Mao Zedong, over de 100 miljoenquote:
Dat klopt ja maar dat is niet op zo'n grote schaal dat het in het nieuws komtquote:Op zondag 6 september 2009 13:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Helaas, maar je hebt wel degelijk Surinamers en Antillianen die over het slavernijverleden klagen.
En die mensen zijn, je raadt het al, pas vorige eeuw geboren.
Of nog erger, in het gevang worden geworpen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daarom houd ik de mening over de Holocaust voor mezelf. Ik wil niet voor zionist of antisemiet worden uitgemaakt.
En datquote:Op zondag 6 september 2009 13:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De oorlog tussen Irak en Iran, de Hutu's en de Tutsi's, het slavernijverleden.
De lijst blijft maar uitrollen.
Kempi is er zoeen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Helaas, maar je hebt wel degelijk Surinamers en Antillianen die over het slavernijverleden klagen.
En die mensen zijn, je raadt het al, pas vorige eeuw geboren.
En daar hoor je nooit iemand over?quote:Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Mao Zedong, over de 100 miljoen
Joseph Stalin, ook in de miljoenen
Het Bommengenootschap van de Moslims, begint ook aardig op te lopen
Zijn minder slachtoffers dan de Holocaust, en daarnaast hoor je hier zo vaak mensen over.quote:Op zondag 6 september 2009 13:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De oorlog tussen Irak en Iran, de Hutu's en de Tutsi's, het slavernijverleden.
De lijst blijft maar uitrollen.
Hoog tijd dat Afrika dan ook geld betaald aan die Amerikaanse negers, het grootste gedeelte van de slaven werd buit gemaakt door rivaliserende Afrikaanse stammen.quote:Op zondag 6 september 2009 14:18 schreef Id_do_her het volgende:
Of het betalen van 'reparation money' aan African Americans zette ik mijn vraagtekens bij.
Dus mijn over-over-overgrootvader had ooit slaven en dan moet ik anno 2009 geld gaan betalen aan een nakomeling van die slaaf?
En dat gekanker op de verkeerde club moet ook maar eens afgelopen zijn.quote:
Eens.quote:Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef Acinonyx het volgende:
Zelfde als die figuren die nu nog steeds zeiken over de Holocaust, flikker op het is al bijna 100 jaar geleden, niemand is heilig, de Joden ook niet![]()
Er zijn massamoorden geweest met minstens zoveel of meer slachtoffers maar daar hoor je nooit iemand over![]()
Koelie's waren vaak Chinezen, geen Jappen.quote:Op zondag 6 september 2009 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe zouden die leden van die stichting japanse ereschulden denken over ons koloniale verleden en de uitwassen daarvan zoals het koeliesysteem. De zg koelies, contractarbeiders werden verschrikkelijk uitgebuit, en heb wel begrepen dat hun Kcal inname vergeleken met het werk wat ze moesten doen vergelijkbaar was met de toestanden van de dwangarbeiders in de Jappenkampen.
Mijquote:Op zondag 6 september 2009 14:38 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
Deze auto doet mij denken aan:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, en? Is het daarom okay of zo?quote:Op zondag 6 september 2009 14:35 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Koelie's waren vaak Chinezen, geen Jappen.
Het heeft hier gewoon niks mee te maken. En ja, het is oke. In die tijd werd iedere arbeider uitgebuit, die Chinezen werden niet gevangen genomen en in kampen gestopt ofzo.quote:Op zondag 6 september 2009 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en? Is het daarom okay of zo?
quote:Op zondag 6 september 2009 14:19 schreef player-boy het volgende:
[ afbeelding ]
Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.
quote:Op zondag 6 september 2009 14:38 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Neuh, ze werden met een lulverhaal gelokt en zaten dan vast aan een wurgcontract.quote:Op zondag 6 september 2009 14:45 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Het heeft hier gewoon niks mee te maken. En ja, het is oke. In die tijd werd iedere arbeider uitgebuit, die Chinezen werden niet gevangen genomen en in kampen gestopt ofzo.
Welke arbeider niet, zoveel beter hadden ze het ook niet onder de krijgsheren op het Chinese plattelandquote:Op zondag 6 september 2009 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, ze werden met een lulverhaal gelokt en zaten dan vast aan een wurgcontract.
dit lijkt er meer op.quote:Op zondag 6 september 2009 14:38 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus die dwangarbeid in jappenkampen was ook niet erg?quote:Op zondag 6 september 2009 14:59 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Welke arbeider niet, zoveel beter hadden ze het ook niet onder de krijgsheren op het Chinese platteland
Zit je nou echt de oorlogsmisdaden van de jappenkampen te vergelijken met "dwang"arbeid van een eeuw daarvoor?quote:Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus die dwangarbeid in jappenkampen was ook niet erg?
Waar lijkt het op?quote:Op zondag 6 september 2009 15:09 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Zit je nou echt de oorlogsmisdaden van de jappenkampen te vergelijken met "dwang"arbeid van een eeuw daarvoor?
Dat is heel erg.quote:Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus die dwangarbeid in jappenkampen was ook niet erg?
Bij mijn ouders thuis kwam geen japanse stereo, tv of auto binnen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:15 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat is heel erg.
Maar dat neemt niet weg dat ik het nogal stumperig vind om 70 jaar na dato helemaal uit je panty te gaan vanwege een vlag bij een voetbalwedstrijd.
1) omdat die vlag nog gewoon in gebruik is bij het betreffende land,
2) als die vlag al zo zwaar valt moet het leven voor die mensen al sinds eind jaren 60 verschrikkelijk zijn, toen Nederland werd overspoeld met Japanse auto's en electronica.
Ik vind het kinnesinne.
Maar ik neem niet aan dat ze verontwaardigd de Telegraaf belden omdat er een Datsun voorbij reed.quote:Op zondag 6 september 2009 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij mijn ouders thuis kwam geen japanse stereo, tv of auto binnen.
quote:
quote:Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Nee, maar namen het de vader van mijn vriendje wel kwalijk dat ie er eentje reed.quote:Op zondag 6 september 2009 15:23 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Maar ik neem niet aan dat ze verontwaardigd de Telegraaf belden omdat er een Datsun voorbij reed.
Familie van slachtoffers van Mao Zedong zullen dan vast ook MAO remmers weigeren?quote:Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
En hoe sta jij daar nu in?quote:Op zondag 6 september 2009 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, maar namen het de vader van mijn vriendje wel kwalijk dat ie er eentje reed.
Ok, dus ook een Volkswagen ban?quote:Op zondag 6 september 2009 17:36 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En hoe sta jij daar nu in?
Schaf jij zonder problemen Japanse artikelen aan of ben je erfelijk belast?
Begin jaren 70 had mijn moeder deze maar dan in het zwart.
[ afbeelding ]
Het was geen gewone vlag maar de OORLOGSVLAG van Japan... snap je het verschil?quote:Op zondag 6 september 2009 15:15 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat is heel erg.
Maar dat neemt niet weg dat ik het nogal stumperig vind om 70 jaar na dato helemaal uit je panty te gaan vanwege een vlag bij een voetbalwedstrijd.
1) omdat die vlag nog gewoon in gebruik is bij het betreffende land,
2) als die vlag al zo zwaar valt moet het leven voor die mensen al sinds eind jaren 60 verschrikkelijk zijn, toen Nederland werd overspoeld met Japanse auto's en electronica.
Ik vind het kinnesinne.
Duizenden mensen die verkracht, gemarteld, vermoord zijn....gewone kampen, concentratiekampen...quote:Op zondag 6 september 2009 15:38 schreef Catbert het volgende:
"Stichting Japanse Ereschulden" is gewoon een clubje van 5 bejaarden die wat te zeiken moeten hebben.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:41 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
Het was geen gewone vlag maar de OORLOGSVLAG van Japan... snap je het verschil?
Dus jij vindt deze vlag ook normaal dus neem ik aan:
[ afbeelding ]
(De Duitse oorlogsvlag)
Is goed hoor dat jij dat soort dingen normaal vindt.
Dus jij hebt geen probleem met Duitse oorlogsvlaggen he? Goed om te weten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:02 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is de duitse oorlogsvlag, lijkt me dat niemand daar een probleem van gaat maken...
In ieder geval niet in de zin dat ik ontstemd ben en het mij pijn doet als Duitse supporters deze vlag meenemen naar een voetbalwedstrijd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:04 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
Dus jij hebt geen probleem met Duitse oorlogsvlaggen he? Goed om te weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |