Dat is niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:14 schreef Fortitudo het volgende:
Als het dan slechts bij een plan blijft, oke. Maar naar ik heb begrepen stond de Tweede Kamer er niet onwelwillend tegenover.
Ik wilde daar al posten, kon dat opeens ook niet meer.quote:
Je zou maar 9 jaar op school gezeten hebbenquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:20 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Je zou nog maar 9 jaar op school zitten
In een andere krant las ik dat PvdA er weinig in zag, CDA het eerst verder uitgewerkt wilde zien worden (maw niet onwelwillend) en dat Groenlinks het wel goed plan leek.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:19 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Kamer ziet weinig in idee Plasterk
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:22 schreef Core2 het volgende:
Misschien heb je een punt, jammer van je taalgebruik omtrent HBO'ers in de OP. Doet je geloofwaardigheid geen goed.
Ik vind dat ook redelijk zielig, ik ken genoeg VWO'ers/gymnasiasten die HBO zijn gaan doen. Met de gedachte daarna alsnog een master/WO te kunnen gaan doen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:22 schreef Core2 het volgende:
Misschien heb je een punt, jammer van je taalgebruik omtrent HBO'ers in de OP. Doet je geloofwaardigheid geen goed.
Goed beargumenteerd! Bravo!quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:29 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
hoezo zouden HBO studenten zich geen student mogen noemen dan? Wat is nou precies het verschil?
kanker mongooltje
Zelfs een blinde mol kan zien dat dit een trolltopic is. Het goede topic waar daadwerkelijk goede- en slechte punten over en weer werden uitgewisseld is dan weer gesloten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:15 schreef SuperwormJim het volgende:
Ah, een trolltopic om de bekende discussie weer uit te lokken.
Dit is geen trolltopicquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:30 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Zelfs een blinde mol kan zien dat dit een trolltopic is. Het goede topic waar daadwerkelijk goede- en slechte punten over en weer werden uitgewisseld is dan weer gesloten.Goed bezig.
Plasterk wil één hoger onderwijs
In dat andere topic stonden tenminste nog nuttige reacties. Geen OP is beter dan deze.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:30 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Zelfs een blinde mol kan zien dat dit een trolltopic is. Het goede topic waar daadwerkelijk goede- en slechte punten over en weer werden uitgewisseld is dan weer gesloten.Goed bezig.
Plasterk wil één hoger onderwijs
Er is 1 keer gebruik gemaakt van het woord cursist.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Nee, vandaar het voortdurende gebruik van het woord 'cursisten'
quote:Een student is iemand die een studie volgt aan het hoger onderwijs, dat wil zeggen aan een universiteit of in Nederland aan een Hogeschool (HBO)
achterhaaltquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:35 schreef Aestivate het volgende:
De opmerking "HBO-ers zijn geen studenten" is trouwens oud en achterhaalt. Tegenwoordig worden scholieren op het MBO al studenten genoemd, dus ga je daar druk over maken. Ik betwijfel trouwens dat diegenen die dat telkens roepen WO-ers zijn, waarschijnlijk niet. Als ik gewoon lekker een studie op de Universiteit volg zal het mij een zorg zijn hoe ze HBO- en MBO-ers noemen. Mijn uiteindelijke diploma is gewoon een Master, en ik weet zelf dat ik gestudeerd heb op WO-niveau.
Oh, en:
[..]
Daar hoort in Belgie te staan. Iemand heeft het gewijzigd. Zeker van wikipedia?quote:
Van Dale. Maar dat zal je wel weer niet erkennen als betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:37 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Daar hoort in Belgie te staan. Iemand heeft het gewijzigd. Zeker van wikipedia?
Dus?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:44 schreef solyaris het volgende:
student
leerling, scholier
student
Iemand die hoger onderwijs volgt.
Student
Let op: Spelling van 1858 studiosus. Lat., een leerling, bijzonder op eene hooge-school. Studeren, onderzoeken, navorschen, beöefenen, zich op eene zaak vlijtig toeleggen, zich aan de wetenschappen wijden.
Ik doe ook HBO maar noem mezelf ook geen student. Het is maar hoeveel waarde je hecht aan een term. Mensen kijken je vreemd aan als je zegt dat je cursist of scholier bent na je 18e, dus noemen ze het gewoon student. Zonder afbreuk te doen aan de term student op het WO. Als je narcisme hebt en jezelf zó verheven voelt boven de rest roep je in gezelschap altijd maar dat je WO-student bent, voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:58 schreef GladdeGerard het volgende:
De zeikerds zijn er ook weer hoor. Ik doe tegenwoordig HBO, maar ik noem mezelf ook geen student. Waarom willen jullie zo graag bij een groep horen waar je niet inzit?
Tuurlijk wel. Het echte topic loopt in NWS en er is nog een spin-off in SES. Dit is KLB. Hier horen topics te ontsporen in wo vs hbo. Eindigend in gefrustreerde hbo'ers die onterecht met hun door hbo'ers geschreven Van Dale beweren dat ze toch echt wel studenten zijn en dat het patat zou zijn in plaats van friet. De gedachte alleen al.quote:
Het is toch echt patat hoor.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het echte topic loopt in NWS en er is nog een spin-off in SES. Dit is KLB. Hier horen topics te ontsporen in wo vs hbo. Eindigend in gefrustreerde hbo'ers die onterecht met hun door hbo'ers geschreven Van Dale beweren dat ze toch echt wel studenten zijn en dat het patat zou zijn in plaats van friet. De gedachte alleen al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
Bron?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:26 schreef Rotter het volgende:
HBO huilies.... please![]()
HBO is opgewaardeerd MBO. HBO'ers falen op de universiteit.
Niet mauwen dat doen ze in het buitenland al jaren en omdat er een paar opgefokte kleuters hier rond lopen en het niet kunnen hebben dat opeens de hogeschool scholieren zich ook studenten mogen noemen.... wordt dit al tijden tegen gewerkt!quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:14 schreef Fortitudo het volgende:
De huidige hersenspinsels van Dhr. Plasterk lijken me toch wel een klacht waard. Deze man met nimmer afwezige hoed opperde namelijk het idee om HBO en WO (wetenschappelijk onderwijs) samen te voegen tot 1 type onderwijs met verschillende gradaties hierbinnen. Dit klinkt mij in de oren als een ware devaluatie van mijn toekomstige WO-diploma als opeens de hogescholen ook de naam universiteit mogen dragen en de hbo'ers dezelfde titel krijgen bij het behalen van hun diploma. Dit gaat mij veel te ver.
quote:Ik noem u een voorbeeld van een ander stelsel, en ik zeg er nadrukkelijk bij, let wel: slechts ter illustratie. In Californië bestaat het hoger onderwijs uit vier typen instellingen. In de eerste plaats de zogenoemde Community colleges: die zijn tweejarig, ze sluiten aan op het middelbaar onderwijs, de high school: voor velen de beroepsopleiding waarmee ze direct de arbeidsmarkt opgaan, voor anderen de eerste instap naar andere typen hoger onderwijs. Dan - tweede categorie - de regionaal goed gespreide colleges: die hebben een breed curriculum, ze zijn vierjarig, en ze leiden op tot een brede bachelor. Derde type is de university: bachelor en master opleiding, onderwijs als core business met soms toegepast of ook ander onderzoek, en dan tot slot de vierde categorie, research university: die hebben behalve bachelor en masters ook promoties (PhD).
De dynamiek tussen die vier typen is groot: community colleges trekken zeer veel eerste generatie hoger opgeleiden, van diverse achtergrond, en een behoorlijk deel stroomt door naar universiteiten. Obama deed een gewoon regionaal college, bleek een uitblinker en stroomde door naar Columbia University. Een fors deel van de Berkeley studenten van nu komt oorspronkelijk van de community colleges. Er wordt actief beleid gevoerd om de mobiliteit te bevorderen en de mensen die ladder te laten beklimmen. Nogmaals, het is slechts een voorbeeld van een systeem dat meer diversiteit en flexibiliteit zou kunnen bieden, en in ieder geval zal een Nederlandse oplossing altijd anders moeten zijn, al was het maar omdat ons middelbaar onderwijs anders is dan in de Verenigde Staten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |