abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:36:55 #1
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72318053
ik woon al jaren in een flat die onder de duiven zit.
meerendeel van de mensen hier heeft hun balkon afgeschermd met kippengaas of iets anders.
in de zomer stinkt t met vlagen enorm, wat trouwens ook de kookkunsten kunnen zijn van de somalische benedenburen, maar weet ik veel.
dakraam is ondergescheten en als ik mn woonkamerraam open laat, komen ze naar binnen om te poepen.
want blijkbaar is er buiten niet genoeg ruimte..

omdat ik bang ben dat ze een inbraak aan het plannen zijn, wil ik nu eigenlijk wel es af van dat gedoe.
die beesten zijn ranzig, brengen beestjes mee en een heleboel stront.

mijn vraag is, kan ik naar de woningcorporatie toestappen en zeggen dat ze t moeten oplossen of niet?
sta ik in mijn recht? zijn ze verplicht dit op te lossen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Daskaar op 31-08-2009 19:48:50 ]
pi_72318157
Ja dat kan. Ze zullen er niet veel op doen, maar het kan wel.

Gewoon wat vallen neerzetten en de nesten van die schijtbeesten leeghalen.
En tegen niemand vertellen.

Disclaimer: dit zei ik niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72318382
Vermeng duivenvoer met rattengif en zet dat in een bakje buiten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:48:13 #4
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_72318452
Ik zou een vergunning voor een geweer aanvragen, Kleiduif schieten, maar dan niet van klei
Thinking about thinking of you.
pi_72318565
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:48 schreef shifto het volgende:
Ik zou een vergunning voor een geweer aanvragen, Kleiduif schieten, maar dan niet van klei
Probleem daarmee is dat de buren het vast niet op prijs zullen stellen als je met een geweer in de rondte schiet in een bewoonde omgeving; en daarmee de politie ook niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Forum Admin maandag 31 augustus 2009 @ 19:55:06 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_72318694
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:48 schreef shifto het volgende:
Ik zou dan een kruisboog overwegen. Geen vergunning nodig en maakt een stuk minder herrie.
En leuker lijkt me zo.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:00:10 #7
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72318838
..wat nou..laat me even uitpraten, wat nou als..en ik weet dat dit vreemd gaat klinken maar..wat nou als ik de duiven 1 voor 1 mn balkon op lok, vang en de nek omdraai?
hmm?

high five iemand..?
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 20:24:47 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_72319837
Ik had vroeger ook heel erg last van duiven, we hebben toen bij de GG&GD een soort slijmerig spul gehaald, dat smeer je op je balcon, vensterbank of waar ze gaan zitten en ze blijven er weg. Hun poten zakken in dat spul en dat vinden ze schijnbaar een rotgevoel.

Ik heb geen idee hoe dat spul heette helaas en volgens mij is het tegenwoordig verboden (was ook nogal giftig). Misschien weet iemand wat ik precies bedoel en of het nog ergens te koop is?

Verder nesten weggooien en eventueel netten spannen (alhoewel ze dan in die netten gaan zitten en die netten onder de stront komen).

Of een valk huren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_72320690
- schrikdraad
- ongediertebestrijding van gemeente vragen en rekening sturen aan woning corporatie
ik kan domweg jullie niet verstaan!
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:57:36 #10
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72321073
even voor iedereen die reageert, ik woon in een flat. verdieping drie, boven mij zit een schuin dak. dit maakt het onmogelijk om zelf iets aan die duiven te doen, aangezien ze meestal op de dakgoot zitten.

mijn enige vraag is dan ook, sta ik in mijn recht om tegen de woningcorporatie te zeggen "los dit op".

...ah fuck it, ik mail ze wel
pi_72321254
Volgens mij is het niet de taak van de woningcorporatie maar van de GG&GD. Zo staat het tenminste bij mij in het huurcontract.

De GG&GD kan bijvoorbeeld anti-duiven-stekels aanbrengen, maar als de duiven overal zitten is het natuurlijk wel handig als er overlegd wordt met bijvoorbeeld de huismeester.
pi_72321627
Nog even een vraagje: zijn er mensen die die duiven zitten te voeren of voedsel over de rand van het balkon kiepen want dat kan vaak een oorzaak zijn van duivenoverlast. Hou op met voeren en het probleem lost zich vaak ook op.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72326566
weg

[ Bericht 96% gewijzigd door Five_Horizons op 31-08-2009 23:47:55 ]
pi_72327005
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef Daskaar het volgende:
even voor iedereen die reageert, ik woon in een flat. verdieping drie, boven mij zit een schuin dak. dit maakt het onmogelijk om zelf iets aan die duiven te doen, aangezien ze meestal op de dakgoot zitten.

mijn enige vraag is dan ook, sta ik in mijn recht om tegen de woningcorporatie te zeggen "los dit op".

...ah fuck it, ik mail ze wel
Of bel ze...

Zijn die duiven nu niet een keer klaar met hun nestjes dan? Heb ongeveer hetzelfde probleem namelijk.. Lijkt nu wel een beetje over te zijn.

p.s. antwoord van de woningbouw wel ff posten he
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:25:11 #15
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_72327567
nee...

[ Bericht 97% gewijzigd door Five_Horizons op 31-08-2009 23:48:13 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:27:33 #16
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72337350
woningcorp gebeld, stuurde me door naar rova
rova gebeld, stuurde me door naar de gemeente
gemeente gebeld, stuurde me door naar een dude die op vakantie is en ik maandag kan bellen

dit is nu al een groter project dan ik verwacht had
ik nam aan dat mensen wel vaker last hebben van die vliegende ratten, maar eigenlijk reageert iedereen aan de foon een beetje beduusd.

we zullen zien hoe dit uitpakt..
pi_72338805
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:00 schreef Daskaar het volgende:
..wat nou..laat me even uitpraten, wat nou als..en ik weet dat dit vreemd gaat klinken maar..wat nou als ik de duiven 1 voor 1 mn balkon op lok, vang en de nek omdraai?
hmm?

high five iemand..?
dat is gewoon gemeen

bovendien krijg je er vieze handen van

diervriendelijk plan

koop 12 ton duiven voer, kiep dat in een spoor van een kilometer naar een volgend flatgebouw. dump daar de rest van het voer en je hebt in ieder geval komende jaren geen last meer ervan
pi_72339476
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:15 schreef Adames het volgende:

[..]

dat is gewoon gemeen
wacht maar totdat ze jou een paar weken uit je slaap houden en je balkon onder de duivenshit zit.... Daar word je vanzelf vals van

Ben benieuwd wat die gast van de gemeente zegt dan....
pi_72339624
Zouden ultrasone geluid installaties niet helpen?
Kleintje zal voldoende zijn dat ze in ieder geval niet je huis invliegen

*gaat googlen*

verder

http://www.duivenbeheer.nl/

of als je zin hebt een lelijke plastic reiger die de helft van je balkon in beslag neemt:

http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=410&prod_id=83&page=1
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:11:05 #20
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72342316
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ben benieuwd wat die gast van de gemeente zegt dan....
ja ik ook, de eerste reaktie van de rova was iig dat duiven niet gedingest mogen worden..dacht ze..

maar tis niet alsof duiven een beschermde diersoort is toch?
er moet toch wel iets te doen zijn..
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:27:08 #21
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72342869
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:42 schreef Adames het volgende:
Zouden ultrasone geluid installaties niet helpen?
Kleintje zal voldoende zijn dat ze in ieder geval niet je huis invliegen

*gaat googlen*

verder

http://www.duivenbeheer.nl/

of als je zin hebt een lelijke plastic reiger die de helft van je balkon in beslag neemt:

http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=410&prod_id=83&page=1
bedankt voor de hulp!
das een goede tweede mogelijkheid, als de gemeente me in de poep laat zitten.
pi_72355716
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:27 schreef Daskaar het volgende:

[..]

bedankt voor de hulp!
das een goede tweede mogelijkheid, als de gemeente me in de poep laat zitten.
Het zal wel belachelijk uit de tijd zijn en hopeloos ouderwets, maar heb je het er al met je buren over gehad? Als je iets van de gemeente of van de woningcorporatie wil, helpt het als je in ieder geval handtekeningen verzamelt. Dan weten zij dat je geen zeur bent die niks beters heeft te doen.

Daarnaast moet je schriftelijk materiaal verzamelen. Ik weet niet of de woningbouwvereniging verantwoordelijk is, maar in principe is woongenotderving een grond voor huurverlaging. Ze zullen sowieso zeggen dat het niet aan hun is, als je het niet keihard op hun bord legt zullen ze sowieso niks doen, want dat kost moeite en geld. Voor de gemeente idem dito, zorg dat ze een beslissing moeten nemen en dat je die op papier hebt. Dan kan het namelijk alsnog op hun bord komen wanneer die niet deugt, en dan gaan ze dus actie ondernemen als ze dat moeten. Anders niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:54:42 #23
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72357250
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zal wel belachelijk uit de tijd zijn en hopeloos ouderwets, maar heb je het er al met je buren over gehad? Als je iets van de gemeente of van de woningcorporatie wil, helpt het als je in ieder geval handtekeningen verzamelt. Dan weten zij dat je geen zeur bent die niks beters heeft te doen.

Daarnaast moet je schriftelijk materiaal verzamelen. Ik weet niet of de woningbouwvereniging verantwoordelijk is, maar in principe is woongenotderving een grond voor huurverlaging. Ze zullen sowieso zeggen dat het niet aan hun is, als je het niet keihard op hun bord legt zullen ze sowieso niks doen, want dat kost moeite en geld. Voor de gemeente idem dito, zorg dat ze een beslissing moeten nemen en dat je die op papier hebt. Dan kan het namelijk alsnog op hun bord komen wanneer die niet deugt, en dan gaan ze dus actie ondernemen als ze dat moeten. Anders niet.
en als ik deze stuur?

ik deed net mn raam dicht, vliegt dit beest van achter mn gordijn..
wat de pigeonflipping fuck?

[ Bericht 3% gewijzigd door Daskaar op 01-09-2009 23:01:20 ]
pi_72361135
pi_72361311
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:54 schreef Daskaar het volgende:
wat de pigeonflipping fuck?

Ik zou de bejaarde buurvrouw die ze van voer voorzie aanspreken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_72362138
Roepen die duiven: MAROEKOE, MAROEKOE!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 september 2009 @ 08:53:01 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72362853
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:46 schreef DemonRage het volgende:
Vermeng duivenvoer met rattengif en zet dat in een bakje buiten.
Als je ze een langzame pijnlijke dood wil laten lijden, waarbij alles onder het bloed komt te zitten (zit voornamelijk bloedverdunners in die troep), dan is dat wel een goed idee ja.
M'n moeder heeft het geprobeerd en was daarna een week bezig om alle bloed van het balkon/ramen te poetsen.
pi_72362897
Neem een kat. Komen ze iig niet meer binnen kan ik je verzekeren
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  Forum Admin woensdag 2 september 2009 @ 10:36:32 #30
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_72364622
quote:
Op woensdag 2 september 2009 08:57 schreef MissMSX het volgende:
Neem een kat. Komen ze iig niet meer binnen kan ik je verzekeren
Ja dat is een goede oplossing! Dan stinkt je huis permanent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')