Dat is precies hetzelfde. Je krijgt je fiets nergens verzekerd als je dat erkende slot niet neemt. Precies hetzelfde bij die auto en die sensor.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een overeenkomst tussen verzekeraar en verzekerde wordt door beide partijen vrijwillig aangegaan. Als de voorwaarden je niet bevallen ga je toch naar een andere verzekeraar? De overheid heeft daarentegen de macht om eenzijdig voorwaarden te stellen en je te straffen wanneer je er niet mee instemt. Met betrekking tot bepaalde onderwerpen is dat gewenst, met betrekking tot andere onderwerpen niet.
Slechts ten dele. Een gestolen auto op kunnen sporen kan zelfs leiden tot het traceren van bendes. Dat is lucratief, zowel voor de slachtoffers (dank je, Joost Eerdmans) als om de daders es eindelijk te pakken te krijgen (zonder vervroegde vrijlating, dank je, Joost Eerdmans).quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Je auto afsluiten helpt ook tegen diefstal.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde. Je krijgt je fiets nergens verzekerd als je dat erkende slot niet neemt. Precies hetzelfde bij die auto en die sensor.
Het heeft NIETS met tracking van verkeersboetes te maken. Dat KAN en MAG helemaal niet op die manier, dus dat is allemaal angstzaaiende bullshit van aluhoedjesfreaks.
Blablabla, angstzaaien, elkaar aansteken en vooral aanwakkeren dit soort debiliteit.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]Weet je nu werkelijk niet hoe dit soort dingen in elkaar zitten? Eerst begint het met een onschuldig motief, maar een eenmaal verlegde grens kan alleen nog maar verder worden verlegd. Zo werkt dat nu eenmaal in de praktijk. Kunnen en mogen zijn bijzonder relatieve begrippen. Wat vandaag onmogelijk is, is morgen de normaalste zaak van de wereld.
Nee hoor, je zou mij nergens over horen mekkeren wanneer dit soort maatregelen geen verplichtend karakter zouden kennen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blablabla, angstzaaien, elkaar aansteken en vooral aanwakkeren dit soort debiliteit.
Hallo! Word eens even wakker!quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slechts ten dele. Een gestolen auto op kunnen sporen kan zelfs leiden tot het traceren van bendes. Dat is lucratief, zowel voor de slachtoffers (dank je, Joost Eerdmans) als om de daders es eindelijk te pakken te krijgen (zonder vervroegde vrijlating, dank je, Joost Eerdmans).
Geloven dat de regering het niet gaat gebruiken om je automatisch te bekeuren bij de minste overtredingen en kijken of er op een andere manier geld bij je weg te halen valt wil ik op zijn allerminst naïef noemen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blablabla, angstzaaien, elkaar aansteken en vooral aanwakkeren dit soort debiliteit.
Man, LUL toch niet, dat KAN helemaal niet. Het MAG niet, het KAn niet, echt, het gaar nergens over.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef McKillem het volgende:
[..]
Geloven dat de regering het niet gaat gebruiken om je automatisch te bekeuren bij de minste overtredingen en kijken of er op een andere manier geld bij je weg te halen valt wil ik op zijn allerminst naïef noemen.
Toon dat aan dan met bronnen als je er zo van overtuigd bent limp-dick.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Man, LUL toch niet, dat KAN helemaal niet. Het MAG niet, het KAn niet, echt, het gaar nergens over.
Doe toch es normaal.
Voor een verkeersovertreding moet je geflitst worden, of gelaserd, of anderszins van buitenaf gespot.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Toon dat aan dan met bronnen als je er zo van overtuigd bent limp-dick.
Wat weerhoud ze er van? Wetten? Welke wetten? En die kunnen niet gewijzigd worden?
Jij moet niet zo dom uit je nek lullen.
Trajectmetingen via gps zijn niet mogelijk wil je zeggen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor een verkeersovertreding moet je geflitst worden, of gelaserd, of anderszins van buitenaf gespot.
Dat is gewoon gezond verstand, heeft niets met dom gelul te maken. Juist alle angsthazerij is onzin.
Zijn die rechtsgeldig?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Trajectmetingen via gps zijn niet mogelijk wil je zeggen?
Aangezien soortgelijke units straks je kilometers moeten gaan bijhouden zou ik niet zien waarom niet.quote:
Jongen, alsof de wet een statisch gegeven is. Wetgeving staat altijd onder invloed van de veranderlijke omstandigheden. De stap van inbraakpreventie naar snelheidscontrole is echt niet zo groot hoor.quote:
Aluhoedjes! Wat gezellig....quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Jongen, alsof de wet een statisch gegeven is. Wetgeving staat altijd onder invloed van de veranderlijke omstandigheden. De stap van inbraakpreventie naar snelheidscontrole is echt niet zo groot hoor.
Ik geef je gelijk, maar er is wel degelijk iets te zeggen voor het feit dat het ooit gebruikt kan gaan worden om wel degelijk continue metingen mee te doen en er eventueel een boete aan vast te binden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aluhoedjes! Wat gezellig....
Snelheidscontrole werkt alleen via controles.
Anders kan men ook je TomTom traceren en dan je snelheid meten.
WAT een onzin zeg, doe es niet zo hysterisch. De Tering.
Gezien de manier van het schrijven van de reacties is er maar 1 die hysterisch bezig is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze GPS kunnen gebruiken voor dat kilometerheffing verhaal is het ook accuraat genoeg om een traject meting uit te voeren. Anders lijkt het me nogal moeilijk exact te zijn over de gemaakte kilometers en dus iemand er voor te laten betalen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk, maar er is wel degelijk iets te zeggen voor het feit dat het ooit gebruikt kan gaan worden om wel degelijk continue metingen mee te doen en er eventueel een boete aan vast te binden.
Het is nu inderdaad nog ver gezocht, maar zeg nooit nooit.
Dat zeg ik, het is technisch gezien wel mogelijk maar wettelijk gezien ligt het nog aardig ver weg, tot nu toe is de wet geregeld (wat Matador zegt) dat je op heterdaad betrapt moet worden als het gaat om snelheidscontroles.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als ze GPS kunnen gebruiken voor dat kilometerheffing verhaal is het ook accuraat genoeg om een traject meting uit te voeren. Anders lijkt het me nogal moeilijk exact te zijn over de gemaakte kilometers en dus iemand er voor te laten betalen.
De enige die hier de gehele tijd reageert als een halve tamme ben jij hoor. Jij weigert in te zien dat er een tendens gaande is die een behoefte tot controle bevredigt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Direct zal het wel niet gaan gebeuren inderdaad, maar dat ze het er vroeg of laat wel doen is wat mij betreft een onoverkomelijk feit.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het is technisch gezien wel mogelijk maar wettelijk gezien ligt het nog aardig ver weg, tot nu toe is de wet geregeld (wat Matador zegt) dat je op heterdaad betrapt moet worden als het gaat om snelheidscontroles.
Ofwel, voordat het zo ver is dat ze daadwerkelijk met GPS gaan controleren, zijn wij al wat jaartjes ouder, en al helemaal met het huidige bureaucratische stelsel.
Wat inderdaad ook een volkomen verkeerde ontwikkeling is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Direct zal het wel niet gaan gebeuren inderdaad, maar dat ze het er vroeg of laat wel doen is wat mij betreft een onoverkomelijk feit.
OV-Chipkaart zou ook volledig privaat zijn, maar de eerste "doe mij maar even de data van iedereen tussen dan en dan" order is al geplaatst door het OM. Afgeketst door een rechter maar all the same.
Tja, in feite is het eigenlijk de mensheid die de technologie uitvind die er deze negatieve connotatie aan geeft, we hebben de computer uitgevonden om het leven makkelijker te maken, maar automatisch betekend dit ook dat je constant gezeur van je werk aan de kop hebt, en nooit rust hebt van je werk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:28 schreef servus_universitas het volgende:
Het is zo opmerkelijk om te zien dat al die technologie die ons in theorie zoveel vrijheid en mogelijkheden kan bieden zich in werkelijkheid juist tegen ons keert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |