abonnement Unibet Coolblue
pi_72296650
Het werd nu toch eigenlijk wel tijd dat ik ook maar eens een topic hier op fok klusforum ging openen voor de verbouwing van mijn woning.

Het betreft een maisonette woning, voor diegene die niet weten wat het is, dat is een dubbel laags appartement.
De woning komt uit 1952 en was bij aankoop totaal niet voorzien van de moderne technieken, als of de tijd stil had gestaan de afgelopen 50 jaar..

Aangezien ik al best een tijd bezig ben met verbouwen, en nog steeds niet klaar ben, zal ik de komende dagen even flink wat foto's posten (zo rond de 500 ), ik zal het wel verdelen over meerdere post's anders wordt het niet meer leesbaar en laadbaar.

Veel lees en kijk plezier de komende tijd

Groet Pseik-O

----------------------
De woning in zijn geheel:





Het uitzicht vanuit de woonkamer:




Vervelende kerstboom..:






De 1e sloopafval container:
Prettig gestoord
pi_72296741
OOOOOOH! Doe je nou gewoon de boom waar je met kerst leuke lichtjes in kan hangen weg?

Succes met je huis.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_72297997
Aangezien ik eigenlijk meteen met slopen ben begonnen en pas daarna realiseerde van.. he, laat ik ook foto's maken heb ik dus weinig foto's van hoe het er helemaal uitzag voordat deze jongen begon met de sloophamer..

Hal:
In de hal zit de meterkast, dit waren 2 groepjes met bakelieten zekeringen erin, alle elektra leidingen waren nog ouwe stalen pijp, wat een zooitje..
Tevens zit de afvoer van de badkamer boven de hal, goed is te zien dat er cement is gestort op de houten vloer.





Woonkamer:
In de woonkamer een oude vaste kast weg geslagen zodat er een mooie vlakke muur ontstond.
Diverse inbouwdozen al ingewerkt in de muur, hierdoor loopt straks de nieuwe elektra, data en coax.






Keuken:
In de keuken zat een ouderwetse keuken zonder enige echte luxe, de oven werkte niet, zodra deze werd ingeschakeld sloegen de stoppen eruit, achteraf bleek dat de bedrading achter de keuken kortsluiting maakte..





Bijkeuken (Wasruimte, CV-ruimte, Patch-ruimte):
In de bijkeuken komen alle aansluitingen voor wasmachine, centrale verwarming en data bij een.




Toilet:
In het toilet zat nog een oude staande pot met een half werkende spoelbak, ook zat er geen fonteintje in.



Trap:
De trap was voorzien van oude lelijke bekleding welke gewoon compleet gaar en rot was, hier komt een mooi nieuw stukje stof op.



Overloop:
De overloop was ook niet veel soeps, de muren waren aan de onderzijde net zoals de hal in 2 kleurige banen geschilderd, geen porum dus. Ook zaten er opbouw schakelaars en stopcontacten.






Badkamer:
In de badkamer was het ook niet zo'n feest, ouwe meuk van jewelste, totaal geen luxe en ventilatie was ook niet je van het.




Slaapkamer 1:
In de ouder slaapkamer liepen de gas en cv-leidingen over de vloer richting de andere slaapkamer.
Ook de inbouwkast was nogal provisorisch in elkaar gefixed.







Slaapkamer 2:
In de kinderkamer liepen de gas en cv-leidingen door richting bijkeuken.
Opbouw schakelmateriaal zat op sommige plekken gemonteerd op houten plankjes op plekken waar een normaal mens eigenlijk geen wcd zou plaatsen..






Groet Pseik-O
Prettig gestoord
pi_72301248
Inderdaad : wat een ouwe meuk.

Goed dat je erdoorheen kan kijken.
En succes met de klus.
pi_72301421
Jeetje dat wordt een werk! Maar heb wel drie mooie dingen plus een hoop ruimte gezien
Het traphekje ziet er nog prima uit, sommige deuren (met glas) zijn mooi en dan die haard .
Heel veel succes en tevens een tvp!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:30:35 #6
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72302430
Succes met klussen.
Hier is zeker iets moois van te maken. Wat zijn je plannen allemaal?
pi_72308033
Ach,

Je moet maar zo denken 't kan alleen maar mooier worden nu!

Succes met de klus
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_72311607
Hier weer een volgende post met wederom een flinke lading foto's.

Eerst maar even het klusteam voorstellen, de gehele verbouwing voer ik voornamelijk uit tesamen met mijn broer, daarnaast heb ik af en toe wat hulp gehad van zowel m'n vader (harde werker) alsmede van me stiefpa (cv-boer), ook een ex-vriendinnetje heeft nog geholpen met slopen .

En voor diegene die het misschien opviel, er wordt inderdaad ook veel 's avonds en 's nachts geklusseniert

Me:


Klusbroer:


Hoe hou je klussers aan het werk:


Woonkamer:
De eerste voorbereidingen zijn getroffen in de woonkamer, tevens is de schaftplek ingericht



De eerste balken voor het verlagen van het plafond worden door broertje gezaagd.



De eerste rits balken zitten alweer aan het plafond.




Doorvoer in de draagbalk gemaakt voor gas en cv-leidingen.



De oude lasdoos in de woonkamer welke tevens de enigste daar was





Bijkeuken:
Pvc leidingenverlijmen welke boven de cv-ketel loopt.




Een groot aantal pvc leidingen voor utp bekabeling.


Aansluiting voor de wasmachine.



Hal:
Spiegelruitjes in de hal, tevens mooie foto van me rug terwijl ik bezig ben met de nieuwe meterkast.



De nieuwe meterkast even voorzien van de kap voor de show


De oude deurbel-bel.



Keuken:
Doorkijk vanuit de woonkamer richting de keuken.


De oude keuken, tijdens de verbouwing ideaal te gebruiken als werkbank .




De deuren naar het balkon.



Hier komen de gas en cv-leidingen vanuit de woonkamer in de keuken uit.


Greetz,
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_72312511
1, 2: weg ermee teeveepee.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72319281
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 07:42 schreef Ml-etje het volgende:
.......Het traphekje ziet er nog prima uit, sommige deuren (met glas) zijn mooi en dan die haard .....
Dat zijn ook ongeveer de enige zaken welke nog van de oude situatie zijn gebleven, de rest is veranderd of gesloopt
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:30 schreef Rallydame het volgende:
... Wat zijn je plannen allemaal?
De woning is bijna zo goed als klaar nu, ik post alleen even niet in een keer alle foto's, anders is iedereen eerst een uur bezig met laden van de pagina
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:45 schreef Cybersijp het volgende:
...Je moet maar zo denken 't kan alleen maar mooier worden nu!
Succes met de klus
Als oud-tesselaar heb ik jouw verbouwings topics met plezier gelezen, zeker omdat ik precies weet waar je woning staat en jan en alleman wel ken Ik denk dat het grondig klussen toch gewoon in het tessels water zit


Greetz,
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_72320953
gelukkig vind die drie dingen ook echt mooi.
Grondig aangepakt hoor!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:38:06 #12
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72331366
Ben benieuwd hoe het er nu uit ziet.
En of je plannen allemaal zijn gelukt en wat ze waren

* Rallydame wacht rustig op de andere foto's
pi_72353301
tvp
pi_72357663
En hierbij voor vandaag weer een post met foto's van mijn verbouwing.

Hal:


Boven de meterkast het gapende gat waar de pvc leidingen lopen dicht gesmeerd. Tevens de oude deurbel-bel verwijderd van de muur.


Centraaldoos en een aantal pvc leidingen gemonteerd in de hal.


Pvc leiding voor inbouw schakelaar voor het licht van de hal dicht gesmeerd.


Pvc leiding voor inbouw schakelaar voor het licht boven de trap/overloop dicht gesmeerd.


Toilet:

Pvc leiding voor inbouw schakelaar van het toilet.


Oude en nieuwe leidingen bij elkaar (Oude worden niet meer in gebruik genomen).


Oude wc pot, zo gaar als weet niet wat.


Wat krijg je als je met de dozenboor in een dun muurtje iets te diep gaat..? Een mooi gat wat weer dicht gesmeerd kan worden. Aan de andere kant van deze muur zit dus het toilet


Woonkamer:

De voorzetwand rondom het voorraam geplaatst.



De balken voor het verlaagd plafond zitten erin, tevens een begin gemaakt aan de pvc leidingen.


Oude inbouw doos dicht gesmeerd, moeten alleen nog siersteen strips op geplakt worden.



Inbouw dozen voor wcd's in de muur geplaatst en dicht gesmeerd.


Keuken:

In de keuken een begin gemaakt aan de pvc leidingen voor data.


Inbouwdozen en pvc leidingen geplaatst en dicht gesmeerd.


Een nu nog kaal plafond zonder balken voor verlaagd plafond.



De nieuwe gas leiding welke vanuit de woonkamer boven het plafond door de keuken naar de bijkeuken loopt.


De thermostaat vanuit de woonkamer verplaatst naar de keuken.


Bijkeuken:

De cv-ketel in vol ornaat.


Nog een fotootje van de pvc leidingen voor data.


De water aan- en afvoer en elektra aansluitingen voor zowel wasmachine en eventueel wasdroger.

Greetz,
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_72360281


waarom heb je hier nou twee kpudwatertappunten zo dicht naast elkaar zitten? Je schrijft over een was machine en droger. En volgens mijn heb je er dan maar eentje nodig. Of wil je als je de wasmachine aangesloten hebt nog een "tappunt"overhouden? (om je cv bijv. te vullen? )

En idd t zal wel aan de frisse zoute zeelucht hier liggen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 2 september 2009 @ 10:28:32 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72364462
Je bent stevig bezig.

Stilletje shoopte ik dat je dat traphekje weg zou doen

Wat heb je trouwens met die balk gedaan? een hele hap eruit gezaagt aan de onderkant ????? Daramee heb je het draag vermogen van die balk wel stevig aangetast hoor
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72376371
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:43 schreef Cybersijp het volgende:
... Of wil je als je de wasmachine aangesloten hebt nog een "tappunt"overhouden? (om je cv bijv. te vullen?
...
In de huidige situatie is er nu ook geen plek meer voor een wasdroger dus de wcd die daarvoor aangelegt was wordt nu gebruikt voor de magnetron, tevens is er op de 2e wasgroep nu ook de cv-ketel en stroom voorziening voor 'server' ruimte aangesloten en is het geen wasgroep meer
Die 2e waterkraan was in eerste instantie tijdens de verbouwing even snel er naast gemaakt omdat als de keuken er uit was ik anders geen tap punt meer had om water te tappen voor de koffie tijdens het klussen.. Nu gebruik ik die kraan eigenlijk inderdaad alleen nog maar als ik de ketel moet bijvullen, maar die kraan zal ook binnenkort verplaatst worden, evenals dat de afvoer pijp welke gereserveerd was voor de droger zal verwijderd worden zodat er minder 'rotzooi' in het zicht zit, het hele achterwandje moet nog afgewerkt worden, ook de beiden wcd's zullen dan veranderen en inbouw worden
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:28 schreef klusfoobje het volgende:
......
Wat heb je trouwens met die balk gedaan? een hele hap eruit gezaagt aan de onderkant ????? Daramee heb je het draag vermogen van die balk wel stevig aangetast hoor
...
Valt best mee hoor met die balken wat er uit is gehaald, is ook best knijterhard dat hout van die balken, met de recipro was er bijna geen doorkomen aan maar zeker, het draagvermogen zal procentueel ook wel wat zijn afgenomen maar niet zoveel dat ik me er zorgen over hoef te maken

Greetz
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_72531420
Hierbij weer een post met foto's van mijn verbouwing.

Meterkast:
De nieuwe meterkast met een aantal groepen reeds afgemonteerd.



Woonkamer:
De pvc leiding inclusief lasdozen voor de inbouw spots.



De gasmeter, tesamen met inbouwdozen voor data, telefonie, coax en elektra.




De nieuwe gasleiding boven het plafond richting keuken.



De voorzetwand, verlaagde plafond en een aantal pvc leidingen.



De voorzetwand leunt op de oude vensterbank, hierdoor is het ook mogelijk geworden om een diepere vensterbank te plaatsen.


De doorvoer voor coax en data van de woonkamer naar de ouder slaapkamer.


De inbouwdoos waarop de elektrische haard aangesloten wordt.



Keuken:
Even provisorisch de keuken aangesloten op elektra zodoende de koelkast nog bleef werken.


Een groot aantal pvc leidingen reeds aangelegt en voorzien van draden.



Een van de vloerplanken in de keuken welke rot is op de kopse kant door vocht.



Bijkeuken:
Stiefvader bezig met solderen van de nieuwe gasleiding op de cv ketel in de bijkeuken.






Overloop:
De nieuwe inbouwdozen voor wcd's en schakelaars in de muur weg gewerkt.




Ouder slaapkamer:
De inbouwdoos voor de schakelaar bij binnentreden van de slaapkamer.


Inbouwdozen in de slaapkamer voor elektra, coax en data.


Inbouwdozen aan bedzijde voor elektra, schakelaar en bedlamp. Tevens inbouwdoos voor schakelaar van inbouwkast.



Oude luchtsluis in de slaapkamer dicht gemaakt, hier zat eerst alleen maar een houten plaatje in gemaakt.


Vloerdelen in de slaapkamer met dikke kieren, deze zullen vervangen worden door nieuwe vloerdelen.




Binnenkort weer meer.

Greetz
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_72532454
Hmm dat ziet er bekend uit al die leidingen al liggen vooral de data leidingen (althans dat zette je erbij?) keurig op een rijtje

Hoe lang heb je er in totaal over gedaan?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72560847
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:21 schreef Ml-etje het volgende:
..
Hoe lang heb je er in totaal over gedaan?
In totaal ben ik nu al ongeveer anderhalf jaar bezig waarvan ik het laatste half jaar een stuk rustiger aan heb gedaan, voornamelijk weekends en af en toe een weekje klusvrij nemen van het werk.. en we zijn nog lang niet klaar

De grotere zaken welke nu nog op het lijstje staan zijn (in volgorde van prio):
- Badkamer (Geheel uitbreken en vernieuwen)
- Hal/Trap/Overloop (Bekleden van de trap en afwerking van plintjes)
- Woonkamer/Keuken (Extra wcd's en data aansluitingen invrezen)
- Tuin (Volledig bestraten en voorzien van keurig hekkie)
- Berging (Compleet leeg halen en voorzien van werkbank, kasten, enz.)
Prettig gestoord
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 21:20:23 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72563653


Je had ook gewoon spijkerclips kunnen gebruiken hoor
Drukzadels zijn een beetje overkill (in dit geval)

Wat ik mij afvraag (je zegt dat je al anderhalf jaar bezig bent) is waar je op dit moment dan tijdelijk woont ?
pi_72599562
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:20 schreef Vonkenboer het volgende:
..
Wat ik mij afvraag (je zegt dat je al anderhalf jaar bezig bent) is waar je op dit moment dan tijdelijk woont ?
Eerste half jaar van de verbouwing woonde ik nog bij mijn ouders , toen op gegeven moment een van de slaapkamers zodoende was dat deze normaal bewoonbaar was ben ik erin getrokken zodoende we 's avonds door konden gaan met klussen en het tempo erin bleef.. Ik hoefde er op dat moment toch alleen maar te slapen en met het eten hield ik het zo simpel mogelijk
Prettig gestoord
  donderdag 10 september 2009 @ 11:21:26 #23
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72609060
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:40 schreef Pseik-O het volgende:

[..]

Eerste half jaar van de verbouwing woonde ik nog bij mijn ouders , toen op gegeven moment een van de slaapkamers zodoende was dat deze normaal bewoonbaar was ben ik erin getrokken zodoende we 's avonds door konden gaan met klussen en het tempo erin bleef.. Ik hoefde er op dat moment toch alleen maar te slapen en met het eten hield ik het zo simpel mogelijk
en hoe is de relatie met de buren na anderhalf jaar een klopgeest naast ze te hebben die d ekomende tijd nog wel ff aanhoud ?

Mijn ervaring is inmiddels dat je buren maar voor een bepaalde tijd met een verbouwing kunt confronteren. Als je het stukje bij beetje doet en dus eigelijk constant aan het klussen bent worden ze niet vrolijk

[ Bericht 11% gewijzigd door klusfoobje op 10-09-2009 11:29:03 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72710653
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:21 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en hoe is de relatie met de buren na anderhalf jaar een klopgeest naast ze te hebben die d ekomende tijd nog wel ff aanhoud ?

..
De buurvrouw aan de eene kant heeft er weinig last van zegt ze zelf, als het te veel herrie is dan zet ze naar eigen zeggen haar gehoor apparaat uit
En de buurjongen aan de andere zijde is zelf ook vervent klusser, dus daar heb ik al helemaal geen last van dat hij zou klagen over klusherrie
De woning onder mij staat te koop dus daar heb ik al helemaal geen last van, totdat er iemand in gaat wonen natuurlijk, maar dat verwacht ik niet op korte termijn..
Prettig gestoord
pi_72894194
Hier weer een update over mijn verbouwing met een flinke lading aan foto's.

Woonkamer:
We beginnen maar even met een update omtrent de woonkamer.
De voorzetwand in de woonkamer is volledig geplaatst, keurig voorzien van isolatie in de vorm van glaswol.
Na het plaatsen van het glaswol is alles afgedekt met gipsplaten.






Links onder zit een inbouwdoos waarop een blindplaat wordt gemonteerd, daarachter zit de binnenkomende coax van de kabelboer, deze is aangelengt en onder het raam door in een pvc leiding richting de rechterkant gebracht, daar wordt de coax afgemonteerd op een nieuwe AOP dooske.


Gips platen keurig op hun plek




Keuken:
En toen was de oude keuken ook al weg..
Nieuwe leidingen voor zowel elektra, water en afvoer ingewerkt in de muur.


Inbouwdozen voor de wcd's voor kastverlichting en afzuigingstallatie.


Plank uit de vloer gehaald om de nieuwe gasleiding te kunnen plaatsen en de afvoer pijp te plaatsen.



Om toch een lekker koud glas drinken enz. te kunnen hebben de oude inbouw koelkast maar even tijdelijk in de woonkamer gestald.


Even een magnetron en een mini oventje neer gezet zodat er wat simpel eten opgewarmd kan worden tussendoor.



Badkamer:
De deur van de badkamer even bekeken, en na wat breekwerk bleek dat alle deuren in de woning authentieke paneeldeuren zijn, en dat deze voorzien zijn van dunne houtplaten met een sierstripje eromheen, de deuren zullen binnenkort allemaal kaal gemaakt worden en hersteld worden naar paneeldeuren met nieuw deur beslag erop.



Slaapkamer:
De ouderslaapkamer is grondig aangepakt en zo goed als klaar op de onderstaande foto's.
Het behangen is begonnen, m'n ex-schoonpaps is meester in de schilder en behang kunst dus die hielp even mee.
De meeste vellen glasvezel behang zitten op de muur en de plekken waar inbouwdozen zitten worden deze uitgesneden.





Er moest natuurlijk ook geschilderd worden, dus werd ex-vriendin lief door haar paps aan het werk gezet met de kwast.


Hier en daar was toch wat uitleg en hulp benodigd.


En zo oogt het toch al heel anders de slaapkamer.


Controle hoe het er dan ongeveer uitziet met de deuren gesloten.



Nog een paar velletjes te gaan en dan is de gehele slaapkamer behangen.



De balk boven het raam voorzien van een laagje zwarte verf.


De emmers verf klaar gezet.



De eerste strijkjes verf (ja inderdaad, het is fuschia roze )



Lekker gaan met die roller over het plafond...


... en de muur.


Het verschil tussen wel en niet geverfd behang.


Nog niet geverfde muur..


De linker muur is voorzien van een laagje witte latex, de rechter muur is nog niet gedaan.


Drie van de vier muren gelatext.






En toen gingen we weer over op de fuchsia..



Groot deel van de muur al voorzien van een lekker kleurtje


Nog een klein stukje en dan zijn we klaar met de fuchsia




Ook de hond wou gezellig mee doen en heeft haar poot afdruk gezet in de deur drempel




Mvg,
Pseik-O
Prettig gestoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')