Goss vertrekt naar Columbia.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mja, ze hebben bij Saxo al Goss, Breschel en Haedo als rappe mannen.
quote:Filippo Pozzato geďnteresseerd in Team Sky
Ondanks dat Filippo Pozzato nog tot en met 2010 een contract heeft bij Katusha, kijkt hij toch al naar de mogelijkheden bij Team Sky. De Italiaan geef in een interview met Cyclingweekly aan dat hij een overstap in 2011 naar het Britse team wel ziet zitten.
"Ik zie dat zij een een sterk team aan het bouwen zijn, en dat ze al enkele goede renners zoals Boasson Hagen heb gecontracteerd. Mijn contract bij Katusha loopt nog door tot en met 2010 en ik heb het hier wel naar mijn zin. Maar ik ben toch geďnteresseerd in wat Team Sky doet volgend jaar. Daarnaast weet ik dat zij ook naar de Italianen kijken omdat Sky ook een tv-kanaal in Italië heeft."
Menchov heeft zelf toch al gezegd dat de Vuelta en Giro hem beter liggen dan de Tour?quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:45 schreef Szura het volgende:
En ik vraag het me af of Menchov het pikt om van onbetwiste kopman ineens de rol van tweede viool in de andere grote rondes gaat spelen, ook al rijdt ie daar veel beter. Denk dat dat een enorme deuk is in het vertrouwen van hem en hij liever weggaat bij Rabo dan er blijft.
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:13 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Astana wil Gesink en heeft de Rooij al als sportive director aangesteld.
Zo gek is die gedachte helemaal niet met De Rooij die ook de zaakwaarnemer van Gesink is, al zal Gesink uiteindelijk wel een dik nieuw contract tekenen bij Rabobank, dat hij dan ook aan Wagtmans/De Rooij te danken heeft met deze interesse.quote:
quote:Interesse voor Robert Gesink
Acht vragen over Astana
AMSTERDAM - Al maanden is Rini Wagtmans hard bezig om wielerploeg Astana te redden. Onze verslaggever Raymond Kerckhoffs stelde hem een aantal vragen.
-Waarom tekent Bruyneel die ontslagbrief niet? "Bruyneel voelt zich door de betalingsproblemen van dit jaar enorm gekrenkt. Ik vind dat hij vanuit Kazachstan alle eer voor zijn werk verdient. Op 12 augustus bereikte ik een akkoord dat hij en zijn mensen na dit jaar onder het doorlopende contract uit kunnen. Johan is nu aan zet. Het is jammer voor de wielersport als hij deze ploeg op basis van wantrouwen laat struikelen."
- Bruyneel zou willen dat diverse renners, zoals Klöden en Zubeldia, met hem overstappen naar Radio Shack. Dat zouden sommige Kazachen niet toestaan. "Ik heb een volmacht van de Kazachen en heb dat akkoord met Bruyneel getekend. Anderen hebben niks te zeggen. Wat heeft Contador volgend jaar aan Klöden wanneer deze met tegenzin bij Astana moet blijven? Eén blik van Armstrong richting Klöden zou dan kunnen inhouden dat Contador tegenstand in zijn eigen ploeg heeft."
- In hoeverre is de ploeg gered als Bruyneel die ontslagbrief wel tekent? "Dan is binnen één dag alles in orde. Ik ben afgelopen maand met UCI-voorzitter Pat McQuaid in Astana geweest om met minister Dosmukhambetov te spreken. Hij heeft persoonlijk het budget gegarandeerd. McQuaid heeft daarop gesteld dat wanneer ik een betrouwbare Europese manager aanstel, de ProTour-garantie behouden blijft. Daarover heb ik vorige week een mondeling akkoord met De Rooij bereikt. Hij wordt sportief manager, terwijl ik een jaar lang als algemeen manager over zijn schouder meekijk om vooral de relatie met de Kazachen te bewaken. De Rooij heeft inmiddels al akkoorden met diverse ploegleiders en een ploegarts."
- Vinokourov is om vreemde redenen afgestapt in de Vuelta. Hij zou het management opeisen. "Vino wilde zich inderdaad met allerlei zaken bemoeien. Verder was hij het zat om twee keer per dag gecontroleerd te worden. Ik heb Vinokourov gezegd dat hij zich helemaal op het wielrennen moet richten. Wanneer het management niet in onze handen komt, gaat de ProTour-licentie verloren en is het boek dicht. Ik heb dit verhaal al zeker 25 keer aan hem en de Kazachse autoriteiten verteld. Ik hoop dat ze het begrijpen."
- Ook Alberto Contador heeft aangegeven dat hij weg wil. "Contador wil inderdaad het liefst weg. Wanneer ik het management overneem en hij krijgt inspraak in het team, is hij echter bereid te blijven. Natuurlijk heeft hij recht op een sterke ploeg. Daar ga ik voor zorgen. Anderzijds heb ik hem ook gegarandeerd dat hij volgende week duidelijkheid over zijn toekomst krijgt."
- Er zijn nauwelijks meer toppers vrij. Hoe wilt u nog diverse renners voor Contador aantrekken? "Ik ga iedereen verrassen. Ik denk dat ik de grootste zet aller tijden ga doen wat betreft het aantrekken van toprenners. Astana zal nog sterker worden dan dit jaar. Alle ploegen zullen verbleken als ik laat zien wat er mogelijk is."
- Aan welke constructie denkt u? "Ik heb met diverse toppers al een afspraak. Kijk naar Bradley Wiggins, die een contract bij Garmin had getekend, maar volgend jaar toch overstapt naar Team Sky. Meer zeg ik niet."
- De naam van Robert Gesink wordt in verband gebracht met Astana. Ook omdat De Rooij zijn zaakwaarnemer is. "Ik ben inderdaad gecharmeerd van Gesink. Hij is een coureur van de toekomst. Iedere manager begrijpt dat hij veel geld waard wordt. Zeker gezien hetgeen hij nu verdient. Van mijn zijde is de interesse is er zeker."
Zijn contract loopt nog 3 jaar.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:00 schreef Elwood1802 het volgende:
Gesink naar Astana zou een grote grap zijn. Die moet mooi bij Rabobank blijven en daar een dik contract tekenen voor 3 jaar.
Maar kennelijk is dat nog niet zo heel dik.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Zijn contract loopt nog 3 jaar.
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar kennelijk is dat nog niet zo heel dik.
Je gelooft toch zelf niet dat het in Gesink opkomt om naar dat zootje in Kazakhstan te gaanquote:Op woensdag 16 september 2009 13:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo gek is die gedachte helemaal niet met De Rooij die ook de zaakwaarnemer van Gesink is, al zal Gesink uiteindelijk wel een dik nieuw contract tekenen bij Rabobank, dat hij dan ook aan Wagtmans/De Rooij te danken heeft met deze interesse.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |