in welk context ik het woord gebruik.
Alleen omdat jij XYZ niet zegt of vindt, betekent niet dat de ander zich automatisch moet conformeren naar jouw manier van dialoog voeren. Je kan het ook als een reactie zien op al dat conformistisch gedoe, dat Wilders, Ayaan en Jami een 'afwijkend' manier van politiek voeren hanteren omdat ze vinden dat de huidige politiek geen flikker uitvoert.
Ongodsdienstige mensen hebben meer gemeen met atheïsten dan met godsdienstige mensen op dat specifiek punt.quote:Op maandag 7 september 2009 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of je 'ongodsdienstig' moet zien als synoniem voor atheist
Die mocro maat van jou onderwerpt zich voor een deel van de dag aan een godsdienstig element. De Islam heeft een monopolie op het Ramadan-soort-vasten, geen enkel ander levensbeschouwing of ideologie heeft een vergelijkbaar soort van vasten, waardoor het toch wel specifiek vanuit de Islam komt wat jouw vriend doet.quote:Je hebt natuurlijk heel veel half-way mensen, die er hun eigen draai een geven. Zoals die maroc maat van mij, gelooft niet, maar ramadant wel.
Mwuah, de jood is ook atheïstisch tov Zeus.quote:Atheist is wat harder, daar zit geen ruimte in voor 'a'la carte geloven'.
Je snapt dat je zwaar subjectief aan het redeneren bent? Niets mis mee trouwens, want dat doen 'zij' ook, maar er is geen reden waarom jij het wel zou mogen en zij niet.quote:Op maandag 7 september 2009 11:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Blijft het feit staan dat ze een hele groep zwart maken alleen omdat een percentage (dat nog steeds klein is, maarja, wel groter dan in andere groepen) zich niet weet te gedragen. Dat is altijd verkeerd.
Zeker wel, ik ben altijd in meningen geinteresseert. Van welke groep/persoon dan ook. Ik ben de PVV nietquote:Op maandag 7 september 2009 11:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, we bedenken eerst onze eigen regels, komen tot de conclusie dat meer Jami daar niet aan voldoet, en we hebben het gewenste stokje om te slaan!
Maar je "mening" mag dus naar het mestvaaltDat jij hier, nu, zwaar opportunistisch ineens 'vind' dat een burgemeester hoegenaamd een stad waar die notabene burgemeester van is niet hoeft te kennen, met een of ander kontexcuus, een gemeenteraadslid wonder boven wonder wel, tja.
Ik heb ook nog wat 'meningen' in de aanbieding, ben je geboeid? Denk het niet
Volledig eens met deze post, ik zie de aanwinst waarde ook niet bepaald.quote:Op maandag 7 september 2009 11:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind Eshan Jami een inhoudsloze aandachtstrekker. Dat vond ik al toen hij bij de PvdA zat, en dat vind ik nu hij bij de PVV zit.
Ik zie dan ook niet in waarom hij zo'n aanwinst zou zijn voor de partij. Omdat ie als moslim opgevoed is door zijn ouders? Is het werkelijk zo armoedig gesteld met de Nederlandse politiek, dat dat al een reden is om iemand aan te nemen?
Kan iemand me vertellen welke politieke prestaties dit gemeenteraadslid eigenlijk heeft gemaakt? Of telt zoiets niet zolang het een ex-moslim is?
Ze maken die groep toch zwart, of niet dan? Wat zou daar subjectief aan zijn dan. Daarbij ben ik trouwens wel van mening dat objectief eigenlijk niet bestaat, maar dat is weer een hele andere discussie.quote:Op maandag 7 september 2009 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je snapt dat je zwaar subjectief aan het redeneren bent? Niets mis mee trouwens, want dat doen 'zij' ook, maar er is geen reden waarom jij het wel zou mogen en zij niet.
Ja, maar jij bent totaal niet interessant, je hebt je aangepast, bent niet gewelddadig, je respecteert de wetten en mensen. Kortom ga jij maar met je 1,999.213 mensen maar shoppen, want jullie vertegenwoordigen de islam niet noob.quote:Op maandag 7 september 2009 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben ook een ervaringsdeskundige, net als 1,5 miljard andere moslims.
"Er is wel kritiek mogelijk, maar je moet aardig kritiek leveren!quote:Op maandag 7 september 2009 11:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kan een probleem ook bespreken zonder een groep zwart te maken.
Een verstandig mens keert de islam de rug toe, als alle terreur, destructie en vernedering van andersdenkenden, vrouwen, homoseksuelen en gehandicapten eindelijk aan het licht komen.quote:Op maandag 7 september 2009 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Zij noemen het 'feiten benoemen'. 'Naar de cijfers kijken'. Moreel keur ik het net zo goed af, de manier waarop ze redeneren, maar dat maakt het niet minder legitiem.quote:Op maandag 7 september 2009 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ze maken die groep toch zwart, of niet dan? Wat zou daar subjectief aan zijn dan. Daarbij ben ik trouwens wel van mening dat objectief eigenlijk niet bestaat, maar dat is weer een hele andere discussie.
Daar zeg je het zelf al, ieder verstandig mens behoort die aspecten de rug toe te keren, en uit vrijwillige hand aan te passen aan de samenleving, doe je dat niet dan kom je in de problemen.quote:Op maandag 7 september 2009 11:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een verstandig mens keert de islam de rug toe, als alle terreur, destructie en vernedering van andersdenkenden, vrouwen, homoseksuelen en gehandicapten eindelijk aan het licht komen.![]()
Je kan ongeletterde moslims in die landen moeilijk kwalijk nemen dat ze moslim blijven, helemaal in regimes waar op afvalligheid de doodstraf staat, maar een moslim in het westen zou verstandiger moeten zijn en die hele door Mohammed (v*zmh) georkestreerde gruwelijke poppenkast achter zich moeten laten.
Maar al die dingen zijn ook in de naam van democratie, westerse waarden en kapitalisme gedaan.quote:Op maandag 7 september 2009 11:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een verstandig mens keert de islam de rug toe, als alle terreur, destructie en vernedering van andersdenkenden, vrouwen, homoseksuelen en gehandicapten eindelijk aan het licht komen.![]()
Je kan ongeletterde moslims in die landen moeilijk kwalijk nemen dat ze moslim blijven, helemaal in regimes waar op afvalligheid de doodstraf staat, maar een moslim in het westen zou verstandiger moeten zijn en die hele door Mohammed (v*zmh) georkestreerde gruwelijke poppenkast achter zich moeten laten.
Dat is gewoonweg niet waar. Er zijn zat kritiekasters die dat op een normale manier doen. Echter die krijgen geen aandacht van de Telegraaf en de andere veel gelezen media omdat dat niet spannend genoeg is.quote:Op maandag 7 september 2009 11:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
"Er is wel kritiek mogelijk, maar je moet aardig kritiek leveren!En dat alle mensen die nu kritiek leveren, dat niet op een aardige manier doen, dat komt omdat al die mensen dom zijn!
Het is puur toeval dat al die criticasters tot op heden, variend van AHA, Jami, maar ook Ellian, dat altijd onaardig doen!
Maar het kan heus hoor, op een aardige manier kritiek geven, we hebben het alleen nog nooit gezien!
"
Terwijl anderen gewoon waarnemen dat criticasters vrijwel zonder uitzondering in de hoek worden getrapt. Alle commentaar wordt als "onaardig' neergezet, en da's mooi, want dan hoeven we naar de inhoud niet meer te kijken, helemaal niet nodig, want de mensen die dat commentaar hebben, doen dat toch alleen voor de aandacht
Mijn hoofdpunt was dat je een compleet arbitraire streep in het zand zet, blijkbaar staat je petje zo, en zie hier, meneer Jami voldoet niet!quote:Op maandag 7 september 2009 11:42 schreef Tja..1986 het volgende:
Maar het hoofdpunt was,
De winst voor de PVV is natuurlijk de media-aandacht, en aandacht trekken is dat een goede eigenschap. Hij hoeft geen politieke prestaties te leveren, alsof de rest van de PVV dat wel doet.quote:Op maandag 7 september 2009 11:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Volledig eens met deze post, ik zie de aanwinst waarde ook niet bepaald.
Noem er eens wat.quote:Op maandag 7 september 2009 11:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Er zijn zat kritiekasters die dat op een normale manier doen.
Ja, maar als je de groepen op een andere manier zou indelen, laten we zeggen leeftijd, zijn het bijvoorbeeld ineens de 20ers. Ofterwijl, in groepen indelen is bullshit.quote:Op maandag 7 september 2009 11:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zij noemen het 'feiten benoemen'. 'Naar de cijfers kijken'. Moreel keur ik het net zo goed af, de manier waarop ze redeneren, maar dat maakt het niet minder legitiem.
Je hebt de islam verlaten?quote:Op maandag 7 september 2009 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor, jij doet het net zo goed, misschien op een ander, voor jou beter moreel te verantwoorden wijze, maar er is geen mens die de ander niet in groepen deelt, we redeneren, herkennen en concluderen namelijk op basis van referentiekaders, patronen en ervaring.quote:Op maandag 7 september 2009 11:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, maar als je de groepen op een andere manier zou indelen, laten we zeggen leeftijd, zijn het bijvoorbeeld ineens de 20ers. Ofterwijl, in groepen indelen is bullshit.
Dat is waar.quote:Op maandag 7 september 2009 11:51 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dit is toch een forum? als we hier alleen regels zouden bespreken zouden we snel klaar zijn
Nee.quote:Op maandag 7 september 2009 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
Aboutaleb. Maar ook Ahmed Marcouch bijvoorbeeld.
Ik bedenk ook geen regels, ik geef mijn mening. Ideaal gezien zou het dagelijksbestuur uit de stad moeten komen, en mijn mening is ook dat minstens 1 persoon uit het college uit de stad afkomstig moet zijn. Echter moeten deze mensen wel over bepaalde kwaliteiten beschikken. En die zijn lastig te vinden. Daarom, al is het niet ideaal, mogen ze, van mij, ook van buiten de stad komen. Bij raadsleden vind ik (mening) dat nergens voor nodig. Raadsleden zijn prima binnen een stad te vinden.quote:Op maandag 7 september 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar je redenering gaat dus nergens over. Ik kan ook wel ter plekke ff 'regels bedenken' waar het lijdend voorwerp tactisch niet aan voldoet, en mezelf zo een stokje verwerven
aha, volgens jou zijn het dus alleen criticasters als ze de hele groep zwart maken en het liefst bij de knieen afhakken. Okee, dan hebben wij een ander idee over wat een criticaster is.quote:Op maandag 7 september 2009 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Dat zijn geen islam criticasters.
Kritisch zijn op de islam is niet hetzelfde als rel-marocjes aanpakken, ff voor de duidelijkheid.
Ja, we weten hetquote:Op maandag 7 september 2009 12:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij raadsleden vind ik (mening) dat nergens voor nodig. Raadsleden zijn prima binnen een stad te vinden.
Als jij niet snapt dat een burgemeester veel meer kwaliteiten nodig heeft dan een gemiddeld raadslid.. Tja..quote:Op maandag 7 september 2009 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we weten hetJe mening is dermate 'tactisch' gepositioneerd dat Abou, alhoewel een vreemde voor r'dam, hoegenaamd geen probleem is (terwijl het HET boegbeeld van de stad is, imho niet eens een onverdienstelijke, dat terzijde),
En een relatief insignificante pen-pusher van de gemeenteraad een door de wol geverfde lokalo moet zijn
Waarvan akte.
Opportunistisch, dat noemen we zo.
Nee, islam criticasters hebben inhoudelijke kritiek op de islam, dweep.quote:Op maandag 7 september 2009 12:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
aha, volgens jou zijn het dus alleen criticasters als ze de hele groep zwart maken en het liefst bij de knieen afhakken. Okee, dan hebben wij een ander idee over wat een criticaster is.
Je wordt een beetje simpel dude, de kwaliteiten van deze of gene hebben hier geen drol mee te maken. Moet ik je eraan herinneren dat jij het op geografie gooide?quote:Op maandag 7 september 2009 12:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als jij niet snapt dat een burgemeester veel meer kwaliteiten nodig heeft dan een gemiddeld raadslid.. Tja..
Die sluit ik niet uit, iddquote:Op maandag 7 september 2009 12:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doe Marco Pastors er ook maar bij.
http://www.youtube.com/results?search_query=verdonk+enait&search_type=&aq=fquote:Op maandag 7 september 2009 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doe maar tekst van Verdonk dan, waarin ze uiteenzet wat ze vind dat er anders moet
Het is heel erg makkelijk voor de moslim om hem uit te maken voor racist of fascist. Net zo het makkelijk is voor de tokkie-pvv-er om Tariq Ramadan uit te maken voor 'extremist' en 'intolerant'. Dat zijn 'rechtvaardigingen' om niet te luisteren naar de inhoud van zulke mannen en om groepen te manipuleren niet te luisteren. Daar zouden we boven moeten staan en zeker geen tijd aan moeten besteden.quote:Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die sluit ik niet uit, idd
Ben niet erg op de hoogte van de man, maar een voorschot nemend op z'n mindset, ja, daar kun je inhoudelijk, hout snijdend commentaar van verwachten
That said, denk ook niet dat ik lang zal hoeven zoeken naar mensen die ook meneer Pastors met graagte afserveren als een 'racist', 'aandachtshoer', etc.
Dus even goed nadenken voor je hem opdist als islam-criticaster die wel 'aardig' is.
Slechts gebaseerd op wat beelden en woorden uit de media is mijn indruk dat Pastors wel integer is in zijn dialoog en mening.quote:Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die sluit ik niet uit, idd
Ben niet erg op de hoogte van de man, maar een voorschot nemend op z'n mindset, ja, daar kun je inhoudelijk, hout snijdend commentaar van verwachten
That said, denk ook niet dat ik lang zal hoeven zoeken naar mensen die ook meneer Pastors met graagte afserveren als een 'racist', 'aandachtshoer', etc.
Dus even goed nadenken voor je hem opdist als islam-criticaster die wel 'aardig' is.
quote:Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef ExTec het volgende:
That said, denk ook niet dat ik lang zal hoeven zoeken naar mensen die ook meneer Pastors Mevrouw Verdonk met graagte afserveren als een 'racist', 'aandachtshoer', etc.
Dus even goed nadenken voor je hem haar opdist als islam-criticaster die wel 'aardig' is.
Dat denk ik dus ook, jaquote:Op maandag 7 september 2009 12:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Slechts gebaseerd op wat beelden en woorden uit de media is mijn indruk dat Pastors wel integer is in zijn dialoog en mening.
Zetels, aandachtquote:Op maandag 7 september 2009 12:18 schreef Meh7 het volgende:
Dit toont weer eens aan waar het om draait bij de PVV.
Het Christendom kent ook vastenquote:Op maandag 7 september 2009 11:40 schreef Triggershot het volgende:
Die mocro maat van jou onderwerpt zich voor een deel van de dag aan een godsdienstig element. De Islam heeft een monopolie op het Ramadan-soort-vasten, geen enkel ander levensbeschouwing of ideologie heeft een vergelijkbaar soort van vasten, waardoor het toch wel specifiek vanuit de Islam komt wat jouw vriend doet.
Precies, daarom vind ik het ook jammer, er zit meer achter de PVV dan alleen moslimpje bashen, en daar staat Eshan Jami nou juist bekend om. Geen inhoud maar alleen blèren over zijn afkomst en hoe hij behandeld word als afvallige.quote:Op maandag 7 september 2009 12:18 schreef Meh7 het volgende:
Dit toont weer eens aan waar het om draait bij de PVV.
Dat denk ik wel ja. Of allah danwel god is een sarcast, valt ook niet uit te sluitenquote:Op maandag 7 september 2009 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aandacht rijmt op macht, Kristallnacht... toeval?
Uiteraard, Joden, Boedhisten en Hindoes ook, maar niet op een vergelijkbaar manier. Met name christenen, die moeten zich onthouden van een aantal dingen bij het vasten, maar andere dingen mogen dan weer wel. Water en vis was het volgens mij.quote:Op maandag 7 september 2009 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het Christendom kent ook vastenK, geen hond doet het meer, maar het bestaat wel degelijk
Moet ik je er dan op wijzen dat het altijd een combinatie is van factoren. Nee, laat maar, jij pikt wat halve argumenten van mij uit, en ja, halve argumenten zijn makkelijk te weerleggen. Nou, aplaus voor jou. Hoop dat je er trots op bent.quote:Op maandag 7 september 2009 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je wordt een beetje simpel dude, de kwaliteiten van deze of gene hebben hier geen drol mee te maken. Moet ik je eraan herinneren dat jij het op geografie gooide?
quote:Op maandag 7 september 2009 12:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja. Of allah danwel god is een sarcast, valt ook niet uit te sluiten
dat kan je wel stellen ja!quote:Voor hen die Onze tekenen loochenen en hoogmoedig afwijzen zullen de poorten van de hemel niet worden geopend, noch zullen zij de tuin binnengaan, zolang niet een kameel door het oog van een naald gaat.
Nee, ook je tangent over capaciteiten gaat nergens overquote:Op maandag 7 september 2009 12:25 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Moet ik je er dan op wijzen dat het altijd een combinatie is van factoren. Nee, laat maar, jij pikt wat halve argumenten van mij uit, en ja, halve argumenten zijn makkelijk te weerleggen.
Dat zou ik dan wel weer graag willen zien. Hirsi Ali heeft zoveel meer ervaring, prestaties en kennis dan deze kerel...quote:Op maandag 7 september 2009 12:36 schreef vijfhonderd het volgende:
straks krijg je ook Hirsi Ali bij de PVV. Zomg. Dat mens is terecht uitgekotst door haar voormalige partij (VVD) en de rest van de politiek.
Het grootste verschil zit wat mij betreft in de taken en ondersteuning van beiden. De Burgemeester is onderdeel van het college en heeft daarbij ook nog een gigantisch ambtenaren-apparaat. Een gemeenteraadslid moet tegen een parttime-salaris, en met nauwelijks ondersteuning, dat college controleren.quote:Op maandag 7 september 2009 12:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ook je tangent over capaciteiten gaat nergens over
Ik bedoel, Abou doet het imho niet slecht, maar het blijft natuurlijk wel een lintjesknip functie. Zo werkt het burgemeesterschap in NL nu eenmaal.
Dus ook: "Ja, maar burgemeester moet capaciteiten hebben, die zijn in r'dam lokaal niet voor handen, (Ow???) dus moet er wel extern gezocht worden, en voor gemeenteraadsleden geld dat niet, dus dat kan wel lokaal!" is gewoon je reinste kolder
De burgemeesterposten worden gewoon netjes verdeeld. Ik heb het ook altijd vreemd gevondenquote:Op maandag 7 september 2009 12:31 schreef ExTec het volgende:
Dus ook: "Ja, maar burgemeester moet capaciteiten hebben, die zijn in r'dam lokaal niet voor handen, (Ow???) dus moet er wel extern gezocht worden, en voor gemeenteraadsleden geld dat niet, dus dat kan wel lokaal!" is gewoon je reinste kolder
Ik vind dat baantjesmachine gedrag sowieso laakbaar. En geboren en getogen R'dammer als burgemeester zou wmb sowieso de norm moeten zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 12:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind een sterke band met de stad (qua netwerk, kennis van de stad, kennis van problemen) dan ook van veel meer waarde voor een gemeenteraadslid dan voor een burgemeester.
quote:Hij heeft Islamitisch bloed in zich, dus hij kan nooit een PVV'er worden.PVV'er zijn echt hollandse mannen en vrouwen, al heb je het Nederlands paspoort, maar als je buitenlands bloed in je hebt, dan hoor je niet in de PVV.
Ik vind het geen probleem als een burgemeester van buiten de stad komt. Bij gemeenteraadsleden heb ik daar meer problemen mee, al is het niet onoverkomelijk.quote:Op maandag 7 september 2009 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat baantjesmachine gedrag sowieso laakbaar. En geboren en getogen R'dammer als burgemeester zou wmb sowieso de norm moeten zijn.
Puur in principe: ja. Praktijk: nee.quote:Op maandag 7 september 2009 13:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem als een burgemeester van buiten de stad komt. Bij gemeenteraadsleden heb ik daar meer problemen mee, al is het niet onoverkomelijk.
Maar goed, je bent dus ook tegen deze kandidatuur voor Jami, neem ik aan?
quote:
Als die dingen al gebeurd zijn, dan is daar flink van geleerd. Homo-, vrouwen- en gehandicaptenrechten zijn inmiddels zeer goed gewaarborgd in het westen (en met name in het progressieve deel van Europa). Binnen de islamitische wereld ben je als vrouw, andersgelovige en zeker als homoseksueel nog steeds vogelvrij.quote:Op maandag 7 september 2009 11:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar al die dingen zijn ook in de naam van democratie, westerse waarden en kapitalisme gedaan.
(Zelf)kritiek is een belangrijke verworvenheid van de Eerste Verlichting (18e eeuw) en de Tweede Verlichting (jaren 60-70) in het Westen. De islam ontbeert die volkomen. Alles is de schuld van anderen, joden, westerlingen, etc. Geen enkele zelfreflectie en criticasters worden tot de dood vervolgd.quote:Moet je je dan als 'verstandig' mens daar van allemaal de rug toe keren of gaat dit alleen op voor een vanuit de Westers positie een vreemd geloof?
Vaak worden dat soort reactie's ook gegeven door links om bepaalde verdenkingen op Wilders te laden. Het hoeft dus niet serieus te zijn, vraag beter mensen op de persoon af ipv op anonieme krabbeltjes af te gaan.quote:Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
![]()
![]()
Ik wist niet dat je bloed ook al islamitisch kon zijn.
Mijn god, wat een falers lopen er toch rond op deze aardkloot...
En jij stelt dat enkel het Westen dit in zich heeft? De mogelijkheid om tolerantie jegens andersdenkenden als norm te accepteren? In het progressieve gedeelte van de Islam is het niet echt anders hé. Dat er wordt gestreden voor minderbedeelde, vrouwenrechten, andersdenkenden, afstand nemen van geweld oproepende groepen en zelfs voor homo's geeft juist genoeg aanleiding om te verdedigen dat de Islamitische wereld hetzelfde pad kan wandelen en het nu ook doet.quote:Op maandag 7 september 2009 13:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als die dingen al gebeurd zijn, dan is daar flink van geleerd. Homo-, vrouwen- en gehandicaptenrechten zijn inmiddels zeer goed gewaarborgd in het westen (en met name in het progressieve deel van Europa). Binnen de islamitische wereld ben je als vrouw, andersgelovige en zeker als homoseksueel nog steeds vogelvrij.
[..]
quote:(Zelf)kritiek is een belangrijke verworvenheid van de Eerste Verlichting (18e eeuw) en de Tweede Verlichting (jaren 60-70) in het Westen. De islam ontbeert die volkomen. Alles is de schuld van anderen, joden, westerlingen, etc. Geen enkele zelfreflectie en criticasters worden tot de dood vervolgd.
17e eeuws Europa gedomineerd door het Vaticaan en repressieve monarchieën boden ook niet echt een toekomstgericht denk platform hé? Maar kijk wat er in de 18e eeuw gebeurde.quote:Biedt nou niet bepaald een stabiele basis voor een toekomstgericht denken, wel?
Kolder. De burgemeester is bijvoorbeeld leidinggevende en verantwoordelijk voor politie, brandweer en ambulance. Dat een lintjesknip funcite noemen is onzin.quote:Op maandag 7 september 2009 12:31 schreef ExTec het volgende:
Ik bedoel, Abou doet het imho niet slecht, maar het blijft natuurlijk wel een lintjesknip functie. Zo werkt het burgemeesterschap in NL nu eenmaal.
Ik verdenk jou ervan dat jij deze post niet serieus bedoelt, je bent immers maar een anoniem figuur op internetquote:Op maandag 7 september 2009 14:03 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Vaak worden dat soort reactie's ook gegeven door links om bepaalde verdenkingen op Wilders te laden. Het hoeft dus niet serieus te zijn, vraag beter mensen op de persoon af ipv op anonieme krabbeltjes af te gaan.
Ik deel geen verdachtmakingen uit dus wat zou mijn motief zijn dan?quote:Op maandag 7 september 2009 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verdenk jou ervan dat jij deze post niet serieus bedoelt, je bent immers maar een anoniem figuur op internet
En er wonen geen mensen in Nederland die echt zulke gedachten koesteren? Kom nou, die zijn er genoeg en ze voelen zich het meest thuis bij de PVV.quote:Op maandag 7 september 2009 14:03 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Vaak worden dat soort reactie's ook gegeven door links om bepaalde verdenkingen op Wilders te laden. Het hoeft dus niet serieus te zijn, vraag beter mensen op de persoon af ipv op anonieme krabbeltjes af te gaan.
Links + islamitisch Nederland heeft er baat bij om de PVV als racistisch weg te kunnen zetten.
Als het in de kroeg over de PVV gaat dan hoor ik zelden of nooit racistische motieven om op die partij te stemmen. Die enkeling die wel racistisch is kan beter op de Socialistische Partij stemmen, hetgeen ook het stemadvies is uit die hoek heb ik begrepen.quote:Op maandag 7 september 2009 14:07 schreef Hephaistos. het volgende:
En er wonen geen mensen in Nederland die echt zulke gedachten koesteren? Kom nou, die zijn er genoeg en ze voelen zich het meest thuis bij de PVV.
Het zwart maken van 'links' en het ontkrachten van kritiek op de PVV bijvoorbeeld....quote:Op maandag 7 september 2009 14:07 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Ik deel geen verdachtmakingen uit dus wat zou mijn motief zijn dan?
Ah kijk, we hebben weer een (s)Linkserling ontmaskert: gelijk racisme roepen zodra een PVV-aanhanger zijn mening ventileert.quote:Op maandag 7 september 2009 14:09 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Als het in de kroeg over de PVV gaat dan hoor ik zelden of nooit racistische motieven om op die partij te stemmen. Die enkeling die wel racistisch is kan beter op de Socialistische Partij stemmen, hetgeen ook het stemadvies is uit die hoek heb ik begrepen.
Zal wel danquote:Op maandag 7 september 2009 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zwart maken van 'links' en het ontkrachten van kritiek op de PVV bijvoorbeeld....
Fail. Links Nederland haat de PVV omdat ze racistisch is.quote:Op maandag 7 september 2009 14:03 schreef Gareelloper het volgende:
Links + islamitisch Nederland heeft er baat bij om de PVV als racistisch weg te kunnen zetten.
Als links nederland alleen haat vanwege racisme dan haat men ook zichzelf. Uit wetenschapperlijk onderzoek naar het linkse brain blijkt dat als men ze foto's van zwarte mannen voorzet de schrikreactie significant groter is dan bij foto's van witte mannen.quote:Op maandag 7 september 2009 14:31 schreef Frollo het volgende:
Fail. Links Nederland haat de PVV omdat ze racistisch is.
Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
Klopt, ik ken dat onderzoek, ik heb er pas nog over gelezen in het boek Blink van Malcolm Gladwell. Racisme zit onbewust in iedereen, dat is waar. Maar je hoeft natuurlijk niet aan elk onbewuste neiging toe te geven. Dat heet beschaving. We schijten ook niet meer op straat.quote:Op maandag 7 september 2009 14:37 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Als links nederland alleen haat vanwege racisme dan haat men ook zichzelf. Uit wetenschapperlijk onderzoek naar het linkse brain blijkt dat als men ze foto's van zwarte mannen voorzet de schrikreactie significant groter is dan bij foto's van witte mannen.(ik verzin dit niet)
...dus dan kunnen we het net zo goed in officieel overheidsbeleid gieten. Is dat je conclusie?quote:Op maandag 7 september 2009 14:37 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Als links nederland alleen haat vanwege racisme dan haat men ook zichzelf. Uit wetenschapperlijk onderzoek naar het linkse brain blijkt dat als men ze foto's van zwarte mannen voorzet de schrikreactie significant groter is dan bij foto's van witte mannen.(ik verzin dit niet)
Misschien wel, als Wilders conclusie dat het voorlopig wel even genoeg is met de islamitische import in Nederland maar dat er wel ruimte is voor hoog-opgeleide immigranten, racistisch is dan vind ik dat dat wel officieel overheidsbeleid mag worden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:47 schreef Hephaistos. het volgende:
...dus dan kunnen we het net zo goed in officieel overheidsbeleid gieten. Is dat je conclusie?
Nu begrijp ik waarom Wilders zo tegen de Islam is, allemaal van die gebruinde types.quote:Op maandag 7 september 2009 14:27 schreef Gareelloper het volgende:
Ongelooflijk hoeveel agressie hij wel niet oproept bij een bepaald deel van de bevolking. Ik heb geen verstand van het uiterlijk van mannen maar die agressie komt misschien omdat hij bij de vrouwtjes goed moet liggen met zijn uiterlijk.
http://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=ehsan jami
quote:Op maandag 7 september 2009 14:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom Wilders zo tegen de Islam is, allemaal van die gebruinde types.
Je kan weinig doen. Hoe vreselijk het ook is, het is heel erg makkelijk om iemand op straat af te tuigen. Je kan niet iedereen bewaken of beveiligen. Je doet net alsof de wil er niet is, of dat dergelijke incidenten de schuld is van te weinig steun. Nederland kent wetten om mensen te beschermen tegen geweld, met extra nadruk op vormen van discriminatie. De vrijheid van godsdienst betekent ook het opkomen van niet-religieuzen en Nederland als seculier land met veel ontkerkelijk is het niet zo dat ongelovigen in de steek worden gelaten (ook niet door de PvdA ondanks jouw simplistische onzin). Maar dat voorkomt niet dat er geweld is.quote:Op maandag 7 september 2009 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
Dit is niet geheel onlogisch. Jami is een ex-moslim die in elkaar geslagen is op straat door Marokkaanse en Somalische jongens. Ex-moslims hebben het moeilijk OOK in Nederland. Nederland doet namelijk weinig voor hen. Ex-moslims zijn als de dood dat ze worden bedreigd met de dood of dat er daadwerkelijk een poging wordt gedaan om hen te doden. Ik ken een verhaal van een Afghaanse ex-moslimjongen die naar Nederland is gevlucht. Nu woonachtig in Nederland had hij de moed om zijn geloof af te zweren. Wat gebeurde er? Er werd een huurmoordenaar uit Duitsland gehaald om hem te vermoorden.
Nederland doet weinig voor zulke mensen. Bij de PvdA kan je bijv. weinig verwachten dat ze opkomen voor ex-moslims. De PvdA houdt liever 1`miljoen moslims zoet dan voor ex-moslims op te komen die stevige kritiek hebben op de islam
Huhhh je kan niks doen? Je kan in elk geval proberen zoveel mogelijk op te komen voor ex-moslims. Je weet, oke misschien links Nederland weet het niet, dat er doodstraf staat op afvalligheid in islam. Richt daar dan comites voor op, waarin ex-moslims anoniem zich bij aan kunnen sluiten. Neem bedreigingen serieus. Net als met terrorisme bestrijding door de AIVD, moet de AIVD (of een andere instantie) ook de bedreigingen tegen ex-moslims opzoeken en bestrijden.quote:Op maandag 7 september 2009 15:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Je kan weinig doen. Hoe vreselijk het ook is, het is heel erg makkelijk om iemand op straat af te tuigen. Je kan niet iedereen bewaken of beveiligen. Je doet net alsof de wil er niet is, of dat dergelijke incidenten de schuld is van te weinig steun. Nederland kent wetten om mensen te beschermen tegen geweld, met extra nadruk op vormen van discriminatie. De vrijheid van godsdienst betekent ook het opkomen van niet-religieuzen en Nederland als seculier land met veel ontkerkelijk is het niet zo dat ongelovigen in de steek worden gelaten (ook niet door de PvdA ondanks jouw simplistische onzin). Maar dat voorkomt niet dat er geweld is.
Een petitie waarin "wordt gevochten om haar leven"? "Het hele Amerikaanse volk helpt mee" om haar leven te redden"? Je kan het ook overdrijven, qua pathetisch taalgebruikquote:Op maandag 7 september 2009 16:03 schreef Zienswijze het volgende:
Rifqa Bary, woonachtig in Florida, is van haar geloof afgevallen. Haar ouders notabene (!!) wilden haar toen vermoorden. Immers, er staat doodstraf op afvalligheid. Amerika heeft Rifqa in bescherming genomen. Ook krijgt Rifqa de steun van het Amerikaanse volk. Er zijn petities ondertekent waarin wordt gevochten voor Rifqa's leven. Het hele Amerikaanse volk helpt mee om Rifqa te helpen te ontvluchten aan de moordpogingen van haar "tegenstanders".
Wat doen wij met Ehsan Jami? Ehsan Jami wordt alleen maar voornamelijk gedwarsboomt.
Waarom denk je dat veel Iraniers en Afghanen naar Amerika / Canada vluchten en niet naar Europa? Ondanks dat Europa dichterbij ligt.quote:Op maandag 7 september 2009 16:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Een petitie waarin "wordt gevochten om haar leven"? "Het hele Amerikaanse volk helpt mee" om haar leven te redden? Je kan het ook overdrijven, qua pathetisch taalgebruik![]()
Omdat...? Juist ja, omdat Ehsan een bekende ex-moslim is. Daarom haalde het hier de media.quote:En wat ik me herinner van de affaire rondom Jami, was dat hij onder extra bescherming werd gesteld door de Nederlandse overheid, dat er volop publiek debat was over de gewelddadige Islam, en dat politici in de rij stonden om hun mening over de zaak te geven.
En waarschijnlijk waren er zelfs petities, 'waarin werd gevochten om zijn leven'
Ja, en wat denk je? Dat Rifqa Bary de enige moslima in Amerika is die bedreigd wordt? Als je wil bewijzen dat Amerika heel veel meer doet om afvallige moslims te beschermen, doe dat dan niet via anekdotes.quote:Op maandag 7 september 2009 16:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat...? Juist ja, omdat Ehsan een bekende ex-moslim is. Daarom haalde het hier de media.
Wat horen wij van de andere ex-moslims, die niet bekend zijn, en die óf doodsbang (letterlijk!) zijn om openlijk vooruit te komen een afvallige moslim te zijn óf als ze er vooruit komen voor hun leven moeten vrezen.
Uhm, Jami is nooit bedreigd door z'n familie en is ook niet orthodox opgevoed. De zogenaamde verschrikkingen van de islam heeft Jami nooit ervaren. Hij is geen ervaringsdeskundige wat dat betreft en nauwelijks een ex-moslim te noemen.Het is een aandachtshoer met een flink psychisch probleem. Daarom past ie prima bij de PVV, daar niet van.quote:Op maandag 7 september 2009 16:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat...? Juist ja, omdat Ehsan een bekende ex-moslim is. Daarom haalde het hier de media.
Wat horen wij van de andere ex-moslims, die niet bekend zijn, en die óf doodsbang (letterlijk!) zijn om openlijk vooruit te komen een afvallige moslim te zijn óf als ze er vooruit komen voor hun leven moeten vrezen.
Hoe kom jij aan al deze wijsheid?quote:Op maandag 7 september 2009 16:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, Jami is nooit bedreigd door z'n familie en is ook niet orthodox opgevoed. De zogenaamde verschrikkingen van de islam heeft Jami nooit ervaren. Hij is geen ervaringsdeskundige wat dat betreft en nauwelijks een ex-moslim te noemen.
Bron: Wikipedia.quote:In een opiniestuk keerde hij zich eind september samen met politicus Geert Wilders tegen uitspraken van de nationaal coördinator terrorismebestrijding Tjibbe Joustra en vergeleek hij Mohammed met Adolf Hitler[8]. Kort daarna, op 13 oktober, werd Jami door de fractievoorzitter van de PvdA in de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg verzocht zijn raadszetel op te geven.
Je zou jezelf kunnen informeren.quote:Op maandag 7 september 2009 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan al deze wijsheid?
Gelovigen vergelijken met aanhangers van Hitler en tekenfilms maken waarin kinderen misbruikt worden is kritiek ? Of zou het gewoon iets met fatsoen te maken hebben en dat de mening en uitspraken van Jami niet stroken met het beeld dat de PvdA (en de meeste mensen) daarvan heeft ?quote:Op maandag 7 september 2009 16:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bron: Wikipedia.
Pff, zo zie je maar weer dat kritiek op de islam niet stookt met het beeld van de PvdA.
Donder op.quote:
Het is niet ex-Islamofoob hoor, het is meer dat het me irriteert dat iemand zo veel aandacht krijgt (vraagt), puur omdat hij een religie heeft afgezworen. Ik vind dat geen bijzondere prestatie, eerlijk gezegd. Jami vindt dat wel, sterker nog het is zijn enige wapenfeit.quote:Op maandag 7 september 2009 16:27 schreef Gareelloper het volgende:
Aan de andere kant, als je de bange, je zou bijna zeggen ex-islamofobe, reacties hier leest en je realiseert je dat zelfs een vreedzaam varken in angst van zich af kan bijten, dan realiseer je je dat die Jami in een moelijke situatie zit en veel kan begrip kan winnen de komende jaren.
De PvdA heeft er problemen mee om Mohammed te vergelijken met Adolf Hitler, wat een verrassing.quote:Op maandag 7 september 2009 16:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pff, zo zie je maar weer dat kritiek op de islam niet stookt met het beeld van de PvdA. Ehsan Jami heeft het geprobeerd met de PvdA, maar de PvdA blijkt geen partij te zijn die opkomt voor de onderdrukten onder onze bevolking. Ehsan Jami is OOK een Nederlander en een brede partij, zoals de PvdA zich noemt, zou op moeten komen voor ALLE Nederlanders. Helaas is minder waar.
Nee idioot beter lezen. Ik zei dat Rifqa Bary door haar familie is bedreigd. Niet dat Eshan Jami door zijn familie is bedreigd.quote:Op maandag 7 september 2009 16:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, Jami is nooit bedreigd door z'n familie en is ook niet orthodox opgevoed. De zogenaamde verschrikkingen van de islam heeft Jami nooit ervaren. Hij is geen ervaringsdeskundige wat dat betreft en nauwelijks een ex-moslim te noemen.Het is een aandachtshoer met een flink psychisch probleem. Daarom past ie prima bij de PVV, daar niet van.
Oh, ik dacht even dat dit topic over Jami ging. Idioot dat ik ben.quote:Op maandag 7 september 2009 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee idioot beter lezen. Ik zei dat Rifqa Bary door haar familie is bedreigd. Niet dat Eshan Jami door zijn familie is bedreigd.
Denk je trouwens dat Rifqa Bary ook zo hartstochtelijk zou zijn verdedigd door het Amerikaanse publiek (je weet wel, met die petities en het gehele volk dat vecht voor haar leven) als ze zich niet tot het Christendom zou hebben bekeerd?quote:Op maandag 7 september 2009 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee idioot beter lezen. Ik zei dat Rifqa Bary door haar familie is bedreigd. Niet dat Eshan Jami door zijn familie is bedreigd.
Ik vertel even iets over z'n achtergrond denkende dat het je wel bekend voor zou komen. Je lijkt enorm geinformeerd te zijn in dit topic.quote:Op maandag 7 september 2009 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Donder op.
JIJ doet een (beschuldigende) bewering over een persoon, dus JIJ moet die hardmaken.
Daaag trolletje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jamiquote:ami groeide op in Iran, als zoon van een liberale dokter en een moeder die zich later in Nederland tot het christendom zou bekeren. Als zoon van een arts genoot Jami de nodige privileges in het islamitische Iran. Zo hoefde hij geen Koranlessen te volgen. "Mijn grootouders waren nog moslim, maar mijn vader was ongodsdienstig en heeft mij altijd vrij gelaten om mijn eigen weg te zoeken op dat gebied", verklaarde hij in een interview over zijn opvoeding[1]. In een ander interview verklaart hij dat zijn vader nog altijd een moslim is[2]. De politieke activiteiten van de vader van Jami zorgden er echter voor dat het gezin het land moest ontvluchten. Met zijn ouders en zijn zus vertrok de dan 11-jarige Jami naar Nederland. Later verkreeg hij de Nederlandse nationaliteit.
Wat heeft dat ermee te maken. Ook in de USA heerst vrijheid van godsdienst.quote:Op maandag 7 september 2009 16:39 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk je trouwens dat Rifqa Bary ook zo hartstochtelijk zou zijn verdedigd door het Amerikaanse publiek (je weet wel, met die petities en het gehele volk dat vecht voor haar leven) als ze zich niet tot het Christendom zou hebben bekeerd?
Een plaatje in je schrijfschrift voor deze briljante constatering knul.quote:Op maandag 7 september 2009 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
En zo zie je maar weer, ook op dit forum, dat er veel mensen in Nederland zijn die het ex-moslim zijn bagataliseren.
Dat is em nou juist. Ex-moslims WETEN hoe verschrikkelijk de islam kan zijn. En daar willen zij voor strijden, waarbij zij hun eigen leven opgeven als het ware door al die doodsbedreigingen. ZIj willen strijden dat iedereen zonder problemen van zijn geloof kan afvallen,quote:Op maandag 7 september 2009 16:42 schreef gelly het volgende:
Overigens zit er voor mij wel verschil tussen ex-moslims die gewoon niks meer doen aan hun geloof en daar geen hinder van ondervinden en figuren als Jami die de hele wereld willen laten weten dat ze geen moslim meer zijn en vervolgens hun oude geloofsgenoten schofferen en provoceren en vervolgens gaan huilen dat mensen gemeen tegen ze doen.
Een beetje als sommige ex-rokers. Hele vervelende mensen.
Dat heeft er alles mee te maken, aangezien jij beweert dat Amerika zo hartstochtelijk op de bres springt voor afvallige moslims en dat Nederland zich moet schamen dat het dat niet doet.quote:Op maandag 7 september 2009 16:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken. Ook in de USA heerst vrijheid van godsdienst.
Vooroordelen over Amerika. Ook in Amerika kan je prima een atheist zijn. Je doet net alsof veel Amerikanen fanatieke christenen zijn. Ben jij langdurig in Amerika geweest om te weten hoe Amerikanen zijn?quote:Op maandag 7 september 2009 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat heeft er alles mee te maken, aangezien jij beweert dat Amerika zo hartstochtelijk op de bres springt voor afvallige moslims en dat Nederland zich moet schamen dat het dat niet doet.
Je doet dat door te wijzen naar een tienermeisje dat haar vader is ontvlucht omdat ze zich heeft bekeerd tot het christendom. Zou de steun ook zo hoog zijn als ze een felle atheist was geworden, of is de sympathie van Amerika dan opeens verdwenen?
Ben jij langdurig in Iran geweest?quote:Op maandag 7 september 2009 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vooroordelen over Amerika. Ook in Amerika kan je prima een atheist zijn. Je doet net alsof veel Amerikanen fanatieke christenen zijn. Ben jij langdurig in Amerika geweest om te weten hoe Amerikanen zijn?
Er is een moslim-criticus aangesloten bij de PVV, dus de PVV heeft niets tegen moslims.quote:Op maandag 7 september 2009 10:36 schreef RobbieRivera het volgende:
...
Kijk, PVV heeft niets tegen moslims. Duidelijk toch?
En dat doe je door diezelfde mensen uit te maken voor aanhangers van een fascist, pedofiel en weet ik wat voor ranzigheid nog meer ? Nu heb ik wel een redelijke inschatting van je sociale vaardigheden, maar dan nog zie je hopelijk zelf ook wel dat de aanpak van Wilders en Jami nogal contraproductief is , en mensen niet van hun geloof gaat afzetten maar het tegendeel bereikt wordt ?quote:Op maandag 7 september 2009 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is em nou juist. Ex-moslims WETEN hoe verschrikkelijk de islam kan zijn. En daar willen zij voor strijden, waarbij zij hun eigen leven opgeven als het ware door al die doodsbedreigingen. ZIj willen strijden dat iedereen zonder problemen van zijn geloof kan afvallen,
Net zoals vrouwen die opkomen voor vrouwenrechten, komen ex-moslims op voor de slachtoffers van islam.
Zeg ik dat ik weet hoe Iraniers in Iran denken?quote:Op maandag 7 september 2009 16:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ben jij langdurig in Iran geweest?![]()
Je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord trouwens. Het was een oprechte vraag: denk je dat er net zo'n grote publieke steun en media-aandacht was geweest voor een felle atheïste?
Wat brabbel jij allemaal? Hun doel is niet om mensen van hun geloof af te zetten. Hun doel is om mensen te laten zien dat islam gevaarlijk kan zijn. Net zoals Ali Sina dat in Canada doet, M.A. Khan en Walid Shoebat dat in de USA doen.quote:Op maandag 7 september 2009 16:54 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat doe je door diezelfde mensen uit te maken voor aanhangers van een fascist, pedofiel en weet ik wat voor ranzigheid nog meer ? Nu heb ik wel een redelijke inschatting van je sociale vaardigheden, maar dan nog zie je hopelijk zelf ook wel dat de aanpak van Wilders en Jami nogal contraproductief is , en mensen niet van hun geloof gaat afzetten maar het tegendeel bereikt wordt ?
Even verder lezend (Wikipedia-NL is berucht om de islamknuffelarij):quote:Op maandag 7 september 2009 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vertel even iets over z'n achtergrond denkende dat het je wel bekend voor zou komen. Je lijkt enorm geinformeerd te zijn in dit topic.
Maar speciaal dan voor alle ongeinformeerde Jami liefhebbers :
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami
Omdat we het hier over Amerika hebben, en jij net zo goed als ik weet dat grote delen van de bevolking niet blij zijn met atheisten. Omdat een overgrote meerderheid in Florida overtuigd Christelijk is, en we al heel veel vaker bij media-hypes hebben gezien dat dat soort factoren meespelen.quote:
De strijd die de Nederlandse progressieven in de jaren 60-80 streden tegen de verstikkende invloed van het grrrristendom was een zeer succesvolle, door ooit progressieve (en nu veelal aartsconservatieve) linkse mensen gesteund. Tegenwoordig verzetten velen van hen zich tegen de net zo terechte en net zo harde aanvallen tegen de islam, gek genoeg.quote:Op maandag 7 september 2009 16:54 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat doe je door diezelfde mensen uit te maken voor aanhangers van een fascist, pedofiel en weet ik wat voor ranzigheid nog meer ? Nu heb ik wel een redelijke inschatting van je sociale vaardigheden, maar dan nog zie je hopelijk zelf ook wel dat de aanpak van Wilders en Jami nogal contraproductief is , en mensen niet van hun geloof gaat afzetten maar het tegendeel bereikt wordt ?
Bullshit. Bullshit. Jij komt alleen maar met vooroordelen. Ben jij langdurig in Amerika geweest om te weten hoe Amerikanen denken? In Amerika kan je elke religie aanhangen, en je kan ook prima atheist zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Omdat we het hier over Amerika hebben, en jij net zo goed als ik weet dat grote delen van de bevolking niet blij zijn met atheisten.
Meerderheid is OVERTUIGD christen, loop je weer onzin uit te kramen wat rechstreeks uit je onderbuikgevoelens komen?quote:Omdat een overgrote meerderheid in Florida overtuigd Christelijk is, en we al heel veel vaker bij media-hypes hebben gezien dat dat soort factoren meespelen.
Nee pik. Ze wordt vervolgd omdat ze van de islam is afgevallen. Ook al zou ze een atheist worden, dan nog zou ze vervolgd worden.quote:Zielig meisje uit Florida dat vervolgd wordt omdat ze Christen is geworden, dat is een prachtig verhaal. Zwarte man uit Houston die atheist is geworden, stuk minder prachtig verhaal.
Is dat erg? Neuh, zo werkt het nu eenmaal. Maar breng het dan niet op als een voorbeeld van hoe verschrikkelijk goed en hartstochtelijk Amerika omgaat met afvalligen.
Mooi gezegd.quote:Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De strijd die de Nederlandse progressieven in de jaren 60-80 streden tegen de verstikkende invloed van het grrrristendom was een zeer succesvolle, door ooit progressieve (en nu veelal aartsconservatieve) linkse mensen gesteund. Tegenwoordig verzetten velen van hen zich tegen de net zo terechte en net zo harde aanvallen tegen de islam, gek genoeg.
Een klein groepje progressieve cabaretiers en opiniemakers als Hans Teeuwen, Theo Maassen, wijlen Theo van Gogh, filosofen Hans Jansen, Paul Cliteur en Afshin Ellian en ervaringsdeskundigen van wie Ayaan Hirsi Ali de bekendste is, leidt dit meer dan terechte debat. Een debat geleid door progressieven waar conservatieven in hun schulp kruipen, slaafs buigen voor handenschudweigeraars en ander middeleeuws geboefte dat indien gristelijk in de jaren 70 was geweest, kei- en keihard was neergesabeld door de toenmalige linksige vertrutte islamknuffelaars van nu.
Ehsan Jami, ik ken de jongen niet persoonlijk en weet weinig van zijn capaciteiten, hoewel die er toch zullen zijn, wil hij als raadslid voor de PvdA gekozen zijn, sluit zich aan bij het werkelijk progressieve deel van Nederland dat zich verzet tegen de verstikkende invloed van een op zijn minst uiterst dubieuze religie.
Neen dat doen ze niet.quote:Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De strijd die de Nederlandse progressieven in de jaren 60-80 streden tegen de verstikkende invloed van het grrrristendom was een zeer succesvolle, door ooit progressieve (en nu veelal aartsconservatieve) linkse mensen gesteund. Tegenwoordig verzetten velen van hen zich tegen de net zo terechte en net zo harde aanvallen tegen de islam, gek genoeg.
Een klein groepje progressieve cabaretiers en opiniemakers als Hans Teeuwen, Theo Maassen, wijlen Theo van Gogh, filosofen Hans Jansen, Paul Cliteur en Afshin Ellian en ervaringsdeskundigen van wie Ayaan Hirsi Ali de bekendste is, leidt dit meer dan terechte debat. Een debat geleid door progressieven waar conservatieven in hun schulp kruipen, slaafs buigen voor handenschudweigeraars en ander middeleeuws geboefte dat indien gristelijk in de jaren 70 was geweest, kei- en keihard was neergesabeld door de toenmalige linksige vertrutte islamknuffelaars van nu.
Ehsan Jami, ik ken de jongen niet persoonlijk en weet weinig van zijn capaciteiten, hoewel die er toch zullen zijn, wil hij als raadslid voor de PvdA gekozen zijn, sluit zich aan bij het werkelijk progressieve deel van Nederland dat zich verzet tegen de verstikkende invloed van een op zijn minst uiterst dubieuze religie.
Jongen, je ziet het verschil niet.quote:Op maandag 7 september 2009 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
Het is frappant te zien hoe voornamelijk linkse mensen met 2 maten weten. Ene kant beweren dat ze opkomen voor de onderdrukte minderheden. Maar aan de andere kant ex-moslims (die ware slachtoffers van islam zijn) laten vallen.
Tegen christenen gaat links wel keihard tekeer. Maar stevige kritiek op de islam is nog steeds taboe. En al helemaal hoe de PvdA ex-moslims als Jami dumpen.
Vergeet niet "comite's oprichten".quote:Op maandag 7 september 2009 16:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Een petitie waarin "wordt gevochten om haar leven"? "Het hele Amerikaanse volk helpt mee" om haar leven te redden"? Je kan het ook overdrijven, qua pathetisch taalgebruik![]()
Je neiging om te gaan schelden als je niet gelijk krijgt, is aandoenlijkquote:Op maandag 7 september 2009 17:12 schreef Zienswijze het volgende:
Nee pik. Ze wordt vervolgd omdat ze van de islam is afgevallen. Ook al zou ze een atheist worden, dan nog zou ze vervolgd worden.
Denk je echt dat we zo dom zijn dat we jouw propaganda gelovenquote:Op maandag 7 september 2009 16:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
. Verder weet Ehsan Jami als geen ander hoe gruwelijk de islam kan zijn. Hij heeft namelijk meer pure islam ervaren dan de gemiddelde linkse persoon hier in Nederland. Eshan Jami heeft het recht kritiek te uiten op die godsdienst. Hij zal er alles aan doen om de taboe rond kritiek op de islam verder te doorbreken.
Dat doen ze wel. Ik heb je nergens zien weerleggen dat ze dat niet doen.quote:
Ik heb dan ook -zeer doelbewust- Geert Wilders nergens in mijn stukje genoemd. Mij geen woorden in de mond leggen, alstublieftdankuwel.quote:Wilders is ten eerste geen progressief.
- Waar gaat het "hier" om? Wat is "hier"?quote:Ten tweede, gaat het hier om een hetze tegen alle moslims, omdat ze ontkennen dat het onmogelijk is een gematigde moslim te zijn.
Geweld tegen hoofddoekdragende vrouwen komt gelukkig zeer sporadisch voor, wordt -indien het gebeurt- bestraft EN veroordeeld ook nog.quote:Dat is al een soort vrijbrief voor geweld tegen elke vrouw met een hoofddoek bijvoorbeeld. Het christendom is inderdaad ook vaak genoeg bekritiseerd door progressieven en anderen in dit land. Echter zonder elke christen uit te maken voor geschifte moordenaar die dit land komt koloniseren.
Bovendien heeft men juist gehamerd op een gematigd christen bestaan.
Nogmaals, ik wens niet me te moeten verdedigen voor de acties, ideeen of Wilde plannen van een of andere conservatieve politicus die zich toevallig ook verzet tegen een ideologie die op zijn minst uiterst dubieus genoemd kan worden.quote:Wilders zorgt doelbewust voor een gevaarlijke situatie. Het liefst ziet hij liever vandaag dan morgen alle moslims verdwijnen. En desnoods komt daar geweld bij kijken. Zijn bedoelingen zijn allang duidelijk.
Om hem nou een heldenstatus te geven. Zogenaamd vechten voor onze vrijheden. My ass.
Koran verbieden, onschuldige moslims uitzetten (wegen familie), discriminatie van moslims mogelijk maken.
Dat zijn gewoon ordinaire nazi-ideeën.
Welke kritiek op de Islam is precies taboe? Wat wil jij bijvoorbeeld zeggen over de Islam terwijl jou dit recht wordt ontnomen? Volgens mij is alles al zo'n beetje gezegd (en dit wordt nog steeds gedaan) onder de noemer van ''islamkritiek'' (helemaal na 9/11, de moord op Theo van Gogh en Fitna), tot aan het stigmatiseren van een compleet groep mensen aan toe. Als je het dan nog steeds over een zogenaamde taboe hebt, ben je gewoon bezig met het plaatsen van jezelf in een slachtofferrol. ''Boehoe, mijn/ons stem wordt niet gehoord!''quote:Op maandag 7 september 2009 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
Het is frappant te zien hoe voornamelijk linkse mensen met 2 maten meten. Ene kant beweren dat ze opkomen voor de onderdrukte minderheden. Maar aan de andere kant ex-moslims (die ware slachtoffers van islam zijn) laten vallen.
Tegen christenen gaat links wel keihard tekeer. Maar stevige kritiek op de islam is nog steeds taboe. En al helemaal hoe de PvdA ex-moslims als Jami dumpen.
Graag gedaan. Ik zal er in het vervolg beter op letten. Het ging ook niet per se om jou maar dat heb je gemerkt zie ik.quote:Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Ik heb je nergens zien weerleggen dat ze dat niet doen.
Ik heb dan ook -zeer doelbewust- Geert Wilders nergens in mijn stukje genoemd. Mij geen woorden in de mond leggen, alstublieftdankuwel.
kloptquote:- Waar gaat het "hier" om? Wat is "hier"?
- Er is geen sprake van een "hetze". Er is sprake van een gezonde zorgvuldigheid als het gaat om onze verworven rechten, nota bene juist die die door ooit progressieve (en dus ooit LINKSE) krachten op religieuze instituties als de gristelijke zijn verworven.
Okey, maar dit topic gaat over de PVV en Wilders die reacties waren vrij logisch. Vraagtekens zetten okey. Maar zoals je in mijn eerdere reactie lees zet ik hele grote dubieuze vraagtekens bij de manier waarop. Ik vind dat persoonlijk minstens even gevaarlijk als het gevaar van de radicale islam.quote:- Niemand hier ontkent dat je gematigd moslim kan zijn, alleen die clown van een Wilders doet dat. Maar ik heb graag dat je op mij en anderen hier reageert en niet jouw mening over Wilders projecteert op alle anderen die terecht vraagtekens zetten bij de islam en de incorporatie van die religie in het vrije Europa.
[..]
Vers in het geheugen die Egyptische vrouw die vermoord is door een Russische Duitser in een rechtbank in Duitsland.quote:Geweld tegen hoofddoekdragende vrouwen komt gelukkig zeer sporadisch voor, wordt -indien het gebeurt- bestraft EN veroordeeld ook nog.
Dat is dus onzin. Hoeveel fatwa's worden er uitgesproken per dag? Een overgrote meerderheid van moslims zal hier tegen zijn, dat weet ik zelfs zeker. Die laatste zin van jou is een beetje schokkend. Denk je werkelijk dat de gemiddelde moslim zoiets goedkeurt? Nou echt niet dus.quote:Geweld DOOR moslims tegen vrouwen die GEEN hoofddoek dragen komt overigens ook voor. Daar heb ik nooit een fatwa tegen uit horen spreken of een prominente moslim zijn bek over zien opentrekken. Stiekem toch instemming met het fysiek aanvallen van hoofddoekloze "Westerse hoeren"?![]()
kloptquote:Nogmaals, ik wens niet me te moeten verdedigen voor de acties, ideeen of Wilde plannen van een of andere conservatieve politicus die zich toevallig ook verzet tegen een ideologie die op zijn minst uiterst dubieus genoemd kan worden.
Ik verwacht ook niet dat jij je verantwoordt voor acties van Osama bin Laden of andere idioten die de islam een heldhaftig gezicht willen geven.
Noem eens een concreet voorbeeld?quote:Op maandag 7 september 2009 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
Tegen christenen gaat links wel keihard tekeer.
Stevige kritiek. Het doet met denken aan "uitgebreide verhoortechnieken". Er is niet stevigs aan de kritiek zoals Wilders en Jami die uit, het is een slappe boel vol generalisaties en holle retoriek.quote:Maar stevige kritiek op de islam is nog steeds taboe.
Jami forceerde de breuk zelf. Jami was als ex-moslim gewoon welkom in de partij, maar het was de manier van opereren waardoor de breuk er kwam.quote:En al helemaal hoe de PvdA ex-moslims als Jami dumpen.
Ehsan Jami is een fantast en pathologische leugenaar.quote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef El_Matador het volgende:
Ehsan Jami weet als geen ander hoe gruwelijk de islam kan zijn.
Es kijken of hij binnen de lokale politiek van Den Haag iets weet klaar te spelen. Kan alleen maar beter zijn dan het zooitje geteisem wat er nu zit.
Ach, jij durft maar. De zoveelste nieuwe username die na wat geschreeuw dooft als een kaars in de nacht. Net als z'n grote godheid Pim. Dat werd opeens Geert. Morgen is het weer Kees.quote:Op maandag 7 september 2009 11:26 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Allemaal mensen die zijn gaan inzien dat er geen draagvlak was voor hun standpunten, en wijzer zijn geworden. Want ze werden door die partijen waar ze eerst bijzaten nauwelijks serieus genomen.
Eigenlijk durf ik hier te beweren dat partijen als PVDA, GroenLinks en SP partijen zijn die mensen onderdrukken, je kleinhouden en je indoctrineren met die multiflauweculti onzin en andere extreemlinkse gedachtengoed.![]()
Kijk alleen al naar de PVDA, het barst daar van de moslims in elke gemeenteraad. En het is dan niet zo gek dat er zelfs brieven in het Turks verschijnen op je deurmat namens de gemeente. We leven GVD in NEDERLAND, niet in Istanbul!
Wat het punt over Jezus betreft klopt het wel hoor. Er heerst nogal wat angst om met Mohammed te doen wat al decennia met Jezus en de Christelijke clerus gebeurt. En verder, ja, ik heb bijvoorbeeld Jan Mulder horen voorstellen om Christelijke partijen te verbieden.quote:Op maandag 7 september 2009 17:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Noem eens een concreet voorbeeld?
Willen ze een verbod op het dragen van religieuze symbolen en kleding? Willen ze Christelijke scholen sluiten? Willen ze migranten uit Christelijke landen weigeren? Willen ze een stop op nieuwe kerken? Maken ze Jezus belachelijk? Gaan ze bij elk nieuwsbericht over Christenen ageren tegen een tsunami van Christenen in Nederland? Willen ze de Bijbel verbieden? Willen ze Christenen harder straffen?
Het is geen arabierquote:Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hebben ze nog lang over gedaan voordat ze de eerste excuusarabier binnen hadden
Linkse politieke partijen?quote:Op maandag 7 september 2009 18:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat het punt over Jezus betreft klopt het wel hoor. Er heerst nogal wat angst om met Mohammed te doen wat al decennia met Jezus en de Christelijke clerus gebeurt.
Oh? Oh. Jan Mulder. Het is heel goed mogelijk, maar volgens mij gaat het niet echt om Jan Mulder, staat zijn softe houding ten opzichte van de Islam niet ter discussie of heeft hij maar enige politieke invloed.quote:En verder, ja, ik heb bijvoorbeeld Jan Mulder horen voorstellen om Christelijke partijen te verbieden.
Waarom wordt links nu ineens beperkt tot linkse partijen?quote:
Wellicht. Wellicht ook omdat de verwantschap tussen de islam in Nederland en immigratie heeft veroorzaakt dat deze houding verbanden met racisme opriep.quote:Maar het beeld dat de afgelopen decennia het Christendom harder wordt aangepakt dan de Islam klopt, echter is dat 1) logisch vanwege de historisch dominante rol en 2) is niet waar Zienswijze het over had.
Zijn dat nu ook ineens criteria? Nee, je vroeg om voorbeelden, en die krijg je.quote:Op maandag 7 september 2009 19:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh? Oh. Jan Mulder. Het is heel goed mogelijk, maar volgens mij gaat het niet echt om Jan Mulder, staat zijn softe houding ten opzichte van de Islam niet ter discussie of heeft hij maar enige politieke invloed.
Nee meneertje. Jij maakt er doelbewust een andere zin van. Jij schrijft namelijk: "ze werd vervolgd omdat ze christen werd".quote:Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je neiging om te gaan schelden als je niet gelijk krijgt, is aandoenlijk![]()
Vergelijk dat eens met de verkettering, met name door de PvdA, van Ehsan Jami hier.quote:Maar de kern van je zaak draaide hopelijk niet om de vraag of er Islam-afvalligen bedreigd worden? Het gaat om de reactie van een land daarop, en jij meent dat dat in Amerika veel beter geregeld is dan hier. Het bewijs dat je leverde voor dat punt, is door te verwijzen naar één incident waar veel aandacht en publieke steun voor is geweest.
Ik wijs je alleen maar even op hoe media-hypes werken en dat je van zo'n hype dus weinig kunt afleiden. Op dezelfde voet: http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Ik heb het niet over Wilders. Voordat Wilders en Fortuyn opkwamen was er voornamelijk kritiek op het christendom cq. christenen en nauwelijks op de islam.quote:Op maandag 7 september 2009 17:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jongen, je ziet het verschil niet.
De kritiek op de christenen is heel anders dan de kritiek op moslims. Wie wil alle christenen uitzetten? Wie wil christenen discrimineren (letterlijk Wilders)? Worden christenen gedemoniseerd en uitgemaakt voor kolonisten?
Wilders creëert een soort etnisch-religieus conflict, terwijl dit totaal onnodig is. De mensen die hierin meegaan zijn gewoon schapen, dom en racistisch.
Zie reacties poster Autodialect.quote:Op maandag 7 september 2009 17:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Noem eens een concreet voorbeeld?
Willen ze een verbod op het dragen van religieuze symbolen en kleding? Willen ze Christelijke scholen sluiten? Willen ze migranten uit Christelijke landen weigeren? Willen ze een stop op nieuwe kerken? Maken ze Jezus belachelijk? Gaan ze bij elk nieuwsbericht over Christenen ageren tegen een tsunami van Christenen in Nederland? Willen ze de Bijbel verbieden? Willen ze Christenen harder straffen?
Oh nee, dan is de Islam weer opeens compleet anders dan het Christendom, maar toch blijven Wilders-adepten de vergelijking maken. Typisch opportunisme.
[..]
Stevige kritiek. Het doet met denken aan "uitgebreide verhoortechnieken". Er is niet stevigs aan de kritiek zoals Wilders en Jami die uit, het is een slappe boel vol generalisaties en holle retoriek.
[..]
Hij was welkom in de PvdA ja. Totdat hij stevige kritiek op de islam begon te uiten. Nadat hij een opiniestuk in de kranten samen met Wilders publiceerde, moest hij zijn PvdA-raadszetel opgeven.quote:Ja forceerde de breuk zelf. Jami was als ex-moslim gewoon welkom in de partij, maar het was de manier van opereren waardoor de breuk er kwam.
Goh, iemand die ervaringsdeskundige is m.b.t. de islam wordt afgedaan als huillie. Typisch weer een anti PVV reactie.Halen ze eindelijk eens iemand in huis die zelfs ex-moslim is geweest, nog weet links Nederland het wel weer zo te draaien dat het weer iets negatiefs is. Nee, want SP, PVDA, GL en D66 hebben de waarheid in pacht, en komen met oplossingenquote:Op maandag 7 september 2009 20:00 schreef Picchia het volgende:
Ach, er is nog wel ruimte voor nog extra huilie.
Ofwel leg je me woorden in de mond, ofwel snap je nog steeds niet wat ik bedoel.quote:Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee meneertje. Jij maakt er doelbewust een andere zin van. Jij schrijft namelijk: "ze werd vervolgd omdat ze christen werd".
Dat is namelijk niet zo, want het is "ze werd vervolgd omdat ze van haar geloof afviel" (dus of ze daarna christen, atheist of weet ik veel wat zou worden, dat is niet relevant).
[..]
Volgens mij begrijpt Aartjan niet wat islam inhoudt. Als een land homosekuelen de doodstraf geeft, zoals Iran dat doet, dan is dat gewoon islam bedrijven. Dit is slechts 1 van de dingen van islam.quote:Op maandag 7 september 2009 17:22 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo dom zijn dat we jouw propaganda geloven![]()
De Taliban en het moellahregime in Teheran zijn vieze dictators net als Saddam en Assad van Syrië. De eerste twee pretenderen islamisten te zijn, de laatste twee zijn (waren) seculiere massamoordenaars. Je gaat toch niet beweren dat vluchtelingen uit Irak en Syrië weten hoe verschrikkelijk secularisme is omdat ze pure secularisme hebben meegemaakt in hun moederland itt de linkse autochtone rukkers. Waarom dan wel volhouden dat de snotneus Jami 'de pure islam' heeft meegemaakt? Waarom concentreer je je alleen maar op de Iraanse vluchtelingen die ex-moslim zijn en negeer je de Iraanse vluchtelingen die gewoon moslim zijn gebleven. Die laatste groep Iraniërs zijn juist verstandig, zij begrijpen dat de moellah's machtsgeile dictators zijn en dat de islam door hen wordt misbruikt.
Als je Mohammed vergelijkt met Adolf Hitler moet je je zetel opgeven ja. Dat weet je vantevoren. Ik kan dat stuk dan ook niet anders zien dan als een doelbewuste poging om de partij te verlaten.quote:Op maandag 7 september 2009 20:55 schreef Zienswijze het volgende:
Hij was welkom in de PvdA ja. Totdat hij stevige kritiek op de islam begon te uiten. Nadat hij een opiniestuk in de kranten samen met Wilders publiceerde, moest hij zijn PvdA-raadszetel opgeven.
Niet zozeer hoe Amerika ermee omgaat. Als jeje bekeerd tot iets anders ben je een afvallige, en die moeten volgens de koran onthoofd worden. Simpel. Dus als ex moslim dien je gewoon je hoofd erbij te houden.....quote:Op maandag 7 september 2009 20:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik lig daar verder niet wakker van, zo werken media-hypes nu eenmaal, vooral in Amerika. Maar probeer het niet zo te draaien dat dit exemplarisch is voor hoe Amerika met Islam-afvalligen omgaat. Want dat is onzin en je weet het.
Nee, jij probeert meteen weer Amerika te bashen. JIJ maakt het ervan dat OMDAT ze naar het christendom bekeerd is, dat het daarom een media-hype is geworden.quote:Op maandag 7 september 2009 20:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ofwel leg je me woorden in de mond, ofwel snap je nog steeds niet wat ik bedoel.
Dit meisje is afgestapt van de Islam, en heeft zich bekeerd tot het christendom. Ze wordt bedreigd omdat ze is afgestapt van de Islam, ze is het onderwerp van een media-hype omdat ze zich heeft bekeerd tot het christendom.
Ik lig daar verder niet wakker van, zo werken media-hypes nu eenmaal, vooral in Amerika. Maar probeer het niet zo te draaien dat dit exemplarisch is voor hoe Amerika met Islam-afvalligen omgaat. Want dat is onzin en je weet het.
Adolf is een brave jongen vergeleken met de profeet.... maarja, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 7 september 2009 20:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je Mohammed vergelijkt met Adolf Hitler moet je je zetel opgeven ja. Dat weet je vantevoren. Ik kan dat stuk dan ook niet anders zien dan als een doelbewuste poging om de partij te verlaten.
Ja ja. droom lekker verder. Kom eens met wat voorbeelden van een soortgelijke media-hype voor een atheiste, of een verhaal dat minder media-geniek is?quote:Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee JIJ maakt het ervan dat OMDAT ze naar het christendom bekeerd is, dat het daarom een media-hype is geworden.
Rifqa heeft hulp gekregen van andere mensen omdat ze van haar geloof wilde afvallen, en dat haar familie haar daarom wilde vermoorden.
En dat noemt de PvdA vrijheid van meningsuitingquote:Op maandag 7 september 2009 20:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je Mohammed vergelijkt met Adolf Hitler moet je je zetel opgeven ja. Dat weet je vantevoren. Ik kan dat stuk dan ook niet anders zien dan als een doelbewuste poging om de partij te verlaten.
Aldus iemand die blijkbaar nooit langdurig in de VS is geweest, maar toch over de VS kan oordelenquote:Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja ja. droom lekker verder. Kom eens met wat voorbeelden van een soortgelijke media-hype voor een atheiste, of een verhaal dat minder media-geniek is?
Probeer je nu echt te verdedigen dat media-hypes willekeurig verdeeld worden?
quote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat noemt de PvdA vrijheid van meningsuiting![]()
![]()
Als je in Iran zware kritiek op de islam levert, word je dat ook niet in dank afgenomen. Als je in Nederland onder de PvdA zware kritiek op de islam levert, word je dat ook niet in dank afgenomen blijkbaar. Zo zie je maar dat Nederland weinig verschilt met een islam-fascistisch regime als in Iran.
Jami dacht naar Nederland te vluchten in de hoop om in een vrij land te leven. Dat is hem vies tegen gevallen zo te zien.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat noemt de PvdA vrijheid van meningsuiting![]()
![]()
Als je in Iran zware kritiek op de islam levert, word je dat ook niet in dank afgenomen. Als je in Nederland onder de PvdA zware kritiek op de islam levert, word je dat ook niet in dank afgenomen blijkbaar. Zo zie je maar dat Nederland onder een PvdA-regime weinig verschilt met een islam-fascistisch regime als in Iran.
Jami dacht naar Nederland te vluchten in de hoop om in een vrij land te leven. Dat is hem vies tegen gevallen zo te zien.
Welk punt heb je precies gemaakt?quote:Op maandag 7 september 2009 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aldus iemand die blijkbaar nooit langdurig in de VS is geweest, maar toch over de VS kan oordelen![]()
Waarom moet ik met voorbeelden komen? Ik heb mijn punt al gemaakt. Als jij je daar niet in kan vinden, dan ga je maar lekker verder - samen met de PvdA - om ex-moslims te verketteren en de islam te verdedigen(lees: stemmen winnen en bang te zijn om niet voor racist uitgemaakt te willen worden)
Inderdaad. Trieste reacties in dit topic.quote:Op maandag 7 september 2009 20:55 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Goh, iemand die ervaringsdeskundige is m.b.t. de islam wordt afgedaan als huillie. Typisch weer een anti PVV reactie.Halen ze eindelijk eens iemand in huis die zelfs ex-moslim is geweest, nog weet links Nederland het wel weer zo te draaien dat het weer iets negatiefs is. Nee, want SP, PVDA, GL en D66 hebben de waarheid in pacht, en komen met oplossingen![]()
Denk je werkelijk dat het opgeven van een raadszetel, ook maar enigszins in de buurt komt van de gevaren waar de Iraanse oppositie zich aan blootstelt? Want dat is het statement waar je het nu zo hartstochtelijk mee eens bent.quote:Op maandag 7 september 2009 21:08 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Helemaal mee eensVooral dat stukje over de PVDA, held!
Het gaat om het principe: zware kritiek op een bepaalde godsdienst wordt blijkbaar niet getolereerd door én het regime in Iran én de PvdA in Nederland. Zie hier de overeenkomst tussen het fascistische regime in Iran en de politiek correcte partijen in Nederland.quote:Op maandag 7 september 2009 21:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat het opgeven van een raadszetel, ook maar enigszins in de buurt komt van de gevaren waar de Iraanse oppositie zich aan blootstelt? Want dat is het statement waar je het nu zo hartstochtelijk mee eens bent.
Ach Nederland islamiseerd langzaam maar zeker, let maar op, binnen afzienbare tijd is Nederland de nieuwe Mekka van Eurabie. Ik bedoel, je ziet overal islam, in de politiek, in het dagelijks leven. Moskeetje hier, subsidie voor islamschooltje daar. En nee, ik heb niets tegen islam, maar positieve discriminatie zijn we tever in doorgeschoten...quote:Op maandag 7 september 2009 21:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat het opgeven van een raadszetel, ook maar enigszins in de buurt komt van de gevaren waar de Iraanse oppositie zich aan blootstelt? Want dat is het statement waar je het nu zo hartstochtelijk mee eens bent.
En toch stemmen lui op hem omdat ie gewoon zegt wat ie denktquote:Op maandag 7 september 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Trouwens, hij woont dus niet in een van de steden, kent ze zeer waarschijnlijk ook amper, maar wil er wel raadslid worden. Die man is gewoon aandachtsgeil.
Wat een simplismequote:Op maandag 7 september 2009 21:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat om het principe: zware kritiek op een bepaalde godsdienst wordt blijkbaar niet getolereerd door én het regime in Iran én de PvdA in Nederland. Zie hier de overeenkomst tussen het fascistische regime in Iran en de politiek correcte partijen in Nederland.
Maar je vergeet voor het gemak in die vergelijking, de gevolgen daarvan. Bij de PvdA betekent het dat je geen lid meer mag zijn van hun clubje (die raadszetel kan je zelfs houden als je wil). Bij Iran betekent het dat je gevaar loopt om gemarteld te worden, de cel ingegooid te worden, of erger.quote:Op maandag 7 september 2009 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, ik vergelijk het principe met de dictatuur in Iran. Het principe namelijk dat zware kritiek op de islam niet getolereerd wordt, zowel bij het dictatuur in Iran alswel de PvdA in Nederland.
Zeer krom.quote:En hoe krom is het dat moslims Fatima Elatik van de PvdA wél Wilders met Hitler mag vergelijken, maar ex-moslim Ehsan Jami niet niet profeet Mohammed met Hitler mag vergelijken.
wtfquote:Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Adolf is een brave jongen vergeleken met de profeet.... maarja, dat is een andere discussie.
Het zal daar ongetwijfeld erger zijn, maar het staat er niet ver vanaf. Het is fysiek geweld in Iran, hier wordt je geestelijk wel kapot gemaakt. Dus wat is uiteindelijk het verschil?quote:Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar je vergeet voor het gemak in die vergelijking, de gevolgen daarvan. Bij de PvdA betekent het dat je geen lid meer mag zijn van hun clubje (die raadszetel kan je zelfs houden als je wil). Bij Iran betekent het dat je gevaar loopt om gemarteld te worden, de cel ingegooid te worden, of erger.
Ja, een zeer kromme constatering van jou ja inderdaad. Ik vind dat Eshan alle recht heeft om vergelijkingen te maken met nazikopstuk Hitler, en Wilders de koran mag vergelijken met mein kampf. De koran is iets erger dan mein kampf, want mein kampf kun je nier serieus nemen. De koran wel. En dat doen dan ook veel moslims.....quote:Zeer krom.
Dat vergeet ik zeker niet. Ik heb het dan ook niet over de gevolgen. Ik heb het over het principe: namelijk dat zware kritiek niet getolereerd wordt.quote:Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar je vergeet voor het gemak in die vergelijking, de gevolgen daarvan. Bij de PvdA betekent het dat je geen lid meer mag zijn van hun clubje (die raadszetel kan je zelfs houden als je wil). Bij Iran betekent het dat je gevaar loopt om gemarteld te worden, de cel ingegooid te worden, of erger.
Je kan wel dingen gaan roepen, maar geef er ook argumentatie bij.quote:Zeer krom.
Mensen die PVV stemmen zijn ook niet bepaald slim.quote:Op maandag 7 september 2009 21:44 schreef SCH het volgende:
Hoe kun je nu eerst bij de PvdA zitten en een tijdje later bij de PVV? Dat is toch volstrekt ongeloofwaardig?
Ja, dat hebben 6 miljoen joden destijds gemerkt.quote:Op maandag 7 september 2009 21:38 schreef RobbieRivera het volgende:
....want mein kampf kun je niet serieus nemen.
Het verschil is dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben. Dat betekent dat elke SP'er mag pleiten voor een volledige vrijgave van de top-bonussen, maar niet dat ie vervolgens lid mag blijven van de SP. Dat is geen censuur, iedereen mag zeggen wat ie wil.quote:Op maandag 7 september 2009 21:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat vergeet ik zeker niet. Ik heb het dan ook niet over de gevolgen. Ik heb het over het principe: namelijk dat zware kritiek niet getolereerd wordt.
En je moet niet vergeten dat je in Iran ook gewoon kan leven. Er zijn zat Iraniers in Iran die op besloten huisfeestjes de vrije en moderne mensen uithangen. Je kan gewoon je dingen doen, echter je moet oppassen dat de hoge heren in het regime er niet achter komen. Want dan ben je de pineut.
Dus zoveel verschilt Iran niet veel m.b.t. Nederland onder de PvdA als het gaat om het principe "zware kritiek op de islam wordt niet getolereerd".
Ik voel me niet geroepen om de PvdA te verdedigen. Ik ben er geen lid van en ik stem er niet op. Hitler-vergelijkingen vind ik onfatsoenlijk, contra-productief en beledigend. Daar moet je tegenin gaan als partij.quote:Je kan wel dingen gaan roepen, maar geef er ook argumentatie bij.
Elatik heeft dat nooit gedaan, dat praat iedereen elkaar maar na. Ze heeft een vergelijking met de jaren 30 gemaakt.quote:Op maandag 7 september 2009 21:47 schreef Zienswijze het volgende:
Net zoals Wilders bijv. wordt vervolgd voor o.a. zijn uitspraak dat Mein Kampf een fascistisch boek is.
Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.
Bron
Zo moest ook Ehsan Jami zijn raadszetel van de PvdA opgeven omdat hij Mohammed met Hitler vergeleek. En ondertussen mag moslima Fatima Elatik (PvdA) wel Wilders met Hitler vergelijken.
Zeer krom ja, Hephaistos.
Dat terwijl ze zelf een religie aanhangt die ernstige gelijkenissen met nazisme vertoont en lid is van een partij die schrikbarend dichtbij de NSDAP komt.quote:Op maandag 7 september 2009 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Elatik heeft dat nooit gedaan, dat praat iedereen elkaar maar na. Ze heeft een vergelijking met de jaren 30 gemaakt.
Omdat ik het ook niet over Nederland als Staat heb. Ik heb het over politieke partijen an sich. En je vergelijking met de SP raakt em niet, want de SP staat geschreven op papier in de vorm van standpunten bekend als een socialistische partij die topinkomens wil aanpakken. De PvdA staat NIET geschreven op papier in de vorm van standpunten dat de PvdA de islam wil verdedigen. Daarom is het juist zo frappant van de PvdA dat de PvdA Ehsan Jami de rug toekeerde na diens vergelijking van Mohammed met Hitler.quote:Op maandag 7 september 2009 21:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het verschil is dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben. Dat betekent dat elke SP'er mag pleiten voor een volledige vrijgave van de top-bonussen, maar niet dat ie vervolgens lid mag blijven van de SP. Dat is geen censuur, iedereen mag zeggen wat ie wil.
In Iran is het wel censuur, aangezien de Staat zelf actief ingrijpt als iemand iets zegt dat tegen het verkeerde been is. Geen vrijheid van meningsuiting dus.
Het gaat er dus om wie er dingen niet tolereert. Als een politieke partij bepaalde uitspraken niet tolereert, heb ik daar geen enkel probleem mee. Bij een Staat wordt dat een heel ander verhaal. Maar goed, dit weet je zelf ook wel natuurlijk, dus waarom dan toch die twee aan elkaar gelijkstellen?
Dat is wel wat anders wat je daarnet zei. Toen zei je namelijk: "Als je Mohammed vergelijkt met Adolf Hitler moet je je zetel opgeven ja. Dat weet je vantevoren. Ik kan dat stuk dan ook niet anders zien dan als een doelbewuste poging om de partij te verlaten."quote:Ik voel me niet geroepen om de PvdA te verdedigen. Ik ben er geen lid van en ik stem er niet op. Hitler-vergelijkingen vind ik onfatsoenlijk, contra-productief en beledigend. Daar moet je tegenin gaan als partij.
Dat klopt.quote:Op maandag 7 september 2009 21:55 schreef SCH het volgende:
Elatik heeft dat nooit gedaan, dat praat iedereen elkaar maar na. Ze heeft een vergelijking met de jaren 30 gemaakt.
quote:Op maandag 7 september 2009 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat terwijl ze zelf een religie aanhangt die ernstige gelijkenissen met nazisme vertoont en lid is van een partij die schrikbarend dichtbij de NSDAP komt.
Je moet maar durven.
Goed dat we het eens zijn. Dat biedt een mooie basis tot verdere discussie.quote:
Ja iedereen praat elkaar maar na, alleen SCH en Fatima Elatik hebben het juist. Ga ergens anders trollen. En ze heeft trouwens ook nog gezegd in de context van Hitler: "Ik denk niet dat Wilders een massamoordenaar wordt als hij aan de macht komt, maar ik denk dat hij wel mensen zal deporteren."quote:Op maandag 7 september 2009 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, nu kun je het er op gooien dat het niet op papier stond. Maar elke idioot die zich 5 minuten in de PvdA verdiept, weet dat het problemen op gaat leveren als je Mohammed met Hitler gaat vergelijken. Daar is het gewoon de partij niet voor, het gaat in tegen hun visie op de multiculturele samenleving.quote:Op maandag 7 september 2009 21:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat ik het ook niet over Nederland als Staat heb. Ik heb het over politieke partijen an sich. En je vergelijking met de SP raakt em niet, want de SP staat geschreven op papier in de vorm van standpunten bekend als een socialistische partij die topinkomens wil aanpakken. De PvdA staat NIET geschreven op papier in de vorm van standpunten dat de PvdA de islam wil verdedigen. Daarom is het juist zo frappant van de PvdA dat de PvdA Ehsan Jami de rug toekeerde na diens vergelijking van Mohammed met Hitler.
Als de PvdA op geschreven papier zou hebben staan dat het de islam zou verdedigen, dan zou ik het standpunt van de PvdA t.o.v. Jami begrijpen.
[..]
Dat is wel wat anders wat je daarnet zei. Toen zei je namelijk: "Als je Mohammed vergelijkt met Adolf Hitler moet je je zetel opgeven ja. Dat weet je vantevoren. Ik kan dat stuk dan ook niet anders zien dan als een doelbewuste poging om de partij te verlaten."
Als de PvdA op geschreven papier zou hebben staan dat het de islam zou verdedigen, dan zou ik het standpunt van de PvdA t.o.v. Jami begrijpen. Dan wist Jami vantevoren waar hij aan toe was. Maar dat is dus niet zo.
Dat is een terechte aanname van haar toch? Dat zegt hij zelf toch ook?quote:Op maandag 7 september 2009 22:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja iedereen praat elkaar maar na, alleen SCH en Fatima Elatik hebben het juist. Ga ergens anders trollen. En ze heeft trouwens ook nog gezegd in de context van Hitler: "Ik denk niet dat Wilders een massamoordenaar wordt als hij aan de macht komt, maar ik denk dat hij wel mensen zal deporteren."
Nee hoor, slap excuus. Ik wist dat niet van te voren en blijkbaar Jami ook niet.quote:Op maandag 7 september 2009 22:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, nu kun je het er op gooien dat het niet op papier stond. Maar elke idioot die zich 5 minuten in de PvdA verdiept, weet dat het problemen op gaat leveren als je Mohammed met Hitler gaat vergelijken. Daar is het gewoon de partij niet voor, het gaat in tegen hun visie op de multiculturele samenleving.
En natuurlijk wist Jami dat. Kom nou.
Het gedrag van Hitler. Jami vergelijkt Hitler ook niet 1 op 1. Maar wel het gedrag van Hitler en Mohammed.quote:Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een terechte aanname van haar toch? Dat zegt hij zelf toch ook?
Maar ze heeft hem niet 1 op 1 vergeleken met Hitler, dat is onzin.
Dat is dan knap naief van je...quote:Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor, slap excuus. Ik wist dat niet van te voren en blijkbaar Jami ook niet.
Ik heb ook nergens gezegd dat Jami doet dat, jij zegt wel dat Elatik dat doet, maar dat neem je dus nu terug?quote:Op maandag 7 september 2009 22:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gedrag van Hitler. Jami vergelijkt Hitler ook niet 1 op 1. Maar wel het gedrag van Hitler en Mohammed.
Nee hoor ik ben niet in naief in de PvdA. Ik wist niet alleen dat ze zo diep gezonken zijn. Kijk, als je moslims uitkeringstrekkers gaat noemen o.i.d. dan kan ik me het voorstellen. Maar Jami had het maar in 1 zinnetje over Hitler en Mohammed. En dan ook nog alleen om het gedrag van die 2.quote:Op maandag 7 september 2009 22:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is dan knap naief van je...Van Jami geloof ik het niet trouwens, die was gewoon uit op een breuk en veel publiciteit.
Nee ik heb nergens gezegd dat Elatik Hitler 1 op 1 vergelijkt, noch dat Jami Hitler 1 op 1 vergelijkt.quote:Op maandag 7 september 2009 22:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat Jami doet dat, jij zegt wel dat Elatik dat doet, maar dat neem je dus nu terug?
quote:Op maandag 7 september 2009 21:47 schreef Zienswijze het volgende:
Zo moest ook Ehsan Jami zijn raadszetel van de PvdA opgeven omdat hij Mohammed met Hitler vergeleek. En ondertussen mag moslima Fatima Elatik (PvdA) wel Wilders met Hitler vergelijken.
Ik ben bang dat dit de Hirsi Ali van de PVV gaat worden.quote:Op maandag 7 september 2009 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
Jammer Geert, maar nu haak ik af. Die relnicht is destructief bezig, geen wonder dat ze hem eruit hebben gegooid bij de PvdA.
Daarom moeten boeken als mein kampf en met name de KORAN dan ook verboden worden, voordat wij het ook gaan merken.quote:Op maandag 7 september 2009 21:50 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, dat hebben 6 miljoen joden destijds gemerkt.
Voordat we wát gaan merken?quote:Op maandag 7 september 2009 23:18 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Daarom moeten boeken als mein kampf en met name de KORAN dan ook verboden worden, voordat wij het ook gaan merken.
Stok & zweepslagen, onthoofdingen, en alles volgens de sharia. In Engeland zijn er al shariarechtbanken.... Nederland zal spoedig volgen. PVV wil een Halt islam toeroepen, is daar wat mis mee dan?quote:
En in Engeland delen ze ook stok- en zweepslagen uit, doen ze aan onthoofdingen, etc.?quote:Op maandag 7 september 2009 23:32 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Stok & zweepslagen, onthoofdingen, en alles volgens de sharia. In Engeland zijn er al shariarechtbanken.... Nederland zal spoedig volgen. PVV wil een Halt islam toeroepen, is daar wat mis mee dan?
Moslimpercentage is daar nog te laag voor. Islamisering gebeurt sluiperiggewijs en niet plotseling in 1 klap is alles anders.quote:Op maandag 7 september 2009 23:35 schreef Sipahi het volgende:
[..]
En in Engeland delen ze ook stok- en zweepslagen uit, doen ze aan onthoofdingen, etc.?
damn.quote:Op maandag 7 september 2009 23:32 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Stok & zweepslagen, onthoofdingen, en alles volgens de sharia. In Engeland zijn er al shariarechtbanken.... Nederland zal spoedig volgen. PVV wil een Halt islam toeroepen, is daar wat mis mee dan?
Oja, toch wel raar dat genoeg landen met een moslimmeerderheid geen sharia kennen. Ik noem een Marokko en Turkije.quote:Op maandag 7 september 2009 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moslimpercentage is daar nog te laag voor. Islamisering gebeurt sluiperiggewijs en niet plotseling in 1 klap is alles anders.
Maar inderdaad moet er volgens de sharia de hand van dieven eraf gehakt worden. En homoseksuelen de doodstraf krijgen.
Ik zeg ook niet dat het een moslimmeerderheid een garantie is voor de sharia.quote:Op maandag 7 september 2009 23:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oja, toch wel raar dat genoeg landen met een moslimmeerderheid geen sharia kennen. Ik noem een Marokko en Turkije.
Ik heb nergens gezegd dat Mohammed en Wilders 1 op 1 werden vergekelen met Hitler.quote:Ik snap niet waarom je steeds met die 1 op 1 relatie komt. En Nederland moslimmeerderhied? Nooit, gezien moslimsgeboortecijfers steeds meer richting autochtone geboortecijfers gaan.
Ze, flikker eens op.quote:Op maandag 7 september 2009 20:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zie reacties poster Autodialect.
Wat nog niet is..... Let jij maar eens op. 10 jaar geleden had niemand verwacht dat er hier veel schietpartijen zouden zijn, er mensen aanslagen plegen op leden van het koningshuis of politica, noem maar op. Het zal niet 1..2...3.. gaan gebeuren, maar langzaam maar zeker gaat er echt wel zuivere islam ingevoerd worden in Engeland, en de rest van Europa. Over 20 jaar hebben we Europese landen die we kunnen vergelijken met Iran of wel erger. En dat dankzij de islam...quote:Op maandag 7 september 2009 23:35 schreef Sipahi het volgende:
[..]
En in Engeland delen ze ook stok- en zweepslagen uit, doen ze aan onthoofdingen, etc.?
Vraag dat eens aan wijlen Johan de Witt of Willem van Oranje.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:25 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Wat nog niet is..... Let jij maar eens op. 10 jaar geleden had niemand verwacht dat er hier veel schietpartijen zouden zijn, er mensen aanslagen plegen op leden van het koningshuis of politica, noem maar op. Het zal niet 1..2...3.. gaan gebeuren, maar langzaam maar zeker gaat er echt wel zuivere islam ingevoerd worden in Engeland, en de rest van Europa. Over 20 jaar hebben we Europese landen die we kunnen vergelijken met Iran of wel erger. En dat dankzij de islam...
Welke politicus is hier dan gedood door (of in naam van) de Islam?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:25 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Wat nog niet is..... Let jij maar eens op. 10 jaar geleden had niemand verwacht dat er hier veel schietpartijen zouden zijn, er mensen aanslagen plegen op leden van het koningshuis of politica, noem maar op. Het zal niet 1..2...3.. gaan gebeuren, maar langzaam maar zeker gaat er echt wel zuivere islam ingevoerd worden in Engeland, en de rest van Europa. Over 20 jaar hebben we Europese landen die we kunnen vergelijken met Iran of wel erger. En dat dankzij de islam...
Met betrekking op Wilders en Jami vind ik dat een eerlijkere vergelijking. Zienswijze noemt de PvdA ook als enige voorbeeld.quote:Op maandag 7 september 2009 19:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waarom wordt links nu ineens beperkt tot linkse partijen?
Ik vind het wel wat mager, hoewel, met een brede definitie zou er heel veel voorbeelden kunnen worden genoemd van geluiden uit de maatschappij.quote:[..]
Zijn dat nu ook ineens criteria? Nee, je vroeg om voorbeelden, en die krijg je.
Hoe oud was jij toen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:25 schreef RobbieRivera het volgende:
10 jaar geleden had niemand verwacht dat er hier veel schietpartijen zouden zijn
quote:Op maandag 7 september 2009 11:23 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Precies! Eshan is ervaringsdeskundige, nu zijn de linkse politieke huilmondjes gesnoerd. Want vaak werd Wilders of de PVV verweten dat ze niet wisten waar ze het over hadden. Nu halen ze iemand binnen die ervaringsdeskundige is, en nog weet de linschmensch het zo te draaien dat het volgens hen allemaal maar een farce is.
Echt waar, sommigen willen eigenlijk pure islam bedrijven, inclusief de stokslagen die erbij horen en martelingen als zij zich niet aan de islamregeltjes houden. Voor hen een enkeltje Iran, en zorg ervoor dat je straight bent, anders eindig je in de strop. Je weet dat onze vriend Ahmadinejad het niet zo op flikkers heeft en vrouwen... je weet toch?
Maar nee, de linkschmensch hecht ineens veel waarde aan berichten als: Wilders=Indo=NSBer
Heb jij uberhaupt enige basale kennis van geschiedenis? Je weet hoe India ontstaan is bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een moslimmeerderheid een garantie is voor de sharia.
Het risico bij de islam is er nou eenmaal wel dat delen van de sharia kunnen worden ingevoerd bij een aanzienlijk moslimpercentage. Over andere religies bijv, kan je dit niet zeggen, omdat die geen volledige sharia-gerelateerde wetgeving hebben in het geloof.
[..]
Ik heb nergens gezegd dat Mohammed en Wilders 1 op 1 werden vergekelen met Hitler.
Een moslimmeerderheid zal in NL. niet snel komen nee. Maar je speelt het heel mooi door te zeggen dat de moslimgeboortecijfers dalen (dan denken alle naieve mensen dat het geen ramp zal lopen). Wat je er neit bij vertelt is dat het moslimgeboortecijfer wel daalt, maar dat het nog altijd hoger blijft dan het Nederlandse geboortecijfer. Waardoor er dus verhoudingsgewijs meer moslims bijkomen. En dan heb je ook nog de immigratie.
Waarbij het niet het geval is dat als een land pas een moslimmeerderheid heeft, dat er dan een probleem is. Bij een moslimminderheid kunnen er ook al problemen en sociale onrust ontstaan. Kijk maar naar de niet-islamitische landen zoals Thailand, Filipijnen, Rusland, India, Kenia, Ethiopie. En daar is de islam al veel langer dan in West-Europa aanwezig. In West-Europa is de islam pas 50 jaar aanwezig en we beginnen nu al de spanningen, terreur en sociale onrust te voelen.
Weet jij uberrhaupt wat Sharia betekent? Welke Sharia heb jij het over?quote:Op maandag 7 september 2009 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moslimpercentage is daar nog te laag voor. Islamisering gebeurt sluiperiggewijs en niet plotseling in 1 klap is alles anders.
Maar inderdaad moet er volgens de sharia de hand van dieven eraf gehakt worden. En homoseksuelen de doodstraf krijgen.
Sommige mensen moet je ook alles met een rietje in hun hol blazenquote:Op dinsdag 8 september 2009 08:49 schreef voyeur het volgende:
Weet jij uberrhaupt wat Sharia betekent? Welke Sharia heb jij het over?
India is ook weer een voorbeeld van een land met een moslimminderheid waar de vlam is uitgebarsten. Vertel het eens even aan ons allen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt enige basale kennis van geschiedenis? Je weet hoe India ontstaan is bijvoorbeeld?
Licht ons allen maar eens even voor...quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:49 schreef voyeur het volgende:
[..]
Weet jij uberrhaupt wat Sharia betekent? Welke Sharia heb jij het over?
Wat een suggestieve eenzijdige opmerking weer. Voyeur weet overigens een stuk beter waar hij over praat dan jij.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
India is ook weer een voorbeeld van een land met een moslimminderheid waar de vlam is uitgebarsten. Vertel het eens even aan ons allen.
Ik denk dat er vandaag menig aanslag gepleegd is op de vrijgezellen status en het vrije leven van menig man. Ingewijd door zowel priesters als imams.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:30 schreef RobbieRivera het volgende:
09/09/09, nog geen aanslag gepleegd uit naam van dat verschrikkelijk geloof? Goh.....
Ik weet niet wat jij eraan wilt ontkennen dat India, een land met een mosilmminderheid, ook typisch een land is met spanningen met de moslimminderheid. Als Voyeur het zo goed weet, of als jij het zo goed weet, mogen jullie dit toelichten..quote:Op woensdag 9 september 2009 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een suggestieve eenzijdige opmerking weer. Voyeur weet overigens een stuk beter waar hij over praat dan jij.
Whehe, da's scherp Whiskey_Tango.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik denk dat er vandaag menig aanslag gepleegd is op de vrijgezellen status en het vrije leven van menig man. Ingewijd door zowel priesters als imams.
Nou nee, eindelijk een frisse politieke wind met de PVV. Kun je het wel gaan verafschuwen, maar het feit dat er een islam deskundige aantreedt maakt het voor links alleen maar lastiger. Hoe gaan ze dit verkopen? Nog meer islamknuffelpropaganda vanuit de PVDA en GL? Nog meer leugens hoe vredelievend de islam is? Tja, ga vooral zo door met het ontkennen van de feiten. Destijds namen ze mein kampf ook met een korreltje zout, en dat hebben we geweten....quote:
Halsema is inmiddels van standpunt verandert: Halsema: Islam is een probleemquote:Op woensdag 9 september 2009 23:42 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nou nee, eindelijk een frisse politieke wind met de PVV. Kun je het wel gaan verafschuwen, maar het feit dat er een islam deskundige aantreedt maakt het voor links alleen maar lastiger. Hoe gaan ze dit verkopen? Nog meer islamknuffelpropaganda vanuit de PVDA en GL? Nog meer leugens hoe vredelievend de islam is? Tja, ga vooral zo door met het ontkennen van de feiten. Destijds namen ze mein kampf ook met een korreltje zout, en dat hebben we geweten....
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Halsema is inmiddels van standpunt verandert: Halsema: Islam is een probleem![]()
Maar inderdaad heb je gelijk. Mocht Jami in de PVV komen en zijn standpunten over de islam verdedigen, dan heeft links het nog moeilijker om te ontkennen dat de islam niet altijd voor vrede staat en dat de Koran geen haatzaaiend boek is.
Deze reactie "says it all" wat mij betreft, sure het is goed dat ze zich nu ook wat meer uitspreek over dingen die negatief zijn voor Nederland, maar ik vrees dat het niet de werkelijke opinie is van GroenLinks gezien hun verleden.quote:Femke rijdt in verkiezingstijd met een Prius, levert hem weer als de zetels zijn binnen gehaald. Weer verkiezingen en dan is de Islam plotseling een gevaar. Illegaal vissen de vijver van Geert heet dat. Ze praat over dingen waar ze totaal geen verstand van heeft tot het punt dat ze zelf worden geconfronteert met de waarheid en dan is het plotseling een gevaar. Femke zelf is een gevaar omdat ze maar wat in het rond kletst op niets af. Kiezersbedrog, volksverlakkerij, ik blijft toch op de PVV stemmen.
WTFquote:Op woensdag 9 september 2009 23:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Halsema is inmiddels van standpunt verandert: Halsema: Islam is een probleem![]()
Maar inderdaad heb je gelijk. Mocht Jami in de PVV komen en zijn standpunten over de islam verkondigen, dan heeft links het nog moeilijker om de islam te verdedigen.
Voor iemand die respect wenst voor Wilders sla je zelf ook aardig harde taal uit naar andere politici.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:02 schreef RobbieRivera het volgende:
Precies, ach mevrouw kaakklem gaat haar gang maar. Dat er wat mannetjes een bukkakeparty houden met haar. Een klem heeft ze niet meer nodig, want met haar kaakklemhouding kun je zo haar keeltje volgieten....
10 jaar geleden gebeurden er nooit vervelende dingen. Iedereen was heel lief en aardig.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:25 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Misschien wel, als het maar goed wegleest voor het slapen gaanquote:Op donderdag 10 september 2009 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Misschien een leuk idee voor een kinderboek?
Ach welnee, Wilders moet zijn haar eens de-blonderen.... gewoon weer zwart en een scheiding eventueel zal hem niet misstaanquote:Op donderdag 10 september 2009 00:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voor iemand die respect wenst voor Wilders sla je zelf ook aardig harde taal uit naar andere politici.
quote:Op donderdag 10 september 2009 00:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Misschien wel, als het maar goed wegleest voor het slapen gaan..
Speaking of which, ik ga het bed opzoeken, welterusten NWS gangers.
Mwuah, het probleem bij islam is dat islam niet bij de voordeur stopt. Islam is een volledige ideologie. Het zegt om hoe te eten, welke wetten en regels er gelden qua rechtspraak, zet niet-moslims in een tweederangspositie (jizya bijvoorbeeld) etc. etc.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
10 jaar geleden gebeurden er nooit vervelende dingen. Iedereen was heel lief en aardig.Toen kwamen de boze moslims. Zij waren slecht.
![]()
Misschien een leuk idee voor een kinderboek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |