Erbarmelijk slecht Nederlands. Wat is de bron?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:16 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
1 uur geleden is in de Arminius-kerk te Rotterdam Tariq Ramadan
andermaal fel van leer getrokken tegen de EUR universiteit en de
gemeente Rotterdam die hem tot voor kort de wacht aan heeft
gezegd. Sterker nog, hij sloot af met : " En ik ga ze juridisch
helemaal uitkleden en ze zullen bloeden voor wat ze mij hebben
aangedaan!!!! Allah akbarr!!! "
En met vele SP'ers in de zaal waaronder voorman Theo Coşkun
(Cornelissen)te samen met allerlei andere figuren van de El Tawheed-
moskee was het applaus dan ook niet van de lucht.
[ afbeelding ]
Opvallend stil bleef het even toen iemand aan Tariq Ramadan het
volgende vroeg:
" wat is uw bedoeling nu van deze bijeenkomst? iemand van uw
niveau met een Oxford achtergrond haalt toch zijn neus op voor
deze onsympathieke manier van afhandeling door het EUR? Al
deze mensen hier kunnen het proces van teruggave of terugkeer
van de samenwerking niet bewerkstelligen,dat kunt u alleen
bewerkstelligen met een gang naar de rechter en die heeft u al
in het ongelijk gesteld."
Het antwoord van Tariq Ramadan: " Mij is onrecht aangedaan "
Het is duidelijk: Deze bijeenkomst is een doodordinaire natrapperij
tegen de EUR en de gemeente Rotterdam die het waagden Tariq
Ramadan buiten spel te zetten die tevens een hele hoge dunk van
zichzelf heeft en dat gewoon niet kan hebben.
Omdat ze een pseudowetenschapper de deur hebben gewezen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch is het kwalijk van de EUR dat ze deze man de deur gewezen hebben, dat komt de wetenschappelijke sfeer niet ten goede.
Bruggen bouwen is meer wat voor politici, aan de universiteit verwacht ik dat men onderzoek doet naar de werkelijkheid hoe vervelend die soms misschien ook is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:20 schreef qonmann het volgende:
Dat bewijst wel dat ie alles kan zijn, behalve een bruggenbouwer.
Terecht ontslagen ..weg met die man
Heeft hij zich bediend van niet deugdelijke wetenschappelijke methoden? Plagiaat? Onjuiste onderzoek methoden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Omdat ze een pseudowetenschapper de deur hebben gewezen?
Laat ons aub in ons eigen land in alle vrede haten. Dat mag Ramadan in zijn Islamitische heilstaat in alle haat vreden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:31 schreef Meki het volgende:
Zo gaat dat in Nederland
alles wat tegen de Islam is wordt verzonnen en zo een haatcultuur te organiseren
Vrede is in Nederland provoceren en beledigen en onwrichten van samenleving.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[..]
Laat ons aub in ons eigen land in alle vrede haten. Dat mag Ramadan in zijn Islamitische heilstaat in alle haat vreden.
Daar issie al.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrede is in Nederland provoceren en beledigen en onwrichten van samenleving.
Moslims moeten niet zo huilen, men is echt in staat om op alle slakken zout te leggen. Tenminste, de mondige PvdA-moslim waarbij debatten vaak een kwestie is van hard schreeuwen en ongegronde insinuaties maken. Met de Turkse slager en de gewone Marokkaanse buurman is niks mis. Het integratiedebat draait slecht om een beperkt aantal mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Totaal irrelevant voor de gewone burger.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:
Zijn hoedanigheid aan de EUR was al op voorhand discutabel. Bovendien werd hij niet door de EUR, maar door de gemeente Rotterdam betaald. Meneer Ramadan zal best met paradigma's om kunnen gaan, zolang deze maar niet botsen met zijn religieuze overtuigingen. En dat maakt hem m.i. een pseudowetenschapper: tunnelvisie en wetenschap zijn in het geval van Ramadan niet met elkaar verenigbaar.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heeft hij zich bediend van niet deugdelijke wetenschappelijke methoden? Plagiaat? Onjuiste onderzoek methoden?
Daar is het al mis gegaan, een goede universiteit probeert de overheid zo ver mogelijk buiten de deur te houden. Maar dat was helaas al een gepasseerd station. Ramadan vervolgens op onduidelijk gronden wegsturen omdat de gemeenteraad begint te sputteren is totaal kansloos van de EUR.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:39 schreef cultheld het volgende:
Bovendien werd hij niet door de EUR, maar door de gemeente Rotterdam betaald.
Echte wetenschap is het niet..zo'n extern gefinancieerd stoeltjequote:Op vrijdag 4 september 2009 21:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zijn hoedanigheid aan de EUR was al op voorhand discutabel. Bovendien werd hij niet door de EUR, maar door de gemeente Rotterdam betaald. Meneer Ramadan zal best met paradigma's om kunnen gaan, zolang deze maar niet botsen met zijn religieuze overtuigingen. En dat maakt hem m.i. een pseudowetenschapper: tunnelvisie en wetenschap zijn in het geval van Ramadan niet met elkaar verenigbaar.
Ook die mensen hebben last van de groeiende Wildersenissen die graag alles beet pakken als het maar tegen de Islam is/quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Moslims moeten niet zo huilen, men is echt in staat om op alle slakken zout te leggen. Tenminste, de mondige PvdA-moslim waarbij debatten vaak een kwestie is van hard schreeuwen en ongegronde insinuaties maken. Met de Turkse slager en de gewone Marokkaanse buurman is niks mis. Het integratiedebat draait slecht om een beperkt aantal mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Totaal irrelevant voor de gewone burger.
Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat de EUR zelf Ramadan nooit zou hebben aangesteld. Dit was duidelijk een prestigeproject van de PvdA/Rotterdam.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar is het al mis gegaan, een goede universiteit probeert de overheid zo ver mogelijk buiten de deur te houden. Maar dat was helaas al een gepasseerd station. Ramadan vervolgens op onduidelijk gronden wegsturen omdat de gemeenteraad begint te sputteren is totaal kansloos van de EUR.
En de Wilders teller kan ook weer aangeslingerd worden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook die mensen hebben last van de groeiende Wildersenissen die graag alles beet pakken als het maar tegen de Islam is/
Nee, die mensen zijn het slachtoffer van hangende tuig dat mensen beroofd en winkels leeg plundert. Daarom stemt men Wilders, omdat de rest van de politiek maar over integratie blijft huilen terwijl dat een totaal irrelevant probleem is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:43 schreef Meki het volgende:
Ook die mensen hebben last van de groeiende Wildersenissen die graag alles beet pakken als het maar tegen de Islam is/.
Maar waarom laat je je als universiteit voor het PvdA-karretje spannen? Laat ze maar naar Amsterdam gaan als ze dat zo graag willen. Ik moet overigens bekennen dat ik niet volledig op de hoogte ben van de kwestie, ik heb het maar zijdelings gevolgd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:44 schreef cultheld het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat de EUR zelf Ramadan nooit zou hebben aangesteld. Dit was duidelijk een prestigeproject van de PvdA/Rotterdam.
Daar heb ik weinig notie van. Mogelijk heeft het iets te maken met gemeentelijke subsidies of kennissen van EUR-bestuurders in de Rotterdamse PvdAquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar waarom laat je je als universiteit voor het PvdA-karretje spannen? Laat ze maar naar Amsterdam gaan als ze dat zo graag willen.
Onzin dat is jou redenering, die mensen hebben last van Wildernissen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, die mensen zijn het slachtoffer van hangende tuig dat mensen beroofd en winkels leeg plundert. Daarom stemt men Wilders, omdat de rest van de politiek maar over integratie blijft huilen terwijl dat een totaal irrelevant probleem is.
Dat zou wel smeuiig zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar heb ik weinig notie van. Mogelijk heeft het iets te maken met gemeentelijke subsidies of kennissen van EUR-bestuurders in de Rotterdamse PvdA.
Denk je nou werkelijk dat 20 % van de Nederlanders op Wilders stemt omdat moslims zouden stinken en bruin kleurtje hebben? Het gaat om mensen die bij de andere partijen zich genegeerd voelen. Het zou mij niks verbazen als zelfs een deel van de allochtone middenstanders op Wilders stemt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:49 schreef Meki het volgende:
Onzin dat is jou redenering, die mensen hebben last van Wildernissen.
Pimmetje was ook populair onder de allochtonen in Rotterdam.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat 20 % van de Nederlanders op Wilders stemt omdat moslims zouden stinken en bruin kleurtje hebben? Het gaat om mensen die bij de andere partijen zich genegeerd voelen. Het zou mij niks verbazen als zelfs een deel van de allochtone middenstanders op Wilders stemt.
Ja, precies, zelfde effect.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Pimmetje was ook populair onder de allochtonen in Rotterdam.
Alsof een randebiel die Allah Ahkbar schreeuwt in een kerk omdat hij de staat voor de rechter wil slepen ook maar enig greintje serieus te nemen is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:
de hetze tegen Tariq Ramadan komt doordat men in Nederland gewoon geen moslimintellectueel over de Islam wil horen praten, ze willen hier in Nederland liever alles van Wilders horen hoe de Islam in elkaar zit en de Marokkaanse hangenstraatjeugd het woord laten voeren voor de Islam..
moslimintellectueel...dat dat een woord isquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:
de hetze tegen Tariq Ramadan komt doordat men in Nederland gewoon geen moslimintellectueel over de Islam wil horen praten, ze willen hier in Nederland liever alles van Wilders horen hoe de Islam in elkaar zit en de Marokkaanse hangenstraatjeugd het woord laten voeren voor de Islam..
Het is in ieder geval geen pleonasme.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:08 schreef swarleyswarley het volgende:
[..]
moslimintellectueel...dat dat een woord is
Oxymoron.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:
Wetenschapplijk betoog ditquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:
Alsof Wilders wel in dienst van de universiteit is om te kunnen participeren in de Islamdiscussie. En in de tweede kamer zelf zijn voldoende Islamitische kamerleden aanwezig die prima kunnen bijdragen aan de Islamdiscussie hoor. En dat doen zij ook; ik herinner me dat Tofik Dibi laatst nog buiten de kamer een discussie had met Hans Jansen, waar zoveel ophef over was.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:
Neemt niet weg dat hij een punt heeft, moslims zijn eigenlijk veel te passief en laten geen echt hard tegengeluid horen, tegen radicaal rechtsen en overige anti-islamitische geluiden. Die nuchterheid doet hen nog de das om.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:10 schreef Picchia het volgende:
[..]
Alsof Wilders wel in dienst van de universiteit is om te kunnen participeren in de Islamdiscussie. En in de tweede kamer zelf zijn voldoende Islamitische kamerleden aanwezig die prima kunnen bijdragen aan de Islamdiscussie hoor. En dat doen zij ook; ik herinner me dat Tofik Dibi laatst nog buiten de kamer een discussie had met Hans Jansen, waar zoveel ophef over was.
Islamitische nuchterheid?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hij een punt heeft, moslims zijn eigenlijk veel te passief en laten geen echt hard tegengeluid horen, tegen radicaal rechtsen en overige anti-islamitische geluiden. Die nuchterheid doet hen nog de das om.
Whiskey_Tango?quote:
Die nuchterheid is juist erg verstandig. Het dringt het belang van het politieke debat tussen een stel geobsedeerden, zowel Wilders als sommige moslims, naar de achtergrond. Zoals ik al aanhaalde, de grote stem voor Wilders is geen uiting van Islam-haat, dat is alleen de uiting van Wilders en zijn partij, zijn kiezers zijn voor het overgrote deel uit op rust in de straat waar zij wonen en werken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Neemt niet weg dat hij een punt heeft, moslims zijn eigenlijk veel te passief en laten geen echt hard tegengeluid horen, tegen radicaal rechtsen en overige anti-islamitische geluiden. Die nuchterheid doet hen nog de das om.
In een kerk Allah Ahkbar roepen en zeiken over onrecht straalt inderdaad nuchterheid uit, vandaar. Ook Islamieten die vlaggen in de fik steken, of ambassades vernielen getuigen van nuchterheid. Om nog maar te zwijgen van de Islamieten die zichzelf opblazen of bermbommen plaatsen, die zijn het summum van nuchterheid.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Whiskey_Tango?![]()
De nutteloosheid van dergelijke reply's straalt er vanaf.
Dat is gewoonweg niet waar. Het debat wordt nu juist gedomineerd door geobsedeerden en op politiek niveau met name door anti-islamitische geluiden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die nuchterheid is juist erg verstandig. Het dringt het belang van het politieke debat tussen een stel geobsedeerden, zowel Wilders als sommige moslims, naar de achtergrond.
Maar maatschappelijk gezien is het een vrij marginaal debat. Het vindt geen grote omarming bij hen die zich buiten de politiek en FOK! bevinden. Het lijkt mij wenselijk als die situatie zoveel mogelijk in stand blijft, ik moedig zoveel mensen aan niet meer deel te nemen aan dat integratie geneuzel. Het is een politiek spook waar niemand wat aan heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Het debat wordt nu juist gedomineerd door geobsedeerden en op politiek niveau met name door anti-islamitische geluiden.
Nuchterheid van Westerlingen die in naam van God 100.000 burgerdoden weten te make, twee nutteloze oorlogen voeren en de wereld voeden met haat. Niet om het een en ander, maar je manieren doet niets af aan mijn gegeven voorbeeld. Als ik spreek over nuchtere moslims, dan spreek ik over nuchtere moslims en niet over mensen die bermbommen plaatsen. Wellicht dat jouw wereldbeeld beperkt is tot moslims die bermbommen plaatsen, maar dat is toch echt niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In een kerk Allah Ahkbar roepen en zeiken over onrecht straalt inderdaad nuchterheid uit, vandaar. Ook Islamieten die vlaggen in de fik steken, of ambassades vernielen getuigen van nuchterheid. Om nog maar te zwijgen van de Islamieten die zichzelf opblazen of bermbommen plaatsen, die zijn het summum van nuchterheid.
Dus nogmaals, nuchterheid
Dan moeten moslims misschien eerst eens hun eigen religie met enige afstandelijkheid leren benaderen (maar dat is nou eenmaal onmogelijk wanneer je gelooft dat een gewone sterveling onfeilbaar was). Het is veelzeggend dat deze nazaat van Hassan al-Banna de eerste versie van zijn proefschrift moest herzien, daar dat een apologetische strekking had. Een pseudowetenschapper van de ergste soort: beknot door tunnelvisie.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims moeten niks. Moslims leren steeds sneller hun plaats te vinden in de samenleving en dat gaat niet altijd even makkelijk. Je kan prima actief moslim zijn en volledig participeren in een Westerse samenleving, JIJ doet alsof het tegenpolen zijn, duizenden moslims leveren het bewijs dat dit gewoonweg niet waar is. Probleem is dat veel mensen de zwakte van moslims (namelijk het met horten en stoten integreren) tegen hen gebruiken, niet in de vorm van constructieve kritiek, maar in de vorm van destructieve kritiek.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan moeten moslims misschien eerst eens hun eigen religie met enige afstandelijkheid leren benaderen (maar dat is nou eenmaal onmogelijk wanneer je gelooft dat een gewone sterveling onfeilbaar was). Het is veelzeggend dat deze nazaat van Hassan al-Banna de eerste versie van zijn proefschrift moest herzien, daar dat een apologetische strekking had. Een pseudowetenschapper van de ergste soort: beknot door tunnelvisie.
Dat zou niet nodig geweest zijn als ze zich gewoon zouden gedragen, Afghanistan is hier een super voorbeeld van. De reden dat we moesten invallen is juist door hun 'nuchterheid' die ik beschreef.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nuchterheid van Westerlingen die in naam van God 100.000 burgerdoden weten te make, twee nutteloze oorlogen voeren en de wereld voeden met haat. Niet om het een en ander, maar je manieren doet niets af aan mijn gegeven voorbeeld. Als ik spreek over nuchtere moslims, dan spreek ik over nuchtere moslims en niet over mensen die bermbommen plaatsen. Wellicht dat jouw wereldbeeld beperkt is tot moslims die bermbommen plaatsen, maar dat is toch echt niet mijn probleem.
In een kerk God is groot roepen, ik weet niet hoor, maar dat vind daar wel vaker plaats.
Eh ja, dat spreek ik ook helemaal niet tegen. Maar ik begrijp dat je niet op de rest van mijn post ingaat: het moet best vervelend zijn wanneer je tunnelvisie je wetenschappelijke potentie beperkt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims moeten niks. Moslims leren steeds sneller hun plaats te vinden in de samenleving en dat gaat niet altijd even makkelijk. Je kan prima actief moslim zijn en volledig participeren in een Westerse samenleving, JIJ doet alsof het tegenpolen zijn, duizenden moslims leveren het bewijs dat dit gewoonweg niet waar is. Probleem is dat veel mensen de zwakte van moslims (namelijk het met horten en stoten integreren) tegen hen gebruiken, niet in de vorm van constructieve kritiek, maar in de vorm van destructieve kritiek.
Hun nuchterheid heeft een geschiedenis. Leer die geschiedenis.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zou niet nodig geweest zijn als ze zich gewoon zouden gedragen, Afghanistan is hier een super voorbeeld van. De reden dat we moesten invallen is juist door hun 'nuchterheid' die ik beschreef.
Ik ga me niet verantwoorden voor wat mijn voorvaderen gedaan hebben, ik ga ook niet zeiken over de Arabieren uit de 12e eeuw die Jeruzalem innamen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hun nuchterheid heeft een geschiedenis. Leer die geschiedenis.
Welke tunnelvisie en welke wetenschappelijke potentie. Iemand die meent iets te moeten herzien omdat hij of zij van mening is dat het niet strookt met zijn religieuze werkelijkheid, tja, dat moet hij of zij zelf weten. Ik zie daar geen "onfeilbaar" bewijs in dat religie en wetenschap niet samen zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Eh ja, dat spreek ik ook helemaal niet tegen. Maar ik begrijp dat je niet op de rest van mijn post ingaat: het moet best vervelend zijn wanneer je tunnelvisie je wetenschappelijke potentie beperkt.
Probeer dan ook niet nuchtere moslims verantwoordelijk te houden voor wandaden van andere moslims, daar begon jij impliciet mee namelijk - door hen als bewijs aan te dragen voor de stelling dat nuchtere moslims niet zouden bestaan. Je hangt je zelf figuurlijk op aan je eigen manier van redeneren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ga me niet verantwoorden voor wat mijn voorvaderen gedaan hebben, ik ga ook niet zeiken over de Arabieren uit de 12e eeuw die Jeruzalem innamen.
Welk harde tegengeluid zouden Moslims moeten laten horen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het niet zo had op de islamofobie van Wilders en consorten. Maar een moslimintellectueel is een oxymoron dus?quote:
Helemaal niet, jij komt met een argument van ik weet niet hoeveel eeuwen geleden, dat heeft niks geen relevantie met het gedrag van moslims nu. Of moet ik aangekeken worden op mijn over over overgroot vader die een Brit over de kling schoot?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Probeer dan ook niet nuchtere moslims verantwoordelijk te houden voor wandaden van andere moslims, daar begon jij impliciet mee namelijk - door hen als bewijs aan te dragen voor de stelling dat nuchtere moslims niet zouden bestaan. Je hangt je zelf figuurlijk op aan je eigen manier van redeneren.
En wat is de relevantie van het erbij halen van wandaden van bepaalde moslims, als ik spreek over nuchtere moslims (dus de groep nuchtere moslims).?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Helemaal niet, jij komt met een argument van ik weet niet hoeveel eeuwen geleden, dat heeft niks geen relevantie met het gedrag van moslims nu. Of moet ik aangekeken worden op mijn over over overgroot vader die een Brit over de kling schoot?
Wie is ze? Je kinderlijke manier van redeneren neemt wat mij betreft gevaarlijke vormen aan. Je kan kennelijk geen onderscheid maken tussen nuchtere moslims en moslims die bermbommen plaatsen. Je gebruikt moslims die bermbommen plaatsen als onderbouwing voor de stelling dat nuchtere moslims niet zouden bestaan.quote:Nee, het gaat me over het nu, en in het nu kan ik ze niet als nuchter bestempelen.
Als het om exacte wetenschap gaat, ben ik het met je eens. In het geval van Ramadan echter niet: in zijn geval heeft zijn geloof een grote invloed op zijn academische kwaliteiten (hij gebruikt bepaalde relevante paradigma's die botsen met zijn religie bewust niet; dat lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de kwaliteit van zijn academische inbreng).quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke tunnelvisie en welke wetenschappelijke potentie. Iemand die meent iets te moeten herzien omdat hij of zij van mening is dat het niet strookt met zijn religieuze werkelijkheid, tja, dat moet hij of zij zelf weten. Ik zie daar geen "onfeilbaar" bewijs in dat religie en wetenschap niet samen zou kunnen gaan.
Wat is conservatief en wat is progressief in deze. Denk jij dat moslims en daarmee hun uitgangspunten per definitie conservatief zijn? Sowieso is het dan vreemd om te denken dat het conservatisme bestaat uit een vaste set van conservatieve waarden. Je kan prima conservatief zijn, maar een hekel hebben aan Wilders zijn standpunten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Welk harde tegengeluid zouden Moslims moeten laten horen?
Gezien de Islamitische uitgangspunten lijkt het mij niet vreemd om een geluid te laten horen voor participatie en tegen alles wat daarmee strijdig is. Dat geluid ontbreekt nogal in mijn optiek. Het zijn keiharde conservatieven dus je zou kunnen verwachten dat zij ook conservatieve waarden uitdragen, toch? Het geluid van Wilders kunnen ze, als mede conservatieven, vervolgens dirigeren naar de groep waar zij afstand van nemen.
Zie de PI. Ik ben geen islamofoob; ik ben echter nog geen moslimintellectueel tegengekomen die zijn religie durfde te relativeren. Let wel: ik bedoel hiermee niet dat er geen prima islamitische wetenschappers bestaan. Er zijn uiteraard disciplines die niet beperkt zijn door religie. Denk hierbij aan de rechtsgeleerdheid, economie en ga zo maar door. Maar in het geval van Ramadan is zijn religie wel degelijk een beperking.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het niet zo had op de islamofobie van Wilders en consorten. Maar een moslimintellectueel is een oxymoron dus?
Wat ik wel weet is dat je enorm steigert als men zoiets over joden had gezegd.
Daar heb je gelijk in. Maar welk tegengeluid had jij in gedachte, als het huidige geluid te passief en niet hard genoeg is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is conservatief en wat is progressief in deze. Denk jij dat moslims en daarmee hun uitgangspunten per definitie conservatief zijn? Sowieso is het dan vreemd om te denken dat het conservatisme bestaat uit een vaste set van conservatieve waarden. Je kan prima conservatief zijn, maar een hekel hebben aan Wilders zijn standpunten bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen pleonasme.
Ik weet niet waar hij het bewust niet over heeft gehad, zou jij mij daar een voorbeeld van kunnen geven?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als het om exacte wetenschap gaat, ben ik het met je eens. In het geval van Ramadan echter niet: in zijn geval heeft zijn geloof een grote invloed op zijn academische kwaliteiten (hij gebruikt bepaalde relevante paradigma's die botsen met zijn religie bewust niet; dat lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de kwaliteit van zijn academische inbreng).
Hmm ok.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zie de PI. Ik ben geen islamofoob; ik ben echter nog geen moslimintellectueel tegengekomen die zijn religie durfde te relativeren. Let wel: ik bedoel hiermee niet dat er geen prima islamitische wetenschappers bestaan. Er zijn uiteraard disciplines die niet beperkt zijn door religie. Denk hierbij aan de rechtsgeleerdheid, economie en ga zo maar door. Maar in het geval van Ramadan is zijn religie wel degelijk een beperking.
Oh je mag me gerust over een kam scheren met bepaalde mensen, dat gebeurt hier toch al. Ik zeg alleen dat ik me niet verantwoordelijk voel voor kolonialisme van een paar eeuwen terug.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:37 schreef IHVK het volgende:
Maar goed, wat ik dus begrijp is dat W_T vindt dat je hem niet over een kam mag scheren met anderen. Maar hij dat wel mag.
Ok, dat is een mening die je kan hebben. Wel een leuke.
Een heel (op het eerste gezicht) simpel tegengeluid, een geluid waaruit blijkt dat het moslim-zijn, tezamen met het accepteren van Islamitische waarden, gemakkelijk te combineren is met Westerse waarden en participatie in een Westerse samenleving. Dat geluid heeft uiteraard twee negatieve kanten, namelijk dat radicale moslims dit standpunt niet zullen accepteren en dat radicale anti-islamitische groeperingen of personen dit standpunt eveneens niet zullen accepteren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef Picchia het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar welk tegengeluid had jij in gedachte?
http://extra.volkskrant.n(...)s_geen_wetenschapperquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar hij het bewust niet over heeft gehad, zou jij mij daar een voorbeeld van kunnen geven?
Ik heb het even snel doorgenomen. Zijn uitspraak vind ik kwalijk - omdat hij vooraf inderdaad een kader heeft bepaald waarbij er geen openheid wordt gegeven aan zaken die misschien wel strijdig zijn met zijn religieuze uitgangspunten. Dat is onwetenschappelijk en niet neutraal. Hij maakt een hiërarchische structuur aan tussen religie en wetenschap en bombardeert dat bijna tot een algemeen islamitisch uitgangspunt. Terwijl wat mij betreft het uitgangspunt is dat de twee naast elkaar op gelijk niveau zouden moeten kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://extra.volkskrant.n(...)s_geen_wetenschapper
Uitstekende post, het lijkt me als moslim alleen wel lastig om wetenschappelijk met islamgerelateerde onderwerpen om te gaan, omdat een beginsel van de islam immers de overtuiging is dat Mohammed onfeilbaar was (hoe rijm je dat met elkaar?).quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het even snel doorgenomen. Zijn uitspraak vind ik kwalijk - omdat hij vooraf inderdaad een kader heeft bepaald waarbij er geen openheid wordt gegeven aan zaken die misschien wel strijdig zijn met zijn religieuze uitgangspunten. Dat is onwetenschappelijk en niet neutraal. Hij maakt een hiërarchische structuur aan tussen religie en wetenschap en bombardeert dat bijna tot een algemeen islamitisch uitgangspunt. Terwijl wat mij betreft het uitgangspunt is dat de twee naast elkaar op gelijk niveau zouden moeten kunnen functioneren.
Bron?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:19 schreef cultheld het volgende:
Tariq Ramadan is de extremist die de slachting van Banu Qurayza goedkeurde en noodzakelijk vond.
quote:
bron: Machteld Allan in 'De Groene Amsterdammer' op 22 april 2009quote:Ramadan bespreekt de executie van de Banu Qurayza in één eufemistische zin, en laat er meteen de functie van het bloedbad op volgen: 'Het lot dat de mannen van Banu Qurayza toeviel, gaf een krachtige boodschap af aan alle naburige stammen, dat verraad en agressies vanaf die tijd streng gestraft zouden worden.' Met andere woorden: massa-executie is gerechtvaardigd, omdat het toekomstige aanvallers afschrikt. Deze intimidatie werkte volgens Ramadan naar tevredenheid: 'De boodschap werd gehoord; zulke situaties zouden niet meer optreden tijdens het leven van Mohammed.' Dit is Ramadans eigen interpretatie; Ramadans bron, Ibn Ishaq, betoont zich duidelijk minder genadeloos.
O nee, niet weer Machteld Allan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
[..]
bron: Machteld Allan in 'De Groene Amsterdammer' op 22 april 2009.
ik zou maar vast heel hard gaan rennen en om allah (hzmh) schreeuwen. wie weet haal je met je gegil de woestijn van marokko.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:31 schreef Meki het volgende:
Zo gaat dat in Nederland
alles wat tegen de Islam is wordt verzonnen en zo een haatcultuur te organiseren
Die gozer kan beter voetballen dan zijn mening geven over dingen waar hij niks vanaf weet.quote:
Provoceren en hopen dat hij de reactie krijgt die hij wenst, zodat hij weer van alle daken kan schreeuwen hoe erg hij wel niet benadeeld word in dit land.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:33 schreef zoalshetis het volgende:
wat deed die man, die een soort van agressieve, degeneratieve, copieergodsdienst in stand probeert te houden, eigenlijk in een kerk?
in de woestijn met die inteelt flapdrol.
hij gaat nog veel erger 'benadeeld' worden. net als zijn inteeltbroeders en -zusters.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Provoceren en hopen dat hij de reactie krijgt die hij wenst, zodat hij weer van alle daken kan schreeuwen hoe erg hij wel niet benadeeld wordt in dit land.
Oh zoalshetis is weer los hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij gaat nog veel erger 'benadeeld' worden. net als zijn inteeltbroeders en -zusters.
Voor de rest kan ik niet spreken, maar dhr. Ramadan mag van mij op een blacklist komen te staan als extremist en 't land uitgesmeten worden met het eerste de beste vliegtuig naar Brittannië. Persona non grata dat tuig. Over m'n lijk dat deze idioot geld gaat vangen van de gemeente Rotterdam.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij gaat nog veel erger 'benadeeld' worden. net als zijn inteeltbroeders en -zusters.
Tja, we moeten ons wel aanpassen aan de manier van afdwingen zoals de moslims doen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Neen mijn waarde Matteüs, u dient slechts dein deel van den belasting af te dragen, en verder uw plebse gedachten tot u houden en den gevestigde orde er niet mee in twijfel trekken. U verzetten tegen een toename van invloed van den Islamitischen kant zit ook niet in uw burgerlijke mandaat.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:56 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, we moeten ons wel aanpassen aan de manier van afdwingen zoals de moslims doen.
Neem het ons eens kwalijk zeg....
Het gebeurt alleen maar in honderden kerken over heel de wereld.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:25 schreef zoalshetis het volgende:
in een kerk allah roepen lijkt me niet zo gewenst...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:19 schreef cultheld het volgende:
Tariq Ramadan is de extremist die de slachting van Banu Qurayza goedkeurde en noodzakelijk vond. Ik hoop dat die hond snel 'Allah' zal ontmoeten.
Het deed me onmiddellijk denken aan een ander portret van een socialist..quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:16 schreef Gareelloper het volgende:
Misschien aardig om te weten dat de organisatie die achter die bijeenkomst in de Arminius-kerk steekt de groep www.steuntariq.nl is. Daar zit Anja Meulenbelt weer achter, een notoire haatzaaier die voor de SP in de senaat zit en getrouwd is met een palestijn.
Deze foto is van de SP-site en is kennelijk zoals ze zichzelf graag ziet:
[ afbeelding ]
Hahaha gast, dat kan je niet maken. Ondanks dat het me aan het lachen maakte. Het is een echte discussie-doder. Een nekschotquote:Op zaterdag 5 september 2009 11:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het deed me onmiddellijk denken aan een ander portret van een socialist..
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het deed me onmiddellijk denken aan een ander portret van een socialist..
[ afbeelding ]
Het ging me niet om de vergelijking Anja Meulenbelt vs. Hitler qua beleidspunten, maar die foto lijkt toch sprekend, zwarte achtergrond met een kleurtje. Je hoeft de persoon te veranderen en de context is precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:04 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Hahaha gast, dat kan je niet maken. Ondanks dat het me aan het lachen maakte. Het is een echte discussie-doder. Een nekschot
Ik steun beiden niet bepaald..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:43 schreef Gareelloper het volgende:
Misschien lullig om te zeggen, maar ik vind Hitler aangenamer om naar te kijken.
ja. een baas die snel moet gaan wonen in een land waar zijn geneuzel door een aanzienlijke percentage van de bevolking wordt goedgekeurd. net als een aanzienlijk percentage van de 'nederlandse' marokkanen zijn gelul wel acceptabel vindt.quote:
Uit jouw bruine mond zijn het allemaal complimentenquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. een baas die snel moet gaan wonen in een land waar zijn geneuzel door een aanzienlijke percentage van de bevolking wordt goedgekeurd. net als een aanzienlijk percentage van de 'nederlandse' marokkanen zijn gelul wel acceptabel vindt.
jij noemt hem baas, ik noem jou landverrader. net zo makkelijk als je mij dat gister, plus nog wat woorden, kon toewensen en bleef staan. nazi zal ik je nog net niet noemen. daarvoor moet je een stapje verder gaan, maar je schurkt wel.
geniet er van. bruinhemd. kijk maar uit dat je straks niet kaal door de straten moet rijden met je valse vededigingen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Uit jouw bruine mond zijn het allemaal complimenten
Ik ben al kaalquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geniet er van. bruinhemd. kijk maar uit dat je straks niet kaal door de straten moet rijden met je valse vededigingen.
nee, dat facistische geneuzel staat jou niet. je blijft maar doorgaan zo te zien. zonder correcties.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben al kaal
En stel je verder niet zo aan. Dat fascistische geneuzel staat je niet.
Tja, als je zoals jullie vervuld bent van haat tegen alles wat moslim en islam is en fotootjes van je grote Leider bij de hand hebt, zal het lastig zijn als sommige mensen nog gewoon wel genuanceerd kunnen denken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Werkelijk, de mensen die deze neo-kolonialist met z'n Islamitische dogma ook maar enige vorm van respect geven na deze actie, landverraders.
Hè je hebt natuurlijk volkomen gelijk, nu je het zegt, ik ben zelfs vergeten te masturberen over de foto van de grote Leider.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, als je zoals jullie vervuld bent van haat tegen alles wat moslim en islam is en fotootjes van je grote Leider bij de hand hebt, zal het lastig zijn als sommige mensen nog gewoon wel genuanceerd kunnen denken.
Wat een onzin. Je blijft maar kwaken over haatbaard en dergelijke. Zonder enige grond.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Kom op zeg, ik heb totaal geen haat aan alle moslims, maar deze Tariq spant de kroon, ze mogen hem 't kanaal overschoppen en nooit weer terug laten komen. Vervelende zeikende haatbaard die pronkt met z'n zogenaamde intelligentie, en dan wel Allah Ahkbar schreeuwen achter z'n betoogje.
En dat moet bruggen bouwen?
Wie laat er nou iemand bruggen bouwen als ie niet eens Nederlands spreekt etc..quote:De affaire-Ramadan munt uit door onduidelijke doelen en troebele procedures. Wat moeten we ervan denken dat een man die geen woord Nederlands spreekt en de Nederlandse samenleving niet kent, wordt uitgenodigd om ‘bruggen te slaan’ tussen bevolkingsgroepen? Heeft dat niet alles te maken met de gevoeligheid van politici voor het aantrekkelijke moderne jargon waarmee Ramadan de problemen van de islam benoemt?
"Er is mij onrecht aangedaan, allah akbar allah akbar!"quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je blijft maar kwaken over haatbaard en dergelijke. Zonder enige grond.
En een moslim die allah prijst, het moet niet gekker
Nee, daaruit bleek vooral dat het link is om hoogleraren direct door externe instanties te laten sponsoren, zeker als dat overheidsinstanties zijn. Er zat veel te weinig speelruimte tussen de rol van Ramadan binnen de gemeente en zijn rol aan de universiteit. Dat is kwalijk en het riekt naar politieke bemoeienis.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch is het kwalijk van de EUR dat ze deze man de deur gewezen hebben, dat komt de wetenschappelijke sfeer niet ten goede.
Waarom worden wetenschappers die menen da God de aarde in 7 dagen heeft geschapen dan niet ontslagen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, daaruit bleek vooral dat het link is om hoogleraren direct door externe instanties te laten sponsoren, zeker als dat overheidsinstanties zijn. Er zat veel te weinig speelruimte tussen de rol van Ramadan binnen de gemeente en zijn rol aan de universiteit. Dat is kwalijk en het riekt naar politieke bemoeienis.
Maar ik ben ervan overtuigd dat de universiteit ten slotte ook op onafhankelijke gronden tot Ramadans ontslag zou hebben besloten. Hij profileert zich teveel als een orthodoxe moslim om als wetenschapper serieus te worden genomen. Dat vindt men nu, na een excessieve publieke discussie, en dat vond men al veel eerder, gezien de artikelen die er in de loop van dit jaar over hem zijn geschreven. Men is nooit heel positief geweest over zijn bijdrage aan het debat, op wat multiculturele flierefluiters na.
Noem mij eens één christelijke wetenschapper in Nederland die hetzelfde terrein als Ramadan onderzoektquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom worden wetenschappers die menen da God de aarde in 7 dagen heeft geschapen dan niet ontslagen?
Ehm.........quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom worden wetenschappers die menen da God de aarde in 7 dagen heeft geschapen dan niet ontslagen?
Dit dus, je vraagt een evangelische wetenschapper ook niet om de evolutie theorie te onderzoeken, dat kan gewoon niet samengaan. Dus je gaat ook geen dogmatisch Ramadan persoon inzetten als het gaat over integratie, want dan krijg je situaties als waar we nu in zitten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noem mij eens één christelijke wetenschapper in Nederland die hetzelfde terrein als Ramadan onderzoekt. Exacte wetenschap botst niet met religie. Rechtsgeleerdheid en economie evenmin.
Pardon??? Wat is dat nou voor onzin. Waarom botst sterrenkunde bv. niet met religie?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noem mij eens één christelijke wetenschapper in Nederland die hetzelfde terrein als Ramadan onderzoekt. Exacte wetenschap botst niet met religie. Rechtsgeleerdheid en economie evenmin.
Tja, dat is mij ook een raadsel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Een religieuze wetenschapper die vanuit zijn religie feiten uit de sterrenkunde tegenspreekt, wordt afgeserveerd als een non-valeur.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon??? Wat is dat nou voor onzin. Waarom botst sterrenkunde bv. niet met religie?
Waarom kan hij dan niet verder gaan met z'n leven zonder ons een schop na te geven?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:22 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, hij is geen martelaar van het vrije woord. Maar hij heeft wel gezegd dat hij gewoon verder kan met zijn leven en wij hier in Nederland blijven zitten met de angst en het onvermogen om met deze kwesties om te gaan. Hij heeft geen probleem, ons land wel.
De vraag is dan ook > wat is de oorzaak van dat "probleem"?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:22 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, hij is geen martelaar van het vrije woord. Maar hij heeft wel gezegd dat hij gewoon verder kan met zijn leven en wij hier in Nederland blijven zitten met de angst en het onvermogen om met deze kwesties om te gaan. Hij heeft geen probleem, ons land wel.
Nee, Ramadan vult zijn zakken wel. Is het niet hier, dan wel elders.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:22 schreef SCH het volgende:
Waarom? Je moet het zien als Vrede zij met u, of Gods zegen gewenst. Niet zo ongepast toch?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De vraag is dan ook > wat is de oorzaak van dat "probleem"?
Waar heeft het zijn wortels?
Ik kan dan voor mezelf maar 1 conclusie trekken > de falende politiek van het heden en verleden.
Maar nogmaals de vraag > is de OP verzonnen of echt? Want dan vind ik zeker dat akbhar echt far out ouf place...en onwaardig in een discussie met deze inhoud
In Nederland floreren de Cees Dekkers gewoon hoor. Maar ja, geen moslim he.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een religieuze wetenschapper die vanuit zijn religie feiten uit de sterrenkunde tegenspreekt, wordt afgeserveerd als een non-valeur.
In een kerk? In een moskee had die man nu aan een minaret gehangen onderhand...quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Je moet het zien als Vrede zij met u, of Gods zegen gewenst. Niet zo ongepast toch?
Hebben ze ook iemand uitgenodigd die het eens is met zijn ontslag voor wat tegenwicht ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:46 schreef SCH het volgende:
Vanavond zit hij bij NOVA.
Oh zo bedoel je. Ik denk niet dat je opgehangen wordt als je in een moskee God zij met u zegt hoor.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
In een kerk? In een moskee had die man nu aan een minaret gehangen onderhand...
Je weet dat je in een gebedshuis van een andere religie bent, dan schaar je je daar ook naar.
Maar is het dus ook echt gebeurd? Nogal krachtige woorden dan alles bij elkaar in zijn "betoog"...
Dat zou het zijn geweest als hij inshallah had gezegd. Allahu akbar is toch wel een tamelijke strijdkreet, in deze context. Niet bepaald integratiebevorderend.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Je moet het zien als Vrede zij met u, of Gods zegen gewenst. Niet zo ongepast toch?
Ah, je diskwalificeert het gesprek bij voorbaat alweer, zo kennen we de rechtse kerk weerquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:51 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hebben ze ook iemand uitgenodigd die het eens is met zijn ontslag voor wat tegenwicht ?
(want NOVA zelf zal geen enkele kritische vraag stellen)
Logisch? Hier bezig zijn met integratie en dan in Iran meewerken aan staatspropaganda, een land dat Westerse normen en waarden zo hoog in het vaandel heeftquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zo bedoel je. Ik denk niet dat je opgehangen wordt als je in een moskee God zij met u zegt hoor.
Tuurlijk is het krachtig, de man is pissig, en logisch ook.
Het betekent gewoon God is groot bij mijn weten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zou het zijn geweest als hij inshallah had gezegd. Allahu akbar is toch wel een tamelijke strijdkreet, in deze context. Niet bepaald integratiebevorderend.
Hebben zo wel of niet iemand uitgenodigd in de studio die het eens is met zijn ontslag ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ah, je diskwalificeert het gesprek bij voorbaat alweer, zo kennen we de rechtse kerk weer
Dat is weer een andere discussiequote:Op zaterdag 5 september 2009 16:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Logisch? Hier bezig zijn met integratie en dan in Iran meewerken aan staatspropaganda, een land dat Westerse normen en waarden zo hoog in het vaandel heeft
Nee, je zei dit er bijquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hebben zo wel of niet iemand uitgenodigd in de studio die het eens is met zijn ontslag ?
Dat was mijn vraag
quote:want NOVA zelf zal geen enkele kritische vraag stellen)
Je gaat niet in op wat ik zeg en wekt een onsmakelijke suggestie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:48 schreef SCH het volgende:
[..]
In Nederland floreren de Cees Dekkers gewoon hoor. Maar ja, geen moslim he.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:10 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Het roepen van Allah Akbar in een kerk is hetzelfde als verkondigen dat satan groot is
Dat is direct gerelateerd aan de ahum "rede" die deze man voert en dat hij Rotterdam wel even wil aanpakken.quote:
Hij botst relgematig met collega-wetenschappers onder andere. En ik stel terecht dat we er bij de islam veel sneller een probleem van maken dan bij het christendom. Dat ga je toch niet ontkennen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je gaat niet in op wat ik zeg en wekt een onsmakelijke suggestie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nanotechnologie Dit is het terrein van de door jou genoemde wetenschapper: gek he, dat exacte resultaten niet botsen met religie.
Dat geeft je dan te denken > zou er een reden zijn dat het dan sneller een probleem is?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij botst relgematig met collega-wetenschappers onder andere. En ik stel terecht dat we er bij de islam veel sneller een probleem van maken dan bij het christendom. Dat ga je toch niet ontkennen?
Heel veel denk ik. Men is minder bekend met de islam en de discussie is tegenwoordig nogal in de sfeer van paranoia en angst getrokken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat geeft je dan te denken > zou er een reden zijn dat het dan sneller een probleem is?
Dit is iets dat al langer speelt hoorquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel veel denk ik. Men is minder bekend met de islam en de discussie is tegenwoordig nogal in de sfeer van paranoia en angst getrokken.
Ik vind dat je flink offtopic gaat om je punt te scoren. En je komt niet eens in de buurt van het doel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij botst relgematig met collega-wetenschappers onder andere. En ik stel terecht dat we er bij de islam veel sneller een probleem van maken dan bij het christendom. Dat ga je toch niet ontkennen?
Ja, zo kun je er altijd wel weer een punt aan lullen. Het gaat er om dat er wel degelijk met heel verschillende maten wordt gemeten. De islam is veel sneller verdacht - we weten er gewoon te weinig van en leggen op alle slakken zout.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind dat je flink offtopic gaat om je punt te scoren. En je komt niet eens in de buurt van het doel.
Pas als er een universiteit was geweest die een type à la Cees Dekker gaat inhuren vanwege zijn religieuze denkbeelden om zogenaamd de kloof te dichten tussen jonge creationisten en darwinistische wetenschap, zou ik je hebben aangemoedigd om dóór te blijven rennen. Nu zeg ik: speel af die bal, en snel.
Vast wel, maar waarover? Niet over nanotechnologie (zijn gebied).quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ja, hij wordt als wetenschapper aangevallen en bekritiseerd vanwege zijn afkeer van de evolutietheorie, heeft natuurlijk ook met zijn vakgebied te maken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vast wel, maar waarover? Niet over nanotechnologie (zijn gebied).
Je kunt die twee gevallen niet één op één met elkaar vergelijken.
Dat laatste ontken ik niet. Maar het is ook een beetje flauw om een en ander (christendom en islam) in deze discussie zo straight met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo kun je er altijd wel weer een punt aan lullen. Het gaat er om dat er wel degelijk met heel verschillende maten wordt gemeten. De islam is veel sneller verdacht - we weten er gewoon te weinig van en leggen op alle slakken zout.
Het heeft hooguit met de oorsprong van die feiten te maken. Zolang hij de feiten op zich niet ontkent of in de weg zit met zijn religie, botsen religie en wetenschap niet met elkaar.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ja, hij wordt als wetenschapper aangevallen en bekritiseerd vanwege zijn afkeer van de evolutietheorie, heeft natuurlijk ook met zijn vakgebied te maken.
Nee dat kan nooit. Ik geef dan ook een tendens aan.
Irshad manji.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noem mij maar eens een intellectuele moslim op die durft te stellen dat Mohammed níet onfeilbaar was
Nou nou. Wij willen ze hier niet graag kennen inderdaad maar bv. in Indonesie sterft het ervan. En sommige stromingen binnen de islam zijn er op gebaseerd.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het heeft hooguit met de oorsprong van die feiten te maken. Zolang hij de feiten op zich niet ontkent of in de weg zit met zijn religie, botsen religie en wetenschap niet met elkaar.
De tendens is er, maar daar gaan criteria aan vooraf. Relativerende christenen bestaan; relativerende moslims niet/amper. Noem mij maar eens een intellectuele moslim op die durft te stellen dat Mohammed níet onfeilbaar was. Als jij als wetenschapper vasthoudt aan dat soort dogma's en tegelijkertijd in aanraking komt met onderwerpen die botsen met de overtuigingen van wijlen Mohammed, dan ben je een onbetrouwbare wetenschapper.
Helaas hebben we daar in Nederland niet zoveel aan. De dag dat hier een islamitische sociale of culturele wetenschapper opstaat die openlijk durft te twijfelen aan de onfeilbaarheid van Mohammed (inclusief de slachting van de Joodse Banu Qurayza stam), zal een dag zijn die ik prijs. Tot die tijd blijf ik erg sceptisch.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nou. Wij willen ze hier niet graag kennen inderdaad maar bv. in Indonesie sterft het ervan. En sommige stromingen binnen de islam zijn er op gebaseerd.
Alleen jammer dat die vrijzinnige stroming het laatste decennium wordt overvleugeld door veel radicalere colonnes, die overal ter wereld aan invloed winnen. Behalve misschien in Iran, dat al dertig jaar dealt met de politieke islam en er allang de buik van vol heeft.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:25 schreef SCH het volgende:
Nou nou. Wij willen ze hier niet graag kennen inderdaad maar bv. in Indonesie sterft het ervan.
Zoals? En hoe worden die aangekeken door het gros van de moslimgemeenschap?quote:En sommige stromingen binnen de islam zijn er op gebaseerd.
Kijk dit vind ik nou echt een beetje flauw. Eerst doe je een hard statement en vervolgens heb je het er niet meer over zeg je dat we er in Nederland niet zoveel aan hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Helaas hebben we daar in Nederland niet zoveel aan. De dag dat hier een islamitische sociale of culturele wetenschapper opstaat die openlijk durft te twijfelen aan de onfeilbaarheid van Mohammed (inclusief de slachting van de Joodse Banu Qurayza stam), zal een dag zijn die ik prijs. Tot die tijd blijf ik erg sceptisch.
Ik moet allemaal opzoeken hoe dat heet. En je stelling klopt ook niet helemaal, het is vooral zo dat de radicalen veel zichtbaarder zijn, dat zegt niks over de kwantiteit. En verlichten worden altijd gewantrouwd/gehaat door radicalinski's, dat is in alle godsdiensten zo. Een gereformeerde bonder vindt een remonstrant ook verderfelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alleen jammer dat die vrijzinnige stroming het laatste decennium wordt overvleugeld door veel radicalere colonnes, die overal ter wereld aan invloed winnen. Behalve misschien in Iran, dat al dertig jaar dealt met de politieke islam en er allang de buik van vol heeft.
[..]
Zoals? En hoe worden die aangekeken door het gros van de moslimgemeenschap?
Turkije zit er vol mee. Niks nieuws hoor.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Helaas hebben we daar in Nederland niet zoveel aan. De dag dat hier een islamitische sociale of culturele wetenschapper opstaat die openlijk durft te twijfelen aan de onfeilbaarheid van Mohammed (inclusief de slachting van de Joodse Banu Qurayza stam), zal een dag zijn die ik prijs. Tot die tijd blijf ik erg sceptisch.
Waarom? Een Tariq Ramadan (afstammeling van de islamitische Hitler Hassan al-Banna) is dusdanig dogmatisch dat hij als filosoof niet serieus te nemen is. De meeste islamitische wetenschappers wier werk met hun geloof in aanraking komt, zijn academisch gegijzeld door hun Mohammedaanse tunnelvisie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk dit vind ik nou echt een beetje flauw. Eerst doe je een hard statement en vervolgens heb je het er niet meer over zeg je dat we er in Nederland niet zoveel aan hebben.
Dat klopt, maar ik geloof toch niet dat je de vitaliteit van de gepolitiseerde islam moet onderschatten. In die gelederen wordt een postmodern machtspel gespeeld, dat haal je niet onderuit met goede bedoelingen en een gezonde dosis relativisme.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:35 schreef SCH het volgende:
Ik moet allemaal opzoeken hoe dat heet. En je stelling klopt ook niet helemaal, het is vooral zo dat de radicalen veel zichtbaarder zijn, dat zegt niks over de kwantiteit. En verlichten worden altijd gewantrouwd/gehaat door radicalinski's, dat is in alle godsdiensten zo. Een gereformeerde bonder vindt een remonstrant ook verderfelijk.
Hier en daar wat moslims die tegendraads ziijnquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom? Een Tariq Ramadan (afstammeling van de islamitische Hitler Hassan al-Banna) is dusdanig dogmatisch dat hij als filosoof niet serieus te nemen is. De meeste islamitische wetenschappers wier werk met hun geloof in aanraking komt, zijn academisch gegijzeld door hun Mohammedaanse tunnelvisie.
Dat er hier en daar wereldwijd wat moslims zijn die tegendraads durven te zijn, maar in de islamitische wereld nooit voet aan de grond zullen krijgen, betekent nog niet dat je grosso modo niet kunt spreken van een gebrek aan relativeringsvermogen onder moslims die zich als islamitische wetenschappers profileren.
Je kunt als overtuigd moslim prima doceren aan de TU Delft, of als rechtsgeleerde acteren (op dit moment ben je als privépersoon moslim, zoals burgemeester Aboutaleb dat ook is). Het wordt echter lastiger als je onderzoeksobject in botsing komt met een door jou immer als perfect beschouwde religie: op dat moment worden je wetenschappelijke kwaliteiten geremd en ben je minder betrouwbaar dan wanneer je je buigt over een onderwerp dat niet botst met je religie.
Bron?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier en daar wat moslims die tegendraads ziijn
Het is eerder andersom.
Het gros van de moslims is gewoon gelovig, niet politiek en dat ze Mohammed almachtig vinden, what the fuck maakt dat nou uit. Een tunnelvisie heeft een gelovige sowieso.
Je meet nu ook wel heel erg met 2 maten.
Onzin, SCH, voor iemand die zegt theologie op wetenschappelijk niveau te bedrijven maakt dat zeker uit. En het gaat niet om de almachtigheid van Mohammed (die dat overigens niet is, almachtig is alleen Allah) maar om het feit dat volgens islamitische dogma's alleen erkende schriftgeleerden uitspraken over Mohammed mogen doen, en dan alleen nog als die uitspraken overeenkomen met wat de hoge heren vóór hen al hebben gezegd. Juist ja, een vicieuze manier van redeneren. Binnen de islamitische theologie is geen plaats voor tekstkritiek. Daar botst de islam frontaal met onze academische traditie, waarin empirische waarheidsvinding een heel belangrijke rol speelt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:52 schreef SCH het volgende:
Het gros van de moslims is gewoon gelovig, niet politiek en dat ze Mohammed almachtig vinden, what the fuck maakt dat nou uit. Een tunnelvisie heeft een gelovige sowieso.
Kloon of Lurker?quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:48 schreef Gareelloper het volgende:
Aan alle voorstanders van Ramadan waarvan de ene helft hier moslim is en de andere helft homo als ik het goed begrijp
Daarom zei Aboutaleb ook dat hij er zelf nooit aan begonnen zou zijn met Ramadan in zee te gaan. Hoe Ramadan weggewerkt is verdient geen schoonheidsprijs, maar dat Ramadan nooit een bruggenbouwer zou kunnen zijn (puur omdat hij religie als uitgangspunt neemt) lijkt me dan weer wel duidelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:57 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wie laat er nou iemand bruggen bouwen als ie niet eens Nederlands spreekt etc..
Dat men zo iemand überhaupt aanneemt zegt veel over de verantwoordelijke politici
Beter ten halve gekeerd...
Alleen in Nederland
Terug van weggeweest.quote:
Het is niet z'n huidskleur in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:19 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Terug van weggeweest.
Maar eerlijk is eerlijk, zelfs iemand die niet op mannen valt zal moeten toegeven dat dhr. Ramadan zekere edele gelaatstrekken bezit die hem bij aantrekkelijk maken voor het andere geslacht en die hem nobel doen voorkomen bij andere mannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
Ja, je moet echt achterlijk zijn om op die partij te stemmen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat 20 % van de Nederlanders op Wilders stemt omdat moslims...?
Als ik de woorden "Allah Akbar" hoor, dan krijg ik de neiging om te duiken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:31 schreef Flashwin het volgende:
Wacht. Ramadan zei serieus Allah hu Akbar in een kerk? Of praat TS stront?
indien waar, wat een prutser!
Dat bedoel ik dus, en dan vraagt hij zich nog af waarom of hij met een schuin oog wordt aangekeken door de Nederlandse bevolking. Voor een geleerde is dat aardig naïef lijkt me..quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:36 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als ik de woorden "Allah Akbar" hoor, dan krijg ik de neiging om te duiken.
Hoe zou dat nou toch kunnen?
Amper, maar blijft een standvastig moslima.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kan die eigenlijk nog zonder beveiliging over straat?
Ik ben helaas niet in de gelegenheid nu NOVA te volgen, dus ik zal het moeten kijken op uitzending gemist in de loop van de dag morgen, maar zou je een generale beschrijving kunnen geven van het geheel?quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:20 schreef Disana het volgende:
Nu in NOVA, een opgewonden dreigend standje.
De universiteit had hem gevraagd de medewerking aan Press TV op te zeggen, en dat weigerde hij. Waarnemend voorzitter zegt dat Ramadan te weinig gevoeligheid voor de westerse cultuur heeft getoond.
via google video krijg ik niet zo heel veel meer dan een verongelijkt stuk belachelijkheid te zien. is dat de milde leermeester van de islam? allah, verhoedde dat.quote:
Zie boven, ik heb de kern weergegeven.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet in de gelegenheid nu NOVA te volgen, dus ik zal het moeten kijken op uitzending gemist in de loop van de dag morgen, maar zou je een generale beschrijving kunnen geven van het geheel?
B.v.d.
Oké dankje, duidelijk genoeg op het eerste gezicht.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:20 schreef Disana het volgende:
Nu in NOVA, een opgewonden dreigend standje.
De universiteit had hem gevraagd de medewerking aan Press TV op te zeggen, en dat weigerde hij. Waarnemend voorzitter zegt dat Ramadan te weinig gevoeligheid voor de westerse cultuur heeft getoond.
Ramadan aan tafel in NOVA:
Er was politieke druk. 'Ik ga weg, maar Wilders blijft.' De universiteit en de gemeente Rotterdam staan onder druk (door Wilders). Het ging niet om Press TV, dat is een smoes.
Twee dagen was kort voor een besluit, hij was nog op vakantie ook.
Hij vindt zichzelf vernieuwend op Press TV.
Hij zal de ontslagen niet accepteren, hij wil gerespecteerd worden. Nederlands moet zijn moslim burgers accepteren.
Hij is teleurgesteld in Aboutaleb die ook onder politieke druk staat. Mensen moeten zich aan hun principes houden; een contract is een contract.
Er volgen juridische stappen, Ramadan zegt dat hij moreel en juridisch sterk staat. Men gaat in tegen zijn goede naam maar als men niet wil praten stapt hij naar de rechter.
quote:'Ik ga weg, maar Wilders blijft.'
Een klootzak is hetquote:Op zaterdag 5 september 2009 22:58 schreef Meh7 het volgende:
Ramadan is een held.
Dit inderdaad, ik zal m'n ware mening over hem en zijn 'kinship' maar niet typen, want dat levert alleen maar een ban op. Echter je kan wel raden wat 't is..quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:57 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ja wat denk die ONBENUL dan
Dat ze die KLOOTZAK ooit hebben aangenomen
Ramadan![]()
![]()
![]()
Alsof deze onbenul even mag bepalen wie er politicus mag zijn en wie niet.
Zo werkt het wellicht in zijn land, niet hier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |