Ja preciesquote:Op donderdag 17 september 2009 16:59 schreef Norrage het volgende:
Als hij nou Martin zou hebben opgeroepen....
quote:Siemerink: Jesse met vertrouwen op baan MAASTRICHT - Het wegvallen van Raemon Sluiter betekent een forse tegenvaller voor Davis Cup-captain Jan Siemerink. „Raemon heeft last van buikgriep. We hebben tot vanochtend gewacht. De situatie werd niet slechter, maar ook niet beter. Daarop hebben we de knoop doorgehakt. Raemon gaat naar huis en Matwé Middelkoop komt vandaag nog deze kant op.”
Hoewel Siemerink het niet met zo veel woorden zei, was het duidelijk dat Sluiter normaal gesproken de tweede singlepartij had gespeeld. Die rol is nu weggelegd voor Huta Galung, een tennisser die bezig is aan een slechte reeks. Buiten overwinningen in competitieverband en één zege in het kwalificatietoernooi van Roland Garros verloor hij sinds half april al zijn partijen. „Ik concentreer me op deze week, ik moet nu niet denken aan de afgelopen maanden”, nam hij zich woensdag al voor. Met Tsonga treft hij vrijdag meteen de hoogst geplaatste Franse tennisser op de wereldranglijst. De finalist van de Australian Open van 2008 is als zevende gerangschikt.
„We hebben ervoor gezorgd dat Jesse met veel vertrouwen op de baan staat”, vertelde Siemerink donderdag. „Op de training stond hij hem vandaag in ieder geval goed te raken, al weet ik ook dat dat niet telt. Ik heb Jesse en Thiemo aangegeven waar de mogelijkheden liggen. We hebben niets te verliezen, ze moeten er vrijuit ingaan en het de Fransen zo lastig mogelijk maken.”
Ben ik de enigste die een stunt wel ziet zitten?quote:Thiemo de Bakker, die zaterdag zijn 21e verjaardag viert, won de afgelopen anderhalve maand vier challengertoernooien waardoor hij naar plaats 122 op de wereldranglijst steeg. De Bakker tennist vrijdag in Maastricht de openingspartij van het Daviscupduel met Frankrijk tegen Gaël Monfils.
Door het wegvallen van Robin Haase (langdurig geblesseerd) en de terugval van Huta Galung is hij nu de aanvoerder van de Nederlandse ploeg. „Maar ik heb niet het gevoel dat ik de kar moet trekken. Ik voel me fit, heb niks te verliezen”, sprak hij voorafgaand aan de loting. Voor De Bakker is het zijn vierde optreden in de Daviscup. Monfils, de nummer dertien van de wereld, debuteert in het landentoernooi. „Misschien levert dat bij hem wat extra spanning op”, hoopte Siemerink.
Huta Galung is bezig aan een slechte reeks. Buiten overwinningen in competitieverband en één zege in het kwalificatietoernooi van Roland Garros verloor hij sinds half april al zijn partijen. „Ik concentreer me op deze week, ik moet nu niet denken aan de afgelopen maanden”, nam hij zich woensdag al voor. Met Tsonga treft hij vrijdag meteen de hoogst geplaatste Franse tennisser op de wereldranglijst. De finalist van de Australian Open van 2008 is als zevende gerangschikt
Ja je bent de enigequote:Op donderdag 17 september 2009 19:02 schreef tennisboy het volgende:
[..]
[..]
Ben ik de enigste die een stunt wel ziet zitten?![]()
Dat was een bewuste keus. Hij wilde de andere landen ook een kans geven.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:59 schreef Norrage het volgende:
[...]
Als hij nou Martin zou hebben opgeroepen....
ik was iets minder vroeg op, maar ik ga over 15 minuten met 39 anderen de trein pakkenquote:Op vrijdag 18 september 2009 06:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Je moet er wat voor over hebben, kijk de tijd.
En jij denkt dat de KNLTB die boete niet automatisch terug betaald?quote:Op donderdag 17 september 2009 18:34 schreef Szura het volgende:
Siemerink kansloze kneus![]()
Middelkoop mag die boete wel van de KNLTB terugeisen...
Jep en stellen eveneens een livestream op internet beschikbaar.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:43 schreef Komakie het volgende:
Btw Sport1 doet als enige live verslag toch?
Huta Galung gaat die gast gewoon oprollen in 3 setjesquote:Op donderdag 17 september 2009 19:02 schreef tennisboy het volgende:
[..]
[..]
Ben ik de enigste die een stunt wel ziet zitten?
Laat ik nou net sport1 hebbenquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep en stellen eveneens een livestream op internet beschikbaar.
Het is op beide. Ze zenden het gewoon op twee zenders uit. Maar het is zeker op het hoofdkanaal. Ik heb overigens ook Sport1, maar toch is die stream erg goed, heb ik al gezien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Laat ik nou net sport1 hebben
Maar we hebben alleen sport1 en niet sport2 en sportextra. Dus gelijk even gekeken en er staat dat het bij sport1 en sportextra is. Wat is het nou
Streams ben ik geen fan van. Die zijn meestal vrij ruk... Maar bij gebrek aan beter zou het een oplossing zijn...
Het is geen discussie Huta Galung vs. Middelkoop, maar er is verbazing over het feit dat Matwé van een toernooi moet terugkomen om niets, want spelen zal hij toch niet. Dat is vreemd. Roep dan een jonge jongen op (Justin Eleveld) en laat hem dit ervaren. Mooier kan niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:59 schreef Komakie het volgende:
Even nog over Huta Galung vs Middelkoop. Ik zou ook voor Huta Galung kiezen. Die heeft in ieder geval bewezen dat hij het niveau nog enigzins aan kan. Middelkoop heeft buiten een paar gewonnen toernooien in bokkiewokkieland nog nooit iets serieus gepresteerd.
Natuurlijk is Huta Galung alles behalve in vorm, maar dan nog zou ik hem kiezen boven die prutser. Als je dan toch moet kiezen voor een ander, dan maar Sijsling. Die heeft ook tenminste nog wat echt talent. Meer dan Middelkoop in ieder geval. Maar ja, die zit er wel al bij. Dan zou je voor Westerhof moeten gaan als extra en ik ben er wel mee eens dat je dan beter Middelkoop kan hebben
Zou trouwens Sluiter ook de dubbel spelen? Dan had ik als vervanger misschien nog wel Wassen opgeroepen. Dan heb je een goede dubbelaar (Wassen) en een singleaar (Sijsling) als vervanger.
Maar ja, laten we eerlijk zijn, wat er na De Bakker en Sluiter komt is op dit moment allemaal redelijk bagger...
OK laten we het niet overdrijven. Het blijft een serieuze landenwedstrijd. Ok je hebt weinig kans als je kijkt naar rankings enzo, maar het betekent niet dat je een talentje moet meenemen die 1226 van de wereld staat omdat het een mooie ervaring is voor hem. Het is een talent, maar dan kun je net zo goed Tim Van Terheijden of Thomas Schoorel meenemen die al iets verder zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is geen discussie Huta Galung vs. Middelkoop, maar er is verbazing over het feit dat Matwé van een toernooi moet terugkomen om niets, want spelen zal hij toch niet. Dat is vreemd. Roep dan een jonge jongen op (Justin Eleveld) en laat hem dit ervaren. Mooier kan niet.
Ik had overigens Sijsling laten singelen. Is aanmerkelijk beter in vorm dan Jesse en heeft ook bewezen het niveau enigszins aan te kunnen.
Van Terheijden is helemaal niet verder dan Eleveld. Ik heb ze beide zien spelen en ik zou eerder het omgekeerde willen zeggen. Wat betreft Schoorel ben ik het dan weer wel eens. En toch ben ik het niet echt met je eens wat betreft die talenten, maar goed. Matwé speelt toch niet, waarom hem dan toch omroepen. En als je dan niet voor dat talentenidee bent, had Jan ook net zo goed Michel Koning op kunnen roepen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
OK laten we het niet overdrijven. Het blijft een serieuze landenwedstrijd. Ok je hebt weinig kans als je kijkt naar rankings enzo, maar het betekent niet dat je een talentje moet meenemen die 1226 van de wereld staat omdat het een mooie ervaring is voor hem. Het is een talent, maar dan kun je net zo goed Tim Van Terheijden of Thomas Schoorel meenemen die al iets verder zijn.
Daarnaast moet je je plek wel verdienen en niet op basis van talent iemand meenemen. Iemand verdient zijn plek op het moment dat hij serieus heeft laten zien dat hij internationaal meetelt.
Ik vind sowieso dat je niet iemand op basis van talent moet meenemen. Het moet ook iemand zijn die resultaten geboekt heeft. Mocht die persoon moeten spelen dan moet hij er ook wel staan.
Ik weet niet of je sparringspartners mag meenemen, maar dat zou nog wel een goede optie kunnen zijn voor zo'n jongen. Proeven aan het proftennis, meemaken wat er voor nodig is. Dan nog zou ik voor een jongen kiezen die net iets verder en ouder is dan dat. Een jongen van 17/18 kan zich gewoon nog niet meten met de profs en is daarom niet een realistische sparringspartner. Het is dan net alsof je als 3tje met een 6je gaat spelen om je balgevoel wat beter te krijgen. Dat werkt voor een paar ballen, maar serieus er mee trainen werkt ook niet.
Het is wel dramatisch inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Okey, Thiemo speelt zeker niet slecht. Integendeel, hij speelt vrij aardig zelfs. Maar wat Monfils staat te doen, daar lusten de honden geen droog brood van
Dat valt ook wel weer mee.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:55 schreef SC-Heerenveen01 het volgende:
Ja, maar als Monfils ook maar op 80% van z'n normale niveau gaat spelen dan loopt ie er zo overheen natuurlijk.
De Bakker is natuurlijk geen top.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee.
Zo'n groot verschil zit er nou ook weer niet binnen de top.
Prachtige bal van Monfils trouwens...
Wat je als top beschouwd is ook relatief natuurlijk. Veel mensen zien alleen de top 10 als top. Ik zie de top 100 als top. Top 10 als absolute top.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:00 schreef SC-Heerenveen01 het volgende:
[..]
De Bakker is natuurlijk geen top.
Maar oke, ik overdrijf misschien iets.
En net wanneer je het zegt, slaat ie een ace door het middenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:12 schreef Komakie het volgende:
Het valt me wel op dat de service door het midden van De Bakker niet zo goed is. Zeker op reechts krijgt hij hem alles behalve tegen de lijn aan.
Goed afwisselend blijven spelen lijkt toch het beste te werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |