abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72372338
quote:
PC-keten neemt wraak op supers

GRONINGEN – De Noordelijke keten van computerwinkels Norrod neemt wraak voor de verkoop van goedkope computers bij supermarkten. Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.

Dat is minder dan de helft van de prijs bij Albert Heijn. ‘Het begrip branchevervaging is sterk vertegenwoordigd in de computermarkt. Veel supermarkten, bouwmarkten en speelgoedwinkels verkopen computers en aanverwante artikelen. Dat is opvallend, aangezien het een product betreft waarbij een goed advies van belang is en dat kun je niet krijgen in een bouwmarkt of supermarkt’, zegt directeur Hooft van de computerketen in een toelichting.


Berichtgeving

Hij werd door de voortdurende berichtgeving over de prijzenoorlog gestimuleerd om de cola in de aanbieding te doen. Hooft: ‘In de computerbranche wordt al jaren gewerkt met een kleine marge. Een marge van 4 procent op een notebook is geen uitzondering; wat dat betreft is de computerbranche best jaloers op de marges van supermarkten.’

Snel uitverkocht
Vooralsnog betreft het een actie, waarvoor enkele duizenden flessen cola zijn ingeslagen. Het bedrijf weet nog niet of het cola ook definitief in het assortiment gaat opnemen. Norrod is een keten van computerwinkels met vestigingen in onder meer Groningen, Leeuwarden, Emmen en Zwolle. ‘We gaan er vanuit dat we snel uitverkocht zijn’, aldus Hooft.
bron

Ik stoor me ook wel aan branchvreemde artikelen zoals laptops in ketens zoals Gamma die enkel bedoeld zijn bedoeld als lokkertje. Ik zou het alleen daarom daar nooit kopen. Bovendien ga ik liever voor een stukje service dat je daar niet echt krijgt.

En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
pi_72372392
tvp
pi_72372425
Strakke actie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 2 september 2009 @ 17:13:09 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72372459
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:

[..]
En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Wel als het dezelfde laptop is die ik wil, maar meestal gaat het dan om een goedkoop B-merk.
In het geval van die cola blijft het gewoon Coca Cola dus heb ik er schijt aan waar het verkocht wordt, als het maar goedkoop is.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 2 september 2009 @ 17:16:42 #5
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_72372567
Mwah, ik stel een pc het liefst zelf samen, en weet waar naar te kijken. De goedkope pc's van niet-computerzaken hebben toch vaak een addertje achter de behulzing zitten, vaak de reden dat ze zo goedkoop zijn. Maar ik snap zeker de frustratie van de computerzaken.
You know, I've learned something today
  woensdag 2 september 2009 @ 17:17:40 #6
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72372610
Ik heb het nooit normaal gevonden dat ze computers in super- en bouwmarkten mogen verkopen. En over 3 jaar zitten ze bij die pc-boer nog steeds met die voorraad cola moet je maar rekenen. Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72372690
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef H1F5 het volgende:
En over 3 jaar zitten ze bij die pc-boer nog steeds met die voorraad cola moet je maar rekenen. Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.
pi_72372702
Het lijkt me dat de computerwinkelbranche (?) zich beter kan richten op het informeren van de consument over de voordelen van het zaken doen met een computerwinkel, dan hard in de media te gaan huilen dat de producten elders goedkoper aangeboden worden. Zorg maar dat mensen de meerwaarde zien, of doe zelf iets aan je prijzen. Men moet zich maar aanpassen aan de wensen van de klant.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 17:22:37 #9
137949 Disana
pi_72372761
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Ik stoor me ook wel aan branchvreemde artikelen zoals laptops in ketens zoals Gamma die enkel bedoeld zijn bedoeld als lokkertje. Ik zou het alleen daarom daar nooit kopen. Bovendien ga ik liever voor een stukje service dat je daar niet echt krijgt.

En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Wij kopen al jaren en jaren bij Norrod in Groningen. Prima service en nooit gedoe als er iets niet goed blijkt te werken.

Leuke actie.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:24:54 #10
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72372826
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.
Zou het echt? Ik kan het me echt niet voorstellen dat mensen dat doen, maar wie weet. Waarschijnlijk komen we er nooit achter ook.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  woensdag 2 september 2009 @ 17:27:49 #11
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72372899
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me dat de computerwinkelbranche (?) zich beter kan richten op het informeren van de consument over de voordelen van het zaken doen met een computerwinkel, dan hard in de media te gaan huilen dat de producten elders goedkoper aangeboden worden. Zorg maar dat mensen de meerwaarde zien, of doe zelf iets aan je prijzen. Men moet zich maar aanpassen aan de wensen van de klant.
Daar zit wat in. Na diverse aankopen in verschillende pc-zaken heb ik besloten om het voortaan via internet te bestellen en het zelf te bouwen. Dat werkt prima voor mij. De voorlichting in pc-zaken is vaak gebrekkig en bij een supermarkt hoef je niets over zo'n ding te vragen.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72373099
Bij die dozenschuivers (en dan doel ik op elektronicawinkels) stelt 'service' ook niet veel voor meestal. De verkopers verstrekken weinig nuttige info en bij een defect is 't ook gewoon een kwestie van opsturen.
Echt specifieke pc-boeren met eigen technische dienst zijn er volgens mij niet zo heel veel meer. Misschien is er niet echt behoefte aan. Ik zou er geen problemen mee hebben om een pc bij een supermarkt te halen. Waarom zou een supermarkt dat niet mogen verkopen trouwens?

En Aldi geeft volgens mij 3 jaar garantie, dat is zo'n beetje de gehele economische levensduur van een pc. Dus zelfs al zijn 't mindere componenten dan nog ben je 'veilig'. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe snel de afhandeling is, maar een echte PC-boer heeft ook niet alles op voorraad.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72373118
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72373218
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of service
pi_72373253
Wrs maakt de Aldi of een willekeurige andere supermarktketen meer winst op die pc's dan die computerzaak op die Cola..
Maw daar liggen die supermarkten echt niet wakker van denk ik zo
pi_72373347
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of service
Dixons Da's bijna meer dan Aldi

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72373398
Vindt het best wel een strakke actie. Van dit soort acties wordt de consument alleen maar beter.

4% marge is trouwens wel erg dun. Daarmee kun je ook geen personeel scholen dunkt mij. Daarnaast, als zo een verkoper een uur met je bezig is slinkt je marge ineens flink.
pi_72373399
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dixons Da's bijna meer dan Aldi


Precies
pi_72373689
Dell
  woensdag 2 september 2009 @ 18:02:31 #20
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72373699
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:39 schreef Loohcs het volgende:
Bij die dozenschuivers (en dan doel ik op elektronicawinkels) stelt 'service' ook niet veel voor meestal. De verkopers verstrekken weinig nuttige info en bij een defect is 't ook gewoon een kwestie van opsturen.
Echt specifieke pc-boeren met eigen technische dienst zijn er volgens mij niet zo heel veel meer. Misschien is er niet echt behoefte aan. Ik zou er geen problemen mee hebben om een pc bij een supermarkt te halen. Waarom zou een supermarkt dat niet mogen verkopen trouwens?

En Aldi geeft volgens mij 3 jaar garantie, dat is zo'n beetje de gehele economische levensduur van een pc. Dus zelfs al zijn 't mindere componenten dan nog ben je 'veilig'. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe snel de afhandeling is, maar een echte PC-boer heeft ook niet alles op voorraad.
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72373821
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?
pi_72373924
Norrod Wat een kutwinkel met incompetent personeel.
  woensdag 2 september 2009 @ 18:14:31 #23
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_72374017
Je sluit toch ook geen autoverzekering bij het kruidvat?
Lang leve mij! *O*
pi_72374225
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?

wel als ik hem daar gekocht had !
pi_72374993
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:02 schreef H1F5 het volgende:

[..]

Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.

Als ze 't echt 'Aldi-style' aanpakken met die verkoop van goedkope cola, moeten ze niet meer dan 5 flessen in de winkel zetten en daarna zeggen: "Sorry van deze aanbieding hebben we er maar 5 binnengekregen."
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 2 september 2009 @ 18:50:33 #26
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72375076
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:47 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.

Als ze 't echt 'Aldi-style' aanpakken met die verkoop van goedkope cola, moeten ze niet meer dan 5 flessen in de winkel zetten en daarna zeggen: "Sorry van deze aanbieding hebben we er maar 5 binnengekregen."
Als ik een fiets bij de Aldi koop, dan moeten ze wat mij betreft ook de service verlenen om een eventuele lekke band te plakken.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  woensdag 2 september 2009 @ 18:59:43 #27
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72375337
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Vergis je niet. Ik ken bepaalde gemeentes waar ze ze gewoon voor de ambtenaren kopen om mee te werken.
From feudal serf to spender.
pi_72375351
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:50 schreef H1F5 het volgende:

[..]

Als ik een fiets bij de Aldi koop, dan moeten ze wat mij betreft ook de service verlenen om een eventuele lekke band te plakken.
Normale slijtage valt niet onder garantie. Ik weet niet of je met service bedoelt dat ze 't gratis moeten maken, maar dat zal een echte fietsenmaker ook niet doen als je een lekke band krijgt een maand of twee na aankoop.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 2 september 2009 @ 19:00:18 #29
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72375360
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:11 schreef kikoooooo het volgende:
Norrod Wat een kutwinkel met incompetent personeel.
Dat ook inderdaad.
From feudal serf to spender.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:01:45 #30
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72375397
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:00 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Normale slijtage valt niet onder garantie. Ik weet niet of je met service bedoelt dat ze 't gratis moeten maken, maar dat zal een echte fietsenmaker ook niet doen als je een lekke band krijgt een maand of twee na aankoop.
Nee nee, ik bedoel geen garantie en/of gratis reparatie.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72375538
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:01 schreef H1F5 het volgende:

[..]

Nee nee, ik bedoel geen garantie en/of gratis reparatie.
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72375608
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:06 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.

Groot gelijk hebben ze; als je bij hen de aanschaf niet doet, waarom zouden zij jou dan goedkoop helpen als er iets misloopt...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 2 september 2009 @ 19:11:01 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72375666
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:02 schreef DirkZz het volgende:
Dell
Bie de Lidl
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:16:22 #34
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72375827
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:06 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
Dat zou geen probleem zijn als ik er een bij een supermarkt kocht, maar dat doe ik niet om bovenstaande redenen.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72375892
je betaalt een fietsenmaker om je band te plakken, niet om aan hem te vragen of hij tevreden is over jouw aankoop
pi_72375900
We lopen in NL nogsteeds heel ver achter. Als het goed is gaan die grenzen alleen maar meer vervagen
  woensdag 2 september 2009 @ 19:19:58 #37
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72375953
Je zal er zitten met je fietsenwinkeltje en dat er even een Aldi naast komt settelen, dan verkoop je geen goedkope fiets meer, maar aan de andere kant kan je de reparaties niet meer aan. Raak je weer overspannen met alle gevolgen van dien. Dan moeten jullie dat met z'n allen betalen hoor.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72375968
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.

Groot gelijk hebben ze; als je bij hen de aanschaf niet doet, waarom zouden zij jou dan goedkoop helpen als er iets misloopt...
Lekke band is nog wat anders dan een kapotte tv of pc. Op die laatste twee geeft Aldi vaak 36 maanden garantie, dus zorgt zelf voor afhandeling van 'problemen'.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:19 schreef H1F5 het volgende:
Je zal er zitten met je fietsenwinkeltje en dat er even een Aldi naast komt settelen, dan verkoop je geen goedkope fiets meer, maar aan de andere kant kan je de reparaties niet meer aan. Raak je weer overspannen met alle gevolgen van dien. Dan moeten jullie dat met z'n allen betalen hoor.
Als er echt iets kapot is zal het onder garantie moeten vallen. Klanten die de fiets bij de echte fietsenmaker hebben gekocht zullen wel een paar gratis servicebeurten krijgen, terwijl hij Aldi klanten gewoon laat betalen voor servicebeurten. Dus geen enkel probleem.

[ Bericht 17% gewijzigd door Loohcs op 02-09-2009 19:30:37 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72376332
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bie de Lidl
[ afbeelding ]
Dell is opzich wel goedspul, heb daar net mijn Studio 1555 vandaan
pi_72376664
Prima actie van die PC boer eindelijk eens een winkelier die actie onderneemt tegen die supermarkten.
Dadelijk zijn er een paar supermarkten omgevallen moet je kijken hoe snel de prijzen omhoog gaan!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_72376936
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:20 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Lekke band is nog wat anders dan een kapotte tv of pc. Op die laatste twee geeft Aldi vaak 36 maanden garantie, dus zorgt zelf voor afhandeling van 'problemen'.
kapotte tv is niet direct een probleem, daarbij koop je toch direct een nieuwe (ook binnen garantie eigenlijk). Kapotte pc is wel vervelender, daarvan kan ik moeilijk 3 dagen zonder. Dell lost dat voor mij perfect op, 2 dagen later heb ik al een herstelde pc of heb ik een andere. Aldi kan dat gewoon niet, die garantie doet er niet eens toe. Ik heb hem snel terug nodig, dus als ze hem pas 2 weken later hersteld hebben moet dat voor mij (en veel anderen) zelfs niet eens meer, dat is toch al te laat.
quote:
Als er echt iets kapot is zal het onder garantie moeten vallen. Klanten die de fiets bij de echte fietsenmaker hebben gekocht zullen wel een paar gratis servicebeurten krijgen, terwijl hij Aldi klanten gewoon laat betalen voor servicebeurten. Dus geen enkel probleem.
reken maar dat bij aldi alles onder slijtage valt en dus niet onder garantie. Een vriendin van me had ook een fiets van de aldi; eens daar iets aan scheelt kan je die evengoed weggooien aangezien herstellne je meer kost. Aldi + eenmalige aanbiedingen is gewoon vragen om problemen, zeker als je ziet dat ze amper goedkoper zijn dan dat je hetzelfde elders kan kopen met wél een degelijke service erbij.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_72377610
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

kapotte tv is niet direct een probleem, daarbij koop je toch direct een nieuwe (ook binnen garantie eigenlijk). Kapotte pc is wel vervelender, daarvan kan ik moeilijk 3 dagen zonder. Dell lost dat voor mij perfect op, 2 dagen later heb ik al een herstelde pc of heb ik een andere. Aldi kan dat gewoon niet, die garantie doet er niet eens toe. Ik heb hem snel terug nodig, dus als ze hem pas 2 weken later hersteld hebben moet dat voor mij (en veel anderen) zelfs niet eens meer, dat is toch al te laat.
[..]

reken maar dat bij aldi alles onder slijtage valt en dus niet onder garantie. Een vriendin van me had ook een fiets van de aldi; eens daar iets aan scheelt kan je die evengoed weggooien aangezien herstellne je meer kost. Aldi + eenmalige aanbiedingen is gewoon vragen om problemen, zeker als je ziet dat ze amper goedkoper zijn dan dat je hetzelfde elders kan kopen met wél een degelijke service erbij.
Dan is er toch geen probleem? Als jij meer service wilt ga je voor Dell en iemand anders kan voor Aldi kiezen. Denk niet dat Dell last zal hebben van Aldi acties. Die andere computerboeren zouden er ook geen last van moeten hebben aangezien Aldi vaak maar een paar 'aanbiedingscomputers' heeft en ook minder service. Als je als degelijk computerbedrijf last hebt van zulke 'matige' supermarktaanbiedingen is er wel iets meer mis met je bedrijf dunkt me. Ik begrijp wel dat het om 't statement gaat, maar wel grappig dat ze met Coca-Cola gaan stunten, terwijl Aldi in Nederland dat niet eens verkoopt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 2 september 2009 @ 20:20:28 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72378087
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:07 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dan is er toch geen probleem? Als jij meer service wilt ga je voor Dell en iemand anders kan voor Aldi kiezen. Denk niet dat Dell last zal hebben van Aldi acties. Die andere computerboeren zouden er ook geen last van moeten hebben aangezien Aldi vaak maar een paar 'aanbiedingscomputers' heeft en ook minder service. Als je als degelijk computerbedrijf last hebt van zulke 'matige' supermarktaanbiedingen is er wel iets meer mis met je bedrijf dunkt me. Ik begrijp wel dat het om 't statement gaat, maar wel grappig dat ze met Coca-Cola gaan stunten, terwijl Aldi in Nederland dat niet eens verkoopt.
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72378390
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
dell toestellen zonder dell service wel ja

Dell service is momenteel nog enkel via Dell zelf te koop. Spijtige ontwikkeling als je het mij vraagt; nu gaan mensen dell beginnen associeren met goedkope rommel met slechte service, iets waar Dell niet direct voor staat.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_72378426
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
Ja ik heb 1 plaatje gezien in dit topic, maar daaruit kan ik nog niet conluderen dat daar ook de door Athmozz genoemde service bij zit inbegrepen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72381471
De computers in bouwmarkten zijn meestal vage merken zoals Acer of Medion. Van een notebook zijn losse onderdelen toch een stukje duurder en het scherm is eigenlijk niet te vervangen, daarom is bij een dergelijk product service altijd wel handig.
Een desktopcomputer is een ander verhaal, als daar een behoorlijke processor in zit koop ik die overal. Harddisks en geheugen zijn tegenwoordig zeer goedkoop, dan heb je voor een lage totaalprijs een mooie computer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 3 september 2009 @ 00:11:55 #47
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_72387027
quote:
De computers in bouwmarkten zijn meestal vage merken zoals Acer of Medion.
Acer is toch geen vaag merk.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_72387299
Ik stond er nooit bij stil maar moet ze wel gelijk geven.
Of in ieder geval, ik heb begrip voor hun motieven.

Aan de andere kant moet je je ook afvragen of je het volk dat die bakken koopt, wel als klant wil hebben.
Ik wil niemand die standaard werkt met Aldi bakken tegen het been stoten, maar het is nogal goedkoop spul.
Aan dit soort mensen is kwaliteit nogal moeilijk te verkopen als ze niet feitelijk meer bang for buck krijgen.

Norrod moet dus uitkijken niet de indruk te wekken bang te zijn voor die bakjes.
Een PC vol A-Merk hardware zal altijd superieur zijn aan een budgetpc. Dat merk je aan van alles. Kastconstructie, kwaliteit onderdelen moederbord, etc etc etc. En vaak ook gewoon snelheid. Sneller maar duurder geheugen, hogere fsb, beter HD controllers, weet ik wat meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door McKillem op 03-09-2009 00:30:27 ]
  donderdag 3 september 2009 @ 00:23:36 #49
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72387370
Is dumpprijs wel een terechte term, want naar mijn weten is de term "dumpen" pas te gebruiken wanneer je een product onder de kostprijs op de markt brengt, wat strafbaar is. Als ze het dus werkelijk dumpen op de markt dan kunnen de concurrenten een rechtszaak aanspannen, en of dat nou zo wenselijk is voor de computer-zaken lijkt me ook stug.

Volgens mij is dit gewoon extreem concurrerend, meer niet.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72387416
quote:
Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.
Dus ¤0,46 voor de literfles en ¤0,23 voor de halve?
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')