Hoe zou je dit willen doen? Je hebt het nu over mensen die misdrijven plegen onder invloed van alcohol, iets wat allang verboden is. Als je dat zwaarder wilt bestraffen, waarom dan niet gewoon alle misdrijven? Dit kan dan redelijk los van de alcohol gezien worden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:55 schreef Iblis het volgende:
Iets wat wel beter gereguleerd zou kunnen worden, wat mij betreft, is het aanpakken van mensen die hebben aangetoond dat ze niet met alcohol om kunnen gaan. Bijvoorbeeld mensen die herhaaldelijk dronken in een auto gevonden zijn, die herhaaldelijk dronken een vechtpartij hebben veroorzaakt. Als dat gebeurt heb je m.i. aangetoond niet verantwoordelijk met drank te kunnen omgaan. Ik heb er geen moeite mee als men tracht daar wat tegen te doen.
Legaliseren van alle drugs moet wel gepaard gaan met keiharde repressie op het misbruik daarvan (rijden onder invloed, overlast onder invloed, geweld onder invloed).quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
en ze hebben daar dan ook grote problemen met alcohol.
Legaliseren is beter!
quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Drugs verbieden is leuk!
in plaats van drugsverboden, dat roep ik al eeuwen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:19 schreef waht het volgende:
[..]
Legaliseren van alle drugs moet wel gepaard gaan met keiharde repressie op het misbruik daarvan (rijden onder invloed, overlast onder invloed, geweld onder invloed).
Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders.quote:En wat denkt een pro-drugs-kerel als jij van de leeftijdsgrens 16 en 18 jaar voor het gebruik van alcohol en cannabis?
Ouders zijn net kinderen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders.
de dag dat er geen amstel meer verkocht wordt is er 1 om te vierenquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:27 schreef Hukkie het volgende:
Dus omdat anderen alcohol misbruiken, kan ik straks geen kratje Amstel meer bij de Digros kopen?
Het moet niet gekker worden.
Dus je wilt alcohol voor ouders verbieden?quote:
Dat hebben wij toch ook, of niet?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:32 schreef Sapstengel het volgende:
Blijkt ook dat het erg goed werkt, in Zweden kun je alleen alcohol bij staatswinkels kopen en is het enorm duur, maar ze hebben wel een groot aantal alcoholisten en mensen met een drankprobleem.
Gelijk trekken. Feit is nu eenmaal dat het schadelijke potentieel van alcohol groter is dan dat van cannabis.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:19 schreef waht het volgende:
[..]
Legaliseren van alle drugs moet wel gepaard gaan met keiharde repressie op het misbruik daarvan (rijden onder invloed, overlast onder invloed, geweld onder invloed).
En wat denkt een pro-drugs-kerel als jij van de leeftijdsgrens 16 en 18 jaar voor het gebruik van alcohol en cannabis?
Dat dus.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:27 schreef Hukkie het volgende:
Dus omdat anderen alcohol misbruiken, kan ik straks geen kratje Amstel meer bij de Digros kopen?
Het moet niet gekker worden.
Wat? Mensen met een drankprobleem?quote:
Dan kun je in ieder geval zeggen dat je er iets aan gedaan hebt. Politiek scoren dus.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:37 schreef Sapstengel het volgende:
Klopt ja, maar het blijkt dus dat een strenge aanpak niet werkt, dus waarom zouden we het uberhaupt proberen?
In Nederland is het niet zo gebruikelijk, maar in de VS moet je je b.v. ongeveer altijd identificeren als je alcohol koopt, of het nou in winkels of in een restaurant is. In principe zou je van mij betreft mensen zo ook een ‘alcoholontzetting‘ kunnen geven. Geef mensen een ‘alcoholbewijs’ als ze 16 worden. Als ze dan misbruik plegen, neem je het voor een aantal jaren in. Zonder zo’n bewijs geen verkoop van alcohol aan zo’n persoon.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe zou je dit willen doen? Je hebt het nu over mensen die misdrijven plegen onder invloed van alcohol, iets wat allang verboden is. Als je dat zwaarder wilt bestraffen, waarom dan niet gewoon alle misdrijven? Dit kan dan redelijk los van de alcohol gezien worden.
Wat mij betreft mag dronken rijden trouwens VEEL zwaarder bestraft worden.
Alles behalve, ik zeg alleen maar dat er genoeg onverantwoordelijke ouders zijn. Wat nu?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je wilt alcohol voor ouders verbieden?
Waar baseer je dit "feit" op? Omdat alcohol wel legaal is? Dan kan je sowieso geen vergelijking maken...quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Feit is nu eenmaal dat het schadelijke potentieel van alcohol groter is dan dat van cannabis.
Het lijkt me idd ongerelateerd aan de relatief dure beschikbaarheid van alcohol.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat? Mensen met een drankprobleem?
Klopt ja, maar het blijkt dus dat een strenge aanpak niet werkt, dus waarom zouden we het uberhaupt proberen?
Cannabis is de facto ook legaal in Nederland, wat betreft de consumptiekant. In het laatste risicoschattingsrapport van de RIVM dat drugs met elkaar vergelijkt scoort alcohol vrij hoog.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseer je dit "feit" op? Omdat alcohol wel legaal is? Dan kan je sowieso geen vergelijking maken...
bronquote:Alcohol en tabak scoren hoog op de schaal van schadelijkheid voor de volksgezondheid en zijn daarmee relatief schadelijker dan veel andere soorten drugs. Dit blijkt uit een nieuwe risico-evaluatie van het RIVM, waarin 19 genotmiddelen zijn gerangschikt naar hun schadelijke karakter. Heroine en crack blijken samen met alcohol en tabak relatief het meest schadelijk te zijn. Paddo's, LSD en khat scoren relatief laag op deze lijst. Het gebruik van cannabis en ecstasy valt in deze rangschikking op individueel niveau in de middencategorie, maar scoren vanwege de omvang van het gebruik hoger als je naar de schadelijkheid voor de gehele bevolking kijkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |