ToT, je eerste deel van je toelichting richt zich op het tegengaan van symptomen van de ziekte en daarna tegen de ziekte zelf, idd; maar het is dus het lichaam dat zichzelf geneest (uitgaande dat het vaccin inderdaad een zuiver vaccin is w.b.t. het aanwakkeren van antilichamen etc.)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:57 schreef ToT het volgende:
Gewoon, een vaccin bevat een afgezwakte ziektekiem. Je lichaam zit een indringer en maakt er antilichamen tegen, zonder dat je echt ziek wordt, aangezien deze ziektekiem afgezwakt is.
Normaal krijg je de ziekte in volle sterkte binnen en lig je hondsberoerd op bed terwijl je lichamen er antimichamen tegen maakt.
Dan lijkt het me toch prettiger dat je lichaam zich d.m.v. de milde variant wapent tegen de ziekte zelf. Of de ziektekiem nou oud, stervende, dood is of alleen uit bepaalde STUKJES van het ziektekiem zelf bestaat; je lichaam maakt er net zo goed antilichamen tegen als het een volledig functionele ziektekiem was.
Het GENEEST je dus niet, maar het helpt je lichaam om te VOORKOMEN dat je ziek wordt.
Overigens "vergeet" je lichaam na verloop van tijd wel weer hoe het zich tegen een ziektekiem moet wapenen, als het heel erg lang niet meer er mee in aanraking komt. Sommige vaccinaties moet je dan ook herhaaldelijk ontvangen, terwijl anderen, waarmee je in het dagelijks leven toch al wel af en toe mee in aanraking komt, maar eenmalig nodig zijn.
Wat klopt er volgens jullie niet aan dit plaatje, Lambiekje en Bankfurt?
Het verhaaltje van jou klopt wel (althans als ik er van uit mag gaan dat het vaccin inderdaad antideeltjes opwekt, en niet meer dan dat), en je gaat niet zozeer de mist in, maar:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:25 schreef ToT het volgende:
Het is niet het tegengaan van symptomen wat een vaccinatie doet, het helpt je lichaam om te voorkomen dat je ziek wordt.
Thx dat je me OK vindt, maar wat klopt er dan niet in dat verhaaltje? Waar gaat het de mist in?
Dat je het ergens niet mee eens bent is ok, maar om iemand voor leugenaar uit te maken moet je met argumenten komen die beter zo dan 'ZOMG zullie zijn slecht en doen het voor de $$$!!!111!!!'.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:58 schreef Bankfurt het volgende:
Zoals men vroeger RK-inquisitie toepaste, zo functioneert nu de officiele medische wetenschap.
Niets nieuws onder de zon. Zelfde volksmassa's, zelfde volksleugens.
ik heb gewoon de bof gehad als kind niets ergs aan hoort er gewoon bij. Het is niet dodelijk. En dus is het volstrekt bespottelijk dat bigpharma zich ermee bemoeit.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:24 schreef Shivo het volgende:
Dat vaccins als bijeffect hebben dat er mensen ziek worden is geen nieuws. Wat nieuws is, is dat vroeger iedereen de bof kreeg en nu bijna niemand meer. Maar goed, dat gaat er bij onze posterboys van de anti-medische wereld lobby (Lambiekje en BF) niet in.
Maar tegelijkertijd heeft geen van beide heren ook maar enige ervaring met deze wereld, behalve dat ze wat websites hebben gelezen. En vermoedelijk een negatieve ervaring hebben gehad met hun huisarts of iets dergelijks.
hoe zit het met neptijdscriften, ghost writings, natte vinger onderzoek werk, onderzoek vervalsing, belangenverstrengeling. carreer switches arts >> politici >> arts , zieke marketing trucs, kindermisleiding,quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:11 schreef ToT het volgende:
Ja ik vind het heel opvallend dat men het steeds over "de wetenschap" heeft die iedereen voorliegt, maar de wetenschap is wel gebaseerd op heel veel onderzoeken, hypotheses, dubbelblinde proeven en weet ik wat nog meer.
en dus verzinnen ze een ziek spel als Mex griep!?quote:Als bij een onderzoek de werking van een medicijn onvoldoende is aangetoond of er te veel bijwerkingen bij zijn, wordt het niet de markt op geslingerd, of wordt het gewoon nooit voorgeschreven waardoor het vanzelf wel verdwijnt.
Er zijn genoeg concurrerende bedrijven en controlerende instanties. Als de één daadwerkelijk een onzuivere agenda heeft naast puur winst maken door een goed werkend medicijn te verkopen, gaan ze vanzelf kapot door concurrentie of doordat ze door de mand vallen.
door hpv en mexgriep zijn ze door de mand gevallen.quote:Of er geen betere methoden zijn? Tja vaccinatie vind ik in het geval van virussen en bacteriën wel de beste methode om het te voorkomen, maar er zullen ongetwijfeld wel aandoeningen zijn waarbij de huidige moderne wetenschap het echt niet het beste zal weten.
HIV >> AIDS is hypothese is NIET repliceerbaar.quote:Verder ben ikzelf persoonlijk niet zomaar naïef gelovig zoals veel Rooms-Katholieke volgelingetjes. Ikzelf ben Rooms Katholiek opgevoed, en toen ik 8 was heb ik dat hele geloof al overboord gegooid omdat ik het zware onzin vond; geloven wat je voorgeschreven wordt, zonder dat dingen goed uitgelegd of onderbouwd kunnen worden.
De wetenschap is gewoon veel tastbaarder, experimenten zijn repliceerbaar, uitkomsten van experimenten zijn vaak vooraf al in te schatten omdat ze vaak volgens bepaalde richtlijnen gaan en 1 + 1 nog altijd 2 is.
En daar zit de fout van de huidige wetenschap. Hokjesdenken.quote:Als je alle factoren bij elkaar optelt, krijg je een vooraf voorspelbaar antwoord met de wetenschap.
Alles is te koop met geld.quote:Krijg je een onverwacht resultaat, dan komt dat doordat een bepaalde factor niet meegerekend is. Reken je die toch weer mee, dan krijg je weer een sluitend geheel.
Als er ERGENS keihard bedrog in de wetenschap zou zijn, zouden zulke sluitende experimenten onmogelijk zijn.
Er is geen sluitend theorie in de medische PSEUDO-wetenschap. Als men al knoeit met de door Pasteur zelf aangegeven onjuistheid van zijn theorie.quote:Wetenschap is niet:
[ afbeelding ]
...waarbij je de "?" achteraf maar een keertje op zo'n manier gaat invullen dat onderbroeken inderdaad tot winst leiden.
Je hebt EERST onderbroeken, DAN een sluitende theorie hoe het tot winst zou kunnen leiden, en DAN krijg je resultaat.
Hij is ook al eens besproken in dit topic: Medische wetenschap, part troisquote:Actualiteitenrubriek. -Familie slachtoffer alternatieve arts teleurgesteld in seponeren rechtszaak. De familie van een 58-jarige kankerpatiente die kort na een behandeling in een alternatieve kliniek overleed, is teleurgesteld dat de rechtszaak tegen de betrokken arts Tullio Simoncini wordt geseponeerd. Dit laat de familie weten. Een interview met de broer van de overleden vrouw en een reactie van de Vereniging tegen de Kwakzalverij, die al jaren waarschuwt voor de 'absurde en onwerkzame therapie' van Simoncini. -Nog steeds groot gebrek aan opvang voor zwerfjongeren. Nederland telt zesduizend zwerfjongeren. Tot hun achttiende hebben de meesten van hun nog opvang. Jeugdzorg is voor ze verantwoordelijk tot die leeftijd. Maar na die tijd worden ze vaak aan hun lot overgelaten en moeten ze zien hoe ze tussen de oudere daklozen overleven op straat. Netwerk volgde Jordy (18) en Joey (18), twee thuisloze jongeren in Nederland. Presentatie: Ghislaine Plag.
Wat ben jij toch een braverd, ToT. Jij geloofde ook tot je 15e in Sinterklaas ?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:11 schreef ToT het volgende:
Ja ik vind het heel opvallend dat men het steeds over "de wetenschap" heeft die iedereen voorliegt, maar de wetenschap is wel gebaseerd op heel veel onderzoeken, hypotheses, dubbelblinde proeven en weet ik wat nog meer.
Morfine werkt EN heeft heeeeeeeeeeel veel bijwerkingen. Het is niet verdwenen.quote:Als bij een onderzoek de werking van een medicijn onvoldoende is aangetoond of er te veel bijwerkingen bij zijn, wordt het niet de markt op geslingerd, of wordt het gewoon nooit voorgeschreven waardoor het vanzelf wel verdwijnt.
Onvoorstelbaar, wat ben jij goedgelovig ToT.quote:Er zijn genoeg concurrerende bedrijven en controlerende instanties. Als de één daadwerkelijk een onzuivere agenda heeft naast puur winst maken door een goed werkend medicijn te verkopen, gaan ze vanzelf kapot door concurrentie of doordat ze door de mand vallen.
Heb je je al eens afgevraagd wat er allemaal in die vaccins zit ?quote:Of er geen betere methoden zijn? Tja vaccinatie vind ik in het geval van virussen en bacteriën wel de beste methode om het te voorkomen, maar er zullen ongetwijfeld wel aandoeningen zijn waarbij de huidige moderne wetenschap het echt niet het beste zal weten.
Foei, Foei.quote:Verder ben ikzelf persoonlijk niet zomaar naïef gelovig zoals veel Rooms-Katholieke volgelingetjes.
Genoeg gedroomd ToT;quote:Ikzelf ben Rooms Katholiek opgevoed, en toen ik 8 was heb ik dat hele geloof al overboord gegooid omdat ik het zware onzin vond; geloven wat je voorgeschreven wordt, zonder dat dingen goed uitgelegd of onderbouwd kunnen worden.
De wetenschap is gewoon veel tastbaarder, experimenten zijn repliceerbaar, uitkomsten van experimenten zijn vaak vooraf al in te schatten omdat ze vaak volgens bepaalde richtlijnen gaan en 1 + 1 nog altijd 2 is.
Als je alle factoren bij elkaar optelt, krijg je een vooraf voorspelbaar antwoord met de wetenschap. Krijg je een onverwacht resultaat, dan komt dat doordat een bepaalde factor niet meegerekend is. Reken je die toch weer mee, dan krijg je weer een sluitend geheel.
Als er ERGENS keihard bedrog in de wetenschap zou zijn, zouden zulke sluitende experimenten onmogelijk zijn.
Nee het is precies andersom: EERST verzint men een gewenst resultaat, dan koppelt men daar een sexy theorie aan vast die toch niemand snapt en als sluitstuk een duister experimentje met nep-metingen onderschreven door omgekochte professoren.quote:Wetenschap is niet:
[ afbeelding ]
...waarbij je de "?" achteraf maar een keertje op zo'n manier gaat invullen dat onderbroeken inderdaad tot winst leiden.
Je hebt EERST onderbroeken, DAN een sluitende theorie hoe het tot winst zou kunnen leiden, en DAN krijg je resultaat.
je hebt dus na al die jaren nooit de moeite genomen om het aangedragen materiaal te bekijken.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:53 schreef ToT het volgende:
Je gooit uiteraard zoals gewoonlijk de boel weer precies andersom.
De meeste mensen daar zijn echt wel oprecht, maar er zitten idd ook echt wel genoeg verrotte appels tussen. Ikzelf en mijn ouders hebben ook wel genoeg meegemaakt in de ziekenzorg wat niet deugt, maar dat zegt niets over de HELE ziekenzorg.
Dat er fouten in het systeem zitten wordt door niemand ontkent, maar geheel in de tijdsgeest ontgaat iedere nuance je. Ik ben het met je eens dat artsen te weinig controle hebben en dat grote farmaceuten er niet zijn om de wereld te verbeteren. Maar daar staat tegenover dat 95% van de artsen, wetenschappers en zelfs een groot gedeelte van werknemers in de farmaceutische wereld iedere dag naar hun werk met de hoop dat ze bijdragen aan een betere wereld. Dat paniekzaaierige gedoe van jou en Bankfurt, vaak gepaard met grove en ongefundeerde beschuldigingen, draagt zeker niet bij aan een betere wereld.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je hebt dus na al die jaren nooit de moeite genomen om het aangedragen materiaal te bekijken.
bv deze
Integendeel, in bepaalde gevallen houdt men dan ook mensen weg van medische zorg die ze nodig hebben. En dat is kwalijker dan al het slechte in de industrie.quote:Op vrijdag 2 april 2010 05:13 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat paniekzaaierige gedoe van jou en Bankfurt, vaak gepaard met grove en ongefundeerde beschuldigingen, draagt zeker niet bij aan een betere wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |