HEIDEN! AFVALLIGE! KETTER!quote:Op zondag 6 september 2009 08:50 schreef breaky het volgende:
Daarom heb ik het ook opgegeven om dure hifi-shit te kopen.
Je bent toch nooit tevreden over het geluid.
Nu doe ik het met laptop speakertjes
Alle liefhebberijen kosten geld.quote:
Zelfde hier....quote:Op zondag 6 september 2009 08:50 schreef breaky het volgende:
Daarom heb ik het ook opgegeven om dure hifi-shit te kopen.
Je bent toch nooit tevreden over het geluid.
Nu doe ik het met laptop speakertjes
Maar niet te veel. Ik heb ooit 2 setjes versterker/speakers gekocht van 1100 en 1300 gulden, er komt geweldig geluid uit, en alle audiofielen die Harman-Kadonn versterkers aansluiten met zilveren in azijn geweekte en met roze ruis rijp gemaakte kabeltjes van 140 euro/meter kunnen de boom in.quote:
Het gaat toch niet om 'meegaan'...quote:Op zondag 6 september 2009 09:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik begrijp TS niet. Luidsprekers gaan tientallen jaren mee, waarom dan nieuwe halen?
Ik heb al dik 10 jaar mijn Kenwood hifi-set - ja, geen dolby-surround maar da's ook onzinnig met 2 speakers (weet je TS, daar zitten allemaal equalizers in, pure vervormers); en als uitschieter erbij een Nakamichi cassettedeck en een losse 1200 Watt double-spooled Woofer aan een 600Watt monoblock. Al jaren.
Geweldig... "SNAP! Power" via een oude TDK cassette op volle sterkte laten pompen, de deuren resoneren in de sponningen... [ afbeelding ]
Je moet ze ook niet in eigeel marineren, maar met wijnazijn.quote:Op zondag 6 september 2009 09:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zelfde hier....
Dure hifishit staat er wel.. Maar de kat eet de kabels elke keer op
Momenteel praten we over een setje Thiels icm een Electrocompaniet versterker. Dat plaatje betekent niets, ik heb (helaas) geen KT88 in huis.quote:Op zondag 6 september 2009 09:49 schreef jhead het volgende:
Welke speakers heb je gekocht en wat voor versterker heb je?
Je hebt een KT88 als plaatje.. zit die ook in jouw versterker?
Buizen op een thiel was toch niet ideaal.quote:Op zondag 6 september 2009 09:52 schreef sinadO het volgende:
[..]
Momenteel praten we over een setje Thiels icm een Electrocompaniet versterker. Dat plaatje betekent niets, ik heb (helaas) geen KT88 in huis.
Ik ga nooit gericht op zoek naar apparaten of speakers, ik kijk vaak op MP en andere sites en wacht tot ik een leuke deal kan maken. Die Electrocompaniet was ook een gouden vondst, net als deze speakers eigenlijk. Het is maar net wat je tegenkomt. Ik wil ook niets nieuw kopen, liefst 2e hands.quote:Op zondag 6 september 2009 10:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Buizen op een thiel was toch niet ideaal.
Je kon toch beter flinke mosfet bak pakken.
De ene speaker is nu eenmaal moeilijker dan de andere.
Van een goed model thiel (er zijn ook wat mindere) staat je broekspijp te wapperen bij een beetje bass. en zo hoort dat.
Maar je zou ook kunnen kiezen voor een makkelijker hoog redement speaker. Denk aan de wat duurdere lijn van JM-Lab die zijn juist heel makkelijk aan te sturen.
Nee dat doe je niet want dan ga je huilen.quote:Op zondag 6 september 2009 10:18 schreef devl1nsect het volgende:
En dan op je dure HIFI mp3 beluisteren en zet je het ook aan bij een DIVX film?
electrocompanietquote:Op zondag 6 september 2009 10:11 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik ga nooit gericht op zoek naar apparaten of speakers, ik kijk vaak op MP en andere sites en wacht tot ik een leuke deal kan maken. Die Electrocompaniet was ook een gouden vondst, net als deze speakers eigenlijk. Het is maar net wat je tegenkomt. Ik wil ook niets nieuw kopen, liefst 2e hands.
Vergeet buizen zolang je met Thiels als luidsprekers speelt. Om het even welke Thiel je gebruikt, die jongens hebben serieus stroom nodig en hebben een grillig impedantie verloop, een combinatie waar eigenlijk geen enkele buis raad mee weet. Niet getreurd, er zijn ook vreselijk mooie 'gewone' versterkers.quote:Op zondag 6 september 2009 09:52 schreef sinadO het volgende:
[..]
Momenteel praten we over een setje Thiels icm een Electrocompaniet versterker. Dat plaatje betekent niets, ik heb (helaas) geen KT88 in huis.
Ja kut he............... Ik overweeg serieus om een ESW10jp te kopen voor portable gebruikquote:
De MP4tjes van iTunes zijn anders een doorslaand succes.quote:Op zondag 6 september 2009 10:32 schreef Daniel1976 het volgende:
...maar mp3 is een heel slecht formaat. En een hi-end set is niet zo vergevingsgezind. Het beste een mooie cd opzetten of een mooie LP.
Waarbij indien je mooie platenspeler en phono module hebt de LP mooier klinkt dan een cd.
ik ook, die hangen aan de mac voor muziek bij de pc'squote:
Wat de massa geweldig vind hoeft totaal niet het mooiste te zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 11:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De MP4tjes van iTunes zijn anders een doorslaand succes.
Nee, we stoppen niet. Want bij blindvergelijkingen blijken zelfs geoefende muziekkenners maar niet het verschil te kunnen horen tussen een 256kbitVBR mp3 stream en de orgininele CD.quote:Op zondag 6 september 2009 11:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat de massa geweldig vind hoeft totaal niet het mooiste te zijn.
En MP3 is hoe dan ook bagger kwaliteit.
Het eerste wat in aanmerking komt voor een beetje redelijk digitaal geluid is flac.
Maar om een of andere reden klinkt ook dat aardig plat geslagen.
Kunnen mensen die mp3 mooi vinden svp stoppen met hier posten?
Try me. Maar ik kies de set uit (versterker speakers kabels cd speler). Daar durf ik wel 100 euro om te verwedden.quote:Op zondag 6 september 2009 13:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, we stoppen niet. Want bij blindvergelijkingen blijken zelfs geoefende muziekkenners maar niet het verschil te kunnen horen tussen een 256kbitVBR mp3 stream en de orgininele CD.
Wekenlang?quote:Op zondag 6 september 2009 13:51 schreef stevenmac26 het volgende:
koop gewoon een marquant "hi-fi" setje of audiosonic, voor minder dan 4 tientjes weken lang luisterplezier!
Das nou mooi aan Hi-end. Dat gaat gewoon een leven lang mee.quote:Op zondag 6 september 2009 13:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wekenlang?
Ik verwacht toch wel minimaal 5 jaar met spul te doen...
todat je weer een keer moet upgraden, wat vrij vaak isquote:Op zondag 6 september 2009 13:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das nou mooi aan Hi-end. Dat gaat gewoon een leven lang mee.
Ja, maar TS koopt constant nieuw spul.quote:Op zondag 6 september 2009 13:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das nou mooi aan Hi-end. Dat gaat gewoon een leven lang mee.
Leuk topic om te volgenquote:Op zondag 6 september 2009 08:29 schreef sinadO het volgende:
Dit overkomt iedereen wel eens, daar ben ik van overtuigd! (Zondagmorgen sinadO topic!)
Je hebt behoefte aan nieuwe luidsprekers, dus je gaat op zoek naar een leuke deal. Via een hifi verkoopsite kom je dan een echt koopje tegen! Je zoekt eens wat meningen over de speakers en dat ziet er allemaal erg goed uit. Je gaat luisteren en bent eigenlijk meteen verkocht. Dan kom je thuis...
Aansluiten, neerzetten.... en dan klinkt het toch niet helemaal zoals bij de verkoper. En dat terwijl jouw set aanmerkelijk beter is dan de zijne. En dan... weet je het even niet meer. Vertwijfeld ga je weer eens terug op internet lezen wat men nou precies over de speakers te zeggen heeft. En wat blijkt: je hebt weer eens 'moeilijke' exemplaren in huis gehaald!!
Er staat dus letterlijk in een artikel: "deze speakers zijn zeer kieskeurig voor wat betreft de apparatuur die je erop aansluit."
Geen probleem natuurlijk, ik heb alleen maar topspul in huis.
Ook staat er: "Plaatsing is cruciaal. Als je deze speakers precies goed neerzet verdwijnen ze en hou je een perfecte stage over, zowel in de breedte als in de hoogte en diepte."
Ja KUT! Dat lukt in mijn hut niet he, dat weet ik inmiddels wel. De vorige set moeilijke speakers kreeg ik pas na een paar maanden fatsoenlijk aan het klinken.
Dat wordt dus weer wekenlang slepen, neerzetten, draaien, spelen, draaien, slepen, neerzetten, testen....
Klacht: hifi is leuk maar het lijkt wel: hoe duurder hoe moeilijker.
Ja, en na 3 dagen aan staan van de versterker.quote:Op zondag 6 september 2009 13:43 schreef CasB het volgende:
Wat een kutspeakers als ze alleen goed klinken als ze op bepaalde aparatuur zijn aangesloten en op een specifieke plek staan.
Het belangrijkste blijft de speakers. Daarna pas de rest. Beter 2500 euro uitgeven aan speakers, 900 aan de versterker en 100 euro aan de cdspeler, dan andersom.quote:Op zondag 6 september 2009 13:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
Leuk topic om te volgen@ sinadO, jij als audiofiel weet vast wel wat een beetje een goeie audioset is.
Ik heb een budget van ¤ 3500 Euro, voor dit geld wil ik een leuke set met een zo goed mogelijk geluid.
Weet jij waar ik op moet letten?
Het verschil tussen tapijt of plavuizen is waarschijnlijk groter dan het kwaliteitsverschil tussen een setje van 1000 en 3000 euro.quote:Op zondag 6 september 2009 13:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
Leuk topic om te volgen@ sinadO, jij als audiofiel weet vast wel wat een beetje een goeie audioset is.
Ik heb een budget van ¤ 3500 Euro, voor dit geld wil ik een leuke set met een zo goed mogelijk geluid.
Op z'n minst een systeem dat detecteert hoeveel mensen er in de auto zitten. Passagiers zijn een drama voor mooi geluid.quote:Op zondag 6 september 2009 14:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, en na 3 dagen aan staan van de versterker.
Als ik muziek wil luisteren wil ik gewoon op play drukken en het horen.
Maar zonder dollen: wat voor audio heeft TS en Daniel1976 in de auto? Ook speciale speakers enzo?
Balans is veel belangerijker, bedenk eerst wat voor soort geluid je wil hebben en ga dan onderzoek doen naar welke componenten dat geluid kunnen voortbrengen.quote:Op zondag 6 september 2009 14:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het belangrijkste blijft de speakers. Daarna pas de rest. Beter 2500 euro uitgeven aan speakers, 900 aan de versterker en 100 euro aan de cdspeler, dan andersom.
Nope om een auto mooi te laten klinken vind ik niet echt iets voor mij omdat je dan altijd bijgeluiden hebt enzo.quote:Op zondag 6 september 2009 14:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, en na 3 dagen aan staan van de versterker.
Als ik muziek wil luisteren wil ik gewoon op play drukken en het horen.
Maar zonder dollen: wat voor audio heeft TS en Daniel1976 in de auto? Ook speciale speakers enzo?
Wat je voor je speakers uitgeeft moet je ook aan je versterker uitgeven vind ik.quote:Op zondag 6 september 2009 14:11 schreef zquing het volgende:
[..]
Balans is veel belangerijker, bedenk eerst wat voor soort geluid je wil hebben en ga dan onderzoek doen naar welke componenten dat geluid kunnen voortbrengen.
Met een budget van 3500eu zou ik sowieso 2ehands gaan kijken. Neem een setje speakers van +/- 1500eu een amp van 800, een leuke NAD preamp van 300. 200eu voor een cd loopwerk, 600 voor een DAC en de rest aan kabels
Toen ik voor het eerst hier thuis alles had aangesloten klonkt het hol en kaalquote:Op zondag 6 september 2009 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verschil tussen tapijt of plavuizen is waarschijnlijk groter dan het kwaliteitsverschil tussen een setje van 1000 en 3000 euro.
1000eu voor een loopwerk.............. Het enige wat een loopwerk hoeft te doen is rondjes draaien en bitjes uitpoepen, je geluid zit in de DACquote:Op zondag 6 september 2009 14:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat je voor je speakers uitgeeft moet je ook aan je versterker uitgeven vind ik.
Sowieso begint een goed cd loopwerk pas bij 1000 euro. Voor 100 euro heb je net nix.
3500 euro dat is de waarde van mijn bekabeling. (stroom + interlinks + speakerkabel).
Dan moeten we het nog over de rest hebben
hehe dan ken je marquant en audiosonic nietquote:Op zondag 6 september 2009 13:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wekenlang?
Ik verwacht toch wel minimaal 5 jaar met spul te doen...
3000 euro speakers, 500 euro de rest. DAC's, versterkers, cd spelers enso maken geen flikker uit. Het gaat om de speakers.quote:Op zondag 6 september 2009 13:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 september 2009 14:45 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
3000 euro speakers, 500 euro de rest. DAC's, versterkers, cd spelers enso maken geen flikker uit. Het gaat om de speakers.
Ga maar luisteren naar een ongebalanceerde set, dat klinkt gewoon stukken minderquote:Op zondag 6 september 2009 14:45 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
3000 euro speakers, 500 euro de rest. DAC's, versterkers, cd spelers enso maken geen flikker uit. Het gaat om de speakers.
Haha ik zie het al voor me, een kat met een restant Nordost Odin's in z'n bek ofzo.quote:Op zondag 6 september 2009 09:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zelfde hier....
Dure hifishit staat er wel.. Maar de kat eet de kabels elke keer op
Daar zijn 't monitors voor. Als je een goede bron hebt en geen al te grote ruimte kun je die prima gebruiken om naar muziek te luisteren.quote:Op zondag 6 september 2009 14:58 schreef Rasher het volgende:
[ afbeelding ]
Deze speakers zijn hemels. Voor kleine 700 euro zwaar dik geluid. Enige wat ze adviseren is om ze op oor-hoogte te plaatsen.
Zijn alleen gemaakt om muziek te maken, niet te luisteren.Maar ik luister nooit meer naar iets anders want deze klinken veel zuiverder.
Toen ik op kamers dat had ik ook monitors, perfect voor een kamertjequote:Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Daar zijn 't monitors voor. Als je een goede bron hebt en geen al te grote ruimte kun je die prima gebruiken om naar muziek te luisteren.
Si, si. Klinkt echt super. Maak er ook muziek mee maar gebruik ze dus ook om te luisteren.quote:Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Daar zijn 't monitors voor. Als je een goede bron hebt en geen al te grote ruimte kun je die prima gebruiken om naar muziek te luisteren.
Hmmmm, kabels die moeten inspelen? Ik krijg hier echt een Jomanda-gevoel van. Ik kan hier niet in meegaan.quote:Op zondag 6 september 2009 14:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar ik heb hier cardas interlinkjes en als je die verwisseld dan duurt het ook even voordat de kabel goed gaat klinken. Dat heb je nu eenmaal.
Wat is een ongebalanceerde set? Je bedoelt speakers die niet symmetrisch staan opgesteld?quote:Op zondag 6 september 2009 14:54 schreef zquing het volgende:
Ga maar luisteren naar een ongebalanceerde set, dat klinkt gewoon stukken minder
1tje waar 3k wordt uitgegeven aan speakers en 500 aan de restquote:Op zondag 6 september 2009 16:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmmmm, kabels die moeten inspelen? Ik krijg hier echt een Jomanda-gevoel van. Ik kan hier niet in meegaan.
No Offence.
[..]
Wat is een ongebalanceerde set? Je bedoelt speakers die niet symmetrisch staan opgesteld?
Eh, is het niet zo dat de BRON de kwaliteit bepaalt en niet het MEDIUM?quote:Op zondag 6 september 2009 14:39 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat vind ik één van de best klinkende cdspelers in zijn prijsklasse. Het benaderd benadert bijna een LP
Is dat deze cd? Lijkt me leuk om een keer te proberen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[knip]
Een gedoodverfde cd / lp daarvoor is "Jazz at the Pawnshop" waar een verschrikkelijk goed 3D beeld inzit.
Met 2 goede stereo speakers is 3D geluid namelijk heel goed mogelijk. Daar heb je geen 5.1 audio set voor nodig.
ik kan zo 1 2 3 niet via Google vinden hoe veel die kasten kosten. Volgens mij kan ik daar een nieuwe auto voor kopen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Doe mij dan maar jm lab utopia serie of de grote serie van Usher. Dat klinkt.
[ afbeelding ]
En die JM-Lab is hoog rendement dus met een relatief lichte versterker aan te sturen.
Als er lage bas uit je speakers komt die je niet meer hoort, dan moeten je broekspijpen wel wapperen.
Geluid zit hem in de ervaring niet alleen in het gehoord.
Geluidskwaliteit is makkelijk te "meten" pak een live concert van goede jazz band met analoge instumenten (piano drum trompet etc) neem dit op met goed materiaal. Wanneer je het afspeelt dient het hetzelfde te klinken alsof er recht voor je neus met het instrument wordt gespeeld.
Een gedoodverfde cd / lp daarvoor is "Jazz at the Pawnshop" waar een verschrikkelijk goed 3D beeld inzit.
Met 2 goede stereo speakers is 3D geluid namelijk heel goed mogelijk. Daar heb je geen 5.1 audio set voor nodig.
Zeker. Een slecht opgenomen cd in de aller duurste cd speler klinkt nog niet.quote:Op zondag 6 september 2009 16:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh, is het niet zo dat de BRON de kwaliteit bepaalt en niet het MEDIUM?
Voor interconnects moet je redelijk goeie kopen. Stroom en speakerkabel maakt geen drol uit als ze maar dik genoeg zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 14:17 schreef Daniel1976 het volgende:
(...)
3500 euro dat is de waarde van mijn bekabeling. (stroom + interlinks + speakerkabel).
(...)
Totdat de hoge tonen/kleinste groefjes van die LP zijn afgesleten na de eerste draaisessies en het 'warme'/doffe geluid tevoorschijn komt wat audiofielen zien als beter, maar ik als beschadiging van het geluid.quote:Op zondag 6 september 2009 14:39 schreef Daniel1976 het volgende:
Dit is mijn loopwerk inclusief DA convertor.
http://sites.thestar.com.(...)/audiofile/12maestro
[ afbeelding ]
Dat vind ik één van de best klinkende cdspelers in zijn prijsklasse. Het benaderd bijna een LP
Ik zet mn speakers wel zo veel mogelijk op een mooie plek, maar e.e.a. word meer gedicteerd door de vorm van de kamer en de breedte van de vensterbank dan door audio-meettechnische overwegingen. Ik ga natuurlijk niet het geluid inrichten voor 1 zitplaats, ik zit soms graag ergens anders en soms heb ik zelfs bezoek!quote:Op zondag 6 september 2009 20:24 schreef PKfotografie het volgende:
hoe ver gaan jullie trouwens voor goed geluid?
passen jullie de ruimte bv. ook aan om te kunnen bepalen welke wanden mogen reflecteren of moeten absorberen?
dat alle bekabeling netjes zelfde lengtes hebben, speakers bi-amp aangesloten zijn?
zuurstof vrij koper als bekabeling,
speakers netjes een bepaalde afstand van de achterwand en muur, stoel netjes in het midden. etc.
verder als een goede dvd/cd speler, amp, en speakers ga ik zelf niet. maar vraag me af wie er echt helemaal hun ruimte voor ingericht heeft.
persoonlijk hoor ik de bekabeling ook niet hoor, weet wel dat er verschil in zit als je het gaat meten, maar denk dat de vorm en inhoud van mijn kamer meer beperkt als dat dure kabel goed kan makenquote:Op zondag 6 september 2009 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zet mn speakers wel zo veel mogelijk op een mooie plek, maar e.e.a. word meer gedicteerd door de vorm van de kamer en de breedte van de vensterbank dan door audio-meettechnische overwegingen. Ik ga natuurlijk niet het geluid inrichten voor 1 zitplaats, ik zit soms graag ergens anders en soms heb ik zelfs bezoek!![]()
Verder werkt uit de muur gerukt of van een lamp afgeknipt elektriciteitssnoer uitstekend als speakerkabel.
Dit is vreemd.... Ik dacht dat een audiofiel als jou ook honderden euro's per strekkende meter uitgeeft aan echte kwaliteit audiokabels. De ketting is immers zo zwak als de zwakste schakel?quote:Op zondag 6 september 2009 18:18 schreef sinadO het volgende:
Hee dit topic is leuk geworden.
Ik doe overigens niet aan dure kabels. Paar euro de meter voor LS kabel en een paar tientjes voor een interlink is genoeg.
Waarom zou een kabel van een paar euro de zwakste schakel zijn?quote:Op zondag 6 september 2009 21:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dit is vreemd.... Ik dacht dat een audiofiel als jou ook honderden euro's per strekkende meter uitgeeft aan echte kwaliteit audiokabels. De ketting is immers zo zwak als de zwakste schakel?
speaker kabel valt wel mee, maar de cinch kabels..... daar zitten echt rotte appels tussen.quote:Op zondag 6 september 2009 21:24 schreef enno het volgende:
[..]
Waarom zou een kabel van een paar euro de zwakste schakel zijn?
quote:Op zondag 6 september 2009 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
waar tussen speakers geschakeld wordt middels een schakelkast.
Laat men mij maar aantonen, doormiddel van wetenschappelijk onderbouwde metingen, dat er signaalverbetering(!) optreedt bij kapitale kabels. Ook mogen ze mij dan eens aantonen dat er signaalverlies optreedt bij de kabels die ik gebruik.quote:Op zondag 6 september 2009 21:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dit is vreemd.... Ik dacht dat een audiofiel als jou ook honderden euro's per strekkende meter uitgeeft aan echte kwaliteit audiokabels. De ketting is immers zo zwak als de zwakste schakel?
Nee, die geluidskamers zijn niet goed. Luidsprekers moet je beluisteren in de exacte opstelling van de overige, en niet de een set 3 meter tussenruimte, en de andere set 5 meter en de volgende op 2 meter hoogte.... Tevens geeft een schakelkast verlies in kwaliteit.quote:Op zondag 6 september 2009 21:31 schreef Buschetta het volgende:
[..]Hoe werkt dat ? Ik weet dat die kamers echt optimaal ingericht zijn maar dat die apparatuur is aangepast is natuurlijk oplichting....
quote:Op zondag 6 september 2009 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
potverdikke zit ik me daar daadwerkelijk serieuze posts te plaatsen in een sinadO audiotopic.
quote:Op zondag 6 september 2009 21:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
der-te-noemen audiozaak, die een of ander koos alberts cdtje laadde, het ding op volume 8 zette en liet spelen. Met een amper te verstane kreet DIT KLINKT WEL GOED HE?!?!?
quote:Op zondag 6 september 2009 21:35 schreef sinadO het volgende:
[..]
Laat men mij maar aantonen, doormiddel van wetenschappelijk onderbouwde metingen, dat er
signaalverbetering(!) optreedt bij kapitale kabels. Ook mogen ze mij dan eens aantonen dat er signaalverlies optreedt bij de kabels die ik gebruik.
Zie voor meer info hieromtrent het forum op www.hififorum.nl (als dat tenminste weer werkt inmiddels).
85 ct de meterquote:Adviezen voor een goed luidsprekersnoer
Een goed luidsprekersnoer heeft de volgende eigenschappen:
heeft een lage serie-weerstand en een lage zelfinductie, een middelmatige tot lage capaciteit (iets minder belangrijk) en is uiteraard zo kort mogelijk. Dit snoer is volledig afgerold, loopt niet dicht langs andere leidingen (verstoring).
Het snoer is bij voorkeur een getwist (!) snoer om de zelfinductie te minimaliseren, maar een degelijk 'tweeling' snoer is ook goed zolang deze maar een relatief grote aderdoorsnede heeft (binnen zeker grenzen).
Omgezet in praktische waarden zou dit kunnen resulteren in de volgende waarden:
Rs kleiner dan 0,2 Ohm,
Ls liefst kleiner dan 2uH,
en de Cp kleiner dan 600pF.
Luidspreker snoer met een lengte van meer dan 6 a 8 meter dient bij voorkeur vermeden te worden, langere lengten kunnen invloed gaan opleveren.
Over het algemeen voldoet 2,5mm² prima, voor de wat grotere lengten of zwaardere belastingen zou 4mm² overwogen kunnen worden.
Een specifieke materiaal keuze is niet/nauwelijks aan de orde, zolang er aan de bovengenoemde 'eisen' wordt voldaan zijn er geen/nauwelijks verschillen merkbaar.
(gepikt van internet)
Goed...ik heb een beetje gelogen....aan mijn laptop heb ik altijd een goede sennheiser koptelefoon hangenquote:
zijn er winkels dit doen dan??quote:Op zondag 6 september 2009 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
.
Een goede audiozaak laat je een paar van die dingen mee naar huis nemen en ze een paar dagen beluisteren.
jeps, maar niet zomaar voor de lol. je moet wel serieus op zoek zijn naar iets met een serieus prijskaartje.quote:Op maandag 7 september 2009 00:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
zijn er winkels dit doen dan??
mja, maar die zwakste schakel is al heel snel (en betaalbaar, als niet goedkoop) niet meer de zwakstequote:Op zondag 6 september 2009 21:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Afrika.quote:Op maandag 7 september 2009 01:08 schreef Gamesua het volgende:
Waar blijft Penisbaard om dit belachelijk te maken. We zitten hier gvd wel in KLB hoor
3500 euro een klein budget noemen (voor speakers!mensen kopen er een auto voor) en verwijzen naar tweedehands
Mensen, het zijn maar speakers.
Oh, en vergeet niet dat mensen in Afrika doodgaan van honger en watertekort en jullie duizenden euro's aan SPEAKERS uitgeven._____
duizenden euros? neuh, met 2e hands en hobby'en kom je heul verquote:Op maandag 7 september 2009 01:08 schreef Gamesua het volgende:
Waar blijft Penisbaard om dit belachelijk te maken. We zitten hier gvd wel in KLB hoor
3500 euro een klein budget noemen (voor speakers!mensen kopen er een auto voor) en verwijzen naar tweedehands
Oh, en vergeet niet dat mensen in Afrika doodgaan van honger en watertekort en jullie duizenden euro's aan SPEAKERS uitgeven._____
Het is een hobbyquote:Op maandag 7 september 2009 01:08 schreef Gamesua het volgende:
alsof die afrikanen er veel beter van worden als ik mn geld aan andere dingen uitgeefquote:Oh, en vergeet niet dat mensen in Afrika doodgaan van honger en watertekort en jullie duizenden euro's aan SPEAKERS uitgeven._____
Ja en ik doe het met mijn X-540 setje van 60 euro. Jaquote:
Logitech heeft low-end spul hoor, ze plakken er alleen maar van allerlei labels (en hun naamquote:Op maandag 7 september 2009 16:17 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ja en ik doe het met mijn X-540 setje van 60 euro. Jablabla boeiend, er komt goed genoeg geluid uit en daarmee zou je genoegen moeten nemen ipv er 58 keer meer voor uitgeven terwijl je je geld aan veel betere dingen kan uitgeven. Nou ja, beter kan je altijd willen maar zo belachelijk veel ervoor geven is gewoon
Kijk, auto's zijn nou eenmaal duur. Maar als je van goede auto's houdt dan is de opstap naar een hogere klasse niet zo groot. Een nieuwe Passat kost 26.000 euro. Een Aston Martin DB9 kost 130.000 euro. Een verschilletje van 5x. Daarvoor heb je dan dus een A-klasse auto, uitgaande van een lettersysteem met A+ als hoogste.
Een X-540 is voor consumenten een low-midrange systeem. Voor 58x meer zou je dan dus tweedehands moeten gaan om iets degelijks te nemen? Tweedehands?! Zelfs dan krijg je vast niet top of the line artikelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |