Dus gratis gerelateerd aan het inkomen, is dus ?!!!!quote:Op maandag 7 september 2009 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen tijdelijke ingezetenen kunnen in aanmerking komen voor een bijzonder tarief van 25% lb.
Denemarken heeft gewoon een progressief belastingstelsel, met 59% als hoogste tarief, hetgeen 7% meer is dan iin Nederland.
Omzetbelasting is 25%, belasting voor BV's 25%.
Okee, jullie hebben gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg, kinderopvang etc.
Lekker collectivistisch allemal, hè.
Totale belastingdruk 49,8%, in Nederland 42%?
Verder is de mentaliteit van Nederland op zijn smalst: doe maar normaal dan ben je al gek genoeg, naar het schijnt in Denemarken nog meer doorgetrokken dan bij ons. Aanpassen aan de grauwe middenmoot dus.
Zou je geemigreerd zijn naar de VS, zoals Stephan, dan kan ik daar in komen, maar naar Denemarken, dat lijkt nog nederlandser dan Nederland zelf....
Tja, je stuit ook meteen op artikeltjes dat het een mythe is dat ondernemers en beleggers per se afgeschrikt worden door een hoge belastingdruk zoals in Denemarken, als je op Denemarken zoekt.quote:Op maandag 7 september 2009 10:34 schreef bendk het volgende:
[..]
Dus gratis gerelateerd aan het inkomen, is dus ?!!!!
En de huizenprijzen zijn de helft, dus ook die lasten. Ik woon in een nedlagt landbrug: huis 220 m2, stallen schuren en bijgebouwen grond plm 10.000 m2, uitzicht op de natuur, prijsje 110.000 euro.
Enne...geen files en rare incassoflitspalensysteem van Wouter met de zonnebriltruc.
Maar van mij mag je in nl blijven hoor, edoch die fiscale kentering is 2 jaar geleden begonnen en stijgt en stijgt...hier is bv belasting naar beneden gegaan...Har en godt dag...
Er zijn honderdduizenden mensen in Nederland die nooit ergens voor betaald hebben, maar wel aanspraak maken op van alles. Maar diegene die ambitieus zijn moeten natuurlijk weer bikkelhard worden afgestraft.quote:Op maandag 7 september 2009 03:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vooral omdat je rechten hebt met een Nederlands paspoort terwijl je er niet voor betaald
Hoe zou je in de VS een carierre willen nastreven dan?, op Michigan na is de productieindustrie haast uitgestorven, en m nou te zeggen dat Flint en Detroit top draaien.... neequote:Op maandag 7 september 2009 10:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, je stuit ook meteen op artikeltjes dat het een mythe is dat ondernemers en beleggers per se afgeschrikt worden door een hoge belastingdruk zoals in Denemarken, als je op Denemarken zoekt.
Ze hebben wel een hoger welvaartspeil dan Nederland, en wrs ook minder tegenstelling tussen rijk en arm dan in Nederland, meer nivellering dus. Wrs voor m.n. de PvdA een land zoals het eigenlijk zou moeten zijn.
Dus waarom gaan alle intelligente mensen naar de VS en niet naar Denemarken, zoals bendk, vraag ik me nogmaals af....
Of doe je daar in bloembollen?
Ik heb het over intelligente mensen hè. Bendk haalt vaak aan dat zoveel% (iig een erg hoog percentage) van de afgestudeerden (op universitair niveau) naar het buitenland gaat.quote:Op maandag 7 september 2009 10:49 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Hoe zou je in de VS een carierre willen nastreven dan?, op Michigan na is de productieindustrie haast uitgestorven, en m nou te zeggen dat Flint en Detroit top draaien.... nee
De dienstensector stort compleet in elkaar vanwege de kosten en waar maar kan word alles geoutsourced of uitgefaseerd en het ambtenarenapparaat staat al helemaal onder druk.
Als nieuweling heb je nu nog weinig te zoeken in de VS, als je er al een paar jaar zat en momenteel vermogend bent, is het beter te begrijpen.
Klopt, maar ik denk persoonlijk dat dat meer te maken heeft met de lokale levensstijl dan de belastingdruk an sich.quote:Op maandag 7 september 2009 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het over intelligente mensen hè. Bendk haalt vaak aan dat zoveel% (iig een erg hoog percentage) van de afgestudeerden (op universitair niveau) naar het buitenland gaat.
Ja, okee, maar mijn punt is dat intelligente mensen niet in drommen voor de deur van de Deense ambassade staan om een verblijfsvergunning aan te vragen hè. Denemarken is toch een beetje Nederland v 2.0. Van de regen in drup raak je. Door de hond of de kat gebeten worden. Behalve dat de huizenprijzen er niet zo hoog zijn, het land net zo groot maar veel minder dichtbevolkt is.quote:Op maandag 7 september 2009 11:01 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk persoonlijk dat dat meer te maken heeft met de lokale levensstijl dan de belastingdruk an sich.
1,5 ton euro hypotheek voor een anderhalve betonnen zeecontainer, waar je omgeven bent door een flink deel tuig is gewoon te gek voor woorden, het amerikaanse systeem waarin je een hypotheek hebt op het gebouw in plaats van op de persoon staat me wel weer aan.
De regeldruk op zich is al een reden om te vluchten, ik denk dat het niet zo eer belastingtechnisch ligt.
Heb hier 2 bedrijven, w.o. een organisatie die zich bezig houdt met: gedragstesten voor sollicitanten, samenwerken binnen een bedrijf en coaching van leiders.quote:Op maandag 7 september 2009 10:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, je stuit ook meteen op artikeltjes dat het een mythe is dat ondernemers en beleggers per se afgeschrikt worden door een hoge belastingdruk zoals in Denemarken, als je op Denemarken zoekt.
Ze hebben wel een hoger welvaartspeil dan Nederland, en wrs ook minder tegenstelling tussen rijk en arm dan in Nederland, meer nivellering dus. Wrs voor m.n. de PvdA een land zoals het eigenlijk zou moeten zijn.
Dus waarom gaan alle intelligente mensen naar de VS en niet naar Denemarken, zoals bendk, vraag ik me nogmaals af....
Of doe je daar in bloembollen?
Gedragtesten voor sollicitanten?quote:Op maandag 7 september 2009 11:13 schreef bendk het volgende:
[..]
Heb hier 2 bedrijven, w.o. een organisatie die zich bezig houdt met: gedragstesten voor sollicitanten, samenwerken binnen een bedrijf en coaching van leiders.
Ik ben academisch geschoold.
De regeldruk is hier fors minder en het stimuleren van het werkgeverschap is hoog.quote:Op maandag 7 september 2009 11:01 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk persoonlijk dat dat meer te maken heeft met de lokale levensstijl dan de belastingdruk an sich.
1,5 ton euro hypotheek voor een anderhalve betonnen zeecontainer, waar je omgeven bent door een flink deel tuig is gewoon te gek voor woorden, het amerikaanse systeem waarin je een hypotheek hebt op het gebouw in plaats van op de persoon staat me wel weer aan.
De regeldruk op zich is al een reden om te vluchten, ik denk dat het niet zo eer belastingtechnisch ligt.
je selecteert mijn antwoorden, laat verder dus maar... je hebt er geen interesse inquote:Op maandag 7 september 2009 11:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gedragtesten voor sollicitanten?
Wat is dat andere bedrijf dan, als ik vragen mag?
Tuurlijk heb ik daar interesse in; zoals ik hierboven uitlegde.quote:Op maandag 7 september 2009 11:22 schreef bendk het volgende:
[..]
je selecteert mijn antwoorden, laat verder dus maar... je hebt er geen interesse in
Ik ga ervan uit dat bendk dat denkt. Hij heeft een hekel aan alles wat links is, dat staat voor collectivistische arrangementen, schreefgroei van de verhouding actieven-inactieven en dus een navenante belastingdruk. Geen oog voor de ontplooiing van het individu, vandaar dat hij ook met die braindrain verhalen komt, iedere keer.quote:Op maandag 7 september 2009 11:31 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom ga je er vanuit Ryan dat je in collectivistische landen niet je talenten kunt ontwikkelen?
Omdat er geen stimulans is. Waarom zou men zich ontwikkelen als je toch evenveel verdient als de buurman die vrijwel niks doet.quote:Op maandag 7 september 2009 11:31 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom ga je er vanuit Ryan dat je in collectivistische landen niet je talenten kunt ontwikkelen?
Omdat collectivisme leidt tot een grijze middenmoot waar ambitie en positiviteit worden neergesabeld.quote:Op maandag 7 september 2009 11:31 schreef Klopkoek het volgende:
Niet slecht. Niet eens zoveel minder dan ik woon... in Nederland.quote:
Nou.....dat kan ik toppen!!quote:Op maandag 7 september 2009 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet slecht. Niet eens zoveel minder dan ik woon... in Nederland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(niet de beste foto's, maar dit staat nu eenmaal op de pc)
foto 1quote:Op maandag 7 september 2009 13:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nou.....dat kan ik toppen!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |