abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72590197
Is iedereen hier videoloos geworden door de crisis

Bij bbc terugkijken via interner is volgens mij niet zo 123 te doen, daarvoor moet je idd in engeland wonen.
  woensdag 9 september 2009 @ 18:57:27 #95
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72591093
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:08 schreef pberends het volgende:
'Nieuwe crisis onvermijdelijk'

Greenspan .
Die denkt natuurlijk: De vorige keer zat ik er naast, nu ben ik de eerste om een nieuwe te voorspellen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72591125
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:57 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Die denkt natuurlijk: De vorige keer zat ik er naast, nu ben ik de eerste om een nieuwe te voorspellen
Zelden zo'n huichelaar gezien. Misschien waren alle beleggers wel dronken - maar wie gaf hen de mogelijkheid om compleet bezopen te worden?
  woensdag 9 september 2009 @ 19:57:17 #97
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_72593330
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is het vanaf 20.00 uur al intresant op de BBC2, dan heeft men een uur iets over de crash van 1929.

En om 21.00 een programma om te bezuinigen op je voedsel.
Bedankt, net op tijd.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_72593703
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is het vanaf 20.00 uur al intresant op de BBC2, dan heeft men een uur iets over de crash van 1929.
al eerder gezien op de bbc, maar erg leuk
  woensdag 9 september 2009 @ 20:37:03 #99
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_72607489
quote:
Open Vld lanceert een alternatief voor de eenmalige crisisbelasting: een jaarlijkse verzekeringspremie voor de grootbanken die gekoppeld is aan hun risicoprofiel. Hoe meer risicovolle portefeuilles, hoe meer de bank moet betalen, schrijven de Corelio-kranten.

Iedereen in de federale regering is het erover eens dat de banken mee moeten betalen om het gat in de begroting te dichten. Minister voor Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) wil alvast geen eenmalige belasting.

Niet failliet
De liberaal wijst erop dat "een aantal van onze financiële instellingen zo groot zijn dat de overheid ze niet failliet kan laten gaan zonder ons economische systeem helemaal te ontwrichten." Hij pleit voor een risicobijdrage voor deze "systeembanken" onder het motto: 'too big to fail, means ready to pay' (te groot om failliet te gaan, betekent klaar om te betalen).

Opmerkelijk is dat Van Quickenborne voorstelt om de omvang van de verzekeringspremie te koppelen aan het risicoprofiel van de financiële instelling. Anders gezegd, hoe meer risicovolle portefeuilles er op de balans staan, hoe meer de systeembank in kwestie elk jaar aan de Belgische staat moet betalen. De minister staat niet alleen met zijn idee. Ook in bankkringen wordt er hardop over nagedacht. (belga/adv)
Uit De Morgen.
pi_72607681
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:08 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Uit De Morgen.
tsja. doe dan gelijk zoiets voor de grote verzekeringsmaatschappijen zou ik zeggen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72607888
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:18 schreef simmu het volgende:

tsja. doe dan gelijk zoiets voor de grote verzekeringsmaatschappijen zou ik zeggen
Kunnen kleine verzekaars dan geen risicovolle portefeuilles hebben?
pi_72608454
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:06 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

al eerder gezien op de bbc, maar erg leuk
vond dat drama wel leuk, en ook die docu over de crash dat het steeds herhaald was leuk gedaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72608827
Volgens mij vanavond om 22.00 uur bij bbc2 weer iets wat de moeit waard zal worden om te kijken
quote:
The love of money BBC 2 Documentaireserie
over de oorzaken van globale kredietcrisis.

De val van Lehman Brothers luidde de grootste financiële crisis in tachtig jaar in. Maar hoe kon de bank een schuld opbouwen die tien keer groter was dan die van Enron? En waarom beïnvloedde het faillisement van Lehman Brothers de hele financiële wereld?
pi_72609177
quote:
De enorme liquiditeiten die overheden wereldwijd in de economie pompen, vloeien in belangrijk mate naar financiële activa. 'Het gevolg is zeepbellen in grondstoffen, aandelen en vastgoed. En dat niet alleen in China, maar overal', waarschuwt Zhu Min, vice-voorzitter van de Chinese grootbank Bank of China.

Overheden en bankiers pompten sinds eind vorig jaar wereldwijd duizenden miljarden euro's, dollars of yuans in de economie. Daardoor konden ze de pijlsnelle neergang van de economie een halt toeroepen, maar tegelijk groeit de vrees dat een belangrijk deel van die liquiditeiten niet naar de reële economie maar naar financiële activa vloeit.

Die vrees leeft ook bij Bank of China, de derde grootste Chinese bank en met een kredietverstrekking van 1.000 miljard yuan (ruim 100 miljard euro) in het eerste halfjaar de grootste kredietverschaffer van het land. 'Een potentieel risico is dat een groot deel van de liquiditeit naar financiële activa stroomt', zegt vice-voorzitter Zhu Min aan persbureau Bloomberg in de marge van een World Economic Forum-bijeenkomst in Dalian. 'En dan zie je zeepbellen in grondstoffen, aandelen en vastgoed. En dat niet alleen in China, maar wereldwijd.'

In China woedt het debat over de mate waarin bankiers en centrale bankiers de extreem soepele kredietverstrekking moeten terugdraaien. China Construction Bank liet al verstaan dat de kredieten in het tweede halfjaar met ruim twee derde te verminderen in vergelijking met het eerste halfjaar.

hmm, niet best als 'ie gelijk heeft...
  donderdag 10 september 2009 @ 11:42:39 #106
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72609575
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:37 schreef Drugshond het volgende:

Leuke dame.
Dat rentepercentage op die creditcard
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72616290
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef pberends het volgende:
Handelstekort VS stijgt fors

Let op de laatste zin.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 @ 16:40 schreef andrew.koster het volgende:
De nieuwsposter is zooooo voorspelbaar. Negatief nieuws over de economie: pberends. Kan niet missen! Het is net zo erg als djeez inmiddels. Overigens ook bijna net zo nietszeggend en/of onbetrouwbaar.
For great justice!
pi_72616664
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:54 schreef Q. het volgende:

[..]

[..]

Haha, wat een domme debiele opmerking. Juist een groter tekort duidt aan dat de wereldeconomie aantrekt. Maarja, dat snappen de pberends-negativo's niet natuurlijk.
pi_72616734
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:54 schreef Q. het volgende:

[..]

[..]
oh gelukkig, een inhoudelijke bijdrage [sarcasm off]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72623456
Handelstekort VS stijgt fors
quote:
Op donderdag 10 september 2009 @ 19:42 schreef Robertje het volgende:
Pberends Anti Amerikalul
pi_72624196
quote:
Ja, doe dat eens niet, pberends, voor dat handelstekort zorgen.
For great justice!
pi_72634381
quote:
Ik denk dat robertje maar zijn spaarvarken moet gebruiken en alleen maar amerikaanse meuk moet kopen, dan kan je straks wel een berichtje plaats dat het handelstekort door inzet van fokker robertje drastisch gezakt is.
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:28:48 #115
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72671319
'How Did Economists Get It So Wrong' door Paul Krugman
quote:
Paul Krugman is a Times Op-Ed columnist and winner of the 2008 Nobel Memorial Prize in Economic Science. His latest book is “The Return of Depression Economics and the Crisis of 2008.
Tip van onze hoogleraar Internationale Economie en handel
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72672330
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:28 schreef One_conundrum het volgende:
'How Did Economists Get It So Wrong' door Paul Krugman
[..]

Tip van onze hoogleraar Internationale Economie en handel
Paul Krugman is echt lachwekkend slecht. Het is prachtig om te zien hoe Marc Faber hem altijd totaal loopt te dissen. Krugman is van de uitspraak "We need a new bubble" om deze crisis op te lossen .
pi_72674340
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:00 schreef pberends het volgende:
'Nieuwe bubble dreigt'

Hans de Geus .
Goed stuk van RTL-Z. Alleen die metaforen.
pi_72674772
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:00 schreef pberends het volgende:
'Nieuwe bubble dreigt'

Hans de Geus .
quote:
Volgens de Geus zijn overheden en centrale banken in denial: "We moeten terug; we ontkennen het nog, met een overheid die nog een extra hypotheek neemt in een wanhopige poging het feest nog even te rekken, terwijl de kater allang is toegeslagen. Het is normaal dat we terugmoeten alleen we accepteren het niet."
Terug naar wat? Lager welvaartsniveau?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72679233
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:00 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

Terug naar wat? Lager welvaartsniveau?
Minder krediet, minder groei, minder welvaart idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')