abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72571314
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Met heel summiere informatie, in opbouw, en geen gastenboek, idd .. dus ja, wel aandacht gezocht, sponsors, en de relevante gedeeltes online gezet .. toch wel iets anders dan de mainstream media opzoeken met een foto-shoot terwijl je website nog niet gelikt uitziet ..

Hoe dan ook, Laura, die van paps alles zelf moest regelen, heeft dus in juni al de wereldschool gepaaid, ook als sponsor, en daarna is pas de gemeente benadert voor de ontheffing, die aanvraag is in juli gedaan ..

Op zich best wel vreemd hé, zo'n ambtenaar die de aanvraag afkeurt zou daarna pas iets mogen ondernemen als Laura idd niet op school verschijnt, zij had zo kunnen vertrekken .. en afgaand op het eerste artikel van 8 augustus had niemand bezwaar, zelfs de Raad niet, behalve de leerplichtambtenaar dus ..
en wat je dan 'wint' bij aandacht zoeken, de kranten opzoeken en vertellen dat iedereen het goed vindt behalve die ene ambtenaar, die niets mag doen voor je de eerste schooldag mist, en dat dan gecombineerd met geen interviews geven en met een site die nog niet klaar is, het ontgaat me even ..

De Raad heeft sinds de media-aandacht een 180 turn gemaakt
Jij denkt toch niet, dat dat stukje in de nieuwsbrief van de wereldschool door Laura zelf is geschreven? JIj denkt toch ook niet, dat Laura zelf in onderhandeling is gegaan met haar sponsors?

Een leerplichtambtenaar kan een verzoek inwilligen of afwijzen, hij kan pas in actie komen bij een overtreding. Het was zomervakantie! Geen enkele leerplichtambtenaar kan in de zomervakantie in actie komen. Dat kan pas, als er daadwerkelijk sprake is van schoolverzuim.

Laura kan altijd vertrekken, ook nu. Maar ze zal de tocht dan niet kunnen afmaken. Zonder toestemming van de ouders of voogd, wordt ze na 24 uur gewoon internationaal ingevoerd met een OAT (Opsporen, Afhalen, Thuisbrengen). En die gein kan ze dan misschien nog een keer herhalen, maar dan is justitie het wel zat, dan gaan ze klagen geen taxi-bedrijf te zijn, en ook geen kinderoppas... Dan heeft onze justitie daar een heel akelige oplossing voor: Kinderen gesloten plaatsen (dat is dus de gevangenis).
  woensdag 9 september 2009 @ 00:44:02 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72571321
Ze zou inderdaad nu gewoon aan het zeilen zijn geweest als ze de media-aandacht niet hadden gezocht.

Ik kan daarom niet anders dan concluderen dat het de vader uiteindelijk niet zozeer om de zeiltocht ging, maar vooral om de aandacht. En dat is ten koste gegaan van de zeiltocht en ook ten koste van Laura, maar dat terzijde.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72571381
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:42 schreef moussie het volgende:

[..]

nonstop en no assistance, to add to the challenge, iets ander verhaal dus ..
ik hoop dat haar boot het houdt .. fair winds and you go girl !!
Ja klopt, Jessica Watson gaat net als Mike Perham voor een échte uitdaging en recordpoging, en niet voor een pretroute met vlootvaart

Ik ga haar iig volgen!
pi_72571426
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:53 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nee, als je zelf naar de krant stapt komt d ie media-aandacht volkomen onverwacht ...
zelf naar de krant stappen zonder interview te geven .. ja ja .. wel een foto-shoot dus hé, van/voor Arie Kieviet, freelancer voor diverse kranten, maar geen bijbehorend interview .. ja hoor, dat klinkt echt logisch ..
pleased to meet you
pi_72571458
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:40 schreef livelink het volgende:
Het feit dat moeder haar bezwaren in de Volkskrant uit, in plaats van in een besloten omgeving lijkt me ook wel schadelijk voor Laura.
Dat roep ik al vanaf de aankondiging dat dit hartverscheurende verhaal in de zaterdageditie zou worden geplaatst.
pi_72571490
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat roep ik al vanaf de aankondiging dat dit hartverscheurende verhaal in de zaterdageditie zou worden geplaatst.
Maar zij is niet de initiatiefneemster in dit verhaal. Dat zijn papa en Laura zelf.
pi_72571514
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar zij is niet de initiatiefneemster in dit verhaal. Dat zijn papa en Laura zelf.
Je snapt er werkelijk de ballen van he? Vergeleek jij ook niet een skūtsje met een hurley 800?
pi_72571558
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:54 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk de ballen van he? Vergeleek jij ook niet een skūtsje met een hurley 800?
Och, ik ben zelf opgegroeid in Harlingen, ik ken het verschil tussen een skūtsje en een hurley. JIj ook?
pi_72571588
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Och, ik ben zelf opgegroeid in Harlingen, ik ken het verschil tussen een skūtsje en een hurley. JIj ook?
Ik wel, maar jij niet aangezien je dat artikel van het skūtsje zeilen aanhaalde als een interessante toevoeging in deze reeks.

Daarnaast heeft mama Babs zelf besloten om de Volkskrant met een hartverscheurend verhaal te verrijken. Ik denk dan ook niet dat haar ex-man of dochter daar een hand in hebben gehad.
pi_72571601
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik wel, maar jij niet aangezien je dat artikel van het skūtsje zeilen aanhaalde als een interessante toevoeging in deze reeks.

Daarnaast heeft mama Babs zelf besloten om de Volkskrant met een hartverscheurend verhaal te verrijken. Ik denk dan ook niet dat haar ex-man of dochter daar een hand in hebben gehad.
Jij kan niet zo goed lezen, misschien ook tussen het klappen van de giek een poging daartoe ondernomen?
pi_72571629
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jij kan niet zo goed lezen, misschien ook tussen het klappen van de giek een poging daartoe ondernomen?
Ik kan prima lezen, en kan ook prima verklaren waarom die giek klapt op een skūtsje.
pi_72571644
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen, en kan ook prima verklaren waarom die giek klapt op een skūtsje.
Dan zou ik hem de volgende keer ook maar eens zien te ontwijken, het brengt letsel toe.
pi_72571659
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dan zou ik hem de volgende keer ook maar eens zien te ontwijken, het brengt letsel toe.
Ja dus? Weet je ook wat over het algemeen de aanleiding is voor een klappende giek bij het skūtsje zeilen?
pi_72571674
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja dus? Weet je ook wat over het algemeen de aanleiding is voor een klappende giek bij het skūtsje zeilen?
Ik vemoed dat ik meer zeemijlen heb gemaakt, dan jij ooit zal dromen
pi_72571705
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik vemoed dat ik meer zeemijlen heb gemaakt, dan jij ooit zal dromen
Je mag ook gewoon antwoord geven op de vraag.
pi_72571718
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon antwoord geven op de vraag.
Het is niet relevant voor de discussie.
pi_72571742
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is niet relevant voor de discussie.

Waarom vond je het dan nodig om dat artikel hier neer te zetten als zijnde relevant voor de zeiltocht van Laura?
pi_72571793
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jij denkt toch niet, dat dat stukje in de nieuwsbrief van de wereldschool door Laura zelf is geschreven? JIj denkt toch ook niet, dat Laura zelf in onderhandeling is gegaan met haar sponsors?
Eerlijk gezegd denk ik dat wel, ik denk zelfs dat je de reactie van pa in dat kader moet zien, dat zijn de barričres die hij heeft opgeworpen die zij dus een voor een geslecht heeft
quote:
Een leerplichtambtenaar kan een verzoek inwilligen of afwijzen, hij kan pas in actie komen bij een overtreding. Het was zomervakantie! Geen enkele leerplichtambtenaar kan in de zomervakantie in actie komen. Dat kan pas, als er daadwerkelijk sprake is van schoolverzuim.
In die context is het dan toch uitermate vreemd dat de Dekkers, zonder toelichtend interview, de media opzoeken .. makes no sense at all
quote:
Laura kan altijd vertrekken, ook nu. Maar ze zal de tocht dan niet kunnen afmaken. Zonder toestemming van de ouders of voogd, wordt ze na 24 uur gewoon internationaal ingevoerd met een OAT (Opsporen, Afhalen, Thuisbrengen). En die gein kan ze dan misschien nog een keer herhalen, maar dan is justitie het wel zat, dan gaan ze klagen geen taxi-bedrijf te zijn, en ook geen kinderoppas... Dan heeft onze justitie daar een heel akelige oplossing voor: Kinderen gesloten plaatsen (dat is dus de gevangenis).
Volgens de eerste media-aandacht vertrok ze dus met instemming van iedereen, de leerplichtambtenaar had op dat moment nog niets in te brengen, en tegen de tijd dat die het wel had ..
en tja, zelfs het kabinet ging zich dan maar bemoeien met een meisje dat op dat moment nog geen dag op school had gemist .. dankzij de media-aandacht ..

Dus nee, ze kan nu niet meer vertrekken, had ze NZ nog binnen kunnen zeilen side by side, dat kan nu niet meer .. maar ja, zoals ik al zei, de gebeurtenissen in Engeland hadden anyway al wat alarmbelletjes in werking moeten zetten, zeker in combinatie met de zo nadrukkelijk vermelde weerspannige en lastige sluiswachters
pleased to meet you
pi_72571898
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:10 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom vond je het dan nodig om dat artikel hier neer te zetten als zijnde relevant voor de zeiltocht van Laura?
Dat jij humor niet kan herkennen, dat kan ik ook niet helpen.
pi_72572152
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:13 schreef moussie het volgende:

Eerlijk gezegd denk ik dat wel, ik denk zelfs dat je de reactie van pa in dat kader moet zien, dat zijn de barričres die hij heeft opgeworpen die zij dus een voor een geslecht heeft
Nou weet je, minderjarigen mogen helemaal geen zakelijke verbintenissen aangaan Dat mogen alleen diegenen die gezag over hun voeren. Ik kan het weten, ik heb namelijk zelf ook sponsors gehad in een ver verleden van vergane glorie.
quote:
In die context is het dan toch uitermate vreemd dat de Dekkers, zonder toelichtend interview, de media opzoeken .. makes no sense at all
Zonder media, geen sponsors? Die sponsors zijn er niet omdat ze de filantroop willen uithangen, sponsors willen zelf ook geld verdienen aan degene die zij sponsoren. Dat is de enige reden, waarom zij daar geld in willen investeren.
quote:
Volgens de eerste media-aandacht vertrok ze dus met instemming van iedereen, de leerplichtambtenaar had op dat moment nog niets in te brengen, en tegen de tijd dat die het wel had ..
en tja, zelfs het kabinet ging zich dan maar bemoeien met een meisje dat op dat moment nog geen dag op school had gemist .. dankzij de media-aandacht ..
Nou nee, ze vochten de afwijzing van de leerplichtambtenaar aan. Dat is toch iets anders.
quote:
Dus nee, ze kan nu niet meer vertrekken, had ze NZ nog binnen kunnen zeilen side by side, dat kan nu niet meer .. maar ja, zoals ik al zei, de gebeurtenissen in Engeland hadden anyway al wat alarmbelletjes in werking moeten zetten, zeker in combinatie met de zo nadrukkelijk vermelde weerspannige en lastige sluiswachters
NZ heeft niet voor niets die beslissing genomen, dit druist namelijk óók in tegen hun regel- en wetgeving. Die alarmbellen vanuit het verleden, rinkelen vast al langer en nog steeds. Maar de RVK is een log apparaat. En vooral ook een bedrijf (er wordt grof geld verdiend aan kids in nood, en als die kids niet in nood zijn dan deinzen ze er ook niet voor terug om die nood te creėren).

Kijk, ik weet uit ervaring hoe deze instanties werken. Dat ik afkeur dat Laura op wereldreis (haar eigen woorden) gaat, betekent niet dat ik ineens vol lof ben over een RVK of een BJZ. Maar ze zijn er wel. En ze hebben behoorlijk wat macht, meer dan wenselijk is in sommige gevallen. Ik ben altijd crisis-pleegmoeder geweest. De meeste kids werden voor een korte periode bij mij geplaatst (enkele weken), een enkeling is na meervoudige crisis-plaatsingen voor vast bij mij geplaatst. Deze instanties worden ook wel ingezet als machtsmiddel (wat ik zelf nog heb mogen ondervinden toen een kinderarts een foutieve diagnose stelde bij mijn dochter, en omdat ik vice-voorzitter was van een stichting mbt dit ziektebeeld, ineens als de dood was dat ik haar voor het medisch tuchtcollege zou slepen).

Maar daar gaat het nu allemaal niet om. Het boeit echt voor geen meter meer wat jij en ik ervan vinden. Mama wil het niet. En daarmee basta.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 09-09-2009 01:55:15 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 03:38:10 #271
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72572640
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Want hij kan niet ingehuurd zijn door Zeilen omdat die nu eenmaal goede foto's maakt .. tuurlijk .. voor de rest heeft hij als goede freelancer die overal voelhorens heeft uiteraard ook geen goede neus voor wat goed betaalde foto's zouden kunnen worden .. een 13-jarige die in een Zeilerskrantje meedeelt de wereld rond te willen zeilen is immers iets wat je dagelijks tegenkomt ..

En tja, volgens mij was die site onder constructie omdat de media-aandacht onverwacht was, er stond nog bijna niets op, behalve haar levensverhaal, en dat werd dan uitgelegd als zijnde 'zie je nou wel hoe slecht ze zijn voor bereid', en toen ging die dus pas 'onder constructie' ..
dus ja, het was dankzij de kritiek, de povere informatie op de site werd geļnterpreteerd naar 'slechte voorbereiding', dat de site 'under construction' ging, maar als iemand bewust de media-aandacht zoekt, met foto-sessies en al, dan zorgt die toch wel dat zijn website er gelikt uitziet .. lijkt mij? De vader wordt hier zowat verweten dat die zijn kind al jaren die kant opstuurt om zijn eigen botenbouw te kunnen financieren, maar dat ziet die dan weer niet aan komen?
Moussie toch....

Eerst beweer je stellig dat de leerplichtambtenaar de publiciteit op gang heeft gebracht, als je dan geconfronteerd wordt met het eerste artikel vanuit de Dekkers dan is het jaaaaa maaar...

Als moeder zich anders uitspreekt dan jouw beweringen over Laura haar ouders dan is het jaaaaa maaar....

Als je beweert dat de site bij de eerste media aandacht niet online was en er wordt bewezen dat dat wel zo was dan is het jaaaaa maaar....
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 04:13:34 #272
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72572697
http://www.telegraaf.nl/b(...)_16__gecrasht__.html

[ Bericht 21% gewijzigd door Cobra4 op 09-09-2009 07:34:02 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_72572792
quote:
Dat zal voor Laura niets uitmaken, dat zal het wonderkind niet overkomen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 05:29:39 #274
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72572795
quote:
Op woensdag 9 september 2009 05:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Dat zal voor Laura niets uitmaken, dat zal het wonderkind niet overkomen.
Nee, haar lukt het prima om het kanaal door te komen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 9 september 2009 @ 07:29:55 #275
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72573010
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja klopt, Jessica Watson gaat net als Mike Perham voor een échte uitdaging en recordpoging, en niet voor een pretroute met vlootvaart

Ik ga haar iig volgen!
Ja ik ook.
Ze schrijft erg leuk in haar blog.
Inmiddels is ze onder feestelijke geleide van huis vertrokken naar Sydney, om daar de laatste voorbereidingen te treffen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 07:35:30 #276
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72573052
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:29 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Ja ik ook.
Ze schrijft erg leuk in haar blog.
Inmiddels is ze onder feestelijke geleide van huis vertrokken naar Sydney, om daar de laatste voorbereidingen te treffen.
Voor een reis van minder dan 24 uur.

woensdag 9 september 2009 @ 07:46:14 #277
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 07:48:45 #278
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72573152
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:46 schreef ValseNoot het volgende:
Ephimenco in Trouw:
http://www.trouw.nl/opini(...)l_conservatief_.html
Goed geschreven.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:49:53 #279
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72573164
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:35 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Voor een reis van minder dan 24 uur.

Ahh ... dat vind ik nou echt sneu!
Dat was dus die link die jullie gisteravond posten, die werkte net bij mij niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door ValseNoot op 09-09-2009 07:57:24 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 07:52:08 #280
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72573184
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:49 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Ahh ... dat vind ik nou echt sneu!
Ik snap niet hoe ze op die bulkcarrier heeft kunnen knallen. Die moet een blimp van 2m2 op haar radar hebben gegeven.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:54:51 #281
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72573204
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:52 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe ze op die bulkcarrier heeft kunnen knallen. Die moet een blimp van 2m2 op haar radar hebben gegeven.
Snap het ook niet, maar dit is idd wel een van de gevaren die steevast door ervaren solozeilers genoemd wordt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 07:57:20 #282
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72573227
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:54 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Snap het ook niet, maar dit is idd wel een van de gevaren die steevast door ervaren solozeilers genoemd wordt.
Juist.

Maar dappere en ervaren Laura kan dit natuurlijk allemaal wel goed aan.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:59:05 #283
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72573243
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:57 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Juist.

Maar dappere en ervaren Laura kan dit natuurlijk allemaal wel goed aan.
Tuurlijk! Je vaart tenslotte niet zomaar over een zeeduivel heen
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 08:02:33 #284
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72573264
Het zal mij benieuwen of er over deze aanvaring een reactie van Laura (paps dus) komt.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:09:50 #285
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72573315
Nee, daar hebben ze nu een woordvoerder voor
  woensdag 9 september 2009 @ 08:12:10 #286
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72573329
Zeg Banjerkanjer ik vind het moeilijk om er een post uit te halen die echt exceptiioneel is. Je lijkt me geen wonderkind, maar voor verzameld ouvre in deze topicreeks verdien je m.i,.wel een prijs, Leuk, goed geschreven, met kennis van zaken en zonder zeurderig over te komen: daar zou Fok een cadeaubonnetje voor uit moeten reiken. Zo zie je ze zelden,
Je mag dan een klap van de molen hebben volgens sommige posters, maar je wist wel altijd te duiken voor de giek en dat kan je zien aan je posts.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:12:17 #287
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72573330
Of http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Laura-Dekker.dhtml gaat in het AD aan bod komen (nee, hoor, we zijn NIET mediageil)
pi_72573499
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:46 schreef ValseNoot het volgende:
Ephimenco in Trouw:
http://www.trouw.nl/opini(...)l_conservatief_.html
Leuk stukje van Ephimenco.
Die reacties er onder, lijkt wel een afspiegeling van hier
pi_72573814
Toen ik vanmorgen beetje half wakker naar het nieuws luisterde dacht ik dat ze was omgekomen.
pi_72573896
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Leuk stukje van Ephimenco.
Die reacties er onder, lijkt wel een afspiegeling van hier
Verbazingwekkend hoeveel mensen voorstander kunnen zijn.

Opvoeden is in Nederland inderdaad niet meer wat het geweest is en zou moeten zijn. Veel te soft en veel te onderhandelingsgericht. Als ouder ben je op de 1e plaats opvoeder, en op de 2e plaats "vriend" van je kind. Als ouder stel je de grenzen en tot een kind meerderjarig is (of verstandig genoeg wordt geacht, maar dat moet dan blijken uit gedrag) zijn er geen onderhandelingen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72574057
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:56 schreef Rejected het volgende:
Toen ik vanmorgen beetje half wakker naar het nieuws luisterde dacht ik dat ze was omgekomen.
De mast is gebroken, maar zelf is ze niet gewond geraakt.

Door dit incident is in Australiė de discussie ook weer opgelaaid.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:22:07 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72574237
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als je denkt dat je altijd voorrang hebt op een ander, en de regels maar voor jou aangepast moeten worden, dan gebeuren dat soort dingen.....

Maar uiteraard zou Laura zoiets niet overkomen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2009 @ 09:23:59 #294
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_72574269
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je denkt dat je altijd voorrang hebt op een ander, en de regels maar voor jou aangepast moeten worden, dan gebeuren dat soort dingen.....

Maar uiteraard zou Laura zoiets niet overkomen
Tuurlijk niet. Want elk groot schip met een remweg van >5km stopt netjes voor haar of wijkt uit.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:28:16 #295
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72574346
Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat het onverstandig is dat Laura gaat....?
Een puber droom is het, niet meer en niets minder.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:29:09 #296
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72574361
De twee marinefregatten die JPB als begeleiding met Laura meestuurt drukken zo'n bulkcarrier wel opzij
  woensdag 9 september 2009 @ 09:29:38 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72574365
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoeveel mensen voorstander kunnen zijn.

Opvoeden is in Nederland inderdaad niet meer wat het geweest is en zou moeten zijn. Veel te soft en veel te onderhandelingsgericht. Als ouder ben je op de 1e plaats opvoeder, en op de 2e plaats "vriend" van je kind. Als ouder stel je de grenzen en tot een kind meerderjarig is (of verstandig genoeg wordt geacht, maar dat moet dan blijken uit gedrag) zijn er geen onderhandelingen.
Persoonlijk denk ik dat een hoop ouders vinden dat de kinderen al genoeg opgevoed worden op het kinderdagverblijf, daarbij voelen ze zich schuldig over het feit dat ze het kind 's morgens een uurtje zien (uit bed trekken, er een boterham inproppen, aankleden en naar het kdv brengen) en 's avonds 2 uur zien, 2 uur waarin ze druk zijn met koken, eten, in bad gaan en dan nog een slapengaan verhaaltje.

Dat schuldgevoel, het "opvoeden" van het kdv en de korte tijd die ze sowieso per dag maar met hun kind kunnen doorbrengen maakt volgens mij dat kinderen niet meer zo opgevoed worden maar vooral te vriend worden gehouden.

Maar dat is een heel andere discussie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72576115
Iedereen (in ieder gavel de haters) gaan nu dat zeil incidentje wat in australiė gebeurt is, betrekken op Laura enz.
Zelfde als er in china een ongeluk gebeurt dat gaan betrekken op mogelijke doemscenario's in NL.
Nu kunnen de 'haters' zeggen:
"Kijk" dat kan ook gebeuren met Laura, zie je bla bla bla.
Verder veel plezier met redeneren waarom wel en waarom niet.
  woensdag 9 september 2009 @ 10:58:40 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72576208
Haters?? Of je reageert even wat volwassener.

En ja, de "voorstanders" hebben al meerdere malen aangehaald dat Laura zomaar met haar fiets onder een vrachtwagen kan komen, en gezien ze een kind in NL is wat naar school fietst blijft dat altijd een optie.

Nu is er een 16-jarig zeilend meisje wat alleen rond de wereld zou zeilen in botsing gekomen met een vrachtschip, gezien Laura ook een rondje rond de wereld wil gaan zeilen blijft dat ook een optie.

Als er in China een fietser aangereden wordt of een parelduiker verzuipt dan heeft dat vrij weinig met Laura te maken, het Australische meisje heeft daarentegen alles met Laura te maken, ze doen immers precies het zelfde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72576226
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:58 schreef Leandra het volgende:
Haters?? Of je reageert even wat volwassener.

haat blaat
Op Fok! ?
Bepaal jij dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')