abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80262156
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:39 schreef aychelle het volgende:

[..]

ozo! w8 effe, dus jij bent van mening dat anderen wel een donor voor jou moeten afstaan maar jouw tedere lichaampje moet intact blijven. Want je wilt zo mooi sterven ...

Veel mensen begrijpen het gewoon niet. Een donor kan iemands LEVEN REDDEN, ja, LEVEN REDDEN!
mischien wel van een 5 jarig kind, maarja wat maakt het uit of een jong iemand sterft zolang je zelf maar als je organen houd. e-go-ist die-je be-nt!

als jezelf eendonor nodig hebt, ga je wel 2 keer nadenken voordat je zo iets doms zegt. Maar ik denk dat we mensen zoals jou gewoon lekker moeten wegrotten
Stop the hating is in jouw geval wel een beetje lachwekkend hoor
pi_80264784
Ik ben er nog niet over uit, of ik donor wil zijn of niet
Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef djkoelkast het volgende:[/b]
Brankschatjeeeee O+
pi_80265930
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 07:43 schreef padlarf het volgende:
Mensen die zich verheven voelen omdat ze een papiertje hebben ingevuld
Dit dus.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 april 2010 @ 15:46:08 #204
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80266840
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dit dus.
Mensen die geen papiertje hebben
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80267955
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:46 schreef Paul het volgende:

[..]

Mensen die geen papiertje hebben
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 07:43 schreef padlarf het volgende:
Mensen die zich verheven voelen omdat ze een papiertje hebben ingevuld
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_80269041
Lijkt wel alsof veel mensen geen donor willen zijn om te kunnen 'shockeren'. Leuk hoor.
Die mensen laten zich in dit topic ook duidelijker horen dan de mensen die het wel zijn. Achja, doe je niks aan.
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:36:23 #207
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_80269255
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:32 schreef Roolio het volgende:
Lijkt wel alsof veel mensen geen donor willen zijn om te kunnen 'shockeren'. Leuk hoor.
Die mensen laten zich in dit topic ook duidelijker horen dan de mensen die het wel zijn. Achja, doe je niks aan.
wat een onzin.

niet-donoren worden hier aangevallen door wel-donoren, logisch dat zij zich dan willen verdedigen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_80270097
Geen onzin. Dit soort reacties plaats je alleen maar om reacties uit te lokken:
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:42 schreef wise het volgende:
geen donor hier. Maar ik verwacht natuurlijk wel als ik zelf iets nodig heb, dan het er wel voor me is
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:43 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Same. .!
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:29 schreef padlarf het volgende:
Ik ben geen donor, mijn organen hou ik gewoon lekker zelf.

Tevens, als je straks wellicht donor moet zijn om organen te ontvangen, dan wordt ik natuurlijk per direct donor
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:53:43 #209
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80270141
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:52 schreef Roolio het volgende:
Geen onzin. Dit soort reacties plaats je alleen maar om reacties uit te lokken:

Zeker niet, zo denk ik er echt over.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:54:15 #210
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80270171
Ik ben ook donor. Wie wil mij aanraken
Tics van je petten.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 april 2010 @ 16:58:25 #211
80791 crew  Paul
pi_80270396
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wat een onzin.

niet-donoren worden hier aangevallen door wel-donoren, logisch dat zij zich dan willen verdedigen.
Er is geen reden om GEEN donor te worden
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:04:33 #212
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80270700
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:58 schreef Paul het volgende:

[..]

Ruim 800 posts over dit onderwerp dat komt daar vast door
Ok stelletje hokboeren
pi_80270837
Als ik een nier of iets nodig heb dan koop ik er wel 1 in India, lekker goedkoop daar. Denk maar niet dat ik hier met een orgaan in me lijf ga lopen van iemand die stikblij met een donorformuliertje rond loopt.
pi_80270865
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:58 schreef Paul het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij voor mij kunt beslissen. Nou hoef ik het zelf niet meer te doen.

Ga toch weg, als ik geen donor wil zijn, dan ben ik dat niet. Wellicht heb ik daar wel een reden voor, en als die rede is "ik vind het geen prettig idee dat er na mijn dood vanalles uit getrokken wordt" is dat al voldoende om geen donor te zijn. Dat recht heb je.
pi_80271035
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:53 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zeker niet, zo denk ik er echt over.
Dat geloof ik graag. Maar je weet dat het reacties uit gaat lokken en het voegt niks toe aan het topic. Je had ook gewoon alleen kunnen zeggen dat je geen donor bent. Of dat helemaal niet kunnen zeggen, en alleen het middeltste gedeelte kunnen posten (wat ik heb gedelete omdat hjet niet relevant was voor mijn puntje). Nouja, lekker boeiend ook. Ik ben donor, en zou willen dat nog veel meer mensen donor waren. Maar sommige mensen kun je gewoon niet overhalen/overtuigen. Dat moet je ook niet via zo'n topic willen proberen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:12:18 #216
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_80271038
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij voor mij kunt beslissen. Nou hoef ik het zelf niet meer te doen.

Ga toch weg, als ik geen donor wil zijn, dan ben ik dat niet. Wellicht heb ik daar wel een reden voor, en als die rede is "ik vind het geen prettig idee dat er na mijn dood vanalles uit getrokken wordt" is dat al voldoende om geen donor te zijn. Dat recht heb je.
je voelt nog na je dood? je ziet alles nog na je dood? nee dus ... .Je VOELT/ZIET/HOORT niks, nada na je dood. Stoppe met die bullshit vriend, en word donor
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_80271212
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:12 schreef aychelle het volgende:

Stoppe met die bullshit vriend, en word donor

Ik wil het gewoon niet hebben. Klaar.
pi_80271320
quote:

[..]

Natuurlijk heb jij dat recht, iedereen heeft dat recht. Ik vind echter dat mensen die wel donor zijn ook voorrang dienen te krijgen op mensen die dat niet zijn als het gaat om het krijgen van een donor-orgaan.
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:46:31 #219
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80272229
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik wil het gewoon niet hebben. Klaar.
En als je zelf teelbalkanker hebt wel de teelballen van een dooie opeisen he !
Tics van je petten.
pi_80272889
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 17:20 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Natuurlijk heb jij dat recht, iedereen heeft dat recht. Ik vind echter dat mensen die wel donor zijn ook voorrang dienen te krijgen op mensen die dat niet zijn als het gaat om het krijgen van een donor-orgaan.
Daar ben ik het ook volledig mee eens.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:05:03 #221
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_80272910
quote:

[..]

je voelt nog na je dood? je ziet alles nog na je dood? nee dus ... .Je VOELT/ZIET/HOORT niks, nada na je dood. Stoppe met die bullshit vriend, en word donor
net zoals het niet voelen van de voldoening om iemand anders te helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 april 2010 @ 18:10:08 #222
80791 crew  Paul
pi_80273062
quote:

[..]

Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 april 2010 @ 18:11:03 #223
80791 crew  Paul
pi_80273098
quote:

[..]

Nee want het is een slechte reden. Als je dood bent voel je niets meer, je stelt je gewoon aan of je hebt teveel sciencefiction films gezien oid.
pi_80273382
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:11 schreef Paul het volgende:

[..]

Nee want het is een slechte reden. Als je dood bent voel je niets meer, je stelt je gewoon aan of je hebt teveel sciencefiction films gezien oid.
Nee, ik voel er inderdaad niks meer van. Toch wil ik het niet hebben. Gewoon uit principe. Ik wil niet dat er na mijn dood onderdelen uit mijn lichaam getrokken worden. En dat heeft niks te maken met het al dan niet voelen van iets. Ook niet met belachelijke religies, want daar heb ik een scheithekel aan.

Is het serieus zo moeilijk om te accepteren dat iemand ergens een andere gedachten over heeft? Fuck, zeg. Simpele mensen.

En nogmaals, ik ben het ermee eens dat mensen die zelf donor zijn voorrang moeten krijgen op nieuwe organen.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 april 2010 @ 18:20:59 #225
80791 crew  Paul
pi_80273450
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, ik voel er inderdaad niks meer van. Toch wil ik het niet hebben. Gewoon uit principe. En dat heeft niks te maken met het al dan niet voelen van iets. Ook niet met belachelijke religies, want daar heb ik een scheithekel aan.

Is het serieus zo moeilijk om te accepteren dat iemand ergens een andere gedachten over heeft? Fuck, zeg. Simpele mensen.

En nogmaals, ik ben het ermee eens dat mensen die zelf donor zijn voorrang moeten krijgen op nieuwe organen.
We gaan het gewoon lekker uit je snijden
pi_80273922
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:20 schreef Paul het volgende:

[..]

Want? Ik zeg net dat ik jouw organen ook niet hoef als mijn nieren eraan gaan? Flink asociaal van je hoor.
pi_80274086
Ik ben bewust geen donor. Ik zou het enkel overwegen als a) niet zomaar Jan en alleman er uiteindelijk met jouw organen gaat rondlopen en het belangrijkste punt b) het echt door een ander lichaam geaccepteerd zou worden zonder afstotingsverschijnselen, zonder medicijnen. Dan zou het er bij mij wel in willen dat een ander ook iets aan mijn organen heeft. Zoals het nu dus is niet. Nu lever je in principe gewoon parttime onderdelen omdat bijv een nier ook maar zolang in een ander lichaam meegaat.

De enige uitzondering die ik zou maken zou voor mn eigen kinderen zijn. (die ik overigens niet heb), en ik wil ook geen organen uit een ander zn lijf.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:47:28 #228
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_80274309
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef Samson het volgende:
De enige uitzondering die ik zou maken zou voor mn eigen kinderen zijn. (die ik overigens niet heb), en ik wil ook geen organen uit een ander zn lijf.
Nee jij gaat natuurlijk liever 30 jaar eerder dood.
Man, houd toch op met die 'stoere' praat.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:48:46 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80274356
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:20 schreef Paul het volgende:

[..]

Dus jij bent dat weke mannetje dat altijd zo griezelig braaf komt melden dat het morgen naar de kerk gaat? 's Hollands glunderende middelmaat. Maar stiekem gewoon een Doktor Mengele.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_80274450
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:47 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Nee jij gaat natuurlijk liever 30 jaar eerder dood.
Man, houd toch op met die 'stoere' praat.
Dat is geen stoere praat, maar dat ga jij (als ik je reactie lees) natuurlijk niet geloven. Leven en dood is gewoon willekeur. Tegenwoordig wil niemand zich daar meer in schikken en probeert zo'n beetje het eeuwige leven te bereiken. Vandaag de dag wil iedereen oud worden maar niemand oud zijn. Zo is de maatschappij geworden. Ik kan echter accepteren als het op een gegeven moment ophoudt door mijn lichamelijke omstandigheden. Hoe hard dit ook gaat klinken, de basis van het leven draait nu eenmaal om natuurlijke selectie die onderhand veel meer wordt uitgeschakeld (geen vergelijkingen met Hitler svp hier...) Als het mijn tijd is is het maar zo, daar wil ik gewoon niet allemaal kunstgrepen aan besteden. Maar wat ik al zeg, bij je eigen bloed wordt het snel een ander verhaal schat ik zo in. Ik heb echter nog niet voor die keuze gestaan.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:51:32 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80274459
quote:

[..]

Dat. Maakt. Iedereen. (Godzijdank.) Nog. Altijd. Zelf. Uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 april 2010 @ 21:27:50 #232
80791 crew  Paul
pi_80281320
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dus jij bent dat weke mannetje dat altijd zo griezelig braaf komt melden dat het morgen naar de kerk gaat? 's Hollands glunderende middelmaat. Maar stiekem gewoon een Doktor Mengele.
Ik snap er niets van
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:30:51 #233
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80281476
Wat wonen er toch trieste mensen in dit landje

Ik hoop dat de dijken zeer spoedig breken. uitzonderingen daargelaten
Tics van je petten.
pi_80282205
Ik vraag me af hoe zinvol de hele discussie eigenlijk is.
Het grootste deel van mensen die geen donor zijn, denken er gewoon niet bij na en hebben zich (nog) niet geregistreerd. Die moet je zien te bereiken, dat haalt veel meer uit dan een welles nietes spelletje met mensen die hun redenen hebben om geen donor te worden.

Overigens vind ik bloed doneren nog heel wat anders dan een codocil voor na je dood.
Respect voor de mensen die dat doen maar ook alle begrip voor mensen die dat niet zien zitten, echt een pretje is het niet.
pi_80287735
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:43 schreef MarMar het volgende:
Ik vraag me af hoe zinvol de hele discussie eigenlijk is.
Het grootste deel van mensen die geen donor zijn, denken er gewoon niet bij na en hebben zich (nog) niet geregistreerd. Die moet je zien te bereiken, dat haalt veel meer uit dan een welles nietes spelletje met mensen die hun redenen hebben om geen donor te worden.

Overigens vind ik bloed doneren nog heel wat anders dan een codocil voor na je dood.
Respect voor de mensen die dat doen maar ook alle begrip voor mensen die dat niet zien zitten, echt een pretje is het niet.
Ik denk dat de meeste mensen het bewust niet doen en er heus wel over nadenken. De meeste zullen het gewoon een te angstig concept vinden om met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je een keer dood gaat.
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:24:05 #236
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_80288386
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:09 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen het bewust niet doen en er heus wel over nadenken. De meeste zullen het gewoon een te angstig concept vinden om met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je een keer dood gaat.
Dat zegt hij toch? Je moet de mensen bereiken die er niet over hebben nagedacht, niet de (asociale) mensen die bewust hebben gekozen geen donor te zijn.
Ook geen sig dus
pi_80292519
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:24 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch? Je moet de mensen bereiken die er niet over hebben nagedacht, niet de (asociale) mensen die bewust hebben gekozen geen donor te zijn.
Ik ben ook bewust geen donor, maar beschouw mezelf niet als asociaal. Lees anders s ff terug...
pi_80298399
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef Samson het volgende:
Ik ben bewust geen donor. Ik zou het enkel overwegen als a) niet zomaar Jan en alleman er uiteindelijk met jouw organen gaat rondlopen en het belangrijkste punt b) het echt door een ander lichaam geaccepteerd zou worden zonder afstotingsverschijnselen, zonder medicijnen. Dan zou het er bij mij wel in willen dat een ander ook iets aan mijn organen heeft. Zoals het nu dus is niet. Nu lever je in principe gewoon parttime onderdelen omdat bijv een nier ook maar zolang in een ander lichaam meegaat.
Wat een rare redenatie. Mijn vriend zal rond zijn vijftigste een donornier nodig hebben. Als hij dat krijgt kan hij dankzij die medicijnen ongeveer 30 jaar door met die nier. Kortom, waarschijnlijk houdt ie dat ding tot zn dood. En die medicijnen zijn niet vreselijk heftig, hij kan daarmee normaal werken en functioneren. Als hij geen donororgaan ontvangt, is hij de rest van zn leven ernstig ziek.

Waarom is het voor jou zo belangrijk of mijn vriend met of zonder die medicijnen de rest van zn leven kan leven? Door jouw nier kun je ervoor zorgen dat hij een normaal leven kan leiden, het enige verschil zijn pilletjes twee keer per dag en een griepprik.
pi_80298668
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:34 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ga weg man, je bent een donor omdat je het wilt.

wat is altijd dat onzinnige elitaire gedoe van "als je geen donor bent mag je ook geen gebruik van donoren maken."

je bent een donor omdat je iets wilt doen voor zieke mensen of omdat het je niet uitmaakt, wat de FUCK heeft het er dan mee te maken of iemand wel of niet donor is? en waarom de FUCK moet zo'n klein verschil van mening leiden tot de dood van een niet-donor?

Mja opzich is het natuurlijk wel een issue. Er is gewoon een ernstig tekort aan donororganen, en mensen die zelf geen donor zijn willen natuurlijk wel fijn aanspraak maken op die organen. Dus ik kan me best inleven dat mensen zeggen dat mensen die zelf ook donor zijn eerder in aanmerking komen. Vind ik nog niet eens zo'n gek idee namelijk.
pi_80298750
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:48 schreef Smart_ass het volgende:
Mja opzich is het natuurlijk wel een issue. Er is gewoon een ernstig tekort aan donororganen, en mensen die zelf geen donor zijn willen natuurlijk wel fijn aanspraak maken op die organen. Dus ik kan me best inleven dat mensen zeggen dat mensen die zelf ook donor zijn eerder in aanmerking komen. Vind ik nog niet eens zo'n gek idee namelijk.
Alleen mogen veel mensen die een aandoening hebben waardoor ze een orgaan nodig hebben, geen donor zijn, vanwege die aandoening.

Maar misschien kan mn vriend een verklaring bij zich gaan dragen dat zn vriendin en kinderen en zn moeder allemaal donor zijn, of we kunnen een aflaatsysteem bedenken. Een ton voor een nier, wij zouden er voor tekenen.

_!
  woensdag 14 april 2010 @ 11:51:37 #241
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_80298794
Ik ben superieur aan mijn medemens, no way dus dat mijn organen ooit mijn lichaam zullen verlaten voor mijn mindere.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_80298855
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:50 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Alleen mogen veel mensen die een aandoening hebben waardoor ze een orgaan nodig hebben, geen donor zijn, vanwege die aandoening.

Maar misschien kan mn vriend een verklaring bij zich gaan dragen dat zn vriendin en kinderen en zn moeder allemaal donor zijn, of we kunnen een aflaatsysteem bedenken. Een ton voor een nier, wij zouden er voor tekenen.

_!
Oke daar heb je een punt, maar dat is een uitzondering. Dat is omdat hij het niet kan/mag, niet zozeer omdat hij het niet zou willen.

Bovendien denk dat ik dat mensen er sowieso te zwaar aan tillen. Hoe groot is de kans dat je organen überhaupt gebruikt worden en/of geschikt zijn. Vrij klein dus.
pi_80298971
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:52 schreef Smart_ass het volgende:
Oke daar heb je een punt, maar dat is een uitzondering. Dat is omdat hij het niet kan/mag, niet zozeer omdat hij het niet zou willen.
Ik weet niet of dat een uitzondering is, volgens mij zijn er relatief weinig mensen die door een ongeval een donororgaan nodig hebben en zijn er juist best veel die door een aandoening die ze al heel lang hebben (vaak vanaf de geboorte, zoals mijn vriend) ooit een orgaan nodig hebben.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:00:07 #244
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_80299121
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:13 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik ben ook bewust geen donor, maar beschouw mezelf niet als asociaal.
Uiteraard niet
Ook geen sig dus
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 april 2010 @ 13:13:20 #245
80791 crew  Paul
pi_80301701
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:41 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie. Mijn vriend zal rond zijn vijftigste een donornier nodig hebben. Als hij dat krijgt kan hij dankzij die medicijnen ongeveer 30 jaar door met die nier. Kortom, waarschijnlijk houdt ie dat ding tot zn dood. En die medicijnen zijn niet vreselijk heftig, hij kan daarmee normaal werken en functioneren. Als hij geen donororgaan ontvangt, is hij de rest van zn leven ernstig ziek.

Waarom is het voor jou zo belangrijk of mijn vriend met of zonder die medicijnen de rest van zn leven kan leven? Door jouw nier kun je ervoor zorgen dat hij een normaal leven kan leiden, het enige verschil zijn pilletjes twee keer per dag en een griepprik.
Goeie post
  woensdag 14 april 2010 @ 13:24:02 #246
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_80302105
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je homo bent mag je geeneens donor worden.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 april 2010 @ 13:25:13 #247
80791 crew  Paul
pi_80302152
Niet donoren moeten levend gevild worden
Nog betere organen
pi_80302594
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:56 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat een uitzondering is, volgens mij zijn er relatief weinig mensen die door een ongeval een donororgaan nodig hebben en zijn er juist best veel die door een aandoening die ze al heel lang hebben (vaak vanaf de geboorte, zoals mijn vriend) ooit een orgaan nodig hebben.
Klopt. Maar ik bedoelde meer een uitzondering van wel of geen donor wíllen zijn. Blijkbaar mógen mensen die zelf een donororgaan nodig hebben dat niet. Wist ik niet.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:45:31 #249
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_80302898
Mensen die vinden dat iedereen maar alles moet afstaan.50 jaar geleden was er nog niet eens sprake van en kijk waar we nu zitten. We houden zieken en mensen met een (grote) afwijking in leven, zorgen ervoor dat zij zich alsnog kunnen voortplanten en dat er nieuwe kinderen met een wellicht nog grotere afwijking geboren worden. Wat dan? Moeten we die dan ook weer in leven houden?

Mensen, het is wellicht heel hard maar de evolutie en de wet van de sterksten is er nog steeds niet voor niets. Straks zijn we als mensheid een zielig hoopje met verschrikkelijk veel kwalen als deze onzin zo door blijft gaan.

En nee, ik geef niet en zal het ook nooit doen, andersom zal ik ook nooit vragen om een andermans orgaan.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 april 2010 @ 13:50:15 #250
80791 crew  Paul
pi_80303076
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:45 schreef De_Logica het volgende:
Mensen die vinden dat iedereen maar alles moet afstaan.50 jaar geleden was er nog niet eens sprake van en kijk waar we nu zitten. We houden zieken en mensen met een (grote) afwijking in leven, zorgen ervoor dat zij zich alsnog kunnen voortplanten en dat er nieuwe kinderen met een wellicht nog grotere afwijking geboren worden. Wat dan? Moeten we die dan ook weer in leven houden?

Mensen, het is wellicht heel hard maar de evolutie en de wet van de sterksten is er nog steeds niet voor niets. Straks zijn we als mensheid een zielig hoopje met verschrikkelijk veel kwalen als deze onzin zo door blijft gaan.

En nee, ik geef niet en zal het ook nooit doen, andersom zal ik ook nooit vragen om een andermans orgaan.
Wat een gelul als je familielid een orgaan nodig heeft piep je wel anders dan wat je nu in zit te tikken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')