Dus jij zou ook nooit een donor-orgaan willen ontvangen?quote:Op donderdag 3 september 2009 15:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De lijkenpikkers starten deze discussie jaarlijks dus ik weet niet wie er nu steeds aan het zeiken is. De volgende stap is mij al volstrekt helder hoor. De Staat bezit je lichaam en als je dood bent wordt je automatisch donor. De stap daarna wil ik niet eens weten.
Belachelijke vooroordelen. Het merendeel van de vegetariërs probeert niemand zijn levenswijze op te dringen. Net zoals het merendeel van de donoren niet iedereen aan zijn kop zit te zeuren dat hij donor moet worden.quote:
Net zoals dat je aggressief zou gaan reageren van het eten van vlees?quote:Op donderdag 3 september 2009 15:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Belachelijke vooroordelen.
Niet zo agressief als ik van spelfouten word.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Net zoals dat je aggressief zou gaan reageren van het eten van vlees?.
Terug hoeft of actief weigert? Als je organen weigert prima, maar zou het hypochriet vinden als je een nier nodig hebt en je dan toch maar op de wachtlijst laat plaatsen omdat je er achter komt dat iedere keer naar 't ziekenhuis voor een dialysesessie ook niet echt een fijn leven is.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:14 schreef postmortum het volgende:
hey ik geef toch aan dat ik nee heb gezegd uit geloofsovertuiging en dat ik niks terug hoef
Bij een opt-out systeem zoals in belgie kun je voor je dood al nee zeggen. Dus dit is gewoon een kulargument.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:49 schreef postmortum het volgende:
hoe kan ik nee zeggen als ik dood ben![]()
ik heb toch all nee gezegd doner-naziquote:Op donderdag 3 september 2009 15:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Bij een opt-out systeem zoals in belgie kun je voor je dood al nee zeggen. Dus dit is gewoon een kulargument.
Oh my, de dramaquote:Op donderdag 3 september 2009 15:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Niet zo agressief als ik van spelfouten word.
Kijk, dat is dan weer wel een mooie typefoutquote:Op donderdag 3 september 2009 16:08 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik heb toch all nee gezegd doner-nazi
Nou ja, het is gewoon de soupnazi uit Seinfeld. Maar dan anders.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kijk, dat is dan weer wel een mooie typefout. Een broodje doner wordt nu wel heel erg dubieus.
Als iemand een goede reden kan verzinnen waarom doneren niet goed is, lijkt het me dat ze het ook afkeuren als anderen het doen - dus niks onderaan de lijst. Gewoon NIET op de lijst, wat dacht je daar van?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:12 schreef aychelle het volgende:
Zoals ik laats tegen iemand zei: Mensen (sorrie: egoisten) die geen donor willen zijn, komen het onderaan de lijst. Lullig maar zo moet het maar. Donoren geven wel hun organen op voor mensen die ze beter kunnen maken, echt repect heb ik daar voor. Je bent dan toch al dood en voelt en hoort niks meer, wat mis je dan nog? Het verschrikte gezicht als ze je lijk gaan opvragen en niet meer zo mooi bent als vroeger. Ik vind dat DONOREN ZOALS IK! wel er iets voor mogen krijgen want er zijn veel te veel gierige mensen hier.
zo gedaan zo gezegd
Nóg een (onterechte) generalisatie.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Oh my, de drama.
Trouwens, veel vegetariërs lijken zich 'beter' te voelen dan de rest van de bevolking en gaan ook een soortgelijke discussie aan, vandaar mijn vergelijking. Beetje hetzelfde als pro-life etc etc.
Ik voel me niet beter dan de rest van de bevolking , ik BEN beterquote:Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Oh my, de drama.
Trouwens, veel vegetariërs lijken zich 'beter' te voelen dan de rest van de bevolking en gaan ook een soortgelijke discussie aan, vandaar mijn vergelijking. Beetje hetzelfde als pro-life etc etc.
Ja eigenlijk vind ik dat ze het wel mogen verplichten dat iedereen Donor word. Behalve voor degene met een echt goede reden, zoals ziektes of wat dan ook. Ik vind het zo Hypocriet dat die mensen die geen Donoren willen zijn omdat '' ze niet willen dat mensen aan hun plukken na hun dood '' gewoon niet op de lijst komen. Er gaan echt aardig wat mensen dood omdat er geen Donor is, waarom niet die Egoisten dood laten gaan! Zo blijven er ook meer Donoren over voor de mensen die ze nodig hebben en erzelf ook wat voor over hebben. Het leven is vol met gierige mensenquote:Op donderdag 3 september 2009 18:16 schreef krootje het volgende:
[..]
Als iemand een goede reden kan verzinnen waarom doneren niet goed is, lijkt het me dat ze het ook afkeuren als anderen het doen - dus niks onderaan de lijst. Gewoon NIET op de lijst, wat dacht je daar van?
Ik gebruikte het woord LIJKEN, als in, het is een algemeen beeld dat veel mensen hebben.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nóg een (onterechte) generalisatie.
Hoe kom je er toch op?
Wat fijn toch dat je tegenwoordig niet zelf meer hoeft te denken, dat tegenwoordig anderen beslissen wat jouw mening is.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:16 schreef krootje het volgende:
[..]
Als iemand een goede reden kan verzinnen waarom doneren niet goed is, lijkt het me dat ze het ook afkeuren als anderen het doen - dus niks onderaan de lijst. Gewoon NIET op de lijst, wat dacht je daar van?
Want Nazi-tje? ..... wat zou jij doen als je alleen kon overleven als je donor een neger was? bah racistn op fok! Storfront past beter bij jequote:Op donderdag 3 september 2009 13:51 schreef Bullschnitzel. het volgende:
zolang ie maar niet in een neger komt dan.
quote:Op donderdag 3 september 2009 18:26 schreef aychelle het volgende:![]()
[..]
Want Nazi-tje? ..... wat zou jij doen als je alleen kon overleven als je donor een neger was? bah racistn op fok! Storfront past beter bij je![]()
Bovendien kunnen andere familieleden ook protesteren tegen het afgeven van een orgaan, na de dood van desbetreffende persoon.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
God wat kunnen mensen zeiken zeg, ongelofelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |