Idd zo is het, jijzelf hebt er niets meer aan, dood is dood en andere kunnen er nog zoveel aan hebbenquote:Op woensdag 2 september 2009 20:28 schreef PetervTegen het volgende:
[..]
*Wat heb jij nog aan organen die je niet nodig hebt? (antwoord: NIETS)
*Omdat je mensen er een plezier mee kan doen (neem het van mij maar aan)
Het klopt inderdaad dat heel veel mensen die hun organen willen doneren na hun dood nooit de kans zullen krijgen dat te doen maar dat ligt ook aan het feit dat als je sterft je aan de machines moet liggen als het moment van sterven nabij is...als je aan zoiets als kanker sterft ben je geen geschikte donor, als je op slag dood bent in een auto-ongeluk ben je ook geen geschikte kandidaat dus het ligt niet altijd aan de doktoren maar ook aan de manier waarop je sterft of de organen bruikbaar zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:34 schreef Adfundum het volgende:
Zelfs mensen die wel donor zijn gaan meestal ongeopend retour afzender. Artsen durven het gewoon nog steeds niet te vragen aan de nabestaanden, nabestaanden moeten het vaak zelf aangeven. Als dat goed geregeld zou zijn waren de wachtlijsten al een stuk korter.
Dus alleen mensen die op een natuurlijke wijze doodgaan en op het moment van doodgaan aan machines liggen zijn geschikt voor donors?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat heel veel mensen die hun organen willen doneren na hun dood nooit de kans zullen krijgen dat te doen maar dat ligt ook aan het feit dat als je sterft je aan de machines moet liggen als het moment van sterven nabij is...als je aan zoiets als kanker sterft ben je geen geschikte donor, als je op slag dood bent in een auto-ongeluk ben je ook geen geschikte kandidaat dus het ligt niet altijd aan de doktoren maar ook aan de manier waarop je sterft of de organen bruikbaar zijn.
Waarom zijn er geen organen te gebruiken na een ongelukquote:Op woensdag 2 september 2009 20:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat heel veel mensen die hun organen willen doneren na hun dood nooit de kans zullen krijgen dat te doen maar dat ligt ook aan het feit dat als je sterft je aan de machines moet liggen als het moment van sterven nabij is...als je aan zoiets als kanker sterft ben je geen geschikte donor, als je op slag dood bent in een auto-ongeluk ben je ook geen geschikte kandidaat dus het ligt niet altijd aan de doktoren maar ook aan de manier waarop je sterft of de organen bruikbaar zijn.
sterft afquote:Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef Paul het volgende:
[..]
Waarom zijn er geen organen te gebruiken na een ongeluk
Jij beweert dat. Spreek voor jezelf en houd het daarbij.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Waar staat dat? Ik zeg alleen dat al die mensen die nu zo stoer zitten te beweren nooit een orgaan te zullen accepteren een hele grote kans hebben dat ze er wel eentje zullen accepteren als ze op het punt staan op de hemelpoort te gaan kloppen. Zelfbehoud is heel sterk in een mens en gaat heel vaak boven principes. Ik beweer niet dat iemand nu staat te liegen maar zeg gewoon dat je, als het puntje bij paaltje komt de kans gewoon groot zal zijn dat je op dat moment wel wilt leven met een donororgaan.
Is ook afhankelijk van welk orgaan er gebruikt wordt, maar over het algemeen worden alleen organen van mensen die in het ziekenhuis sterven gebruikt. Daarom kun je ook maar beter geen donor zijn. Stel dat je in coma in het ziekenhuis belandt. Dan is de kans groot dat de stekker eruit getrokken om een alcoholist van een nieuwe lever te voorzienquote:Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef Paul het volgende:
[..]
van mij mag het naar iedereen over heel de wereld gaan, en dat het naar NL gaat, daar hebben ook super veel mensen hem nodig. en nu je toch over Belgie begintquote:Op woensdag 2 september 2009 20:39 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Goed, jij bent donor. Het is toch nog steeds zo dat jouw orgaan alleen aan een inwoner van Nederland gegeven wordt? Wat maakt het verschil dan met een vent die 2 km verder, maar in België woont, en eht orgaan harder nodig heeft? Is jouw verbintenis met die ene persoon alleen dat die persoon toevallig wel aan de 'goede' kant van de grens geboren is?
Ik heb zelf het idee dat mensen zo'n codicil invullen om hun geweten af te kopen, als in 'ik ben goed bezig'. Veel succes met je geweten hoor, ik onderken ten minste wel dat de gemiddelde Nederlander mij vrij weinig interesseert.
Tsja die kans hou je altijd, maar er zijn ook genoeg mensen die geen drank of drugsgebruikers zijn die een donor nodig hebben natuurlijkquote:Op woensdag 2 september 2009 20:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is ook afhankelijk van welk orgaan er gebruikt wordt, maar over het algemeen worden alleen organen van mensen die in het ziekenhuis sterven gebruikt. Daarom kun je ook maar beter geen donor zijn. Stel dat je in coma in het ziekenhuis belandt. Dan is de kans groot dat de stekker eruit getrokken om een alcoholist van een nieuwe lever te voorzien
Huid en dingen als lenzen zijn te gebruiken, probleem met meteen dood zijn bij een ongeluk is dat het tijdsverschil tussen overlijden van de persoon en het "oogsten" van de organen te groot is. Organen als hart/longen , nieren etc kunnen alleen getransplanteerd worden als de dood net intreedt voordat de organen eruit gehaald worden. Dus grof gezegd stekker uit en meteen naar de OK om de organen eruit te halen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef Paul het volgende:
[..]
Je voelt het als een persoonlijk aanval op jou terwijl dat niet zo is bedoeld....ik kijk naar de groep mensen die dat beweert, natuurlijk zul je mensen hebben die inderdaad aan hun principes zullen vasthouden (en wellicht ben jij er eentje van) maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat al die mensen zo stevig in hun schoenen zullen staan als ze wel de keuze hebben. Mij de mond willen snoeren zal niet helpen hoor, dit is een discussie waarin ik net zoveel recht heb als jou om mijn mening te geven (en die mening heb ik wat betreft jou nu dan ook gegeven).quote:Op woensdag 2 september 2009 20:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jij beweert dat. Spreek voor jezelf en houd het daarbij.
Wat is natuurlijk, een ziekte zoiets als kanker of een andere ziekte die organen aantast (bbv een hartziekte) maakt dat je of helemaal niet geschikt bent als orgaandonor of maar gedeeltelijk. Het klinkt cru maar mensen die bv door een hersenbloeding/infarct in coma raken en hersendood zijn(en dus aan de machines liggen maar waarvan de andere organen dus nog prima functioneren) zijn uitstekende orgaandonoren.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:43 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dus alleen mensen die op een natuurlijke wijze doodgaan en op het moment van doodgaan aan machines liggen zijn geschikt voor donors?
Natuurlijk is hier door ouderdom. Want ik zie mijzelf niet in een ziekenhuis doodgaan als ik door ouderdom doodga.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat is natuurlijk, een ziekte zoiets als kanker of een andere ziekte die organen aantast (bbv een hartziekte) maakt dat je of helemaal niet geschikt bent als orgaandonor of maar gedeeltelijk. Het klinkt cru maar mensen die bv door een hersenbloeding/infarct in coma raken en hersendood zijn(en dus aan de machines liggen maar waarvan de andere organen dus nog prima functioneren) zijn uitstekende orgaandonoren.
houd dat dan ook als een mening, en verkondig het niet alsd de waarheid. hoe onwaarschijnlijk het jou dan ook lijkt dat deze mansen allemaal de waarheid sprekenquote:Op woensdag 2 september 2009 20:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Je voelt het als een persoonlijk aanval op jou terwijl dat niet zo is bedoeld....ik kijk naar de groep mensen die dat beweert, natuurlijk zul je mensen hebben die inderdaad aan hun principes zullen vasthouden (en wellicht ben jij er eentje van) maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat al die mensen zo stevig in hun schoenen zullen staan als ze wel de keuze hebben. Mij de mond willen snoeren zal niet helpen hoor, dit is een discussie waarin ik net zoveel recht heb als jou om mijn mening te geven (en die mening heb ik wat betreft jou nu dan ook gegeven).
Eindelijk zullen ze het pedantiecentrum in de hersenen vinden.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:10 schreef servus_universitas het volgende:
Ik doneer niets, behalve mijn hersenen. Maar mijn hersenen zijn alleen bestemd voor de wetenschap want daarmee is men in staat om de theory of everything te vinden. Mijn lichaam is daarentegen louter bestemd voor moeder Natuur. Want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.
Dan moeten toch je nabestaanden beslissen? Daar wil ik ze niet mee opzadelen, dus ik heb me in voor de zekerheid maar ingeschreven als niet-donor.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:47 schreef onearmedman het volgende:
Ik ben geen donor, omdat ik geen zin heb om al die papieren in te vullen.
Maak mij maar automatisch donor, je hoort mij niet klagen.
5 minquote:Op woensdag 2 september 2009 21:47 schreef onearmedman het volgende:
Ik ben geen donor, omdat ik geen zin heb om al die papieren in te vullen.
Maak mij maar automatisch donor, je hoort mij niet klagen.
nog een egoist?quote:Op woensdag 2 september 2009 21:46 schreef Vetklep het volgende:
ik sta ingeschreven als niet donor, en daar ben ik trots op.
quote:Op woensdag 2 september 2009 21:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eindelijk zullen ze het pedantiecentrum in de hersenen vinden.
Jezus, wat ben jij nou weer voor vuige na-aperquote:Op woensdag 2 september 2009 20:08 schreef Perenbomen het volgende:
Door dit topic zijn er elke mensen donor gewordenn
Weer wat donor's bij door dit topic
Waarom hebben ze dan niks aan je? Alsof alle organen meteen onbruikbaar zijn? Lijkt me eerder bij een treinongelukquote:Op donderdag 3 september 2009 09:42 schreef classpc het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat gaat wanneer ze de donor onderdelen uit je lichaam halen?
Moet je dan alleen hersendood zijn en moet je lichaam verder nog wel leven o.i.d.?
En als je op een natuurlijke wijze dood gaat, dan hebben ze dus niks aan je?
dan moeten mensen nadenken over hun dood, min of meer, is confronterend.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:17 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Dat dus. Wat is daar nou op tegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |