bronquote:PC-keten neemt wraak op supers
GRONINGEN – De Noordelijke keten van computerwinkels Norrod neemt wraak voor de verkoop van goedkope computers bij supermarkten. Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.
Dat is minder dan de helft van de prijs bij Albert Heijn. ‘Het begrip branchevervaging is sterk vertegenwoordigd in de computermarkt. Veel supermarkten, bouwmarkten en speelgoedwinkels verkopen computers en aanverwante artikelen. Dat is opvallend, aangezien het een product betreft waarbij een goed advies van belang is en dat kun je niet krijgen in een bouwmarkt of supermarkt’, zegt directeur Hooft van de computerketen in een toelichting.
Berichtgeving
Hij werd door de voortdurende berichtgeving over de prijzenoorlog gestimuleerd om de cola in de aanbieding te doen. Hooft: ‘In de computerbranche wordt al jaren gewerkt met een kleine marge. Een marge van 4 procent op een notebook is geen uitzondering; wat dat betreft is de computerbranche best jaloers op de marges van supermarkten.’
Snel uitverkocht
Vooralsnog betreft het een actie, waarvoor enkele duizenden flessen cola zijn ingeslagen. Het bedrijf weet nog niet of het cola ook definitief in het assortiment gaat opnemen. Norrod is een keten van computerwinkels met vestigingen in onder meer Groningen, Leeuwarden, Emmen en Zwolle. ‘We gaan er vanuit dat we snel uitverkocht zijn’, aldus Hooft.
Wel als het dezelfde laptop is die ik wil, maar meestal gaat het dan om een goedkoop B-merk.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef H1F5 het volgende:
En over 3 jaar zitten ze bij die pc-boer nog steeds met die voorraad cola moet je maar rekenen. Wie gaat er nu speciaal voor die paar rotcenten naar een computerwinkel om frisdrank in te slaan?
Wij kopen al jaren en jaren bij Norrod in Groningen. Prima service en nooit gedoe als er iets niet goed blijkt te werken.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Ik stoor me ook wel aan branchvreemde artikelen zoals laptops in ketens zoals Gamma die enkel bedoeld zijn bedoeld als lokkertje. Ik zou het alleen daarom daar nooit kopen. Bovendien ga ik liever voor een stukje service dat je daar niet echt krijgt.
En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
Zou het echt? Ik kan het me echt niet voorstellen dat mensen dat doen, maar wie weet. Waarschijnlijk komen we er nooit achter ook.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik denk dat er hoop mensen zijn die er speciaal voor heen gaan.
Daar zit wat in. Na diverse aankopen in verschillende pc-zaken heb ik besloten om het voortaan via internet te bestellen en het zelf te bouwen. Dat werkt prima voor mij. De voorlichting in pc-zaken is vaak gebrekkig en bij een supermarkt hoef je niets over zo'n ding te vragen.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me dat de computerwinkelbranche (?) zich beter kan richten op het informeren van de consument over de voordelen van het zaken doen met een computerwinkel, dan hard in de media te gaan huilen dat de producten elders goedkoper aangeboden worden. Zorg maar dat mensen de meerwaarde zien, of doe zelf iets aan je prijzen. Men moet zich maar aanpassen aan de wensen van de klant.
Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of servicequote:Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Dixonsquote:Op woensdag 2 september 2009 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Da's iniedergeval goedkoop, bij bv de Dixons betaal je de hoofdprijs voor niks geen expertise of service
Preciesquote:Op woensdag 2 september 2009 17:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
DixonsDa's bijna meer
![]()
![]()
dan
Aldi
![]()
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:39 schreef Loohcs het volgende:
Bij die dozenschuivers (en dan doel ik op elektronicawinkels) stelt 'service' ook niet veel voor meestal. De verkopers verstrekken weinig nuttige info en bij een defect is 't ook gewoon een kwestie van opsturen.
Echt specifieke pc-boeren met eigen technische dienst zijn er volgens mij niet zo heel veel meer. Misschien is er niet echt behoefte aan. Ik zou er geen problemen mee hebben om een pc bij een supermarkt te halen. Waarom zou een supermarkt dat niet mogen verkopen trouwens?
En Aldi geeft volgens mij 3 jaar garantie, dat is zo'n beetje de gehele economische levensduur van een pc. Dus zelfs al zijn 't mindere componenten dan nog ben je 'veilig'. Al weet ik natuurlijk niet precies hoe snel de afhandeling is, maar een echte PC-boer heeft ook niet alles op voorraad.
quote:Op woensdag 2 september 2009 18:06 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik vind het er ook niet thuis horen..
Als je computer kapot is, zou je dan ook naar de supermarkt toegaan voor garantie oid?
Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:02 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Ik vind het er niet thuis horen. Net zo min als fietsen, broodbakmachines, tuingereedschap en noem maar op.
Als ik een fiets bij de Aldi koop, dan moeten ze wat mij betreft ook de service verlenen om een eventuele lekke band te plakken.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:47 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dat jij dat vindt was al duidelijk, maar een echte reden heb ik nog niet gehoord. Als die computerwinkel beter is qua kennis, kwaliteit, service en voorraad (en dat is wel te hopen) zou ie sowieso niet bang moeten zijn voor een Aldi-aanbieding.
Als ze 't echt 'Aldi-style' aanpakken met die verkoop van goedkope cola, moeten ze niet meer dan 5 flessen in de winkel zetten en daarna zeggen: "Sorry van deze aanbieding hebben we er maar 5 binnengekregen."
Vergis je niet. Ik ken bepaalde gemeentes waar ze ze gewoon voor de ambtenaren kopen om mee te werken.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef bijdehand het volgende:
Wie koopt er nou een laptop bij de aldi
Normale slijtage valt niet onder garantie. Ik weet niet of je met service bedoelt dat ze 't gratis moeten maken, maar dat zal een echte fietsenmaker ook niet doen als je een lekke band krijgt een maand of twee na aankoop.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:50 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Als ik een fiets bij de Aldi koop, dan moeten ze wat mij betreft ook de service verlenen om een eventuele lekke band te plakken.
Dat ook inderdaad.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:11 schreef kikoooooo het volgende:
NorrodWat een kutwinkel met incompetent personeel.
Nee nee, ik bedoel geen garantie en/of gratis reparatie.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:00 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Normale slijtage valt niet onder garantie. Ik weet niet of je met service bedoelt dat ze 't gratis moeten maken, maar dat zal een echte fietsenmaker ook niet doen als je een lekke band krijgt een maand of twee na aankoop.
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?quote:Op woensdag 2 september 2009 19:01 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Nee nee, ik bedoel geen garantie en/of gratis reparatie.
veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:06 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
Dat zou geen probleem zijn als ik er een bij een supermarkt kocht, maar dat doe ik niet om bovenstaande redenen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:06 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als je dan toch bereid bent er voor te betalen is het toch geen probleem om naar een echte fietsenmaker te gaan?
Lekke band is nog wat anders dan een kapotte tv of pc. Op die laatste twee geeft Aldi vaak 36 maanden garantie, dus zorgt zelf voor afhandeling van 'problemen'.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
veel fietsenmakers weigeren gewoon om een band te stoppen van een fiets gekocht bij de aldi, juist zoals je veel elektriciens hebt die 50¤ extra werkuren vragen bij herstelling van een TV uit een grootwarenhuis, of pcboeren die weigeren om een pc uit de aldi te herstellen.
Groot gelijk hebben ze; als je bij hen de aanschaf niet doet, waarom zouden zij jou dan goedkoop helpen als er iets misloopt...
Als er echt iets kapot is zal het onder garantie moeten vallen. Klanten die de fiets bij de echte fietsenmaker hebben gekocht zullen wel een paar gratis servicebeurten krijgen, terwijl hij Aldi klanten gewoon laat betalen voor servicebeurten. Dus geen enkel probleem.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:19 schreef H1F5 het volgende:
Je zal er zitten met je fietsenwinkeltje en dat er even een Aldi naast komt settelen, dan verkoop je geen goedkope fiets meer, maar aan de andere kant kan je de reparaties niet meer aan. Raak je weer overspannen met alle gevolgen van dien. Dan moeten jullie dat met z'n allen betalen hoor.
kapotte tv is niet direct een probleem, daarbij koop je toch direct een nieuwe (ook binnen garantie eigenlijk). Kapotte pc is wel vervelender, daarvan kan ik moeilijk 3 dagen zonder. Dell lost dat voor mij perfect op, 2 dagen later heb ik al een herstelde pc of heb ik een andere. Aldi kan dat gewoon niet, die garantie doet er niet eens toe. Ik heb hem snel terug nodig, dus als ze hem pas 2 weken later hersteld hebben moet dat voor mij (en veel anderen) zelfs niet eens meer, dat is toch al te laat.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:20 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Lekke band is nog wat anders dan een kapotte tv of pc. Op die laatste twee geeft Aldi vaak 36 maanden garantie, dus zorgt zelf voor afhandeling van 'problemen'.
reken maar dat bij aldi alles onder slijtage valt en dus niet onder garantie. Een vriendin van me had ook een fiets van de aldi; eens daar iets aan scheelt kan je die evengoed weggooien aangezien herstellne je meer kost. Aldi + eenmalige aanbiedingen is gewoon vragen om problemen, zeker als je ziet dat ze amper goedkoper zijn dan dat je hetzelfde elders kan kopen met wél een degelijke service erbij.quote:Als er echt iets kapot is zal het onder garantie moeten vallen. Klanten die de fiets bij de echte fietsenmaker hebben gekocht zullen wel een paar gratis servicebeurten krijgen, terwijl hij Aldi klanten gewoon laat betalen voor servicebeurten. Dus geen enkel probleem.
Dan is er toch geen probleem? Als jij meer service wilt ga je voor Dell en iemand anders kan voor Aldi kiezen. Denk niet dat Dell last zal hebben van Aldi acties. Die andere computerboeren zouden er ook geen last van moeten hebben aangezien Aldi vaak maar een paar 'aanbiedingscomputers' heeft en ook minder service. Als je als degelijk computerbedrijf last hebt van zulke 'matige' supermarktaanbiedingen is er wel iets meer mis met je bedrijf dunkt me. Ik begrijp wel dat het om 't statement gaat, maar wel grappig dat ze met Coca-Cola gaan stunten, terwijl Aldi in Nederland dat niet eens verkoopt.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
kapotte tv is niet direct een probleem, daarbij koop je toch direct een nieuwe (ook binnen garantie eigenlijk). Kapotte pc is wel vervelender, daarvan kan ik moeilijk 3 dagen zonder. Dell lost dat voor mij perfect op, 2 dagen later heb ik al een herstelde pc of heb ik een andere. Aldi kan dat gewoon niet, die garantie doet er niet eens toe. Ik heb hem snel terug nodig, dus als ze hem pas 2 weken later hersteld hebben moet dat voor mij (en veel anderen) zelfs niet eens meer, dat is toch al te laat.
[..]
reken maar dat bij aldi alles onder slijtage valt en dus niet onder garantie. Een vriendin van me had ook een fiets van de aldi; eens daar iets aan scheelt kan je die evengoed weggooien aangezien herstellne je meer kost. Aldi + eenmalige aanbiedingen is gewoon vragen om problemen, zeker als je ziet dat ze amper goedkoper zijn dan dat je hetzelfde elders kan kopen met wél een degelijke service erbij.
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:07 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dan is er toch geen probleem? Als jij meer service wilt ga je voor Dell en iemand anders kan voor Aldi kiezen. Denk niet dat Dell last zal hebben van Aldi acties. Die andere computerboeren zouden er ook geen last van moeten hebben aangezien Aldi vaak maar een paar 'aanbiedingscomputers' heeft en ook minder service. Als je als degelijk computerbedrijf last hebt van zulke 'matige' supermarktaanbiedingen is er wel iets meer mis met je bedrijf dunkt me. Ik begrijp wel dat het om 't statement gaat, maar wel grappig dat ze met Coca-Cola gaan stunten, terwijl Aldi in Nederland dat niet eens verkoopt.
dell toestellen zonder dell service wel jaquote:Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
Ja ik heb 1 plaatje gezien in dit topic, maar daaruit kan ik nog niet conluderen dat daar ook de door Athmozz genoemde service bij zit inbegrepen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat Dell via de Lidl al aan het verkopen is? Nu in Duitsland, binnenkort in NL...
Acer is toch geen vaag merk.quote:De computers in bouwmarkten zijn meestal vage merken zoals Acer of Medion.
Dus ¤0,46 voor de literfles en ¤0,23 voor de halve?quote:Het bedrijf gaat anderhalve literflessen Coca-Cola verkopen voor 0,69 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |