Dat snap ik wel hoorquote:Op woensdag 16 september 2009 21:05 schreef Moonah het volgende:
Weet je, jij kunt het ook niet met iedereen even goed vinden. Ook al geef je ze wel een kans (meestal...!). Zo gaat het bij kinderen dus blijkbaar ook. Their loss!
En nu ik er even in een wat breder kader over nadenk, de dochter van mijn zus (Thies zijn nichtje dus, bijna 5) moet niets van Thies hebben. Hij boeit haar gewoon niet. En dat voelt voor mij ook heel lullig. Ik moet zelfs moeite doen om aardig tegen haar te blijven.
Nou, wat me wel opvalt is dat Dean heel graag "samen" wil spelen zeg maar, compleet met verhaal eromheen en zulks, terwijl de meeste kindjes rond zijn leeftijd nog echt "naast elkaar" , maar wel alleen spelen. Dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Dat zal wel weer bijtrekken mettertijd dan.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:07 schreef YPPY het volgende:
Wat ook kan Vivi, is dat Dean wat praten betreft 'gewoon te ver' is voor leeftijdsgenootjes. Die kunnen daar niet goed bij meekomen en oudere kindjes wel.
Omdat je d'r gewoon uitstekend hebt opgevoedquote:Op woensdag 16 september 2009 12:18 schreef Vicky het volgende:
Wat goed van Mika!
Ik heb gister aan de juf op de psz gevraagd hoe Amber zich daar gedraagt en of ze netjes opruimt en zo.. en de juf was helemaal tevreden...waarom doet ze dat thuis dan niet
Gheghe! Dat werkt idd vast heel goed!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:33 schreef Stiemie het volgende:
Lenaatje heb je geen plantenspuit met water anti-leeuwenspray? Die kan je dan rondspuiten voordat je weggaat en dan durft de leeuw daar niet meer te komen?
Maar als het zo ís (en dat denk ik op basis van je posts en wat ik van je ventje heb gezien al heel lang) dan hoef je het ook niet te ontkennen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:35 schreef Vivi het volgende:
Bedankt voor jullie reacties so far! Ik ben ertijd wat huiverig voor om te zeggen dat "mijn kind voor loopt".
Oh srsly?? Tja weet je, ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar als het zo ís (en dat denk ik op basis van je posts en wat ik van je ventje heb gezien al heel lang) dan hoef je het ook niet te ontkennen.
Ze houden hem vanaf het moment dat ie naar de psz gaat al in de gaten omdat ie ver voorloopt op de rest. Nu doen ze om de zoveel tijd weer een controle om te zien of ie bij trekt met de rest of toch te ver door blijft gaan.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:04 schreef Sugar het volgende:
MeNicole, ik heb het gemist denk ik, maar waarom checken ze Mikael?
Oh, dat is het. Maar wat willen ze daarmee dan, dat ze het checken? Is dat slim om te doen, kun je iets met die wetenschap dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 08:34 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ze houden hem vanaf het moment dat ie naar de psz gaat al in de gaten omdat ie ver voorloopt op de rest. Nu doen ze om de zoveel tijd weer een controle om te zien of ie bij trekt met de rest of toch te ver door blijft gaan.
Tis idd om zijn programma aan te passen. Een hele tijd terug hebben ze dat ook al gedaan en is ie begonnen met basisschoolopdrachten. Maar als je daar eenmaal aan begint blijf je bezig. Nu hebben ze dus gegeken of ze verder dan de groep 2 opdrachten of dat ze daarmee door kunnen blijven gaan. Nu zou hij wel verder kunnen omdat hij zich weer begint te vervelen. Maar verder gaan we niet want volgend jaar moet ie nar de basisschool en ik wil niet dat ie zich dan verveeld. Eventueel zou hij dan een klas over kunnen slaan maar ik vind het ook belangrijk dat ie met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:29 schreef Sugar het volgende:
Maar dat kun je toch sowieso doen als je ziet dat iemand iets kan? Of hebben ze er anders geen oog voor?
Pffff, lastig lijkt me!quote:Op donderdag 17 september 2009 09:33 schreef MeNicole2 het volgende:
Tis idd om zijn programma aan te passen. Een hele tijd terug hebben ze dat ook al gedaan en is ie begonnen met basisschoolopdrachten. Maar als je daar eenmaal aan begint blijf je bezig. Nu hebben ze dus gegeken of ze verder dan de groep 2 opdrachten of dat ze daarmee door kunnen blijven gaan. Nu zou hij wel verder kunnen omdat hij zich weer begint te vervelen. Maar verder gaan we niet want volgend jaar moet ie nar de basisschool en ik wil niet dat ie zich dan verveeld. Eventueel zou hij dan een klas over kunnen slaan maar ik vind het ook belangrijk dat ie met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt.
Ja hij laat bv heel makkelijk over zich heen lopen. Als hij ergens mee bezig is en iemand pakt dat af dan weet ie niet goed wat ie moet doen. Maar we hebben het daar gister over gehad en ik weet dus niet of dat is omdat wij hem leren dat dan dat andere kindje nog niet goed weet hoe die samen moet spelen en hij dan maar even iets anders moet gaan doen of dat het ehct gewoon is omdat ie niet weer wat ie ermee moet. Thuis met zijn eigen speelgoed pakt ie het wel weer terug. Maar op de psz dus niet. Hij weet zich dan geen houding te geven en kruipt dan helemaal weg. En het is dan moeilijk om hem weer aan het spelen te krijgen. En ook als hij iets wil vragen aan zijn juf. Hij staat dan netjes te wachten tot ie aan de beurt is maar een ander kindje drukt hem aan de kant om eerst iets te vragen. Dan word ie zo verdrietig want hij stond toch netjes te wachten!quote:Op donderdag 17 september 2009 09:41 schreef Sugar het volgende:
[..]
Pffff, lastig lijkt me!
Waarom vind je dat laatste belangrijk eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat als een kind vanaf het begin gewoon een groep hoger begint, er nauwelijks echt nadruk op ligt voor de rest van de groep en dat ie er dan gewoon helemaal bijhoort en in past? Of zijn er andere vlakken waarop Mikael juist de eigen leeftijdsgenoten nodig heeft, omdat ie daarin niet voor loopt?
Mikael draait al vanaf het begin samen met de oudste peuters een dagdeel in de 2 weken mee op de basisschool.. Alleen jammer dat het een andere school is dan waar Mikael straks heen gaat. maar dat word allemaal wel goed doorgegeven straks daar ben ik niet bang voor.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:01 schreef poemojn het volgende:
Overlegt de peuterspeelzaal ook met de basisschool, MeNicole? 't Zou wel fijn zijn als ze het daar dan ook meteen goed kunnen oppakken.
Hoe oud is Mikael eigenlijk? Hij staat niet in het lijstje met geboortedata
Als ze op school zijn bedoel je? Want dan blijft hij echt plakken bij de kinderen van de psz.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef _evenstar_ het volgende:
gedraagt hij zich bij dat groepje wel anders dan?
Dat hij daar meer aansluiting bij vind en niet diezelfde problematiek heeft ?
Nu hoort ie zelf ook bij de oudste peuters en die snappen meer dat ze op hun beurt moeten wachten en niets mogen afpakken. Dus dan kan ie dan wel aan. Maar tis gewoon wel weer duidelijk als je een kindje van de bs uit groep 0 hebt en hem wil helpen terwijl ie daar niet om vraagt. Dan laat hij diegene zo het werkje maken terwijl ie dat eigenlijk heel graag zelf wil doen. Maar dan durfd ie er niks van te zeggen!quote:Op donderdag 17 september 2009 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
bedoel meer of hij van het sociale -emotionele aspect wat je eerder benoemde ook zo;n problemen mee heeft bij dat groepje op school idd. en dat hij nog bij dat groepje blijft hangen vind ik erg logisch, maar heeft hij met dat secifieke groepje ook dus die problemen ?
Zoals ik het nu begrijp gaat die dan feitelijk met zijn leeftijdsgenootjes mee toch als hij met de oudsten gaat en hij zelf ook nu een oudste isquote:Op donderdag 17 september 2009 10:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nu hoort ie zelf ook bij de oudste peuters en die snappen meer dat ze op hun beurt moeten wachten en niets mogen afpakken. Dus dan kan ie dan wel aan. Maar tis gewoon wel weer duidelijk als je een kindje van de bs uit groep 0 hebt en hem wil helpen terwijl ie daar niet om vraagt. Dan laat hij diegene zo het werkje maken terwijl ie dat eigenlijk heel graag zelf wil doen. Maar dan durfd ie er niks van te zeggen!
Ja hij gaat nu met leeftijdsgenoten mee. Ja en dat verschil zal er wel zijn. Maar hoe verder hij nu gaat hoe groter dat verschil gaat worden. Kijk de oudste peuters gaan naar de bs gewoon om te zien hoe dat dat daar gaat enzo. Mikale ging eerder al mee om hem iets te doen te geven. Nu gaat ie dus om beide redenen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Zoals ik het nu begrijp gaat die dan feitelijk met zijn leeftijdsgenootjes mee toch als hij met de oudsten gaat en hij zelf ook nu een oudste is![]()
Oke nu zullen sommigen al bijv. langzaam overhevelen, maar je hebt dat verschil in welke groep dan toch ook
Hoe gaat het met zijn zindelijkheid intussen?
Toen ie dit maakte net een paar weken 3.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:03 schreef Jarno het volgende:
Wow! En Mikael is...?
Knap dus!quote:Op donderdag 17 september 2009 13:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Toen ie dit maakte net een paar weken 3.
Wat bedoel je met alles? Echt alles alles of op bepaalde onderdelen?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
En Kim loopt juist in alles achter![]()
De prik ging wel goed. Geen kik gegeven.
Mikael heeft ook het meeste samen gedaan hoor. Enige die hijzelf gevonden had waren de leeuw en de laars. Nadat juf ze hardop had voorgezegd kon ie de anderen ook "inkleuren"quote:Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
Ach ik weet niet of Anna dit ook zou kunnen hoor I. Misschien samen ofzo - misschien!
Ze kan nog niet fietsen op de 3 wieler, blokjes nabouwen deed ze niet, cirkel tekenen werd soort rondje met allemaal rondjes er omheen, is nog niet volledig zindelijk, praat niet goed genoeg. En vast nog meer, wat ik zo niet weet.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met alles? Echt alles alles of op bepaalde onderdelen?
wat is een leonardoschool?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef poemojn het volgende:
Hij wordt nu dus voorbereid op groep 3? Da's lastig als je niet wilt versnellen. Staat de school waar hij hierna naar toe gaat hier achter?
En heb je evt nog een Leonardoschool achter de hand, staat hij ergens op een wachtlijst (daar hoef je niet voor getest te zijn)?
Ook al zo'n lang end.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:23 schreef _evenstar_ het volgende:
oh even voor de statistieken ze is 97.5 cmen 15.2
volgens berekeningen "moet" ze 177/178 worden
fijn, vivi. Goed dat je het vraagt.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:49 schreef Vivi het volgende:
Vandaag heb ik nog even gechecked op het KDV en Dean ligt daar prima bij zijn groepgenootjes en hij is goed in trek bij zijn vriendjes, zei de leidster, gelukkig
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |