abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74020989
Je zou zeggen dat het vrienden van hem waren, ware het niet dat Lance zulk goedkoop detecteerbaar spul nooit gebruiken zou. Het idee.

Dat wielrenners het zo willen fietsen, met al die jacht, het blijft vreemd.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:43 #202
6941 APK
Factual, I think.
pi_74139400
quote:
Agassi geeft gebruik doping toe.

Andre Agassi geeft in zijn binnenkort te verschijnen memoires toe dat hij gedurende zijn tenniscarrière doping heeft gebruikt. De Amerikaan, winnaar van acht grand slam-toernooien, zegt zich vanaf 1997 geregeld te hebben bezondigd aan het gebruik van metamfetaminen.

In zijn memoires bekent de nu 39-jarige Amerikaan zelfs een keer positief te zijn geweest bij een controle, maar dat hij openbaarmaking wist te voorkomen door de tenniskoepel ATP met leugens op het verkeerde been te zetten.

"Ik schaam me natuurlijk en beloof dat deze leugen mijn laatste leugen is", zei Agassi, een van de vijf spelers die alle vier de grand slam-toernooien won.

teletekst.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_74142239
Komt ie nu mee
pi_74146948
triest dit.. zal het meer gebeurd zijn vroeger of misschien nu dan gedacht in de tenniswereld?
pi_74148594
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:11 schreef ElYefe het volgende:
triest dit.. zal het meer gebeurd zijn vroeger of misschien nu dan gedacht in de tenniswereld?
Tja, bij elke sport gebeurt het, alleen wielrennen hoor je er wat van. De afgelopen tien jaar zijn volgensmij ongeveer net zoveel Nederlandse voetballers als wielrenners positief geweest (Dekker, Dekker en Lotz tegen Stam/Davids/De Boer)

Maar dit zal ook wel weer weinig uithalen, terwijl de wielerwereld weer op z'n kop zou staan als pak 'm beet Indurain zoiets zou schrijven.
pi_74154573
In andere sporten dan wielrennen heerst veel meer een doofpotcultuur...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:40:42 #207
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74154770
Crystal Meth is toch geen doping.
pi_74159715
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:40 schreef Zwansen het volgende:
Crystal Meth is toch geen doping.
Cocaïne toch ook nie?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:01:21 #209
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74176362
Het gaat er dan ook niet over of Crystal Meth erg is qua doping. De straf in '97 was 3 maanden schorsing, wat vrijwel niets is. Het gaat erover dat Agassi tegen de ATP zegt dat hij per ongeluk van iemand anders drankje had gedronken en dat de ATP dit zonder met de ogen te knipperen kritiekloos aanvaardt en ergens in een kast begraaft.

Hoe vaak hebben ze dat dan nog gedaan? Hetzelfde geldt trouwens voor de WTA.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74176402
Destijds was de ATP nog niet aangesloten bij de WADA en konden ze ook maar wat aanmodderen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:22:08 #211
67640 SaintOfKillers
pi_74176784
quote:
Tennisbond moffelde positieve test van Agassi onder de mat

Als een Duracell-konijn op speed, zo draafde Andre Agassi over het court. Op superspeed, zo blijkt nu. Want in zijn biografie geeft de Amerikaan toe dat hij in 1997 positief testte op amfetamines, maar de tennisbond (ATP) moffelde die positieve test onder de mat.
Stel: Cristiano Ronaldo test positief op amfetamines. De beste voetballer ter wereld zet zich achter zijn laptop en schrijft een brief naar de wereldvoetbalbond FIFA. Dat hij toevallig dronk van een drankje van een stoute vriend, die toevallig het spul in zijn glas mixte. Stom, hé? Ja, stom, hé, zegt de FIFA, maar kom, zand erover.

Een slechte Amerikaanse film? Integendeel, de hallucinante realiteit, maar dan wel met de wereldtennisbond bij de mannen (ATP) en met Andre Agassi in een hoofdrol. De achtvoudige grandslamwinnaar, het gewezen nummer één met de wilde haren en de schreeuwerige outfits, diste het verhaal-van-het-foute-drankje op na een positieve controle in 1997, zo schrijft hij in zijn biografie, die een dezer dagen uitkomt. Crystal meth, zo heet het spul, een verslavend goedje, een geconcentreerde vorm van speed, een soort superspeed. In dopingtermen behoort het tot de amfetamines, een partydrug, zoals bijvoorbeeld cocaïne. Daar stond in 1997 een dopingschorsing van drie maanden op.

Maar de ATP slikte het excuusverhaaltje kritiekloos, wreef de tennisser niets aan. Deed niet eens de moeite om na te gaan wat er net aan de hand was. Nochtans liep in de kleedkamers destijds het gerucht dat Agassi niet koosjer speelde, dat het niet normaal was dat hij zo hard rende en bleef rennen.

Het komt de marketingmachine die de ATP is - hoe het mannentennis zo goed/commercieel mogelijk verkopen - uitstekend uit dat hun uithangborden zuiver op de graat zijn. In het geval van Agassi: de schijn van zuiverheid hebben. Ook al was Agassi in 1997 even in vrije val, door zijn persoonlijkheid bleef hij een smaakmaker van het mannentennis.

Dat de ATP het dopinggeval van Agassi met een flauw argument - een fout drankje - onder de mat moffelde, getuigt van protectionisme.

Eerlijk is eerlijk: in dat bedje zijn ook andere sportfederaties ziek. Het Amerikaans Olympisch Comité verdoezelde, volgens het zwartboek van een ex-directeur van het Amerikaans antidopingbureau, dopinggebruik van meer dan honderd toppers - om bijvoorbeeld Carl Lewis niet te noemen. Het American football en baseball gedoogden jarenlang anabolica en ander spierversterkend spul.

Promotiepraatje

Ook in die Amerikaanse absolute topsporten vielen rolmodellen van hun voetstuk, net zoals Agassi, inmiddels 39. Hem hangt, behalve zijn bezoedelde naam, weinig boven het hoofd. In 1997 klopte hij, ook door blessures, geen deuk in een pakje boter, pas een jaar later begon hij weer aan zijn steile opmars. Stel dat hij alsnog drie maanden wordt geschorst en zijn prijzen(geld) kwijt is gedurende die bewuste periode, maakt dat omzeggens geen verschil in zijn prijzenkast. Het ziet er overigens naar uit dat hij geen straf meer krijgt.

Strategisch is zijn onthulling een perfect promotiepraatje voor zijn biografie. Agassi is een van de markantste tennissers aller tijden, met een erelijst die kan tellen - met acht grandslamzeges is hij zevende aller tijden en doet hij beter dan bijvoorbeeld John McEnroe. Ook al zegt Agassi dat hij 'opgelucht is dat hij het verhaal heeft verteld', de zure nasmaak van het drankje is niet te wissen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74177231
De handelswijze van de ATP moet echt beschamend zijn geweest, zeg.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:57:22 #213
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74179239
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Cocaïne toch ook nie?
Nee, klopt. Maar ik doel op het feit dat de NOS bericht dat Agassi doping tijdens zijn carriere zou hebben gebruikt. In principe klopt dit omdat het op de de lijst van verboden middelen stond, maar dit heeft ie natuurlijk nooit gebruikt om beter van te gaan tennissen.

Als Agassi CM zou gebruiken zou ik zelfs nog van hem kunnen winnen. Overigens heeft de NOS later het bericht aangepast.
pi_74180883
quote:
[quote]Stel: Cristiano Ronaldo test positief op amfetamines. De beste voetballer ter wereld zet zich achter zijn laptop en schrijft een brief naar de wereldvoetbalbond FIFA. Dat hij toevallig dronk van een drankje van een stoute vriend, die toevallig het spul in zijn glas mixte. Stom, hé? Ja, stom, hé, zegt de FIFA, maar kom, zand erover.
Slecht voorbeeld, het zou me namelijk niets verbazen.
pi_74183749
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
Destijds was de ATP nog niet aangesloten bij de WADA en konden ze ook maar wat aanmodderen.
Ach, de geruchten dat er de laatste jaren nog steeds dingen onder het tapijt worden geschoven zijn ook nog behoorlijk sterk. Daarbij hoef ik geen namen te noemen denk ik?
pi_74183841
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ach, de geruchten dat er de laatste jaren nog steeds dingen onder het tapijt worden geschoven zijn ook nog behoorlijk sterk. Daarbij hoef ik geen namen te noemen denk ik?
Dat is wel aannemelijk, echter hoefde de ATP zich toen blijkbaar helemaal niet te conformeren naar dopingreglementen.
pi_74225650
Volgens La Gazzetta dello Sport zijn er zes of zeven renners uit de Giro d’Italia van 2008 alsnog betrapt op het gebruik van cera. Dat schrijft de Italiaanse krant vrijdag.

Benedetto Roberti, openbaar aanklager van de rechtbank in Padua, heeft in een eerder stadium 82 urinestalen uit de bewuste Giro opnieuw laten onderzoeken. Roberti heeft opdracht gegeven de gegevens te vergelijken met de UCI-codes die renners aan de buisjes moeten linken. In samenwerking met het wereldantidopingagentschap (WADA) worden de resultaten nogmaals bekeken voordat de uitslagen definitief bekend zullen worden gemaakt.

Het vermoeden bestaat dat er meer renners van het CSF Navigare team betrapt zullen worden. De relatief onbekende ploeg presteerde uitstekend tijdens de Giro van 2008 met onder meer drie ritwinsten van Emanuele Sella (foto). Enkele maanden later bleek echter dat Sella het verboden middel cera tot zich had genomen. De Ronde van Italië van vorig jaar werd gewonnen door Alberto Contador, voor Riccardo Riccò en Marzio Bruseghin. In de Tour de France van 2008 werd ook Riccò betrapt op het gebruik van cera. (MR)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74254113
quote:
31 oktober 2009 - Andreas Klöden heeft zich bereid verklaard een eventuele strafvervolging af te kopen door een boete van 25.000 euro te betalen. De 34-jarige Duitser wordt door het gerechtshof in Bonn verdacht van het gebruik van bloeddoping in 2006 bij de universiteitskliniek van Freiburg, waar enkele artsen de renners van T-Mobile systematisch doping toedienden. Volgens de renner van Astana is de bereidheid te betalen geen schuldbekentenis, maar eerder een mogelijkheid om de strafzaak achter zich te laten. Eerder kocht ook zijn voormalige kopman Jan Ullrich een stafrechterlijke vervolging af.
Een beetje curieus te noemen op z'n minst...
pi_74255075
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Een beetje curieus te noemen op z'n minst...
Het is gewoon schandalig dat zoiets mogelijk is. Elke vorm van afkoping is dat, iedereen moet gelijk berecht worden, of je nou arm of rijk bent.
pi_74255434
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:50 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Het is gewoon schandalig dat zoiets mogelijk is. Elke vorm van afkoping is dat, iedereen moet gelijk berecht worden, of je nou arm of rijk bent.
true and true.

Though als jij onterecht een rechtzaak tegen je krijgt die je wel eens kan verliezen tenzij je een bedrag op tafel legt, dan zou ik dat geld op tafel leggen en geen risico nemen
pi_74255700
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

true and true.

Though als jij onterecht een rechtzaak tegen je krijgt die je wel eens kan verliezen tenzij je een bedrag op tafel legt, dan zou ik dat geld op tafel leggen en geen risico nemen
Misschien wel, maar de kans dat je aan het begin van een rechtzaak al denkt hem te verliezen terwijl je onschuldig bent is nihil.
Uit principe zou ik nooit geld betalen om een rechtzaak tegen te gaan als ik onschuldig ben.
pi_74256086
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:13 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar de kans dat je aan het begin van een rechtzaak al denkt hem te verliezen terwijl je onschuldig bent is nihil.
Uit principe zou ik nooit geld betalen om een rechtzaak tegen te gaan als ik onschuldig ben.
Dat dus. Als je echt onschuldig bent laat je die rechtszaak lekker op je afkomen toch?
pi_74256323
kansen inschatten is het natuurlijk =)

Uit principe zou ik ook nooit betalen maar als daar mijn pensioen / verdere 30 jaar carriere van af hangt... dan ligt het wel lastig lijkt me. Ach, voor beide kanten is veel te zeggen en het riekt inderdaad wel
pi_74425206
quote:
Alberto Fernández de la Puebla, positivo por EPO
La Unión Ciclista Internacional (UCI) ha anunciado la suspensión provisional de Alberto Fernández de la Puebla por un análisis anormal, presencia de EPO, en un control de orina tras un control sorpresa realizado en su domicilio el pasado 15 de octubre. La decisión se ha tomado tras la recepción de un informe del laboratorio de Lausana, acreditado por la Agencia Mundial Antidopaje (AMA).

Corredor del Fuji-Servetto en 2009, recientemente fichó por el Carmiooro-NGC cara a la próxima temporada. El madrileño, de 25 años, debutó en Saunier Duval en 2006 y en 2007 ganó una etapa en la Vuelta a Asturias y otra en la Euskal Bizikleta, y en la misma estructura ha seguido hasta este año.

Según señala la UCI, ese control se realizó sobre la base de información obtenida en el pasaporte biológico del corredor.

El corredor español queda suspendido cautelarmente hasta que la Federación Española tome una decisión y determine si ha cometido una violación del Reglamento Antidopaje.

Aldus Biciciclismo
Kortom, Alberto Fernandez van Fuji-Servetto positief bevonden op Epo. Hij reed ook opeens een vrij sterk najaar (9e in Emilie, in de slotfase van de Ronde van Lombardije in de aanval (uiteindelijk 24e)), dus hier komt dat dus door.
pi_74427472
"El madrileño, de 25 años, debutó en Saunier Duval en 2006"
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:22:18 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_74429953
quote:
Wickmayer en Malisse worden 1 jaar geschorst

Xavier Malisse en Yanina Wickmayer worden voor één jaar geschorst. Dat is zopas bekendgemaakt in het Vlaams Doping Tribunaal in Gent.

Malisse miste de afgelopen 18 maanden één dopingcontrole en vulde twee keer zijn whereabouts niet in.

Yanina Wickmayer miste geen enkele controle, maar was wel drie keer niet in orde met haar wherabouts.

De twee tennissers gaan in beroep bij het TAS, het internationale sporttribunaal. Dat beroep werkt opschortend, dus kunnen de twee voorlopig wel nog tennissen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_74430056
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Volgens Sporza niet opschortend:
quote:
Het beroep werkt niet opschortend, dus kan Wickmayer niet meer deelnemen aan de B-Masters in Bali, waar ze aan de slag is.
pi_74430109
Ongelooflijk... Vlaanderen en topsportbeleid. .

En dat terwijl de procureur enkel een waarschuwing vroeg... Hoogst merkwaardig dat die rechter dan plots voor zo'n hoge straf kiest.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:31:43 #230
pi_74430279
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:26 schreef Heero87 het volgende:
Ongelooflijk... Vlaanderen en topsportbeleid. .

En dat terwijl de procureur enkel een waarschuwing vroeg... Hoogst merkwaardig dat die rechter dan plots voor zo'n hoge straf kiest.
Gohjah , wat is nu eigenlijk het verschil tussen zo'n Malisse hier en Rasmussen in het wielrennen ? (en die kreeg 2 jaar schorsing !)
  donderdag 5 november 2009 @ 19:33:03 #231
pi_74430314
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens Sporza niet opschortend:
[..]

en ik had dat bericht nog wel gekopîeerd van sporza ! Dan hebben ze dat dus nog aangepast
pi_74430437
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gohjah , wat is nu eigenlijk het verschil tussen zo'n Malisse hier en Rasmussen in het wielrennen ? (en die kreeg 2 jaar schorsing !)
Dat verschil is er niet. Vond 2 jaar voor Rasmussen dan ook teveel, 1 jaar vind ik hiervoor beter.
pi_74430522
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik kan de exacte details van de zaak-Rasmussen niet, maar was het niet zo dat die echt wel aantoonbaar gelogen had over zijn verblijfplaats? Dat is imo toch iets anders dan het vergeten ingeven van whereabouts, want de kans dat dat zonder kwade bedoelingen gebeurde, is reëel.

Ze hadden allebei zeker een sanctie verdiend, maar één jaar effectief zonder enige vorm van waarschuwing is er ver over imo. Geef ze een voorwaardelijke straf, ze zullen het heus geen tweede keer doen dan. Ik vind het trouwens sowieso merkwaardig dat Malisse (één dopingcontrole gemist + whereabouts vergeten) dezelfde straf krijgt als Wickmayer, die géén dopingcontrole miste en "slechts" haar whereabouts vergat in te geven.
pi_74430714
Wat het trouwens helemaal vreemd maakt, is dat iemand die écht betrapt geweest is op verboden middelen (ik zeg niet dat hij zich ook effectief heeft willen doperen) deze week nog over de hele lijn is vrijgesproken.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:09:54 #235
pi_74433936
quote:
"Straf is conform de WADA-code"

Hans Cooman, de controlearts van de Vlaamse Gemeenschap die het dossier samenstelde, is niet verbaasd over deze straf. "Het is een zware straf, maar conform de WADA-code. Drie foute invullingen of drie gemiste controles of een combinatie ervan, dat staat gelijk aan een tot twee jaar schorsing."

De verdediging van Wickmayer pleitte verzachtende omstandigheden, onder andere problemen met de login van het computerprogramma. "Die argumenten zijn blijkbaar van tafel geveegd", zegt Cooman.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:36:19 #236
67640 SaintOfKillers
pi_74435073
Tja, ze moeten hun whereabouts maar invullen, de rest doet dat ook.

Het is alleen een beetje zuur voor de Belgische "fans" dat hier de verzachtende omstandigheden (mogelijk terecht) van tafel worden geveegd en elders worden ingeschakeld om het zo snel mogelijk ergens te begraven, maar goed, dat maakt de zaak van Wickmayer en Malisse niet.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:37:11 #237
67640 SaintOfKillers
pi_74435105
Dan heb ik het over tennis .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 november 2009 @ 22:06:47 #238
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74436361
breekt Wickmayer eindelijk door gebeurd haar dit nou net als Kim maar snel een kindje maken dan, nu heeft ze de tijd ervoor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 5 november 2009 @ 22:28:56 #239
67640 SaintOfKillers
pi_74437315
Wickmayer is ook niet het grote talent (toch zeker niet zoals Clijsters of Henin), die moet het hebben van hard werken. Daar gaat het volgens mij dus veel langer duren voor ze haar ranking terug min of meer in orde krijgt. Gewoon nog een extra jaar.

Maar goed, haar excuus was ook niet overtuigend en nogal vergezocht. Ze had de correspondentie met betrekking tot het invullen van whereabouts niet gekregen en toen dat wel duidelijk was, raakte ze niet ingelogd op de site. Minder vergezocht dan positief zijn omdat je van iemand anders drankje had gedronken of omdat je iemand had gekust die cocaine had gesnoven .
  donderdag 5 november 2009 @ 22:41:09 #240
pi_74437841
Weten we misschien ook wel meteen van waar die plotselinge doorbraak van Wickmayer komt natuurlijk ...
pi_74443522
Het blijft absurd hard. Nogmaals, deze week is iemand die betrapt is geweest op verboden middelen gewoon vrijgesproken omdat het niet zeker was dat hij zich bewust dopeerde (terecht imo). Bij het niet invullen van de whereabouts is men plots wél zeker?
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:54:07 #242
67205 Colplay
How you doin??
pi_74444842
Ik snap niet waarom Malisse niet eerder geschorst is. Het missen van een controle staat toch gelijk aan een positieve controle? Dat was waar ik in ieder geval altijd van uit ging. Dus op het moment dat Malisse een controle mist had hij al een straf moeten hebben.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:49:32 #243
67640 SaintOfKillers
pi_74448407
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:49 schreef Heero87 het volgende:
Het blijft absurd hard. Nogmaals, deze week is iemand die betrapt is geweest op verboden middelen gewoon vrijgesproken omdat het niet zeker was dat hij zich bewust dopeerde (terecht imo). Bij het niet invullen van de whereabouts is men plots wél zeker?
Als je je whereabouts niet invult, kan je niet gecontroleerd worden, kan je geen negatieve dopingtests voorleggen en is er een vermoeden van schuld. Na 3 keer zullen ze dat vermoeden dan wel laten vallen. Er zijn honderden, waarschijnlijk duizenden sporters die geen probleem hebben met het invullen van de whereabouts (of toch geen 3 keer), dus zo complex lijkt het toch niet te zijn. Alhoewel, ik las dat er een hoop Vlaamse wielrenners en voetballers ook al op 1 of 2 waarschuwingen zitten, dus mogelijk zitten er nog gevallen aan te komen.

Ach, eigenlijk wordt hier geen doping bestraft, maar een te grote en terugkerende laksheid bij het omgaan met de reglementen en afspraken. Het zou wel interessant zijn indien ze dat consequent in alle landen zouden doen, maar dat is een ander probleem.

Aan de andere kant kunnen ze soms ook naar de verkeerde kant doorschieten, die dopingcontroleurs. Zoals:
quote:
Pereiro laat broek zakken op restaurant

Oscar Pereiro, officieel Tourwinnaar van 2007, was onlangs dé attractie in een restaurant in Santiago de Compostella. Met dank aan de dopingcontroleurs van de UCI.

Het verhaal begon eigenlijk simpel. Dopingcontroleurs van de UCI waren onaangekondigd afgezakt naar het huis van Pereiro in Vigo, maar de Spanjaard gaf niet thuis. Hij moest daar ook niet zijn, want volgens zijn whereabouts was hij van zeven tot acht uur 's ochtends beschikbaar. De dopingcontroleurs kwamen 's avonds en moesten zich dus naar de plaats begeven waar de renner op dat moment was: een restaurant in Santiago de Compostella.

'Ik was daar met vrienden en wou mijn maaltijd niet laten staan. Ik hoefde dat ook niet te doen', zegt Pereiro in de krant La Voz de Galicia. En dus kozen de controleurs dan maar het dichtstbijzijnde private kamertje: de wc van het restaurant.

Probleem: het kleinste kamertje was nogal klein. Te klein eigenlijk om de testen te laten doorgaan. Dus moest Pereiro aan de slag in de gang, die enkel van het restaurant gescheiden was door klapdeurtjes. Volgens de regels moest de renner zijn T-shirt uitdoen en zijn broek en onderbroek tot op de enkels laten zakken alvorens zich tot het reservoir te richten. U kan u zich allicht iets voorstellen bij de aanblik. Achteraf volgde nog een bloedafname, waarbij het staaltje werd gestopt in een mobiele frigo, die de controleurs hadden meegebracht in het restaurant.

Volgens Alejandro Gómez, een vriend van Pereiro, veroorzaakte het tafereel enige opschudding. 'Het restaurant zat vol buitenlanders. Zij zagen drie mensen samen naar het toilet gaan om daar allerlei vreemde dingen te doen achter de klapdeurtjes. Er was dus wel wat bekijks, ja.'

Pereiro zelf deed het incident achteraf af als 'belachelijk', maar kon wel een extra locatie toevoegen op zijn controlepalmares. 'Ik had al controles in luchthavens en net na een voetbalmatch. En nu dus op restaurant. Wat volgt?'
pi_74449205
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Verhaal Pereiro..
[..]

Moet toch echt niet gekker worden.. Kunnen die controleurs dan niet zelf ff een drankje ergens doen, paar uur later terugkomen en dan bij hem thuis of die vriend met iets meer privacy die controle doen. Het zal wel niet Maar goed, met het geval Van Impe was al duidelijk dat die controleurs ongeacht de situatie nergens naar kijken..
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:27:45 #245
67640 SaintOfKillers
pi_74451492
quote:
Bokser Sugar Jackson miste drie keer een dopingcontrole

Bokser Sugar Jackson heeft de voorbije maanden tot drie keer toe een dopingcontrole gemist. Dat heeft Belga vernomen uit goede bron.

Er loopt momenteel een procedure voor administratieve herziening, maar als die wordt afgewezen moet Jackson binnenkort voor het Vlaams Doping Tribunaal (VDT) verschijnen. Jackson, die zegt clean te boksen, riskeert op dat moment een schorsing tot twee jaar.

Vrijdagnamiddag geeft de 28-jarige Jackson op een persconferentie in Antwerpen meer uitleg over de zaak. Ook tennisser Xavier Malisse en de entourage van Yanina Wickmayer zullen op de persconferentie present tekenen. Zij werden donderdag door het VDT voor 1 jaar geschorst voor gelijkaardige inbreuken. Wickmayer vulde drie keer haar verblijfsgegevens niet in, Malisse deed dat twee keer niet en miste ook 1 keer een dopingcontrole.

De drie sporters worden bijgestaan door meester Johnny Maeschalck.
Dood aan de Belgische sport!

Nou ja, Belgische. Vlaamse, aangezien zelfs in Wallonie al veel minder strikt wordt gecontroleerd.
pi_74452370
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dood aan de Belgische sport!

Nou ja, Belgische. Vlaamse, aangezien zelfs in Wallonie al veel minder strikt wordt gecontroleerd.
En als we de advocaat van Malisse en Wickmayer mogen geloven, gaan er nog heel veel volgen...
pi_74452419
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef Heero87 het volgende:

[..]

En als we de advocaat van Malisse en Wickmayer mogen geloven, gaan er nog heel veel volgen...
Houden jullie überhaupt nog wel sporters over zo?
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:12:53 #248
67640 SaintOfKillers
pi_74453013
Ik vind alles wat ze doen nog altijd terecht en iemand moet het voorbeeld geven met een genadeloos dopingbeleid, maar of dat dan echt een klein sportland als Belgie moet zijn. Shit, het is niet eens het hele land.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Houden jullie überhaupt nog wel sporters over zo?
We hebben nog altijd Henin, die zullen ze wel beschermen. Als dat al niet gebeurd is, gezien haar enigszins bizarre stop/start scenario.
pi_74453461
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind alles wat ze doen nog altijd terecht en iemand moet het voorbeeld geven met een genadeloos dopingbeleid, maar of dat dan echt een klein sportland als Belgie moet zijn. Shit, het is niet eens het hele land.
[..]

We hebben nog altijd Henin, die zullen ze wel beschermen. Als dat al niet gebeurd is, gezien haar enigszins bizarre stop/start scenario.
Als Henin doping gebruikte, had ze echt wel de verkeerde pillen, want haar laatste halfjaar was vrij dramatisch naar haar normen.
pi_74453773
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Als je je whereabouts niet invult, kan je niet gecontroleerd worden, kan je geen negatieve dopingtests voorleggen en is er een vermoeden van schuld. Na 3 keer zullen ze dat vermoeden dan wel laten vallen. Er zijn honderden, waarschijnlijk duizenden sporters die geen probleem hebben met het invullen van de whereabouts (of toch geen 3 keer), dus zo complex lijkt het toch niet te zijn. Alhoewel, ik las dat er een hoop Vlaamse wielrenners en voetballers ook al op 1 of 2 waarschuwingen zitten, dus mogelijk zitten er nog gevallen aan te komen.
Of al die andere sporters er geen problemen hebben, weet ik zo niet. De regels worden in Vlaanderen een stuk strikter toegepast dan in de rest van de wereld. In de meeste andere landen zouden Wickmayer en Malisse hun whereabouts niet eens moeten registreren, aangezien ze op het moment van de feiten niet in de top 50 van de wereldranglijst stonden. Komt daarbij dat in de rest van de wereld zo'n fouten sowieso onder de mat zouden worden geveegd.

Pas op, beiden hebben echt wel een fout gemaakt en een straf daarvoor lijkt me niet meer dan logisch. Geef ze een zware geldboete en een voorwaardelijke straf, ze zullen het echt geen tweede keer vergeten. Maar één jaar is gewoon absurd. Voor Malisse is het gewoon het einde van zijn carrière, terwijl Wickmayer al haar punten verliest en gewoon van nul zal moeten beginnen, en dat op één van de belangrijkste momenten in haar carrière. Komt daarbij dat ze voor de rest van haar leven een dopingetiket zal dragen. En dat alleen maar omwille van een administratieve fout, terwijl er niet eens concrete aanwijzingen zijn van dopingmisbruik?

Die manier waarop die controles georganiseerd worden, is trouwens ook gewoon belachelijk. Clijsters hekelde het afgelopen zomer nog. Ze kreeg in de States op dezelfde twee keer een Vlaamse dopingcontroleur over de vloer: om 6 uur 's morgens en om 9 uur 's avonds. Waar zijn we mee bezig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')