Bronquote:Gepubliceerd: vandaag 14:21
Update: vandaag 14:23
Europarlementariër Toine Manders (VVD) wil dat alle auto's een geïntegreerd gps-systeem in hun auto krijgen. Deze week zal hij hierover vragen stellen aan de Europese Commissie.
De kleine gps, een zendertje ter grootte van een euromunt, waarmee gestolen auto's getraceerd kunnen worden, moet het vaak dure alarmsysteem in auto's aanvullen, aldus Manders maandag.
De alarmsystemen maken het moeilijker om auto's te stelen, maar ,,er vinden nu veel carjackings en homejackings plaats, waarbij mensen in hun persoonlijke sfeer aangevallen worden.'' Bij carjacking wordt de bestuurder gedwongen uit te stappen; bij homejacking worden de autosleutels in huis gestolen.
Ook blijkt dat ,,99 procent van alle auto's met gps worden teruggevonden na diefstal''. De aanwezigheid in elke auto van de kleine gps zou autodieven demotiveren door de grote kans om gepakt te worden.
Koos zij gisteren dat snelheid niet nauwkeurig was met GPS, alleen plaatsbepalingquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:13 schreef mstx het volgende:
Met GPS kun je de snelheid heel precies berekenen dus als je 1km/h te hard rijdt wordt er automatisch een boete verstuurd.
Ja en?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:17 schreef Meddo het volgende:
[..]
Koos zij gisteren dat snelheid niet nauwkeurig was met GPS, alleen plaatsbepaling
Ja achteraf natuurlijk welquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:21 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja en?
Als je op 15 sec van plaats A naar plaats B rijdt en je kent de afstand tussen die 2 plaatsen dan weet je toch ook hoe snel je gereden hebt????
Een GPS heeft een afwijking van een paar meter.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:17 schreef Meddo het volgende:
[..]
Koos zij gisteren dat snelheid niet nauwkeurig was met GPS, alleen plaatsbepaling
De VVD is een Law & Order partij, dat zijn ze al een tijdje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:10 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Bron
Ja hoor, er is weer een autoplannetje afkomstig van de VVDDe uitvoering van hun obsessie
Maargoed, ik dacht dat de VVD zo'n liberale partij was? Laat het volk toch met rust! Want zo gaat hun redenering toch? Ben benieuwd wat hun stemmers daarvan denken, zulke dingen in hun auto's.
Maar koos zei het!quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Een GPS heeft een afwijking van een paar meter.
Laten we het stellen op 10.
Als je 1 km te hard rijdt is dat verschil verwaarloosbaar.
Ik heb dat gisteren ook van Koos gehoord, maar als je het nou iets anders doet dan zoals Koos het er gisteren over had (het ging gewoon over het realtime aflezen van de snelheid op de TomTom), dan zou dat inderdaad kunnen. Soort continue trajectmeting.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:21 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja en?
Als je op 15 sec van plaats A naar plaats B rijdt en je kent de afstand tussen die 2 plaatsen dan weet je toch ook hoe snel je gereden hebt????
Er is niets mis mee als jij met je leasebak bij de dierentuin of bouwmarkt staat.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:12 schreef Netsplitter het volgende:
Ja ja, onder het mom van gestolen auto's willen ze alleen maar weten waar je uithangt en of je niet met je leasebak bij de dierentuin staat toevallig.
En zo zijn er legio mogelijkheden te verzinnen......
Ja maar dan houdt iedereen zich aan de snelheid!!! En dat kunnen we natuurlijk niet hebben hequote:Op maandag 31 augustus 2009 15:13 schreef mstx het volgende:
Met GPS kun je de snelheid heel precies berekenen dus als je 1km/h te hard rijdt wordt er automatisch een boete verstuurd.
Real time zou het niet erg nauwkeurig zijnquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je kan moeilijk van tevoren snelheid meten.
Wake-up net alsof men als oogpunt heeft om de diefstal terug te dringenquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:27 schreef Cothen het volgende:
Dus rijdt de dief snel naar Duitland (dat lukt binnen een paar uur)
trekt daar de accu los, zodat de zender niet meer kan zenden (immers: geen stroom, geen GPS-ontvangst).
hij rijdt de auto op een trailer.
Terug in Polen sloopt hij op zijn gemak de zender eruit en verkoopt de auto door.
Zeer handig systeem dus.
Onze hele vrijheid zal met het Rekeningrijden in een klap voorbij zijn. Waar dit plannetje nu weer vandaan komt is me een raadsel want dat rekeningrijden zal al voor een kastje zorgen in de auto waar als ik het goed heb wel een gps is ingebouwd. En we gaan er dan nog voor betalen ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:50 schreef Basp1 het volgende:
Daarmee kan men dan wel mooi het rekeningrijden faciliteren.
Toevalligquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:50 schreef Basp1 het volgende:
Daarmee kan men dan wel mooi het rekeningrijden faciliteren.
Zolang jullie geld in snelwegen worden gestoken is dat toch helemaal niet erg?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
Onze hele vrijheid zal met het Rekeningrijden in een klap voorbij zijn. Waar dit plannetje nu weer vandaan komt is me een raadsel want dat rekeningrijden zal al voor een kastje zorgen in de auto waar als ik het goed heb wel een gps is ingebouwd. En we gaan er dan nog voor betalen ook.
Ontwaak uit je droom, Revolution NLquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja hoor de volgende privacy schendende maatregel ligt alweer op stapel dit keer niet onder de noemer terreur maar onder de noemer misdaad ;'). Onze machtsgeile overheid spant om de zoveeltijd een touwtje om de argeloze slapende burger heen. Totdat de pleuris uitbreekt en de burger erachter komt dat ze gevangen zitten. Gevangen in een alles omvattend systeem. Big brother is watching you
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Slaap jij vooral fijn door.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ontwaak uit je droom, Revolution NL
quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:24 schreef Ringo het volgende:
Hoera, zo mag je nog meer informatie prijsgeven over wie en waar je bent. Voor uw aller bestwil, meine Damen und Herren.
Politicieen nekschot verdienen ze.
Dat plan lijkt me vrij goedkoop uit te voeren. Auto's hebben immers geen auto.quote:Europarlementariër Toine Manders (VVD) wil dat alle auto's een geïntegreerd gps-systeem in hun auto krijgen.
Aluminiumfolie werkt toch alquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:20 schreef Milkmannetje het volgende:
Even een Mini-EMP richten op het zendertje, en klaar!
Als 'ons ' geld eens een keer niet in het OV gestoken wordt niet neequote:Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Zolang jullie geld in snelwegen worden gestoken is dat toch helemaal niet erg?
nope de nieuwe generatie gps en het europese gallileo systeem hebben 2 weg communicatie.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Aluminiumfolie werkt toch alEen GPS-signaal is nu niet het meest betrouwbare signaal. En hoe wil hij dit voor elkaar krijgen met gestolen auto's? GPS is bij mijn weten slechts een eenrichtingsplaatsbepaling, hoe wil je de locatie dan weer terugzenden? Dat moet dan via GSM o.i.d. gebeuren
Wie gaat die datacommunicatie betalen?
Als je mijn post gewoon even ontkracht.. Of wou je zeggen dat deze fundementen niet worden gelegt met een dergelijk systeem/quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ontwaak uit je droom, Revolution NL
iets dergelijks schijnt ook al een EU plan te zijn voor nieuwe auto's van over een paar jaarquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kan me nog vinden in een systeem waarbij de GPS actief wordt op het moment dat:
- je airbag uitklapt
- je gordelspanner aanspant
Op die manier is een ongeval sneller door een hulpdienst op te sporen.
Als er dan meerdere auto's bij betrokken zijn, kan je ook sneller inschatten hoeveel hulpdiensten er heen moeten.
Ah jammer, dus ik heb niet "het beste idee van Nederland"?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
iets dergelijks schijnt ook al een EU plan te zijn voor nieuwe auto's van over een paar jaar
Die VVD-er heeft te veel GTA gespeeld. Car jackings komen echt bijna nooit voor in NL, de kosten voor dit systeem zijn veel hoger dan er bespaard wordt met verzekeringspremie. Niet dat het wat uitmaakt, want we betalen het toch allemaal zelf.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:31 schreef Sjonnjoop het volgende:
Veel carjackings? dacht dat ze dat vooral in ZA deden
Nieuwe volvo's die bellen volgens mij 112 al voor jequote:Op maandag 31 augustus 2009 19:58 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kan me nog vinden in een systeem waarbij de GPS actief wordt op het moment dat:
- je airbag uitklapt
- je gordelspanner aanspant
- een noodknop is ingedrukt
Op die manier is een ongeval sneller door een hulpdienst op te sporen.
Als er dan meerdere auto's bij betrokken zijn, kan je ook sneller inschatten hoeveel hulpdiensten er heen moeten.
Daarnaast is zo'n diefstal GPS syteem te combineren met een auto-alarm.
Dan gaat het alleen aan als het alarm is afgegaan of als er sabotage aan het alarm is.
Na 72 uur zou het dan vanzelf weer moeten uitschakelen, zodat je bij vals alarm niet oneindig gevolgd kan worden.
Je zal maar in zo'n politie Volvo rijden en dan een ongeluk krijgen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:10 schreef 1517 het volgende:
[..]
Nieuwe volvo's die bellen volgens mij 112 al voor je
omg mensen die serieus denken dat dit om de bestrijding van autodiefstal gaatquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die VVD-er heeft te veel GTA gespeeld. Car jackings komen echt bijna nooit voor in NL, de kosten voor dit systeem zijn veel hoger dan er bespaard wordt met verzekeringspremie. Niet dat het wat uitmaakt, want we betalen het toch allemaal zelf.
Ik ben wel een fan van verkeersveiligheid, maar een bekeuring krijgen omdat je een kilometertje of 10 a 20 harder gaat dan je eigenlijk mag op dat provinciale weggetje is idd dieptriest.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Bah godverdomme straks krijgen we nog zo'n systeem dat je meteen een boete krijgt als je 't gas intrapt boven de maximum snelheid. Nu kan je tenminste nog lekker doorscheuren op stukken waar ze niet controleren, maar nee, met zo'n GPS ding kunnen ze heerlijk de boete waar je ook rijd op de deurmat brengen.
Autorijden wordt saai
Wat altijd nog je eigen verantwoordelijkheid is en dus je eigen keuze.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:14 schreef El_Matador het volgende:
Het is een middel om diefstal tegen te gaan.
Dat weerspreek ik toch niet?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat altijd nog je eigen verantwoordelijkheid is en dus je eigen keuze.
Een overeenkomst tussen verzekeraar en verzekerde wordt door beide partijen vrijwillig aangegaan. Als de voorwaarden je niet bevallen ga je toch naar een andere verzekeraar? De overheid heeft daarentegen de macht om eenzijdig voorwaarden te stellen en je te straffen wanneer je er niet mee instemt. Met betrekking tot bepaalde onderwerpen is dat gewenst, met betrekking tot andere onderwerpen niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weerspreek ik toch niet?
Overigens kan je verzekering ook eisen stellen. Zo moet je je fiets ook op een slot met een bepaald keurmerk zetten, anders issie gewoon niet verzekerd.
Het leven is zwaar. Heel zwaar.
Aluhoedjes op! Privicay gaat eraan!
Je auto afsluiten helpt ook tegen diefstal.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:14 schreef El_Matador het volgende:
Het is een middel om diefstal tegen te gaan.
Dat is precies hetzelfde. Je krijgt je fiets nergens verzekerd als je dat erkende slot niet neemt. Precies hetzelfde bij die auto en die sensor.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een overeenkomst tussen verzekeraar en verzekerde wordt door beide partijen vrijwillig aangegaan. Als de voorwaarden je niet bevallen ga je toch naar een andere verzekeraar? De overheid heeft daarentegen de macht om eenzijdig voorwaarden te stellen en je te straffen wanneer je er niet mee instemt. Met betrekking tot bepaalde onderwerpen is dat gewenst, met betrekking tot andere onderwerpen niet.
Slechts ten dele. Een gestolen auto op kunnen sporen kan zelfs leiden tot het traceren van bendes. Dat is lucratief, zowel voor de slachtoffers (dank je, Joost Eerdmans) als om de daders es eindelijk te pakken te krijgen (zonder vervroegde vrijlating, dank je, Joost Eerdmans).quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Je auto afsluiten helpt ook tegen diefstal.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde. Je krijgt je fiets nergens verzekerd als je dat erkende slot niet neemt. Precies hetzelfde bij die auto en die sensor.
Het heeft NIETS met tracking van verkeersboetes te maken. Dat KAN en MAG helemaal niet op die manier, dus dat is allemaal angstzaaiende bullshit van aluhoedjesfreaks.
Blablabla, angstzaaien, elkaar aansteken en vooral aanwakkeren dit soort debiliteit.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]Weet je nu werkelijk niet hoe dit soort dingen in elkaar zitten? Eerst begint het met een onschuldig motief, maar een eenmaal verlegde grens kan alleen nog maar verder worden verlegd. Zo werkt dat nu eenmaal in de praktijk. Kunnen en mogen zijn bijzonder relatieve begrippen. Wat vandaag onmogelijk is, is morgen de normaalste zaak van de wereld.
Nee hoor, je zou mij nergens over horen mekkeren wanneer dit soort maatregelen geen verplichtend karakter zouden kennen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blablabla, angstzaaien, elkaar aansteken en vooral aanwakkeren dit soort debiliteit.
Hallo! Word eens even wakker!quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slechts ten dele. Een gestolen auto op kunnen sporen kan zelfs leiden tot het traceren van bendes. Dat is lucratief, zowel voor de slachtoffers (dank je, Joost Eerdmans) als om de daders es eindelijk te pakken te krijgen (zonder vervroegde vrijlating, dank je, Joost Eerdmans).
Geloven dat de regering het niet gaat gebruiken om je automatisch te bekeuren bij de minste overtredingen en kijken of er op een andere manier geld bij je weg te halen valt wil ik op zijn allerminst naïef noemen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blablabla, angstzaaien, elkaar aansteken en vooral aanwakkeren dit soort debiliteit.
Man, LUL toch niet, dat KAN helemaal niet. Het MAG niet, het KAn niet, echt, het gaar nergens over.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef McKillem het volgende:
[..]
Geloven dat de regering het niet gaat gebruiken om je automatisch te bekeuren bij de minste overtredingen en kijken of er op een andere manier geld bij je weg te halen valt wil ik op zijn allerminst naïef noemen.
Toon dat aan dan met bronnen als je er zo van overtuigd bent limp-dick.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Man, LUL toch niet, dat KAN helemaal niet. Het MAG niet, het KAn niet, echt, het gaar nergens over.
Doe toch es normaal.
Voor een verkeersovertreding moet je geflitst worden, of gelaserd, of anderszins van buitenaf gespot.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Toon dat aan dan met bronnen als je er zo van overtuigd bent limp-dick.
Wat weerhoud ze er van? Wetten? Welke wetten? En die kunnen niet gewijzigd worden?
Jij moet niet zo dom uit je nek lullen.
Trajectmetingen via gps zijn niet mogelijk wil je zeggen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor een verkeersovertreding moet je geflitst worden, of gelaserd, of anderszins van buitenaf gespot.
Dat is gewoon gezond verstand, heeft niets met dom gelul te maken. Juist alle angsthazerij is onzin.
Zijn die rechtsgeldig?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Trajectmetingen via gps zijn niet mogelijk wil je zeggen?
Aangezien soortgelijke units straks je kilometers moeten gaan bijhouden zou ik niet zien waarom niet.quote:
Jongen, alsof de wet een statisch gegeven is. Wetgeving staat altijd onder invloed van de veranderlijke omstandigheden. De stap van inbraakpreventie naar snelheidscontrole is echt niet zo groot hoor.quote:
Aluhoedjes! Wat gezellig....quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Jongen, alsof de wet een statisch gegeven is. Wetgeving staat altijd onder invloed van de veranderlijke omstandigheden. De stap van inbraakpreventie naar snelheidscontrole is echt niet zo groot hoor.
Ik geef je gelijk, maar er is wel degelijk iets te zeggen voor het feit dat het ooit gebruikt kan gaan worden om wel degelijk continue metingen mee te doen en er eventueel een boete aan vast te binden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aluhoedjes! Wat gezellig....
Snelheidscontrole werkt alleen via controles.
Anders kan men ook je TomTom traceren en dan je snelheid meten.
WAT een onzin zeg, doe es niet zo hysterisch. De Tering.
Gezien de manier van het schrijven van de reacties is er maar 1 die hysterisch bezig is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze GPS kunnen gebruiken voor dat kilometerheffing verhaal is het ook accuraat genoeg om een traject meting uit te voeren. Anders lijkt het me nogal moeilijk exact te zijn over de gemaakte kilometers en dus iemand er voor te laten betalen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk, maar er is wel degelijk iets te zeggen voor het feit dat het ooit gebruikt kan gaan worden om wel degelijk continue metingen mee te doen en er eventueel een boete aan vast te binden.
Het is nu inderdaad nog ver gezocht, maar zeg nooit nooit.
Dat zeg ik, het is technisch gezien wel mogelijk maar wettelijk gezien ligt het nog aardig ver weg, tot nu toe is de wet geregeld (wat Matador zegt) dat je op heterdaad betrapt moet worden als het gaat om snelheidscontroles.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als ze GPS kunnen gebruiken voor dat kilometerheffing verhaal is het ook accuraat genoeg om een traject meting uit te voeren. Anders lijkt het me nogal moeilijk exact te zijn over de gemaakte kilometers en dus iemand er voor te laten betalen.
De enige die hier de gehele tijd reageert als een halve tamme ben jij hoor. Jij weigert in te zien dat er een tendens gaande is die een behoefte tot controle bevredigt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Direct zal het wel niet gaan gebeuren inderdaad, maar dat ze het er vroeg of laat wel doen is wat mij betreft een onoverkomelijk feit.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het is technisch gezien wel mogelijk maar wettelijk gezien ligt het nog aardig ver weg, tot nu toe is de wet geregeld (wat Matador zegt) dat je op heterdaad betrapt moet worden als het gaat om snelheidscontroles.
Ofwel, voordat het zo ver is dat ze daadwerkelijk met GPS gaan controleren, zijn wij al wat jaartjes ouder, en al helemaal met het huidige bureaucratische stelsel.
Wat inderdaad ook een volkomen verkeerde ontwikkeling is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Direct zal het wel niet gaan gebeuren inderdaad, maar dat ze het er vroeg of laat wel doen is wat mij betreft een onoverkomelijk feit.
OV-Chipkaart zou ook volledig privaat zijn, maar de eerste "doe mij maar even de data van iedereen tussen dan en dan" order is al geplaatst door het OM. Afgeketst door een rechter maar all the same.
Tja, in feite is het eigenlijk de mensheid die de technologie uitvind die er deze negatieve connotatie aan geeft, we hebben de computer uitgevonden om het leven makkelijker te maken, maar automatisch betekend dit ook dat je constant gezeur van je werk aan de kop hebt, en nooit rust hebt van je werk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Het is zo opmerkelijk om te zien dat al die technologie die ons in theorie zoveel vrijheid en mogelijkheden kan bieden zich in werkelijkheid juist tegen ons keert.
De technologie niet, de technologie vind ik werkelijk waar een prachtig wonderbaarlijk iets. Een kroon op wat de mensheid toe in staat is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Het is zo opmerkelijk om te zien dat al die technologie die ons in theorie zoveel vrijheid en mogelijkheden kan bieden zich in werkelijkheid juist tegen ons keert.
Joop Atsma (quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef kawotski het volgende:
Laat ze eerst maar eens een gps in elke fiets doen als proef. Dan praten we verder.
Klopt, ze willen het niet open en bloot aan iedereen prijs geven om de gewoonlijke redenenquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:36 schreef fathank het volgende:
GPS wordt kunstmatig onnauwkeurig gehouden door Yanks. Collega van me heeft een tijdje wat klussen (waterbouw..) gedaan voor de Amerikaanse overheid. Daar kregen ze door de overheid geleverde gps-apparatuur. Op 10 centimeter nauwkeurig geloof ik, zonder gebruik te maken van een basisstation in de buurt.
Maar minder onnauwkeurig dan voorheen toch?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:36 schreef fathank het volgende:
GPS wordt kunstmatig onnauwkeurig gehouden door Yanks.
Die hebben ze in Japan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:44 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Ik heb dat gisteren ook van Koos gehoord, maar als je het nou iets anders doet dan zoals Koos het er gisteren over had (het ging gewoon over het realtime aflezen van de snelheid op de TomTom), dan zou dat inderdaad kunnen. Soort continue trajectmeting.
Elk stuk van x minuten waarin je een te grote afstand aflegt: boete.
Handiger is het dan overigens om gewoon een begrenzer in te bouwen, evt gekoppeld aan de GPS, dan KUN je gewoon niet meer te hard rijden.
Ik zou overigens meteen emigreren.............. (toch maar naar Duitsland misschien)
Nog niet denk ik, maar als je over 2 km meet is de foutmarge verwaarloosbaar.quote:
Technologische ontwikkelingen leiden op zichzelf alleen tot een voordeel op het gebied van efficiëntie. Dat voordeel kan gebruikt worden om het gewenste doel van degene die toegang heeft tot deze technologie te kunnen bereiken. Een individu wenst meestal meer tijd en vrijheid. In handen van zo'n individu leidt technologie dan ook tot meer mogelijkheden en vrije tijd. Door de overheid worden technologische ontwikkelingen echter vooral toegepast als middel ter controle en inperking van respectievelijk de burger en zijn vrijheid. Dat is immers het doel van elke machtige organisatie: meer macht.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Statistiekenquote:99 procent van alle auto's met gps worden teruggevonden na diefstal
yep, het identiteitsbewijs was in eerste instantie ook bedoeld vanwege de terroristen, nu wordt je als scholier al bekeurd als je 'm thuis hebt laten liggen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Hehequote:Op dinsdag 1 september 2009 20:30 schreef Red_85 het volgende:
Klinkt als: 'zodat we iedereen overal kunnen volgen'.
Bron? Voor zover ik weet is er geen 'nieuwe generatie gps', (als in het huidige GPS satelietnetwerk) en is Galileo ook gewoon 1-richting. Dat moet bijna wel, want zelfs de meest moderne sateliettelefoons zijn joekels van apparaten om een voldoende sterke zender te kunnen huisvesten om die sateliet te bereiken. En niemand gaat met een GPS module van formaatje baksteen + dikke antenne op z'n auto rondrijden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nope de nieuwe generatie gps en het europese gallileo systeem hebben 2 weg communicatie.
Kan, zo werken de huidige GSM trackers. Zit meestal een GSM modempje aan vast. Als je het grootschalig wilt invoeren kun je natuurlijk ook gewoon een kortegolfbandje inpikken.quote:Overigens verdenk ik ze er van dat dit systeem waarschijnlijk zijn data verzendt via het gsm netwerk
Dat ben ik op zich wel met je eens als het gaat om de toepassingskant. Maar psychologisch gezien zie ik dat technologie ook de nodige wat minder fijne invloed heeft op de mensen en de maatschappij. Neem als voorbeeld de mobiele telefoon. Je bent niet verplicht om een mobieltje te bezitten, maar in een bepaald opzicht is er in de maatschappij wel degelijk iets door veranderd. Mensen verwachten van elkaar altijd bereikbaar te zijn, mensen bellen moeiteloos terwijl ze bij anderen op bezoek zijn et cetera. Ik kan natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken, maar ik ervaar dat soms wel als vervelend opdringerig. Maar je hebt natuurlijk gelijk, uiteindelijk gaat het er om dat je nog altijd een keuze hebt terwijl een overheid wel de macht heeft om technologie 'tegen' je te gebruiken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Technologische ontwikkelingen leiden op zichzelf alleen tot een voordeel op het gebied van efficiëntie. Dat voordeel kan gebruikt worden om het gewenste doel van degene die toegang heeft tot deze technologie te kunnen bereiken. Een individu wenst meestal meer tijd en vrijheid. In handen van zo'n individu leidt technologie dan ook tot meer mogelijkheden en vrije tijd. Door de overheid worden technologische ontwikkelingen echter vooral toegepast als middel ter controle en inperking van respectievelijk de burger en zijn vrijheid. Dat is immers het doel van elke machtige organisatie: meer macht.
De overheid bezit de mogelijkheden om ons leven beter te controleren en te sturen dan wij dat zelf kunnen. En ze worden hier steeds beter in. De vraag is wie op dit moment in werkelijkheid de meeste controle heeft over ons leven. Wij zelf, of de overheid? Persoonlijk denk ik dat wij het nog steeds zelf zijn. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe lang ik dat nog zal kunnen zeggen.
Maar goed, dit is allemaal offtopic. Maar het moge duidelijk zijn dat ik deze ontwikkeling behoorlijk kut vind
Kun je beter in Somalie vertoeven, daar zijn helemaal geen regels meer. En kijk wat voor een paradijs dat is. Tenminste, als je 4x 250 pk aan je gammele boot hebt hangen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja hoor de volgende privacy schendende maatregel ligt alweer op stapel dit keer niet onder de noemer terreur maar onder de noemer misdaad ;'). Onze machtsgeile overheid spant om de zoveeltijd een touwtje om de argeloze slapende burger heen. Totdat de pleuris uitbreekt en de burger erachter komt dat ze gevangen zitten. Gevangen in een alles omvattend systeem. Big brother is watching you
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ehm, een gedeelte van de VVD stemmers hebben dat al in hun auto. Als je een beetje auto hebt is het al verplicht van de verzekering. Dus zo nieuw is het idee niet, echter vind ik het voor alle auto's wat overdreven. Bij een bepaalde catalogus waarde is het verplicht om alarm klasse 4 of 5 te nemen. Dan moet je dus ook maandelijkse fee betalen voor de centrale die je unit in de gaten zal houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:10 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Bron
Ja hoor, er is weer een autoplannetje afkomstig van de VVDDe uitvoering van hun obsessie
Maargoed, ik dacht dat de VVD zo'n liberale partij was? Laat het volk toch met rust! Want zo gaat hun redenering toch? Ben benieuwd wat hun stemmers daarvan denken, zulke dingen in hun auto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |