'Gewoon' door het hoofd, ga er maar eens aan staan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:30 schreef nVincible het volgende:
En gewoon door het hoofd schieten als ze de politie (willen gaan) beschieten.
Ghehehe.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:32 schreef Sapstengel het volgende:
Mjah ik heb er ook geen problemen mee, zo lang we maar geen trigger happy agenten krijgen die me straks neerschieten als ik vlucht bij een lichtcontrole.
Nee, nu raakt hij juist verbitterd en van de maatschappij vervreemd, en gaat hij alleen maar meer jatten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:41 schreef trovey het volgende:
Hopelijk heeft dat inbrekertje nu meteen door dat het geen spelletje is waarmee hij bezig is en stopt hierbij zijn "carriere".
Littekens van kogelgaten zijn als medailles. Hij krijgt alleen maar meer aanzien hierdoor.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:41 schreef trovey het volgende:
Hopelijk heeft dat inbrekertje nu meteen door dat het geen spelletje is waarmee hij bezig is en stopt hierbij zijn "carriere".
ik ben het met je eens mits ze het niet te gek gaan doenquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Die nieuwe aanpak is wel tof.
Dit is inderdaad leerzamer dan een "wil je dit niet meer doen? Kopje thee?"quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Die nieuwe aanpak is wel tof.
OP lezen misschien?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Want? Je kent de reden waarom werd geschoten?
Goed, dan de volgende keer even zo schieten dat hij de littekens niet meer kan tonen, behalve aan de hemelpoortquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Littekens van kogelgaten zijn als medailles. Hij krijgt alleen maar meer aanzien hierdoor.
Wanneer hij neer gaat nog een keer in zijn andere been schieten zodat hij zeker niet meer weg kan rennenquote:
Wees gerust, ik heb de OP gelezen. Alleen maar inbreken en wegrennen is geen rechtvaardiging om iemand neer te schieten. Dat is buitenproportioneel. Daarom nogmaals de vraag aan Sanderrrr: waarom is er terecht geschoten?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
OP lezen misschien?
Inbraak en vluchten.
Weet je dat wel zeker? Volgens mij heet dat aanhoudingsvuur en is dat niet buitenproportioneel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wees gerust, ik heb de OP gelezen. Alleen maar inbreken en wegrennen is geen rechtvaardiging om iemand neer te schieten. Dat is buitenproportioneel. Daarom nogmaals de vraag aan Sanderrrr: waarom is er terecht geschoten?
Nee in deze situatie is er buitenproportioneel gebruik van het wapen geweest.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:42 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Volgens mij heet dat aanhoudingsvuur en is dat niet buitenproportioneel.
Aanhoudingsvuur mag ook niet altijd, maar is alleen toegestaan als aan bepaalde criteria is voldaan. Volgens mij was het zoiets: er moet een gevangenisstraf van tenminste 4 jaar op het misdrijf staan en er moet sprake zijn van ernstige aantasting van de lichamelijk integriteit of de persoonlijke levenssfeer en het misdrijf moet gevaarlijk en/of bedreigend zijn voor de samenleving. Ik kan met niet voorstellen dat een inbraak, hoe vervelend ook voor degene waar is ingebroken, door een 15 jarige aan deze criteria voldoet. Simpelweg: ook voor aanhoudingsvuur is dit feit niet ernstig genoeg. Als er dus terecht is gevuurd dan zullen er aanvullende omstandigheden geweest moeten zijn die dit rechtvaardigen, maar dat kan ik uit het nieuwsbericht niet opmaken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:42 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Volgens mij heet dat aanhoudingsvuur en is dat niet buitenproportioneel.
Weet jij meer dan wij?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
Gevalletje van : wie niet horen wil moet voelen.
Nee hoor, weet net zoveel als iedereen. Ik heb begrepen dat die twee jongens ingebroken hebben en dat de politie ze gemaand heeft tot stoppen, hetgeen ze niet deden, dus heeft de politie geschoten.quote:
Niemand betwist hier dat inbreken een slechte zaak is etc., maar dat is geen reden om als een onnozele tokkie zomaar aan te nemen dat er in dit geval geschoten moest worden door de politie. Ook de politie heeft zich aan regels, voorschriften en wetten te houden.. Al zie jij daar blijkbaar het belang niet van in.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, weet net zoveel als iedereen. Ik heb begrepen dat die twee jongens ingebroken hebben en dat de politie ze gemaand heeft tot stoppen, hetgeen ze niet deden, dus heeft de politie geschoten.
Zeker wel, alleen zie ik de pavlovreactie alweer verschijnen. De politie is fout en die jongens zijn zielig.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:08 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Niemand betwist hier dat inbreken een slechte zaak is etc., maar dat is geen reden om als een onnozele tokkie zomaar aan te nemen dat er in dit geval geschoten moest worden door de politie. Ook de politie heeft zich aan regels, voorschriften en wetten te houden.. Al zie jij daar blijkbaar het belang niet van in.
Ach, als je niet inbreekt of anderszins verkeerd bezig ben zul je er ook niet mee te maken krijgen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:11 schreef sigme het volgende:
Zulke agenten heb ik liever niet in mijn wijk.
Ja ok, dat is natuurlijk ook onzin dat per definitie te stellen, maar daarom snapte ik jouw "dus heeft de politie geschoten" ook niet zo. Het is juist van belang dit soort incidenten goed uit te zoeken.. Net zoals het van belang is dat de daders van inbraken gestraft worden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeker wel, alleen zie ik de pavlovreactie alweer verschijnen. De politie is fout en die jongens zijn zielig.
Ik denk dat ze er meer op doelt dat geregeld een politiekogeltje nog weleens het doel mist, met soms alle gevolgen van dien voor goederen en personen in de omgeving.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, als je niet inbreekt of anderszins verkeerd bezig ben zul je er ook niet mee te maken krijgen.
Kun je even quoten waar ik dat zeg?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar jij gaat meer voor het kopje thee en de aai over de bol begrijp ik?
Inderdaad, de volgende keer bewapenen die twee inbrekers zich en kan de politie op een kogel tussen de ogen rekenen als ze zelf niet eerder 'gepast geweld' gebruiken. Uiterst leerzame ervaring.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is inderdaad leerzamer dan een "wil je dit niet meer doen? Kopje thee?"
Dan zijn we het dus eigenlijk eens.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:15 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ja ok, dat is natuurlijk ook onzin dat per definitie te stellen, maar daarom snapte ik jouw "dus heeft de politie geschoten" ook niet zo. Het is juist van belang dit soort incidenten goed uit te zoeken.. Net zoals het van belang is dat de daders van inbraken gestraft worden.
Ik welquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:11 schreef sigme het volgende:
Zulke agenten heb ik liever niet in mijn wijk.
Over het feit dat inbrekers bestraft dienen te worden wel, maar jouw aanname dat er terecht is geschoten deel ik geenszins. Zeker niet op basis van de info die ik nu over deze zaak heb.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zijn we het dus eigenlijk eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |