bronquote:PC-keten neemt wraak op supers
GRONINGEN – De Noordelijke keten van computerwinkels Norrod neemt wraak voor de verkoop van goedkope computers bij supermarkten. Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.
Dat is minder dan de helft van de prijs bij Albert Heijn. ‘Het begrip branchevervaging is sterk vertegenwoordigd in de computermarkt. Veel supermarkten, bouwmarkten en speelgoedwinkels verkopen computers en aanverwante artikelen. Dat is opvallend, aangezien het een product betreft waarbij een goed advies van belang is en dat kun je niet krijgen in een bouwmarkt of supermarkt’, zegt directeur Hooft van de computerketen in een toelichting.
Berichtgeving
Hij werd door de voortdurende berichtgeving over de prijzenoorlog gestimuleerd om de cola in de aanbieding te doen. Hooft: ‘In de computerbranche wordt al jaren gewerkt met een kleine marge. Een marge van 4 procent op een notebook is geen uitzondering; wat dat betreft is de computerbranche best jaloers op de marges van supermarkten.’
Snel uitverkocht
Vooralsnog betreft het een actie, waarvoor enkele duizenden flessen cola zijn ingeslagen. Het bedrijf weet nog niet of het cola ook definitief in het assortiment gaat opnemen. Norrod is een keten van computerwinkels met vestigingen in onder meer Groningen, Leeuwarden, Emmen en Zwolle. ‘We gaan er vanuit dat we snel uitverkocht zijn’, aldus Hooft.
Wel als het dezelfde laptop is die ik wil, maar meestal gaat het dan om een goedkoop B-merk.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef H1F5 het volgende:
En over 3 jaar zitten ze bij die pc-boer nog steeds met die voorraad cola moet je maar rekenen. Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Wij kopen al jaren en jaren bij Norrod in Groningen. Prima service en nooit gedoe als er iets niet goed blijkt te werken.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Ik stoor me ook wel aan branchvreemde artikelen zoals laptops in ketens zoals Gamma die enkel bedoeld zijn bedoeld als lokkertje. Ik zou het alleen daarom daar nooit kopen. Bovendien ga ik liever voor een stukje service dat je daar niet echt krijgt.
En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Zou het echt? Ik kan het me echt niet voorstellen dat mensen dat doen, maar wie weet. Waarschijnlijk komen we er nooit achter ook.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.
Daar zit wat in. Na diverse aankopen in verschillende pc-zaken heb ik besloten om het voortaan via internet te bestellen en het zelf te bouwen. Dat werkt prima voor mij. De voorlichting in pc-zaken is vaak gebrekkig en bij een supermarkt hoef je niets over zo'n ding te vragen.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me dat de computerwinkelbranche (?) zich beter kan richten op het informeren van de consument over de voordelen van het zaken doen met een computerwinkel, dan hard in de media te gaan huilen dat de producten elders goedkoper aangeboden worden. Zorg maar dat mensen de meerwaarde zien, of doe zelf iets aan je prijzen. Men moet zich maar aanpassen aan de wensen van de klant.
Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of servicequote:Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Dixonsquote:Op woensdag 2 september 2009 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of service
Preciesquote:Op woensdag 2 september 2009 17:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
DixonsDa's bijna meer
![]()
![]()
dan
Aldi
![]()
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:39 schreef Loohcs het volgende:
Bij die dozenschuivers (en dan doel ik op elektronicawinkels) stelt 'service' ook niet veel voor meestal. De verkopers verstrekken weinig nuttige info en bij een defect is 't ook gewoon een kwestie van opsturen.
Echt specifieke pc-boeren met eigen technische dienst zijn er volgens mij niet zo heel veel meer. Misschien is er niet echt behoefte aan. Ik zou er geen problemen mee hebben om een pc bij een supermarkt te halen. Waarom zou een supermarkt dat niet mogen verkopen trouwens?
En Aldi geeft volgens mij 3 jaar garantie, dat is zo'n beetje de gehele economische levensduur van een pc. Dus zelfs al zijn 't mindere componenten dan nog ben je 'veilig'. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe snel de afhandeling is, maar een echte PC-boer heeft ook niet alles op voorraad.
quote:Op woensdag 2 september 2009 18:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?
Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:02 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
Als ik een fiets bij de Aldi koop, dan moeten ze wat mij betreft ook de service verlenen om een eventuele lekke band te plakken.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:47 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.
Als ze 't echt 'Aldi-style' aanpakken met die verkoop van goedkope cola, moeten ze niet meer dan 5 flessen in de winkel zetten en daarna zeggen: "Sorry van deze aanbieding hebben we er maar 5 binnengekregen."
Vergis je niet. Ik ken bepaalde gemeentes waar ze ze gewoon voor de ambtenaren kopen om mee te werken.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Normale slijtage valt niet onder garantie. Ik weet niet of je met service bedoelt dat ze 't gratis moeten maken, maar dat zal een echte fietsenmaker ook niet doen als je een lekke band krijgt een maand of twee na aankoop.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:50 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Als ik een fiets bij de Aldi koop, dan moeten ze wat mij betreft ook de service verlenen om een eventuele lekke band te plakken.
Dat ook inderdaad.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:11 schreef kikoooooo het volgende:
NorrodWat een kutwinkel met incompetent personeel.
Nee nee, ik bedoel geen garantie en/of gratis reparatie.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:00 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Normale slijtage valt niet onder garantie. Ik weet niet of je met service bedoelt dat ze 't gratis moeten maken, maar dat zal een echte fietsenmaker ook niet doen als je een lekke band krijgt een maand of twee na aankoop.
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?quote:Op woensdag 2 september 2009 19:01 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Nee nee, ik bedoel geen garantie en/of gratis reparatie.
veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:06 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
Dat zou geen probleem zijn als ik er een bij een supermarkt kocht, maar dat doe ik niet om bovenstaande redenen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:06 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
Lekke band is nog wat anders dan een kapotte tv of pc. Op die laatste twee geeft Aldi vaak 36 maanden garantie, dus zorgt zelf voor afhandeling van 'problemen'.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.
Groot gelijk hebben ze; als je bij hen de aanschaf niet doet, waarom zouden zij jou dan goedkoop helpen als er iets misloopt...
Als er echt iets kapot is zal het onder garantie moeten vallen. Klanten die de fiets bij de echte fietsenmaker hebben gekocht zullen wel een paar gratis servicebeurten krijgen, terwijl hij Aldi klanten gewoon laat betalen voor servicebeurten. Dus geen enkel probleem.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:19 schreef H1F5 het volgende:
Je zal er zitten met je fietsenwinkeltje en dat er even een Aldi naast komt settelen, dan verkoop je geen goedkope fiets meer, maar aan de andere kant kan je de reparaties niet meer aan. Raak je weer overspannen met alle gevolgen van dien. Dan moeten jullie dat met z'n allen betalen hoor.
kapotte tv is niet direct een probleem, daarbij koop je toch direct een nieuwe (ook binnen garantie eigenlijk). Kapotte pc is wel vervelender, daarvan kan ik moeilijk 3 dagen zonder. Dell lost dat voor mij perfect op, 2 dagen later heb ik al een herstelde pc of heb ik een andere. Aldi kan dat gewoon niet, die garantie doet er niet eens toe. Ik heb hem snel terug nodig, dus als ze hem pas 2 weken later hersteld hebben moet dat voor mij (en veel anderen) zelfs niet eens meer, dat is toch al te laat.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:20 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Lekke band is nog wat anders dan een kapotte tv of pc. Op die laatste twee geeft Aldi vaak 36 maanden garantie, dus zorgt zelf voor afhandeling van 'problemen'.
reken maar dat bij aldi alles onder slijtage valt en dus niet onder garantie. Een vriendin van me had ook een fiets van de aldi; eens daar iets aan scheelt kan je die evengoed weggooien aangezien herstellne je meer kost. Aldi + eenmalige aanbiedingen is gewoon vragen om problemen, zeker als je ziet dat ze amper goedkoper zijn dan dat je hetzelfde elders kan kopen met wél een degelijke service erbij.quote:Als er echt iets kapot is zal het onder garantie moeten vallen. Klanten die de fiets bij de echte fietsenmaker hebben gekocht zullen wel een paar gratis servicebeurten krijgen, terwijl hij Aldi klanten gewoon laat betalen voor servicebeurten. Dus geen enkel probleem.
Dan is er toch geen probleem? Als jij meer service wilt ga je voor Dell en iemand anders kan voor Aldi kiezen. Denk niet dat Dell last zal hebben van Aldi acties. Die andere computerboeren zouden er ook geen last van moeten hebben aangezien Aldi vaak maar een paar 'aanbiedingscomputers' heeft en ook minder service. Als je als degelijk computerbedrijf last hebt van zulke 'matige' supermarktaanbiedingen is er wel iets meer mis met je bedrijf dunkt me. Ik begrijp wel dat het om 't statement gaat, maar wel grappig dat ze met Coca-Cola gaan stunten, terwijl Aldi in Nederland dat niet eens verkoopt.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
kapotte tv is niet direct een probleem, daarbij koop je toch direct een nieuwe (ook binnen garantie eigenlijk). Kapotte pc is wel vervelender, daarvan kan ik moeilijk 3 dagen zonder. Dell lost dat voor mij perfect op, 2 dagen later heb ik al een herstelde pc of heb ik een andere. Aldi kan dat gewoon niet, die garantie doet er niet eens toe. Ik heb hem snel terug nodig, dus als ze hem pas 2 weken later hersteld hebben moet dat voor mij (en veel anderen) zelfs niet eens meer, dat is toch al te laat.
[..]
reken maar dat bij aldi alles onder slijtage valt en dus niet onder garantie. Een vriendin van me had ook een fiets van de aldi; eens daar iets aan scheelt kan je die evengoed weggooien aangezien herstellne je meer kost. Aldi + eenmalige aanbiedingen is gewoon vragen om problemen, zeker als je ziet dat ze amper goedkoper zijn dan dat je hetzelfde elders kan kopen met wél een degelijke service erbij.
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:07 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dan is er toch geen probleem? Als jij meer service wilt ga je voor Dell en iemand anders kan voor Aldi kiezen. Denk niet dat Dell last zal hebben van Aldi acties. Die andere computerboeren zouden er ook geen last van moeten hebben aangezien Aldi vaak maar een paar 'aanbiedingscomputers' heeft en ook minder service. Als je als degelijk computerbedrijf last hebt van zulke 'matige' supermarktaanbiedingen is er wel iets meer mis met je bedrijf dunkt me. Ik begrijp wel dat het om 't statement gaat, maar wel grappig dat ze met Coca-Cola gaan stunten, terwijl Aldi in Nederland dat niet eens verkoopt.
dell toestellen zonder dell service wel jaquote:Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
Ja ik heb 1 plaatje gezien in dit topic, maar daaruit kan ik nog niet conluderen dat daar ook de door Athmozz genoemde service bij zit inbegrepen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
Acer is toch geen vaag merk.quote:De computers in bouwmarkten zijn meestal vage merken zoals Acer of Medion.
Dus ¤0,46 voor de literfles en ¤0,23 voor de halve?quote:Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.
Waarom in godsnaam?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:
Ik stoor me ook wel aan branchvreemde
Medion ook niet (meer) hoor. In Duitsland erg sterk. Promedion is zelfs erg goed spul.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:11 schreef SigmundFreud het volgende:
[..]
Acer is toch geen vaag merk.
Sterker nog, bij de gemiddelde Aldi wordt minder moeilijk over retourname en omruilen gedaan dan bij een PC boer.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?
Sorry hoor, maar wat heeft harware te maken met ict/informatica? Daarnaast ook niet nodig, als schilder ga je naar een winkel waar ze verstand hebben van verf, niet van schilderen.quote:Op donderdag 3 september 2009 06:34 schreef SuperFucker het volgende:
Bij Norrod werken veel ict / informatica specialisten en deze stunt is marketingtechnisch erg slim.
In Groningen staat Norrod enorm goed bekend. Door deze actie proberen ze waarschijnlijk een nieuwe doelgroep aan te spreken.
Lijkt me sterk dat het strafbaar is. In de supermarkt schijnen heel veel populaire artikelen verkocht te worden onder de kostprijs.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Is dumpprijs wel een terechte term, want naar mijn weten is de term "dumpen" pas te gebruiken wanneer je een product onder de kostprijs op de markt brengt, wat strafbaar is.
En dan binnenlopen en die gast minstens een half uur bezig houden voor een goed advies.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:58 schreef Frutsel het volgende:
ik hoop wel dat die pczaak me fatsoenlijke produktinformatie kan verschaffen over zon fles cola!
Dat was vroeger inderdaad beter.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:11 schreef kikoooooo het volgende:
NorrodWat een kutwinkel met incompetent personeel.
Op maandagochtend 09:00 uur zijn de populaire euroknallers van de C1000 al uitverkocht.. reken maar dat er genoeg paupers hier wonen die die cola gaan halen. Ik denk dat er zelfs mensen voor openingstijd staan te wachten die gelijk meerdere kratten cola kopen.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef H1F5 het volgende:
Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Tssk! Dan ging ik toch liever voor een budgetcolaatje.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Op maandagochtend 09:00 uur zijn de populaire euroknallers van de C1000 al uitverkocht.. reken maar dat er genoeg paupers hier wonen die die cola gaan halen. Ik denk dat er zelfs mensen voor openingstijd staan te wachten die gelijk meerdere kratten cola kopen.
Het is toch een fietsenmaken of niet? Lijkt me dat weinig handarbeider daar een probleem van zal maken..quote:Op woensdag 2 september 2009 19:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.
Groot gelijk hebben ze; als je bij hen de aanschaf niet doet, waarom zouden zij jou dan goedkoop helpen als er iets misloopt...
ik heb mijn fietsenmaker anders genoeg klanten zien wegsturen met fietsen uit supermarkten hoor... Als het dergelijke fietsen zijn begint hij gewoon niet aan de herstelling, hij heeft toch werk genoeg dus kan evengoed voor echte klanten werken.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Het is toch een fietsenmaken of niet? Lijkt me dat weinig handarbeider daar een probleem van zal maken..
Goede actie trouwens, marktwerking in de hand werkenRot maar op met je idiote prijzen!
Ik mag hopen dat dergelijk middenstanders rap failliet gaan zeg. Wat een bizarre selectiviteit. Mijn fietsenmaker is juist blij met al die supermarktfietsen want daar kan -ie goed op verdienen.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik heb mijn fietsenmaker anders genoeg klanten zien wegsturen met fietsen uit supermarkten hoor... Als het dergelijke fietsen zijn begint hij gewoon niet aan de herstelling, hij heeft toch werk genoeg dus kan evengoed voor echte klanten werken.
Tja, de ene fietsenmaker verdient graag veel geld, de ander wil graag eer aan zijn werk hebben. Tis maar net wat je zelf wil he.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dergelijk middenstanders rap failliet gaan zeg. Wat een bizarre selectiviteit. Mijn fietsenmaker is juist blij met al die supermarktfietsen want daar kan -ie goed op verdienen..
Ik mag hopen dat dat voor alle zelfstandigen geld.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, de ene fietsenmaker verdient graag veel geld
Eer van je werk als je een verkapte bandenplakker bent?quote:Op woensdag 23 september 2009 08:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, de ene fietsenmaker verdient graag veel geld, de ander wil graag eer aan zijn werk hebben. Tis maar net wat je zelf wil he.
Newsflash: dat wil de consument juist wel!quote:Op woensdag 23 september 2009 08:47 schreef beantherio het volgende:
Ik ben er niet tegen dat supermarkten en bouwmarkten computers verkopen, maar als consument moet je er dat soort dingen niet willen kopen.
Ik vind dat jij hier niet thuis hoort, ga eens weg, ksst.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:02 schreef H1F5 het volgende:
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
Nah, de consument is onwetend en verdient een kutpc te krijgen als ze hem bij de Aldi kopen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Newsflash: dat wil de consument juist wel!
Nee, de consument koopt tegenwoordig erg aardige PC's voor vrij weinig bij de Aldi. Een winkel die trouwens niet moeilijk doet over retouren en dergelijke, kom daar bij een 'echte' PC winkel nog maar eens om.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nah, de consument is onwetend en verdient een kutpc te krijgen als ze hem bij de Aldi kopen.
Nee, de klant koopt een B-merk PC, en verwacht A-merk prestaties. Ik heb al meerdere mensen moeten uitleggen dat je geen Ferrari kunt kopen bij de Aldi als het gaat om PC`s, maar legt dat totale leken maar eens uit.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, de consument koopt tegenwoordig erg aardige PC's voor vrij weinig bij de Aldi.
Nou weet ik niet welke winkels jij bezoekt, maar de mijne doen nooit moeilijk.quote:Een winkel die trouwens niet moeilijk doet over retouren en dergelijke, kom daar bij een 'echte' PC winkel nog maar eens om.
Die mensen hebben zich gewoon slecht georienteerd, dat heeft niks met de Aldi te maken. Bij echte PC winkels worden mensen ook dagelijks configs aangesmeerd die ze nooit nodig gaan hebben, dat is de andere kant van het verhaal.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:08 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb al 3 keer mensen aan de lijn gehad die zich afvroegen waarom op hun nieuwe PC al die spelletjes zo blokkerig en schokkerig waren. Op de vraag of ze een Medion PC hadden gekocht, was het antwoord steevast ja
Ik zeg niet dat ze het niet willen, maar dat ze het niet zouden moeten willen. Ik zou er absoluut geen goed gevoel bij hebben om dat soort spullen bij een supermarkt te kopen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Newsflash: dat wil de consument juist wel!
Dat maakt nog niet dat andere mensen dat niet zouden moeten willen. Mijn (eerste) keuze zou het ook niet zijn, omdat ik een computer teveel gebruik en er te specifieke eisen aan stel. Maar zo heb ik bijvoorbeeld wel een Blokker fiets, omdat ik 'm toch alleen maar gebruik om 3 x per week 5 minuten naar het station te fietsen. Is voor mij een prima keuze dus, ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar zou kunnen kiezen uit Gazelle fietsen bij een Echte Fietsenmaker van minimaal 500 euro.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:11 schreef beantherio het volgende:
Ik zou er absoluut geen goed gevoel bij hebben om dat soort spullen bij een supermarkt te kopen.
Hou me ff op de hoogte, heb wel trek in een colaatje.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:49 schreef Tommeke het volgende:
Op mijn faculteit zit een Norrod!
Straks even kijken!
Omdat het een luxegoed is misschien?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:00 schreef LorenzoDavids het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom mensen met dingen als een computer zonodig geld willen besparen.
wat is dit nou weer voor kutantwoord.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat het een luxegoed is misschien?
Ja, daahaag.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:46 schreef LorenzoDavids het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor kutantwoord.
Omdat je makkelijk een redelijk groot bedrag kan besparen. Helemaal als je niet het nieuwste van 't nieuwste nodig hebt. Maar of je daarvoor bij Aldi moet zijn weet ik niet, want volgens mij zijn ze niet super goedkoop meer. Meestal heb je voor de Aldi prijzen ook wel een vergelijkbaar instapmodel bij een computerwinkel (maar dat is misschien juist mede dankzij de concurrentie van Aldi).quote:Op woensdag 23 september 2009 12:00 schreef LorenzoDavids het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom mensen met dingen als een computer zonodig geld willen besparen. punt 1 doe je er jaren mee, punt 2 hebben ze bij supermarkten en van die trieste ketens als dynabyte zelden verstand van computers (in het eerste geval nooit). als er dan iets is met je computer ben je ontzettend lang bezig met het (laten) herstellen. daar weegt mijns inziens die paar honderd euro per systeem niet tegenop.
idd, de service van dixons of andere pc winkels laat vaker te wensen over dan die van de aldiquote:Op donderdag 3 september 2009 07:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sterker nog, bij de gemiddelde Aldi wordt minder moeilijk over retourname en omruilen gedaan dan bij een PC boer.
Zelfstandige computerwinkels met personeel dat verstand heeft van zaken, zoals de winkel waar ik mijn pc heb gehaald. Jaren geleden toen ik daar alleen nog maar een keertje een tweedehands toetsenbord gekocht had, ben ik er een keer langsgeweest omdat ik wilde weten of m'n netwerkkaart het deed. Die hebben ze toen gratis voor me getest en moest ik tot de conclusie komen dat ik weer eens afgesloten was door dat klote-UPC. 't Is jammer als je niet zo'n zaak in de buurt hebt... Verder is het geen ramp als er iets van je supermarkt/dynabyte/computerland/whatever computer kapot gaat, als je er zelf veel verstand van hebt. Maar de meeste mensen hebben dat verstand totaal niet, dus zijn ze aangewezen op de 'expertise' van die klungels daar, wat er in de meeste gevallen op neerkomt dat je computer wordt doorgestuurd en je wekenlang je computer kwijt bent, en dan nog maar moet afwachten of het euvel daadwerkelijk verholpen is. Daarbij vroeg ik me dus af of die paar honderd euro (hooguit) prijsverschil het dat waard zijn, aangezien je bij zo'n winkel als waar ik m'n computer heb gehaald hooguit een week je computer kwijt bent.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:02 schreef Loohcs het volgende:
Zijn alleen de winkels als Norrod of de lokale pc-boer en de online shops als Alternate en Informatique e.d. goed genoeg? Ik weet niet of de service zoveel sneller is bij die online shops, aangezien je je computer ook altijd op moet sturen omdat ze niet in de buurt zitten.
Vergetenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hou me ff op de hoogte, heb wel trek in een colaatje.
Of je voor die service max een paar honderd euro over hebt is idd persoonlijk. Ik heb dat er niet voor over. Bovendien betaal je niet alleen extra voor de service, maar vaak ook voor het feit dat zo'n kleine zaak niet 'groot' kan inkopen.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:24 schreef LorenzoDavids het volgende:
[..]
Zelfstandige computerwinkels met personeel dat verstand heeft van zaken, zoals de winkel waar ik mijn pc heb gehaald. Jaren geleden toen ik daar alleen nog maar een keertje een tweedehands toetsenbord gekocht had, ben ik er een keer langsgeweest omdat ik wilde weten of m'n netwerkkaart het deed. Die hebben ze toen gratis voor me getest en moest ik tot de conclusie komen dat ik weer eens afgesloten was door dat klote-UPC. 't Is jammer als je niet zo'n zaak in de buurt hebt... Verder is het geen ramp als er iets van je supermarkt/dynabyte/computerland/whatever computer kapot gaat, als je er zelf veel verstand van hebt. Maar de meeste mensen hebben dat verstand totaal niet, dus zijn ze aangewezen op de 'expertise' van die klungels daar, wat er in de meeste gevallen op neerkomt dat je computer wordt doorgestuurd en je wekenlang je computer kwijt bent, en dan nog maar moet afwachten of het euvel daadwerkelijk verholpen is. Daarbij vroeg ik me dus af of die paar honderd euro (hooguit) prijsverschil het dat waard zijn, aangezien je bij zo'n winkel als waar ik m'n computer heb gehaald hooguit een week je computer kwijt bent.
Tuurlijk is dat waar, dat is de primaire reden waarom ze duurder zijn, en het is ook niet gezegd dat zo'n winkel gratis reparaties gaat uitvoeren buiten de garantie om. Feit is wel dat ze een eigen technische dienst hebben die weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb hier op fok vaak genoeg topics gelezen van mensen die keer op keer terugmoesten naar zo'n computerwinkelketen/supermarkt omdat die computer dan naar de fabrikant werd opgestuurd en terugkwam met hetzelfde of zelfs een nieuw probleem. Horrorverhalen van mensen die hun computer maanden kwijt zijn. En zoals ik zei, een computer koop je niet om er een jaartje mee te doen, anders zou ik ook wel een computer hebben gekocht bij computerland ofzo.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:35 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Of je voor die service max een paar honderd euro over hebt is idd persoonlijk. Ik heb dat er niet voor over. Bovendien betaal je niet alleen extra voor de service, maar vaak ook voor het feit dat zo'n kleine zaak niet 'groot' kan inkopen.
Als je een standaard pc met A-merk onderdelen koopt (maakt niet uit welke bij winkel) mag ik hopen dat je de technische dienst sowieso niet nodig gaat hebben. Bovendien kan ik kleine dingen als HDD of geheugen ook wel zelf.
Heb vroeger 'ns een fiets gekocht bij de praxis en dat was een ramp, de garantie bleek niks voor te stellen. Sinds die tijd vaste klant bij een goede fietsenwinkelquote:En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |