Wat ik nou niet snap van Rabobank, is dat ze hem niet sowieso opgeroepen hebben. Ze rijden met slechts 5 renners; als Clement niet had afgezegd had Rabobank Reus deze overwinning dus ontnomen?quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef mbn het volgende:
[..]
Op het laatste moment opgeroepen en dan je zo laten zien. Hij schreef al dat hij in aardige vorm stak.
Volgens mij was Posthuma de 6e renner maar die ging niet mee omdat hij een dag ervoor ziek geworden was en het voor het oproepen van een vervanger te laat was.quote:Op zondag 13 september 2009 22:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat ik nou niet snap van Rabobank, is dat ze hem niet sowieso opgeroepen hebben. Ze rijden met slechts 5 renners; als Clement niet had afgezegd had Rabobank Reus deze overwinning dus ontnomen?
quote:Bakelants rijdt volgend jaar voor Silence
Jan Bakelants en Silence Lotto hebben hun huwelijk officieel bevestigd. In 2010 fietst de winnaar van de Ronde van de Toekomst voor de ProTour-ploeg.
De overgang van Bakelants naar Silence-Lotto zat eraan te komen en is zaterdag officieel bevestigd na Parijs-Brussel, meldt Het Nieuwsblad. "Ik heb de knoop doorgehakt", zei Bakelants. Ook Silence-manager Marc Sergeant bevestigde het nieuws.
Bakelants is 23 jaar. Vorig jaar behaalde hij de eindoverwinning in de Ronde van de Toekomst. Momenteel rijdt de bachelor bio-ingenieur voor Topsport Vlaanderen.
Ik las het van Cooke ja, onbegrijpelijk wat Saxo Bank met zo'n renner moetquote:Op maandag 14 september 2009 14:19 schreef TheArt het volgende:
Toch wat vreemd transfernieuws. Baden Cooke, bij Vacansoleil enorm teleurstellend dit jaar, gaat naar Saxo Bank.
Andere transfers: de beloftevolle Spanjaard Jonathan Castoviejo verhuist van opleidingsploeg Orbea naar grote broer Euskaltel (net als Sicard dus). En Thibault Pinot (winnaar van de Valle d'Aosta (belangrijke beloftenkoers)) heeft een contract gekregen bij Française des Jeux.
quote:Op maandag 14 september 2009 14:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik las het van Cooke ja, onbegrijpelijk wat Saxo Bank met zo'n renner moet
quote:Vacansoleil haalt Fransman Rossetto
Tuesday 15 September 2009
Het Vacansoleil Pro Cycling Team heeft zich voor volgend seizoen versterkt met wederom een Fransman. Nadat eerder de broers Romain en Brice Feillu werden gecontracteerd is nu Stephane Rossetto vastgelegd. De 22-jarige Rossetto is afkomstig van het amateurteam CC Nogent, de clubploeg waar de Feillu broers in het verleden ook voor uitkwamen, en deed dit jaar van zich spreken met eindwinst in de Tour de Gironde. Hij zal binnenkort een tweejarig contract ondertekenen bij het Nederlandse pro continentale team.
wielerland
Tsja.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:19 schreef Roberto258 het volgende:
Het schijnt op aanraden van Bradley McGee te zijn, die daar nu ploegleider is. Vriendjespolitiek dus
Mja, ze hebben bij Saxo al Goss, Breschel en Haedo als rappe mannen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:24 schreef Beregd het volgende:
naja, twee jaar geleden draaide cooke nog wel redelijk mee in de vlaamse koersen. En het is altijd handig voor kopmannen die saxo wel heeft om een snelle man in het peleton te hebben die kan afwachten.
Een Gesink die als nederlander en met zijn stijl van rijden 5de wordt trekt natuurlijk ook veel meer aandacht als dat Menchov 5de zou worden,quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:26 schreef marcodej het volgende:
(ook wel interessant trouwens dat Gesink volgend jaar ´zeker´ de Tour ging rijden, maar dat dat voor Menchov ´nog niet besloten was´. Volgens mij schrok Knebel zelf een beetje van zijn antwoord, die natuurlijk alleen maar speculaties opwekt...)
Jammer zegquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:14 schreef franklop het volgende:
DSB stopt sponsoring vrouwenwielerploeg
zonde weer.
Zou het op aanraden van de broertjes Feillu zijn, of hebben ze gewoon een scout daar in Frankrijk lopen?quote:
Of willen ze gewoon heel graag naar de tour?quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zou het op aanraden van de broertjes Feillu zijn, of hebben ze gewoon een scout daar in Frankrijk lopen?
Inderdaad. Talent genoeg waarom dan zo'n versleten Cooke aannemenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mja, ze hebben bij Saxo al Goss, Breschel en Haedo als rappe mannen.
quote:"Menchov en Freire niet in Tour"
CORDOBA -
Het was niet zomaar dat Adri van Houwelingen het onderwerp aansneed. Lars Boom had zojuist op indrukwekkende wijze de vijftiende etappe van de Vuelta a España op zijn naam geschreven. De manier waarop het 23-jarige supertalent zijn medevluchters stuk voor stuk op een hoop reed, toonde zijn klasse. Met ook nog Robert Gesink, het andere wonderkind, op een tweede plaats in het klassement, is de ploegleider van Rabobank bereid om voor de jonge talenten op te komen. „Ik denk dat we een Tourdeelname van Menchov en Freire ter discussie kunnen stellen. Ik vind dat buitenlandse renners de prestaties van Nederlandse renners niet in de weg moeten staan.”
Daarmee verwoordt Van Houwelingen het idee waarmee Rabobank in 1996 het wielrennen instapte. De profploeg werd in 1996 opgericht als onderdeel van het ’Rabobank Wielerplan’, waarin de ontwikkeling van het Nederlandse wielrennen de belangrijkste pijler was en nog steeds is. „In de winter gaan we rond de tafel om te bespreken over wie waar rijdt. Deze discussie wil ik wel aangaan. Rabobank is toch een Nederlandse ploeg? Dan vind ik ook dat je je renners uit eigen land de voorkeur moet geven.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |