op de uni heb je niet in 2 jaar je bachelor tochquote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dan kan je toch beter 2 jaar uni doen doen dan 4 jaar HBO?
De HBO Bachelor is niet gelijk aan de WO Bachelor hoor. Althans, de titel is anders.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:52 schreef swarmahoer het volgende:
op de uni haal je ook je bachelor, maar dat is halverwege je studie zegmaar, als je m afrond dan krijg je je master pas
en op t hbo krijg je je bachelor als je je studie afgerond hebt
Als ik Bachelor Economie zou gaan studeren op het WO/HBO, dan krijg je nog steeds een BBA titel volgens mij. Ik snap je punt niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De HBO Bachelor is niet gelijk aan de WO Bachelor hoor. Althans, de titel is anders.
Ehhh, het is net andersom: het fenomeen hogeschool bestond al en dat wordt nu in het internationale bama-stelsel gepast.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:51 schreef o.us het volgende:
Waarom moeten ze hier nou in Nederland en een paar andere landen speciaal een Hogeschool voor opzetten als je een Bachelor-titel wilt halen?
Onjuist. Een WO Economie bachelor levert in Nederland de titel Bachelor of Science op. Op het HBO krijg je voor economisch geörienteerde studies (je kunt aan een HBO geen economie studeren) de Bachelor of Business Administration titel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:25 schreef o.us het volgende:
[..]
Als ik Bachelor Economie zou gaan studeren op het WO/HBO, dan krijg je nog steeds een BBA titel volgens mij. Ik snap je punt niet.
Ik snap dit niet. Nadat de havisten hun bachelor-diploma hebben kunnen ze ook een master beginnen. Dus dat ze dan alleen bachelor opleidingen mogen volgen is raar, want ze doen immers hetzelfde opleiding als vwo'ers.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:18 schreef o.us het volgende:
Ik vind het niet logisch. Havisten horen dan ook de uni te mogen doen maar ze mogen dan alleen de bachelor opleidingen volgen. Kan je alle hogescholen sluiten en die gebouwen gebruiken als uni-locaties. Bespaart je weer geld.
Ik snap niet waarom alles hier speciaal moet in dit land.
Een universitaire master kan alleen bij hoge uitzondering met een HBO-bachelor begonnen worden, maar dan moet je zeer goede cijfers gehaald hebben. Meestal eist de universiteit dat er nog een schakeltraject van een jaar (meestal zo'n 80 tot 100 ECTS) doorlopen wordt. Het verschil tussen universiteit en HBO bestaat in het BaMa-stelsel nog net zo goed als daar voor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:32 schreef Lub_ya het volgende:
Ik snap dit niet. Nadat de havisten hun bachelor-diploma hebben kunnen ze ook een master beginnen.
Zoals Bolkesteijn zei, iemand die van havo komt zou dan ,in dit geval, een Bachelor Accountancy studeren terwijl de vwo'ers gelijk Economie kunnen studeren. Na een Bachelor Accountancy krijg je de Bachelor of Business Administration titel en een WO Economie Bachelor of Science. Iemand die net een BBA titel heeft gehaald kan dan verder gaan met zijn master. Hetzelfde geldt voor de ander met een BS-titel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:32 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Nadat de havisten hun bachelor-diploma hebben kunnen ze ook een master beginnen. Dus dat ze dan alleen bachelor opleidingen mogen volgen is raar, want ze doen immers hetzelfde opleiding als vwo'ers.
HBO is meer praktijk, terwijl uni meer theorie is. En als je HBO af wilt schaffen, schaf dan gelijk alle niveaus dan maar af. Dat is nog makkelijker.
Nee dat snap ik, ik bedoelde meer op zijn punt dat havisten alleen een bachelor opleiding mogen volgen op de uni. Dan hebben ze ook een universitaire bachelor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een universitaire master kan alleen bij hoge uitzondering met een HBO-bachelor begonnen worden, maar dan moet je zeer goede cijfers gehaald hebben. Meestal eist de universiteit dat er nog een schakeltraject van een jaar (meestal zo'n 80 tot 100 ECTS) doorlopen wordt. Het verschil tussen universiteit en HBO bestaat in het BaMa-stelsel nog net zo goed als daar voor.
Ja dat gevoel heb ik dus ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is er allemaal niet overzichtelijker op geworden.
Duidelijk, maar buiten dat: is er ook nog een ander verschil dan alleen de titel ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onjuist. Een WO Economie bachelor levert in Nederland de titel Bachelor of Science op. Op het HBO krijg je voor economisch geörienteerde studies (je kunt aan een HBO geen economie studeren) de Bachelor of Business Administration titel.
Zo wordt je ook bij een HBO studie werktuigbouwkunde geen Bachelor of Science (die krijg je dus bij WO werktuigbouwkunde) maar Bachelor of Engineering.
Wat het verschil precies is zal van de studie afhangen. Maar een HBO-Bachelor is qua niveau lager dan een WO-Bachelor. Althans, dat leid ik af uit het feit de je met een WO-Bachelor direct toegang hebt tot een WO-Master, en met een HBO-Bachelor moet je meestal nog een pittig schakeljaar volgen (zo'n 80 ECTS meestal).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Duidelijk, maar buiten dat: is er ook nog een ander verschil dan alleen de titel ?
En bij een HBO studie hufterigheid word je dus een Bachelor Of Afpersing (BOA)?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo wordt je ook bij een HBO studie werktuigbouwkunde geen Bachelor of Science (die krijg je dus bij WO werktuigbouwkunde) maar Bachelor of Engineering.
Die titel haal je alleen aan de politieacademie.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En bij een HBO studie hufterigheid word je dus een Bachelor Of Afpersing (BOA)?
Eigenlijk probeer ik dit dus ook te zeggen, maar anders. Althans als mensen mij nog kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat het verschil precies is zal van de studie afhangen. Maar een HBO-Bachelor is qua niveau lager dan een WO-Bachelor. Althans, dat leid ik af uit het feit de je met een WO-Bachelor direct toegang hebt tot een WO-Master, en met een HBO-Bachelor moet je meestal nog een pittig schakeljaar volgen (zo'n 80 ECTS meestal).
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 03:06 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Eigenlijk probeer ik dit dus ook te zeggen, maar anders. Althans als mensen mij nog kunnen begrijpen.![]()
Hij zei dat havisten alleen maar bachelor opleidingen mogen volgen op de uni. Ik wou daarmee eigenlijk zeggen dat dat eigenlijk niet kan, want zij hebben dan ook een universitaire bachelor en daarmee zouden ze ook een master kunnen volgen net als vwo'ers na hun bachelor-diploma. Want dat verschil zal er dan niet meer zijn. Snappen mensen mij nog, want zelf snap ik het allemaal niet meer. Ik moet nodig gaan slapen.
Je moet echt idd slapen, ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:38 schreef o.us het volgende:
[..]
Zoals Bolkesteijn zei, iemand die van havo komt zou dan ,in dit geval, een Bachelor Accountancy studeren terwijl de vwo'ers gelijk Economie kunnen studeren. Na een Bachelor Accountancy krijg je de Bachelor of Business Administration titel en een WO Economie Bachelor of Science. Iemand die net een BBA titel heeft gehaald kan dan verder gaan met zijn master. Hetzelfde geldt voor de ander met een BS-titel.
Ja dat ga ik maar doen. Is wel verstandig ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 03:07 schreef o.us het volgende:
[..]
Ahum....
[..]
Je moet echt idd slapen, ja.
Hoe pittig zijn die schakeljaren ? Want je krijgt de keuze om na het HBO een schakeljaar te volgen (voor zover ik weet niet op de UvA) of een verkorte WO bachelor te doen (met vrijstellingen).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En met een HBO-Bachelor moet je meestal nog een pittig schakeljaar volgen (zo'n 80 ECTS meestal).
Het zou, vind ik, wel veel beter zijn als je met beide bachelors door kan stromen naar een master (dus HBO niveau omhoog of WO-Bachelor niveau omlaag). Maar dat zal wel niet gelukt zijn door grote culturele verschillen tussen HBO en universiteit, de universiteiten hebben zich tegen dat model altijd fel verzet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |