Probleem daarmee is dat de buren het vast niet op prijs zullen stellen als je met een geweer in de rondte schiet in een bewoonde omgeving; en daarmee de politie ook niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:48 schreef shifto het volgende:
Ik zou een vergunning voor een geweer aanvragen, Kleiduif schieten, maar dan niet van klei
Ik zou dan een kruisboog overwegen. Geen vergunning nodig en maakt een stuk minder herrie.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:48 schreef shifto het volgende:
Ik zou een vergunning voor een geweer aanvragen, Kleiduif schieten, maar dan niet van klei
Of bel ze...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef Daskaar het volgende:
even voor iedereen die reageert, ik woon in een flat. verdieping drie, boven mij zit een schuin dak. dit maakt het onmogelijk om zelf iets aan die duiven te doen, aangezien ze meestal op de dakgoot zitten.
mijn enige vraag is dan ook, sta ik in mijn recht om tegen de woningcorporatie te zeggen "los dit op".
...ah fuck it, ik mail ze wel
dat is gewoon gemeenquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:00 schreef Daskaar het volgende:
..wat nou..laat me even uitpraten, wat nou als..en ik weet dat dit vreemd gaat klinken maar..wat nou als ik de duiven 1 voor 1 mn balkon op lok, vang en de nek omdraai?
hmm?
high five iemand..?
wacht maar totdat ze jou een paar weken uit je slaap houden en je balkon onder de duivenshit zit.... Daar word je vanzelf vals vanquote:
ja ik ook, de eerste reaktie van de rova was iig dat duiven niet gedingest mogen worden..dacht ze..quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ben benieuwd wat die gast van de gemeente zegt dan....
bedankt voor de hulp!quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:42 schreef Adames het volgende:
Zouden ultrasone geluid installaties niet helpen?
Kleintje zal voldoende zijn dat ze in ieder geval niet je huis invliegen
*gaat googlen*
verder
http://www.duivenbeheer.nl/
of als je zin hebt een lelijke plastic reiger die de helft van je balkon in beslag neemt:
http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=410&prod_id=83&page=1
Het zal wel belachelijk uit de tijd zijn en hopeloos ouderwets, maar heb je het er al met je buren over gehad? Als je iets van de gemeente of van de woningcorporatie wil, helpt het als je in ieder geval handtekeningen verzamelt. Dan weten zij dat je geen zeur bent die niks beters heeft te doen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:27 schreef Daskaar het volgende:
[..]
bedankt voor de hulp!
das een goede tweede mogelijkheid, als de gemeente me in de poep laat zitten.
en als ik deze stuur?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal wel belachelijk uit de tijd zijn en hopeloos ouderwets, maar heb je het er al met je buren over gehad? Als je iets van de gemeente of van de woningcorporatie wil, helpt het als je in ieder geval handtekeningen verzamelt. Dan weten zij dat je geen zeur bent die niks beters heeft te doen.
Daarnaast moet je schriftelijk materiaal verzamelen. Ik weet niet of de woningbouwvereniging verantwoordelijk is, maar in principe is woongenotderving een grond voor huurverlaging. Ze zullen sowieso zeggen dat het niet aan hun is, als je het niet keihard op hun bord legt zullen ze sowieso niks doen, want dat kost moeite en geld. Voor de gemeente idem dito, zorg dat ze een beslissing moeten nemen en dat je die op papier hebt. Dan kan het namelijk alsnog op hun bord komen wanneer die niet deugt, en dan gaan ze dus actie ondernemen als ze dat moeten. Anders niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |