waarmee ?quote:
Iedereen dacht dat omdat het in de sneeuw was Ajax wel zou winnen tegen de Portugezen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:58 schreef Beschouw het volgende:
Benfica won in 1969 met 1-3 van Ajax in Amsterdam (Europa Cup I). Wat was er zo bijzonder aan die wedstrijd?
Die 6-0 nederlaag bij Saint-Etienne zal er vast één van zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:46 schreef tong80 het volgende:
Wat waren de twee pijnlijkste nederlagen die Kees Rijvers als coach leed ?
Het verliezen van klaverjassen...quote:Op woensdag 2 september 2009 14:46 schreef tong80 het volgende:
Wat waren de twee pijnlijkste nederlagen die Kees Rijvers als coach leed ?
dat zijn duiters...dus dat zal wel nietquote:Op donderdag 3 september 2009 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bayern Munchen ?
Die wonnen zelfs drie keer oprij de EC-1 terwijl de tegenstander beter was.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:12 schreef Bjoro het volgende:
[..]
dat zijn duiters...dus dat zal wel niet
Suggestieve vraag natuurlijk. Ik zeg de 2-3 van Maduro en Grygera in 2005.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:50 schreef tong80 het volgende:
Wat is de mooiste overwinning van Ajax in de Kuip ?
Nee je hebt het goed. De mooiste finale die Ajax speelde. En misschien wel de beste wedstrijd uit de geschiedenis van Ajax.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:52 schreef behangplakker het volgende:
Ik wilde al bijna zeggen hun 2e Europa Cup, maar ik schat in dat er overwinningen zijn die mooier waren.
Precies. Dat huilende joch na afloop, priceless.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:52 schreef behangplakker het volgende:
Ik wilde al bijna zeggen hun 2e Europa Cup, maar ik schat in dat er overwinningen zijn die mooier waren.
Ach dat gebeurde zo vaak van die zeges tegen Feijenoord. We speelden tegen Inter Milaan. Op dat moment samen met Real Madrid de grootste europese club in de historie. Met grote spelers. Inter heeft na afloop gehoord dat er een bal in de wedstrijde was. Die hadden ze namelijk niet gezien.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Suggestieve vraag natuurlijk. Ik zeg de 2-3 van Maduro en Grygera in 2005.
Maarja, zoals Da_Sandman al zei, het is suggestief. Al is deze overwinning financieel gezien de beste die ze in de Kuip hebben gespeeld.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee je hebt het goed. De mooiste finale die Ajax speelde. En misschien wel de beste wedstrijd uit de geschiedenis van Ajax.
Er is een documentaire over Johan Cruijff gemaakt over alleen de wedstrijd tegen Inter. Je ziet 90 minuten alleen Cruijff in beeld. Je ziet hoe zwaar ie werd bewaakt. Daar is materazzie een koorknaap bij. Maar toch wist ie te schitteren en 2 keer te scoren.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. Dat huilende joch na afloop, priceless.
Heb hem gezien ja. Dan zie je ook dat die verdediger heel onopvallend telkens probeert Johan op allerlei manieren tegen te houden, zo smerigquote:Op donderdag 3 september 2009 17:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er is een documentaire over Johan Cruijff gemaakt over alleen de wedstrijd tegen Inter. Je ziet 90 minuten alleen Cruijff in beeld. Je ziet hoe zwaar ie werd bewaakt. Daar is materazzie een koorknaap bij. Maar toch wist ie te schitteren en 2 keer te scoren.
Moet je echt achter aan gaan.
Fredje Grim toch ?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:04 schreef behangplakker het volgende:
Wie was reservekeeper van Ajax in de CL-finale van '95?
Natuurlijk! Hoe heetten de 2 Nigerianen die die wedstrijd speelden dan?quote:
Kau en Finidi ?quote:Op donderdag 3 september 2009 18:29 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Natuurlijk! Hoe heetten de 2 Nigerianen die die wedstrijd speelden dan?
Wanneer dan?quote:
Goeie vraag. Ik zei Juve omdat hij aangaf dat ze nog tegen Ajax hebben gespeeld in een finale.quote:
Nee, want als je in 09/10 de CL wint. Moet je de CL finale, Beker, Kampioenschap en Wereldbeker allemaal in 10 winnen.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Gabbylicious het volgende:
Al die trofeeën in één seizoen winnen is wel een lastige kluif btw.
Je moet dus tweemaal achter elkaar de CL winnen.
Juve in '85 als ik het me herinner. Het was midden jaren 80quote:
Volgens mij heeft Juve de treble nooit gewonnenquote:Juve in '85 als ik het me herinner. Het was midden jaren 80
Hmm, misschien dan de beker niet. Ik had laatst ergens gelezen dat Juve in dat jaar ook alles wonquote:Op donderdag 3 september 2009 21:08 schreef dndiek het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Juve de treble nooit gewonnen
huh?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Nee, want als je in 09/10 de CL wint. Moet je de CL finale, Beker, Kampioenschap en Wereldbeker allemaal in 10 winnen.
Daar was ik als kleine joch bij in het Olympisch stadionquote:
Misschien in '76, maar ik dacht dat ze de beker toen niet wonnen. In '74 en '75 wilden ze geen Wereldbeker spelen als het goed isquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:53 schreef methodmich het volgende:
Is die tweede treble club niet Bayern München?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Rucebo het volgende:
Wie verving Lodewijks (PSV) toen hij in 1999 rood kreeg in de CL-wedstrijd tegen Kaiserslautern?Wilbert Need. Eén van zijn weinige wedstrijden voor PSV.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
Inderdaad. Speelde maar 2 competitiewedstrijden. Wel nog enkele seizoenen doelman van o.a. Eindhoven.quote:Op maandag 7 september 2009 18:57 schreef fanneke het volgende:
[..]
Wilbert Need. Eén van zijn weinige wedstrijden voor PSV.
Die was toen al weg bij PSV.quote:Op maandag 7 september 2009 19:00 schreef Gabbylicious het volgende:
Als het Need niet was dan was het Koch.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:28 schreef Beschouw het volgende:
Dieter Stich? Zal wel, want Bos weet alles van PSV. Koch bedoelde ik in ieder geval.
Maar je kent wel Stich.quote:Op maandag 7 september 2009 22:30 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik weet veel over PSV, maar absoluut niet alles
Wimbledon winnaar met een doelpunt in de kruisingquote:
Over Wimbledon gesproken. Wie was aanvoerder van die ploeg in de jaren dat ze the Grazy Gang genoemd werden?quote:Op maandag 7 september 2009 22:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wimbledon winnaar met een doelpunt in de kruising
Dennis WIse?quote:Op maandag 7 september 2009 22:38 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Over Wimbledon gesproken. Wie was aanvoerder van die ploeg in de jaren dat ze the Grazy Gang genoemd werden?
Dave Bassettquote:Op maandag 7 september 2009 22:57 schreef Beschouw het volgende:
Dave Beasant heette die keeper. Hoe heette de coach?
Dat is correct.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:01 schreef Rumille het volgende:
Los Angeles Aztecs toch? Ex-club van o.a. JC en George Best?
Ja, die jubileumwedstrijd in Zwitserland.quote:
inderdaad...hij scoorde de 8e penaltie geloof ik !quote:
Beetje rare naam voor een beker, niet ?quote:
Noem me geen nietquote:Op woensdag 9 september 2009 14:40 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Beetje rare naam voor een beker, niet ?
wel dan ?quote:
Zat ooit op de tribune met Sparta Piet voor me bij NEC - Spartaquote:
Zilveren bal wellicht ?quote:Op woensdag 9 september 2009 08:29 schreef Stickvis het volgende:
ja maar hoe heet prijs?
Ik had Advocaat eerderquote:Op donderdag 10 september 2009 17:16 schreef methodmich het volgende:
Van Gaal? Met welke club dan?
Cruijff is wel goed, ik mis er nog één dan.
Advocaat ook, goede edit Bjoro!
Bayern tochquote:Op donderdag 10 september 2009 17:16 schreef methodmich het volgende:
Van Gaal? Met welke club dan?
quote:Advocaat ook, goede edit Bjoro!
Nee hij kreeg dacht ik gewoon rood. Niemand weet waarom. Nanninga zelf ook niet.quote:
René van der Kerkhof toch?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:59 schreef tong80 het volgende:
Wie gaf de voorzet in de WK-78 finale waaruit Nanninga scoorde ?
Dat was Jan Poortvlietquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:14 schreef tong80 het volgende:
De regisseur vergiste zich vervolgens in de speler wie nam ie close in beeld ipv Nanninga ?
Juistquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:18 schreef Rumille het volgende:
[..]
Dat was Jan PoortvlietBriljant
Bananen ballen het Duits is me ontschotenquote:Op zondag 13 september 2009 17:10 schreef Beschouw het volgende:
Hoe noemden ze in Duitsland die voorzetten van Kaltz?
Briegel, de 'Walz aus der Pfalz'quote:Op zondag 13 september 2009 17:10 schreef tong80 het volgende:
Wie was in de periode van Kaltz de linksachter van de Duitsers ?
Nee ik zoek een andere speloerquote:Op zondag 13 september 2009 17:27 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Briegel, de 'Walz aus der Pfalz'
Bananenflanke
Försterquote:
Benieuwd welke Bernd jij dan bedoeld.quote:
Jordy speelde trouwens in de jeugd van Ajax voordat ze naar Barcelona verhuisen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wie zijn de vader en zoon die beide in het eerste van Ajax hebben gespeeld ? (als enige volgens mij)
En ?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:48 schreef Gabbylicious het volgende:
Frank en Ronald
Michael en Brian
en Youri voordat ze naar Brussel gingen ?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jordy speelde trouwens in de jeugd van Ajax voordat ze naar Barcelona verhuisen.
Nee toen ze terugkwamen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:52 schreef Bjoro het volgende:
[..]
en Youri voordat ze naar Brussel gingen ?
Ook goed.quote:
Ik zocht alleen nog naar Rob en Richard.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:00 schreef Gabbylicious het volgende:
Er zijn er meer Tong
Rodney en Wesley
Nwanko en Cristopher
Niklas en Hendrik (Moisander)
Clarence en Chedric
Robbie en Richard
Dan hebben we Wamberto sr en jr ook nogquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jordy speelde trouwens in de jeugd van Ajax voordat ze naar Barcelona verhuisen.
Zelfde moeder maar de vaders waren broersquote:Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef Radegast het volgende:
Was geen Chris geen neefje van Nwankwo?
quote:
Aldus Wiki.quote:Christopher Kanu is meervoudig international voor Nigeria en hij is het jongere broertje van Nwankwo Kanu
Zijn al genoemd Beschouwquote:
Wim Anderiesen sr. en jr.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wie zijn de vader en zoon die beide in het eerste van Ajax hebben gespeeld ? (als enige volgens mij)
Wist ik niet.quote:
Metzelder nuquote:Op woensdag 16 september 2009 15:32 schreef tong80 het volgende:
Welke Duitser speelde laatste man bij Real ?
Stielekequote:Op woensdag 16 september 2009 15:32 schreef tong80 het volgende:
Welke Duitser speelde laatste man bij Real ?
Da's 1quote:
quote:
Nee, was in zijn Ajaxtijd een Angolese asielzoeker.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Feitelijk Nando Rafael natuurlijk ook...
Nu ja, maar bij Ajax niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:33 schreef Gabbylicious het volgende:
Serieus: Nando Rafael heeft een Duits paspoort.
Die haal ik altijd door de war met Zoltan Vargaquote:Op woensdag 16 september 2009 19:35 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Nee, een Oostenrijker en die speelde nooit bij Ajax.
Dat is een Hongaarquote:Op woensdag 16 september 2009 19:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die haal ik altijd door de war met Zoltan Varga
Wist ik nietquote:
Feijenoord en Ajax vochten om hem.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:23 schreef fanneke het volgende:
Ledezma, de Costaricaanse 'superster'.![]()
Juist.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:50 schreef methodmich het volgende:
John van Dijk en Cees den Braven pompten er allebei de nodige centen in
RKC staat toch voor Rooms Katholieke Combinatiequote:Op zaterdag 19 september 2009 21:20 schreef Rucebo het volgende:
VVV en RKC?
Aldus Wiki....geen fusieclub lijkt mij dus !quote:VVV is voortgekomen uit voetbalvereniging 'De Gouden Leeuw' die eind negentiende eeuw door een groep vrienden in Venlo was opgericht. Er vonden nog enkele naamswijzigingen plaats, zo was de ploeg ook enige tijd bekend als 'Valuas'. Uiteindelijk besloot men op 7 februari 1903 de naam in 'Venlose Voetbal Vereniging' te veranderen, de huidige naam van de club. VVV mag zich hiermee tot een van de oudste verenigingen in het Nederlandse betaalde voetbal rekenen. In een later stadium is 'THOR', een van de eerste voetbalteams in Venlo, ook nog opgegaan in VVV.
van de officiele vvv sitequote:Sportclub Venlo '54 speelt aan De Berckt
Maar doordat de beroepsvoetbalbond steeds meer in trek kwam bij spelers en publiek moest na enkele maanden zelfs de machtige KNVB overstag en werd besloten dat de clubs in de hoogste klasse hun spelers een financiële vergoeding mochten geven. Nog voordat de fusie tussen de KNVB en NBVB een feit was kwamen de besturen van VVV en Sportclub Venlo ’54 al in het geheim bijeen om te praten over een fusie. De KNVB en NBVB tekenden op donderdag 25 november de vrede en een dag later was de fusie tussen VVV en Sportclub Venlo ook een feit. De levenslang geschorste bestuursleden mochten op hun posten terug keren en Jo van Daalen werd weer voorzitter. De nieuwe naam werd SC VVV ’03 en de clubkleuren blauwwit.
OK, wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:19 schreef Stickvis het volgende:
jawel is een fusie..
[..]
van de officiele vvv site
mooi topic, vraagje van mijn kant:quote:
ik kijk even naar de jury, nee mag het niet goed rekenenquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:26 schreef Radegast het volgende:
Poeh, ik denk dat Twente er daar wel ééntje van is.
Nederlandse clubs, AZ is fout..quote:
Fout, denk traditioneler, denk historie...quote:
quote:
Fc twente hierboven ook een keer genoemd, maar is foutt net als fortuna. Hint: denk koninklijk (real is fout, nederlandse clubsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |