abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72462386
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Wel hebben wij natuurlijk duidelijk een groot probleem mbt tot de alcoholconsumptie van de jeugd
Ik betwijfel eerlijk gezegd dat er tegenwoordig meer gedronken wordt. Boeren drinken al honderden jaren veel te veel dus dat is niets nieuws. Wel nieuw is de drugsverslaving onder deze groep.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:53:36 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72462662
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:15 schreef marcb1974 het volgende:
Goh dat duurde lang.

En een alcoholbewijs Hoe kom je erop. Dat gaat niet eens voor 1% werken natuurlijk
Er zijn genoeg landen waar je zonder ID geen alcohol krijgt, ik snap niet waarom dat in Nederland minder zou werken. Natuurlijk, je kunt redelijk gemakkelijk vrienden o.i.d. vragen, maar een manier zoeken om vooral alcoholmisbruik terug te drinken en sommige mensen ook een alocholontzegging op te kunnen leggen, vind ik niet zo vreemd. Van mijn part voer je een aantekening in op het ID-bewijs.

In Nederland is er wel een gewoonte dat je redelijk makkelijk drank kunt krijgen, en worden er verder geen vragen gesteld. Zelfs over het bijschenken van overduidelijk dronken bezoekers wordt niet moeilijk gedaan. Op zich mag dat van mij best wat beter gereguleerd worden.

Maar het alternatief is: gewoon voor iedereen belastingen omhoog en het voor iedereen lastiger maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:57:00 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72462756
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dan kun je in ieder geval zeggen dat je er iets aan gedaan hebt. Politiek scoren dus.
De politiek scoort dan sowieso wel omdat ze de maatregel na een proefperiode niet meer af kunnen schaffen want dan lopen ze al die extra accijnzen mis die ze in de proefperiode binnengehaald hebben.

Zo gaat het immers altijd met proefperiodes en "tijdelijke" accijnsverhogingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:06:28 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72463002
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:44 schreef waht het volgende:

[..]

Alles behalve, ik zeg alleen maar dat er genoeg onverantwoordelijke ouders zijn. Wat nu?
Dat is geen reden om voor mij alcohol drugs te verbieden.
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar baseer je dit "feit" op? Omdat alcohol wel legaal is? Dan kan je sowieso geen vergelijking maken...
Wetenschappelijk onderzoek. http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:13:59 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72463150
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wetenschappelijk onderzoek. http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
In dat geval verbaas ik me dat dit argument gebruikt wordt om andere drugs dan alcohol en tabak te legaliseren, i.p.v. gebruik van alcohol en tabak aan te pakken. Zeker voor tabak: er zijn minder schadelijke producten (zoals anti-muggen-stekkers) die wel verboden zijn in Nederland.
censuur :O
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:21:16 #56
pi_72463304
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In dat geval verbaas ik me dat dit argument gebruikt wordt om andere drugs dan alcohol en tabak te legaliseren, i.p.v. gebruik van alcohol en tabak aan te pakken. Zeker voor tabak: er zijn minder schadelijke producten (zoals anti-muggen-stekkers) die wel verboden zijn in Nederland.
Omdat het verbieden van drugs (zie drooglegging) geen problemen oplost, alleen de maffia machtiger maakt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:32:26 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:04:42 #58
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72464371
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat het verbieden van drugs (zie drooglegging) geen problemen oplost, alleen de maffia machtiger maakt.
Je vergelijkt nu een WildWest-avontuur in de VS 100 jaar geleden met het huidige Nederland...
censuur :O
pi_72464765
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen reden om voor mij alcohol drugs te verbieden.
Voor mij ook niet. Maar misschien moeten er wel voorzichtige adviezen komen omtrent kinderen en drugs.

De peuters aan de cocaïne zullen geen normaal leven beschoren zijn, lijkt mij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:25:11 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72464999
In zweden wordt 20% meer alcohol gebruikt dan in Nederland (in pure alcohol per capita). Denk niet dat zweden een recht van spreken heeft in de manier waarop alcohol misbruik dient te worden aangepakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72465020
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De drooglegging was dan ook een enorm succes die herhaald dient te worden
idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:27:26 #62
45206 Pietverdriet
pi_72465076
Maar het gaat er natuurlijk helemaal niet om dat er minder gedronken wordt, het gaat om meer accijns
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:29:50 #63
pi_72465160
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu een WildWest-avontuur in de VS 100 jaar geleden met het huidige Nederland...
De drugshandel in Nederland is niet in handen van criminelen?
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:17 schreef waht het volgende:

[..]

Voor mij ook niet. Maar misschien moeten er wel voorzichtige adviezen komen omtrent kinderen en drugs.

De peuters aan de cocaïne zullen geen normaal leven beschoren zijn, lijkt mij.
Kinderen met ouders die ze met een dagelijks portie coke grootbrengen hebben sowieso geen normaal leven, dat ligt niet aan de drugs. Een drugsverbod is dus symptoombestrijding, zijn we het daar over eens.
pi_72465230
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik betwijfel eerlijk gezegd dat er tegenwoordig meer gedronken wordt. Boeren drinken al honderden jaren veel te veel dus dat is niets nieuws. Wel nieuw is de drugsverslaving onder deze groep.
dat denk ik dus ook, als ik de verhalen hoor van mensen uit de hippie tijd (de mensen die nu op de jeugd kankeren ) werd er toen behoorlijk meer gedronken en belangrijker gewoon rondgereden met drank op.
Dat laatste valt me sowieso op dat dat eerder een taboe is bij de jeugd dan bij de oudere "ervaren" chauffeur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72465281
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar het gaat er natuurlijk helemaal niet om dat er minder gedronken wordt, het gaat om meer accijns
Met Staatswinkels pak je ook nog de marge van de winkeliers dubbele winst dus.
pi_72465441
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat dat wel zal meevallen. Er gaan natuurlijk ook meer mensen alcohol stoken en illegaal alcohol importeren. Daar vangt men natuurlijk geen accijns op.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_72465466
Ik zie het al voor me over 25 jaar. Marokkanen op scooters die alcohol dealen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:02:54 #68
45206 Pietverdriet
pi_72466097
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:38 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel zal meevallen. Er gaan natuurlijk ook meer mensen alcohol stoken en illegaal alcohol importeren. Daar vangt men natuurlijk geen accijns op.
Toen minister Tiet, euh, Borst de accijns op alcohol in NL drastisch verhoogde waarna de verkoop inklapte, en men massaal naar Duitsland reed om drank te halen werd de maatregel teruggedraaid. er kwam namelijk flink minder accijns binnen.
pi_72479211
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
In zweden wordt 20% meer alcohol gebruikt dan in Nederland (in pure alcohol per capita). Denk niet dat zweden een recht van spreken heeft in de manier waarop alcohol misbruik dient te worden aangepakt.
Echt waar? Kan ik bijna niet geloven. Waar heb je die cijfers vandaan?
I´m back.
  zondag 6 september 2009 @ 08:36:58 #70
pi_72479244
quote:
Op zondag 6 september 2009 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt waar? Kan ik bijna niet geloven. Waar heb je die cijfers vandaan?
De "cijfers"? Lies, statistics....

Vroeger was je een zatlap als je 24 uur per dag strontlazarus was. Tegenwoordig ben je met 5 drankjes per week al een probleemdrinker.

Als je de definities steeds aanpast worden de problemen vanzelf groter en daarmee de motivatie om mensen lastig te vallen met verboden en ontmoedigingsbeleid.
pi_72479250
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie lijkt op deze: ze willen wat werkloze criminelen in het zadel helpen.
pi_72479290
Beter schroeven ze de boetes op voor mensen die zat achter het stuur kruipen of onder invloed van alcohol geweld gebruiken.
Het verplicht vragen naar een ID bij drankverkoop is prima, maar heb in de VS wel gezien dat dat ook naar het belachelijke door kan worden getrokken. M'n vriend had z'n ID niet bij zich en kreeg geen light-bier mee, terwijl hij duidelijk al kaal is aan het worden. En ondertussen lagen voor de winkel de zwervers in de goot crack te roken. Maar z'n light-biertjes kreeg hij niet mee.
pi_72479298
Als we eens als voorwaarde stelden dat ze beginnen met het stoppen met schenken in regeringsgebouwen.. en roken bovendien..
pi_72479314
quote:
Op zondag 6 september 2009 08:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De "cijfers"? Lies, statistics....

Vroeger was je een zatlap als je 24 uur per dag strontlazarus was. Tegenwoordig ben je met 5 drankjes per week al een probleemdrinker.

Als je de definities steeds aanpast worden de problemen vanzelf groter en daarmee de motivatie om mensen lastig te vallen met verboden en ontmoedigingsbeleid.
Ik krijg toch echt wel de indruk dat dat net andersom is.
Mensen hadden vroeger ook minder te besteden, hadden ook minder vrije tijd, de jeugd dronk niet ongehoorde hoeveelheden, hadden daar ook geen geld voor.
I´m back.
pi_72479317
En in Zweden stookt men steeds vaker zelf alcohol, wat ook niet zonder gevaren is. Zo zie je, voor het ene probleem komt een ander in de plaats.

http://www.zweden.com/zi/algemeen/etenendrinken/alcohol.php
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')