abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 22:24:46 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72356199
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:58 schreef simmu het volgende:
maar wat vinden jullie dan van bergbeklimmers die kinderen hebben?
]

gelul.

mijn vent is schilder. die staat vaker op een ladder/steiger dan een bergbeklimmer tegen een berg hangt.
of wat dacht je van glazenwassers? mensen in de bouw?
elk beroep heeft zo zijn risico's

bovendien is het off-topic want het gaat over roken
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:27:01 #102
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72356297
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:35 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Maar in bijna de helft van de gevallen van wiegendood is er een verband met roken.
Ja, ook dat is dus een statistiek die vrij nietszeggend is omdat het risico zo miniem is. Maar nogmaals, natuurlijk is het beter om niet te roken en zo het risico op ziektes te minimaliseren.
pi_72362706
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
Google is je vriend

Het aantal baby's dat als gevolg van wiegendood sterft, is het vorigjaar weer flink gedaald. In 1997 stierven in Nederland 32 zuigelingen, in de leeftijd van zeven dagen tot een jaar, onverwacht en ogenschijnlijk zonder verklaring. In 1996 waren dat er 50 en in 1995 48. In 1984 stierven nog 212 baby's aan wiegendood. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Ik denk dat dit echt te maken heeft met dat in de jaren 80 iedereen nog vrolijk binnenrookte, ook waar de baby bijwas.
Nu is men een stuk bewuster wat dit betreft, en hoor je van wiegedood nooit meer iets. Dus het zou goed kunnen dat het verband hier in zit.

Zelf ben ik ook een rokende moeder. Zogauw ik thuiskwam van het ziekenhuis weer de eerste sigaret opgestoken, na 9 maanden niet te hebben gerookt. Maar de hele zwangerschap heb ik het gemist en ernaar verlangd.
Ik rook nooit binnenshuis, alleen in de tuin en in de garage. Niet waar de kleine bij is natuurlijk. Nu het weer slechter wordt rook ik ook meteen een stuk minder.
En de mensen die zeuren dat ze niet begrijpen dat je na 9 maanden weer begint met die 'stinksigaretten'. Ach, we hoeven ook niet alles van elkaar te begrijpen. Maar ik vind het eerlijk gezegd echt weer gemiereneukzeik van de mensen die niet roken. Moeten maar wat beter naar zichzelf kijken ofzo.
Ik verontschuldig me voor niemand dat ik rook.
pi_72362981
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:35 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Maar in bijna de helft van de gevallen van wiegendood is er een verband met roken. Je zal je kindje verliezen aan wiegendood en erbij in de buurt gerookt hebben...
als 30% van de volwassenen (en ten tijde van het onderzoek nog wel meer) rookt is er altijd een groot 'verband' met roken. pas op met statistieken dames.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72363000
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:24 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

]

gelul.

mijn vent is schilder. die staat vaker op een ladder/steiger dan een bergbeklimmer tegen een berg hangt.

dan moeten mensen niet het argument "het is gevaarlijk" gebruiken. er zijn namelijk wel meer dingen gevaarlijk. gebruik dan het argument: "het is niet sociaal aanvaardbaar".
  woensdag 2 september 2009 @ 09:24:50 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72363286
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:03 schreef simmu het volgende:

[..]

als 30% van de volwassenen (en ten tijde van het onderzoek nog wel meer) rookt is er altijd een groot 'verband' met roken.
Ja, en 70 % van de bevolking eet wel eens kauwgum. Toch zie ik geen verband met wiegedood.
quote:
pas op met statistieken dames.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 2 september 2009 @ 09:26:14 #107
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72363308
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:05 schreef simmu het volgende:

[..]

dan moeten mensen niet het argument "het is gevaarlijk" gebruiken. er zijn namelijk wel meer dingen gevaarlijk. gebruik dan het argument: "het is niet sociaal aanvaardbaar".
Waarom denk je dat het niet sociaal aanvaardbaar is dan?

Wacht, ik zal je even helpen.......omdat het zo gezond is?
pi_72363319
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, en 70 % van de bevolking eet wel eens kauwgum. Toch zie ik geen verband met wiegedood.
[..]

desondanks kan je dat statistisch dus dan wel aantonen
  woensdag 2 september 2009 @ 09:29:05 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72363359
*sprakeloos*.

Ik weet niet of ik nu heel hard moet lachen of heel hard moet huilen.
pi_72363705
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:24 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

]

gelul.

mijn vent is leraar..straks valt t schoolbord op hem
Hij komt NU! naar huis *belt*

nu maar hopen dat ie niet geschept wordt door een vliegtuig
  woensdag 2 september 2009 @ 10:11:58 #111
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72364116
quote:
Op woensdag 2 september 2009 08:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik denk dat dit echt te maken heeft met dat in de jaren 80 iedereen nog vrolijk binnenrookte, ook waar de baby bijwas.
Nu is men een stuk bewuster wat dit betreft, en hoor je van wiegedood nooit meer iets. Dus het zou goed kunnen dat het verband hier in zit.

Zelf ben ik ook een rokende moeder. Zogauw ik thuiskwam van het ziekenhuis weer de eerste sigaret opgestoken, na 9 maanden niet te hebben gerookt. Maar de hele zwangerschap heb ik het gemist en ernaar verlangd.
Ik rook nooit binnenshuis, alleen in de tuin en in de garage. Niet waar de kleine bij is natuurlijk. Nu het weer slechter wordt rook ik ook meteen een stuk minder.
En de mensen die zeuren dat ze niet begrijpen dat je na 9 maanden weer begint met die 'stinksigaretten'. Ach, we hoeven ook niet alles van elkaar te begrijpen. Maar ik vind het eerlijk gezegd echt weer gemiereneukzeik van de mensen die niet roken. Moeten maar wat beter naar zichzelf kijken ofzo.
Ik verontschuldig me voor niemand dat ik rook.
Ik vind het al heel knap dat mensen die roken niet roken waar hun kind bij is. Hoe vaak ik dat wel niet zie!
En inderdaad, iedereen heeft wat, dus waarom zou je daar iemand op aan gaan vallen?? Mijn man drinkt weleens een biertje... tja? so what? Liever een rokende blije moeder, dan een niet rokende die niks van haar kind kan hebben denk ik dan.

Ik ben zelf al voor de zwangerschap gestopt en ik heb het er soms nog moeilijk mee, maar ik zou het gewoon niet over mijn hart kunnen krijgen als er straks iets met mij is... dat wil ik op de eerste plaats mijn zoon niet aandoen en op de tweede plaats mezelf ook niet.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72364297
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
Van mij mag die leuke blije rokende moeder echt het heen en weer krijgen.
Ze kan beter stoppen, of buiten roken. Veel leuker dan doodgaan aan longkanker.
En nog leuker dan later nog meer gaan roken omdat je eventueel je kind dood gepaft hebt
  woensdag 2 september 2009 @ 10:24:52 #113
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72364397
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:19 schreef Pvoesss het volgende:
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
Van mij mag die leuke blije rokende moeder echt het heen en weer krijgen.
Ze kan beter stoppen, of buiten roken. Veel leuker dan doodgaan aan longkanker.
En nog leuker dan later nog meer gaan roken omdat je eventueel je kind dood gepaft hebt
In mijn eigen persoonlijke geval ben ik dat met je eens, maar een vriendin van mij is niet te harden als ze niet rookt. Ze rookt buiten, niet in de buurt van haar kind. Als ze niet rookt krijgt dat kind alles voor haar kiezen. Dan denk ik dus inderdaad: goh, dan rook je een paar peuken op een dag...

Wat ik wel diep triest vind zijn hier 2 moeders in de straat, allebei ook nog eens hoogzwanger en al 2 kinderen, behalve binnen roken, gewoon doorroken met je dikke buik en bovendien ook nogeens blowen!! Dat kan er bij gewoon niet in! Die zou ik wel eens ff door elkaar willen rammelen. Was gvd blij dat je zwanger bent en geef je kind het beste... nee nee lekker blowen
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 2 september 2009 @ 10:49:09 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72364906
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik kom niet in een huis waar men rookt. Ik heb mazzel. Geen van onze vrienden roken. Maar anders zou ik er zeker niet komen
Dat voordeel had ik ook toen jr. klein was; in maar 1 huishouden in de vriendenkring werd er gerookt, en dan stond het nog niet blauw, en we lopen de deur niet plat bij elkaar.
Op die manier is het dus vrij makkelijk om je niet zo druk te maken over die ene keer dat je er wel komt.
En dan was het nog vaak 's avonds, dus dan werd de baby al snel boven in bed gelegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72365141
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:11 schreef Vivi het volgende:

[..]

Je kan zelf ook prima googelen lijkt me. Het is algemeen bekend dat roken in de buurt van kleine baby's gelinkt is aan wiegedood. Dat jouw algemene ontwikkeling niet helemaal up to date is is niet mijn verantwoordelijkheid
[..]

Wat begrijp je niet aan: Ik ga niet met mijn kind in een kamer vol rokende mensen zitten, en nee, toen hij een BABY was, ook niet in een kamer waarin 1 iemand rookte. Dat is wat anders dan een leven leiden in een zuurstoftank en niet deelnemen aan normaal sociaal verkeer. Achterlijke vergelijking dus.
Ik rook ook niet bij mijn kind, neem hem niet mee naar waar het vol met rook staat, maar als ik ergens ben waar een enkeling rookt en het daarbij blijft vind ik het schromelijk overdreven om daar zo moeilijk over te doen.

Dan komt die vergelijking we om de hoek kijken, die uitlaatgassen in de stad voor als je wil winkelen(wat ook niet noodzakelijk is om da met je baby te doen) zijn vele malen schadelijker dan een keertje een heel klein beetje meeroken.
Waarom je wel onttrekken aan normaal sociaal verkeer als er ergens iemand een klein beetje rookt en het niet doen als het om een berg schadelijke uitlaatgassen gaat?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_72365246
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

[..]

Wat aan wiegedood een beetje een nare is is dat het onverklaarbaar is, kortom, ze weten de doodsoorzaak niet.
Er wordt een verband gelegd met roken en dat verband is niet heel gek gedacht, maar een hard bewijs is het ook niet.
Ik zeg daarmee niet dat roken helemaal niet schadelijk is voor het kind, maar er worden te snel dingen aan elkaar gelinkt en opgeblazen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 11:48:59 #117
43556 miss_dynastie
pi_72366292
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:11 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader zei altijd: "Juist omdát ik rook, kan ik je uit eigen ervaring vertellen hoe schadelijk en hoe verslavend het is!"
Haha, dat vind ik echt briljant in het straatje van de verslaafde geredeneerd
Mijn vader zei: "Omdat ik zelf rook kan ik het je niet verbieden. Maar ik kan je wel je rijbewijs beloven als je tot je achttiende niet rookt." Chantage dus .
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:27 schreef livelink het volgende:
Als je niet rookt en nooit gerookt hebt, dan is die hele verslaving niet te begrijpen. Ik heb nooit gerookt, maar mijn vriend rookte een pakje shag per dag.
Toen ik zwanger was, lukte het hem niet om te stoppen met roken of om buiten te gaan roken. Nadat de oudste geboren was rookte hij in de bijkeuken, verder niet meer in huis. Dat was voor hem al een enorme concessie (en voor mij ongezellig, want hij bivakkeerde de hele avond in de bijkeuken )
De ommekeer kwam toen de jongste geboren was. De eerste maanden zaten we continue met de jongste bij de huisarts. Hij had het altijd benauwd en ademde knorrend als een varkentje. Op een keer zaten we bij de huisarts en die zei dat we er rekening mee moesten houden dat we zodra de jongste 1 jaar werd meteen zijn amandelen eruit moesten laten halen. We liepen weg en de huisarts kwam ons achterna rennen en zei tegen mijn vriend dat een andere optie was dat hij zou stoppen met roken. Kennelijk was dat net het zetje dat mijn vriend nodig had, want de dag erna is hij gestopt en inmiddels dik 5 jaar later gelukkig nog steeds.
Van een operatie is daarna nooit meer sprake geweest. Sterker nog, alle ademhalingsproblemen verdwenen vrijwel direct. Dat was wel de motivatie die mijn vriend nodig had om te stoppen, maar ik ben wel erg geschrokken van het effect dat het roken dus had op de gezondheid van onze baby.
Jee, livelink, dat is toch ook heftig. Dat roken in de bijkeuken alleen al zo'n invloed kan hebben. Toch wel goed om bij stil te staan.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:52:31 #118
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72377062
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg daarmee niet dat roken helemaal niet schadelijk is voor het kind, maar er worden te snel dingen aan elkaar gelinkt en opgeblazen.
Welterusten, erodome .
pi_72389459
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Welterusten, erodome .
Wat is het probleem? Ze rookt toch buiten?

Ja, heb al het argument van iemand voorbij zien komen dat ouders die buiten roken ook schadelijke stoffen mee naar binnen nemen, maar de bron ben ik nog niet tegengekomen.
En als we toch zo hysterisch die kant op gaan, kun je je kind maar beter binnenhouden. Die uitlaatgassen allemaal enzo.
Enne, heb je al gebarbecued dit jaar?
  donderdag 3 september 2009 @ 08:25:26 #120
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72389860
Oh, zijn we nu weer op de afdeling: "Ik heb geen argumenten meer dus ga ik lijstjes opnoemen van andere dingen die heus óók slecht zijn hoor"! Dat vind ik altijd zo'n zwaktebod. En behoorlijk stupide, want omdat andere dingen ook ongezond zijn moeten we dus maar helemaal los gaan ofzo?

Daarbij doelde ik op de zin die ik erboven quotte (handig om te onthouden als je nog eens zoiets ziet hier). "Er worden te snel dingen aan elkaar gelinkt en opgebazen". Terwijl legio onderzoeken uitwijzen dat het wél degelijk schade kan aanrichten.

En mijn vriend rookt ook lustig buiten, maar hij stinkt wel behoorlijk als ie binnenkomt . Daarbij is het aangetoond dat de giftige gassen van sigarettenrook 6 weken in bekleding van bijvoorbeeld auto's of gordijnen.
pi_72390010
Kom eens met bronnen dan, dat ook buiten roken schadelijk is voor de kinderen binnen.
pi_72390093
vivi, dat legio onderzoeken iets aan zeggen te tonen wil nog niet zeggen dat het deuglijke onderzoeken zijn. sinds wanneer geloof jij alles wat op internet staat?
  donderdag 3 september 2009 @ 08:47:08 #123
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72390108
Oh gotski, nu wordt het wel helemaal hylarisch hier
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72390188
Als je lekker buiten je sigaretje oppaft, daarna even je handen wast en dan je kindje vastpakt zal het allemaal reuze meevallen.
Dan zou ik me inderdaad drukker maken om uitlaatgassen en barbecues.
pi_72390359
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh gotski, nu wordt het wel helemaal hylarisch hier
voor de duidelijkheid: ik zeg helemaal niks over het roken hoor, enkel over ondeuglijk of zinloos onderzoek. hier dan een voorbeeldje: http://www.mathstat.uottawa.ca/~rsmith/Zombies.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')