quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben in het bezit van een Aqua60
Zal als ik terug kom wel even kijken of ik een fototje kan maken, garnalen bak is een rotzooi trouwens omdat er een aantal zwanger zijn dus ik ze maar lekker aan de gang laat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet nog niet wat voor garnalen ik neem..
Moet ook nog een achterkantje zoeken enzoDus eerst veel inrichtingen bekijken
Heb je een foto van jou bak, en die van Rene90?
Ga er waarschijnlijk wel een paar kleine visjes bijzetten, maar dat weet ik nog niet zeker
Je hebt slopertjes in je bak zittenquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oke morgen komt een lijstje met alle vissen die weggaan, vandaag trof ik een rotsgarnaal aan met nog maar 1 poot. Na dat ik mijn kameleongarnaal zonder scharen aantrof is de maat vol
Lijstje komt morgen dus gezien ik nu naar mijn werk ga tot vannacht 0200
Dat wist ik alquote:
Donderdag of vrijdag hele dag, zaterdag na 1600 en zondag na 1800quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:06 schreef rene90 het volgende:
Stiekem wil ik de glasmeervallen en pimelodus dingetjes, iemand anders wilde de neon tetra's maar als die afhaakt wil ik je daar ook wel vanaf helpen. Wanneer is voor jou een mogelijkheid?
Ja, de tetra's wou ik wel, maar waar woon je ook al weer?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat wist ik alalleen tot nu toe ging het altijd goed op een enkel garnaaltje wat opgegeten werd, maargoed de volgende vissen kunnen weg (liefst tegen kleine vergoeding maar dat laat ik aan jullie over)
-3 Betta's ( 2 gele en 1 blauwe)
[ afbeelding ]
-9 á 10 neontetra's
[ afbeelding ]
-5 guppen
[ afbeelding ]
-7 blauwe tetra's
[ afbeelding ]
-2 Indische glasmeervallen
[ afbeelding ]
-2 pictus pimelodus
[ afbeelding ]
-1,5 rotsgarnaal(1 garnaal is alle pootjes aan 1 kant kwijt
)
[ afbeelding ]
-1 bijtje
[ afbeelding ]
-1 Chinese algeneter
[ afbeelding ]
Als je foto's van de vissen zelf wil,laat het dan even weten, heb nu ff foto's van internet geplukt, alleen de guppen en chinese algeneter heb ik gemaakt
Den Haagquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:37 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja, de tetra's wou ik wel, maar waar woon je ook al weer?
Nou volg ik deze reeks al een poosje en volgens mij was jij toch de gene met een hoekaquarium waarvoor je zelf aan de slag bent gegaan met het maken van een achterwand. Hele klus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Donderdag of vrijdag hele dag, zaterdag na 1600 en zondag na 1800
Den Haag woon ik dus. Nog interesse?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:37 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja, de tetra's wou ik wel, maar waar woon je ook al weer?
Wat is klein?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:15 schreef ursel het volgende:
AA, zijn vooral kleine beestjes zeker?
Zijn die pictus pimelodus nu al gereserveerd?
Die rotsgarnaal, gaat zeker niet goed tesamen met kreeftjes??
Wanneer wil je hem komen halen dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:49 schreef JortK het volgende:
AA ik woon ook in Den Haag, wellicht dat ik die Chinese algeneter wil als ik me bak heb
Tropisch Aquarium Topic [Deel 21] hier is het begonnen, in het vorige topic dusquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:05 schreef Stali het volgende:
[..]
Nou volg ik deze reeks al een poosje en volgens mij was jij toch de gene met een hoekaquarium waarvoor je zelf aan de slag bent gegaan met het maken van een achterwand. Hele klus.
Maar ik heb de resultaatfoto's niet gezien. Heb ik een deel gemist?
Cool welke kleurvorm? Ken iemand die albinokreeftjes kweekt als een dolle.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag ga ik een dwergkreeftje halen
Moet ik even kijken wat ze hebben, maar ik hoop een rode of blauwequote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Cool welke kleurvorm? Ken iemand die albinokreeftjes kweekt als een dolle.
Heb zelf een blauwe op het oog.
Mja, heb een kleine bak en zeer vol met guppen, dus gaat uhm niet worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is klein?maarja zijn klein enige grote zijn die pictus (die rene al gereserveerd heeft) en de glasmeervallen (die ook gereserveerd zijn door rene)
De Betta's zijn niet klein, wil je die![]()
Die rotsgarnaal.... hmmm heeft aan de linkerkant geen poten dus echt wegkomen lukt hem niet als je kreeft eraan komt
Je moet ze toch iets voeren he die Arowana'squote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:01 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, heb een kleine bak en zeer vol met guppen, dus gaat uhm niet worden.
Heb een extreem grote bak met de aruana en tis niet de bedoeling dat als ik vissen kom halen dat ze als voer dienen voor hem natuurlijk..
Pictus hebben we volgens mij 1 van en dit zit vooral op de grond en kunnen dus wel goed samen.
Mocht rene ze niet nemen hou ik me aanbevolen.
Ja, maar denk dat AA ze daarvoor niet wegdoet..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:11 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Je moet ze toch iets voeren he die Arowana's
Weg is wegquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:15 schreef ursel het volgende:
[..]
Ja, maar denk dat AA ze daarvoor niet wegdoet..
Het is een rode geworden..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Cool welke kleurvorm? Ken iemand die albinokreeftjes kweekt als een dolle.
Heb zelf een blauwe op het oog.
Wat voor formaat gaat het omquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:51 schreef Musicologyser het volgende:
Ik ga binnenkort van koudwater aquarium naar tropisch aquarium!
Heeft iemand tips? wat zijn leuke visjes om te kopen..
Er zitten nu 4 guppen in.
In dat geval zijn Corydorassen wel leuk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:35 schreef Musicologyser het volgende:
[..]
Ehhhhh..
Weet ik niet..
60 x 30cm denk ik?
Neon tetra's, bijlzalmpjes, zijn wel leuke beestjesquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In dat geval zijn Corydorassen wel leuk.
Afhankelijk van de grootte van de vis en het gedrag. Sowieso een paar wat je niet moet doen: kersenbuiken, maanvissen, goerami's, hmm. Die worden toch wel snel groot en dat is niet zo leuk voor de andere vissenquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:55 schreef Musicologyser het volgende:
Okay
En hoeveel vissen kunnen er in totaal in mijn aquarium?
Ik vind betta's wel goedquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:00 schreef rene90 het volgende:
Je moet je ook geen betta's laten aansmeren trouwens![]()
Wat ook leuk is is een algeneter, die beesten die aan je raam plakken. Moet je wel goed navragen hoe groot ze worden. Je hebt er genoeg die max 10 cm worden wat prima kan in zo'n bak
Alleen even oppassen dat wanneer je Corydorassen en een Ancistrus (algeneter) neemt, je goed op de gezondheid van de Corydorassen let, want Ancistrussen zijn redelijk territoriaal.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:00 schreef rene90 het volgende:
Je moet je ook geen betta's laten aansmeren trouwens![]()
Wat ook leuk is is een algeneter, die beesten die aan je raam plakken. Moet je wel goed navragen hoe groot ze worden. Je hebt er genoeg die max 10 cm worden wat prima kan in zo'n bak
Medicatie.....dat is dus een aansmeerpraatjequote:Op zondag 11 oktober 2009 18:26 schreef Musicologyser het volgende:
Okay Thanks,
Hebben jullie verder nog tips? voordat ik me vanalles laat aansmeren?
Is het echt van belang dat ik 2 soorten medicatie koop bijvoorbeeld?
En, wanneer ik mijn verwarming heb, en ik ga hem aanzetten.. waar zal ik dan mee beginnen hoeveel graden? Want er zitten al vissen in namelijk..
En op hoeveel graden moet hij uiteindelijk komen te staan?
quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:47 schreef rene90 het volgende:
Dat waterverbeteraar vind ik ook allemaal slap gelul. Bij de dierenwinkel gooien ze ook echt niet als ze weer een lading vissen krijgen dat spul erin.
Ik zou je adviseren om elke dag een graad extra te doen of iets in die richting tot de 25 graden.
PH omlaag krijgen, kan je evt met een stuk kienhout doen, is een natuurlijke manier waardoor je water zachter wordtquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:49 schreef Musicologyser het volgende:
[..]
Oh ja en nog iets om de PH waarde omlaag te krijgen ??
Is dat wel belangrijk?
quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Onthoud wel dat als je er grind in doet of een andere bodem dat je hele evenwicht qua bacterieen door elkaar gaat en je weer kan hebt op een nitrietpiek en dus al je vissen dood kunnen gaan, vandaar als je iets groots aanpast in je aquarium is het beter om hem eerst goed in te laten draaien zonder vissen (of minder belangrijke vissen zoals ik doen![]()
)
zachter ph gaat over de zuurheid van je waterquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
PH omlaag krijgen, kan je evt met een stuk kienhout doen, is een natuurlijke manier waardoor je water zachter wordt
hoornblad groeit als kool, bij welke omstandigheden ook. Deze kun je ook als drijfplanten gebruiken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb ongeveer een jaar een gezelschaps aquarium 60 breed x 40 hoog x 30 diep met daarboven 2 x T8 15 watt verlichting. Nu is dit niet bijster veel verlichting voor zo'n hoog aquarium, en ben ik op zoek naar planten die wat minder eisen aan de verlichting stellen.
Hebben jullie ervaring met bepaalde soorten planten die weinigeisend zijn ? Ik heb al met van alles gexeperimenteerd maar vroeg of laat sterven ze bijna allemaal af of ze krijgen lange stengels zonder blad
T5 of T8 (dunne of dikke tl buizen) ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet niet hoe mijn planten hier heten, maar die dingen groeien als kool..
Maar daar zit 2x 27W aan lampen in...
ik hoop dat je een groot aquarium hebt aangezien de roodstaartmeerval erg groot wordt (meer dan 1 meter!)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:19 schreef ursel het volgende:
Wij hebben ook weer een nieuwe bewoner
Tis nog een kleintje, die nog moet groeien.
Overigens niet onze foto
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
update van mijn aquarium (maar oude fotoplanten situatie is nog hetzelfde)
Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w (al is de lamp stuk op dit moment)
Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen
en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen en weer nieuwe Apistogramma's (weet nog niet welke soorten).
Ik bemest met Easy-life Profito (10ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is heel soms nodig)
Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l
Bak draait overigens sinds eind februari 2008
2 meter momenteel. binnen 1 jaar een zelfbouw over de lengte van de woonkamer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik hoop dat je een groot aquarium hebt aangezien de roodstaartmeerval erg groot wordt (meer dan 1 meter!)
van betonplex en vloeibare vijverfolie?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:46 schreef ursel het volgende:
[..]
2 meter momenteel. binnen 1 jaar een zelfbouw over de lengte van de woonkamer.
Deze komt na de verhuizing te koop..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Te mooi
Ik hoop ooit een 200x50x60 (bxdxh) te kunnen aanschaffen..
Waar ik alleen bang voor ben; verhuizing.
Ergens in de komende jaren ben ik van plan om te verhuizen, maar hoe krijg ik dan in hemelsnaam een dikke 5/600 liter versjouwt
Met regentonnen aan de gang gaan is dan ook weer zoiets..
Waar moeten ze vandaan komen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:30 schreef Trusten het volgende:
![]()
Iemand hier belang bij YellowTopSword Endlers (N-Klasse)? Ik heb er veel te veel![]()
Typerend voor de YTS 2004 stam-mannen zijn:
* een geel 'bovenzwaard';
* een ronde oranje aftekening op de basis van de staartvin;
* en een verticale zwarte aftekening op het midden-onder gedeelte van het lijf
Ik verkoop ze per koppeltje voor 2,50 of als baby (dus geslacht nog onbekend) voor 1 euro![]()
[ [url=
Welkom en we zien je vragen en verhalen graag tegemoetquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:30 schreef Tinos85 het volgende:
Na met erg veel plezier dit, en voorgaande topics, gelezen te hebben toch maar besloten om me ook te registreren zodat ik mee kan ouwehoeren![]()
Ik zit er zelf aan te denken om een aquarium te nemen, lang geleden in een ver verleden ooit goudvissen gehad maar nu wil ik de stap wel wagen naar een tropisch aquarium. Ik zat te denken aan zo'n Jewel 60 van 60x30x30. Lijkt me wel een mooie beginnersbak, nu nog even kijken waarmee ik 'm zou willen vullen.
Ohh? Wanneer ga je verhuizen?quote:
Mja, als het huidige huis verkocht is..quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ohh? Wanneer ga je verhuizen?
(ff handig om te weten, aangezien ik interesse heb in zo'n "bakje")
Uit De Ronde Venen tussen Amsterdam en Utrecht inquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waar moeten ze vandaan komen?
Ik ken het.. Bij mij zijn er 3 rasbora's en 2 citroen garnalen doorheen gekomen..quote:
Waar doe je die pantykoud tussen dan? aan buitenkant ofzo?quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik ken het.. Bij mij zijn er 3 rasbora's en 2 citroen garnalen doorheen gekomen..
Uiteraard stik dood!
Maar dat is gebeurd in de tijd dat ik bij me moeder een pantykous ging halen (dik half uur a uurtje)
Wel een naturel panty gebruiken dan en niet een geverfde aangezien daar stoffen in verwerkt kunnen zijn die dodelijk kunnen zijn voor je vissen/garnalenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jep, gewoon om de filter vanuit de onderkant (alles aan de buitenzijde), zodat ze niet meer het filter in kunnen.
De uitstroom hoef je natuurlijk niet te voorzien, aangezien ze daar niet in kruipen
Deze oplossing is de goedkoopste en bestwerkende manier om geen garnalen meer dood aan te treffen in een filter
Ik zal proberen een foto te maken moment...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
kun je wel bij de achterkant van het filter? Anders een plaatje maken waar een stuk panty strak omheen zit, en die voor de inlaat van je filter schuiven, indien mogelijk?
Doe anders een foto.. Ben benieuwd hoe dat die zit.
Zelf ben ik in onderhandeling voor een Rio 240, en ik ben reuze benieuwd hoe dat zit..
Ik heb zo'n zelfde interne filter en het moet wel lukken hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:38 schreef JortK het volgende:
Hierbij dan de foto's:
Zo ziet het er nu uit:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet zit het filter met een soort doppen vast aan de wand, waardoor het compleet optrekken van een panty niet echt mogelijk is.
[ afbeelding ]
Hier meer de hoek van binnen de bak, door me achterwand kan ik ook hier niets mee...
[ afbeelding ]
Iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |