Idd. Winterquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:41 schreef F04 het volgende:
Net 2 of 3 maanden lekker weer gehad met lekker veel licht, natuurlijk met hoogte en dieptepunten maar de winter staat helaas al voor de deur. Bereid je maar alvast voor ongure regenachtige, en vooral donkere dagen.![]()
Klacht: Zomer die te snel gaat, en dat het s'winters al om 5 uur donker is.
"Anders donder je maar lekker op."quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:46 schreef o.us het volgende:
Welkom in Nederland.
Dit zegt genoeg volgens mij.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op vrijdag 4 september 2009 13:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Anders donder je maar lekker op."
Dit ook.
Er stond gisteren gewoon iemand op het station met een sjaal en een muts op.quote:
Valt onder de winter. Echt!quote:
De herfst is ook al een trieste bedoelingquote:
SAY WUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT? WAS JIJ BUITEN EN IK NIET?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er stond gisteren gewoon iemand op het station met een sjaal en een muts op.!
15 freakin' graden he.!
ESPAÑA!!!!!quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De herfst is ook al een trieste bedoeling
Niet meer BBQ'en
Geen terrasjes meer
Geen strand
Niet meer varen
Niet meer motorrijden
Niet meer lekker tot s'avonds laat buiten zitten.
Mensen die gek zijn op de winter hebben geen leven.
OMG!!!!quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:51 schreef erkel het volgende:
Schuif de herfst/winter nog maar een weekje vooruit![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:51 schreef erkel het volgende:
[ afbeelding ]
OOOOOOOKEEEEEEEEEEEEEEEEE JÕSEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:51 schreef erkel het volgende:
[ afbeelding ]
Wij ook. Iets met een piste..quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:55 schreef Goofisch het volgende:
Nu de winter dichterbij komt kan ik eindelijk weer gaan snowboarden![]()
Iets waar ik naar uitkijk zegmaar
Open haard aan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:55 schreef Bijou het volgende:
Winter
Kou, dekentjes, donker buiten als je thuis komt, lampen aan... ik hou ervan heur
Heb je geen (sociaal) leven ofzo?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:54 schreef Kloddertjeroze het volgende:
Winter rules![]()
Oja en vlg.week toch weer heet dus wat klaag je nou.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:56 schreef Rasher het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn er maar 2 seizoenen: Zomer en winter.
Lente en herfst weten niet wat ze willen.
Overwinterenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:02 schreef TNA het volgende:
[..]
Chagrijnige gezichten om je heen terwijl je zelf van de winter geniet
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:04 schreef Jarno het volgende:
Ijs op het water, strakblauwe lucht en vorst in de lucht..
Doelde er inderdaad op dat het wintersport seizoen er weer aankomtquote:
En dan gezellig, knus en lekker warm in je huisje zitten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:41 schreef F04 het volgende:
Bereid je maar alvast voor ongure regenachtige, en vooral donkere dagen.![]()
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Ploertendoder het volgende:
Om alvast even in de stemming te komen:
[ afbeelding ]
Ah, een buitenlander.quote:
Ah, een bekrompen boer.quote:
Nee. Gewoon een Hollander die een kankerhekel heeft aan zijn eigen klimaat.quote:
Dat dus.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kerst
Elkaar zsm in het jaar claimen om verplicht gezellig te gaan doen onder genot van WHAM.
Kansloos.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kerst
Elkaar zsm in het jaar claimen om verplicht gezellig te gaan doen onder genot van WHAM.
Kansloos.
Diezelfde mensen klagen ook dat het zo warm is in de zomer.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:02 schreef TNA het volgende:
[..]
Chagrijnige gezichten om je heen terwijl je zelf van de winter geniet
Foutquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:11 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Diezelfde mensen klagen ook dat het zo warm is in de zomer.
Winter
Over smaak valt niet te twistenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:12 schreef star_gazer het volgende:
Kijk die mensen die willen laten zien hoe stoer ze zijn met hun 'ik houd van vorst' en 'mooi weer is voor paupers' houding
Wintersport_!
En buiten mensen zien glibberen over straat en fietsen door de regen!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:07 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
En dan gezellig, knus en lekker warm in je huisje zitten.
Als je een linkse klapjosti bent misschien.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fout. Het kan mij niet warm genoeg zijn
![]()
- Wat is er nou lekkerder dan in de zon op je motorbootje onder het genot voor een biertje over het water te cruisen.
- Tot savonds laat lekker buiten zitten na een overheerlijke BBQ.
- Een terasje pakken naar een mooie motorrit.
- Sochtends lekker wakker worden met de zon op je knar.
- Na het werk nog even een frisse duik nemen.
Home Alonequote:Op vrijdag 4 september 2009 14:15 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En buiten mensen zien glibberen over straat en fietsen door de regen!
De geur van verwarming
Lekker vroeg donker, kaarsjes aan en Home Alone kijken![]()
De winter dusquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
- Wat is er nou lekkerder dan in de zon op je motorbootje onder het genot voor een biertje over het water te cruisen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:10 schreef Jarno het volgende:
Kijk al die zomer mooiboois joh. Beetje balen dat ze niet meer op het strand kunnen liggen met hun huidkank... eh, roodverbrande bekkies!.
Winter! Herfst!.
Niet als je erbij bedenkt dat de hoofdrolspeler misschien wel de zaaddonor is geweest om de kindertjes van Michael Jackson te produceren!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:15 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Home AloneIk ken wel leukere films
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:17 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Niet als je erbij bedenkt dat de hoofdrolspeler misschien wel de zaaddonor is geweest om de kindertjes van Michael Jackson te produceren!
En jij bent natuurlijk zo'n individu die nooit buiten komt en zijn familie nog amper kentquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef star_gazer het volgende:
Al die winter-fans hier zijn volgens mij van die familiebeestjes die graag 'lekker knus' en 'gezellig' () opgehokt met opa en oma aan de koffie zitten
Je bent de laatste winter al vergeten?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Een echte Winter vind ik nog wel wat hebben (voor max 3 weken) echter is Winter in Nederland maanden achtereen -1 tot 7 graden gecombineerd met regen en harde wind![]()
![]()
en sneeuwquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:04 schreef Jarno het volgende:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef star_gazer het volgende:
Al die winter-fans hier zijn volgens mij van die familiebeestjes die graag 'lekker knus' en 'gezellig' () opgehokt met opa en oma aan de koffie zitten
Ik ken mijn retarded pauper-familie inderdaad amper. En geloof me, daar heb ik zeer bewust voor gekozenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:20 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En jij bent natuurlijk zo'n individu die nooit buiten komt en zijn familie nog amper kentMaar wat is er mis mee als mensen de winter leuk vinden?
persoonlijk maakt het me weinig uit hoor
Elk seizoen heeft zijn charmes vind ik
Ja winters vergeet ik zo snel mogelijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:21 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Je bent de laatste winter al vergeten?
Oud & Nieuw is dan weer wel leuk!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:23 schreef Jarno het volgende:
Het nieuwjaarsconcert! Met oliebollen!!.
Ja en onbewust doe je er zelf ook aan meequote:Op vrijdag 4 september 2009 14:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
...en geen sociale contacten hebben buiten de familie om.
Lekker de hele dag aan huis gekluisterd zitten en binnen zitten moeken
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:25 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja en onbewust doe je er zelf ook aan mee
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als het aan mij zat het kwik het hele jaar op 25 graden. Met 3 weken echte winter.
Verhuis dan naar landen die in de buurt van de evenaar liggenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je een andere keuze dan (buiten emigreren) smart-ass.
Als het aan mij zat het kwik het hele jaar op 25 graden. Met 3 weken echte winter.
waterballonnen gooien op auto's begint saai te worden, in de winter zijn dat sneeuwballenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef star_gazer het volgende:
Helemaal nietsquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Ik snap niet waar je je druk om maaktquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je geen (sociaal) leven ofzo?
Ik snap totaal niet wat mensen leuk vinden om als een mol opgesloten te zitten in je verwarmde huisje.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef wise het volgende:
oliebollen
oudejaars loterij
knallende kurken
vuurwerk
champagne
met kerst steengrillen/gourmetten
kerstboom optuigen
kaarsjes aansteken
natte sneeuw.
kerst cadeaus kopen
gluwijn
fuck yeah
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef wise het volgende:
oliebollen
oudejaars loterij
knallende kurken
vuurwerk
champagne
kerstboom optuigen
kaarsjes aansteken
natte sneeuw.
kerst cadeaus kopen
gluwijn
fuck yeah
Hoe godvergeten burgerlijk wil je het hebben?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef wise het volgende:
oliebollen
oudejaars loterij
knallende kurken
vuurwerk
champagne
kerstboom optuigen
kaarsjes aansteken
natte sneeuw.
kerst cadeaus kopen
gluwijn
fuck yeah
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoe godvergeten burgerlijk wil je het hebben?
Dat is kut jaquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:29 schreef wise het volgende:
[..]
![]()
ook een leuke. Op nieuwjaarsdag familie bezoeken.(terwijl je daar absoluut geen zin in hebt door de avond ervoor)
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Ploertendoder het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dus!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Schaatsen
IJs
Vorst
'Gezellig' met familie
Winterdepressie
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:19 schreef WhAzAaA het volgende:
de kruidnoten zijn trouwens alweer gespot bij de AH
Terwijl sinterklaas in de herfst valtquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:19 schreef WhAzAaA het volgende:
de kruidnoten zijn trouwens alweer gespot bij de AH
Dat red je niet met een ijskrabbertje en een bus ruitontdooier.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:39 schreef Enfermera het volgende:
Alvast een plaatje om je op te warmen:
[ afbeelding ]
Ik heb het topic niet gelezen, maar ik ga je toch een mietje noemen !quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De herfst is ook al een trieste bedoeling
Niet meer BBQ'en
Geen terrasjes meer
Geen strand
Niet meer varen
Niet meer motorrijden
Niet meer circuitrijden
Niet meer lekker tot s'avonds laat buiten zitten.
Mensen die gek zijn op de winter hebben geen leven.
aargh die kerstboom fotoquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Ploertendoder het volgende:
[ afbeelding ]
Ja een keer in de 20 jaar ofzo.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:04 schreef Jarno het volgende:
quote:
Dat is geen herfst, dat is een ideaalbeeld van de herfst.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:39 schreef mazaru het volgende:
Nu is het tijd voor de herfst!
[ afbeelding ]
Weer zo'n prachtig jaargetij
Ik heb gisteren 4 uur op het strand van Hoek van Holland rondgelopen, zonder regenjas, het was bijna de hele middag droog. Volgens mij kijken sommigen alleen naar buiten als het regent.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:14 schreef Sk00p het volgende:
Sinds dinsdag heeft het alleen maar geregend..![]()
Eigenlijk heb ik precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind de herfst altijd een mooi jaargetijde. De ene dag prachtig zonnig, spinnenwebben vol met dauw en weelderige herfstkleuren. De volgende dag is het weer windkracht 8, met flinke regen. Zelf ben ik uitgesproken liefhebber van stormachtig weer, boven de windkracht 8 ga ik eigenlijk altijd naar zee toe. De kracht van de golven en de wind ervaren, is misschien ook een aardige tip voor de meesten in dit topic, haal het onderste uit de kan in ieder jaargetijde.
Winter, is tof vanwege het schaatsen, de sneeuw, en de zware winterstormen.
Lente, is tof vanwege de natuur die weer blad krijgt, fotogenieke maartse buien, en de wisselvalligheid.
Zomer, is tof vanwege de warme avonden buiten, de onweersbuien en het lekker warme zeewater. Enig nadeel is het gebrek aan wind.
Ook stormliefhebber? Het is al weer sinds 18 januari 2007 dat het niet meer lekker gestormd (windkracht 10 of meer) heeft in Nederland.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:10 schreef IHVK het volgende:
Eigenlijk heb ik precies hetzelfde.
Ja.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ook stormliefhebber? Het is al weer sinds 18 januari 2007 dat het niet meer lekker gestormd (windkracht 10 of meer) heeft in Nederland.![]()
Maar schade achteraf vind ik wel ook weer sneu voor de mensen en de bomen enzo.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gevelplaten die het luchtruim kiezen, her en der een boom om, fietsers die tegen de wind in ploegen. Ik kan echt nooit binnen blijven zitten als het stormt, ik zorg meestal dat ik een auto kan lenen en dan lekker naar de kust en verder de stad verkennen op schade.
Die storm ken ik nog heel goed, ook al was ik nog erg klein. Dat is zo ongeveer het enige dat ik mij kan herinneren van mijn jonge jaren.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:16 schreef IHVK het volgende:
Maar ik ben dan ook geboren tijdens de storm van 25 januari 1990 dus misschien ligt het daar aan. Een van de ergste in honderd jaar schijnt.
http://www.knmi.nl/cms/content/15332/de_zeer_zware_storm_van_1990
Wat herinner je precies?quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die storm ken ik nog heel goed, ook al was ik nog erg klein. Dat is zo ongeveer het enige dat ik mij kan herinneren van mijn jonge jaren.
Nou gisteravond ging het wel aardig tekeer hoor hier.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Stormen zijn wel oké, maar de echt goede uitbarstingen van natuurgeweld zijn maar zelden te bewonderen hier. Niet dat ik nou op tsunami's of tornado's zit te wachten, maar een beetje actie is ook tijdens de herfst niet snel te vinden. In plaats daarvan is de herfst over het algemeen het jaargetijde van wat halfslachtige motregen met een lafhartige windkracht 4 erbij. Met andere woorden: deprimerend kloteweer.
Wij hadden thuis een vogelhuisje de gevel gemaakt, dat huisje was aan het draaien rondom de schroef waarmee hij aan de muur bevestigd wasquote:Op zaterdag 5 september 2009 02:18 schreef IHVK het volgende:
Wat herinner je precies?
Ja, een kwartiertjequote:Op zaterdag 5 september 2009 02:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nou gisteravond ging het wel aardig tekeer hoor hier.
Mooi verhaal. Leuk voor bij het haardvuur.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wij hadden thuis een vogelhuisje de gevel gemaakt, dat huisje was aan het draaien rondom de schroef waarmee hij aan de muur bevestigd was, en dan nog de talloze bomen die omver lagen, dat is het enige wat ik mij zelf kan herinneren.
Dan nog wat verhalen: Er bleven 2 collega's van m'n vader thuis slapen omdat ze gewoon niet meer verder konden met de auto. Overal lagen er bomen om. Mijn vader werkte toen in Utrecht, en we woonden in Amersfoort. In Utrecht liep iedereen langs de gevels, vanwege vallende dakpannen. Wonder boven wonder reed de trein tussen Utrecht en Amersfoort nog zodat ze nog naar hier konden komen. Maar verder was totaal onmogelijk. Verder, mijn opa had een stuk bos in Doorn, daar lagen nagenoeg alle naaldbomen omver.
Ik vind alle seizoenen wel wat hebben. Maar een zwoele zomeravond is voor mij ook een van de favorieten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, een kwartiertje
Maar goed, een interessant kwartiertje was het wel ja. Maar ik ben veel liever buiten op een zwoele zomeravond, hierin verschillen wij misschien van meningIk vind storm, maar vooral regen, gewoon toffer als ik zelf binnen zit.
Helaas zijn mijn ouders niet zo'n weerfan als ik, ze hebben zelfs geen foto's gemaakt van de schade toen. En dat wat ik net vertelde was het enige wat zij zich konden herinneren.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mooi verhaal. Leuk voor bij het haardvuur.
Herkenbaar. zowel mijn ouders en vrienden gaan gapen als ik over het weer praat.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Helaas zijn mijn ouders niet zo'n weerfan als ik, ze hebben zelfs geen foto's gemaakt van de schade toen.
Ze hebben allemaal wel íets, maar het ene seizoen heeft wat 'meer' dan het anderequote:Op zaterdag 5 september 2009 02:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind alle seizoenen wel wat hebben. Maar een zwoele zomeravond is voor mij ook een van de favorieten.
(wel veel wind hier ineens)
Die donkere saaie bewolkte regendagen in de herfst en winter kunnen mij ook gestolen worden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal wel íets, maar het ene seizoen heeft wat 'meer' dan het andere![]()
Van de herfst en de winter vind ik alleen de extremen wel oké. De gemiddelde condities vind ik guur, kil en onaangenaam. Het gemiddelde zomerweer daarentegen:
18 januari 2007 was ook wel tof. De straalstroom trok aan tot zo'n 350 km/u in tweede week van januari. Meestal is dat een garantie voor storm, en dus was ik al redelijk opgetogen. 11 januari 2007 diende de eerste storm zich aan, toch mooi windkracht 9 en ik was samen met nog iemand naar Scheveningen geweest, lekker over de pier lopen, en er stond al een redelijke golfslag. Leuk voorproefje. Toen bleef de straalstroom flink aanhouden. En ja hoor voor 18 januari verscheen er een aantal dagen van te voren een storm in de weermodellen, eerst weer gewoon windkracht 9. Maar naarmate 18 januari dichterbij kwam, werden de voorspellingen steeds heftiger. De avond van 17 januari stond er een ruime windkracht 10 in de weermodellen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:34 schreef IHVK het volgende:
Maar zo'n verhaal wordt wel interessant, als je op zo'n stormachtige dag thuis zit en de tv en het internets niet meer wekr ofzo en dan vertelt over hoe het was in 1990.
Tof!quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
18 januari 2007 was ook wel tof. De straalstroom trok aan tot zo'n 350 km/u in tweede week van januari. Meestal is dat een garantie voor storm, en dus was ik al redelijk opgetogen. 11 januari 2007 diende de eerste storm zich aan, toch mooi windkracht 9 en ik was samen met nog iemand naar Scheveningen geweest, lekker over de pier lopen, en er stond al een redelijke golfslag. Leuk voorproefje. Toen bleef de straalstroom flink aanhouden. En ja hoor voor 18 januari verscheen er een aantal dagen van te voren een storm in de weermodellen, eerst weer gewoon windkracht 9. Maar naarmate 18 januari dichterbij kwam, werden de voorspellingen steeds heftiger. De avond van 17 januari stond er een ruime windkracht 10 in de weermodellen.
Ik kon nauwelijks slapen en heb eigenlijk de hele nacht naar satellietbeelden gekeken om te zien hoe de prachtige krul zich vormde. Helaas had ik geen auto kunnen regelen dus ik was redelijk gebonden aan thuis. Met de trein ga ik nooit weg als het stormt want dat is veel te onbetrouwbaar. Ik ben dus gewoon op de fiets gestapt en ben naar Hoek van Holland gefietst (), zo goed als het ging. Daar ging het me een potje te keer.
Helaas was ik mijn fototoestel annex videocamera vergeten, zodat ik geen beelden heb van dit mooie natuurgeweld.
Het loodswezen vermaakte zich overigens wel, die raceten gewoon met 400 pk aan turbo-diesels onder de kap de havenmond uit.
De terugweg op de fiets was heerlijk ontspannend, zonder te trappen reed ik meer dan 30 km/u. Verder nog veel schade gezien wat natuurlijk altijd vervelend is maar sterk bijdraagt aan het stormgevoel.
Ik zou zeker een keer gaan kijken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:55 schreef IHVK het volgende:
Tof!
Die is me niet zo bijgebleven.
Misschien moet ik ook een keertje gaan.
* Ofyles2 alvast oliebollen en appelflappen inhamstert...quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Ploertendoder het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh wat gezelliequote:Op vrijdag 4 september 2009 14:15 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En buiten mensen zien glibberen over straat en fietsen door de regen!
De geur van verwarming
Lekker vroeg donker, kaarsjes aan en Home Alone griezelfilms kijken![]()
Op het strand regent het altijd minder. Buien waaien eerst over de kust voordat de regen begint. Maar het is echt verschrikkelijk herfts, maar vooral de winter. Vooral dat het zo vroeg donker is en natuurlijk de regen, wind of kou.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb gisteren 4 uur op het strand van Hoek van Holland rondgelopen, zonder regenjas, het was bijna de hele middag droog. Volgens mij kijken sommigen alleen naar buiten als het regent.
Nee, het is andersom. Pas boven land vinden aanstaande buien genoeg voeding om uit te groeien tot bui.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Op het strand regent het altijd minder. Buien waaien eerst over de kust voordat de regen begint.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:44 schreef Repeat het volgende:
Herfst met die kutwind en regen heb ik echt een schijthekel aan.
Goeie winter is wel ok, dan is het gewoon droog en windstil, alleen koud...
Eigenlijk wist ik dat welquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het is andersom. Pas boven land vinden aanstaande buien genoeg voeding om uit te groeien tot bui.
Die storm herinner ik me ook nog wel, toen waren er achter bij ons huis ineens iets van 4 bomen minder aanwezigquote:Op zaterdag 5 september 2009 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die storm ken ik nog heel goed, ook al was ik nog erg klein. Dat is zo ongeveer het enige dat ik mij kan herinneren van mijn jonge jaren.Zeer indrukwekkend was die storm, talloze bomen lagen omver.
quote:Op zondag 6 september 2009 12:41 schreef Lakitu het volgende:
Ik haat oprecht mensen die van winter houden
Ik ben hier het liefst zo min mogelijk thuisquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:07 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
En dan gezellig, knus en lekker warm in je huisje zitten.
Mensen zoals jij zouden verplicht binnen moeten blijven, het hele jaarquote:
De gemiddelde windsnelheid is in de winter dan ook harder dan in de herfst. In de herfst lijkt het alleen indrukwekkender vanwege de vallende blaadjes en het veranderende landschap.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In plaats daarvan is de herfst over het algemeen het jaargetijde van wat halfslachtige motregen met een lafhartige windkracht 4 erbij. Met andere woorden: deprimerend kloteweer.
quote:Op zondag 6 september 2009 18:11 schreef De_Groentenboer het volgende:
bedenk er zelf maar koude voeten en snijdende ijswind bij en je bent compleet! cool man!
Maar wind is alleen tof mits het echt stormt, én je niet naar buiten hoeft. Maar ik ben eigenlijk liever wel buiten, maar dan weer alleen als het mooi weer isquote:Op zondag 6 september 2009 17:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
De gemiddelde windsnelheid is in de winter dan ook harder dan in de herfst. In de herfst lijkt het alleen indrukwekkender vanwege de vallende blaadjes en het veranderende landschap.
Winter - de échte herfst.
__
En een goede storm sla ik ook niet af!
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:50 schreef de_boswachter het volgende:
* Ding Dong*
Inderdaad. Deze winter een paar Noren over die vloer en koud dat ze het haddenquote:Op zondag 6 september 2009 18:11 schreef De_Groentenboer het volgende:
Mensen, romantiseer die schijtwinters in Nederland toch niet zo, in Nederland voelt het aan als in Siberie bij een temperatuur onder de 0 omdat het zo vochtig is. Geldt ook omgekeerd in de zomer overigens.
quote:Op zondag 6 september 2009 21:47 schreef julian6 het volgende:
Mensen die Pro-Winter zijn gunnen een ander niet zijn plezier.
Warmte is echt om tequote:
Jawel hoor, in de winter heb ik namelijk veel meer plezier.quote:Op zondag 6 september 2009 21:47 schreef julian6 het volgende:
Mensen die Pro-Winter zijn gunnen een ander niet zijn plezier.
Tegen dat soort winter heb ik niks. Maar dat hebben wij hier (bijna) nooit, en als het zo mocht zijn, niet langer dan 2 wekenquote:
quote:Op zondag 6 september 2009 22:47 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Tegen dat soort winter heb ik niks. Maar dat hebben wij hier (bijna) nooit, en als het zo mocht zijn, niet langer dan 2 wekendagen.
Geeft toch niets? Gewoon wat heerlijke, frisse ochtendgymnastiek.quote:Op zondag 6 september 2009 22:52 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vraag me toch af of al die fokkertjes hier de winter nog steeds leuk vinden als ze met 5 graden en zo'n heerlijk briesje hun ramen van de auto moet krabben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |