abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:03:25 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73271957
Dat klinkt als een hele leuke kanpweek (dagen). En wat een verstandige, maar ook leuke keuze om voor de kroontjespen te kiezen. Ben benieuwd of ie er ook een beetje mee kan schrijven.

@Sjeen. Dat kleine zal inderdaad ook wel in de genen zitten. Voor Fleur maakt het in elk geval niets uit. Die springt en rent net zo goed als de rest en vermaakt zich prima.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 oktober 2009 @ 15:56:48 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73277303
LB, is ze al thuis? Hoe is het gegaan? En heb je nu wat meer rust en ruimte in je schema?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:02:31 #278
13151 crew  Rewimo
pi_73310765
Het heeft even geduurd en veel van mama's geduld gevergd maar Christan kan eindelijk veters strikken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:18:37 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73311222
voor Christan. En voor mama
pi_73327940
Goed zo Christan

Sara's bloeduitslagen kwamen gisteren terug. Alles goed, in haar bloed geen glutenallergie gevonden en haar hb was goed op peil. B. heeft afgesproken met de HA dat we ht nog eens 3 weken aankijken, en anders toch een verwijzing krijgen.
Verder hadden we donderdag 10-minuten gesprek op school, ze doet het verder super gelukkig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:57:54 #281
13151 crew  Rewimo
pi_73328011
't Is eigenlijk wel gek dat de uitslagen goed zijn maar dat ze toch pijn blijft houden, Fuente Natuurlijk aan de ene kant wel een geruststelling, maar wat is het dan?

Fijn dat het op school goed gaat
pi_73328145
Het kan nog steeds een glutenallergie zijn. Om dat zeker te weten moeten ze een darmbiopsie doen, maar daar zitten wij (en de ha) niet direct op te wachten.
Het kan ook een vorm van stress zijn, hoewel ik zelf abosluut niet het idee heb dat ze daar last van heeft, Ja, ze gaat naar school en heeft een klein zusje erbij, maar ze staat daar zelf heel relaxed in. En ze heeft hier al langer (af en aan) last van dan dat Merel er is zeg maar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73328209
ik kom ff binnenvallen hoor..
Amber is 's nachts nog niet zindelijk en ik heb nu Pampers maat 6 maar die worden echt te klein.
Iemand een tip voor grotere luiers? Er zijn wel van die drynites broekjes maar die vind ik behoorlijk duur..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:51:09 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73328510
Fuente, heeft ze zoveel klachten die passen bij een coeliakie dan?
( wat je eventueel zou kunnen doen is haar een maandje of 2-3 GV eten geven, en dan ook echt GV, meestal heeft ze in die periode wel last toch? dan zou je imho al verschil moeten zien als in de klachten dan niet terug keren. En dan langzaam aan weeer gluten gaan terug geven, want als een gezond lichaam zonder glutenintolelrantie glutenvrij gaat krijgt het na langere periode geen gluten ook " last" van gluten, het lichaam moet er dan weer aan wennen. Bij te snel kan het dan juist lijken of er klachten zijn, die er eigenlijk niet zijn )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73328740
Klopt evenstar, daar hebben we ook aan zitten denken. We twijfelen of we dat gaan proberen of niet.
Ze heeft volgens de HA bepaalde kenmerken van coeliakie (slecht eten, veel buikpijn, vreemde ontslasting (en vreemd patroon, ze kan soms 2 dagen niet poepen en dan 5 keer op een dag, dan weer 3, dan weer niet etc). Ze komt niet aan (maar groeit wel in de lengte) vermoeidheid, eczeem etc. Maar het punt is dat het ook op andere dingen kan wijzen, en ze heeft niet alle kenmerken van coeliakie.
Sara
Merel
Ukje
pi_73328788
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:20 schreef Vicky het volgende:
Amber is 's nachts nog niet zindelijk en ik heb nu Pampers maat 6 maar die worden echt te klein.
Iemand een tip voor grotere luiers? Er zijn wel van die drynites broekjes maar die vind ik behoorlijk duur..
misschien van een huismerk? Sara heeft nu van C1000 de 4+ volgens mij, die gaat tot 20 kilo ofzo. Sara weegt nu 16,5 kilo en past er nog prima in (echt ruimte op de plakstrippen over). Ik vind ze redelijk goed, heel af en toe lekt ze eens door, maar dat is zelden.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:10:58 #287
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73328806
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:20 schreef Vicky het volgende:
Vicky, en waarom niet gewoon de stap wagen en haar geen luier meer omdoen 's nachts?
Juul plast(e) ook (heel!) vaak in bed, maar tegenwoordig minder, omdat wij hem voor we zelf naar bed gaan, gewoon (halfslapend) nog een keer laten plassen. Dat scheelt enorm! Nu gebeurt het misschien nog 1 keer per week, en da's dan al veel. Ik zou het er gewoon op wagen. Zeiltje eronder, extra beddengoed klaarleggen en goed laten plassen. Komt vast helemaal goed dan!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:12:38 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73328834
Hier ook niet alle kenmerken van coeliakie hoor, dat is ook niet perse nodig.
ik ga er later op in oke?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:13:35 #289
105888 renzell
pi_73328852
En vervelend Fuente, dat het aldoor maar niet duidelijk is, wat er nu aan de hand is met Saar!

Wel fijn dat ze het goed doet op school! Is ze al helemaal gewend daar?
pi_73328868
Hoe oud was Juul toen Renzell? Ik vind Sara er op de een of andere manier nog wat te jong voor. Misschien ook omdat ze overdag nog regelmatig in d'r broek plast.
Sara
Merel
Ukje
pi_73328873
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook niet alle kenmerken van coeliakie hoor, dat is ook niet perse nodig.
ik ga er later op in oke?
Is goed, dank je wel
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:17:36 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73328923
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:10 schreef renzell het volgende:

[..]

Vicky, en waarom niet gewoon de stap wagen en haar geen luier meer omdoen 's nachts?
Juul plast(e) ook (heel!) vaak in bed, maar tegenwoordig minder, omdat wij hem voor we zelf naar bed gaan, gewoon (halfslapend) nog een keer laten plassen. Dat scheelt enorm! Nu gebeurt het misschien nog 1 keer per week, en da's dan al veel. Ik zou het er gewoon op wagen. Zeiltje eronder, extra beddengoed klaarleggen en goed laten plassen. Komt vast helemaal goed dan!
Dit wordt enorm afgeraden... Wij deden dat ook altijd, maar wat je doet is je kind trainen in het slapen plassen. en niet om te reageren op het sein: volle blaas. Daar moeten ze uit zichzelf wakker van worden.
Wij hadden (hierdoor?) een enorm zindelijkheidsprobleem met een van de jongens. Gelukkig groeien ze er (meestal) overheen en gaat het nu al heel lang goed.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:18:05 #293
105888 renzell
pi_73328932
Juul was net 4 geworden. Zelfde als Saar dus nu (maar dat zegt natuurlijk niets in principe). Op onze reis naar midden Amerika hebben we hem 's nachts steeds een luier aangedaan, maar vrij snel daarna zijn we ermee gestopt. Ik dacht; ik probeer het gewoon. In het begin ging dat vrij goed (af en toe een ongelukje, maar meestal was ie droog). Na onze verhuizing echter, plaste Juul plots weer (elke nacht!) in bed. Nu laten we hem 's avonds laat dus steeds nog een keer plassen en dat helpt echt!
pi_73328954
Ok. We hebben net een nieuw pak luiers gekocht, dus ik denk dat ik halverwege maar eens ga oefenen dan. Ach, als het niet wil, kunnen we altijd nog weer een tijdje een luier omdoen.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:22:28 #295
105888 renzell
pi_73328999
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:17 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit wordt enorm afgeraden... Wij deden dat ook altijd, maar wat je doet is je kind trainen in het slapen plassen. en niet om te reageren op het sein: volle blaas. Daar moeten ze uit zichzelf wakker van worden.
Wij hadden (hierdoor?) een enorm zindelijkheidsprobleem met een van de jongens. Gelukkig groeien ze er (meestal) overheen en gaat het nu al heel lang goed.
Sja, je zult best gelijk hebben debuurvrouw. Maar als ik op dit moment moet kiezen tussen elke nacht zijn bed verschonen, of hem nog een keer laten plassen en dan allemaal kunnen doorslapen, dan kies ik toch voor het laatste. Het zal voor ieder kind ook wel anders zijn denk ik. Volgens mij is het bij ons echt een tijdelijke fase, die meer verband houdt met de verhuizing en de (onbewuste) stress die dat met zich meebrengt, dan met iets anders.
pi_73329012
Amber plast al voor ze gaat slapen maar als ze 's ochtends wakker wordt is haar luier voller dan vol. Sowieso zijn we nu naar haar verjaardag aan het toeleven en daarbij dat ze als ze 4 is geen fup meer krijgt. Denk dat als we dan ook zindelijkheidstraining erbij doen het TE veel wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:31:42 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73329191
bij ons was het 's nachts nog een keertje extra laten plassen toch ook een tijdlang een heel goede tussenoplossing voor onze "W". bij de jongste ging 't in een klap goed voor hele nachten (maar dat is nog niet zo heel lang gelee), 's nachts wakker maken was bij haar echt geen succes. daar werd ze alleen maar héél boos van.
in de haak.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:35:50 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73329275
onze 'Cato' heeft trouwens gistermiddag voor 't eerst bij een vriendinnetje van school gespeeld. eerder durfde ze dat niet. en 't ging hartstikke goed!
in de haak.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:38:42 #299
105888 renzell
pi_73329334
Oh, wat fijn! Was het haar eigen initiatief?
pi_73329456
Wat goed zeg Trui

Vicky, zo ging dat hier ook. Na haar 4e verjaardag moest haar speen weg van ons. Hadden we haar ook goed op voorbereid Het is trouwens super gegaan! Ze ging meteen goed slapen zonder speen (het enige wat ze nu doet is als we haar ondergedekt hebben snel haar bed uit sneaken en lekker in ons bed gaan slapen, maar we leggen haar 's avonds gewoon terug als we zelf gaan slapen en dat gaat goed ).
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')