abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72552893
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:54 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee die vader is inderdaad veeeeeel betrouwbaarder en veel minder bevooroordeeld
Hij was tenminste wel aanwezig
pi_72552948
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja niet zo moeilijk aangezien die dochter bij hem woont. De moeder en de andere dochter wonen apart.

Jij maakt dezelfde "fout" die wij maken, maar dan ter verdediging van die vader
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72553015
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja niet zo moeilijk aangezien die dochter bij hem woont. De moeder en de andere dochter wonen apart.

Jij maakt dezelfde "fout" die wij maken, maar dan ter verdediging van die vader
Ja dat gebash op vader Dekker moet maar eens afgelopen zijn.
pi_72553084
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja dat gebash op vader Dekker moet maar eens afgelopen zijn.
Dat gebash op de moeder van Laura is uiteraard wel goed he

Geef eens 1 goede reden dat het onterecht is? En dat van die rechtbank is geen goede reden, dat is zijn plicht als ouder bij wie het kind woont.
Mr. Prolapse 2009
pi_72553252
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, mama Babs de alwetende en onbevooroordeelde. Volgens mij weet ze überhaupt niets van haar kind af, behalve dat ze kan zeilen als de duivel.
Nee, de meest realistische.. Alwetend is ze niet direct. Als je in april pas hoort van een levensgevaarlijk plan als zijnde 'een jarenlange jeugddroom', dan had ik mijn dochter zeer zeker ook teruggefloten..
pi_72553302
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat gebash op de moeder van Laura is uiteraard wel goed he

Geef eens 1 goede reden dat het onterecht is? En dat van die rechtbank is geen goede reden, dat is zijn plicht als ouder bij wie het kind woont.
Uiteraard mama Babs is nog niet genoeg gebashed.

Ja nee is nee hoor ik jullie net nog zeggen en dat moet de rechter dan in de krant vernemen? Heel Nederland en de rest van de wereld wist dat Laura die bewuste vrijdag op het stoeltje in de rechtbank mocht plaatsnemen. Maar nee, mama Babs wist nergens van. Vervolgens komt ze met een hartverscheurend verhaal over een postbode die de brief niet in de bus heeft gegooid.

Daarnaast vind ik de rest stemmingmakerij en absoluut niet in het belang van haar kind.

Zo goed lieve Dragorius?
pi_72553372
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, de meest realistische.. Alwetend is ze niet direct. Als je in april pas hoort van een levensgevaarlijk plan als zijnde 'een jarenlange jeugddroom', dan had ik mijn dochter zeer zeker ook teruggefloten..
Ze zag het drie jaar al geleden aankomen.... (haar woorden)
pi_72553389
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Uiteraard mama Babs is nog niet genoeg gebashed.

Ja nee is nee hoor ik jullie net nog zeggen en dat moet de rechter dan in de krant vernemen? Heel Nederland en de rest van de wereld wist dat Laura die bewuste vrijdag op het stoeltje in de rechtbank mocht plaatsnemen. Maar nee, mama Babs wist nergens van. Vervolgens komt ze met een hartverscheurend verhaal over een postbode die de brief niet in de bus heeft gegooid.

Daarnaast vind ik de rest stemmingmakerij en absoluut niet in het belang van haar kind.

Zo goed lieve Dragorius?
Nee gelukkig is wat de vader en Laura zelf deden (zeggen dat mams er wel mee akkoord was) geen stemmingmakerij

Gelukkig roepen ze dit niet over zichzelf af door toch door te willen zetten (toen) ondanks de afwijzing van ontheffing van de leerplichtambtenaar.

Even denken he, wie zou ik vervelender vinden.... een vader die zijn dochter koste wat kost 2 jaar wil laten zeilen ook al mag het niet en is het niet verstandig, of een moeder die uit angst wellicht niet naar een rechtbank gaat en vol emoties zit omdat ze inderdaad bang zal zijn haar kind te verliezen.

Eng man, menselijke emotie (moeder) vs. kille ambitie en ondoordachte plannen (Laura + papa)
Mr. Prolapse 2009
pi_72553570
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee gelukkig is wat de vader en Laura zelf deden (zeggen dat mams er wel mee akkoord was) geen stemmingmakerij

Gelukkig roepen ze dit niet over zichzelf af door toch door te willen zetten (toen) ondanks de afwijzing van ontheffing van de leerplichtambtenaar.

Even denken he, wie zou ik vervelender vinden.... een vader die zijn dochter koste wat kost 2 jaar wil laten zeilen ook al mag het niet en is het niet verstandig, of een moeder die uit angst wellicht niet naar een rechtbank gaat en vol emoties zit omdat ze inderdaad bang zal zijn haar kind te verliezen.

Eng man, menselijke emotie (moeder) vs. kille ambitie en ondoordachte plannen (Laura + papa)
Nu ging ze niet naar de rechtbank uit angst? Ja, ze zit vol emoties, sterker nog ze zit tegen het labiele aan, dat is duidelijk te merken, misschien zou ze daar iets aan moeten doen in plaats van een mooi verhaal in de krant op te laten tekenen.
pi_72553687
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Nu ging ze niet naar de rechtbank uit angst? Ja, ze zit vol emoties, sterker nog ze zit tegen het labiele aan, dat is duidelijk te merken, misschien zou ze daar iets aan moeten doen in plaats van een mooi verhaal in de krant op te laten tekenen.
Nu weet ik zeker dat je hier enkel komt om te trollen en te lachen!

Dan te bedenken dat ik er nog serieus op in aan het gaan was ook. Je had me daar ff goed te pakken steeds

Misschien is die vader wel autistisch aangelegd en kan hij dus gevaren voor zijn dochter niet herkennen Zo kunnen we eeuwig doorgaan..dan wordt dit een hele vette reeks!
Mr. Prolapse 2009
pi_72553928
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nu weet ik zeker dat je hier enkel komt om te trollen en te lachen!

Dan te bedenken dat ik er nog serieus op in aan het gaan was ook. Je had me daar ff goed te pakken steeds

Misschien is die vader wel autistisch aangelegd en kan hij dus gevaren voor zijn dochter niet herkennen Zo kunnen we eeuwig doorgaan..dan wordt dit een hele vette reeks!
Ik kan niet ontkennen dat ik niet om je lach.

Ach vader Dekker is wel voor erger uitgemaakt in deze reeks dus jouw vermoeden van autisme kan daar gemakkelijk bij.
pi_72553970
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik kan niet ontkennen dat ik niet om je lach.

Ach vader Dekker is wel voor erger uitgemaakt in deze reeks dus jouw vermoeden van autisme kan daar gemakkelijk bij.
Ik liet alleen maar even zien hoe erg we kunnen speculeren

Gelukkig heb jij het bij het rechte eind als het om vader en moeder Dekker gaat...vertel eens, hoe weet je dat allemaal?
Mr. Prolapse 2009
pi_72554127
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik liet alleen maar even zien hoe erg we kunnen speculeren

Gelukkig heb jij het bij het rechte eind als het om vader en moeder Dekker gaat...vertel eens, hoe weet je dat allemaal?
Dat hoef je mij niet te laten zien hoor dat, in het wilde weg, speculeren heb ik al vanaf het begin bij je geconstateerd.

Ach ik tap uit hetzelfde vaatje wijsheid als dat jij doet.
pi_72554206
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te laten zien hoor dat, in het wilde weg, speculeren heb ik al vanaf het begin bij je geconstateerd.

Ach ik tap uit hetzelfde vaatje wijsheid als dat jij doet.
Gelukkig maar, ik was al bang dat je wel feitjes had ipv pure speculatie..wil jij ook nog een stukje speculaat?
Mr. Prolapse 2009
pi_72554286
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig maar, ik was al bang dat je wel feitjes had ipv pure speculatie..wil jij ook nog een stukje speculaat?
Ik heb vernomen dat je recent last had van een snotneus dus ik laat deze keer aan mij voorbij gaan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:33:44 #216
3542 Gia
User under construction
pi_72555628
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel, nu weet je nog niets. Hoe concreter voorbeeld wil je hebben als wat ik je geef? Het verschil in losbandig leven tussen dat van een Staphorster en een festivalganger. Je snapt toch hopelijk zelf wel dat daar het nodige verschil in zal zitten.
Maar we kunnen er wel vanuit gaan dat Laura niet 'onzedelijk' bedoelde, maar eerder 'vrij en ongebonden'. Oftewel, ze gebruikte een woord waarvan ze de betekenis niet kende, maar wat haar zaak geen goed deed.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:05:40 #217
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72556515
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, dit keer wel, maar de vorige kerEN dat er een jeugdzorgzaak was, omdat moeders het niet zo verstandig vond een 11-jarige zes weken lang alleen op vakantie te sturen, was hij er niet.
Hij was er ook niet toen jeugdzorg in Engeland hem vroeg zijn dochter op te halen.
Laten we Dick Dekker dus niet roemen om zijn enthousiaste opkomst bij jeugdzorgzaken betreffende zijn duivelse wonderkind.
pi_72556597
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het valt wel mee (ze heeft er wel voor geposeerd dat dan weer wel, fotograaf is persfotograaf van AD) maar jij was altijd degene die riep dat de leerplichtambtenaar de media had opgezocht en niet de Dekkertjes. We hebben nu dus vastgesteld dat het de Dekkertjes zelf waren.
Arie Kieviet is freelance fotograaf, dus het is niet gezegd dat de foto gemaakt is in opdracht van het AD, kan net zo goed uit de serie zijn die voor Zeilen is gemaakt. Laura heeft in de Juli-editie van Zeilen gestaan, klopt, en het artikel van het AD is vreemd genoeg pas een dikke maand later, refereert aan van alles en nog wat, iedereen vindt het maar goed, behalve de leerplichtambtenaar, en geen enkel woord van welke Dekker dan ook .. die zien we pas weken later op het jeugdjournaal ..

Dus tja, de media opgezocht, een artikel in een blad voor zeilers met wat foto's erbij .. mi toch wel even andere koek dan de dagelijkse krant dacht ik.
pleased to meet you
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:14:38 #219
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72556723
Maar, ik wil ook niet zeggen dat moeder Dekker de ideale moeder zou zijn. Babs Muller in combinatie met Dick Dekker levert een in ieder geval wat Laura betreft een disfunctionerend gezin op.
Ik zou moeder ook meer bewonderd hebben als ze direct "Neen" had gezegd, in april al. Zeker omdat ze al en jaar of wat het vermoeden had dat het hele plan voornamelijk uit de Dickie-koker komt.

Maar, goed, alles bij elkaar, komt moeder me wat realistischer en verantwoordelijker over dan vader, ondanks het feit dat hij zich bedient van een advocaat en een woordvoerder.
pi_72556788
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Arie Kieviet is freelance fotograaf, dus het is niet gezegd dat de foto gemaakt is in opdracht van het AD, kan net zo goed uit de serie zijn die voor Zeilen is gemaakt. Laura heeft in de Juli-editie van Zeilen gestaan, klopt, en het artikel van het AD is vreemd genoeg pas een dikke maand later, refereert aan van alles en nog wat, iedereen vindt het maar goed, behalve de leerplichtambtenaar, en geen enkel woord van welke Dekker dan ook .. die zien we pas weken later op het jeugdjournaal ..

Dus tja, de media opgezocht, een artikel in een blad voor zeilers met wat foto's erbij .. mi toch wel even andere koek dan de dagelijkse krant dacht ik.
Kom op nou Moussie, je weet wel beter toch?
Je doet nu net alsof Laura en haar Pa al die publiciteit maar lastig en vervelend vonden. Ze zochten het óp , en ja, dan sta je dagelijks in de krant.

Maar vervelend voor je dat je bakzeil haalt, dat is even slikken
pi_72557386
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kom op nou Moussie, je weet wel beter toch?
Je doet nu net alsof Laura en haar Pa al die publiciteit maar lastig en vervelend vonden. Ze zochten het óp , en ja, dan sta je dagelijks in de krant.

Maar vervelend voor je dat je bakzeil haalt, dat is even slikken
Waar zochten ze het op? Ik zie dat niet hoor.
Er staat een artikel in Zeilen, ja, en wel een dikke maand voor het eerste artikel in de krant, en daarin zie ik geen woord van een Dekker .. en daarna duurt het nog weken voor er eentje van hun een interview geeft ..
Er wordt zelfs gespeculeerd waarom pa zijn mond niet open doet, maar zelfs dat wordt als media-geilheid, slimme speculatie uitgelegd .. damned if you do and damned if you don't dus .. hij krijgt het hoe dan ook te verduren.
pleased to meet you
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:34:40 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72559203
Wat een rare wending neemt deze discussie. Het lijkt mij vrij duidelijk dat zowel Laura als haar ouders niet vies zijn van publiciteit. Vader en Laura hebben zelf de publiciteit opgezocht en de de moeder heeft ook de publiciteit opgezocht om aan te geven dat ze nee zegt tegen deze hele onderneming. Alledrie hebben ze de keuze gehad om te doen wat ze wilden doen zonder de media erbij te betrekken, maar dat hebben ze allemaal niet gedaan.

Nou ja, het doet aan de uitkomst denk ik niks meer af. Laura's moeder heeft zich uitgesproken en daarmee zijn de kansen voor Laura verkeken, neem ik aan. Wat overblijft is een meisje die wel bijna beschadigd uit de strijd moet komen, met dank aan papa en mama.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72559324
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:34 schreef livelink het volgende:
Wat een rare wending neemt deze discussie. Het lijkt mij vrij duidelijk dat zowel Laura als haar ouders niet vies zijn van publiciteit. Vader en Laura hebben zelf de publiciteit opgezocht en de de moeder heeft ook de publiciteit opgezocht om aan te geven dat ze nee zegt tegen deze hele onderneming. Alledrie hebben ze de keuze gehad om te doen wat ze wilden doen zonder de media erbij te betrekken, maar dat hebben ze allemaal niet gedaan.

Nou ja, het doet aan de uitkomst denk ik niks meer af. Laura's moeder heeft zich uitgesproken en daarmee zijn de kansen voor Laura verkeken, neem ik aan. Wat overblijft is een meisje die wel bijna beschadigd uit de strijd moet komen, met dank aan papa en mama.
Met dank aan papa dan, want moeder wil het niet.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:40:17 #224
37150 livelink
pi_72559395
Het feit dat moeder haar bezwaren in de Volkskrant uit, in plaats van in een besloten omgeving lijkt me ook wel schadelijk voor Laura.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2009 @ 19:46:55 #225
137949 Disana
pi_72559632
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:40 schreef livelink het volgende:
Het feit dat moeder haar bezwaren in de Volkskrant uit, in plaats van in een besloten omgeving lijkt me ook wel schadelijk voor Laura.
Het kan wel eens de enige manier zijn waarop moeder überhaupt nog tot haar dochter door kan dringen. Laat Laura er maar flink over nadenken.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:12:21 #226
37150 livelink
pi_72560678
We praten hier wel over een 13-jarige. Het lijkt me juist dat we het er bijna allemaal over eens waren dat ze nog te jong is om een wereldreis te maken. Het is een puber en ze gedraagt zich als een puber. Het is als ouders volgens mij altijd moeilijk om tot pubers door te dringen. Haar ouders zouden zich juist wat volwassener moeten opstellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 08-09-2009 20:28:02 ]
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2009 @ 20:17:02 #227
137949 Disana
pi_72560906
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:12 schreef livelink het volgende:
We praten hier wel over een 13-jarige. Het lijkt me juist dat we het er bijna allemaal over eens waren dat ze nog te jong is om een wereldreis te maken. Het is een puber en ze gedraagt zich als een puber. et is als ouders volgens mij altijd moeilijk om tot pubers door te dringen. Haar ouders zouden zich juist wat volwassener moeten opstellen.
Een schoonheidsprijs verdient het allemaal niet, ook niet van de moeder. Maar ik denk dat de laatste geen keus had omdat dochterlief haar al gedreigd had haar nooit meer te willen zien als ze 'nee' tegen de reis zou zeggen - dan wil je de vlucht naar voren misschien wel maken.
pi_72561170
Eens. Dat een puber een dergelijk wild plan in het hoofd haalt, is niet bijzonder en ook niet erg. Dat ouders erin mee gaan, dat is wél erg. Dat er vervolgens een heel leger andere volwassenen óók mee aan de haal gaat, maakt het nóg erger!

Al met al zal dit hele gebeuren beslist sporen na gaan laten. Kinderen kunnen de gevolgen nu éénmaal niet overzien op lange termijn. Een kind eerst laten geloven dat dit soort uitspattingen gewoon kunnen, het vervolgens als wonderkind bestempelen en op die wijze lanceren in de media, met als gevolg een heftige maatschappelijke discussie die niet alleen meer gaat om het feit an sich, maar waar ook een oordeel wordt geveld over de huiselijke situatie, en over het kind in kwestie zelf... Dat alles bij elkaar is nogal wat. Het is voor een puber leuk om bejubeld te worden, maar het is minder fraai om ineens als "kutpuber", "verwend nest" en vooral "middelmatig" weggeschreven te worden.

Laura had dit niet kunnen voorzien, haar ouders en ál die volwassenen die ermee op de loop zijn gegaan die hadden dit wél moeten voorzien. En het kind daartegen in bescherming moeten nemen.
pi_72561594
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, mama Babs de alwetende en onbevooroordeelde. Volgens mij weet ze überhaupt niets van haar kind af, behalve dat ze kan zeilen als de duivel.
Haar vader komt naar buiten met een verhaal omtrent zijn dochter waar niets van klopt. In het interview komt de moeder met nagenoeg dezelfde ideeën naar voren die menigeen hier al had, daarbij heeft ze het ook over de kwaliteiten van haar dochter én haar vader.

Als ik de balans opmaak, weet ik wel welk verhaal ik aannemelijker vindt..
pi_72561886
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:14 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ze zag het drie jaar al geleden aankomen.... (haar woorden)
'Toen zeilde ze in haar eentje op het IJsselmeer.'

Haar eigen woorden. Naar aanleiding daarvan heeft ze aan die mogelijkheid gedacht. Nergens blijkt dat ze op de hoogte was van die plannen of dat ze er überhaupt waren.
pi_72562062
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh, er is geen website opgezet, er zijn geen sponsors gezocht en er zijn geen verhalen de wereld in gestuurd over hoe bijzonder Laura wel niet zou zijn. ( Die achteraf niet helemaal waar waren of enigszins misleidend waren)
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:49:17 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72562255
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh, er is geen website opgezet, er zijn geen sponsors gezocht en er zijn geen verhalen de wereld in gestuurd over hoe bijzonder Laura wel niet zou zijn. ( Die achteraf niet helemaal waar waren of enigszins misleidend waren)
en ze gaat ook niet naar Oprah

pi_72562448
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Een schoonheidsprijs verdient het allemaal niet, ook niet van de moeder. Maar ik denk dat de laatste geen keus had omdat dochterlief haar al gedreigd had haar nooit meer te willen zien als ze 'nee' tegen de reis zou zeggen - dan wil je de vlucht naar voren misschien wel maken.
En ook om te benadrukken dat de advocaat van Dicky het steeds erover had dat beide ouders erachter stonden, denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2009 @ 21:23:05 #234
137949 Disana
pi_72563766
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En ook om te benadrukken dat de advocaat van Dicky het steeds erover had dat beide ouders erachter stonden, denk ik.
Ik denk dat haar daar veel naar gevraagd is en dat ze de Volkskrant uiteindelijk als spreekbuis heeft gekozen. Geef haar eens ongelijk.
pi_72564804
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Haar vader komt naar buiten met een verhaal omtrent zijn dochter waar niets van klopt. In het interview komt de moeder met nagenoeg dezelfde ideeën naar voren die menigeen hier al had, daarbij heeft ze het ook over de kwaliteiten van haar dochter én haar vader.

Als ik de balans opmaak, weet ik wel welk verhaal ik aannemelijker vindt..
Vader kwam tot na de rechtszaak toch helemaal nergens mee 'naar buiten', hij heeft helemaal niets verteld, aan niemand .. het was Laura die haar verhaal verteld heeft, in Zeilen, niet haar vader.

En nee sorry, een moeder die er weken over moet nadenken dat zij toch liever een levend kind heeft dat zij dan nooit meer ziet, en dat verteld ze dan breeduit in de krant, een week na de rechtszaak, met het vage verhaal dat de uitnodiging nooit is aangekomen en de rest van de vuile was erbij? En dat dan voor iemand die professioneel mensen zit te counselen, ze helpt het beste uit zichzelf te halen? Eerst je kind maanden aan het lijntje houden, 'ja ja ik geef schoorvoetend toe, en dan via de media 'niet alleen de 'genadeslag' toedienen maar ook nog eens suggereren dat pa haar wel ingeprent zal hebben .. echt het toonbeeld van een liefhebbende moeder die alles zal doen om haar kind voor d'r eigen onbezonnenheid te behoeden.

Zeg dan klip en klaar vanaf day 1 'nee', en draai je om en huil (met dank aan Henk Spaan), laat dat kind geen maanden bungelen voor je eindelijk besloten hebt van toch maar niet .. of is het nu dat de publieke opinie zich tegen de ouders keert, 'hoe kan je dat toestaan', en 'waarom was mams er niet'? Komt haar creatieve counseling praktijk in gevaar of zo ?

Tja, ik bedoel maar, als we dan al aan het speculeren zijn over alternatieve motivatie van de ouders kan dat er ook nog wel bij, mams zou heel wat potentiële klanten kwijt kunnen raken door negatieve aandacht en winnen bij positieve .. en een financiële injectie door je vet te laten betalen voor een interview, exclusief en eenmalig, is natuurlijk ook nooit weg .. let wel .. ik zeg niet dat het zo is, ik speculeer, net als anderen, over boten ed ..
pleased to meet you
pi_72565909
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Goh, ineens was er al die media-aandacht, en er was nog geen site online .. tjeemig, kan je zien hoe slecht ze voorbereid zijn ..
de site is idd opgezet om onderweg erop te bloggen, reisverslagen, en hij stond nog niet online, ze waren totaal verrast door de plotselinge media-aandacht ..

en tja, een op dat moment nog 13-jarige meid die al 3 jaar aan dat plan werkt, zelfs moeder had het zien aankomen en had dus meer dan genoeg tijd om zich voor te bereiden, heeft in haar eentje alle door Pa opgeworpen barrières geslecht (behalve alleen thuis komen vanuit Engeland en dat had een wake-up call moeten zijn!) .. dat maakt haar toch echt wel bijzonder, niet alleen in mijn ogen .. en tja, het is een slimme meid, ook dat kan niet ontkent worden, al vinden sommigen het niet zo slim dat je voor een lagere opleiding kiest om twee doelen tegelijkertijd te kunnen halen. Maar een wonderkind heb ik haar dus nooit genoemd, nog niet eens hoogbegaafd trouwens, gek genoeg worden mijn uitspraken wel zo uitgelegd om deze toch wel uitzonderlijke meid daarna te kunnen downplayen naar 'doodordinaire puber die zichzelf schromelijk overschat'.

on a sidenote .. iik kreeg vandaag een persbericht onder ogen van kinderen jonger dan Laura die iedere dag voor minder dan niets de kleren voor een aantal kledingwinkels in elkaar stikken, oa de C&A, ik moest er ineens aan denken hoe die kinderen zich moeten voelen als zij toevallig een krantenartikel over Laura onder hun snufferd krijgen .. of moet ik zeggen gzd dat ze die niet kunnen lezen?
pleased to meet you
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:38:43 #237
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72566934
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:14 schreef moussie het volgende:

[..]

on a sidenote .. iik kreeg vandaag een persbericht onder ogen van kinderen jonger dan Laura die iedere dag voor minder dan niets de kleren voor een aantal kledingwinkels in elkaar stikken, oa de C&A, ik moest er ineens aan denken hoe die kinderen zich moeten voelen als zij toevallig een krantenartikel over Laura onder hun snufferd krijgen .. of moet ik zeggen gzd dat ze die niet kunnen lezen?
Nou vroeger hadden we hier ook die kindjes hoor, die scheefgroeiden door het werk in de ateliers, en toen hebben we hier op een gegeven moment besloten dat we dat niet wilden. We wilden kinderen die eerst naar school gingen, iets leerden, konden spelen, en dan pas grote-mensen-dingen gaan doen. Dat gunnen we Laura ook.
Misschien denken die kinderen die nou spijkerbroeken in elkaar zitten te stikken en die in de krant lezen over laura wel: "Wat een achterlijke meid, kan ze lekker naar school en wil ze persé hartstikke zeeziek op een bootje gaan zitten ....."
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:41:55 #238
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72567093
quote:

[..]

Goh, ineens was er al die media-aandacht, en er was nog geen site online .. tjeemig, kan je zien hoe slecht ze voorbereid zijn ..
de site is idd opgezet om onderweg erop te bloggen, reisverslagen, en hij stond nog niet online, ze waren totaal verrast door de plotselinge media-aandacht ..

-knip-

Bullshit die site was vanaf de eerste berichten online ik heb hem toen ook bekeken, zie bijvoorbeeld ook dit artikel waar aan haar site gerefereerd wordt. De site is tijdelijk op "under construction" gezet toen de kritiek opkwam. Ze hebben de pers wel opgezocht en geposeerd voor Arie Kievit, die als freelance persfotograaf welliswaar voor verschillende dagbladen werkt maar als je even googled dan kom je er achter dat zeilboten of zeilen nu niet echt zijn interesse heeft en het dus onwaarschijnlijk is dat die foto's voor het blad zeilen zijn gemaakt.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72568966
quote:

[..]

In de nieuwsbrief van de wereldschool van juni 2009, staat de website al gelinkt.

http://www.wereldschool.nl/nieuwsbrief_ektid1554.aspx?LangType=10

13-jarige Laura gaat solo de Wereld rond zeilen met de Wereldschool

laura dekker
Mijn naam is Laura en ik ben een meisje van 13 jaar oud. Zeilboten zijn een heel groot deel van mijn leven. Al van jongs af aan zeil ik met mijn bootjes over het meer en naar mate ik ouder werd werden ook mijn bootjes steeds groter.

Ik heb sinds kort een Hurley 800, een zeer zeewaardige boot met aardig wat binnen-ruimte. Met die boot ben ik van plan de wereld rond te zeilen. In september vertrek ik voor mijn soloreis rond de wereld, als jongste ooit! Natuurlijk voor een record. Deze reis zal ongeveer twee jaar gaan duren.

Er zijn een hoop mensen die zich afvragen hoe ik dat met school ga doen. Want een 13 jarige zit toch nog gewoon op school? Op school zit ik inderdaad nog. Ik doe de havo en wil die erg graag afmaken. De Wereldschool helpt mij daar een handje mee. Onderweg kan ik dus gewoon les volgen, daar ben ik erg blij mee.

In de meivakantie ben ik solo naar Engeland gevaren met m’n vorige boot, de Hurley 700.
Hierover heb ik een verhaal geschreven, dit staat in het maandblad Zeilen, de juli editie. Natuurlijk moeten er nog wel meer dingen geregeld worden voor zo’n onderneming. Ik ben dan ook nog druk bezig met sponsors zoeken. Ondertussen heb ik al heel wat bij elkaar maar eigenlijk nog niet genoeg om mijn reis te voltooien.

Ik heb ondertussen een eigen website www.lauradekker.nl Daar staat meer informatie over mijn plannen om solo rond de wereld te zeilen.
pi_72569116
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]
In september vertrek ik voor mijn soloreis rond de wereld, als jongste ooit! Natuurlijk voor een record. Deze reis zal ongeveer twee jaar gaan duren.
Oh oh oh.... nou, dan kan de reis maar beter niet doorgaan...dat record is van de baan
Mr. Prolapse 2009
pi_72569217
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oh oh oh.... nou, dan kan de reis maar beter niet doorgaan...dat record is van de baan
Misschien kan ze een record vlootvaren aanvragen? 2 Jaar lang al feestend in flottielje de wereld rond via de pretroute?
pi_72569235
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:41 schreef MOVO het volgende:

[..]

Bullshit die site was vanaf de eerste berichten online ik heb hem toen ook bekeken, zie bijvoorbeeld ook dit artikel waar aan haar site gerefereerd wordt. De site is tijdelijk op "under construction" gezet toen de kritiek opkwam. Ze hebben de pers wel opgezocht en geposeerd voor Arie Kievit, die als freelance persfotograaf welliswaar voor verschillende dagbladen werkt maar als je even googled dan kom je er achter dat zeilboten of zeilen nu niet echt zijn interesse heeft en het dus onwaarschijnlijk is dat die foto's voor het blad zeilen zijn gemaakt.
Want hij kan niet ingehuurd zijn door Zeilen omdat die nu eenmaal goede foto's maakt .. tuurlijk .. voor de rest heeft hij als goede freelancer die overal voelhorens heeft uiteraard ook geen goede neus voor wat goed betaalde foto's zouden kunnen worden .. een 13-jarige die in een Zeilerskrantje meedeelt de wereld rond te willen zeilen is immers iets wat je dagelijks tegenkomt ..

En tja, volgens mij was die site onder constructie omdat de media-aandacht onverwacht was, er stond nog bijna niets op, behalve haar levensverhaal, en dat werd dan uitgelegd als zijnde 'zie je nou wel hoe slecht ze zijn voor bereid', en toen ging die dus pas 'onder constructie' ..
dus ja, het was dankzij de kritiek, de povere informatie op de site werd geïnterpreteerd naar 'slechte voorbereiding', dat de site 'under construction' ging, maar als iemand bewust de media-aandacht zoekt, met foto-sessies en al, dan zorgt die toch wel dat zijn website er gelikt uitziet .. lijkt mij? De vader wordt hier zowat verweten dat die zijn kind al jaren die kant opstuurt om zijn eigen botenbouw te kunnen financieren, maar dat ziet die dan weer niet aan komen?
pleased to meet you
pi_72569310
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Want hij kan niet ingehuurd zijn door Zeilen omdat die nu eenmaal goede foto's maakt .. tuurlijk .. voor de rest heeft hij als goede freelancer die overal voelhorens heeft uiteraard ook geen goede neus voor wat goed betaalde foto's zouden kunnen worden .. een 13-jarige die in een Zeilerskrantje meedeelt de wereld rond te willen zeilen is immers iets wat je dagelijks tegenkomt ..

En tja, volgens mij was die site onder constructie omdat de media-aandacht onverwacht was, er stond nog bijna niets op, behalve haar levensverhaal, en dat werd dan uitgelegd als zijnde 'zie je nou wel hoe slecht ze zijn voor bereid', en toen ging die dus pas 'onder constructie' ..
dus ja, het was dankzij de kritiek, de povere informatie op de site werd geïnterpreteerd naar 'slechte voorbereiding', dat de site 'under construction' ging, maar als iemand bewust de media-aandacht zoekt, met foto-sessies en al, dan zorgt die toch wel dat zijn website er gelikt uitziet .. lijkt mij? De vader wordt hier zowat verweten dat die zijn kind al jaren die kant opstuurt om zijn eigen botenbouw te kunnen financieren, maar dat ziet die dan weer niet aan komen?
Je kan maar haast hebben als een ander (Jessica Watson) net (13 mei jl) heeft aangekondigd een gooi naar het record te gaan doen?

Overigens, Jessica Watson vertrekt ergens halverwege September
pi_72569333
quote:

[..]

Ze gingen er niet vanuit dat het negatief in het nieuws zou komen nee.
Dat getuigt wel van het ontbreken van inlevingsvermogen.

Die site was namelijk puur en alleen bedoeld voor sponsors en een leuk verhaalte om bij te houden
Mr. Prolapse 2009
pi_72569448
quote:

[..]

In de nieuwsbrief van de wereldschool van juni 2009, staat de website al gelinkt.

laura dekker
Mijn naam is Laura en ik ben een meisje van 13 jaar oud. Zeilboten zijn een heel groot deel van mijn leven. Al van jongs af aan zeil ik met mijn bootjes over het meer en naar mate ik ouder werd werden ook mijn bootjes steeds groter.

Ik heb sinds kort een Hurley 800, een zeer zeewaardige boot met aardig wat binnen-ruimte. Met die boot ben ik van plan de wereld rond te zeilen. In september vertrek ik voor mijn soloreis rond de wereld, als jongste ooit! Natuurlijk voor een record. Deze reis zal ongeveer twee jaar gaan duren.

Er zijn een hoop mensen die zich afvragen hoe ik dat met school ga doen. Want een 13 jarige zit toch nog gewoon op school? Op school zit ik inderdaad nog. Ik doe de havo en wil die erg graag afmaken. De Wereldschool helpt mij daar een handje mee. Onderweg kan ik dus gewoon les volgen, daar ben ik erg blij mee.

In de meivakantie ben ik solo naar Engeland gevaren met m’n vorige boot, de Hurley 700.
Hierover heb ik een verhaal geschreven, dit staat in het maandblad Zeilen, de juli editie. Natuurlijk moeten er nog wel meer dingen geregeld worden voor zo’n onderneming. Ik ben dan ook nog druk bezig met sponsors zoeken. Ondertussen heb ik al heel wat bij elkaar maar eigenlijk nog niet genoeg om mijn reis te voltooien.

Ik heb ondertussen een eigen website www.lauradekker.nl Daar staat meer informatie over mijn plannen om solo rond de wereld te zeilen.
Maar absoluut niet mediageil
pi_72569475
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar absoluut niet mediageil
Slapen jij

En dat is niet mediageil, dat is "de massa informeren"
Mr. Prolapse 2009
pi_72569492
quote:

[..]

Je hebt gelijk hoor Moussie
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:53:49 #248
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72570067
quote:

[..]

Nee, als je zelf naar de krant stapt komt d ie media-aandacht volkomen onverwacht ...
En dat er kritiek zou komen hadden ze ook helemaal niet kunnen voorzien, na al die meldingen van brug- en sluiswachters en meldingen bij jeugdzorg in Nederland en na opsluiting in een kindertehuis in Engeland.
Trouwens, in het levensverhaal van Laura wordt die kritiek vrij rellerig uitgelokt, door meewarig te spreken over "onwillige sluiswachters, waar ze meer last van had dan van het slechte weer".
En: Net als eerder in Friesland en later in Engeland is niet iedereen het daar mee eens. Laura trekt zich daar niets van aan: “Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.”"
Nee, hoe hadden ze nou ooit media-aandacht en kritiek kunnen verwachten
pi_72571053
quote:

[..]

laura dekker

Met heel summiere informatie, in opbouw, en geen gastenboek, idd .. dus ja, wel aandacht gezocht, sponsors, en de relevante gedeeltes online gezet .. toch wel iets anders dan de mainstream media opzoeken met een foto-shoot terwijl je website nog niet gelikt uitziet ..

Hoe dan ook, Laura, die van paps alles zelf moest regelen, heeft dus in juni al de wereldschool gepaaid, ook als sponsor, en daarna is pas de gemeente benadert voor de ontheffing, die aanvraag is in juli gedaan ..

Op zich best wel vreemd hé, zo'n ambtenaar die de aanvraag afkeurt zou daarna pas iets mogen ondernemen als Laura idd niet op school verschijnt, zij had zo kunnen vertrekken .. en afgaand op het eerste artikel van 8 augustus had niemand bezwaar, zelfs de Raad niet, behalve de leerplichtambtenaar dus ..
en wat je dan 'wint' bij aandacht zoeken, de kranten opzoeken en vertellen dat iedereen het goed vindt behalve die ene ambtenaar, die niets mag doen voor je de eerste schooldag mist, en dat dan gecombineerd met geen interviews geven en met een site die nog niet klaar is, het ontgaat me even ..

De Raad heeft sinds de media-aandacht een 180 turn gemaakt
pleased to meet you
pi_72571289
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je kan maar haast hebben als een ander (Jessica Watson) net (13 mei jl) heeft aangekondigd een gooi naar het record te gaan doen?

Overigens, Jessica Watson vertrekt ergens halverwege September
nonstop en no assistance, to add to the challenge, iets ander verhaal dus ..
ik hoop dat haar boot het houdt .. fair winds and you go girl !!
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')