abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72831365
Hij lijkt erg wijs voor zijn leeftijd idd Nicole, ook qua emoties. Ik zou zelf ook graag willen hebben dat hij juist de kleuterschool op normale snelheid doorloopt, vanwege dat emotionele aspect! Lastig hoor!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_72831394
wat sugar zegt idd; als ie verder is dan zn leeftijdgenootjes zal het juist veel moeilijker zijn om daar mee te spelen? (bijvoorbeeld dat kinderen van 3 nog niet samen spelen maar kinderen van 4 wel )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72831439
oh, ik liet t topic een beetje lang openstaan.

dat wat jij beschrijft over absoluut niet snappen waarom een kindje zoiets doet en er niet mee om kunnen gaan had max ook toen hij naar de psz ging. nu heeft ie daar blijkbaar goed naar gekeken en weet ie dat ie t net zo hard moet terugpakken
maar dat soort dingen vind ik zo moeilijk he.
pi_72831586
Overlegt de peuterspeelzaal ook met de basisschool, MeNicole? 't Zou wel fijn zijn als ze het daar dan ook meteen goed kunnen oppakken.
Hoe oud is Mikael eigenlijk? Hij staat niet in het lijstje met geboortedata
pi_72831656
Hij gaat nu al meer dan een jaar naar de psz en het is idd wel beter geworden. En het zal op den duur vast alleen nog maar beter gaan. Maar tis wel iets waar we rekening mee moeten houden voor het geval het niet gebeurd. Dan is ie dus qau werken wel een groep verder maar kan ie het op sommige vlakken nog helemaal niet aan om een groep verder te zijn!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72831714
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:01 schreef poemojn het volgende:
Overlegt de peuterspeelzaal ook met de basisschool, MeNicole? 't Zou wel fijn zijn als ze het daar dan ook meteen goed kunnen oppakken.
Hoe oud is Mikael eigenlijk? Hij staat niet in het lijstje met geboortedata
Mikael draait al vanaf het begin samen met de oudste peuters een dagdeel in de 2 weken mee op de basisschool.. Alleen jammer dat het een andere school is dan waar Mikael straks heen gaat. maar dat word allemaal wel goed doorgegeven straks daar ben ik niet bang voor.
Mikael is 4 aug 3 geworden!
  donderdag 17 september 2009 @ 10:08:20 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72831804
gedraagt hij zich bij dat groepje wel anders dan?
Dat hij daar meer aansluiting bij vind en niet diezelfde problematiek heeft ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72831857
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef _evenstar_ het volgende:
gedraagt hij zich bij dat groepje wel anders dan?
Dat hij daar meer aansluiting bij vind en niet diezelfde problematiek heeft ?
Als ze op school zijn bedoel je? Want dan blijft hij echt plakken bij de kinderen van de psz.
  donderdag 17 september 2009 @ 10:13:27 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72831963
bedoel meer of hij van het sociale -emotionele aspect wat je eerder benoemde ook zo;n problemen mee heeft bij dat groepje op school idd. en dat hij nog bij dat groepje blijft hangen vind ik erg logisch, maar heeft hij met dat secifieke groepje ook dus die problemen ?
pi_72832091
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
bedoel meer of hij van het sociale -emotionele aspect wat je eerder benoemde ook zo;n problemen mee heeft bij dat groepje op school idd. en dat hij nog bij dat groepje blijft hangen vind ik erg logisch, maar heeft hij met dat secifieke groepje ook dus die problemen ?
Nu hoort ie zelf ook bij de oudste peuters en die snappen meer dat ze op hun beurt moeten wachten en niets mogen afpakken. Dus dan kan ie dan wel aan. Maar tis gewoon wel weer duidelijk als je een kindje van de bs uit groep 0 hebt en hem wil helpen terwijl ie daar niet om vraagt. Dan laat hij diegene zo het werkje maken terwijl ie dat eigenlijk heel graag zelf wil doen. Maar dan durfd ie er niks van te zeggen!
  donderdag 17 september 2009 @ 10:19:10 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72832125
Hier moet ik trouwens stiekem gniffelen, klein heksje.
Helemaal niets aan de hand, dus ze vraagt mama ik wil banaantje en rijstemelk, dus ik pak het en vertel intussen dat we zo naar het Cb gaan, en dat ze dan gaan kijken hoe groot ze al is, en hoeveel ze al kan, en ze met dat gekke brilletje weer een testje krijgt, maar dat ze ook een prikje moet, maar als ze heeel dapper is ze wel een nieuw treintje van thomas mag uitzoeken.

Ineens schiet ze in de ik-kan-alleen-heel-zielig-praten-modus en zegt maam ik heb zo;n hoofdpijn en buikpijn, ik kan echt echt niet mee hoor. Dan mag die mevrouw wel een ander kindje mijn prikje geven
  donderdag 17 september 2009 @ 10:22:50 #262
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72832234
dramaqueen is het evenstar
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 17 september 2009 @ 10:23:46 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72832259
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:22 schreef RockabeIIa het volgende:
dramaqueen is het evenstar
Dat heeft ze echt niet van mij hoor
  donderdag 17 september 2009 @ 10:28:43 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72832383
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:18 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nu hoort ie zelf ook bij de oudste peuters en die snappen meer dat ze op hun beurt moeten wachten en niets mogen afpakken. Dus dan kan ie dan wel aan. Maar tis gewoon wel weer duidelijk als je een kindje van de bs uit groep 0 hebt en hem wil helpen terwijl ie daar niet om vraagt. Dan laat hij diegene zo het werkje maken terwijl ie dat eigenlijk heel graag zelf wil doen. Maar dan durfd ie er niks van te zeggen!
Zoals ik het nu begrijp gaat die dan feitelijk met zijn leeftijdsgenootjes mee toch als hij met de oudsten gaat en hij zelf ook nu een oudste is
Oke nu zullen sommigen al bijv. langzaam overhevelen, maar je hebt dat verschil in welke groep dan toch ook

Hoe gaat het met zijn zindelijkheid intussen?
pi_72832640
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Zoals ik het nu begrijp gaat die dan feitelijk met zijn leeftijdsgenootjes mee toch als hij met de oudsten gaat en hij zelf ook nu een oudste is
Oke nu zullen sommigen al bijv. langzaam overhevelen, maar je hebt dat verschil in welke groep dan toch ook

Hoe gaat het met zijn zindelijkheid intussen?
Ja hij gaat nu met leeftijdsgenoten mee. Ja en dat verschil zal er wel zijn. Maar hoe verder hij nu gaat hoe groter dat verschil gaat worden. Kijk de oudste peuters gaan naar de bs gewoon om te zien hoe dat dat daar gaat enzo. Mikale ging eerder al mee om hem iets te doen te geven. Nu gaat ie dus om beide redenen.

Maar zindelijk is ie al een hele tijd. Vanaf maart ofzo al. Alleen poepen wilde ie nog niet op de wc. Maar dat gaat sinds een paar maand ook heel erg goed ineens. We zijn er blij mee dat hij in ieder geval uit de luiers is
pi_72836689
Kijk dit is wat Mikael dus helemaal leuk vind om te doen:

Nu had ie bij sommige woorden wel hulp nodig want hij maakt van lippen bv gewoon mond en van lijm maakt ie plaksel enzo. Met dit soort dingen kan je hem uren bezig houden

Hij had er dus 1 vergeten. De lus
pi_72836742
Wow! En Mikael is...?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72836766
Hij wordt nu dus voorbereid op groep 3? Da's lastig als je niet wilt versnellen. Staat de school waar hij hierna naar toe gaat hier achter?
En heb je evt nog een Leonardoschool achter de hand, staat hij ergens op een wachtlijst (daar hoef je niet voor getest te zijn)?
pi_72836800
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:03 schreef Jarno het volgende:
Wow! En Mikael is...?
Toen ie dit maakte net een paar weken 3.

maar ze zijn gewoon bezig met voorbereiding om naar de basisschool te gaan. Maar als ie daar mee draait kan ie dus al deze dingen doen.
pi_72836819
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Toen ie dit maakte net een paar weken 3.
Knap dus! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_72837082
En Kim loopt juist in alles achter
De prik ging wel goed. Geen kik gegeven.
pi_72837182
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
En Kim loopt juist in alles achter
De prik ging wel goed. Geen kik gegeven.
Wat bedoel je met alles? Echt alles alles of op bepaalde onderdelen?
pi_72837197
Ach ik weet niet of Anna dit ook zou kunnen hoor I. Misschien samen ofzo - misschien!
pi_72837252
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
Ach ik weet niet of Anna dit ook zou kunnen hoor I. Misschien samen ofzo - misschien!
Mikael heeft ook het meeste samen gedaan hoor. Enige die hijzelf gevonden had waren de leeuw en de laars. Nadat juf ze hardop had voorgezegd kon ie de anderen ook "inkleuren"
pi_72837278
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met alles? Echt alles alles of op bepaalde onderdelen?
Ze kan nog niet fietsen op de 3 wieler, blokjes nabouwen deed ze niet, cirkel tekenen werd soort rondje met allemaal rondjes er omheen, is nog niet volledig zindelijk, praat niet goed genoeg. En vast nog meer, wat ik zo niet weet.
Is best k*t om te horen. Voel me ook wel schuldig dat we haar niet genoeg hebben gestimuleerd misschien.
En we gaan haar testen op adhd bij Accare.
pi_72837414
Maar het is nooit te laat om daar nu nog een beetje met der aan te gaan werken! Kijk van dat fietsen, misschine vind ze het gewoon niet leuk. Mikael doet dat ook eigenlijk nooit. De loopt er altijd mee. En de rest. Gewoon lekker met der bezig gaan. Niks dwingend maar gewoon spelend. Zul je zien dat ze het allemaal snel genoeg kan. Je moet je er niet schuldig om gaan voelen. Iedereen doet zijn best
pi_72837857
knap zeg van mika
  donderdag 17 september 2009 @ 14:20:33 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72839072
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef poemojn het volgende:
Hij wordt nu dus voorbereid op groep 3? Da's lastig als je niet wilt versnellen. Staat de school waar hij hierna naar toe gaat hier achter?
En heb je evt nog een Leonardoschool achter de hand, staat hij ergens op een wachtlijst (daar hoef je niet voor getest te zijn)?
wat is een leonardoschool?
  donderdag 17 september 2009 @ 14:27:02 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72839302
En ingrid de een is wat sneller als de andere, je schrijft zelf dat kim nu ook getest wordt op adhd, geeft ook wel aan dat het Cb ook vind at het moet nagekeken worden, en dat kan ook verklaren dat ze misschien soms te druk in haar hoofdje is, en daardoor het er niet uitkomt, maar het er echt wel inzit.
pi_72839303
Een school waar kinderen wel versnellen in stof maar gewoon bij leeftijdsgenootjes in de klas zitten (wel alleen hoogbegaafde; al valt de school gewoonlijk onder een gewone school en doen ze dus ook dingen samen met de "gewone" kinderen). Ze krijgen dan extra vakken zoals Engels, Spaans, informatica als verbreding zodat ze niet een te grote voorsprong opbouwen bij de gewone schoolvakken. Dan zijn ze gewoon met 12 jr klaar met de basisschool. http://nl.wikipedia.org/wiki/Leonardoschool

@Ingrid: wat Evenstar ook al zegt..
  donderdag 17 september 2009 @ 14:27:49 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72839326
ah op die manier
pi_72841514
Wat gaan jullie hard in een dagje...
Even zien hoe was het ook al weer..

Bamba... helaas de foto gemist, maar zo te lezen heb je een knap kindje Leuk dat je na zoveel jaar mee komt posten.

@ Vivi, denk dat Dean inderdaad voor ligt qua communicatie. Fleur had daar in het begin op de psz ook 'last' van, maar dat is gelukkig bijgetrokken. Nu vermaakt ze zich prima in groep 3. D'r spraak en vooral het Nederlands is ze goed in. En dankzij een kritsche mama verbetert ze zichzelf bij het als/dan ik/mij. Ze is helemaal thuis in deze groep en ookal is ze qua lezen en schrijven goed op dreef, ze moet er niet aan denken om in groep 4 te zitten. Daar zit ze soms bij in de combi-klas maar dat vind ze ronduit verschrikkelijk. Die 'grote' zijn helemaal niets voor haar.

@Menicole. goed dat ze mika nog steeds in de gaten houden. Want het moet wel leuk blijven. Vind de tip van Poemojn niet verkeerd. Zeker omdat Mika sociaal wel zijn leeftijdsgenootjes nodig heeft. Dan is versnellen op school eigenlijk geen goede optie.

@ Evenstar. Hoe is het gegaan met je kleine dramaqueen?

@ Ingrid. Wat evenstar ook al zegt. Als jij al het vermoeden hebt dat Kim ergens mee worstelt (evt. ADHD) dan kan het zijn dat het er inderdaad wel in zit, maar niet uitkomt. Ze heeft het dan zo druk in d'r hoofd dat ze niet meer weet hoe het moet.

@???? (weet niet meer). Maud is ook erg goed in het hulen bij psz, oppas en kdv. Ze doet het er gewoon om. 'Ik ga zo huilen' hoor ik dan. En gelukkig weet ik dus inmiddels dat het echt een (machts)spelletje is, maar leuk is anders. Ik vind het verschrikkelijk als krijsend afscheid neemt. Maar ik probeer me er overheen te zetten en hopelijk gaat het over. Want ze is als stil nog voor ik de hoek om ben. Zo frustrerend.

Heb gisteren weer een momentje gehad van mijn jongste. Ik had gisteren heeeeel veeeeeel hoofdpijn. Echt niet om te harden en lag dus de halve dag in bed. Komt ze naar me toe..: mama, jij nu lekker slapen en straks krijg je een kus. En ook bij deze dame wordt het verbale steeds beter. Ze kan nu echt al praten en vertellen. Heerlijk. En ook hoor ik meer en meer liedjes (of dat wat er op lijken moet).
  donderdag 17 september 2009 @ 19:13:22 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72849193
lief van Maud

En met mijn dramaqueen is het dus echt drama.. arm schaapje heeft 41.3 koorts, wil niet eten/niet drinken.
Bij het Cb niets aan de hand, daar was ze lekker vrolijk en kletste iedereen de oren van de kop.
Dikke gouden griffel gekregen ( en een excuus van de CBarts ook al waren we bij de verpleegkundige, gingen ze direct oplossen. Super! )
Bij het zien van het spuitje was ze wat bangig, maar had haar beloofd als ze grote meid zou zijn ze wat mocht uitkiezen.
Dus naar de stad gelopen samen en eer we daar waren ( met omwegen uurtje wandelen ) was ze een klein zielig musje,
Ze had een dikke vest aan en een maillot onder een jurkje en kaarsjes, maar ze was ijskoud, lipjes wat blauwig. Dus snel een dekentje gehaald en een dikke jas. Snel een treintje gekocht, en thuis wat drinken proebren te geven, rijstemelk, heeftze normaal echt een pakje in 30 seconden o... nu nog niet eens de helft over 10 minuten.
Ze ligt sindsdien op bed, en dep haar tongetje wat nat, en kijk haar temp.
Ik wist niet dat ze zo snel al last kunnen hebben van die prik, of komt het toch op een reactie neer
heb haar voor de zekerheid maar wat extra xyzall gegeven.
Even terug gaat zoeken over de vorige keer daktp prik
  donderdag 17 september 2009 @ 19:16:07 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72849289
mm

Mogelijke reacties na de inenting

Mogelijke reacties die na de inenting kunnen optreden zijn:

- een branderig gevoel op de plek van de inenting

- een lichte huiduitslag een tot twee weken na de inenting, dit verdwijnt vanzelf

- een tot twee weken na de inenting wat hangerig en enige verhoging

Bij een oplopende temperatuur dient de huisarts geraadpleegd te worden.

* maar ff HAP bellen gaat
pi_72849410
Oeh evenstar wat een hoge temp! Ik zou inderdaad even bellen met de HAP! Gewoon voor de zekerheid. Kunnen ze zo snel een reactie hebben eigenlijk op de prik? Sterkte!
pi_72849434
Och klein musje toch..
Wat zei de HAP?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 17 september 2009 @ 19:21:14 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72849456
wachtend aan de lijn
  donderdag 17 september 2009 @ 19:23:21 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72849524
oh even voor de statistieken ze is 97.5 cm en 15.2
volgens berekeningen "moet" ze 177/178 worden
  donderdag 17 september 2009 @ 19:27:56 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72849700
overleg met de dokter
pi_72849711
duurt lekker lang...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 17 september 2009 @ 19:29:25 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72849757
Linea recta naar de EH
pi_72849769
succes met je meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72850157
Succes met Arwen!!
  donderdag 17 september 2009 @ 19:47:13 #294
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72850514
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:23 schreef _evenstar_ het volgende:
oh even voor de statistieken ze is 97.5 cm en 15.2
volgens berekeningen "moet" ze 177/178 worden
Ook al zo'n lang end.
P&F worden geschat op 1.86, hahahaa

Wat een enorm hoge temp!
Sterkte !
pi_72850558
Yikes Evenstar
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 september 2009 @ 19:49:36 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72850630
He getsie Evenstar, hopelijk is alles snel weer oke met Arwen .

Vandaag heb ik nog even gechecked op het KDV en Dean ligt daar prima bij zijn groepgenootjes en hij is goed in trek bij zijn vriendjes, zei de leidster , gelukkig .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72850718
Vivi, da's fijn om te horen
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 september 2009 @ 19:54:18 #298
190853 RockabeIIa
pi_72850822
Jeetje evenstar... Beterschap voor je kleine vogeltje
  donderdag 17 september 2009 @ 19:54:57 #299
190853 RockabeIIa
pi_72850856
Vief, mooi nieuws zo vandaag
  donderdag 17 september 2009 @ 19:57:57 #300
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72850991
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:49 schreef Vivi het volgende:

Vandaag heb ik nog even gechecked op het KDV en Dean ligt daar prima bij zijn groepgenootjes en hij is goed in trek bij zijn vriendjes, zei de leidster , gelukkig .
fijn, vivi. Goed dat je het vraagt.
Kinderen zijn echt bikkelhard. Vandaag op school zegt een meisje gewoon tegen een goed vriendinnetje
"Ik vind je vandaag gewoon niet leuk". Meisje uiteraard in tranen, maar na een gesprekje en elkaar even met rust laten, zaten ze weer heerlijk giechelend een boekje te lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')