tenzij mijn vriendin hier (naakt) slaapt, dan heeft ze de kachel hoog staan..quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:38 schreef KlappernootatWork het volgende:
165 in mijn eentje. eengezinswoning 4 slaapkamers (en krijg meestal geld terug aan het eind van het jaar)
Ik zat net al te klagen tegen de Nuonmevrouw maar die zei dat ze in dr eentje 150 euro betaalde. Wij hebben ruime woonkamer open keuken, 2 slaapkamers, boven op zolder ook 2 slaapkamers, gebruiken 2 laptops, flatscreen, harde schijven, lampen. Dus ik denk dat die 170 wel verstandig is aan te houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:38 schreef KlappernootatWork het volgende:
165 in mijn eentje. eengezinswoning 4 slaapkamers (en krijg meestal geld terug aan het eind van het jaar)
Hier X2 dusquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:40 schreef Griebus het volgende:
Jaar geleden: flatje in mijn eentje: 160 euro!(met pc 24/7 aan
)
Dat ligt aan je contract.quote:
hmm.. je zit dus 10 euro hoger dan ik en ik heb een vierkamer woningquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:41 schreef Karina het volgende:
93 euro per maand (gas en electra). 1 persoon, driekamerwoning. Nogal veel vind ik zelf.
Dat ligt niet aan Essent, hoor....quote:
Het ligt aan mij?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan Essent, hoor....
Vorige bewoners volgens mij.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef Stefan het volgende:
Maar wij wonen er dus pas 2 maand, hoe schatten ze ons in dan? Op onze oude woning of de vorige bewoners?
Als het goed is op de vorige bewoners.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef Stefan het volgende:
Maar wij wonen er dus pas 2 maand, hoe schatten ze ons in dan? Op onze oude woning of de vorige bewoners?
Bijvoorbeeld....quote:
en gemiddeld verbruik in de buurt, of je vorige verbruik in je vorige huis, enz.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Vorige bewoners volgens mij.
Nee er zijn bepaalde tabellen met gemiddeld verbruik van aantal personen in een bepaald soort huis, heeft niets met vorige bewoners te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef Stefan het volgende:
Hoe goed bij wat de beginstanden waren, anders kun je daar nog problemen mee krijgen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef Stefan het volgende:
mijn voorschot is per maand ook iets van ¤90, woon er nog niet zo lang dus weet niet op hoeveel het echt gaat uitkomen.. 1 persoon, 3 kamers (is wel incl gas)quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:41 schreef Karina het volgende:
93 euro per maand (gas en electra). 1 persoon, driekamerwoning. Nogal veel vind ik zelf.
Is trouwens ook incl. gasquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef Blik het volgende:
99 euro met z'n 2en, 140 m2 (verdeeld over 4 verdiepingen)
Heb dan ook wel een zuinig huis, inclusief warmteterugwinunit. Heb de kachel al niet aangehad sinds april
quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik zat net al te klagen tegen de Nuonmevrouw maar die zei dat ze in dr eentje 150 euro betaalde. Wij hebben ruime woonkamer open keuken, 2 slaapkamers, boven op zolder ook 2 slaapkamers, gebruiken 2 laptops, flatscreen, harde schijven, lampen. Dus ik denk dat die 170 wel verstandig is aan te houden.
Is dit inclusief gas eigenlijk?
Ik denk dat je ingeschaald bent op de energiewaarde van je huis. (Die van mij hebben ze indertijd geschat op 285!) Dat heb ik direct veranderdquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:36 schreef Stefan het volgende:
Wij hebben een rijtjeshuis dat 18 jaar oud is, dus geen oud barrel. We wonen er pas 2 maand dus ik neem aan dat we geschat zijn.
en dan aan het einde van het jaar bij moeten betalenquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:19 schreef Exoteria het volgende:
je kan het gewoon telefonisch verlagen hoor.l
Die transportkosten moest je voorheen apart betalen aan de Netbeheerder. Tegenwoordig moeten consumenten weer één rekening krijgen, geloof ik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:43 schreef Stefan het volgende:
Je kunt vooral ook besparen op transportkosten geloof ik, oxxio is 200 euro p/j goedkoper dan Nuon.
dat is dan ook meer dan ik met 5 personen verbruik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:21 schreef Stefan het volgende:
Maar hoe rekenen we dat uit? 170 euro is voor ons een hap uit ons geld namelijk.
Misschien eens contact opnemen met de vorige bewoners? dat lijkt me een goede richtlijn in tegenstelling tot de richtlijnen van de energieleverancier (die alleen maar wil speculeren en rente binnenharken van je voorschotgeld)quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:21 schreef Stefan het volgende:
Maar hoe rekenen we dat uit? 170 euro is voor ons een hap uit ons geld namelijk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, jong!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:32 schreef Stefan het volgende:
\de vorige bewoner is mn schoonmoeder dus ik zal even sms'en
had ze spaarlampen (zuinige koelkasten e.d. ?)quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:45 schreef Stefan het volgende:
Schoonmoeder even ge smst:
180 euro per maand (eneco) maar 360 euro retour. Wel 1 persoonshuishouden voornamelijk.
Een vaatwasser de deur uitdoen zou ik echt nooit doen! Dan zit ik iedere avond af te wassen...quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:56 schreef KlappernootatWork het volgende:
wel, vervang eerst maar eens alle lampen en kijk wat die koelkast verbruikt. (ijsafzetting kost stroom) drogen kun je ook aan de lijn (doe ik ook) en vaatwasser heb ik de deur uitgedaan. En dat scheelt!
was een vaatwasser juist niet op langere termijn goedkoper?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:56 schreef KlappernootatWork het volgende:
wel, vervang eerst maar eens alle lampen en kijk wat die koelkast verbruikt. (ijsafzetting kost stroom) drogen kun je ook aan de lijn (doe ik ook) en vaatwasser heb ik de deur uitgedaan. En dat scheelt!
Een vaatwasser is alleen goedkoper als je jezelf een riant uurloon rekent voor de tijd die je kwijt bent aan het afwassenquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
was een vaatwasser juist niet op langere termijn goedkoper?
als ik een vaat doe en dat me een uur van mijn leven kost, dan is een vaatwasser zelfs lonend als het 1000 euro of meer per wasje kost.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Een vaatwasser is alleen goedkoper als je jezelf een riant uurloon rekent voor de tijd die je kwijt bent aan het afwassen
(hoe haal je anders de aanschafkosten, waterverbruik en energieverbruik eruit)
Uiteraard, de vaatwasser is bij mij ook het laatste wat de deur uitgaatquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:48 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als ik een vaat doe en dat me een uur van mijn leven kost, dan is een vaatwasser zelfs lonend als het 1000 euro of meer per wasje kost.
maar laten we niet flauw doen en minimumloon rekenen voor de gemiddelde fokker in dit tipoc, zelfs dan kost een vaatwasser minder in gebruik, afschrijving kan eventueel een kantelpunt zijn.
voor mij de beste investering ooit iig; bij mij draait hij lustig door.
Lijkt me erg sterk, als ik afwas verbruik ik echt wel een stuk minder water dan onze vaatwasser. Daar komt nog bij dat je voor je vaatwasser duurdere tabletten nodig hebt en andere (schoonmaak)spullen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:01 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Een vaatwasser is zuiniger met water en energie. Alleen duurt het nogal lang voor je de aanschafkosten er uit hebt natuurlijk.
Dat laatste wel - maar dat is ook maar zo duur als je het zelf maakt, net als afwasmiddel. Ik zie nu dat je wel gelijk hebt idd, zie deze site: http://www.clubgreen.nl/article.php?item=149 .quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk, als ik afwas verbruik ik echt wel een stuk minder water dan onze vaatwasser. Daar komt nog bij dat je voor je vaatwasser duurdere tabletten nodig hebt en andere (schoonmaak)spullen.
Ligt echt aan de situatie. Als ik met de hand afwas dan moet ik dat elke dag doen vanwege een kleine keuken. Dan zit je niet alleen met het teiltje, maar ook met het voorspoelen enz. De vaatwasser gaat om de dag aanquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk, als ik afwas verbruik ik echt wel een stuk minder water dan onze vaatwasser. Daar komt nog bij dat je voor je vaatwasser duurdere tabletten nodig hebt en andere (schoonmaak)spullen.
Ha, deze website zegt het weer net iets andersquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat laatste wel - maar dat is ook maar zo duur als je het zelf maakt, net als afwasmiddel. Ik zie nu dat je wel gelijk hebt idd, zie deze site: http://www.clubgreen.nl/article.php?item=149 .
Het kan dus zuiniger zijn, maar alleen met een zuinige vaatwasser en zuinige vaatwasprogramma's.
Dan moet je het dus zoeken in tijdbesparing en gemak. Hier komt ie er nog steeds zodra we er plek voor hebben, we hebben er zo'n hekel aan om af te wassen.
quote:Afwassen met de hand kost minder energie dan het gebruik van een vaatwasser, mits het water wordt opgewarmd door een zuinige HR-combiketel. Heeft u een toestel voor warm water met een laag rendement of gebruikt u veel warm water bij het spoelen? Dan is een A-label vaatwasser zuiniger.
Geloof mij, een vaatwasser gaat niet om de dag aan. Dat dacht ik eerst ook toen wij een vaatwasser kregen, maar het is eerder 2 keer in de 3 dagen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ligt echt aan de situatie. Als ik met de hand afwas dan moet ik dat elke dag doen vanwege een kleine keuken. Dan zit je niet alleen met het teiltje, maar ook met het voorspoelen enz. De vaatwasser gaat om de dag aanEn de tabletten kan je zo duur maken als je wilt. Ik gebruik C1000 huismerk en betaal iets van ¤ 2,50 voor 26 tabletten.. als je Sun gaat kopen ofzo.. ja, dat is duur
Tja, als ik met de hand afwas gaat er gewoon een teiltje vol en daar doe ik de hele afwas mee. Dat is echt wel een stuk zuiniger dan de vaatwasser die ik niet op de eco-stand zet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ha, deze website zegt het weer net iets anders
http://www.milieucentraal(...)ser%20of%20handafwas
[..]
Is dat alleen electriciteit of ook gas er bij in?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef Copycat het volgende:
Tussenwoning met vier slaapkamers. Ik betaal 100 Euro per maand en krijg over het algemeen altijd geld terug. Verwacht deze week mijn afrekening van het afgelopen jaar.
wow, hoe doe je dat? Wij hebben ook een wtw installatie maar betalen 99 euro per maand (wel een droger, amerikaanse koelkast etc.)quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:07 schreef IkWilbert het volgende:
Tussenwoning met twee personen. We betalen zo rond de 60 euro in de maand voor gas en licht.
Zit wel een zonneboiler in het huis en wtw installatie
Wij hebben ook haast nooit de verwarming aan (want open haardquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:16 schreef Copycat het volgende:
Gas en elektriciteit samen.
Ik woon alleen, heb boven nooit verwarmingen aan (alleen soms, als het echt koud is, in de badkamer), beneden alleen in de woonkamer als het nodig is, ben overdag nooit thuis (behalve in het weekend) en heb geen wasdroger of afwasmachine.
Een droger hebben wij ook niet vanwege ruimtegebrek, maar die mis ik ook niet eigenlijk. Het is alleen vervelend als je terug komt van vakantie - dan kun je niet f lekker doorwassen, omdat het droogrekje na 2 wassen vol isquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij hebben ook haast nooit de verwarming aan (want open haard) en we werken ook allebei (behalve ik ben op twee middagen vrij). Wel een wasdroger, wel een vaatwasser. Dus daar zal hem de kneep zitten.
Misschien toch een drooglijntje maken. Niet dat we het geld niet kunnen missen, maar het scheelt wel erg veel zo te zienDe droger staat bij ons ongeveer twee keer per week aan en de vaatwasser ook, maar dat hakt er vast toch aardig in. En misschien eens wat minder lang douchen
Poeh... tja hoe doen we dat... We doen niets aparts, verwarming op 19 graden ingesteld. PC/laptop niet hele dagen hebben staan, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:16 schreef Blik het volgende:
[..]
wow, hoe doe je dat? Wij hebben ook een wtw installatie maar betalen 99 euro per maand (wel een droger, amerikaanse koelkast etc.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |