Ik krijg iedere maand nog geld, maar ben van plan om dat niet meer aan te nemen en een bijbaantje te nemen + lenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:35 schreef Xenomaniac het volgende:
Rekenen ze nog dingen voor je af of ben je echt 100% zelfstandig?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:19 schreef RoelandB het volgende:
Mijn zus is een lieve meid, maar qua karakter zo verschillend (doet er niet toe hoe, ook niet negatief persé, maar we passen gewoon niet goed bij elkaar).
Hallo,
Sinds ik ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen, is de band met mijn ouders en mijn zus steeds slechter geworden. Vroeger had ik eigenlijk al niet heel goed contact met ze, overal had ik ruzie om vooral met mijn moeder, en mijn vader heb ik altijd een raar figuur gevonden. Mijn zus is een lieve meid, maar qua karakter zo verschillend (doet er niet toe hoe, ook niet negatief persé, maar we passen gewoon niet goed bij elkaar).
Nu wil het geval dat mijn ouders dit altijd al hebben aangevoeld denk ik. Toen ik uit huis ging moest ik het eerste jaar persé vaak thuiskomen (ieder weekend) en deden we altijd heel geforceerd dingen samen. Ik zat hier echt niet op te wachten en na veel ruzies is het nog niet duidelijk dat ik liever mijn eigen gang ga.
Hoe ga ik mijn familie subtiel duidelijk maken dat ik het genoeg vind om ze misschien een keer in de paar maanden te zien, en niet zoals nu iedere paar weken.
Groet,
Roeland
Dat klinkt niet zo verstandig.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:51 schreef RoelandB het volgende:
Ik krijg iedere maand nog geld, maar ben van plan om dat niet meer aan te nemen en een bijbaantje te nemen + lenen.
Daar hebben ze best wel punt.quote:Als ik zeg dat ik erbij ga lenen (heb geen tijd en zin om veel uur per week te werken) vinden ze dat weer zonde voor later.
Heb je een hekel aan ze?quote:Het probleem is dat mijn karakter gigantisch botst met die van mijn familie (assertief/ruimdenkend vs. lief en aardig/redelijk nauwe view).
Mjah, nu je het zegt.quote:Ik snap daarom niet waarom ze zo angstvallig proberen een "goede band" met mij te behouden.
Ja echt wel!quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:55 schreef marcusa het volgende:
[..]
ik denk dat jij eerder de grote weirdo bent in deze picture..
Nee geen hekel, maar gewoon niet echt een hele goede klik. Mijn zus heeft wel een erg goede band met mijn ouders en komt daar dan ook vrij vaak nog over de vloer.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:02 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zo verstandig.
[..]
Daar hebben ze best wel punt.
[..]
Heb je een hekel aan ze?
Zou je liever helemaal niet meer naar ze toe gaan?
[..]
Dat is het niet, als ik een betere relatie met ze zou hebben had ik er geen problemen mee gehad...quote:Mjah, nu je het zegt.
Best vreemd dat ouders een band met hun kind willen.
Waarom is het zo moeilijk om te zeggen dat je het razend druk hebt met je studie/studentenleven/bimbo's/bijbaan en dat een tweewekelijks bezoek teveel van het goede is?
Raar figuur is misschien verkeerd uitgedrukt, hij is stil en serieus en al een tijd heb ik hem veel minder goed gesproken. Vooral casual talk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:55 schreef marcusa het volgende:
[..]
ik denk dat jij eerder de grote weirdo bent in deze picture..
Ze zijn wel interessant ik heb alleen het gevoel dat ze mij niet accepteren zoals ik ben. Maar dat ze proberen mij hun manier van denken en hun kijk op de wereld mee te geven. En daar gaat het mis.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja echt wel!![]()
Je ouders zijn niet interessant, je zusje ook niet...jezus hoe egocentrisch kun je zijn!!!!!!
Alsof je er iets aan kunt doen als je andere interesses en wereldbeeld hebt, je familie kies je niet zelf uitquote:Op vrijdag 4 september 2009 23:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja echt wel!![]()
Je ouders zijn niet interessant, je zusje ook niet...jezus hoe egocentrisch kun je zijn!!!!!!
Nouja daar heeft het niet mee te maken, als ik heel eerlijk ben heb ik zelf ook nogal een aparte persoonlijkheid. Niet dat ik een freak ben, totaal niet, ik heb veel vrienden en ben sociaal sterk. Maar er zijn ook kanten aan mijn psyche labiel, en ik denk dat zei proberen te behoeden dat dat ooit tot psychische problemen gaat leiden. Op deze manier gaat dat echter niet lukken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:21 schreef Dididi het volgende:
[..]
Alsof je er iets aan kunt doen als je andere interesses en wereldbeeld hebt, je familie kies je niet zelf uit
En als er geen 'hele goede klik' is dan maar niets?quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:17 schreef RoelandB het volgende:
Nee geen hekel, maar gewoon niet echt een hele goede klik.
Hoe ga ik mijn familie subtiel duidelijk maken dat ik het genoeg vind om ze misschien een keer in de paar maanden te zien, en niet zoals nu iedere paar weken.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:28 schreef Xenomaniac het volgende:
..denk nog eens goed na over het verbreken van (financiële) banden en probeer gewoon de visites te beperken.
dit heeft niets met totaal ontwrichte families te maken.. TS is de enige die zich vreemd gedraagt naar mijn mening. Hij denkt dat het aan zijn familie ligt, maar hij moet toch echt eerst naar zichzelf kijken..quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:26 schreef DennisMoore het volgende:
Blood is alleen thicker than water als alle betrokkenen daarin geloven en zich daarnaar gedragen.
Zat voorbeelden te vinden van totaal ontwrichte families waarin individuen beter af zijn zonder elkaar.
Zat voorbeelden te vinden van familieleden die elkaar alleen maar verdragen omdat dat zo zou horen, en ondertussen zich zitten op te vreten van frustratie tijdens de verplichte familiebezoekjes en kerstetentjes.
Het waren slechts voorbeelden om aan te geven dat jouw "Blood is thicker than water" helemaal niet altijd hoeft op te gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:30 schreef marcusa het volgende:
dit heeft niets met totaal ontwrichte families te maken.. TS is de enige die zich vreemd gedraagd naar mijn mening. Hij denkt dat het aan zijn familie ligt, maar hij moet toch echt eerst naar zichzelf kijken..
wtf is jou probleem dude...quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:35 schreef DennisMoore het volgende:
Ik denk dat je niet moet doen alsof je TS zo goed kent op basis van die paar posts.
Ik heb 'een probleem', dude, met figuren die denken na een paar posts een oordeel over onbekenden te kunnen vellen en hun Libelle-psychologie op hen los te kunnen laten en hun moraal en normen ("Gij zult uw ouders eren") en tegeltjeswijsheden aan ze op te leggen.quote:
Heb je dat gevoel ook wel eens uitgesproken of beeld je jezelf dingen in. Dat ze jou iets willen meegeven doen ze toch zeker omdat ze om je geven, waarom denk je anders? Dat ze zichzelf beter vinden dan jou en het nodig vinden jou hun waarheden op te leggen? Wat zijn de gevolgen als je het met hun oneens bent, wordt je dan het zwarte schaap van de familie?quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:17 schreef RoelandB het volgende:
Ze zijn wel interessant ik heb alleen het gevoel dat ze mij niet accepteren zoals ik ben. Maar dat ze proberen mij hun manier van denken en hun kijk op de wereld mee te geven. En daar gaat het mis.
Praat voor jezelf. Mijn ouders hebben zich dan wel over me ontfermd maar een band met mijn vader heb ik absoluut niet (mijn broer ook niet) aangezien hij volgens mij het woord emotie niet kent en mijn moeder is een egoïstisch wijf. je bent dan wel bloedverwanten maar ik zie ze al geruime tijd niet meer en mis er weinig aan en zo ken ik nog wel veel meer mensen met een vergelijkbare situatie. Ik ben met je eens dat in de regel familie belangrijker is dan vrienden maar die vlieger gaat echt niet altijd op.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:22 schreef marcusa het volgende:
ik zou als ik jou was mijn familiebanden juist versterken.. blood is thicker than water.. familie is belangrijker dan je vrienden.. je ouders hebben je immers jarenlang opgevoed, weet je wel hoeveel tijd, energie en liefde ze dat gekost heeft.. je familie zal ongeacht alles altijd voor je opkomen of je bijstaan.. vrienden daarentegen komen en gaan en je kan niet altijd op ze rekenen (in hele slechte perioden zullen ze je misschien laten vallen), krijgen op een gegeven moment een gezin, en dan zul je minder tot bijna nooit op ze kunnen terugvallen..
misschien is dit trouwens iets voor EO familie diner.
Zou jij het niet raar vinden als je later kinderen krijgt, en een van je zoons zegt familie bye bye, ik wil jullie nooit zien.. stay away from me..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |