Moeten ze dat orgaan dan maar weer terugplaatsen?quote:Op maandag 12 april 2010 13:18 schreef jack4ya het volgende:
- Wel donor (vanaf de dag dat ik 18 was)
- Geen hoornvlies transplantatie
- Geen ter beschikking stelling aan de wetenschap
- Als na uitname orgaan blijkt dat het niet geschikt is, dan mag het nog steeds niet tbv de wetenschap.
- Geen hoornvlies: is heel persoonlijk, ik word er wat naar van, ben erg érg visueel ingesteld. Sorry, die houd ik zelf. Puur emotioneel, geen zinnige rationele verklaring.![]()
- niet tbv wetenschap: ik heb foto's gezien/verhalen gehoord (1e graad) hoe men en ook studenten daar mee omgingen. Redelijk respectloos. Vanuit de studenten snap ik het wel, een beetje luchtig en werkbaar houden en zo. Maar liever niet met ondergetekende.
Bloeddonor ben ik helaas niet. Ik val bijkans flauw.![]()
Hard met harten gooien ofzoquote:Op maandag 12 april 2010 14:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Moeten ze dat orgaan dan maar weer terugplaatsen?En hoe kun je respectloos omgaan met organen? Het zijn organen!
Dat zijn UFO believers, God wil ook dat wij onze organen donerenquote:Op maandag 12 april 2010 14:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd, maar blijkbaar is het voor mensen toch een issue.
Ik zie het je nou al een paar keer zeggen. Maar even voor de duidelijkheid: Homoseksuele mensen mogen wel orgaandonor worden. Bronquote:Op maandag 12 april 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar hoe wil je dat dan regelen?
Wil je een registratie op gaan zetten van alle Nederlanders?
Want dat komt op het volgende neer, Homos mogen geen donor worden, die wil je uitzonderen, dus wat je daarmee creëert is een Nationale homo registratie, lekker voor de privacy
Ja, precies.quote:Op maandag 12 april 2010 14:27 schreef stinkbeer het volgende:
Een donor moet aan beplaade kwalitieten voldoen.
Want de organen van een donor die al te lang dood is zijn onbruikbaar. (logisch :p)
Dus een donor moet sterven in het ziekenhuis of onderweg er naar toe in een ambulance zodat ze je kunstmatig in leven kunnen houden.
De kans dat dit gebeurd is uiterst klein.
Ik ben geen donor omdat ik dan een handels object ben.
Precies. Zulk soort mensen verdienen het niet.quote:Op zondag 6 september 2009 10:25 schreef BaggerUser het volgende:
zolang je niet kan aangeven dat je organen niet naar pedo's en ander gespuis gaan word ik geen donor
En dat in 1 zin.quote:Op maandag 12 april 2010 14:12 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat zijn UFO believers, God wil ook dat wij onze organen doneren
Ik kan het je echt aanraden hoorquote:Op maandag 12 april 2010 15:07 schreef iwulff het volgende:
Ik ben geen donor en wil ook geen organen van een ander. Als mijn lichaam er op die manier mee gaat kappen, dan is dat maar zo.
Lekker zeg, zo'n dubbele standaard. De kans dat jouw donororganen naar iemand gaan die het inj ouw ogen niet verdient is uiterst klein, desondanks is dat genoeg reden voor jou om geen donor te zijn. Lekker egoïstischquote:Op maandag 12 april 2010 15:05 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Precies. Zulk soort mensen verdienen het niet.
Vreemde gedachtegang. Waarom zou je onder de 18 verplicht donor moeten zijn?quote:Op maandag 12 april 2010 14:51 schreef QueenOfHearts_4 het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daarbij wil ik best mijn organen afstaan, maar dan bij leven (zoals een nier, of een long) en aan iemand uit mijn omgeving (mijn nier heeft al een bestemming).
Naar mijn mening moet iedereen gewoon standaard donor zijn, tenzij je het zelf anders hebt laten vastleggen. Vooral onder de 18 zou het in mijn ogen "verplicht" moeten zijn om donor te zijn als er wat gebeurt.
Jij bent dan tenminste recht door zee.quote:Op maandag 12 april 2010 15:07 schreef iwulff het volgende:
Ik ben geen donor en wil ook geen organen van een ander. Als mijn lichaam er op die manier mee gaat kappen, dan is dat maar zo.
DAT bedoel ik nouquote:Op maandag 12 april 2010 17:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jij bent dan tenminste recht door zee.
Wat mij betreft wordt iedereen die niet wenst te geven ook gewoon uitgesloten van ontvangst. Daar wordt altijd heel moeilijk over gedaan, maar het is niet meer dan eerlijk.
Nee, we laten mensen lekker kreperen omdat iemand het eng vindt wat er na zijn dood gebeurt.
Alsof je anders niet door de microben in je eigen lichaam wordt verteerd. Sjongejonge.
Correct me if I'm wrong, maar mij is in ieder geval geleerd dat organen groeien bij kinderen, dat je dus geen organen van volwassenen in een kind van 5 kunt proppen.quote:Op maandag 12 april 2010 16:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vreemde gedachtegang. Waarom zou je onder de 18 verplicht donor moeten zijn?
Voor!quote:Op maandag 12 april 2010 19:11 schreef Maikuuul het volgende:
Of de manier die belgie hanteert: geen bezwaar indienen tegen donor = automatisch donor !
Al die mensen die zo praten liggen straks huilend en smekend in het ziekenhuis als ze een nier nodig blijken te hebben.quote:Op maandag 12 april 2010 15:07 schreef iwulff het volgende:
+1.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |