abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72479208
Dit overkomt iedereen wel eens, daar ben ik van overtuigd! (Zondagmorgen sinadO topic!)

Je hebt behoefte aan nieuwe luidsprekers, dus je gaat op zoek naar een leuke deal. Via een hifi verkoopsite kom je dan een echt koopje tegen! Je zoekt eens wat meningen over de speakers en dat ziet er allemaal erg goed uit. Je gaat luisteren en bent eigenlijk meteen verkocht. Dan kom je thuis...

Aansluiten, neerzetten.... en dan klinkt het toch niet helemaal zoals bij de verkoper. En dat terwijl jouw set aanmerkelijk beter is dan de zijne. En dan... weet je het even niet meer. Vertwijfeld ga je weer eens terug op internet lezen wat men nou precies over de speakers te zeggen heeft. En wat blijkt: je hebt weer eens 'moeilijke' exemplaren in huis gehaald!!

Er staat dus letterlijk in een artikel: "deze speakers zijn zeer kieskeurig voor wat betreft de apparatuur die je erop aansluit."
Geen probleem natuurlijk, ik heb alleen maar topspul in huis.
Ook staat er: "Plaatsing is cruciaal. Als je deze speakers precies goed neerzet verdwijnen ze en hou je een perfecte stage over, zowel in de breedte als in de hoogte en diepte."

Ja KUT! Dat lukt in mijn hut niet he, dat weet ik inmiddels wel. De vorige set moeilijke speakers kreeg ik pas na een paar maanden fatsoenlijk aan het klinken.
Dat wordt dus weer wekenlang slepen, neerzetten, draaien, spelen, draaien, slepen, neerzetten, testen....

Klacht: hifi is leuk maar het lijkt wel: hoe duurder hoe moeilijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door sinadO op 06-09-2009 08:34:46 ]
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72479230
Geef ze wat GHB, daar worden ze wat "makkelijker" van
pi_72479259
Ook al heb je dezelfde set als in de winkel, dan nog zijn er zoveel factoren die anders zijn dan bij jou thuis waardoor het totaal anders kan klinken. Voor een audiofiel moet dat toch logisch zijn?

Waarom dan hierover een klaaagtopic openen is voor mij een raadsel...
Huh?
  zondag 6 september 2009 @ 08:43:16 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72479275
My First Sony
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 september 2009 @ 08:45:14 #5
pi_72479288
De laatste keer dat ik in een geluidswinkel audiostudio naar moeilijke apparatuur luisterde was mijn eerste vraag aan de verkoper: "Wat kost dit tapijt nou per meter? Klinkt echt goed!"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 6 september 2009 @ 08:50:11 #6
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_72479321
Daarom heb ik het ook opgegeven om dure hifi-shit te kopen.

Je bent toch nooit tevreden over het geluid.

Nu doe ik het met laptop speakertjes
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_72479371
quote:
Op zondag 6 september 2009 08:50 schreef breaky het volgende:

HEIDEN! AFVALLIGE! KETTER!
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72479412
Ach..... het houdt je bezig he
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  FOK!fotograaf zondag 6 september 2009 @ 09:10:29 #9
145146 Andyy
pi_72479429
Audiofielen
HET KOST JE ZOVEEL GELD
pi_72479495
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:10 schreef Andyy het volgende:
Audiofielen
HET KOST JE ZOVEEL GELD
Alle liefhebberijen kosten geld.
  zondag 6 september 2009 @ 09:22:17 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72479496
quote:
Op zondag 6 september 2009 08:50 schreef breaky het volgende:

Zelfde hier....

Dure hifishit staat er wel.. Maar de kat eet de kabels elke keer op
  zondag 6 september 2009 @ 09:37:35 #12
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72479612
Ik begrijp TS niet. Luidsprekers gaan tientallen jaren mee, waarom dan nieuwe halen?

Ik heb al dik 10 jaar mijn Kenwood hifi-set - ja, geen dolby-surround maar da's ook onzinnig met 2 speakers (weet je TS, daar zitten allemaal equalizers in, pure vervormers); en als uitschieter erbij een Nakamichi cassettedeck en een losse 1200 Watt double-spooled Woofer aan een 600Watt monoblock. Al jaren.
Geweldig... "SNAP! Power" via een oude TDK cassette op volle sterkte laten pompen, de deuren resoneren in de sponningen...
How can I make this topic about me?
  zondag 6 september 2009 @ 09:38:04 #13
pi_72479619
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:21 schreef sinadO het volgende:

[..]

Alle liefhebberijen kosten geld.
Maar niet te veel. Ik heb ooit 2 setjes versterker/speakers gekocht van 1100 en 1300 gulden, er komt geweldig geluid uit, en alle audiofielen die Harman-Kadonn versterkers aansluiten met zilveren in azijn geweekte en met roze ruis rijp gemaakte kabeltjes van 140 euro/meter kunnen de boom in.
pi_72479631
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik begrijp TS niet. Luidsprekers gaan tientallen jaren mee, waarom dan nieuwe halen?

Ik heb al dik 10 jaar mijn Kenwood hifi-set - ja, geen dolby-surround maar da's ook onzinnig met 2 speakers (weet je TS, daar zitten allemaal equalizers in, pure vervormers); en als uitschieter erbij een Nakamichi cassettedeck en een losse 1200 Watt double-spooled Woofer aan een 600Watt monoblock. Al jaren.
Geweldig... "SNAP! Power" via een oude TDK cassette op volle sterkte laten pompen, de deuren resoneren in de sponningen... [ afbeelding ]
Het gaat toch niet om 'meegaan'...

Het gaat erom dat je steeds op zoek bent naar verbetering in het geluid! En deze speakers, die bijzonder hoog staan aangeschreven, gaan mij dat brengen. Al is het het laatste wat ik doe!
  zondag 6 september 2009 @ 09:41:41 #15
pi_72479646
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:22 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Zelfde hier....

Dure hifishit staat er wel.. Maar de kat eet de kabels elke keer op
Je moet ze ook niet in eigeel marineren, maar met wijnazijn.
pi_72479668
Zoooooo hee!

De mensen op internet hebben niet gelogen! Ik besloot om eens de allerbeste versterker die ik in huis heb (en die dus in een andere set staat, waarbij het moeilijk is hem los te koppelen etc) op de speakers aan te sluiten. Dat had ik dus eerder moeten doen! Deze jongens zijn écht kritisch als het op versterking aankomt. Wat een verbetering!

Komt er dus nog een klacht bij: deze speakers laten de beperkingen van je versterking genadeloos horen. Wordt het dus tijd voor een inruil-actie!
pi_72479700
Welke speakers heb je gekocht en wat voor versterker heb je?

Je hebt een KT88 als plaatje.. zit die ook in jouw versterker?
pi_72479731
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:49 schreef jhead het volgende:
Welke speakers heb je gekocht en wat voor versterker heb je?

Je hebt een KT88 als plaatje.. zit die ook in jouw versterker?
Momenteel praten we over een setje Thiels icm een Electrocompaniet versterker. Dat plaatje betekent niets, ik heb (helaas) geen KT88 in huis.
  zondag 6 september 2009 @ 10:04:34 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72479836
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:52 schreef sinadO het volgende:

[..]

Momenteel praten we over een setje Thiels icm een Electrocompaniet versterker. Dat plaatje betekent niets, ik heb (helaas) geen KT88 in huis.
Buizen op een thiel was toch niet ideaal.
Je kon toch beter flinke mosfet bak pakken.

De ene speaker is nu eenmaal moeilijker dan de andere.

Van een goed model thiel (er zijn ook wat mindere) staat je broekspijp te wapperen bij een beetje bass. en zo hoort dat.

Maar je zou ook kunnen kiezen voor een makkelijker hoog redement speaker. Denk aan de wat duurdere lijn van JM-Lab die zijn juist heel makkelijk aan te sturen.
pi_72479905
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:04 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Buizen op een thiel was toch niet ideaal.
Je kon toch beter flinke mosfet bak pakken.

De ene speaker is nu eenmaal moeilijker dan de andere.

Van een goed model thiel (er zijn ook wat mindere) staat je broekspijp te wapperen bij een beetje bass. en zo hoort dat.

Maar je zou ook kunnen kiezen voor een makkelijker hoog redement speaker. Denk aan de wat duurdere lijn van JM-Lab die zijn juist heel makkelijk aan te sturen.
Ik ga nooit gericht op zoek naar apparaten of speakers, ik kijk vaak op MP en andere sites en wacht tot ik een leuke deal kan maken. Die Electrocompaniet was ook een gouden vondst, net als deze speakers eigenlijk. Het is maar net wat je tegenkomt. Ik wil ook niets nieuw kopen, liefst 2e hands.
  zondag 6 september 2009 @ 10:14:58 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72479938
Ik koop altijd hier: www.wenwaudio.nl

Daar kun je inruilen in termijnen betalen en je krijgt altijd weer leuke prijs terug wanneer je inruilt.
pi_72479975
En dan op je dure HIFI mp3 beluisteren en zet je het ook aan bij een DIVX film?
  zondag 6 september 2009 @ 10:32:35 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72480170
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:18 schreef devl1nsect het volgende:
En dan op je dure HIFI mp3 beluisteren en zet je het ook aan bij een DIVX film?
Nee dat doe je niet want dan ga je huilen.
Je hebt tegenwoordig wel hi-end media players en dat wordt in de toekomst nog wel wat maar mp3 is een heel slecht formaat. En een hi-end set is niet zo vergevingsgezind. Het beste een mooie cd opzetten of een mooie LP.

Waarbij indien je mooie platenspeler en phono module hebt de LP mooier klinkt dan een cd.
pi_72480350
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:11 schreef sinadO het volgende:

[..]

Ik ga nooit gericht op zoek naar apparaten of speakers, ik kijk vaak op MP en andere sites en wacht tot ik een leuke deal kan maken. Die Electrocompaniet was ook een gouden vondst, net als deze speakers eigenlijk. Het is maar net wat je tegenkomt. Ik wil ook niets nieuw kopen, liefst 2e hands.
electrocompaniet beesten van amps.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 6 september 2009 @ 10:54:17 #25
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72480472
audiofielen-verzamel-topic
heitieh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: