abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74307335
Haha, elk nadeel heb ze voordeel
pi_74401809
Vrijdag middag om 13:15 heb ik een afspraak met de dierenarts.
Dan ga ik er samen met Koemba naar toe voor onderzoek.

Het speciale voer heeft niet geholpen. Blijft dunne ontlasting.

Ben benieuwd of ik haar de reiskoffer weer in kan krijgen.
Kan haar nog steeds niet normaal optillen...
"Time to go clubbing. Watch out baby-seals!"
pi_74412605
Ach, wat zielig. Ik hoop dat het niets ernstigs is.
Maakt ze verder wel een tevreden/gezonde indruk?
pi_74413072
Ze is verder helemaal normaal. Ondeugend, lief, stront irritant. The usual.
Ze gaat alleen wel heel snel naar de kattenbak nadat ze gegeten heeft.

Als ik mij goed herinner is ze in maart of april ontwormt (heb de lijst wel thuis liggen van de vorige dierenarts). Wellicht is dat weer terug, of heeft ze een vage voedsel intolerantie. We gaan het zien morgen.

Ze komt iig wel steeds vaker bij mij op de bank liggen.
Voornamelijk tegen mij aan of tussen de benen.
pi_74448474
Hopelijk kom je eruit met de de juiste voeding, na het eten zo snel op de bak lijkt me ook niet goed.
pi_74453356
Ben net terug van de dierenarts. Koemba gedroeg zich uitstekend. Wel veel trillen natuurlijk.
Ze heeft twee prikken gehad en iets in de nek. Iets nieuws volgens mij, maar leek op van die vlooien spul, maar dan speciaal voor haar probleem.

Ik heb nu weer speciaal voer mee gekregen. Zit geen eiwitten in, maar iets anders.
Nat en brok. Het zou daarmee vanavond heden iedere dag beter moeten gaan.
Is dat volgende week nog niet zo dan gaan we op weer ander voer over (hert met boontjes of erwten. ben het even kwijt).

Afwachten dus.
pi_74453713
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:23 schreef freshy98 het volgende:
Ben net terug van de dierenarts. Koemba gedroeg zich uitstekend. Wel veel trillen natuurlijk.
Ze heeft twee prikken gehad en iets in de nek. Iets nieuws volgens mij, maar leek op van die vlooien spul, maar dan speciaal voor haar probleem.

Ik heb nu weer speciaal voer mee gekregen. Zit geen eiwitten in, maar iets anders.
Is dat volgende week nog niet zo dan gaan we op weer ander voer over (hert met boontjes of erwten. ben het even kwijt).

Afwachten dus.
Voordat je vlees gaat koken en groentes gaat geven check even het Carnibest topic.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74454596
Vlees koken? Ik geef Koemba wat de dierenarts aangeeft. Is dat vreemd?
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 15:16:41 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_74455378
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:56 schreef freshy98 het volgende:
Nee, dat is goed. Moet je gewoon doen. De DA geeft dat met een reden

Fijn dat het goed was in ieder geval!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74456667
quote:
Nee hoor, succes , dat je nu de juiste voeding hebt.
pi_74457011
quote:
Wacht maar even af wat de DA zegt. Het is alleen dat ik niet zie dat een 100% carnivoor groente moet hebben. Daar zal z'n spijsvertering niet echt van verbeteren imho.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 16:01:07 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_74457126
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:57 schreef nieslief het volgende:

[..]

Wacht maar even af wat de DA zegt. Het is alleen dat ik niet zie dat een 100% carnivoor groente moet hebben. Daar zal z'n spijsvertering niet echt van verbeteren imho.
Hij is toch al bij de DA geweest En heeft speciaal voer meegekregen. Dat gaat ie dus geven.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74457222
De blikjes natvoer die ik hier heb zijn Hill's Prescription Diet, Allergen Free.
En een zak met brokjes van hetzelfde merk.
88 Euro totaal.
pi_74457254
Nieslief, waar haal jij vandaan dat ik haar alleen groente ga geven?
Ik volg je echt niet meer.
pi_74460296
Edit: ik zie dat ik onder de naam van m'n oppas post....... Nieslief
quote:

(hert met boontjes of erwten

Even in geknipt voordat je me verkeerd gaat begrijpen.

Als jij ook nog op ander voer over moet stappen als dit niet werkt zou ik eerst even dat topic lezen. Als dit voer werkt prima dan heb je een blije kat en een blij baasje. Maar er zijn alternatieven die a. goedkoper zijn en b. veel meeer voedingswaarde hebben dan de brok die je nu geeft.

Ik heb gewoon een vrij sterke mening over kattenvoer. En jammer genoeg zijn niet alle DA imho volledig opgeleid m.b.t. voer voor honden en katten. Ze horen in hun opleiding (en dan heb ik het dus niet over zelfstudie) alleen van hun leraar welk voer voor welke aandoening is. Maar ze weten niets maar dan ook niets over vleesvoer. Als je alleen hertespiervlees gaat voeren krijgt jouw kat geheid tekorten en daar wil ik je voor waarschuwen. In het topic vind je meer hierover.

Ik heb ook een kater met diarree en ik heb ook alles geprobeerd wat de DA zei maar hij blijkt gewoon niet tegen granen te kunnen en dat vang ik op door hem een volledig vers voer te geven wat absoluut niet gekookt is. In elke brok die je koopt zitten nl behoorlijk wat granen. Want de vitamientjes en bacterien die leven op rauw voer heeft hij nodig. Voor katten is het helemaal niet nodig om vlees te koken wat DA wel adviseren. Groentes als boontjes of erwten hebben katten ook niet nodig.

Niet boos op me worden ik bedoel het alleen maar goed. En ik besef dat ik vanmiddag misschien iets te kort was in mijn reactie.
pi_74460468
De dierenarts kwam op mij over alsof ze zeker wel wist waar ze het over had.
Ze hebben er ook veel speciaal voer staan wat je zeker niet in de supermarkt koopt.

Ik had ook de lijst van de vorige dierenarts mee.
Ze gaf al aan dat het voer wat ik nu mee heb nog fijner is.
Minder eiwitten enzo.
Ik vertrouw deze dierenarts wel.
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:04:45 #217
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74460870
Heeft de DA niets gezegd over maar eens alleen brokken proberen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 18:19:50 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_74461367
Breng m nou niet nodeloos in verwarring mensen Volgens mij moet ie eerst het advies van de DA gewoon maar eens opvolgen.
pi_74461735
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Breng m nou niet nodeloos in verwarring mensen Volgens mij moet ie eerst het advies van de DA gewoon maar eens opvolgen.
Lijkt me wel verstandig .
pi_74466257
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat zeg ik dus ook. Maar zodra de DA begint over hertevlees met groente gaat het bij mij gewoon kriebelen want ik wil graag dat ze heeeeel lang nog van Koemba in goede gezondheid kan genieten. En met hertevlees alleen (die groenten neem ik niet serieus want daar heeft een kat niks aan want die is 100 % carnivoor) komt Koemba gewoon tekort en zal ze uiteindelijk eerder ziek worden.

Ik zeg alleen dat als dit niet goed werkt (mijn ervaring met mijn kat is dat de diarree hiervan niet over gaat) dat ze dan eens moet kijken in dat topic Carnibest vs brok discussie.

Dat is alles.
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 07:59:08 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_74476428
quote:

Afwachten dus.
Hij (Freshy is een hij) gaat eerst het speciale voer van de DA geven. Dat is nat voer en brok.

Pas als het volgende week nog niet beter gaat, gaat hij over op ander voer, waar hert met boontjes of erwten inzit. Maar dat heeft ie nog niet eens in huis volgens mij, dus er is nog niks om je zorgen over te maken.

pi_74479528
Hert enzo heb ik idd nog niet in huis.
Zoals Guppy al aangeeft is het de bedoeling om eerst met dit voer te testen waar ze niet tegen kan.
Intolerantie tegen eiwitten dus. Pas als dat ook niet helpt, de drollen zouden iedere dag vaster moeten worden, dan gaat de DA verder kijken.

Echter, het natvoer wil Koemba niet eten. Heb het zelfs gemixed met wat natvoer wat ik vorige week mee kreeg, maar ze vermijd het nieuwe natvoer gewoon.
De brokjes eet ze wel van trouwens.

Heb het voer er nu 3 keer neergezet (vers uit het blikje) maar ze wil het maar niet eten.
En na een tijdje ziet het er ranzig uit, uitgedroogd. Maakt het er niet smakelijker van dus.

Dat wat ik gisteravond om 11 uur had neergezet stond er vanmorgen nog net zo.
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:50:24 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74488264
Goedzo poes, ga maar aan de brokken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_74490754
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:50 schreef Harajuku. het volgende:
Goedzo poes, ga maar aan de brokken.
Kap jij nou eens met dierenarts spelen.
pi_74530026
Hey Freshy, wat een toestanden allemaal zeg. PS. volgens mij quotte je de verkeerde, maar ik kan me vergissen.

Weet jij nog wat mijn broer tegen je had gezegd over het voer? Hij is ook met haar naar DA geweest toen ze diarree had en toen heeft DA ook ander voer gegeven of iets, en dat hielp. Als het goed is moet dat ook op je lijstje staan anders kun je altijd pm sturen.

Anyway ik zou maar afwachten en het komt vast wel goed. En anders gewoon na je eigen DA luisteren. Die zal het beter weten dan een paar kwibussen op fok!
<hr>
pi_74530620
Neej, ik quote niet de verkeerde.

Het voer dat je broer mee kreeg heet Feline Hypoallergenic.
De DA vertelde mij dat wat ik mee kreeg nog meer zuiver is dan dat.
Daar ga ik dan maar van uit :-)

Ze is nu puur aan de brokken omdat ze het natvoer niet lust.
En daar baalt ze volgens mij best van... Maar is even niet anders.
  maandag 9 november 2009 @ 01:28:22 #227
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74530641
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:27 schreef freshy98 het volgende:
Neej, ik quote niet de verkeerde.
Ze is nu puur aan de brokken omdat ze het natvoer niet lust.
En daar baalt ze volgens mij best van... Maar is even niet anders.
Is over het algemeen niet zo erg hoor (zelfs beter, zegt mijn DA); als ze maar eet
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74963824
nog nieuws over koemba?
<hr>
pi_74967855
Niets bijzonders helaas. Ze is nog steeds aan de dunne.
Heb soms het idee dat het een tikkie steviger is, maar niet meer dan dat.
Normale keutels komen er iig niet uit.

Het huidige speciale voer lijkt dus niet te helpen.
Vrijdag spreek ik de dierenarts weer, en word dan waarschijnlijk poep scheppen drie dagen lang om half 8 in de ochtend :-( Daar word je wel wakker van zeg maar.

Ze lijkt verder wel ok te zijn. lief, ondeugend, strontirritant. Normaal gedrag zeg maar.
Als ik haar achterna zit tot onder het bed heeft ze nu wel soms de neiging om er onder vandaan te sprinten en rond mijn enkels te springen. Lijkt op spelen want ze bijt niet door en nagels worden ook niet diep gezet in benen en handen.
Maar dat ze aan mijn boeken krabt ben ik wel spuugzat!
pi_75231521
De brokken hebben dus niet geholpen. 3,5 week lang de speciale brokken maar de ontlasting blijft slap.
Tikkie minder wellicht omdat ze geen natvoer meer krijgt.

Dat word dus weer drie dagen poep verzamelen om half 8 in de ochtend...
pi_75236945
Kan je je boeken niet zo neer zetten dat als ze er aan gaat krabben er 1 of meer meteen naar beneden vallen ?
Heel lang geleden zat 1 van mijn vorige katten aan mijn box te krabben toen het voorfront los liet, ze schrk haar eigen rot en heeft het nooit meer gedaan.
Ik hoop dat er wat uitkomt van het poeponderzoek zodat het probleem verholpen wordt en anders misschien toch dat carnibest eens proberen ? baat het niet schaden zal het ook niet.
pi_75244907
Ik ga de boeken wel verplaatsen. Kijken of dat helpt.

Carnibest heb ik in het begin van het onderzoeken gehad.
Geen effect.
Daarom hoop ik ook dat het poeponderzoek wat oplevert.
pi_75299080
Heb je de uitslag van het onderzoek?
pi_75300315
Dat komt pas volgende week.

Ik zou het vandaag inleveren, maar madam had geen zin om te poepen overdag/begin van de avond.
Word dus maandag. Weet alleen niet of ze elke avond ophalen voor het lab.
pi_75394958
freshy98 in afwachting van het onderzoek.
pi_75398779
Yup. Gisteravond langs gebracht.
Ze testen op iets (ben de naam er van kwijt, iets moeilijks) en als dat het niet lijkt te zijn nemen ze contasct op om nog op wat anders te onderzoeken.

Ondertussen ben ik toe aan de tweede stok met veren die ze weer helemaal geweldig vind.
Een kattenharenkam vind ze nog wat eng. Gisteren een kant van haar lichaam gedaan terwijl ze bij mij lag, maar zodra ze het ding ziet vind ze het toch wat eng, ondanks dat ze het klaarblijkelijk heerlijk vind als ik de kam gebruik.
pi_75400460
Waarom moet je haar kammen, Freshy? De vacht van een normale huiskat kun je al bijhouden door veel te aaien, bij wijze van. Misschien kun je een zachte borstel proberen als ze de kam niet zo leuk vindt.
Mijn kat geeft altijd kopjes tegen de borstel en gaat dan heel hard en blij spinnen

Benieuwd wat er uit dat onderzoek komt, trouwens. Wanneer krijg je dat te horen?
pi_75403184
Het is geen moeten, ik merk alleen dat ze de laatste weken erg veel haar verliest als ik d'r aai.
Zit dan echt helemaal onder. Ik had begrepen dat met af en toe wat kammen dit wat minder kan worden.

Uitslag verwacht ik ergens deze week. Weet niet precies wanneer.
pi_75404583
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:39 schreef freshy98 het volgende:
Het is geen moeten, ik merk alleen dat ze de laatste weken erg veel haar verliest als ik d'r aai.
Zit dan echt helemaal onder. Ik had begrepen dat met af en toe wat kammen dit wat minder kan worden.

Uitslag verwacht ik ergens deze week. Weet niet precies wanneer.
Als ze zoveel haar verliest is het dan geen idee om haar die kattensnoepjes te geven met gist erin?

Edit: oh nee laat maar dieet moet je niet doen.
pi_75412088
Ik houd het er op dat het d'r wintervacht is
pi_75413440
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:58 schreef freshy98 het volgende:
Ik houd het er op dat het d'r wintervacht is
Is anders zo'n handschoen niet wat? Ik bedoel dat loszittende haar zal vast vervelend zijn voor d'r en als ze aaien wel fijn vind.
pi_75415417
Die heb ik dus wel zien hangen, maar lijkt mij zo groot en dat ze daar dan helemaal van schrikt en niet in de buurt meer komt.
Ik heb nu een klein rood kammetje met van die staal dingen er in.
Duurde even voor ik door had hoe ik haar er mee kon aaien, maar na een tijdje vond ze het heerlijk. Zo ze het ding zag natuurlijk.
pi_75499396
Uitslag is dat de infectie oid waar op is gezocht er niet was.
Wat er nu gaat gebeuren is dat ik nieuw voer haal, iets anders dan wat ik al had.
Zal morgen even kijken hoe het nou precies heet. Al die termen zeggen mij ook niet echt wat.

Als dat na een tijd nog niets helpt dan kan er besloten worden een stukje uit de darmen te halen voor onderzoek. Maar, zo zegt de DA, dat is wel een uiterste.
pi_75509047
Wat een gedoe allemaal hè Freshy! Maar ik vind het een compliment waard dat jij zo veel moeite doet voor die lieve kat van je!
pi_75509460
Mja, ik doe meer met een arts voor de kat dan voor mijzelf :-)
In mijn leven tot dusver ben ik drie keer bij een arts geweest (waarvan een keer een terug kom afspraak was). In afgelopen maand al tig keer bij de dierenarts.
pi_75545884
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:21 schreef freshy98 het volgende:
Uitslag is dat de infectie oid waar op is gezocht er niet was.
Wat er nu gaat gebeuren is dat ik nieuw voer haal, iets anders dan wat ik al had.
Zal morgen even kijken hoe het nou precies heet. Al die termen zeggen mij ook niet echt wat.

Als dat na een tijd nog niets helpt dan kan er besloten worden een stukje uit de darmen te halen voor onderzoek. Maar, zo zegt de DA, dat is wel een uiterste.
Geen infectie . Het beste maar weer met de nieuwe voeding.
pi_75555113
Dat is geen probleem. Ze eet bijna alles gelukkig.
Muts drinkt wel heel snel het warme water uit de eetbak en dan blijven de brokken achter.
*zucht*
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:42:42 #248
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_75559082
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:31 schreef freshy98 het volgende:
Dat is geen probleem. Ze eet bijna alles gelukkig.
Muts drinkt wel heel snel het warme water uit de eetbak en dan blijven de brokken achter.
*zucht*
Warme water uit de eetbak drinken, herken dat, hier nog eentje.
Wel fijn dat ze bijna alles eet.
pi_75851915
freshy98 hoe is het nu?
pi_75864184
Zoals gewoonlijk eigenlijk.
Ik zag vanmorgen wel wat poep, behoorlijk wat ook, waar dan een stuk normale drol in zit, en de rest dun.
Heb er voor de zekerheid een foto van gemaakt.
Ze doet dat overigens al langer, dus wellicht dat het voer meer en meer aanslaat of iets dergelijks.

Zal morgen ook weer eens een foto posten als ik het niet vergeet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')